TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Mikki Hiiri: Saanko kysyä mitä oireita Miisalla oli?

Meidän tytöllä ollut vähän allergiaoireita ja ei mene ohi lähinnä kutiava iho kasvoista ja korvia raapii myös paljon ja jaloissa atopiaa mm.

Neuvolalääkärin mielestä ei paha mutta ajattelen jos veisin yksityiselle tytön?

Onko neuvoja tai kokemuksia kellään?

T: Sartsa
:flower:

Ei Kristalla ollut tuulista johtuvaa punoitusta, sitäkin ajattelin, mutta kyllä oli jokin muu oire nyt. Iltaa kohden tyttö väsyi kovasti, ulkonakin nukkui kolme tuntia. Ja kasilta oli jo valmis nukkumaan yöunille. Mutta tänä aamuna oli ihan ok. Oli tarkoistus lähteä päivystykseen jonottamaan, mutta ei sitten mentykään kun oli niin pirteä neitokainen. Kai se jotain lattialta löysi? :/

Tänään sain hirveen kohtauksen, kun isoveli tarjoili kaloille ruokaa, niin oli tipahtanut lattiallekin. Sai olla tosi nopee, että ehdin ottaa pikku kätösestä sen pillerin! Ois varmaan ollut tosi hyvää :p mitäs niissä nyt on katkaa, hummerii, ja kaikkee mahdollista, levää ja sen sellasta... :x Onneksi ei ehtinyt. :LOL: Evät kai niistä vähintäänkin kasvaa.

Kiitos päiväkoti vastauksista. Ollaankin nyt aloitettu eilen tuttipullon vieroitus. Enää ei mennä pullon kanssa nukkumaan. Ja ihan hyvin on tottunut tähän iltanukahtamiseen. Päivällä vielä vähän huonosti nukahtaa, ollaankin viety sit ihan suosiolla ulos nukkuun. Tosin tänään on ollut ihan mieletön tuuli! Hyvä että uskalsi ulos jättää vaunut.

Mutta eiköhän pakko jatkaa kutomista. Kohta on varret valmiit ja Kristalle lämpimät töppöset valmiit. Kohta tietty ovat jo varmaan liian pienet, kun äiti ei ehdi kutoa yhtä nopeeta kun lapsi kasvaa! :LOL:

Vilipi ja Krista

miisan pahimmat oireet on tullut banaanista ja herneestä. kutina alkanut juuri korvan takaa, levinnyt pikkuhiljaa koko kroppaan. sitten on ollut huutokohtauksia jolloin vatsa kipuilee kovasti. ja lopputuloksena "allergiakakka": tummanvihreä kakka jonka koostumus todella epänormaali. herneen edellä tuli ensin vesiripuli joka poltti vaippaihon ja myöhemmin kiinteämpi vihreä. eli altistamalla selviää parhaiten. alle vuoden vanhojen allergia testit on niin ja näin. viljat ja maidot ilmeisesti helpompi selvittää verikokeilla mut kaikkia ruoka-aineita ei voi muuta kuin altistamalla selvittää. eli viikko tai kaks ilman kyseistä ruokaa ja sit pienellä annoksella kokeilla et oireileeko.

nyt siis omenasta myös iho-oireet paheni. ja alkuyön uniin tuli kiukutteluja. sekä vesiripuli ennen kiinteämpää kakkaa. meillä myös oli iho suht hyvässä kunnossa kun oltiin lääkärillä. oltiin juur jätetty omena pois niin iho tervehtyi, mutta nyt kun altistettiin niin iho ärsyyntyi todella paljon. viimeyönä oli pitkin vatsaa jo veriraapuja kun niin kutiaa tuo tyttönen. ja jalat ollut tähän asti siistit niin nyt ihan laikukkaat. meillä siis ihottuma pikkuhiljaa sieltä korvista laajentunut varpaisiin asti. kun aiemmin olen kuullut että jaloista alkaa kuivattaa ensin.

ja kasvot meillä parhaiten kertoo et mikä sopii ja mikä ei. ensin posket sitten leuka ja nenä ja jos tosi paha aine niin sitten punottaa jo otsakin ja pian kutiaakin. kortisoonirasvaa olen laittanut pahimpiin kohtiin, muuten aqulanL. oon ajatellut selvittää jossain välissä noita suolakylpy-juttuja. ne kuulemma auttaa kuivalle iholle.

mutta itse olen siinä käsityksessä että nämä oireet lähinnä yliherkyyksiä jolloin iän myötä voi tuotteita kokeilla ja ottaa käyttöönkin. meillä ei onneksi ole ollut (ainakaan huomattavissa) mitään hengitystieoireilua. kovin mietin et uskaltaako sitä sitten kokeillakaan mitään uusia juttuja jos sit löytyykin se pahin ja hankalin oire taltuttaa.....

Levin reissu meni kivasti.

Tosin perjantai aamuna mies lähti käyttämään Joonasta vielä lääkärissä juuri ennen reissuun lähtöä. Aamulla oli kuumetta 39.4. Tulehdusarvot oli normaalit, korvassa hieman punoitusta, pissanäytteestä soittelen tuloksen tänään. Joonas sai kolmen päivän lääkekuurin ja kuume laski heti eka annoksen jälkeen.

Kolme hammasta putkahti ikenestä läpi samalla rysäyksellä. Toinen alaetuhammas (Toinenhan on jo tullut kk sitten) ja ylös vasen etuykkönen, sekä -kakkonen. No nyt osn sitten jo neljä hammsta pojalla kun reilu kk sitten ei ollut vielä yhtään =)

Ohhoh, ei ihme että vähän lämmöt nousee, kun noin monta hammasta tulee kerralla. Voi Joonasta, ei varmasti ole ollut kivan tuntuista.

Kirjoittelin taas eilen ja juttu hävisi. Erikoista... :kieh:

Ville konttasi eilen sängyssä pienen matkan. Lattialla ryömii kuitenkin jo niin vauhdikkaasti, että ei ole edes kummemmin sitä reenaillut.

Jaaha, kai sitä täytyy mennä säätämään kelloja. Me eletään sisukkaasti kesäajassa vieläkin. :whistle:

joonas ottaa reippaasti muita kiinni ja menee ohitsekin. meillä edelleen ne kaksi alhaalla jotka tulivat tasan 8kk.

meille tuntuu paremmin sopivan tää talviaika. ainakin näin alkuun. kohta sitä ei taas huomaakaan...

Meillä kans pojalle tuli kolme hammasta lähes kerralla! No parin päivän sisällä tulivat läpi, nyt ylhäällä on neljä hammasta ja alhaalla kaks :D Nuhaa on...
Tukea vasten nousee seisomaan koko ajan, päiväunille nukahtaminen on vaikeampaa ku pitää kokoajan könytä laitaa vasten ja sit ei osaa laskeutua ite alas :headwall: jos ei kaadu...

Toissayönä tyttö että poika valvottivat vuorollaan, oli ihan väsy päivä. Ku vieraat lähti ja mies selvis puikkoihin (oli vapaa vk-loppu..) niin lähin yksin kauppaan, lenkille ja ratsii. Ihanaa!!! Ja aloin illalla nukkumaan vartin yli 9, yön nukuin heräämättä kaheksaan asti :D Tuli ainaki kunnon yöunet :whistle:
Mutta tytön kiukku vaan jatkuu ja jatkuu, taas on kolmena päivänä peräikkäin pissannu housuun :headwall: Mikä ihme tuota vaivaa... Taas kuuluu piuvaavan tuolla esikolle jostai ihan tyhjänpäiväsestä asiasta! :kieh: Kitisee kaikista asioista, ei kestä mulla pää...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Sellainen juttu olis mielessä,että
Minkälaiset turvaistuimet teillä on kohta 10kk vauvoille?
Meillä on aikaisemmilla muksuilla ollut sellainen pysty,selkämenosuuntaan oleva,joka on pitäny viimeisen päälle pultata etupenkille kiinni.Nyt ei se innostais yhtään.Se on jotenkin niin hankalan oloinen
Voisko poitsun laittaa takapenkille kasvot menosuuntaan olevaan istuimeen joka on turvakaukalon ja pystyistuimen välimuoto? :/

Kuusi hammasta löytyy meidän poitsulta. :)

Moro,

Anette: Oliko Levillä lunta? Hiihdelläänkö siellä jo? Siellähän on jo pian ne WorldCupitkin et kai ne tykittää jos ei luonnon lunta tule....

Mikki Hiiri: Kiitos kun valaisit Miisan allergiaa...Minä en oikein tiedä veisinkö meidän tyttöä lääkäriin kun nyt iho on tästä aamusta taas parempi paitsi alapäässä vähän punoitusta ja punaisia pisteitä. Yritän rasvailla vauvelia paljon nyt ja katsoa mitä hälle suuhun annan.
Niin ja minä imetän vielä niin itsekin katson mitä syön. Ajattelin olla syömättä suklaata ja rajoittaa maitotuotteita jos vaikuttaisiko tytön ihoon.
Jos menee vielä pahemmaksi varaan kyl lasten allergologilta ajan tytölle.

Marihoi79: Meillä on tyttö 9kk Britax Two-way-Elitessä selkä menosuuntaan.
On oikein hyvä istuin ja ei kovin vaikea asentaa (istuimen turvavöillä ja erilliset vyöt etupenkin alakiskoihin jos tuoli takapenkillä).

Kolmas hammas on puhjennut meillä tytöllä ylhäällä edessä. Hitaasti vaan tulee ikenistä läpi. Kyllä se aiheutti mm. ruokalakkoilua ja ärtyneisyyttä. Nyt siis 3 hammasta yhteensä.

Anette-79: Aika jännää et Joonaksella tuli 3 hammasta kerralla! Wau!

Meillä tyttö seisoo ja liikkuu tuen kanssa ja nyt on alkanut välillä irrottamaan käsiä mutta horjuu ja kaatuu pepulteen :) hauskan näköistä!

Pidin muuten viime viikolla lempeää unikoulua kun alkoi rassaamaan tunnin välein heräily ja vain rinta suuhun auttoi.
Eli aina kun heräsi silitin uneen. Kahtena ekana yönä heräili 2-3 kertaa mutta sitten kolmantena alkoi jo nukkumaan heräämättä aamuviiteen.
Sen kun sais venytettyä viel vähän. No olen jo tähän tyytyväinen.

Nyt täytyy mennä.

Moikka.

T: Sartsa ja tyttö 9kk (2.11 )

Sartsa: Levillä ei ollut lunta... vettä satoi ja lämpöasteita oli 6-8. Saas nähdä miten onnistuvat tykittämään lunta kun noin lämmintä pitää... Mut äkkiäkös ne ilmat täällä pohjoisessa jäähtyy =)

Joonaksella taitaa olla vauvarokko. Nyt on selkä ja rinta täynnä punapilkkuista näppylää. Se selittänee puhtaan pissanäytteen ja normaalit tulehdusarvot. Harmittaa vaan, että syötiin turhaan yksi antibioottikuuri :/ Mutta minkäs sille enää mahtaa.

Tänään on ollu oikee väsypäivä. Kaks vanhinta lasta on osoittanu väsymyksensä armottomalla riehumisella, uloskaan ei ole voinut mennä tässä sateessa ja myrskyssä. Kolmonen on ollut suht mukavalla tuulella, mutta Joonas on kiukutellut koko ajan. Hetkeksikään ei kestä poistua näköpiiristä ja aina kun kuljen ohitse ottamatta syliin niin alkaa parku.

Meillä tuo talviaikaan siirtyminen ei vaikuttanut kovinkaan suuresti aamuheräämiseen. Eli Joonas nukkui normaalisti 7.30 ja isommat pojat 7.

Joonas kävelee edelleen kovaa kyytiä tukea vasten. Tuetta ei ole uskaltautunut liikenteeseen vaikka tasapaino on aika hyvä jo tuetta seisomiseen. Kun olen yrittänyt innostaa ottamaan askeleen tuetta, niin poika on lyönyt pyllyn kenttään ja lähtenyt konttaamaan. Ei oikein luota itseensä, mutta hyvä niin =)

Heipparallaa.

Annette: Meillä tota äiti ei saa mennä näköpiiristä-vaihetta kesti noin kaks viikkoo ja nyt on alkanu vähän helppaamaan. Välillä tulee itku, mut nyt jo saattaa yksinkin leikkiä mun ollessa muualla. Eikös se vaan oo kiva olla haluttua seuraa?! :D ;)

mikki hiiri: Meilläkin on noita yökitinöitä ja kakka on sellasta vihreetä tatinaa. Jos on päivän syömättä kiinteitä niin yöt menee paljon paremmin, mut heti kiinteitten tultua taas kehiin sama alkaa. Mulla ei oo hajuakaan mistä ruoasta vois tulla, kun tuntuu, et sitä tulee vähän jokaisesta. Neuvolatädin mukaan mistään allergioista ei oo kyse, kun ei kakka mee kuralla vaan vihreä kakka aina meinaa ilmavaivoja. Iho-oireita meillä ei mun imetyksen loputtua oo enää tullut, mut tuo masu tuntuu vaivaavan. Täytyy tästä nyt sit vaan kotinonstein selvitellä mikä aine vois aiheuttaa noita vaivoja. Neuvolatäti oli sitä mieltä, et huutelee vaan tavan vuoks öisin. Osittain varmaan voi sitäkin olla, mut tuskinpa nyt yhtäkkiä kesken unien alkava kova huuto on ihan vaan pelkästään tavan vuoks. Tulipas löpinää... :whistle:

Olikohan se [/b]Kränä joka suositteli sellasta kouru ruokalappua. Se olis toooosi hyvä, mut tuo poika repii sen heti pois. Niin kauan ähisee ja puhisee sen kimpussa, et saa sen pois kaulastaan. Vissiin joku minulle-ei-kaulaan-mitään-fobia. |O

Jollekin muullekin piti kommentoida, mut nyt en enää muista.

Sit läpistäänkin meirän perheen juttuja. B)

Tänään tapahtui se kauan odotettu juttu, ryömimään oppiminen. Neuvolassa kertoilin kuinka ei vielä ryömi/konttaa ja kotiin tultua laitoin pojan eteisen lattialle köllöttään ja siitäkös se sit otti suunnan kohti naulakkoa ja vetäs ittensä eteenpäin. Sithän saikin olkkarissa kotiteatterit sun muut vempeleet jo hieman esimakua herran käsittelystä. Jännä vaan, et matolla ei edes yritä ryömiä, mut paljaalla lattialla kyllä komeesti liikkuu nyt. Äiti on täällä sit polleena kehuskellu toisen taitoja. :heart:

Neuvola mitat oli 9530 g ja 75,4 cm. Molemmat korvat kuulivat hyvin, joten ei tarvi senkään suhteen enää olla huolissaan. =) Hampaita on ainakin kuus kipaletta, neljä ylhäällä ja kaks alhaalla. Tännekkin on pukannu kolme hampua yhtäaikaa ja voi sitä kuolan määrää. :kieh: Pikku herra on keksinyt nyt ihan kammottavan tavan. Jos sitä alkaa kyllästyttään sylissä istuminen tai muuten vaan hermostuu niin se alkaa paukuttaan päällään sylissä pitäjän rintaa vasten. Se ottaa siis oikein "vauhtia" istuma-asennosta ja sit kaatuu pamauttaan sillä päällään. Ei yhtään kiva. :/

Lopuks viä
kyssäriä. Osaako teiän lapset taputtaa käsiää yhteen?

Niin, ja kertoilkaahan tosiaan niitä turvaistuin vinkkejä, mekin niitä kaivattais. :wave:

Hyvät illan jatkot!

-SS-

Joonas taputtaa myös silloin kun "matkii".
Nyt oppi eilen sanomaan lamppu tai sanoo sen aappu =) Kysyin leikin lomassa, että missä lamppu? Toistin muutaman kerran ja Joonas katsahti minuun, nosti kätensä ylös :eek: , loi katseensa lamppua kohti ja hetken kuluttua sanoi aappu :D Mietin vaan, että osaako tämän ikäiset osoittaa, kun tuo Joonaksen käden nosto tuli niin luonnostaan, että ihan hätkähdin enkä muista kyllä vanhempien lasten näin aikaisin osanneet osoittaa mitään.

Meillä osataan taputtaa jotenkuten.
Aina ei vaan muista, kuinkas se menikään. ;)

Osaapas Annette Joonas hienosti! Wau! Ja kakku sai veden kielelle. Nam!

Marihoi; Meillä on Maxi cosin Priori. Se on kasvot menosuuntaan istuin, kun meillä ei mitkään mallit oikein sopineet autoon. Tai kyllähän ne mahtu, mutta sitten repsikan paikalla olevan jalat olis täytynyt jättää ulkopuolelle.. :whistle:

Meilläkään talviaikaan siirtyminen ei kauheesti vaikuttanut. Heräs puol 7 sunnuntaina ja saatiin "normaali" rytmi heti päälle. Illalla on kyllä selvästi väsyneempi ja iltapäivän "pikakoomat" tuli taas kuvioihin. No, nukkuu kun nukuttaa. Eilen alko taas lämmin ruoka-lakko, sormet ja nyrkit on suussa kokoajan ja kuola valuu. Annoin yötä vasten särkylääkettäkin, kun rassu hinkkas suutaan ihan raivoissaan. :ashamed: Kauan tuo noita ylähampaita tekee ja saattaa olla, että tännekkin niitä piakkoin puhkeaa. Tänä aamuna tyhjensi koko suolistonsakkin pariin vaippaan, mikä oli aika outo juttu. Joku sano joskus, et tuokin olis oire puhkeavista hampaista. Tiedä sitten, mutta katsotaan..
Vajaan kahden viikon päästä mennään sit neuvolaan ylimääräseen punnitukseen. Mies tuossa punnitsikin Jeren nakuna ja meidän vaa'an mukaan painoa olis tullut 700-800g puolessatoista kuukaudessa! :D Ei kyllä ihme tuolla syömisellä! :p Toivottavasti tää nyt päällä oleva syömislakko ei kestä kauaa.

Launataina olis sitten mulla vapaailta! Pidetään työporukalla pikkujoulut, johon lähden jo kolmen maissa. Jippijaijjee!!! ;)

Sellasta gallubbia laittasin minäkin, et PALJONKO TEILLÄ MENEE MAITOA VUOROKAUDESSA? Meillä on tuo maidon määrä pudonnut vähän, mutta jugurtti mukaanlukien sitä menee 5-6dl päivässä. Oon lisännytkin puuroon tuota nannin jauhetta, niin sillätavoin saan määrää vähän nostettua.

Meillä tulee kanssa lisää hampaita. Viime viikolla puhkesi kaksi ja nyt lisää vaan pukkaa.
Mies on katsonut Akta Cosmic-istuinta Villelle. Sen saa kumminkin päin ja kallistettua vauvan nukkuessa. Meidän vanhassa istuimessa esikon pää retkahti aina rinnuksille, kun nukahti. :snotty:
Isoveli on ollut tänään ekaa kertaa kerhossa. Kohta haen sen ja kuulen miten meni.
Aamulla olin henkisenä tukena tunnin verran ja sitten sain lähteä kotiin. Villekin leikki kuin vanha tekijä kamalasta melusta huolimatta.
Aikamoinen meno siellä olikin näin tarhantädin silmään. :/

Mä lisään kanssa maitoa puuroon ja ruokaan. Varmaan määrä huitelee samoissa kuin Poiolla.
Eikös se ole 5dl kun pitäisi mennä?

kerholle. :wave:

Meillä tosiaan alko Aadalla perhepäivähoito tossa viime viikon tiistaina. Olin sen koko viime viikon hänen mukanaan tutustumassa ja meni ihan hyvin. Nyt eilen hän meni sinne sit ihan yksinään ja itkemäänhän hän jäi kun lähdin sieltä pois :( Tänään hoitotäti sit soitti mulle päivällä et tyttö ei muuta tee kun itkee eikä syö mitään eikä juo. Kävin sit hakemassa hänet pois. Mitäs te muut ootte mieltä, tää on ilmeisesti sitä normaalia eroahdistus kautta? Kauankohan se kestää noin yleisesti? Tuntuu vaan niin kauheelta aatella et tyttö vaan itkee siellä eikä ees syö mitään. Soitin neuvolaankin ja hän sano et kuuluu asiaan ja sitä täytyy vaan jatkaa et lapsi tottuu et näin "menetellään". Musta vaan itestä tuntuu et Aadan hoitaja ei taida jaksaa. Nyt "pelkäänkin" et hän ei suostu tyttöä sinne enää ottamaan. Mut kai hänenkin täytyy ymmärtää et ei tottuminen vieraaseen ihmiseen käy muutamassa päivässä...Huoh...On kyllä nyt niin voimaton olo ku ei tiedä mitä tekis. Antakaas neuvoja te viisaammat ja kokeneemmat mammat ku ite oon ihan paniikissa tän asian kanssa.

Yleensä se pahin huuto kestää viikon, pahimmillaan mun kokemuksen mukaan kuukauden. Joskus se on kestänyt vaan pari päivää.
Kyllä ammattitaitoinen hoitaja tietää mikä on homman nimi. Tietenkin yksin työskentelevän pph:n on hankalampi olla, kun täytyy ne muutkin siinä hoitaa ja pakostakin itkevä vauva jää välillä yksin. Voi olla, että hän tuntee vain voimattomuutta, kun ei pysty ratkeamaan joka suuntaan.
Vauvoilla muutama päiväkin tekee ihmeitä eroahdistuksen kanssa. Jos siis pystyt pitämään pari lyhyempää hoitopäivää niin se saattaisi auttaa. Onhan muillakin tammiksilla tällä hetkellä äidistä irtautumisen vaikeutta, jospa teillä on sama juttu ja menee kohta ohi?
Kyllä hoitaja Aadan hoitaa, tietenkin. Älä siitä huolehdi. Alku on toisilla lapsilla vaikeata, iästä riippumatta.
Joka aamu kun toistaa samat rutiinit iloisin mielin, niin kyllä se siitä.
Pahin juttu on palata takaisin ja voivotella lapselle hänen ja omaa kurjaa kohtaloa. Minulta on jopa "riistetty" lapsi sylistä äidin kyynelehtiessä, "kun ei haluaisi mennä töihin mutta kun on pakko, voi sua rassua" :eek: Sillä tyttösellä kestikin kuukausi, että rauhoittui. ;)
Enkä nyt tarkoita, että sinä noin tekisit, piti vaan laittaa tuo esimerkki.
Tsemppiä teille, kyllä se hyvin siitä lähtee.
Äläkä sure itseäsi kipeäksi. :saint:

Ville konttasi tänään lattialla. :D

myyrä ja Ville, 5:n pv:n kuluttua 10kk

wilma82: tsemppiä teille! en nyt oikein tähän hätään muuta osaa sanoa :hug:

me oltiin tänään wilman kans 3 tuntia koulussa, huh huh mitä menoa. oon ihan poikki. tyttö hakkaa koko ajan tietokonetta, yrittää ottaa mun lappuja ja nousee sylistä seisoon pöydälle ym. yritä siinä sitten seurata. noh, iteppä oon tieni valinnu. onneks tää päivä oli ainoa koulupäivä ku tarvii wilmaa mukaan raahata.

meillä ei oo tuota taputusta opeteltu. mut vilkutus sujuu hyvin ku sanoo et vilkutetaan, hei hei ja heilutetaan, niin wimmu alkaa vilkuttaan ja joskus sanoo samalla hei. :heart: ihanaa...ja minä tietenki aina joka paikasta ku ollaan lähössä sanon et vilkutetaan.

meillä wilma on vielä siinä vauvaistuimessa, joka alkaa käyä kohta pieneksi. ollaan saatu seuraava istuin sukulaisilta, mut en oo vielä ees tutustunu siihen.

maitogalluppiin meillä menee nykyään tosi vähän maitoa. hyvä et juo sen 5 desiä päivän aikana. wimmu haluaa jo tuhdimpaa ruokaa. kai tuo 5 desiä on ok, tiedä häntä.

Meillä ennen meni maitoa päivässä noin 6dl mut nyt ku on siirrytty nokkamukiin niin menee enemmän! Varmaan desi pari päivässä lisää...
Autossa istuimena on nyt sellanen penkki jonka voi asentaa selkä menosuuntaan sekä kasvot menosuuntaan. Ei mikään häävi istuin mutta vie vähän tilaa ja on helppo kiinnittää. Hyväksytty istuin toki on ja tytölle ostettu, vähän käytetty, merkkiä en tiijä. Mut poke saa siirtyä Britaxin Two Way Eliteen heti ku esikon paino ylitää sen turvavyöistuimen rajat... Meillä ku pitää survoa 3 turvaistuinta taakse niin pakko mitottaa nuo penkit aika tarkkaan :LOL: Ja tietääkö muuten kukaan saako istuinta laittaa etupenkille kasvot menosuuntaan (isomman lapsen) vaikka on turvatyyny??? :wave: Kaukaloahan ei saa eikä istuinta selkämenosuuntaan mut en oo mistää kuullu et saako laittaa kasvot menosuuntaan... helpottas meijän pitempiä matkoja kovasti jos esikko vois istua eessä ja mä takana nuitten kahen kans... Pitäs vissiin kysyä liikkeestä mutten koskaa muista :snotty: Penkin ohjeissa on et saa laittaa muttei turvatyynystä oo mitään varoituksia...

Ai niin, laitoin eilen Vilipille ja Myyralle yv:tä jos ette oo vielä huomannu :wave:

Annette: tosi hieno kakku!!! Teetkö meille isänpäivä kakun? :wave: Meillä on laiska leipuri joka osaa pilata kaiken leipomisyrityksensä... :whistle: Pitää vissiin taas ukolla tehä itelleen kakku ku mä en oikeesti osaa tehä :ashamed: Tai no valmis kakkupohja ja kermavaahtoa ja paljon karkkia päälle niin semmonen menee :D

Meillä ei taputa poke käsiään yhteen, varsin tänään kokeilin et osaako niin yritti kovasti mut tulos oli molemmin puolin mahottomasti huitovat kädet
:heart: Ja tuota meilläki poke tekee (ja esikko tuossa iässä) et ku kysyy missä lamppu tai koira tms niin osoittaa missä on muttei vielä ainakaa oo tullu sanoja, muuta ku äiti ja tutti. Mahoton kyllä yrittää äännellä samanlailla mitä sille sanotaan =)

olipas mahtava kakku :p

tänne ei kuulu ihmeempiä, seisomista kovin yritetään edelleen harjoitella tukea vasten. mutta neiti kun meinaa lähteä heti liikenteeseen eikä tajua ettei osaa vielä kävellä..

meillä ei osata omia käsiä hakata yhteen, äidin käsillä kyllä taputtaa...

istuimista sen verran et eikö etupenkillä suositella istuttavan ilman "apuvälineitä" mikäli turvatyyny. mulla sellanen muistikuva. tämä siksi että tyyny tulee juuri kasvojen kohtaan sillain että voi happi loppua!?

ja poiolle kysymys: mikä painoraja siinä tein istuimessa on? tai ikäsuositus?!

Yhteistyössä