Tammimammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täällä oli tänään lääkäri ja poju saanu hulluna painoa! paino oli 4 550 g ja pituus 54 cm, nuppi 37,4 cm. Eli maitoa tulee riittämiin ja aika tuhtia kamaa taitaa olla..olenkin miettiny tässä lähi aikoina, et ku meidän poika saattaa nukkua tosi paljon ja se ei kyllä myöskään tankkaa illalla, niin et syököhän se tarpeeks..mut näköjään kyllä :) kasvanu hienosti vaikka keskiarvon alapuolella taulukoissa mennäänkin.

mun mielestä olis parempi, jos tavattais jossain muualla, kuin niil messuilla (vähän oma lehmä ojassa, kun en niille ole tulossa heh). kuten nintsu sanoikin siel on härdelliä, ja kun ei osa tosiaan sinne ole tulossa.

meillä ei ole onneksi tuollaisia tallaajia, eipä oikeestaan saada pahemmin keltään mitään kommennteja, kuin mitäkin pitäis tehä tai mitä kantsis kokeilla. mut meidän tutuilla ei olekkaan vauvoja ja anopit ja isoäidit on ihan kilttejä eikä arvioi meidän tapaa hoitaa. poika onkin kyllä aika kiltti aina, joten ei siinä paljon ole arvioimista. kaikki sukulaiset aina vain ihastelee, kuinka se on niin kaunis :) että voi se näin hyvinkin siis olla joskus. mutta tsemppiä teille, joilla läheiset tallaa maanrakoon. ei varmasti ole kivaa ja muistakaa, että te olette oikein hyviä äitejä ja isejä vaik ne sanois mitä!!

ei ole meillä pääsiäis menoja. kotona ollaan vain ja nautitaan, kun ei miehen kerrankin tartte tehdä töitä. yksityisyrittäjänä kun se tekee hommia töiden jälkeenkin kotona, joten.. nyt jos sais vähän enempi yhteistä aikaa.

alkaa stressaan, kun enää pari vkoa aikaa ilmoittaa maistraattiin pojun nimi. ja nyt ei siis tule mitään tästä. joka päivä punnitaan vaihtoehtoja ja joka päivä tulee joku uusi vaihtoehto, joka ei kuitenkaan päihitä sitä mikä on ollu mielessä jo puol vuotta, mut rohkeus ei riitä myöskään siihen, että löis vaan lukkoon sit sen nimen, joka siellä päällimmäisenä on kummitellu. vaikeeta ja stressaavaa. miten te muut olette selvinneet niin hyvin ton nimen päättämisestä?

nuppu, meillä on pojalla kans hormoninäppylöitä. naama on ihan täynnä sellasta pientä väritöntä näppyä. en ole hoitanu niitä mitenkään. iltaisin ja aamuisin pyyhin naaman märällä vanulapulla (ihan hanavedellä). en siis rasvaile pojan ihoa, ettei sen oma rasvantuotanto häiriintyis. pari kertaa olen laittanu ihottumaisiin kohtiin bepanthenia, muuten ei mitään.

meillä ei vielä ihan kunnolla hymyillä eikä kauheasti seurata mitään liikkuvaa.. joten sitä hymyä odotellessa tässä joka aamu herätään.

Hoh..sovitaan vaan tapaaminen muualle kuin sinne messuille.Ja toivottavasti täällä lapset olisi terveitä,että pääsen tapaamiseen jos sellainen järjestyy.

Olikos seLumi joka niitä vaippoja tois??Tällä kertaa en tarvitse niitä,kun saan halvalla testikäyttöön kestovaippoja kaverin kaverilta. Nytkin sain 3vaippaa 15e, vaikka yksi vaippa maksaa 25e.=))Hyvä että ilmoitin halukkuudetani testailla niitä. samalta henkilöltä ostin sen Yamonkin halvalla.

Meillä ei suunnitelmia pääsiäiseksi. Mies töissä.Maanantaina 24.3 mennään kuitenkin mun veljenpojan kastejuhlaan ja samallajuhlivat heidän tyttönsä synttäreitä...siis jos tyttö vain terve.

Lauri vain kiukkuaaja hankaa ikeniään. Kävästiin kaupassa vaunuillen ja nukkui ulkonaolot,kaupassa heräsja onneksi katsoi rauhallisesti helistintä.

Nyt taas kutsutaan!

Moi!

Meille kans sopii että tavataan muualla kuin Lapsi-messuilla. Se oli vaan yksi idea koska mietin että osa meistä varmaankin menee sinne. Tavataanko siis jossain Helsingin keskustassa vai missä? En vieläkään tiedä milloin tulen Suomeen, mutta heti kun vauvan syntymätodistus tulee postissa (yleensä kestää pari kuukautta eli tällä viikolla pitäis tulla) voin hakea passin ja sitten ostaa lentoliput. Kauhistelen nyt jo hintoja, koska on tosi kallista lentää kun ostaa liput viime hetkellä, mutta en voinu ostaa aiemmin, kun vauvalla ei ole vielä passia. Hankalaa. Mutta toivottavasti tulen huhtikuussa. Voidaanko päättää meidän tapaamisen päivämäärä parin viikon kuluttua? Silloin tietäisin varmasti milloin olen Suomessa. Ei siis tarvitse sopia tapaamista vain mun takia, mutta ois kuitenkin kiva tavata teidät kaikki. Jos haluatte päättää päivän jo nyt ja jos en ole silloin Suomessa, niin sitten katson jälkeenpäin valokuvia meidän spacessa :)

Tuon Nintsulle Twizzlereitä. Jos joku muu haluaa jotain tiettyä karkkia, niin sanokaa tarpeeksi ajoissa. Muuten tuon kaikille vaikka Reese's Peanut Butter Cupseja jotta voitte maistaa amerikkalaista "erikoisuutta", suklaata ja pähkinävoita sekaisin! Se on täällä tosi suosittua, vaikka kuulostaa omituiselta.

Meillä ei ole vielä Pääsiäissuunnitelmia mutta varmaan keksitään jotain kivaa.

OP, huomasitko muuten että vastasin sun matkustamiskysymykseen aiemmin? Oliko sulla muita kysymyksiä?

Rosa ja muut jotka saavat ei-toivottuja neuvoja, toivottavasti laitatte neuvot toisesta korvasta ulos ettekä anna niiden vaikuttaa. Mä suosittelen että kysyt suoraan neuvojalta että "mikä sun tarkoitus on kun sanot noin", tai "kiitos vaan, mutta kysyn jos tarvitsen neuvoja", tai "sinulla oli mahdollisuus kasvattaa lapsesi kuten itse halusit ja nyt on minun vuoro, joten älä turhaan neuvo, koska olen jo päättänyt miten teen asiat", jne. Jos et heti nyt tee neuvoille loppua, niin voi olla että anoppi tai muu neuvoo koko ajan, siis sittenkin kun lapsesi ovat koulussa, jne. Mä sanoin mun miehen sukulaisille jo raskausaikana etten halua kuulla neuvoja ja on tähän asti toiminu hyvin. Kuulostaa ehkä tylyltä, mutta itse ainakin laitoin oman ja oman perheen (vauva, mies) onnen muiden mielipiteitä tärkeämmäksi.

Tänään on miehen synttärit, joten lähden nyt vauvan kanssa ostamaan lahjaa.

Moikka! Kävin lisäämässä meidän tytöstä kuvan spaceen. Ollaan lähdössä mummolaan tänään, jännittää vähän miten matka menee.

Eilen oli käynti lastenlääkärillä ja kaikki on vauvalla hienosti. Olipa mukava kuulla, vaikka siltä minustakin on tuntunu. Tyttö vaikuttaa tosi tyytyväiseltä. Syö hyvin ja nukkuu ainakin yöt hyvin. Eilen onnistui jopa pitkät päikkärit. Ja sillon kun ei oo nälkä eikä väsytä, jutustelee ja hymyilee kovasti. =)

Mulle sopii myös tapaaminen jossain muualla, mut luultavasti ollaan joka tapauksessa menossa käymään siellä messuillakin.

Pitää mennä vielä pakkaamaan loput tavarat. Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Nunnu ja vauva 6 viikkoa

lumi, joo huomasin vastaukset, kiitos niistä! en törppönä muistanu enää kiitellä niistä myöhemin :) niissä tais tulla aika hyvin selville kaikki mieltä askarruttavat jutut..lisää kommentteja kaipaan sitten, kun olette jo lentäny, et kuinka se matka meni. mut jos vaikka tavataan, niin sitten voitkin jo silloin kertoa.

hetihän se alkoi pieni piiperrys kuulua sängystä kun otin koneen syliin..

Tuosta tapaamisesta vain...olis kiva saada sellanen päivä sovittua,ettämies voisi vaikka vahtia tyttöäsen aikaan kun lähtisinpojan kanssa teitä tapaamaan. On vähän hankala tuplarattaiden kanssa junalla kulkea,kun sitä ajokorttia en omista. Mutta katsotaan nyt..jos ei muuta niin pitää sitten tyttö ottaa mukaan kanssa ja toivoa että on nätisti. =)

Jänskättelen täällä mun kaverin puolesta,nyt 40+2 kasassa ja olivat vähän jo lupailleet että kalvoja puhkottas,jos ei ala itestään tulemaan. =))

Lumi: Mä oon maistanu jotain suklaa-pähkinävoi herkkua ja HYI! Miten siellä voidaankaan syödä sellaista???Maistu mun suussta erittäin äklöltä...vaikka tykkäänkin yleensä kaikesta suklaa-pähkinäjutuista. =)Käväsin tänään yhdelläsivulla (usalainen) ja sielläoli tosi ihania mommy'sTouchin kuviollisia taskuvaippoja...vieläkö ehtisi muutaman tilata??Jos nyt löydän enää sitä sivua millä kävin

Me käytiin tänään tytön kanssa kattoon kaverin 1kk vauvaa. Tyttö alkoi siellä sitten vähän kitistä, päikkäriaika eikä päässyt ulos... Kun tultiin kotiin, niin nukahti jo autoon ja siirsin vaan vaunuihin ja ulos. Vähän vähemmän oli kyllä päällä vaatetta, niin peittoja sitten vaan lisäilin, kun en viitsinyt alkaa riisumaan ja pukemaan uudestaan nukkuvaa vauvaa...

Joo... Tuo neuvominen ja "tallaaminen" on tosi ärsyttävää. Tosin nyt just on sellainen hetki, että vaikka anoppi tekis jotain hyvääkin, niin se varmaan risois mua ihan hirveesti. Se sai nostettua niillä kommenteillaan mun karvat pystyyn jo ristiäisissä, ja siis nyt toissa iltanahan sen piti taas neuvoa, että en kai minä sitten turhasta...

Mutta, minäpäs alan vähän touhuilemaan, kun tyttö nyt nukkuu...

Rosa ja Piiperöinen

PS: Käyn vielä lisäämässä kuvia spaceen...

Siis voi hyvänen aika että meillä on suloisia vauvoja!!!! Aivan ihania kuvia nuo Rosan ja Nunnun lisäämät, tai itse asiassa ihan kaikki! Kävin ne taas kertaalleen läpi ;)

Mun kaks kaveria oli tuossa aamupäivän kylässä ja tuli kyllä niin paljon virkeempi olo! Tuntuu taas että on mulla edelleen ihania ystäviä vaikka oonkin vähän uinuksissa täällä vauvan kanssa.. Mutta tuntui tosi hyvältä niitten vierailu vaikka jotkut (ei just noi) kaverit tuntuu välillä vähän naureskelevan mun imetys-jutuille kun ei ne lapsettomina oikein ymmärrä tätä kaikkea:)

Kastejuhla lähestyy... Pelottaa kaikki sen tuoma härdelli kun mä en oo kauheen hyvä missään tollasissa jutuissa. Tai siis sellanen häsläys ärsyttää ja voin kuvitella että oma äiti ja anoppi-kokelas siellä tulee sättäilemään oikee täysillä..... Meillä oli papin kanssa tapaaminen eilen ja sovittiin jutuista :) Ihanaa kun tänään lauleskelin noita kastelauluja niin Pupu oli ihan innoissaan kiekumassa mukana :) Vähän jännittää kasteessa myös se että me miehen kanssa lausutaan yks rukous yhdessä ja toivottavasti en ala herkistelemään. TULIKO KELLÄÄN ITKU SILMÄÄN vauvan kastejuhlassa?

Mulle käy tapaaminen muualla! Sovitaan vaan riittävän "ajoissa" että ehtii kaikki järjestää aikataulut ja mahd Jumbis tytölle hoitoa tms. Vaikka mun mielestä voi ottaa tytön mukaan ja ei haittaa vaikka ei oliskaan "kiltisti" koska todennäköisesti meiän Pupu rääkyy koko tapaamisen :) osaa ottaa niin rennosti kaikki tollaset tilanteet ;)

Rosa, yritetään kestää nuo kaiken maailmaan tallaajat! ME ollaan kuitenkin äitejä ja oikeassa lastemme suhteen!!!

Op, meiän vaavilla ei vielä oo noita hormoninäppyi ollu, olikohan se kyssäri Nunnulle?

Nuppu+ Pupu 6vko +1pvä

Voi kääk! Tytöllä on sitten mahatauti...ripuloinu ja oksentikin. Mikään ei meinaa maistua. On tänään syöny onneksi aamupuuron ja päivällä joi vellin. Onneksi juo kuitenkin hyvin. Harmittaa kun meni nyt nukkumaan ilman iltapalaa kun ei saanut mitään alas.=( Kunhan poika säästyis taudilta,sit se olisikin sairaala reissu.
Itsellä vähän huono olo,mutta vieläen ainakaanole joutunut vessanpönttöä käydä moikkaamassa...

Nyt nauttimaan hetken vapaudesta...

Lueskelin vaan jutut läpi ja pumppailen tässä samalla maitoa...! Nupulle piti kommentoida, että KYLLÄ itku pääsi Piiperöisen ristiäisissä... Niin hullulta kuin se kuulostaakin... Niin kauann vaan ehdittiin toivoa tätä lasta ja siinä ne sitten oli, meidän kullannupun ristiäiset... Tippa tuli linssiin.

ei se tytöt mitenkään hullulta kuulosta, että itku tulee silmään kastejuhlassa! mulla puski tippaa linssiin mun veljenpoikien ristiäisissäkin..heh, siitä voi sanoa, että se kuulostaa hullulta :) jotenkin virret on sellanen juttu, et ne aina herkistää..oli tilanne tai paikka mikä tahansa.

nuppu, meilläkin lähestyy nimenantojuhlat. äsken käytiin ostamassa kakun päälle marsipaani puput, kakun aluset ja lapsille muoviset shamppanjalasit. astiat on tilattu astiavuokrauksesta, 1 suklaakakku leipomosta ja loput kakut tehdään itte. perskule piirakka vuoat jäi hankkimatta.. tätä ennen sain hartiahieronnan ja oih, kun oli jumissa. lihakset vaan paukku siinä käsittelyssä. on tehny vauvan hoito ja imetys tehtävänsä ja paikat ihan jumissa. joko nuppu nimi on hanskassa? meillä se nyt kai on se mikä on ollu mietittynä jo pidemmän aikaa. toka ja kolmas nimi tulee suvusta, eka on sitten pojan ihan oma. laitan sen sit kans teidän tietoon nimenannon jälkeen.

eilen käytiin mäkissä syömässä ja oli sit vika kerta! poju kieriskeli KOKO yön vatsan väänteissä niin, että nyt sitten parin tunnin yö unet takana, kun oli aamulla herätyskin jo puol kasilta. ihan poikki, mut ei osaa nukkua. no toisaalta poika just heräs, kun nukku koko reissun ajan 3,5 h. eli ei olis edes mahdollisuutta nukkua.

koetahan jumbis jaksaa, tuntuu teillä noi sairaudet vaivaavan niin epäreilun kovasti. toivottavasti et itte tai mies saa mahatautia!

lumi, vieläköhän mä ehtisin tehdä tilauksen kantorepusta ja jelly belly makeis lajitelmasta? kuinka muuten maksun laita? vaihdettiin eilen dollareita, kun euro on nyt niin vahva dollariin nähden..nykin matkaa odotellessa :) eli voisin maksaa myös niillä sit täällä, kun tavataan.

Vieläei tyttö ole oksentanut. Yö meni valvoenkun tyttö ripuloi jakävi oksentamassa. Ei maistu vieläkään kunnolla mikään, vettä onneksi edes haluaa juoda.

Kyllä täälläkin tuli tippasilmään ristiäisissä.Papin puhe heristi.=)

Kohta tulee mies töistä..pitäisi jaksaa pojan kanssa mennä ulos...ihana ilma täällä ainakin,aurinkopaistaa. Harmi tosiaan tämä meidän sairastelu...sekin verottaa meidän ulkoiluja ja kyläilyjä. Toivottavasti ei sitten kesällä sairastella...

Jahas..tytölle taas muumi pyörimään.;)

Juu ja mä myös itkin nimiäisissä kun laulettiin Ystävä sä lapsien (miehen isä halusi ehdottomasti että se lauletaan, en kehannut ruveta väittämään vastaan vaikka tarkoitus oli ettei nimiäisissä oo mitään uskonnollista). Poika oli isänsä sylissä mutta piti hänet riistää itelle jotta sai halailla ja pussailla kyynelsilmin pientä ihmettä! Se tuli jotenkin puun takaa koko herkistyminen, mä luulin ettei enää sen alun babybluesin väistyttyä oo vaaraa yhtäkkisille itkuille..

Ai niin pääsiäissuunnitelmat. Me mennään kaveripariskunnan luo lauantaina, sunnuntaina mun vanhempien luo ja maanantaina tod. näk. pojan kummivanhempien luo. Huomenna ollaan ihan vaan kotona! Että kyläilyä riittää..

Op:lle piti jo aikasemmin kommentoida että iso poika teillä jo!! Tosi hyvin saanut painoa! Mä kävin eilen omalla vaa'alla pojan kanssa ja se näytti hälle painoa 4,8 kg. No, aikaa on vielä 3 kk neuvolaan (10 pv), saas sitten nähdä miten on! Mut selkeesti on posket pyöristyneet ja käsiin + jalkoihin on tullut pulleutta.

Nintsu + pieni mies kohta 3 kk

joo nintsu, poju on ottanu massaa ihan kunnolla. siis sen painohan ei ollu pudonnu laitokselta lähtiessä kuin 20 g syntymäpainosta, joten ei ollu mitään kiinni otettavaa, kaikki on ollu suorilta vaan jo plussaa. sillon alussa ku käytiin 5 päivän ikäsenä keltasuutta näyttään, niin oli paino noussu jo sillon noin 100 g. vähän tulee kaihoisa fiilis, ku joudutaan siirtyyn ihan just koon 2 vaippoihin ja poju ei siis ole enää pikkuruinen..samaahan jo joku muukin joskus "surkutteli" :) mutta hyvä siis näin.

aika uuvuttava päivä pojan kans, ku mies tuli nyt vasta kotiin ja oon ollu niin väsy. poika on kitissy normaalia enempi tietty just tänään. mut nyt pääsen saunaan ihan yksin, ah.

Pojasta tullut oikea räpätäti.Pölisee ihan tolkuttomasti ja kiljahtelee,samalla väläyttelee söpöistä hymyään. Tänään saatiin ekat kikatuksetkin aikaan.=)))

Tyttöllä olo pikkasen parempi. Ei kylläkään saamitään kunnolla alas ja ollaan pakotettu vähän juomaankin kun nyt ei maistuisi juomakaan. On selkeesti tipahtanut painoa,mutta kun kerran vielä jaksaa leikkiä ei olla käytetty lääkärissä. Mulla sen sijaan maha möisee ja tuntuu et joutuu veskissä juoksemaan jatkuvasti...=/

Ei kukaan osaa sanoa paljon 1e on dollareissa nyt? Saisin vähän katsottua tuleeko halvemmaksi ostaa vaippoja Lumin kautta vai tilata sit täältä Suomen putiikeista. Vähän houkuttais BumGenius 3.0 yhdenkoon taskuvaipat mua. =)

Hyvin on teillä vauvat kasvaneet. Me joudutaan pian harkitsemaan pojan siirtämistä jo istuimeen (tytöllä kun on 0-18kg) ja ostetaan tytölle sitten isompi istuin. Kaukalo kun alkaa olemaan liian raskas kantaa ja pojalla vielä jotenkin yltää jalat olemaan siellä sisällä...Kohta meillä onkin taas neuvola ja saadaan se rokotus. saatin nyt jo lupa antaa särkylääkettä jos tarve vaatii ja ei heti päästä lääkäriin...

Huomenna täytyy karsia pojan vaatteet.Enään ei mahdu 60-62cm vaatteita päälle. Jotkut vielä jotenkin venyy,mutta 68-74nyt käytössä enemmänkin. Harmittaa kun on sellasiakin vaatteita mitä eiehkä ehditä nyt sitten keväällä tässä pitää kun poika nyt jo niin isokokoinen ja ne on 62-68cm. Sainkin taas ison säkin 74cm vaatteita...

Huomasin just tossa, että tytölle ja pojalle menis samankokoiset Muumi-housuvaipat. =) Silti ollaan ostettu pojalle teipillisiä ja kestothan nyt menee molemmille...tyttö tosin alkaa olemaan jo pian päiväkuiva.

No,nyt pitäs alkaa seuraamaan Lostia,vaikka ne olis koneellakin...ja poikaa käydä katsomassa mitä sängyssään tekee.on alkanu vähän treenaa kääntyilemistä.

Meillä sitten mennään osaimetyksellä. päivisin meneemaito pullosta (+korviketta 1-3dl) ja öisin vielä onneksi imee rintaa puoli unissaan.

Mutta nyt menen. HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ kaikillejos en ehdi koneelle enään...

Jumbis ja poika 2,5kk

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Nyt on ollutkin ihana viikko kun mies on pitäny isyyslomaa, ihan luksusta kun on toinenkin jakamassa tätä arkea. Käytiin tänään katsomassa mun kaveria synnärillä, joutui raskausmyrkytyksen takia sairaalaan rv:lla 32 ja nyt sitten mennään päivä kerrallaan, tänään piti olla jo sektio mutta ei sitä vielä tarvinnutkaan tehdä joten katsotaan milloin vauva syntyy, toivottavasti malttaisi pysyä masussa vielä tovin:) Mä kun luulin olevani "ajoissa" kun meidän poika syntyi viikolla 37, mutta ihan tyytyväinen saa olla että meni niinkin pitkälle. Jotenkin oli niin liikuttavaa olla siellä synnärillä, kaikki ne isomahaset äidit ja vastasyntyneet vauvat.. ihan liikutuin. Ja samassa huoneessa oli joku toinenkin, jolla synnytys lähenee, siinä se puuskutti aina supistellessa. Niin muistui oma synnytys mieleen..

Ristiäisistä.. mua ei itkettänyt itse kasteen aikana, mutta ennen ristiäisiä se stressi kyllä itketti. Tuntui, että oli vielä miljoona asiaa tekemättä ja kello käy koko ajan. Se mua vaan itketti:/

Täällä ollaan voitu hyvin, sekä äiti että vauva. Rytmit taas ihan sekasin, viime yönäkin jätkä söi tunnin välein.

No niin enpä nyt voi pitempään kirjottaa, poika tossa itkee ja ähisee, täytyy ottaa syliin.

Simba ja poika (ensviikolla jo 3 kk)

Heippa!

Täältä päin ollaan oltu hiljaisia... kun ei yksinkertaisesti ehdi enää koneelle :( Mutta nyt menee paremmin öiden yms. kanssa, en ole enää niin väsynyt kun pari viikkoa sitten. Yöt siis edelleenkin heräillään aika lailla, mutta mieheni hoitaa poitsua aamuisin, niin saan itse nukuttua. Hän lähtee töihin vähän myöhemmin kuin normaalisti, joskus yhdeksän jälkeen. Päivisin en saa itse nukuttua, kun poitsun unista ei koskaan tiedä... usein joutuu tuttia lykkäämään monta kertaa ennen kuin nukahtaa, niin ei sitä jaksa koko ajan nousta toisesta huoneesta sitä laittamaan ja sitä vain ärtyy jos yrittää itse nukkua silloin. Nyt nukun yöt suunnilleen 3+2+2h ja tuntuu ihan luksukselta!! =))

Minäkin olen yrittänyt miettiä, että mitä pyytäisin Lumia tuomaan, mutta minun tuomiset olisivat vähän hankalia, kun haluaisin Publixin chocolate chip cookie dough jätskiä, Chilliesistä chicken ranch sandwichen ja Miami Subsista chicken pitan ;-)) Ei noita liikkeitä välttämättä edes olisi siellä länsirannikolla ;)))

En ole ehtinyt edes sinne spaceen kattomaan niitä vauvakuvia saatikka laittamaan omia... pitää joku päivä sielläkin vierailla :)

Meilläkin poitsu hihkaisi tänään oikein ihanasti ja on myös alkanut viikon sisään jokeltelemaan tosi paljon. Sitä on niiiiiiiiiin ihana seurailla ja jutustella pikkuisen kanssa vaikka mitä höpsöä... jos joku näkisi niin ajattelisi mut ihan hulluks varmaan. Mä kehitän ihan tavallisista asioista lauluja ja loruja poitsulle ja se tykkää kuunnella, lauletaan välillä "vaippalaulua" ja vaikka mitä ;)))

Rotarokote meni hyvin ja ei saatu itse mitään oireita ydinjätekakan käsittelystä. Jospa siitä nyt saisi jonkun verran suojaa tuota kurjaa tautia vastaan.

Imetys menee nyt paljon paremmin kuin ennen ja olen siitä tosi onnellinen, voin siis jopa nauttia siitä välillä.

Yritin myös miettiä sitä Rosan kysymystä että mikä on yllättänyt äitiydessä, mutta minulle tämä vauvanhoito on ollut oikeastaan sitä mitä odotinkin. Jotkut mainitsivat, että ymmärtävät nyt paremmin muita äitejä ja "rääkyviä" lapsia. Minua ärsytti ennen ja myös edelleenkin kaupoissa/ravintoloissa huutavat lapset. Yritän itse pitää huolen, että mitkään huutokohtaukset eivät pääsisi häiritsemään muiden esim. ravintolassakäyntiä, kun muistan edelleenkin miten ärsyttävää se tosiaan oli, jos itse halusi rentoutua ja nauttia... ja joutuikin sitten "nauttimaan" ateriansa lasten itkun säestyksellä...

Jotkut myös sanoivat myös ymmärtävänsä/arvostavansa omaa äitiään enemmän, mutta minulla ei ole tosiaankaan tuollaisia tunteita. Aika kamalaa sanoa, mutta minusta hän ei aina huolehtinut lapsistaan niin kuin olisi pitänyt ja jotkut asiat minua harmittaa, koska minä ja sisarukseni joudumme niistä kärsimään :( Pieniä asioita, mutta kuitenkin. Ja nyt oman raskauteni aikana juuri oma äitini oli rasittavin ihminen, hän yritti joka käänteessä verrata minua ja itseään ja se jatkuu kyllä edelleenkin. Ja tuntuu, että hän melkein syyttää minua, kun silloin vuosikymmeniä sitten asiat eivät olleet samalla tavalla kuin nyt ja nykyajan äideillä on paljon enemmän "vapauksia" ja helpotuksia elämään. Sain myös kuulla jos jonkinmoista kommenttia ristiäisten jälkeen, kun poitsulle nousi se lämpö, tyyliin että "ei meidän vauvoilla koskaan ollut tuollaista noin pienenä" ja että minä olen siis jotenkin huono äiti, kun en osaa huolehtia omasta lapsesta paremmin........ argh, se vain on niin rassaavaa, kun pitäisi kaikki olla samalla tavalla kuin hänellä silloin joskus vuosikymmeniä sitten, mikään ei saisi olla toisin tai paremmin ja jos on, niin varmasti siitä löytyy jotakin sanomista negatiiviseen tyyliin :((

Kiitti muuten niistä tuttipullon antamiseen liittyvistä kommenteista joskus aikoja sitten. Annettiin tällä viikolla kerran ja meni ihan hyvin. En tosin saa pumppaamalla paljoakaan maitoa, olen yrittänyt noin 1,5h iltasyötön jälkeen ja oli silloinkin vielä tosi tiukassa eli pitäisi useampana iltana pumpata että saisi edes yhden aterian kasaan poitsulle. Ehkä se onnistuisi paremmin harjoittelulla.

Nyt menen vielä pikkuisen hommailemaan ja nukkumaan. Mukavaa pääsiäistä kaikille!

Ei sitten tyttö olekaan parantunut.Yö meni oksentaessa ja potalla istuen. Nyt pitäs sitten ottaa molemmat muksut mukaan päivystykseen kun ei kukaan pääse auttamaan ja en saa omaa äitiäni kiinni...*kyl vähän veemäistä*

Ehkä sitä pärjää noiden kahden kans, ainut kun pitää kuitenkin lauriakin välillä syöttää ja se veskissä ravaaminen...

No, lähdettävä nyt sit...

heippa,

me ollaan tehty muuttoa viimeisen viikon aikana ja nyt taitais kaikki tavarat olla täällä uudessa paikassa. Onpas kyllä kiva saada vähän enemmän tilaa ja erityisesti kodinhoitohuone lämmittää mieltä ;)

Meillä on pääsiäisenä ristiäiset. Toivottavasti menevät hyvin. Tyttö nukkuu tosi huonosti päivisin, joten ei varmasti nuku kasteen aikana niin kuin isoveljensä teki. Ja tyttö ei oikein vieläkään viihdy kenenkään muun sylissä kuin mun. On kyllä siinäkin suhteessa täysin veljensä vastakohta.

Yöt meillä menee tosi hyvin. Yksi yö nukkui jopa kahdeksan tuntia putkeen. En olis ikinä uskonut että näin pian nukkuu noin hyvin ja meillä mennään pelkällä äidinmaidolla edelleen.

Tää muutto on ollut kyllä aikamoista. Meillä tyttö on sitten jo asunut elämänsä aikana kolmessa eri talossa. Eka siellä Norjassa ja sieltä tultiin sitten vanhaan kämppään ja nyt sitten täällä uudessa. Esikoinen nauttii kun on tilaa temmeltää ja muutenkin vaikuttaa tosi kivalta alueelta. Paljon lapsia ja leikkipuistoja.

2 kk-neuvolassakin kerittiin jossain välissä käymään. Painoa oli 5070g ja pituutta 56 cm ja pää 39cm eli kaikki siltä osin ihan hyvin. Jokeltelemaankin on jo alkanut ja hymyilee paljon. Hymy on kyllä ihana, silmät menee ihan sikkuraan hymyillessä. Vähän ehkä nauruakin on jo kuultu.

Nyt pitää lähteä laittamaan esikoiselle ruokaa ja sitten päikkäreille.

Toivottavasti Jumbojätin tyttö paranisi nopeasti!

Heipsis

Eilen käytiin kaverin luona synttäreillä ja huomasin siinä sitten että meiän Pupu ei suostu enää juomaan pullosta!!! Hittolainen! Ei siinä mitään muuten ku että jouduin kaiken kansan edessä imettää ja ei siinäkään mitään kun jouduin heittää viemäristä alas 60ml pumpattua maitoa :(

Käytiin hakee eilen ristiäiskakku mikä tilattiin ja oli ihan törkeen kokoinen :) nam nam, syödään varmaan suklaakakkua viel ens viikolla :D NAM ja vauva sen jälkeen varmaan saa tissistä kaakaota ;)

Nyt meen tekee pizzaa nam :) onpas elämä yhtä herkuttelua

Kävästiin lääkärissä. Pientä kuivumista,mutta eimitenkään huolestuttavasti vielä. On kyllä ihan surkeena,itkee kun massu kipee ja ei saa syötyö mitään janyt taas takkuaa juominenkin.=(( Ja hitto kun miehellä huomenna iltavuorokin...

Pidin poikaa aamulla Yamossa ja ekaa kertaaei itkenyt,paukutteli vain tyytyväisenä.=)

Yhteistyössä