TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Galluppeihin vastaan! :wave:

Eli maitoa menee vähemmän nyt kun syö sylissä eikä sängyssä. Ihan hyvä, nyt määrä on 3-4 dl. En ole varma onko liiankin vähän, mutta parempi kun ennen meni jopa litraa vuorokaudessa. Yösyöntikin jäi siis samalla pois. Ihanaa kun kaikki saa nukkua rauhassa!

Me ostettiin Kristalle uusi välimallin turvaistuin. Ensin katsottiin Gracon (kirjoitettiinkohan se noin) malleja ja kauhisteltiin hieman hintoja. Ja sitten todettiin, että pieni hinta jos jotain oikeasti sattuisikin. Mutta sitten mielenkiinnolla käytiin katsomassa sittarin Carenaa. Oli ihan ok, aika perusmalli, mut minua häiritsi kun pehmusteet lähti reunoilta rullaantuun kun lapsen siihen asetti. Sitten suunnilleen samanlainen löytyi Autoasista (varaosaliike). Hinta oli kalliimpi kuin sittarissa ja halvempi kuin lastentarvikeliikkeessä, mut oli jotenkin paremman tuntuinen heti kättelyssä. Olisko ollut, että sittarin istuinta oli varmaan moni muukin testannut? En tiedä, mutta ollaan tyytyväisiä. Asennus oli yksinkertainen, eikä vienyt enempää tilaakaan kuin kaukalo. :) Tämä oli siis minun kriteeri, et on helppo asentaa. Vastaava istuin löytyy ainakin Meggyltä. Ja Meggy -istuin meiltä jo löytyykin, sellainen korokepenkki, jonka saa moneen osaan, omilla turvavöillä. Ja siihenkin ollaan oltu tyytyväisiä.

Hieno kakku! :p

Wilma: :hug: eiköhän se helpota jossain vaiheessa. Mulle sanottiin silloin kun isommat oli ekaa kertaa hoidossa, et sehän on vaan hyvä että omien perään itkee.

Mutta sänkyyn on nyt mentävä, aamulla taas töihin. Ihana aamu odottaa kun pitää kaikki muksut pukea mukaan ja lapsenvahti Kristalle hakea ensin ja sitten viedä päiväkotiin isommat...Huoah, aikansa kutakin, niinhän! :LOL:

Vilipi ja Krista

Mikki; Tuon Priorin mukana tulleissa ohjeissa on et muksun täytyis olla joko 9kg tai vähintään 6kk.
Tuolta löytyy lisätietoja. http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/maxi_cosi_priori_sps_2003/
Mä tykkään tuossa eniten siittä, että asennon saa kallistettua, kun tulee uni.
Meillä Jere nukahtaa melkein aina autoon ;)

Jere on löytänyt nyt mun verhot! Niissä on kiva roikkua ja tunkea suuhun.
Kovasti koittaa päästä pystyyn, mutta taidon ei ihan vielä riitä..
Seistä täpittää kyllä tukea vasten, kun sen siihen nostaa.

Wilma82 :hug: !

Kylläpä on taas sitkeetä tuo päikkäreille nukahtaminen |O Pitää ainaki sen 60 kertaa nousta seisomaan alas seisomaan... Nyt nousee joka paikkaan vaan seisomaan ja eihän sitä joka paikassa vielä osaa seistä. Eilen illalla mummolassa siirtyi lelukorilta jalkapallin eteen ja takas, että askelia tulee jo :whistle: Niin ja osaa jo melkein joka kerralla ite laskeutua alas! Nopeaa oppimista...

Kiitos mikki hiiri etupenkki asiasta! Saattaapa hyvinki olla nuin se homma. Pitänee vaan sitte itellä sinnikkäästi yrittää etupenkiltä kurotella taakse :| Vaikka eihän sekään turvallista oo mut ei kitinää jaksa kahta tuntia kuunnella eikä se lapsellekkaa kiva oo... Toivotaan että ainaki poke nukkus koko matkan :wave: Isommat saa hiljaseksi karkilla :LOL:

Mä kirjottelen vaan nopeesti.. elikkä kysyn heti, että mikähän Topiasta vaivaa, ku yhtäkkii ei mee kiinteät ruuat alas, ei sitten juuri millään!?!? :eek: Ennen söi kaikkea tosi hyvin, nyt saa ehkä huijaamalla pari lusikallista alas ja eteenkin puuro tökkii!! Leipää jne. kyllä jyrsii mielellään ja maitoa juo pullosta... Onko muilla ollut tällasta??
Topiaksella on kyllä ollut jo viikon ajan tuossa flunssaa ja yks hammas puhkesi samalla, että voikohan johtua siitä? Mut tuo syömisjuttu on siis ollut nyt vasta 3päivää tuollasta tappelua.. ihmetyttää...

Tuota turvaistuinkyselyä minäkin seuraan mielelläni, meillä ku Topias istuu edelleen kaukalossa.. pitäs kyllä kohta lähtä turvaistuinostoksille! :)

Annilia: just hampaiden tulo ja flunssa tekee syömättömyyttä! Luulisin että siitä johtuu, kyllä se pian siitä alkaa taas maistumaan =)

Ja edelleen suosittelen istuimeksi Britaxin Two Way Eliteä!!! Nopea ja helppo asennus sekä todettu turvalliseksi moneen kertaan. Ja hinta parin sadan kieppeillä, joskus löytyy tarjouksesta esim 189e... Saa selkä ja kasvot menosuuntaan asennettua ja käy myöhemmin turvavyöistuimena! :wave:

Villellä olis ollut tänään 10kk neuvola, unohtui. :whistle: No, huomenna mennään. Kiva saada taas uudet mitat.

Kävin siellä tatuointi-tädillä. Tiedoksi kaikille, että raskausarvet voi peittää tatskalla. Siitä vaan kunnon köynnöstä hakkauttamaan ympäri äippää. :LOL:
No joo, vähän väsynyttä juttua taas.

Pimeys alkaa jo vaikuttamaan. Pitäisi ostaa kirkasvalolamppu. Tänään onneksi sai vähän valohoitoa. :D
Nyt ei kyllä juttu oikein kulje. Moro.

kiitti poio tiedoista :flower:

meillä gracon cosmic xtp ja hyväksi todettu. saa molemmin päin. kaverilla vain tarvetta esim tuolle priorille. tarvii meidän vain odottaa että saadaan 9kg täyteen jotta voi siirtää tuohon tuoliin.

Mä olen täällä ihan palapelin lumoissa. :D Ostin Lidlistä Nalle puh aiheisen 250 palan palapelin ja oon ihan koukussa! ;) Sen jos sit kehystäis, niin sais siittä taulun Jeren huoneeseen. =) Katsotaan, saanko tuon valmiiks ennen joulua! On varmaan yli 10 vuotta, kun oon viimeks tollasta koonnu. :whistle:

Meilä Annilia on ihan samanlaisia ruoka lakkoja. Nyt oltiin taas 2pvää pelkällä kylmällä ruualla. Peruna-porkkana sose maistu huoneenlämpösenä. Mä luulen, et meillä vaikuttaa nuo hampaiden tulo, kun on muutenkin aika ärtyisä.
Tarjoa vaan jotain huoneenlämpöstä tai ihan kylmääkin. Muksulla on aika hyvä porkkana-omena sose, joka ainakin Jerelle maistuu. :p

Arvatkaas kuule, kun noissa meidän Carenoissa on ilmennyt aika kakkamainen vika. Selkänojan ollessa pystyasennossa, niin se saattaa yhtäkkiä tipahtaa seuraavaan asentoon. Eilenkin parin tunnin aikana tipahti 11 kertaa! :eek: Nyt täytyis lähteä käymään siellä paskakaupassa, minne en haluis mennä, näyttään noita. Kuristan sen akan pian, jos se alkaa TAAS määkimään mulle jotain. Ketuttaa jo valmiiks. :/ Takuutahan noissa on tammikuun loppuun asti, ja saavat tuon vian kyllä korjauttaa. Prkl!
Tsempatkaa mua henkisesti, tuun sit illalla kertoon kuinka meni.
Ärsyttää ihan sikana mennä sinne.. :ashamed:

Voi, otan Poio osaa! Tuommoset on tympeitä juttuja! Mä en oo kans käyny tuossa paikallisessa lastentarvikkeessa viime kertaisen jälkeen... Koitahan pysyä rauhallisena ja pidä pintasi!
Meillä abc:n matkarattaissa on sama vika et itekseen hypähtää askeleen alas päin. Pitää vaan aina ku yläasentoon laittaa niin painaa tiukasti siihen koloon niin pysyy paikallaan. Me ostettiin käytettynä että ei oo enää takuu voimassa :D

Tultiin just mökkeilemästä, naapurit joutu pariksi viikoksi evakkoon uudesta kodistaan kosteusvaurioiden takia, nyt ne on ihanassa mökissä tuolla lähellä Rukaa. Oltiin siellä lasten kans ulkoilemassa ja makkaran paistossa :p On vaan inhoittava räntäsade ja kastuttiin kaikki vaunuja myöten ihan märiksi. Saatiin kutsu vk-lopuksi sinne mökille mut just ollaan huomen aamuna sinne Rovaniemelle lähössä :| Ois kyllä ollu mukava mennä sinne mökille mutten enää kehannu sitä tatuointiaikaa perua ku se mies tulee kesken isyyslomansa hakkaa mulle ne nimikirjaimet :snotty: Ite se tarjoutu vaikka sanoin ettei nyt niin tärkeetä lomaa saa laittaa hukkaan töitten takia!

Kävin sitten eilen valittamassa noista kärryistä ja ylläriylläri, itse omistajan kanssa puhuin. Oli ihan asiallinen, vaikka varmasti mut muistikin. Ei saanut puhelimella reklamaatio ihmistä kiinni ja lupas soitella mulle, kun asia selviää. Saas nähdä koska se puhelu tulee.
Jos kärrit lähtee tehtaalle, niin parisen viikkoa sillä reissulla menee. :/

Kiitos Poio vinkistä =) Kävin eilen ostamassa Lidlistä yhden NallePuh ja yhden Viidakkokirja-aiheisen palapelin. Ruvettiin iltasella klo 19 jälkeen poikien kanssa niitä kokoamaan ja aamulla 10 aikaan tuli kumpikin valmiiksi. Pakko hakea tänään pari palapeliä lisää :p

Kaverilta tuli eilen ikävä tekstari: oli käynyt keskiviikkona ultrassa ja sikiöasteelle kehittyneeltä vauvan alulta ei löytynytkään sykettä :( Todella kova takaisku, koska kaverini on vuosikausia haaveillut vauvasta tulematta raskaaksi. Huoh. Lisäksi hän juhlii lauantaina kihlajaisia miehensä kanssa, ei taida paljoa juhlamieltä näin pian tällaisen ikävän asian jälkeen olla :(

Niin... ostinhan minä sieltä Lidlistä pari silikoonista kakkuvuokaakin :) MikkiHiiren ja Nallen. Nyt on MikkiHiirulainen uunissa paistumassa. Tein siihen muunnelman porkkanakakusta; lisäsin vielä mantelirouhetta sekä suklaarouhetta. Hyvä tuoksu tulee jo. :p

Voi kun Anneten leivonnat kuulostaa taas herkullisilta. :p Mä painaisin varmaan tonnin, jos yhtä usein tekisin herkkuja. Itsekuri on sillä saralla olematon. :D
Tavoite on vieläkin saavuttamatta. Paino alkaa edelleen seiskalla eikä kutosella. Noo, eipä tässä kiirusta ole, senttejä on kuitenkin taas huvennut.

Unohtui eilen laittaa 10kk neuvola-uutiset.
Pituutta oli tällä kertaa tullut vähemmän ja painoa enemmän. Viimeksi oli toisinpäin. Eli 73cm ja 9940g.
Kahdessa kuukaudessa oli poika venynyt vaan sentin. Käyrillä menee kuitenkin ettei mitään hätää ole. Ja painoa onkin tullut reippaasti, käyrällään sekin menee. :D (Eli kuivausrumpu on kutistellut vaatteita, luulin poikaa pidemmäksi.)
Meille oli tullut uusi neuvolan täti. Ihan kiva hän oli, juteltiin muutenkin niitä näitä, kun muita ei ollut paikalla. Mukavaa. Tai olihan se viimeksikin siellä, mutta me mentiin lääkäriin niin ei kerinnyt paljoa pulisemaan.

täällä myös kunnollinen ensilumi maassa. arvatkaa vain kuka alkoi tonttuilemaan heti :xmas: poikakin kysyi heti aamulla että nyt kun on lunta niin tuleeko joulupukki jo. tänään on kuitenkin joulua jo "haisteltu". aamulla mentiin ensin ulos ja tehtiin kunnon lumiukko (joka tosin nyt iltalämmössä on jo vaarallisen vinossa) ja lounaan jälkeen aloitettiin leipomaan siirappipipareita. ihan ensimmäistä kertaa tein taikinan itse. miisakin sai maistaa pienen palan. oli ihan myyty neiti :p nyt tuoksutellaan kynttilöitä ja nautitaan.

tuosta tammivauvasta on tullut oikein takiainen. kaikkeen tarvitaan äiti, veli ei kelpaa, saati iskä. ja syömiset on niin huonosti että, viimeyönäkin söi 3 kertaa kun nälkä tulee sit tietty useammin kun annokset päivisin mini kokoa. mieskin jo kyseli et eikö imetyksen vois lopettaa jos sais noi yön riippumiset pois, mä en taida itse olla ihan valmis vielä. ja haaveissa kuitenkin niin että sais siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. ei jaksais sitä korviketta kantaa. tosin saa sitä maitoa sittenkin kantaa enemmän. mut olis helpommissa purkeissa. ja me meinataan aloittaa miisan kanssa luomumaidolla. ei ole niin allergisoivaa ja laktoosivaivatkin pitäisi pienentyä verrattuna normiin.

TeeTee :hug: Ja jaksuja pikkuiselle :heart: Onko tuo vesi munuainen vakava juttu? Mitä aiheuttaa? Noi pienten sairastelut on aina ikäviä asioita :(

Vinkkinä: Kopioikaa ennen VASTAA-painikkeen painamista oma kirjoittamanne teksti hiiren vasemmalla näppäimellä "mustaatte" (paremminkin sinistätte :kieh: ) tekstin yli (nappi pohjassa). Ja vedätte alusta loppuun koko hela homman siniseksi. Ja klikkaatte hiiren oikealla napilla siihen päälle jolloin aukeaa valikko, josta valitsette kopio. Se kopioi tekstin siltä varalta, ettei ensimmäinen lähetyskerta onnistukaan. Teksti löytyy sieltä sitten kun klikkaa oikealla näppäimellä tähän tekstikenttään ja valitsee liitä. Käytän miltei aina sitä systeemiä näillä sivuilla kun nämä tunnetusti takkuaa usein.

teeteelle ja petelle paljon voimia :hug:

meille ei kuulu mitään ihmeempiä, vähän jännitetään ens viikkoa kun mä olen töissä ma-to. mummi tulee lasten kanssa, mut silti hirvittää et miten miisa jaksaa päivät ilman tissiä.

TeeTeelle :hug: ja jaksamista!

Minäkin eilen kirjoitin pitkän tekstin ja kaikki hävisi sitten.

Nyt en jaksa kauheesti kirjoittaa mutta joku toinen päivä sitten.

Huomenna vien meidän tytön allergologille kun taiveihottumaa on ja haluaisin saada selville mistä johtuu.

Mutta öitä nyt kaikille!

T: Sartsa

TeeTee ja Pete :hug: ja oikein paljon voimia!

Me tultiin päivällä Rovaniemeltä, kiva reissu oli! Harmittamaan vaan jäi ku ei sit kerettykkää käyä uuelleen kaupungissa Vilipiä ja Kristaa moikkaamassa :(
Poke nukku kylässä paremmin ku kotona :whistle: 13h unta putkeen molempina öinä! Mikähän kasvupyrähdys tää nyt sitte on mut mahtavat unet, kyllä kävi vanhemmilla kateeks ku muut sitte herätti meijät ennen sian pierua... Meillä ku yleensä tuonne kasiin asti ainaki nukutaan, lauantai aamuna seittemältä herätys :/ Ei naurattanu yhtää. Onneks siskoni aamuvirkkuna otti lapset ja saatiin nukkua sit ysiin asti.

Nyt sitten on selässä lasteni kirjamet ikuistettuna ihoon :heart: Tuli kyllä hieno, ei sattunut ollenkaa ja tatuoija oli oikein mukava, 3lapsen isä hänkin. Nuorin oli viikon ikäinen =)

Voi harmi TeeTee!
Onneksi nuo pienet on niin hyviä selviytyjiä ja toipuvat mitä ihmeellisimmistä jutuista. Mennään ihmeessä kahvittelemaan vaan!

Ennen sian pieremää.
Mä olen joskus joutunut heräämään ennen kukon laulua.

Nyt sitte iski itelle flunssa |O Pakkohan se on jollaki aina perheessä sairastaa :kieh: Nokka tukossa ja vedoton olo mut ihmeesti sitä jaksaa ku on pakko. Tai ku on kivaa tekemistä, tässä nyt oon päivän ollu puhelimessa ja järkänny Kari Vepsän meille hevosia kouluttelee =) Harmi et oma polle tulee vasta joulukuun lopussa ja Vepsä on täällä 8.12, ois saanu hienon pohjan varsan ja mun välille, mut hauskaa mennä seuraamaan mitä muille hevosille tekee. Innostuineita onneksi riittää ja hevosia on tulossa kivasti koulutukseen.

Nyt on olkkari rempassa :( Ei kiva mut jospa tälle viikolle saatas valmiiksi niin sit on tiedossa parin viikon vapaa ku eteisen kaapit saadaan vasta kolmen viikon päästä! :D Sanoppa Myyra ku tiiät tän meijän talon ja sulla on sitä sisustussilmää et kannattasko tuo paneeliseinä joka on nyt valkoinen ja pitänee maalata uusiksi niin voisko sen maalata esim viininpunaisella??? Tuleeko liian tumma tms? Tapetit tulee vaaleella roosalla...

Yhteistyössä