Tammiloput 7kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poika onnistui tänään tekemään kakan ja pissan pottaan!! Ihan sattumaahan se oli, kun laitoin hänet ruoan jälkeen potalle istuskelemaan.. Että tällasta. :)

Meillä on tällä hetkellä käytössä kaks tuttimallia, molemmat ovat luonnokumisia. Toinen on Aventin symmetrinen anatominen tutti ja toinen MAM:in symmetrinen anatominen tutti. Molemmista poika tykkää, mutta itse pidän Aventia parempana. Siitä ei jää pojan kasvoille painaumia yhtään, koska Aventin reunat ovat suorat kun MAM:in reunat ovat kasvojen mukaan kaarevat. Mä muuten just tein yhellä tutilla sen vetotestin mitä suositellaan ja se katkes!!! Että ilmeisesti niitä tosiaan kannattaa aina tietyin välein vaihtaa ;)

Meillä on pojalla käytössä Pampersin active fit teippivaipat ja ovat olleet hyviä. Yöllä ollaan joskus pidelty niitä ""tavallisia"" vaippoja, mutta ehottomasti noi active fit on huippuhyviä ku joustavat niin paljon. Housuvaippoihin siirrytään sitte, ku poika osaa kunnolla seistä..

Mun LA tällä uudella tulokkaalla on huhtikuun lopussa. EN edes muista tarkkaa päivää nyt ;) On vähän eri meininki ku tän esikoisen kanssa, jolloin tiesin tarkkaan koko ajan, et millä rv:llä oon menossa.. Olo on ollu hieman parempi pahoinvoinnin suhteen. Aamuisin tulee helposti huono olo, jos ei syö aamupalaa tarpeeks ajoissa, sama meninki jatkuu päivällä eli ruokaa pitää saada oikeeseen aikaan ja silloin kaikki hyvin.

Eilen mull aon eka neuvola käynti, missä otetaan kaikki veri ym ym testit ja täällä Vantaalla otetaan myös klamydia, mitä ei viimeks multa otettu! Mä vähän järkytyin ku se rupes heti vaatimaan pissanäytettä, josta se sen klamydian kattoo.. ;) Siis ei mulla oo mitään pelkoo, et sitä ois, mutta tuli kaamee järkytys, et miks nyt tätä pitää tsekata!

Mä oon nyt siirtämässä poikaa kahtiin päikkäreihin, ku ei siitä vajaan tunnin nukkumisesta meinannu tulla mitään. Oon ottanu nyt sen linjan, et poika saa aamulla kestää sinne 10.-10.30 asti ja sitte vasta pääsee nukkumaan ja seuraavan kerran 14.30-15.00. Katotaan nyt miten poika näihin aikoihin suhtautuu. Ainakin eilen meni ihan kohtuullisesti, vaikka poika ei sitte osannu nukkunu kovinkaan pitkään..

Yöt on edelleen meillä hankalia, poika heräilee 5-6 kertaa. Mites muilla? Syötättekö edelleen yöllä (te jotaka imetätte)? Mulle nyt terkkari vihjas, et vois lopettaa sen yösyöttämisen ja koettaa sillä rauhoittaa tota unta. Saa nähä.. Mies on taas töissä eli ens yönä oon kahestaan pojan kanssa ja voisin vaikka kokeillaki. Valvomistahan siitä tulee ku poika huutaa ja huutaa sen tissin perään. Ajattelin myös vkonloppuna vaatia miestäni apuun, sekun ei tälle maidolle haise ;)

Käytiin muuten tänään puistossa keinumassa ja hiekkalaatikolla hiekkaa syömässä ;)

Nyt meen laittaa ton pikku miehen nukkumaan.. Josko se ois jo kyllästyny tohan meitin sängyllä lelujensa kanssa pyörimiseen.

Eilen tosiaan poika nukkui päikkärit 10.-11.00 (noin) ja 15.-16.00 eli tosi vähän. Yöunille poika kävi tosi kivasti, vaikka nostin hänet omaan sänkyyn ennen kuin nukahti. Yöllä sitten annoin tissiä vain 3 kertaa (jos muistan oikein), vaikka poika heräsi 5 kertaa. Noilla muilla kerroilla en antanut tissiä vaan koetin rauhoitella pojan tutilla viereeni (juuh tiedän, ettei paras vaihtoehto ole tuo viereen rauhoittelu). Toimi näin hyvin ja poika nukahti melko pian heräämisen jälkeen. Aamukin meni pidempään nukkuessa ja poika herätti minut vasta 8.00 (normaalisti on gerättänyt 7.00). Että ehkä toi päikkärirytmin muuttaminen jotain vaikuttaa. Tänään jatketaan ja katsotaan, josko poika osais jo nukkua pidempiä pätkiä.

Missä vaiheessa muuten ihan lehmämaito tuptteita voi lisätä? Meillä tuo korvikkeen napsiminen ei oikein suju..

Vielä minä.. ;)

Poika nukkui sitten tänään ekat päikkärit vasta 11.00 ja heräsi 13.00 eli veti tosi pitkät päikkärit!! Siis meidän pojan mittapuulla pitkät.. Siinä ne päikkärit sitte tälle päivälle olivatkin. Että sellasta.

Tänään annoin pojalle kalaruoan seassa kanamunaa ja hyvin upposi. Mull aon ton ruan suhteen onkelmaa, ku en meinaa millään keksiä mitään fiksuja ruokia mitä saisin helposti tehtyä, mutta missä olis jo pureskeltavaa ja makuja enempi. ARGH!

Nyt laittaa poikaa yöunille..

kirjotin tään jo päiväl, mut tää sonera tökkii

Voikumpa mäkin saisin herätyksen vasta 7, nyt on tasan klo 6 kun herää, annan maitoa ja melkeen nukahtaa, mut ei. no mulla kyl on hyväpuoli siinä että en joudu kyl yöllä heräämään, et en saa valittaa :)
No mä kyllä sanoin pojalle tänä aamuna, että ohjelmoin sen uusiksi :) ja sit paineltiin muka nappuloita ja poika vaan kikatteli, no katotaan auttaako, hih!
Ja poka on oppinut vilkuttaamaan, kun sanoo hei hei !
ja sit ku kysyy haiseeko? niin nenän kans silleen tuhnuttaa.

Tosca: jos oikeen muistan niin täs 8kk aloitetaan hapanmaitotuotteet eli viilit, jugurtit, piimä, maustamattomia tai saaa ite maustaa vaikka soseilla tai tuoreilla marjoilla ym. no ens viikolla meille selviää se. on 8kk neuvola silloin.

toi vois kyllä auttaa jos saisit pojan nukkumaan päivällä pidempään, noihin yöheräämisiin. joku viisas on sanonu et jos nukkuu päivällä hyvin nukkuu yölläkin.
meillä poika nukkuu ainakin yhdet pidemmät päikkärit ja sit 1 tai kaks lyhyet tai voi kyllä 2 pitkääkin nukkua. ja yöt nukkuu heräämättä.

niin ja onnittelut potta aikaansaannoksista!!!

meillä tun munan kanssa on ongelmia, uppoaa kyllä pojalle, mut musta sille tulee outoa karheutta poskiin munan syönnin jälkeen. Meillä kyllä prick- testeissä ei ollu muna-allergiaa, mut voi se silti olla. no kokeillaan taas joku kerta.

meilläkin syödään aikas paljon samaa ruokaa, vaihtelua annan sit kaupan seoksia. ja täs yks kerta tein pakaste seistä kypsensin mikrossa ja tein tutteli- kastiketta, jonka saostin maissinaksuilla ja siihen perunaa ja tilliä, tuli akas hyvää ja maistu pojalle.
aattelin tästä nyt kun saa kaupan 8kk ruokia ja niis on mustaa ja valkopippuria, niin ruveta maustaa niillä omia sörsseleitä myös.

jaaha, katotaan jos tää nyt lähtee...

Tervehdys pitkästä aikaa kaikille. Olen ollut melko laiskalla päällä enkä ole oikein jaksanut kirjoitella mutta nyt teillä oli täällä niin mielenkiintoisia asioita puitavana että täytyy munkin kirjoitella.

Ensteks Toscalle nuista sinun öistä. Meillö oli samanlaisia öitä 2kk ajan. Tyttö heräs vähän väliä yöllä itkemään ja asettui vain tissille. Kaikki alkoi silloin kun eka hammas oli puhkeamassa ja jatkui toiselle hampaalle ja siitä vaan ""jäi päälle"" toi heräily yöllä. Nyt on tyttö viikon verran nukkunut yöt hyvin herää vaan 1-2krt. Meillä auttoi se että viilennettiin makuuhuonetta aika paljon. Nyt meillä on ikkuna aina päivällä auki ja ovi kiinni joten illalla on ihanan viileää. Tyttö nukkuu pitkä hihasissa ja lahkeisissa yökkäreissä ilman peittoa eikä sillä oo kylmä. Jos laittaa vaikka lakanan peitoksi niin heti on hiestä märkänä.
Toinen mikä meillä auttoi tuohon tissin lutkuttamiseen yöllä niin oli että aloin tarjota korviketta lasista. Aina yöllä kun tyttö herää niin tarjoan maitoa lasista ja monesti juotuaan sen nukahtaa saman tien itestään uudelleen, joskus kyllä kaipaa vielä tissiä vähän päälle. Nyt kun nukkuu suht hyvin yöt niin tissiä ei ole tarvinnut antaa kuin ehkä kerran yössä.
Sekavaa mutta toivottavasti saat selvää ja toivottavasti näistä olisi apua teillekkin. Tiedän todella kuinka rasittavaa ja rankkaa on kun joutuu herään yöllä monta monta kertaa.
Mulla loppu aika oli jo niin älytöntä, että en itse saanut nukuttua yöllä ku sellaset 3-4h yhteensä, Yhden 2h pätkän ja loput 30 min pätkissä tai lyhyemmissä.

Meilläkin on jo potta mutta vielä aika harvoin käytössä.
Eka kerralla kun istutin potalla (oli aamu ja vaippa aika kuiva) niin kappas vain sinnehän tuli pissa mutta toisen kerran kun yritin tässä yks päivä niin ei sitten tullutkaan mitään. Kokeilen aina silloin potalle kun vaippa on vaihdettaessa melko kuiva et josko sieltä olis pissa tulossa.

Meilläkin on nyt tehty valtavia kehitys harppauksia. Konttaus asentoahan meillä harjoiteltiin 1.5kk mutta sitten yks kaks kahden viikon sisällä tyttö oppi ryömimään eteen päin, istumaan tuetta, konttaamaan, nousemaan tukea vasten ja kävelemään kun käsistä kävelytetään.
Nyt on täällä kyllä sellanen meno päällä että koko ajan saa olla menossa perässä... ja tietenkin kaikki kielletty kiinnostaa.
Kaikki ""tuhmuudet"" mitä meillä tehdään on johtojen kiskominen, lasikaapin oven heiluttelu ja tänään oppi aukaisemaan tv tason kaappien ovet. Täytyy niihin kyllä jotain keksiä että ei niitä saa auki. Kaikkein kivintä tässä tuhmuuksien teossa on se kun äiti kieltää, se on niin hauskaa että oikein ääneen naurattaa.

Käytiin tänään ekaa kertaa vauvamuskarissa ja oli kyllä tosi kivaa, laulut oli vain vähän outoja mutta eiköhän nekin tule tässä vielä tutuksi. Huomenna meillä olis kerho päivä (täällä on sellainen perhekerho aina torstaisin jossa on muutama kerta käyty. Sielläkin on tosi kiva käydä tytölle on suht saman ikäistä seuraa ja itsekkin saa aikuista juttu seuraa.
Ruukaattako muut te muut käydä kerhoissa? Tamma tais käydä ainakin jossankin?!

Nyt täytyy kyllä alkaa lähteä nukkumaan kun kellokin näyttää jo sen verran paljon. Oli kiva taas käydä pitkästä aikaa kirjoittelemassa kuulumisia. Kun sais vaan vähän useammin aikaiseksi.

Syksyisin terveisin Tarja

Poika menee tänään yöhoitoon mummolaan. ;) Mies on töissä ja mä meen duunikaverin tupareihin!! Saas nähä miten mummi ja vaari pärjäävät pojan kanssa..

Vähän jännittää äitiäkin.. Mä varmaan taas soitan mummolaan sen sata kertaa illan aikana ja varmistelen tilannetta. Ihan kiva kyllä päästä välillä jonneki..

Huh,huh. poju men vasta nyt nukkumaan. ensin lurpsuu silmät ja sit ei voi nukkuu, kun kakkaa pukkaa ja taas piristytään ja lisää maitoa, mut ei, vielä pitää seisoskella pinniksessä. ja sit äippän syliin ja lisää maitoa, niin sitä uni lopulta voitti.

Hih, meidän pojusta on tullu ""hauva"" kantaa suussaan kaikki tavarat, on muuten hassun näköistä, kun konttaa vipeltää ja lelu suussa menee.
onkos muilla hassuja tempauksia ?

Mäkin olen miehelle yrittäny sanoo että vois pojan jo yökylään laittaa, ite olisin valmis jo, mut mies ei. Ja poika on varmaan valmis jo, en yhtään epäile. kuka tahansa saa syöttää pullosta ja muuta ruokaa ja nukuttaakkin saa. Olen tos vähän testaillut vanhempien luona ja kavereiden luona, että miten antaa muiden hoitaa. Tokihan sitä ikävä tulee sit jos ja kun joskus saadaan hotioon pistää.
ehdotin miehelle että voidaan olla ihan kahestaan, kattoa leffaa ja juoda vanhat viinit pois ja sit aamulla nukkua niinkauan kuin jaksaa, katotaan kui käy.

nyt vois ite mennää myös koisii.

Minäkin nyt sitten vähän kirjottelen meitin juttuja...käyn aina välillä lukemassa mitä teille kuuluu, mut laiska ku oon, niin en oo ite kirjotellut. Onneksi olkoon Tosca, teille siis on tulollaan pikkusisko tai -veli esikoisen iloksi :)

Oi Tarja, Tarja miten tutulta kuulosti tuo kertomasi yöheräily, onneksi teillä nukutaan jo paremmin. Meille on nimittäin käynyt ihan samalla lailla. Poitsu sai ekan hampun tossa noin kuukausi sitten ja noin pari viikkoa sitä ennen alkoi yörumba. Ei hän ole koskaan yötä kokonaan nukkunutkaan, mutta nyt ties kyllä, et hampaan tulo vaivas kun heräs ihan kunnolla huutamaan ja siis siitä lähtien on jäänyt yöheräily päälle. Nykyään tosiaan on ihan mahdotonta, joka kerta kun herää pitää saada maitoa, jotta rauhoittuu ja viimeistään aamuyöstä herää vähintään puolen tunnin välein, huoh :( Oon miettinyt jo pitkään unikoulua, mut en oo saanu aikaseks. Nyt on niin väsy, ettei meinaa jaksaa ja toisaalta en millään haluais, kun ei oo kiva kun toinen itkee ja hän on aika vaikeesti rauhoteltavissa kun ei tod. rauhoitu viereen, eikä oikein tuttikaan enää nykyään auta, eikä unilelut tms.

Se on muuten jännä juttu, et meidän poika ei oo koskaan osannu nukkua kainalossa, tai no sairaalassa ollessa välillä nukkui, mut jotenkin hän on niin herkkäuninen tai jotain, että tarvii oman tilan ja rauhan nukkua, varmaan nukkuis paremmin omassa huoneessa, mut kun ei oo meitillä sellasta hänelle vielä.

Meillä on nyt ryömitty vähän yli kuukauden ajan ja nyt kiipeää koko ajan joka paikkaan, siis nousee polvilleen tukea vasten ja yrittää siitä nousta ylös välillä ja mua kauhistuttaa kun pää kolahtelee millon mihinkin. No mitäs muuta...mä en nyt oikein muista mistä täällä on keskusteltu. Niin juu 8 kk neuvolassa käytiin jo ja mitat oli 72 cm ja 9150 g. no tässä kai nää tärkeimmät, minua kutsutaan jälleen, eli mentävä on, mutta hyvää syksyn jatkoa vaan kaikille ja mukavaa vauva-arkea!

Tosca: Mites yöhoito meni? entäs äidillä?

meillä onnistu toi pojan "" uudelleen ohjelmointi"" :)
eli meillä mennään siin 21 nukkumaan ja herätään 7.30 nyt muutamana aamuna. toivottavasti pysyy nyt tässä. ja aamupäikkärit menee sit siin 9 ja herää 11.30, jolloin vasta saa lounaan eli sekin nyt sitten venahti tonne päivään. sit onkin syömis rumba et saa välipalan ja päivällisen ja yhet päikkäritkin tarttis ottaa. useesti tuo välipala jää kyllä syömättä. iltapuurokin syödään myöhemmin n. 19.30-20.
niin tais poika vähän ite jo aijemmin haluta muuttaa noita rytmejä, kun oli sitä iltakitinää eikä millään nukkumaan olis vielä menny, mut äiti vaan piti ajoista kiinni.

Meba: se pojan yöhoito meni loistavasti. Vähän poika oli illalla kitissyt nukkumaan mennessä, mutta sitä hää tekee kotonakin. Yöllä poika oli onnellisena herännyt vaan kerran! Mikä on tosiaan harvinaista herkkua täällä kotona. Niin ja oli kyllä kiva päästä työkavereiden kanssa hieman iltaa istumaan. Ja sitte ehittiin vielä miehen kanssa ""olla kotona kahestaan"". Aamulla kyllä heräsin jo 5.35 enkä saanu enää unta.. ;) Vaari sitten kertoi, että poikaki oli mummolassa herännyt siinä puoli kuuden aikaan, et en tiä mitä kummaa telepatiaa sillä on äitin kanssa ;)

Niin ja meilläki toi Meban mainitsema ""uudelleenohjelmointi"" on onnistunu hyvin. Poika nukkuu päikkärit siinä 10. tai 10.30 alkaen ja heräilee siinä puolilta päivin. Sitte uudelleen nukuttaan siinä 15.00 pintaan. Syömisrumba meilläkin hieman takkuilee vielä täön uuden rytmin kanssa. Aamulla syödään aamupala siinä 8.00 pintaan ja välipalaa vedellään ennen unia eli 10.00 pintaan. Sitte unosten jälkeen syödään vasta lounasta eli puolilta päivin tai joskus sen jälkeen. Sitte taas nukutaan ja sen jälkeen syödään. Iltapala meilläkin on menny myöhäsemmäks eli tonne 19.00 pintaan. Katotaan nyt miten tää vielä muokkautuu. Tuntuu, et koko ajan pitäis olla syömässä ;)

Kohta on pojan huoneen remonttiki valmis ja saadaan poika sitten omaan huoneeseen. Josko sekin vaikka helpottaisi meillä noita yöheräämisiä..

Nyt mentävä laittaa poikaa päikkäreille.

meidän 8kk-mitat ovat 73cm ja 8,8kg. samaa linjaa jatketaan omalla käyrällä...

niitä hapanmaitotuotteita saa antaa vasta 10-kuiselle!

Tosca, kerroit, että tuntuu, että te syötte joka välissä, niin voithan antaa ruokaa vain noin 3-4 tunnin välein eli esim. jättää välipalan ennen ekoja päikkäreitä pois tms. me syödään n. 3,5 tunnin välein ja se riittää. Tietty riippuu kuinka paljon antaa äidinmaitoa, mutta äitikaverini antavat yhtä usein/harvoin ruokaa kuin minäkin, vaikka he eivät enää anna äidinmaitoa, kuten minä annan 4-5krt/pv.

meillä yritetään ottaa konttausasentoa, mutta ryömimällä ja pyörimällä vielä liikutaan ja äiti saa olla suht rauhassa lasiovineen ja cd-telineineen. Pottatreeneihin meillä ei ole vielä kiirettä, ehkä sitten joskus vuoden ikäisenä. Meillä osataan lisää sanoja ja tällä hetkellä saan kuulla päivittäin: äiti, iti, nennään (mennään), ei tätä, ja osaa matkia kun keskittyy kuuntelemaan esim. titityy, pööpöööpööö.

Olimme viime viikolla ekaa kertaa hiekkalaatikolla ja sekös oli vasta mukavaa!!!!! tänään laatikolla oli vanhempia lapsia ja niiden touhut kiinnostivat aivan hirveästi - no äitikin oli innoissaan, kun naapurin lapset ""kestittivät"" meidän poikaa hiekkasynttärikakulla, ja välillä käytiin leikkimökissä tutustumassa;)

Jos haluatte vielä lisää leikki-ideoita, niin käykää Fisher Pricen sivuilla, siellä on mukavia leikkejä kaikenikäisille!! www.fisher-price.com

ON KIVAA OLLA PÄIVITTÄIN LAPSEN KANSSA JA ON IHANAA OLLA ÄITI! EIKÖ?!

t.Niiiin onnelliset äiti ja poika

hei kaikille! Meillä oli tietokone rikki ja vasta tänään saatu kuntoon. Viikko sitten tyttö oli ensimmäisen kerran yökylässä mamman luona ja hyvin meni, ainakin terve ja elossa oli. Tyttö nukkuu nyt aika levottamasti öisin, herää monta kertaa , joten joskus 2 jälkeen otan hänet meidän sänkyyn ja nukumme sitten rauhallisesti aamuun asti. Olen juuri saanut Nestleen pienen ruoka-opuksen ja siellä oli kirjoitettu, että 8-kk iässä lapsi tiedostaa oman itsensä ja sen takia vierastaa ulkopuolisia ihmisiä, lapsesta saattaa tulla itkuinen ja takertuva, kaipaa tässä iässä lähinnä halauksia ja läheisyttä. Ihan kun meidän tyttärestä kirjoitettu. Ja, tänään tyttö melkein pääsi istumaan ilman tukea itse , katotaan ehkä lähipäivinä se onnistuu

Jee! me ollaan kakattu 2 kertaa pottaan tänään, tapahtu silleen et heti ruokailun jälkeen potalle ja sinne se kakka sit tuli. ainakin meillä ei tänään haissu roskis :)

Tamma: meillä oli 7kk ikäisenä hammashoitajan käynti ja kutsu tuli hammashoitajan kautta, meidän ei tarvinnu ite tilata.

Niin meilläkin syödään jatkuvasti ja jos ei ruokaa tuu niin sit kiukutellaan eli selvästi on nälkä, mut kyllä kuluttaakin.
Kokoajan pitäis olla ylhäällä ja pitäis päästä myös kiipeemään.

sanoja meillä ei tuu, mut vilkuttaa kun sanoo hei hei ja yrittää vähän kyllä matkia sitä hei hei , sieltä tulee he hee.
ja muutenkin kyllä yrittää matkia naamaliikkeitä.

huomenna saadaan 8kk mittoja.
nyt vielä vähän muokkaamaan kuvia jotta voi lähetellä ympäriinsä.

Tänään oltiin neuvolassa
ja mitat ovat 8260g ja 70.1 cm.
Pottailua kehotettiin jatkamaan jos vaan poika tykkää. kaikki oli ok. Oli lääkäri nla.
Ihmeellistä, multa kysyttiin haluunko 10kk neuvolan vai tuunko vasta 1v. No otin 10kk, et saa ainakin mittoja tietää. Ilmeisesti poika kasvaa ja voi tätien mukaan hyvin, kun olis tarvinnu vasta 1v. mennä.
Joo niitä hapanmaito tuotteita siin 10kk korvilla.

nyt nukkuumaan.

Mekin oltiin eilen neuvolassa. Mitat on 8580 ja pituutta 73,6 cm. Meillä täällä kerralla ei kaikki ollut kunnossa- sydämessä lääkäri kuuli sivuäänen, joten saimme lähetteen sydämen uä-tutkimukseen, mennään siihen perjantaina, kerron sitten, miten kävi. Olen niin hermostunut ja odotan sitä perjantai-päivää, mutta toivon, että kaikki OK. Lääkärin mukaan se on aika yleistä tässä iässä

meillekin kerrottiin neuvolalääkärissä, että vielä tämän ikäisenä voidaan löytää sydämen sivuääniä, jotka ovat syntyperäisiä. Toivotaaan, että ei löydy mitään vakavaa mira!!!

Ja meiltäkin kysyttiin, halutaanko 10kk-neuvola! sovittiin, että tullaan vasta 1v.-neuvolaan, mutta soitetaan aika, jos halutaan tulla 10kk-neuvolaan. tämä on kuulemma uutta koko suomen valtakunnassa, että jätetään tuo 10kk-neuvola pois, joten varmaan vähän kysytään näin muutoksen alkuvaiheessa, mitä mieltä äitit ovat.

Mira: toivottavasti kaikki on kunnossa. Meitin pojallaha oli jo raskauden aikana sivuääni sydämessä, joka oli sitte jatkotutkimuksissa ihan ""normaalia"". Että elä vielä etukäteen turhia huolehdi :) Vaikka helppohan se on sanoa..

Tamma: meiltä ei kyllä kysytty, että halutaanko 10kk neuvolaan vaan varattiin vaan aika. ?? Ehkä Itä-Vantaa ei kuulu Suomen valtakuntaan ;) :)))))))

Poika on kovasti treenaillu konttausasentoa, huojuu siinä kovasti ja ryömii sitten jos ei muuten pääse. Vielä poika ei ole kuitenkaan ymmärtänyt, että tuolla ryömimisell'kin pääsisi pitemmälle kuin vaan maton reunalta toiselle ;)

Yöt on edelleen meillä vaikeita, heräillään ihan miten sattuu ja ei oo hyvä mikään :(

Nyt mentävä laittaa poikaa nukkuma kuntoon..

Mira: Toivottavasti teillä meni kaikki hyvin.pidetään peukkuja täällä.

Meillä on otettu pottailut ihan tosissaan, päivittäin tulee 2-3 kakkaa pottaan ja poika oikeen haluu sinne. Eilen ähisteli kesken ruokailun pariin otteeseen ja aattelin et kakkaa vaan ja jatketaan syömistä ja kun oltiin syöty ei siel ollukkaan kakkaa, mut pottaan se sit tuli. Ja pisut tulee joka kerta vaikkei kakkaa sit tuliskaan.

Meillä on huomen jännä päivä, mennään uimaan. Poikakin pääsee polskuttamaan, kun tuo amme käy ahtaaksi.
Käytiin lastentarvike kirpparilla ostamassa uimapukukin, sellainen kokopuku. Joudutaan menemään Paimioon, kun Salossa on halli remontissa. No mennään samalla mun vanhemmille kaffeelle, kun kert siellä asuu.
Kerron sit mitä piti :)

Meilläkin näitä pikkuvikoja on löytyny, mm. oli napatyrä joka poistui ja sit tää ""toinen puoli""( Sinus pilonidalis tai Dermoidikysta)en oo ihan loppuun sitä vielä tutkinu, mut "" sukuvika"" on miehen puolelta isoäidillä, tädillä ja sedällä.

Moi kaikille! Kävimme tänään sydämen uä-tutkimuksesa ja kaikki oli OK! Erikoislääkäri tosi perustellisesti tutki tytön sydämen (tyttö oli melkein hiljaa koko ajan) ja ei mitään poikkeavaa löydetty. Selitti, että tässä iässä ne on aika monilla ne sivuäänet ja pääosin harmittomia. Arvatkaa vaan, olinko minä helpottunut. Nyt on ihan onnellinen viikonloppu edessä . Meillä huomenna myöskin 6 vuotta hääpäivästä, joten on ainetta pikkujuhlaan. Tyttö jo nukkuu. Huomasin, että hän nauttii pop-musiikista ja vähän liikkuu rytmin mukaan (sen verran kun onnistuu lattialla mahalla). Edelleen meillä syödään huonosti, mennään 10kk-neuvolaan katsomaan painoa- viimeisen kuukauden aikana se nousi vain jotain 200 g

Mira: Hyvä että teillä kaikki hyvin.

Oltiin tänään uimassa ja poika oli ens ihmeissään ja sit alko loiskinta ja oli ihan intona pallon kanssa, mut sit ku meni vettä simmuun olikin outo, kun ei olli pelkkää vettä.. No reissu meni hyvin.
Täytyy täst vielä pienentää uintikuvia ja lähetellä tuttaville :)

Ollaanko valmiita perustamaan uusi ketju, kun taas on tuo sata melkein täynnä?ON TOSI KIVA, KUN AINA KUN AVAA NETIN, SAA EKAKS TULLA TÄHÄN KETJUUN LUKEMAAN KUULUMISIA!!! Yritetään pitää siis tätä ketjua vielä pystyssä! Ihmeen hyvin se on pysynytkin pystyssä!

olin tänään kirpparilla ja löysin sieltä taas pussillisen tavaraa: 6 kirjaa (lasten hoito-oppaita kaverille ja leikkioppaita), sormikkkaat, sukat, henkselit ja pari bodya pojalle. Kyllä noissa hinnoissa on vain eroja, kun jotkut myyvät bodeja parilla eurolla ja jossain saa ne 50 sentillä.

Miten paljon teidän lapsi syö Mira, kun kerroit, ettei syö paljon? Meidänkään poika ei syö paljon ja viime päivinä on mennyt ruokaa ja puuroa vain pari lusikallista kerralla. kai se on ihan normaalia ja tilapäistä - ?? Isoista kaupan purkeista menee kerralla just ja just puoli purkkia ja muutama lusikallinen sosetta päälle. pakastekuutioista vain kolme menee ja niistäkin jää vielä lautaselle. mites muilla? äidinmaitoa toki syö päivässä vielä n. 5kertaa.

miten olette antannet lapsenne opetella itse syömään? entä leivänmuruja pöydältä?poika ei vielä ymmärrä, että niitä voi pistää suuhun....

kohta mennään meren rannalle kävelemään koko perhe ja tutkimaan ihanan väristä luontoa.

Yhteistyössä