TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Myyrä
Mulla samat ajatukset.
Ei oikein osaa mitään iloista kirjoittaa kun mellen kohtalo tulee aina mieleen, kun sivun avaan.
En oo aiemmin kehdannu sanoa, mutta tuntuu kummalta, että tuo aiempi ketju lakkasi toimimasta melkeen saman tien mellen kuoleman jälkeen. Siis eihän niillä nyt oikeasti ole varmasti mitään yhteyttä, mutta kuitenkin.

Kuinkahan siellä isä ja pojat pärjäävät..... :'(
 
Avasin uuden ketjun koska edellinen ei toiminut, mulla ei toiminut ennen mellen kuolemaakaan. En ajatellut että siinä olisi jotain yhteyttä. Vanhaan oli inhoittava mennä kun tiesi ettei siellä ollut muuta ku juttua mellestä, aina kuolema pysäyttää mutta on myös osattava jatkaa eteenpäin. Juuri eilen kävimme saattamassa hautaan naisen, jonka kaksi nuorta poikaa jäi äitittä. Mutta elämä jatkuu, surra saa ja pitääkin.
En halua olla julma enkä ilkeä, en oikeesti oo vaikka sen kuvan ehkä saakin. Nytkin mietin ennenku avasin edes ketjua et katonko ees... ja ei ole hyvä mieli :( Annetaan ajan kulua, jokainen suree miten parhaaksi näkee. Tullaan ketjuun kirjoittamaan sitten ku tuntuu että on iloisia juttuja vauvoista ja elämästä muutenkin, ei tämmynen oo kivaa että paha mieli tulee vain kaikille :/ Öh, ehkä mun on parempi poistua taka-alalle...
 
Hei!

Olen pitkään ollut vain taka-alalla ja paljon oli näemmä ehtinyt tapahtua, ikävät asiat varsinkin jäi tänään painamaan mieleen. Voimia kaikille jotka suree. :hug: Toivottavasti huominen toisi lohtua tullessaan. Se helpottaa minua kun mietin mitä kaikkea hippu ja isoveli toivat mellen elämään.

Mutta omaa napaa hieman. Meillä on Krista oppinut jo nousemaan tukea vasten polvilleen! Ja toinen jalka yrittää jo löytää lattiaa jalkapohjalla, vielä ei siis seisomaan mene, mutta yritys on kova. Ainoa paikka mikä hirvittää niin tuo akvaario. Mitä jos sen alla oleva pöytä ei kestäisikään tai kun nuo lyönnit saavat voimaa ja lasi menis rikki? No, onneksi on uusittu nuo lasit vuosi sitten, mutta silti se on jotenkin sellainen eieiei-paikka. Ja lasta vaan naurattaa kun sitä kielletään! Kai se ajattelee, että sainpas huomiota! :D Ja vieraissakin liikkuminen kiinnostaa, mutta monesti joutuu vähän rajoittamaan, kun on liian paljon rikki meneviä tavaroita saatavilla.

Kukas se olikaan menossa junaan?...Eikös niissä uusissa interjunissa ole ihan oikeet lastenleikkipaikat? Ainakin joissain niissä vaunuissa pitäisi olla. Itse olen vain tuon keskimmäisen kanssa mennyt Ouluun pari kolme tuntia junassa ja siihen reissuun on sitten jäänyt. Ei matkanteko ollut vaikeaa, mutta se kyselyjen tulva! On se niin harvinainen matkustusmuoto meillä tuo juna, että en tiedä koska koko poppoo lähtee reissuun.

Meillä syödään öisin vain harvakseltaan enää. Isommat lapset on ollut kuukauden vanhoja kun ovat yösyönnit lopettaneet ja siksi nyt tuntuukin, että mikäs vikana kun ei päiväsyönnit riitä.

Meillä iski molempiin korviin tulehdus! :( Kauhea räkätauti :snotty: vaivasi Kristaa noin viikon verran. Ja sitten heitti viime perjantaina syömästä lämmintä ruokaa niin heti päästiin päivystykseen. Sen, että edes epäilin, aiheutti se, että Krista haroi molemmilla käsillä pään vieressä ilmaa niellessä. Ja pulloon yleensä nukahtaa niin nyt oli päikyille nukahtaminen sitten niin vaivalloista että! Ja tosiaan hieman oli lämminkin. Viikon kuuri saatiin ja toivottavasti puree. Meillä on kaikki kolme sairastellut tänä syksynä varmaan enemmän kuin nuo kaksi yhteensä aikaisemmin. Voiko olla että päiväkodissa aloittaminen vaikuttaa noin kovasti yleiskuntoon?

Mutta voih ja valitus. Kyllä on opiskeleminen tylsää! Omaa parastahan tässä opiskelussa vain ajatellaan, mutta kun ei osaa niin ei osaa. Kyllä on ollut mukavaa vaihtelua työssäkäyminen, vaikka rankkaa se välillä on. Rakennussiivous kun ei ollutkaan mistään kevyimmästä päästä, en kyllä odottanutkaan, mutta yllätti se silti.

Ja takaisin läksyihin. Ne ei valmistuneetkaan itsestään tässä jaaritellessa! :LOL:

Vilipi
 
Hei! Huomasin juuri että joku oli käynyt hulluilla päivillä. Bongasiko kukaan Gwen Stefania siellä? Oli kuulemma käynyt poikansa kanssa shoppailemassa. Mie tykkään ihan mahoton sen musiikista. Aiemmin oli Madonna ja nyt Gwen. Ei kauheen useesti vaihdu nuo mieliartistit...

Ja samalla muistin, että te muut kuuntelette vähän hevimpää... :whistle:
 
Vilipi :wave: Tulemme tän kuun viimeinen viikonloppu sinne suuntaan että näköstellään!!!! Soittelen sitte tarkemmin!

Nyt sitte sattu mun painajainen... :D Mies lähti vauvaa käyttää tk:ssa, mä jäin isompien kans tänne laulaa karaokea... hypittiin tasajalkaa ja mossattiin kaikki yhessä, laulettiin ihan olan takaa aaaaaaaaa-aaaaaa jotain sinne suuntaan ja yhtäkkiä sitte näin ku anoppi seisoo ovella ja nauraa :snotty: Mä en ikinä ees mieheni nähen tuolleen laulele niin sitte anoppi joutuu tuommosia todistaa :LOL: Kyllä hävettää...

Niin ja sen vauvan tk reissu... korvat oli niin vaikussa et pitää puhdistaa ne ja käyttää huomenna uuestaan. Lääkäri epäili vauvarokkoa!!! siis eihän tuolla oo ollu ees kuumetta!!!!!!!!! Posket punoittaa ja korvia välillä haroo, räkä valuu. Olipa taas lääkäri... jospa huomenna ois joku järkevämpi, ei kyllä huvittas käyttää enää ku tietää ettei lapset tykkää semmosesta. Suoraan vaan yksityiselle niin säästäis aikaa ja lapsia sillä...
 
Huomenia!
Jere on sitten jättänyt ne puolen tunnin pikakoomansa pois, ja nyt nukutaan kahdet kunnon unet. :whistle: Oikeastaan parempi näin.
Ruoka ei maistu taaskaan, oikeastaan mikään muu ei kelpaa kun maito. Käytän kyllä pojan huomenna lääkärillä, jos sama peli jatkuu vielä tänään. Pakko käydä oman mielenrauhan takia tarkistuttamassa korvat. :ashamed:

On varmaan ollut hauska näky, Kränä! :D

Mä katson TeeTee myöskin Talenttia,
ja Survivor on pakko nähdä.. =)
Tänne ei toista vauvaa ole tulossa, tyydytään tuohon yhteen.. ;)
 
Käytiin kysymässä tänään Kelassa isäloman pitämisestä.
Oltiin ihan tohkeissamme tilaamassa siirrettyä isälomaa. Sitten, kun kaikki oli jo sovittu selvisikin, että äitiysloman olisi pitänyt alkaa tämän vuoden puolella. Nyt ainoa mahdollisuus on siis loma joka alkaisi ensi tiistaina. :whistle: Mitähän miehen työpaikan kassa siihen sanoo? Piiikkuisen viimetingassa tässä ollaan asialla..

Tuo on otettu 29.9. ja kuola valuu edelleen. Viime yö oli jatkuvaa rähjäämistä. Tänä iltana annan Panadolia, jos vaikuttaa samalta.
Body on vähän pieni ja kokoa 74cm. Kuinkahan pitkä tuo poika jo on.

 
Mä haluaisin kans joltain yv:n Mellen tapahtumasta. :'( :'( :'(

Mä aivan järkytyin kun luin että Melle on poissa. :(
Pikku poika jäi ilman äitiä,kamalaa.Ei näin voi tapahtua. :'(
Kyllä maailma on julma.
Mutta laittakaa joku mulle se yv,niin pääsen jyvälle tapahtumasta.
Siitä ei näin yleisesti pysty edes puhumaan. :(
Outoa että yksi meistä on poissa.
Mitenhän siellä perhe pärjäilee?
Ison :hug: lähetän perheelle.
 
Lyhyesti: poke eilen nousi eka kerran seisomaan :eek: Ei tarttis vielä... tänään sitten kaatoi jalkalampun päällensä :whistle: Ei käynyt mitenkää kummallekkaa...
Juuri tulivat miehen kans lääkäristä, tulehdus molemmissa korvissa :snotty: Ei hyvältä näytä ei...
 
kränällä ja sen anopilla on varmaan ollut näkemisen arvoiset naamat....

poion jerestä tulee ihan äitinsä mieleen vaikka ei äidistä ole kuin yks kuva joskus nähty ja isästä vielä vähemmän. mistäköhän mä mielikuvani olen saanu.....

tänään jätettiin miisan ruokavaliosta porkkana pois. katsotaan miten nyt käy kutinan ja ihottuman.

tässä kuvaa neidosta



 
Meillä kanssa räkätauti vaivaa koko perhettä. Käytiin tänään näyttämässä Sakua lekurissa ja sillä oli kurkku täynnä pieniä rakkuloita, joten ei ihme, että on vähän valitellut... Voi pientä ressukkaa! :'(

Viikonloppuna olin kuiteskin mökillä ja käytiin metsässä kävelemässä ja siltä reissulta oli saaliina kymmenisen litraa suppilovahveroita. Siinä oli sitten kaupunkilaisrouvalla ihmettelemistä, kun en edes suostu syömään sieniä... Käytin sienet kuiteskin pannulla ja laitoin pakkaseen, joten saa mies sitten siitä syödä...

Nyt telkkarin orjaksi!
 
mukavaa kun olette laittaneet päivänsäteistä kuvia! mie laitoin kans wimmun kuvan tuohon profiiliin ku muualle en saanu laitettua, tumpelo ku oon :ashamed: jere näytti tossa pienessä kuvassa ihan wimmulta ku kaukaa katto! wimmu on tossa kuvassa kreikan helteissä, eli kuva on 1,5 kk sitte otettu. hiukset on kasvanu siitä aika lailla ja meno on kova siihen nähen =) siellä meinaan otettiin ekoja konttausaskelia ja noustiin rattaissa istuun. nyt menee jo aika lujaa ku pitää käsistä kiinni ja konttaa hurjaa kyytiä...

tänään kattelin vaatekaapista pieniä vaatteita ja olihan niitä siellä vaikka kuinka paljon ihan hyviä vaatteita..hmm, mitähän niille tekis?? mulla meni tyystin ohi ne vauvakuumeilut. toivottavasti tulevat vielä joskus takasin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikki hiiri:
poion jerestä tulee ihan äitinsä mieleen vaikka ei äidistä ole kuin yks kuva joskus nähty ja isästä vielä vähemmän. mistäköhän mä mielikuvani olen saanu.....
Hihi! Jere on kyllä ilmetty isänsä! =) Muiden mielestä yhdennäkösyyttä on nyt iän myötä tullut myös muhun, mutta omiin silmiin on ihan isänsä kopio!

Ompas tosissaan Wimmulla & Jerellä yhtäläisyyksiä, ihan samanmoiset nenut! :D
 
Iltasta!

Mie ihan vaan pikaseen hehkutan! Krista nousi eilen ekan kerran seisomaan jaloilleen!

Ja sitten varoituksen sanaa kaikille ja varsinkin itselle: sormet palaa jos ottaa tukea hellan alalaatikon reunasta, kun uuni on päällä. Kristalla on nyt toisessa kädessä keski-ja etusormessa on tuossa rystyspuolella kauhean isot vesimolluskat. Ja pikana apua jos joku tietää mitä niihin saa laittaa!! :eek: Ihan vain panadolia annoin yöksi, muuta en osannut siihen hätään tehdä.

Mutta nyt nukkumaan.

Vilipi ja Krista

p.s. Ihania pienokaisia!
 
Voi Kristan sormia. Laita Bebanthenia, kun sen syöminen ei maata kaada ja luultavasti auttaa hyvin. Pikaista paranemista!

Villekin muuten nousi seisomaan tässä yksi päivä matalaa patteria vasten. Jalat ei kuitenkaan kantaneet ja pamahti samantien takaraivolleen lattialle. :snotty: Olen pistänyt barrigaadia eteen ettei sama kävisi.
Keittiön laatikot aukeilee jo helposti.
Meillä ei kaappeja ole kuin roskista varten ja olenkin miettinyt mistä nyt tehdä Villen oma touhulaatikko. Isoveljelläkin oli yksi muovikulhokaappi mitä sai järjestellä vapaasti.
Laatikko on vaan huono, kun sormet jää väliin niin herkästi. Höh.
 
Meillä on vähän sama ongelma, kun Myyralla. Siirsin keittiöstä isosta alalaatikosta paistinpannut kaappiin ja tilalle laitoin muovikippoja. Jere tykkää kovasti availla tota laatikkoa ja kokoajan saa pelätä koska ne nakit on välissä. Meilläkään ei keittiöstä löydy kaappia, missä jätkä sais "järjestellä". Noh, tyytyminen on tuohon laatikkoon. ;)

Vilipin Kristalle :hug: Bepanthenia mäkin laittaisin.. :ashamed:
 
Siis meillä on sama lääkitys tuohon korvatulehukseen mitä viimeksi mutta nyt 5päivän kuuri, viimeksi oli 7pvän ja ei kai se ees auttanu ku tuli nyt heti taas uudestaan... :/ Vai miten on??? Tietääkö kukaan?
Ja miten on, saako korvatulehduksen aikaa olla normaalisti ulkona jne? entä se uiminen? Ku ei oo kokemusta ja oon kuitenki kaikkea tehny samanlai ku ennenki ja uusiutui se niin ajattelin et onko siinä jotain rajotuksia...

Kristalle pikaista paranemista!
 

Yhteistyössä