Tammiloput 7kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!
No niin meillä sit taidetaan siirtyä tutteliin kohta kokonaan.
Nyt tissitellään 3 krt/ pvä aamu,päivä ja ilta tisut. Ei malta poika tissillä olla ja taitaa tuo maidon tulo huveta. kestää aina jonkin aikaa ennenkuin maito nousee. näillä kerroilla kun tissi ei kelpaa, niin pullo kyllä. Siinä syödessä näkee ympärille paremmin. Se siitä sit tällä kertaa.
Muuten kaikki ruoka maistuu ja ollaan otettu ohjelmaan aamupuuro tai 2 krt kokeiltu.

Huomenna on pojalla eka hammaslääkäri käynti. Saas nähä kuin antaa tutkia.

tosca, tiedätkö, että saatko työnantajalta vuosilomakertymää, vaikka olet hoitovapaalla ja samalla äitiyslomalla (sitten kun olet)? lain mukaanhan se on niin, ettei vuosilomaa kerry hoitovapaalla ja jos on jo ilmoittanut töihin, että on hoitovapaalla, niin sitten sinä olet hoitovapaalla, etkä äitiyslomalla. Itse ilmoitin juuri siinä toivossa, että tulisin onnellisesti raskaaksi lähikuukausina (tuskin, kun sexkin on jäänyt niin vähiin), että olen tällä tietoa hoitovapaalla vain kesäkuun loppuun. Ei siinä mitään häviäkään, jos haluaa vielä senkin jälkeen hoitovapaalle, että anoo sitten lisää vapaata. Itselläni ei ole MIKÄÄN kiire töihin!!!!!!!! Taloudelliset asiat ovat kunnossa, työpaikalla on yt-neuvotteluiden jälkeen kireää ja vanhaa tehtävääkään ei enää ole vapaana ja viihdyn kotirouvana hyvin.

täällä netissä vielä pyörin ja hyörin. Askartelin kyllä tossa välillä äitilleni synttärilahjan. mitäköhän harrastusta sitä tässä alkaisin harrastamaan? onko teillä jo harrastuksia? luin liberon sivuilta, että ainakin yksi ilta pitäisi pyhittää itselle ja omille harrastuksille. Ajattelin kuoroa, vesijumppaa ja pianonsoittotunteja,,,,hm,,, täytynee katsoa, olisiko sitä rahaa mihinkään, kun nuo tulotkin laskevat roimasti parin kuun kuluttua.

Sain juuri kuulla, että eräs ystäväni (äitikaverini naapurista) on uudestaan raskaana. ehtii olemaan töissä puoli vuotta. Ja sain myös kuulla, että entinen naapurini sai terveen pojan, vaikka hänellä oli mennyt kaksi edellistä raskausta puolessa välissä kesken. Ja sain kuulla lisäksi, että hyvä ystäväni saa vauvan tammikuun lopussa. kyllä sitä tulee vähemmästäkin vauvakuume, kun joka puolella kuulee vauvauutisia. Toisaalta kyllä sitä nauttii yhden rakkaan lapsen hoidosta todella paljon eikä välttämättä tarvita ketään muita meidän läheistä suhdetta ""rikkomaan"" (kuten yleensä on, että isosisar tulee mustasukkaiseksi). Haluan toisen lapsen (jos on mahdollista) kuitenkin viimeistään silloin, kun eka on 2,5v.

Niin, niistä leikeistä, tässä meidän muutama leikki:
-körö körö kirkkoon
-leivotaan, leivotaan pullaa
-äiti tulee, äiti tulee ja syö sinut!
-hiiri tulee, hiiri tulee ja tekee tuonne pesän!
-missä äiti on, missä äiti on, täällä!
-annan erilaisia katseita ja hymyjä ja katson välillä poispäin ja sitten taas poikaan, ja kyllä naurattaa

Lähinnä yksinkertaisia leikkejä, sillä ne ovat kaikista mukavimpia. Meillä nauru kaikaa pitkin päivää jo aamusta lähtien, kun laitan puuron mikroon ja lasken sekunnit ääneen. poika hihkuu onnesta ja on halkeamaisillaan kikatuksesta!

Slaap well!

Pojalla reikiä nolla :) :)
Joo sieltä on tulossa vauhdilla hampaita lisää eli pujennu on ala etut ja ylä vas etu ja ylä oik. 2, tulossa on oikea etu ja vas. 2..
jee, jee.
Tänään onkin poju nukkunut vain yhet pienet päikkärit ja nyt meni nukkumaan taitaa nukkua sinne 19 asti. Oli niin naatti, voi pientä.

Tamma: Nyt ei oo muuta harrastusta kuin ystävättärien kanssa kahvilla käynti ja vaunuttelemassa. Mutta kansalaisopistolla alkaa syyskuun alussa jumppa, maksaa vaan 14€, ajattelin sinne mennä, jos vaikka sais jonkun liikunta kipinän, heh!
Ja jos siitä kuntoutuu parempaan kuntoon tekis mieleni aloittaa kuntojujutsu, olin kerran kokeilemassa ja vaikutti tosi mielenkiintoiselta vaikka rankalta, mutta hyvällä tavalla. Silloin oli vaan esteenä työajat, nyt niitä ei olis. Mutta yksiasia kerralla.

Tervetuloa Amelie, tänne mukaan vain!

Arvatkaas mitä kauheaa meillä juuri tapahtui? Poika muksahti parisängyltä lattialle! :'((( En tiedä miten olinkin niin HÖLMÖ, että jätin hänet siihen yksin, kun menin hakemaan pyjamaa vaatekaapista. Tiedänhän minä sen, että hän ei pysy paikallaan sekuntia kauempaa, ja nyt vielä yhdistelee ympärikieriskelyä ja kääntyilyä sekä konttausasennossa heijausta. Kopsahdus vaan kuului, ja sitten hetken päästä bääääääääääääääääääää, tiedättehän sen itkun. Kamalinta on se, että meillä on eurooppalaiseen tapaan kylmät ja kovat kaakelilattiat koko kämpässä.

Ei siinä onneksi sen kummemmin näyttänyt käyvän, taisi livetä takaperin jalat ja peppu edellä tai jotenkin kyljelleen ja lähinnä pelästyi putoamistaan. Äiti kyllä melkein sai slaagin :(( nyyh, nyt en kyllä jätä häntä yksin enää mihinkään ja lattialle ostetaan heti huomenna joogamattoja ja muita mattoja pehmikkeeksi! Ai että sitä osaakin olla kamala olo, kun päästää tuollaista tapahtumaan.

Sweetie: Voin vaan kuvitella miltä tuntuu, kun jo se että meidän poju kun yrittää kiivetä ylös ja on jokapaikkaan kurkottamassa ja sit""istuskelee"" silleen hassusti ja pitää sohvan reunasta kiinni ja yhtäkkiä vaan irrottaa ja muks!
Voi sitä itkua ja sitä kun nyt tapahtuu ainakin kerran päivässä.
Mietin jo pitääkö ostaa sellainen konttauskypärä? No kävin kattoo sellaista, kaupassa oli pikku piian ja jotenkin on kohlon näköinen tai tuntuuko vaan? No yks mikä siin on niin nauhat leuan alle ja poika ei pidä sellaisista ollenkaan, voi niistä sit tulla ongelma. Ja ei viitti turhaan ostaa maksoi meinaan 10.50€.
Täytyy käydä vaik kirppiksellä kattelemassa jos löytyy vähäkäytetty ja siisti.

Joo, tervetuloa Amelie joukkoon vaan!

Ai,niin on pitänyt jo jonkin aikaa kertoa pojan hassuista tavoista. No hoitopöydällä kun kuivatellaan jne. ja siin on vaatteet yleensä vieressä, poika nappaa siitä aina vaatteen ja lykkää naamansa päälle(ei suuhun) ja sit äkkiä vetää pois ja pitää sellaista ääntä, kuin ei sais ilmaa. Ja sekös on jännää ja tätä tehdään monta kertaa peräkkäin. Niin tos mietin sit että mistä tää tulee ja muistelin että oon joskus pienenä heiluttanu pyyhettä silleen naaman päältä ja se on ollut kivaa ja naurattanu poikaa, tää on aina kans tapahtunu hoitopöydällä. Niin ja edelleen on pojalla käytössä nostaa takapuoli ylös, kun vaippaa laitetaan.
Jokin oli vielä, mut tiedätte tään että on hyvä muisti, mut lyhyt.

No huh,huh!
Nyt meillä on alkanu tää että nukkumaan ei malteta mennä. Eilenkin sain väkisin nukutettua ja nukku 1h siinä pojan kokopäivän unet. Ja kun huomaa että toisen on väsy, mut ei. aina on jotain mielenkiintoista. Voi toki olla että nyt kun on näin kuumat ilmat taas ja noita hampaita pukkaa. Mut syö kyllä tosi hyvin ( koputtaa puuta).
Nyt nukkuu vaunuissa ulkona pikku pukineissa jo 30min, mut nyt näyttää että pyöritään siihen malliin että kohta noustaan taas.

Eilen kävin sit kirpparilta ostamassa sellaisen konttauskypärän. oli aikas uusi, mut pesin sen ja tänään päästään kokeilemaan. Kupsahti taas aamulla jo nurin.
Makso 2,5€.
Huomasin että kirpparilla on ( ainakin täällä) kauheet hinnat, melkeen saa uusia samaan hintaan. Ja sit kehdataan myydä likaisia vaatteita ja tavaroita. Mut osa myy kyllä musta ihan kohtuu hintaan. Ja mitä kamaa, joku myi täällä peräruiskeita heh,heh!
Löysin myös tytölle muutaman kirjan 50snt-1€ kipale.

Haa, huomasin et meil on synttärit tänään 7kk. Tänään on myös tyttökaverinsa emilian 1V. synttärit. Pitääpi onnitella.
Nyt voikin sit keittää kahvit ja ottaa pullaa pakkasesta :)

Tervetuloa vaan Amelielle joukkoon iloiseen. Täällä me keskustellaan kaikenmoista lapsistamme ja muustakin.. Hyvässä hengessä tietenkin!

Kerropa siis itsestäsi ja pikku neidistäsi jotain niin saadaan hieman kuvaa..

Tamma taisi kysella omista harrastuksista ja minulla on tuo koira. Eli sen kanssa pääsen ""yksikseni"" harrastamaan. Nyt olisi kyllä tarkoituksena, että ""pääsisin"" myös jumppailemaan omaan aikaani. Katsotaan miten saadaan vaan miehen työkuviot sopimaan.. ;)

Poika oli tänään niin suloinen kun maistatin hänellä tomaattia. Siis kuorin tomaatin ja mössäsin sisustan. Sitä sitten maisteltiin.. Kyllä oli huvittavaa, kun poika selkeesti tykkäsi uudesta mausta, mutta piti sitä samalla hieman ehkä? kirpeänä. Aina suupalan jälkeen värisytteli itseään, mutta halusi kuitenkin suu ammollaan lisää ;)

Olen muuten digikameralla ottanut pojasta pieniä videokuvapätkiä.. Mites muut olette kuvia tai videoita ottaneet?

Mulla on ollu ihan kauhee olo edelleen. Huimaa ja oksettaa lähinnä koko ajan. Eikä oo mitään merkitystä sillä, että syönkö vai enkö syö. Noh.. Täytyy vaan syödä monipuolisesti ja juoda paljon. Mähän siis imetän samalla poikaani eli elimistö on ilmeisen kovilla tällä hetkellä..

Nyt nukkumaan :) Öitä..

Mites muute teillä muilla on hoidettu tuo vaippapyllyn tuuletus? Eli kun on ollu viapat esim. koko yön yllä tai muutenkin niin annatteko lapsienne tuuletella ilman vaippaa? Mä itse annan pojan tuuletella oloaan yleensä aamuisin ja päivälläki (riippuen ohjelmasta). Ollaan homma hoidettu siten, että laitan pojan lattialle pyyhkeen tai harson päälle ja jos pissi siihen sitten tulee niin ei oo katastrofi.

Muuten ilmoitin pojan nyt muskariin ;) alkaa maanantaina! Saa nähä mitä äiti ja poika siitä tykkää? ;) Multa ei meinaan toi laulu oikein luonnistu, mutta ei kais e oo tarkoituskaan..

Poika tällä hetkellä pyörii villistikin välillä ympyräälattilla ja pyrkii ajoittain nostamaan takapuoltaan. Kääntyy selältä mahalleen ja päinvastoin. Niin ja jos laitan hänet lattialle istumaan niin pysyy siinä (selkä suorana) ilman tukea jonkun aikaa. Että tällaista motorista kehitystä meillä. Niin ja puheesta sen verran, että poika on nyt oppinut tättättää ja tshii tshii ja mammammaa ja ääätää (selkee äiti! ;) ).

Oho.. kyllpä tulloo vettä ku E:n Peestä. Pakko käydä laittaa terassin ovi kii, vaikka taitaa jo olla myöhäistä :)

Kuvia on tullut otettua jos jonkin näköisistä asennoista ym. Se on toi digikamera. Sen kaa on helppo ottaa eikä tarvii, miettii sen enempää ottaako järkeviä kuvia vai ei.
Ja myös videopätkiä on tullut otettua.
Se on totta et ekasta lapsesta on kuvia sit paljon ( ihan tav. kamera aikaan) ja toisesta sit paaljon vähemmän. Mut meilläkin on täs pitkä väli lapsilla ja nyt on digi. Taitaa olla jo enemmän kuvia kuin tytöstä. No paperikuviksi ei oo teetettynä kovin montaa.

meillä toi pyllyn tuuletus on ollu aika epäsäännöllistä. Ennenkuin liikku, niin vaipanvaihdon yhteydessä oltiin jonkin aikaa ja puhalleltiin. ja sit joskus lattialla.
Nyt on jääny vähemmälle, kun ei pysy paikoillaan ja pissat tulee minne sattuu... Just eilen illalla parketille pissaili ja siin oli sit kiva ""kylpeä"". Jouduttiin uudelleen iltapesulle.

Arvatkaas mitä? tää äippä lähtee huomen vähän viihteelle. On nuo Venetsialaiset. Isi jää lasten kans.

meil ei oo mitään selkeitä sanoja tullut eikä taida oikeen toistuvaakaan ollu. Paitsi kakkan kyllä tietää. Poika tekee silleen että vetää itsensä jäykäks ja murisee, silloin äiti tietää että kakka tullu.

Ollaan täs muutamana päivänä syöty tuoretta omenaa jonka olen pilkkonut mm x mm kuutioiksi, vähän on krkkua kutissu, mut alas menee. J tänään laitettiiin melonia joukkoon. Ens viikolla ajattelin kuutioida porkkanat pieniksi ja vähän keittää ja sit syödään niitä. Tänään maisteltiin näkkäriä ja poika tykkäs kovin, ikenet kutisee valtavasti.Vaikka siitä lähti isojakin paloja, ne sulas suuhun.

Moikka kaikki!
Terkut täältä savosta..Hyvät on ollu ulkoilukelit,oltiin leiskalla jo monena päivänä,
ja jos säät sallii niin tekemistähän siellä riittää..

Onnea Toscalle uuden perheenlisäys tiedon esiintulemisesta,
todella Mahtava juttu se..
Onnea valtavasti.ja jos jollakulla muullakin jo sama tieto niin onnee heillekin tasapuolisesti..on ollu välillä hankalaa päästä nettiin ja sit kun pääsee niin ei taho sivustot oikee aueta..

Ja terveisiä Amèlielle ,ja tyttövauva.
Jäi tarkemmat tiedot katsomatta oliko lapsi kuinka tammiloppu puolella syntynyt
kun meillä se meni aika lopulle.
Noista automalleista ja merkistä kun aikasemmin kyselin niin perheelläni on Nissan merkkinen ha,ei siis farmari tms.Ihka tavallinen auto,ja ollaan mahuttu hyvin.Sekä konttiin on myös hyvin mahtunut vauvanvaunutkin ym.
Toki lasten isä haaveili isommasta autosta ,jonka olis meille antanut käyttöön lainaksi joksikin aikaa,kun lapset varttuu ,mutta sille tuli rahalle muuta käyttöö.,suku tila tartti uuden kattopellin, ja meille annettu haave romuttui,siis uudesta tila-autosta .
Teillä on ollu lapsen kakoista ja sen sellaisista aihetta myös,hmm.Mitähän siitä osais sanoa,että ainakin sen näkee kun kakkii niin on ainakin syöny hyvin..välillä tulee enempi ja
välilä kiinteempää kuin edellisellä.
Meillä pojulle menee jotain n.70 cm vaatteet,mutta joitakin 62cm myös on menny,pusero.

On noissa vaipossakin jotain varotettavaa,yhtenä päivänä huomasin yhes vaippapussissa muutamissa vaipoissa selkäpuolella puutteita,siis
vaipoista ""karkaili"" ""sisävanukkeet"",ja sitä oli häkkisängyssä jokapuolella, onneksi huomasin heti ettei mitään päässy tapahtumaan.

Niin ja tosiaan hampaita on meilläkin kasvanut jo ylä-,ja alapuolelle eteen muutamat.
Mulla ei ole huolia töihin menosta , mä olen vanhempainlomalla ja jatkan kodinhoidontuella kotiäitinä,kun vanhampainloma loppuu,
isä käy palkkatyössä,ja ostaa safkat,vaatettaa suurelta osin,ja ostaa bensaa,sekä erilaisia lastenhoitotarvikkeita jne.

Täytyy tässä ruveta kait yöpuulle,öitä.
Helena

Ja moi taas!
Aijoo,ne vaipat oli euroshopper;diapers maxi blöjor vaippoja,joista karkaili selkäpuelelta saumoista täytteet,
harmitti koko juttu ajattelin että,josko pitäs lähettää ne valivali näytteenä takasi,mutta
niitä hajallisia oli 62kpl:een paketissa ne muutama.Jos homa toistuu tietty asioihin pitää sit kait puuttua..tai
mitä te tekisitte tapauksen johdosta.??
Yleensä puenkin pienet kaulaa myöten alas tiiviisti,ettei kyseistä vaaraa syntyisi,mutta minkäs teet,kun semmosrakin sattuu.!
Ja Sweetie on meilläkin kerran 10 kk:n vaavi puonnu sängyltä lattialle muks vaan,
ja se tapahtui juur samalla tavavoin hetkeks käännyis sentin päähän komerolle ja moks päing..tyttö oli mukkelis makkelis kuppeellaan lattialla,
säikäytti se TODELLA mua hirmusti,mutta ei sille kuinkaan käyny.

Onko teillä ollu iho lapsillanne siistinä,
meillä yhdellä lapsella todettiin autoimmuunitautina ,pälvikalju,lähes totaalinen,käytetty eri lääkäreillä,
kyseinen tauti liittyy ihosairauksiin, dosentti tutki lapsen ja toiveena on saada nyt jouluksi hiukset takas päähän.Pitäkäähän peukkuja mun pikkuselle rakkaalle.!Haluis saada pompulat päähän.!
Eipä tässä sitten muuta,kun heippa.
Helena

Hengissä ollaan, vaikka pojan nukkuminen on yhtä tappelua. Nytkin itse asiassa pitää mennä valvomaan hänen sänkynsä viereen, kun on ollut nyt 20 min. unessa niin varmaan kohta havahtuu ja vaatii tuttia ja jos sitä ei HETI osu suuhun, alkaa itku ja herääminen. Hohhoijaa.... toivottavasti vaan jotain ikäkauteen kuuluvaa.

Hei muuten, olen taas ensi viikolla tulossa Suomeen ja tarkoitus olisi tällä reissulla hankkia kunnon talvihaalari (Reima tms. ""oikea"" talvihaalari), millaisia olette itse ajatelleet ostaa vai meinaatteko, että äippäpakkauksen haalari menee vielä (mullahan sitä ei oo, eikös se ole 74cm)? Minkähän kokoinen kannattaisi ostaa, 80cm varmaan.

Niin joo Helena, hyvänä on pojan iho pysynyt, ei oo mitään ollut. Mitä nyt karstaa päässä ja välillä peräaukko punaisena kun äiti on yltynyt syömään liikaa chiliä, hih hih (siis imetyksellä edelleen).

Hei!
Täällä ollaan ihan hyvän kuntoisena. Eilen tuli käytyä kattomassa Apulantaa ja muutaman siiderin siinä tuli juotua. Ja mikä paras, oli mulla peti alakerrassa pojan huoneessa ja korvatulpat. Joten sain nukkua niin pikään, kuin vain unta riitti.
Ja sitä tonne 10.30 asti. Nyt on äippä viikon unet nukkunut.

Sweetie: Mä aijon pärjätä noilla äitiyspakkausten toppapuvuilla ens talven, niitä on kertynyt 4kpl eri vuosilta ja koot oli 80, 86 ja kahessa ei ollu merkintää,mut toinen tuntuis olevan 74 ja toinen 80.

Helena: Kannattaa silti pistää vaikka sähköpostia sinne ja sit jos ne pyytää, niin lähettää pari vaippaa näytteeksi. Mä juuri tällä viikolla sain 10€ lahjakortin, kun pistin palautetta. Meillä oli x-tra vaippoja ja osassa irtos käytössä teippi takaat ja sit kaikissa oli teipit tosi tiukasti kiinni. Pistin vaan viestiä kertoakseni, että tällaisia on ollu ja näytteitä en voinu lähettää, koska vika tuli ilmi vasta käytössä. Lähettivät lahjakortin ja kiitti palautteesta.
Mä olen muutenkin kova likka pistämään palautetta, muutamiin leipomoihin on tullu pistetty palautetta liian isoista kannikoista. Ja liberolla oli mini vaipassa, silloin joskus tikun pala, sitä selluloosaa, joka ei oo hajonnu ja siitä lähetin vaipan takas ja sieltä tuli paketillinen korvaukseksi.

meilläkin pojalla iho on ollu tosi hyvä, vaikka päivittäin lutraa veden kanssa paljon.Rasvaa ei olla käytetty eikä mitään muutakaan. No joskus on pippelin alta vähän rikki, niin sinne bepantenia ja on parantunu nopeesti.
niin ja se pojan ""toinen puoli"" Sinus pilonidalis ( joku Dermoidikysta)Tai jotain sinnepäin. Niin sitä pitää tarkkailla ettei vuoda nestettä. Muuten meillä kaikki ok!

Heissan pitkästä aikaa!

Harvemmin tulee enää näillä sivuilla käytyä, kun tuntuu olevan niin paljon muuta puuhaa..

Luin tossa pikaseen osan viesteistä ja ainakin sen että Toscan perheeseen olisi tulossa lisäystä:) Joten kovasti onnea odotukseen!

Meidän neiti täytti toissapäivänä 7kk ja tuntuu että aika vaan vierii johonkin..

Neiti ei vielä liiku oikeastaan mihinkään, ainoastaan kääntyilee ja sitäkin aika laiskasti.
Hampaitakaan ei ole yhtään vielä tullut.

Soseet menee hyvin, pääosin teen ne itse, mutta myös valmissoseita kuluu kyläillessä yms. Ja hedelmäsoseet ostan aina valmiina.

Kuvia tulee otettua paljon digikameralla ja sitten tulee pidettyä sitä Liberon päiväkirjaa, joka meinaa kyllä välillä unohtua..:(

Nyt täytyy mennä siirtämään tyttö omaan sänkyyn kun simahti sitteriin kun söimme iltapuuron siinä.

Joten heips taas..ja yritän käydä ahkerammin:)

Hei kaikille! Tässä on 7k-mitat- painoa 8400 ja pituutta 70 cm. Me osallistumme DIPP-tutkimukseen (kuulumme 3% riskiryhmään sairastua diabetiksiin) ja siellä viimeisen kerran tyttö oli mitattu. Parhaillaan meillä on syömislakko- tyttö syö korviketta korkeintaan 100 ml ja soseeta muutamia lusikoita -ja ne menee väkisin, jopa kauhea itku, kun lusikka lähestyy . Mahtaako hampaat tulossa? Tyttö jo menee polville ja pylly nousee ja pikkusen siirtyy etenpään, mutta ei varsnaisesti kontaa vielä.Niistä talvihaalareista-ajattelin , että pärjätään ap-haalareina, jos tyttö mahtuu. Kävin katsomassa reima haalareita-oli ne aika kalliitta, mutta laadukkaita

Iltaa/ yötä!!
Maisteltiin tänään tomaattia ja hyvin meni, eikä mitään oireita tullut. Huomenna lisää.
Poika oli tänään saunassa ekaa kertaa pesovadin kanssa, missä oli vesileluja ja oli hauskaa.. saunassa on ollut, mut ilman mitään leluja.
Vähän taas päivittää liberon sivuja ja nukkumaan..

Hei joo jostain muistan lukeneeni, että tomaatti oli ""varottavien"" listalla, mutta ihme ja kumma, täällä myydään sellaista HIPP-merkkistä penne, tomaatti ja kesäkurpitsa vauvapastasosetta ja siihen on merkitty että 4kk alkaen. Tai no siinä ei varmaan ole paljoakaan tomaattia...eikä varsinkaan tuoretta.

Huomenna Suomeen, saas nähdä miten sujuu minulta lentomatkat yksin vauvan kanssa.

Me kans kokeiltiin jo tomaattia (ihan tuoreita kirsikkatomaatteja) ja poika tykkäs niistä kovin, eikä tullu tosiaan mitään oireita niistä.

Nyt täytyis alkaa uus ruoanlaittoprosessi, ku tähän asti mulla on ollu perussoseet pakkasessa.. Nyt on on siis sieltä loppuneet. Kaupasta ajattelin siis ostaa jottain ""uusia"" makuelämyksiä ja tuttuja vanhoja.

Me kans meinataan tää talvi pärjätä äitiyspakkauksen toppapuvulla ja muutamilla mitä ollaan saatu. Sitte ens talvena, ku toi liikkumispuoli on varmaan parempaa ;) niin ostetaan siihen sopivaa haalaria.

Ai niin tai olla Meba ku kerto, et heidän poika tykkää kovasti hoitopöydällä ollessaan ""heitellä"" naamalleen vaatteita ;) Meillä on samaa hommaa. Poika on vauvasta asti tykänny ku naaman eteen tulee jotain kangasta. Pienenä leikittiinkiin sillee harsoilla ja äidin hiuksilla ja kivaa oli. Vieläki poika vetää ite esim. peittoo naaman päälle tai just noita hoitopöydällä lojuvia vaatteita tai mitä tahansa.

Kiva Shanelle ku kävit taas pistäytymässä. Kiva aina kuulla sustakin..

Mä tässä yks päivä mietin, et mehän ollaan osan kanssa ""tunnettu"" toisemme jo hirmu pitkään. Ihan odotusajan puolelta.. Ja myöhemminkin mukaan tulleiden kanssa jo kohtuu pitkään. Että kiitoksia vaan kaikille mukavasta seurasta ;)

Hemme.. noi Liberon sivut taas tökkii. Just ku mun piti niitä päivittää niin sitte en pääse edes sisälle sinne :(

Noh.. katellaan taas. Iloista aurinkoista päivää kaikille!

mulla vain neljä minuuttia aikaa kirjoittaa, koska sitten on äitinkin nukkumaanmenoaika....

meillä myös muovailuvahaillaan!! ja sitä punnataan pitkin päivää ja pieni pökäle aina tulee;)

miten shanelle on raskaus mennyt (etkös sinäkin ollut raskaana?)

meidän poika putosi sängyltä lauantaina mummulassa!! äitiltä tuli enemmän itkua kuin pojalta, ei mitään jälkioireita...onneksi laitoin edes tyynyjä lattialle.

mulla on vähän huono fiilis nyt, kun hukkasin tänään puhelimen näppiksen enkä löydä sitä mistään!!! se vähän kastui kun olin suihkussa...

nyt on mennyt 4 min.... hyvää jatkoa ja toivottavasti helena tyttösi paranee niistä iho-ongelmista!!!

Kiitos myös minun puolesta kaikille tässä ketjussa roikkuneille ja roikkuville kamuille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mehän ollaan joidenkin kanssa ""tunnettu"" jo reilun vuoden! itse liityin joukkoon jo toukokuussa 2004 ja muistan, että silloin mukana olivat AINAKIN tosca, shanelle, sweetie.

helena, kysyit, lähetettäisiinkö me rikkinäiset vaipat valmistajalle,niin minä en ehkä lähettäisi, jos niitä on vain muutama. ehkä voisin antaa netin kautta palautetta, mutta en vaatisi mitään hyvitystä, jos kyse on vain yhdestä eurosta tms.

me tuuletellaan pyllyä aina silloin tällöin hoitopöydällä. yleensä annan pepun olla paljaana sen muutaman minuutin kun siinä ollaan. käytättekö muuten vielä hoitopöytää? me käytetään, vaikka poika on pitempi kuin pöytä...ollut jo kauan.

mekin aiotaan käyttää äp-toppapukua, vaikka ällön pastelllivärinen onkin. tekisi mieli ostaa myös takki ja housut esim. beigen värinen tikkitakki...;)

minä otan sekä digikameralla että digivideokameralla harva se päivä kuvia pojasta. videoin aina muutaman minuutin pätkiä kaikesta kivasta ja uudesta jutusta, minkä poika on oppinut. olen ottanut kuvia ehkä tuhat kappaletta, niistä parisataa olen teettänyt kuviksi. mites te muut?

Onko teillä samaa ongelmaa kuin meillä: poika PUREE RINTAA JA SATTUU IHAN HIRVEESTI! en siis voi antaa rintaa silloin, kun hän oikein hamuaa sitä innokkaasti, silloin ottaa kiinni ja vetää!!!

Huh,huh!
Meillä ollaan nykyään klo 16-21 hereillä, välillä ollaan unisenoloisia, ilman kitinää kylläkin. Mut nukkumaan ei malteta mennä. Otetaan pienet rentoutushetket siin 18 aikaan äidin sylissä ja taas jatketaan puuhastelua.

Nyt on kova hinku ylös. Polvillaan ollaan tuen kanssa mut yhdelläkädellä. Sit tänään oltiin ""karhuna"" vaippapaketin päällä.Eli konttausasennossa ja jalat ja kädet oli vaan suorina. Sit joskus pyllähdetään istumaaan, mut ei päästä siitä asennosta pois, silloin tulee pieni kiukku et ""äiti nyt heti tänne auttamaan"".

Eilen oltiin pihaa siivoamassa, kesäkalusteita vähän talvitelolle jo, ettei sit yllätä, kun oli tuo kangas katos ja se pitää saada kuivana pois. No poika oli pihalla kevyttoppapuvussa, hanskaissa ja töppösissä konttaamassa ulkona, ja oli sit mielenkiintoista tuo pihan tutkiminen, ainut ongelma oli ettei hanskoilla osattu tarttua mihinkään. Vielä ei siis ainakaan kiviä syöty.

Tamma:Meillä oli toi rinnan pureminen tossa n. kk sitten, mut nyt on rauhoittunut. Mut muuten ei tissillä jakseta olla. pääsääntöisesti enää aamulla ja illalla, joskus kelpaa päivälläkin vielä.

Hoitopöytä on käytössä osittain eli siinä kyllä kakkavaippa poistetaan ja laitetaan päälle puhdas ja kuivatellaan. Mut vaatetus melkeen tapahtuu sylissä. meilläkin on jääny pieneksi jo jokin aika sitten( on sellainen ite kyhäämä vanhasta piirongista ja siihen levy päällä).

Ja KIITOS tosiaan kaikille!! Mähän tulin vasta vähän myöhemmin mukaan, mutta kivaa on ollut... :)

Niin ja digikuvista paperikuviksi ollaan teetetty kans sellanen 200, mut meillä on täs n. 2,5 vuoden kuvat, kun sain vasta aikaiseksi teettää.

Nyt ötyä kaikille!!!

Heissan taas kaikki!!

Sain täs tänään aikaiseksi mitata ja punnita poju eli n. 7kk n. mittoja. 9000g ja 69.5 cm. mut toi vaaka voi heittää jonkin verran. 4 vkon päästä saa sit 8kk mittoja.

saa nähä joutuuko sit huomenna menemään arvauskeskukseen, kurkussa hieman vihottelee, voipi olla angiina tulossa ,toivottavasti ei.

Tänään ahkeroisin myös 2 eri lai pataa pojalle pakkaseen broileria ja possua, aikas namia tuli. itekkin olis voinu syödä, jos ripaus suolaa laittais. Hyvin meni alas vaikka hieman kikkaroita olikin.
Mites muilla joko kikkarat menee alas???

Yhteistyössä