TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Heippa taas. Juu, kotitöitten tekeminen on huomattavasti vaikeutunu tässä parin viikon aikana.. Tiskikonetta ku tyhjentää/täyttää, ni neiti on heti kiipeemässä sinne. Sit tytsy on kans oikeen imurinkesyttäjä, sen perässä konttaa kauheeta vauhtia ja nousee sitä vasten seisomaan.. :whistle: Nyt on tullu jo yritystä seisoo ilman tukea :eek: välil pää kolahtaa lattiaan mut harvemmin neiti kovin huutaa... Eilen käytiin lekurissa, ton atoppisen ihon takia. Pisti sitten verikokeeseen. Hoitsu meinas labrassa, että tarvitaankohan lisää kiinnipitelijöitä, sanoin että kokeillaan näin. Ei kyyneleen kyyneltä tullu. Välil iettii et tunteeko toi lapsi edes kipua ku ei oo moksiskaan verikokeestakaan.. :| tosi jännä jotenki..
 
Jep, TeeTeeltä saa hyviä kestoja!!!
Miehen kans tuossa laskettiin et jos ois jo ekalle ostanu tuommoset kestot mitä nyt on nuo 3hyvää niin ois ponin hinta säästetty :eek: Ja kertakäyttöset laskettiin Lidlin halvimmalla vaipalla ja me on käytetty vielä kallita Liberon vaippoja nuilla isommilla...
Että sitä on ollu tollo ku muka luuli aikoinaan että kestot on niiiin hankalia käyttä ja liottaa ja pestä jne... :headwall: :headwall: :headwall: Nyt jos pitäs päättää niin ehottomasti ostasin jo ekalle kunnon kestot, jälkiviisaana on hyvä olla... :kieh:
 
Mä mitään kutoa osaa.. :LOL: Tai siis jotain kyllä, mutta mielelläni ostasin nuo valmiina! Laitaks mulle TeeTee vaikka yv:nä hintaa ja ajo-ohjetta. Vosin tosissani vaikka poiketa hakeen sulta pari tollasta yövaippaa.
 
minäpä ostin äsken itselleni joululahjan. tai oikeastaan koko vuodelta on ukolta lahjoja saamatta niin päätin sit tuhlata 50e itselleni. koko perhe siitä kyllä nauttia saa. ostin nimittäin jättikokoisen punaisen "konjakkilasin" jossa poltetaan kynttilää. emännöin nimittäin PartyLite-kutsuja ja tuo oli myynnissä vain emännille. ja sain monta kynttilääkin poltettavaksi ihan vain myyntitulolla.

miisukka on ollut tosi väsynyt tänään. aamupäivällä nukkus 2,5t ja iltapäivästä normisti 1t. ja nyt iltasella oli jo kasilta ihan puhki mut äsken vasta rauhottus sänkyyn kun tuo esittelijä lähti vasta puol kymmenen. mahtaako tulla neiti kipeäksi vai ottaako pikaspurtin huomiseen neuvolaan?!
 
Meillä ollaan lentsussa. Nokka tukossa ja aivastelee,kuumetta oli 38,5 kun nukkumaan laitoin. Koko päivä eletty käytännössä tittimaidolla. Tuossa se raukka nukkuu supon ja Pronaxenin voimalla sipulipussi kainalossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poio:
Mä olen miettinyt, jos ostaisin muutaman kestovaipan Jerelle öitä varten. Kukas se oli meidän ketjusta, kuka niitä teki?
Vinkatkaa muutenkin, mitkä olis hyviä!!! :wave:
Mä en TEE kestovaippoja mutta myyn niitä. Meillä toimii Tirsokas jossa sisällä !bamboo fold-it ja päällä Engelin villahousut (mulla myynnissä 2 viimeksimainittua).

Käy kurkkimassa: http://tirsokas.com/shop/cat/product_catalog.php?c=1 ja mun sivut: http://www.sannanshoppi.net - lisäimut - !bamboo fold-it. Ja meillähän on Tirsokkaan kanssa tuo kimppatilausmahdollisuus eli samoilla postikuluilla.
 
Rupesin tarkastamaan Joonaksen hammastilannetta. Alhaalla siis nököttää yksi etuhammas ja viereisestä ei ollut havaintoakaan. Mutta sitten kurkkasin ylös ja siellä pilkottaa ihan ikenen pinnassa etu kakkonen. Eli poika näyttää tekevän hampaansakin neuvolan "suositusten" vastaisesti. Ollaan me sitten oikeita vastarannan kiiskejä :LOL:
 
täällä myös iski nuha :/

olis ollu tälle viikolle ihania tapaamisia sellaisten kavereitten kanssa joita näkee harvemmin. ja nyt sit on peruttava..... tai jos ovat muutkin nuhassa niin sit tietty voi nähdä jos ei muita oireita ilmesty.

12.40 mennään neuvolaan ja sit lisää kuulumisia
 
Pakko nyt hehkuttaa täälläkin, kun saan laskea lääkeannostani. :D Veriarvot olivat täysin normaalit. :D Jee! :D

Ville on kamala kitisijä yötä päivää. Taitaa sieltä joskus tässä tulla uusi hammas. Tulisi nyt vaan jo. Kohta ulkoilemaan. :wave:
 
ai että tätä mammaa väsyttää |O viikkon olen jo emmin kans yöllä valvoskellu moonta kertaa. lopetettiin se tissin luputus.... yöllä ei siis syödä. mut sitkee sissi tuntuu tyttö olevan. poju oppi 2 yössä et yöllä ei syödä.
peppua emmi nostelee et koettaa nousta konttaus asentoon.... hampaita suussa 2kpl. jaahas ja nyt kaffeelle....
 
Nyt on mullakin kuumetta ja nuha ja kurkku on ihan SAIRAAN kipee! Hitto! Onneksi esikoinen lähti eilen mummolaan ja tulee vasta huomenna, saa vähän sairastaa rauhassa kun se Duracell-kani ei ole paikalla.

Meillä syödään edelleen öisin, viime yönäkin jonku 4 kertaa. Tissille nukahtaa illalla ja päikkäreillekin enimmäkseen, tai sitten kantoliinaan jos ollaan kaupungilla tai leikkipuistossa tms. Kotona olen nyt nuhassa nukuttanut liinaan muutaman kerran kun tuntuu että pystyasennossa on helpompi hengittää.

Meri konttaa ja nousee tukea vasten pystyyn, ei ONNEKSI vielä kävele. Istuu tomerasti ja komentaa isoveikan legoja. :heart:

Hampaita on 5 ja kuudes tulossa, alapuolella 2 ja ylhäälle tulossa nyt neljäs. Onneksi osaa vielä tissiä syödä ihan nätisti eikä pure. Imetys olisi tarkoitus lopetella tuossa vuodenvaihteen tienoilla kun saa alkaa antaa "oikeeta maitoo" ettei tarviis korvikkeiden kanssa pelata ja töihinlähtö alkaa olla aika ajankohtainen :'( Meillä siis nyt toinen viikko kotihoidontuella, äippäloma loppui 8. päivä.

Siinä kai ne tärkeimmät kuulumiset...
 
myyrä: ihania uutisia, mä myös kovin odottelen tuollaista ihmettä joskus.

oltiin neuvolassa ja mulla oli samalla lääkäriaika. on tuossa ranteessa ollut sellainen patti n.2kk ja tyräksi osottautui. tulehduskipugeeliä määräs ja kun liikaa vaivaa niin sitte täytyy lähtee kirurgin vastaanotolle. kääks.... ei kiinnostais...

miisan paino oli taas heittäny alakanttiin. 7640g 70,3cm. mutta silti lääkäri sitä mieltä että ei tarvitse mitään rasvoja lisäillä ruokaan. käski vain monipuolisesti tarjoamaan ruokaa eikä ollut huolissaan mein yösyömisistä. lähinnä hyväksi vain kun on pieni tyttö. eli meillä nukutaan öisin n.21-7,30 ja syödään 4 ja 6. allergioista ei sanonut oikeastaan mitään. käski vielä altistaa kun epäilen tuota porkkanaa ja omenaa. eikä mitään rasvoja sen enempiä määrännyt tuota ihoa varten.
 
mikki: On tää juu kivaa. Jos arvot ei kertaakaan nouse viiden vuoden aikana niin pääsen kokonaan eroon lääkkeistä.
Ainakin siksi kunnes relapsi tulee. :whistle: No, täytyy iloita näistä pienistäkin helpotuksista. :D
Eikös tyräleikkaukset ole ihan helppoja juttuja? Olen niin käsittänyt.

Toivottavasti kaikkien flunssat menisi pian ohi!

Ai niin. Me mennään "taas" lauantaina miehen kanssa viihteelle. :D Kyllä tuleekin tarpeeseen.

myyrä ja Ville 9,5kk (aina tämä ajan lento jaksaa ihmetyttää )

Piti tulla vielä muokkaamaan, kun Ville nukkuu ekoja päiväunia edelleen. Nyt mennyt 2 tuntia. Taitaa olla ensimmäinen päivä, kun poika nukkuu vain yhdet päikyt.
 
Onko kellään teistä Hartanin vaunuja?
Mua risoo ihan sairaasti, kun mun äiti on mennyt liikuttamaan väkisin tuota kuomua vaikka kamala rotina on käynyt. Nyt se on sitten rikki.
Saamari!!!
Se paikallaan ollessaankin naksahtelee pikkuhiljaa auki. Saakohan sitä korjattua? Pitäisi myydä nuo vaunut joskus eteenpäin, ovat muuten vielä ihan loistavat.
 
Mikki: Se Partyliten "konjakki lasi" on tosi ihana! :D Mä pidin itsekkin samaiset kutsut viime lauantaina ja sain itselleni ilmaseks seinään laitettavan lampetin. Tulisivat vaan pian! =)

Mulla on alaselkä niin jumissa, et yöt menee Tramalin tai Dolanin avulla. :/ Kävin tuossa kunnon hikilenkilläkin, ja venyttelin, mutta edelleen jumittaa. Kun on liikkkeessä niin ei tunnu, mut istuminen ja makaaminen on ihan tuskaa. Huomenna on pakko mennä lekuriin, jos ei helpotu.

Jere ryömii lahkeisiin roikkumaan vähän väliä, joka meillä tarkottaa, et ota syliin. Nyt tuntuu haluavan olla sylissä paljon enemmän kun aikasemmin. :eek: :D

Ootteko muuten antaneet maitotuotteita jo? Me ollaan annettu maistaa tavis maitoa tippa, raejuustoa maisto eilen ja viikonloppuna mummi maistatti rahkaa. :p Noista pikku määristä ei ainaskaan tullut mitään.
 
Niinku jo tuolla aiemmin kirjotin niin luulin oikeesti et meijän vauvat on nyt 10kk :eek: Ja tänään hokasin et oli tilannu pojalle 11kk kuva-ajan tämän viikon lauantaille!!!! Siis poika on vasta 9,5kk! Meillä on siis "vuosikaskuvat" otettu molemmille 11kk ikäisenä ku on sattunu kampanja-aika olee silloin menossa :D On säästetty 50e... No nyt sitte pitää viedä ens kuun lopussa eikä sillon oo kampanjaa ja joutuu ite maksaa sen suurennoksen :kieh: Vielä ku pokella on kaikki 5kummia yksinäisiä (ei siis pariskuntia) niin joutuu niitä hirmukalliita lisäkuvia tilaa enemmän mitä muille. Ei taija 200e riittää tän lapsen kuviin :whistle:

Oltiin päivä mummilassa, siellä oli olkkarin remontti menossa. Kovasti lapset autteli tapettien irrotuksessa :D Mies oli sillä välin kotona saanu ruokahuoneen tapetoitua, huoh, millonhan tää remontointi loppuu??? :/
Just kävin 7km juoksee ja saunaa oottelen lämpimäksi, meinaa hartiat jumittaa :headwall:
Asiaa ois muttei tosiaan mitään järkevää :LOL: Että taijan siirtyä hevostallinetin puolelle :D
 
Iltaa!

Taas on myöhä kun mie koneelle pääsin. Kiitos vinkeistä, pepsua mie olenkin yöllä laittanut. Päivällä laitoin bevitaa, sitä mie silloin alussa laitoin rintoihinkin kun iho meni imemisestä rikki, eikä tarvinu mennä pois. Mutta taitaapa samat vaikuttavat aineet olla kummassakin.

Meillä on annettu maitotuotteista kermaa ja vähän viiliä. Alussa oli liian aikaista, mutta nyt ei mene maha kuralle. Tavan maitoa ei ole tullut annettua, mutta ehkä piimää voisi jossain vaiheessa kokeilla.

Juomisesta puheenolleen, ostettiin eräs halvimmista nokkamukeista jossa oli venttiili ja lapsi saa kyllä olla janoissaan kun siitä juo! Sitä pitäisi osata imeä jotenkin oikein, mutta ei siitä mitään tule. Ajattelin jo että rikon koko venttiilin ja teen siitä tavallisen mukin. Harmittaa koko ostos.

Mutta pyykkitupa kutsuu, onneksi on sellanen, niin eipähän pyöri täällä sisällä vaatteet kuivumassa.

Vilipi ja Krista
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poio:
Ootteko muuten antaneet maitotuotteita jo? Me ollaan annettu maistaa tavis maitoa tippa, raejuustoa maisto eilen ja viikonloppuna mummi maistatti rahkaa. :p Noista pikku määristä ei ainaskaan tullut mitään.

Tavis juustoa olen muutaman kerran antanut ihan siivuina ja pureskelee siitä itse. Ja partaäijäjugua pari lusikallista.
 
En ole vielä maito- tai hapanmaitotuotteita antanut muuten kuin pullan tai pannarin muodossa. Mutta kumpikin aiheutti allergisen reaktion kasvoihin ja tällä kertaa epäilen kananmunaa koska tänään antaessani pari murua vaaleaa piparia, ei tullut mitään yliherkkyysoiretta.

Pitänee huomenna keittää kananmuna ja antaa pojan maistaa, sillähän se selviää.
 
Meillä nappas Jere aamulla uunin alaluukun kahvasta kiinni. Mähän heti pelästyin, ku uunikin oli päällä. Tuli heti Vilipin Kristan sormet mieleen! :eek: Mutta kaskummaa, meillä ainakin se oli ihan viileä! Sama homma oli uuninluukunkin ulkopuolen kanssa.
Nyt ompi uuni riisipuuro valmis, eikun syömään! :p
 
Gallup:
Kuinka te äidit saatte omaa aikaa? Mitä teette, milloin se on ja paljonko sitä kaipaatte?
Utelen tässä siksi, kun mun on äärimmäisen vaikea saada sitä. Mies ei tunnu ymmärtävän, että mä ihan oikeasti haluaisin olla välillä yksin tässä talossa. Ottaisi lapset ja koiran ja lähtisi ulos tai jotain.
Töihin se olis mua laittamassa, kun välillä mulla menee hermo tähän jatkuvaan äitiäitiäitiäiti, äääääää buhuu, äitiäiti-touhuun. Ei kai kukaan oikeasti jaksa tuota 24/7 ilman jotain omaa?!
Nyt kun mies aloitti sen koulunsa on mun oma aikani ollut vain käsite. Sellaista ei oikeasti ole. Seinät tuntuu joskus kaatuvan päälle, kun ei saa hetken rauhaa.
Olen ennen lapsiakin tykännyt kovasti oleilla omissa oloissani. En nyt tietenkään koko aikaa, mutta usein kävin yksikseni kaupungilla yms. koska se nyt vaan on sillä lailla musta kaikista kivointa.
Onko muilla tällaisia ajatuksia?
(Nytkin tuossa vieressä papupata kokoajan selostaa mörköperheen asioita. Söpöähän se on, mutta jatkuvaa pulputusta ei oikein jaksaisi kokoaikaa.)

Haluan siis jatkaa kotona, ilman muuta, mutta miten ihmeessä saan sitä oikeaa omaa aikaa, josta olisi jotain hyötyäkin (ei siis yksin kaupassa käyntiä)?
 
Omaa aikaa?? Mitä se on? :D
Ei vaan, onhan se ihan ihmisestä kiinni kuinka paljon omaa aikaa ja rauhaa tarvitsee.

Itselläni omaa aikaa on oikeastaan vain iltaisin sen jälkeen kun lapset on nukahtaneet, eli pääsääntöisesti 21.30-23. Mulla ei ole mitään säännöllistä harrastusta (lue: en harrasta mitään kodin ulkopuolella). Käsitöitä teen ja lenkillä käydään miehen ja lasten kanssa. Kyläilenkin yleensä lasten kanssa lukuunottamatta muutaman kerran (2 tai 3) vuodessa olevia tupperi- ym. kutsuja. Noi vanhemmat lapset on usein mummolassa yökylässä, joten silloin on luxusta, koska tarvitsee odottaa vain Joonaksen nukahtamista, että pääsee rentoutumaan.

Tämä on tähän asti riittänyt hyvin, enkä kaipaa muuta. Tai en voi väittää, etteikö joskus tulis mieleen kuinka kiva olisi käydä vaikka miehen kanssa elokuvissa tai jotain.

Kiteytettynä mulla on omaa aikaa joka ilta 1.5-2 tuntia riippuen siitä kuinka kauan jaksan valvoa =)
 
Tällä hetkellä mun oma aika on sitä et käyn kerran pari viikossa ratsastamassa. Siinä on homma mikä menee käteen heti jos ajattelee jotain muuta ku sitä mitä siellä hevosen selässä pitäs tehä (kentällä ratsiessa). Se on mulle maailman parasta terapiaa! Siis mieli virkistyy, hartiat ja selkä rentoutuu. Iltaisin ku lapset menee nukkumaan noin 20.30 jälkeen niin on kans sitä omaa aikaa. Käyn lenkillä ja saunotaan.

Kunhan mies lähtee taas reissuhommiin (parin viikon päästä :eek: ) niin se oma-aika on sitte mitä on... eli 4vuorokautta oon yksin lasten kans yötä päivää. Viikonloppuna sitte käyn lenkillä yksin, ratsastamassa jne.
Ja aloitan työt :D Itseasiassa huomenna meen jo tutustumaan reitteihin ja lauantaina sitte on eka maastonveto että työt alkaa hevosen selässä. :wave: Tätä odotan innolla sillä ku työseni oon nuita hevoshommia tehny niin on aika sitkasta nyt ollu ku pitää maksaa siitä että pääsee hevosen selkään :/ Ennen mulle maksettiin että reenasin muitten hevosia. Noh, nyt sitte alan viikonloppusin tekee nuita tallihommia ja vedän maastoja issikoilla turisteille, että mahtavaa!!!
Ja sitten ku oma polle tulee kotiin niin pääsen pe-su joka päivä itekseen tallille kouluttaa ja hoitaa sitä. Luulen kyllä et tyttö kulkee usein mukana, on niin innoissaan hevosista ja ratsastuksesta että!!! Äitin tyttö :heart:

Niin ja meillä mies on niiiiin ihana että ymmärtää sen että mä tartten sitä omaa-aikaa,joskus enemmän ja joskus vähemmän. Se ku on reissuhommissa niin se joutuu olee paljon poissa kotoa ja mielellään sitte on lasten kans et mä pääsen huilimaan. Ja illallahan meillä on sitte sitä aikaa kaksistaan ku lapset nukkuu ;)
Siivouspäivinä se lähtee isomummolaan lasten kans et saan rauhassa siivota jne, erittäin huomaavainen mies hän on!
 
täältä talosta löytyy myös mies jonka mielestä ratkaisu omaan aikaan on mennä töihin :eek: :kieh: :headwall: olen yrittänyt sanoa että sitten vasta sitä omaa aikaa tarvitaan. ainakin hänen aikaa lapsenhoitoon koska hän saa myös osallistua lasten hoitoon viemisten/hakemisten kanssa.

mulla myös oma aika lähinnä iltaisin lasten nukkumaan menon jälkeen. ja jos nyt sattuvat päivisin nukkumaan samaan aikaan. lukemista harrastan ennen nukkumaan menoa. askartelemaan pystyy tuon isomman kanssa. pari viikkoa taitaa olla siitä mun uintireissusta kun mies käski lähteä jonnekin. eli harvassa on oma aika. nyt ollaan ens viikon lauantaina lähdössä kaverin kanssa kaksistaan shoppailemaan Ideaparkiin. molemmat jätetään lapset kotiin ja nautitaan kerrankin ihanasta päivästä rauhassa. molemmat jo odottaa sitä että päästää ravintolaan lounaalle :D

ja tämäkin reissu onnistuu vain siksi että mummi tulee lapsenvahdiksi. ukko ei edes vaivautunut miettimään et onnistuisko hänen hoitaa lapsia. käski suoraan soittaa mummia kun asiaa pohdittiin.
 

Yhteistyössä