*** Tammikuussa tiukentuvat ***

[QUOTE="hippo";25498588]No mä olen jostain lukenut, että "rekisteröidy Facebookiin ja näe, mistä kaverisi tykkäävät..." niin ajattelin, että nuo ilman muuta ovat samaa asiaa.

Mulla ei ole mitään listoja vastaan, kunhan ei tarvitse alkaa mittanauhan kanssa hääriä :D Ja eihän mihinkään ole pakko merkkailla mitään edes viikoittain, jos ei halua.[/QUOTE]

Jollain tavalla näitä ketjuja voi kai kokonaisuudessaan tykätä siten, että se menee fb-profiiliin. Kai. Mutta yksittäiset viestit tässä ketjun sisällä on ihan vaan kaksplussan omia tykkäyksiä :)

Ei tarvitse heilua mitan kanssa, eikä mitään muutakaan, mitä ei itse halua :)
 
Mie kans punnitsen aamulla vessankäynnin jälkeen ja joskus myös illalla. Iltapainosta jo voi melkein päätellä paljon se paino on sitten aamulla.

Nyt harmittaa. Viikonlopun jäljiltä paino pomppas takaisin siihen 76,9 kg. :( Ja menkatkin alkaa lähestyä niin turvotusta alkaa olemaan. No eiköhän se tästä viimeistään parin viikon kuluttua ala taas näyttää oikeita lukemia.

Chef tais kysellä tuosta listasta. Ite olen kyllä kääntyny siihen kannalle että semmonen lista olis ihan kiva olla olemassa. Mitä tietoja se sitten käsittelis? Lähtöpainon nyt ainakin varmaan? :)
 
"Viva"
Terve! Me oltiin vkl reissussa,ja lauantaina pidin kunnon mässypäivän :D ai että tuli huono olo! Ja helppoa oli palata kevyeen syömiseen. Painokin ihan mukavasti laskenut,78,1kg tänä aamuna. Viikossa siis -2,1kg!
Hippo,katoin että me aika samoissa mennään,ja seuraava tavotekin sama 75kg :) oletko minkä pituinen? Minä 172cm,eli normaalipainon raja taitais mennä 73 kilon pinnassa. Jos lähemmäs 70kg siis painon saisi,näin kolmen lapsen äitinä ei enää ihan missin mittoja kaipaakaan :D
niin ja mullekin listaus sopii jos joku sen jaksaa tehdä
 
Mä masennun. Menkkojen jälkeen +0,5kg :( En edes viikonloppuna syöny ku 4 palaa suklaata. Olen liikkunut ku hullu ja ei tipu, ei. Viime viikon liikunnat 4,5km uintia 2h zumba ja 1h zumba, lumitöitä ja lenkki ja mitää tulosta. AAARRRGGGG

Paitsi mä myös mittasin viime viikolla mittanauhalla ja ku nyt tarkistin ne mitat, niin joka mitasta oli lähteny sentti (siis mittaan mun vyötärön 3 eri kohdasta) eli on jotain tulosta sittenki.
 
Viimeksi muokattu:
Mä masennun. Menkkojen jälkeen +0,5kg :( En edes viikonloppuna syöny ku 4 palaa suklaata. Olen liikkunut ku hullu ja ei tipu, ei. Viime viikon liikunnat 4,5km uintia 2h zumba ja 1h zumba, lumitöitä ja lenkki ja mitää tulosta. AAARRRGGGG

Paitsi mä myös mittasin viime viikolla mittanauhalla ja ku nyt tarkistin ne mitat, niin joka mitasta oli lähteny sentti (siis mittaan mun vyötärön 3 eri kohdasta) eli on jotain tulosta sittenki.
Ei kannata lannistua!!
Joskus se vaaka on vaan jumissa, mittanauha kumminkin kertoi totuuden!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Tässä tietoja listaukseen:
36-vuotias, neljä lasta, pituus 164cm lähtöpaino 85kg.
Laihdutan tekemällä pitkiä kävelylenkkejä lapsi rattaissa mukana (ennen syömistä), sekä syömällä normiruokaa, mutta vähemmän/harvemmin.
Tavoite laihtua kg viikossa ainakin töihin menoon asti, eli toukokuuhun.

Olen pitänyt itseäni melkein aina ylipainoisena, vaikka olinkin ennen lapsia ihan normaalipainoinen..
Olin vihdoin tyytyväinen painooni laihdutettuani kolmen lapsen jälkeen 56kiloiseksi (n 4v sitten).
Sitten tapasin nykyisen mieheni (joka reilusti ylipainoinen) tulin raskaaksi ja lapsen syntymän jälkeen lihoin takaisin nuo mitä pudotin kolmen jälkeen...

Hei Chef, miten saa tullaisen BMI-laskurin laitettua??
 
"hippo"
[QUOTE="Viva";25503416]Hippo,katoin että me aika samoissa mennään,ja seuraava tavotekin sama 75kg :) oletko minkä pituinen? [/QUOTE]

Mittaa löytyy 170 cm. Ensin tavoittelen tuota 75 kiloa, sen jälkeen yritetään hinata lukemaa 70 kiloon. Mitä sen jälkeen, se nähdään sitten. Kevyimmilläni olen ollut 63-kiloinen, ja vaikka painoindeksi muuta väittää, olin luuviulu. Parin tenavan jälkeen se 70 kiloakin varmasti asettuu ihan nätisti tähän kroppaan. Ainakin kun vertaa siihen 86 kiloon, minkä painoin ennen ekaa raskautta... nyt tokan raskauden jälkeen paino on pyörinyt 83-86 kilon huitteilla, vuodenvaihteessa lähtöpainoksi kirjautui 85 kiloa.


Muistan hyvin, miten musta aikanaan tuntui katastrofaaliselta, jos paino nousi 70 tuntumaan. Nyt olisin tyytyväinen, kun pääsisin sinne takaisin! Mullakin on oikeastaan aina ollut itsestäni kuva lihavana ihmisenä, vasta vuosia myöhemmin olen katsonut kuvista, että olen ollut hoikka ja ihan tavanomaisella takapuolella varustettu. Mulla on siis ikäni ollut käsitys, että takamukseni on jotenkin huomiotaherättävän suuri. Vaan eipä se näy olleenkaan...

Jostain syystä olen ihmisjoukossa etsinyt porukasta sen isoimman ja mieltänyt olevani samankokoinen, ihan painosta riippumatta. Siis 63-kiloisena olisin voinut seistä 86-kiloisen vieressä ja olisin ollut hyvin hämmästynyt, jos hänen vaatteensa olisivat mahtuneet minulle. Omituista, mutta minkäs teet.

Tällä hetkellä haaveilen siitä, että kuopuskin vähän kasvaa ja pääsemme miehen kanssa hotelliin yöksi tai jopa laivalle ilman muksuja. Ihan kahdenkeskistä aikaa meillä on ollut joskus -09 alkupuolella, ja silloinkin olin raskaana. Nyt toivon, että vuosi 2012 soisi edes pienen mahdollisuuden keskittyä vain tosiimme. Tähän missioon kuuluu se, että aion mahtua johonkin pieneen, kivaan asuun, joka ei todellakaan tule enää olemaan ainoa ylle mahtuva viritys kokoa xxl enkä toivottavasti koe tarvetta kääriytyä verhoihin ja sammuttaa valoja. :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
....
Mä masennun. Menkkojen jälkeen +0,5kg :( En edes viikonloppuna syöny ku 4 palaa suklaata.
En ees halua tietää mitä vaaka näyttää näitten menkkojen jälkeen!!
Eilen alkoi himottaa suolaista ruokaa ihan hirveästi, ja lopulta sorruin syömään sipulisilliä (koko purkin!!). Siinä ihan ihmettelin että oikeesti, yli 2 viikkoa on mennyt "ihan helposti", ja nyt sit oli vain pakko mässätä. Aattelin että se ois keho joka kertoo että sillä on pulaa suolasta/proteiinista/kalaöljystä/tms, joten annoin mennä ku ei niitä kaloreita kuitenkaan niiiin hirveästi siinä purkissa ollut.
Mutta menkathan sitten alkoi, syytän niitä :D
Onneks ei ollut mitään vielä epäterveellisempää kaapeissa. Tuo oli jotain terveellisen epäterveellistä, tai toisin päin :LOL:

Perjantaina oli paino 57,7kg, eli 3 kiloa on tammikuussa lähtenyt. Tänä aamuna vaaka näytti samaa, vaikka siis olenkin viikonlopun vähän (joo, "vähän" :D ) lipsunut.
Ja tänään uuden työporukan kanssa kävin lounasravintolassa, ihan testimielessä ja kans ollakseni edes vähän sosiaalinen. Mutta oli ihan surkea rafla, ei tartte jatkossa mennä. Söin vain pikkulautaselta ensin satsin salaattia, ja sitten toisen lautasellisen puoliks kanakiusausta (yritin noukkia pelkkiä kananpaloja, onneks ei ollu ruuhkaa :D ) ja puoliks salaattia. Nälkä läks yllättävän hyvin.

Aattelin että löysään nyt menkkojen ajaksi vähän tätä dieettiä, olisin ihan pirun äkänen nyt jos ei sais jotain mussuttaa jotain aina välillä. Viimeiset nutriletit nassuun sitten sopivan ajan päästä taas :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Tää mamma otti nyt kunnolla itteään niskasta kiinni. Ruokavalion muutos ja lisää liikkumista :)

Kävin tekemässä vuoden sopparin kuntosalille. Onnex sain systeri mukaan, koska yksin lähteminen on ihan perseestä :D. Tarkotuksena olis käydä ainakin kax kertaa viikossa salilla, joskus jopa neljäkin kertaa... Jos sillai pikku hiljaa alottais :). Tuolla salilla on hirmu pieni kuukausmaksu, mikä innotti liittymään. Ja jos joku viikko jää vähemmälle käynnille jostain syystä, nii ei ainkaan mene rahaa kovin paljoo hukkaan.
Mulla tosiaan tuota painoa ei ole ihan järettömiä liikaa, mutta pieni kiinteytys ja ehkä joku 6kg pois olis hyvä. Koska sitten on vielä vähän runkoo, että jaksaa töissä maalipurkkeja nostella ;).
Mulla on ongelmana että mitä sitä välipalana aina söis, jos tuota leipää vähän koittais jättää vähemmälle. Salaattia onnex tykkään syödä, mutta ei sitä joka päivä viitis puputtaa. Oon jo pikkusen opetellu jugurtteihin ja hedelmiin. Söin niitä vanhempien luona asuessa paljonkin, mutta omilleen muuttaessa ne jäi, enkä oo osannu ottaa niitä uudestaan mukaan :). Vaikiaa on välillä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"saara"
[QUOTE="jee";25498624]Että oikee sokeriton pannarikin vielä :) Eihän kukaan tee normistikkaan pannaritaikinaa sokerilla tyhmä[/QUOTE]

Jaa että ihan tyhmäkin oikein. Kuinka iso otos on tuo sinun "kukaan"? :)

Mulla on monta erilaista pannarin ohjetta ja kaikissa muissa on sokeria ja rasvaa paljon enemmän, kuin tässä ohjeessa. Toki maistuvatkin erilaiselle sitten.
 
Käytiin eilen miehen kanssa lenkillä... Kyllä siitä vaan tulee hyvä olo :). Se lähteminen on aina niin pirun vaikeeta. Onnex sain sinne salille systerin mukaan, yksin on niin ikävä käydä. Tänään töissä salaatti ja keitto linjalla.

Ja tuohon pannukakku keskusteluun pitää kommentoida, että kyllä niihin juurikin sokeria tulee, joihinkin yllättävän paljon. Mutta tokihan voi tehdä sokerittomana , melkein mitä vaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Mie kans punnitsen aamulla vessankäynnin jälkeen ja joskus myös illalla. Iltapainosta jo voi melkein päätellä paljon se paino on sitten aamulla.

Nyt harmittaa. Viikonlopun jäljiltä paino pomppas takaisin siihen 76,9 kg. :( Ja menkatkin alkaa lähestyä niin turvotusta alkaa olemaan. No eiköhän se tästä viimeistään parin viikon kuluttua ala taas näyttää oikeita lukemia.

Chef tais kysellä tuosta listasta. Ite olen kyllä kääntyny siihen kannalle että semmonen lista olis ihan kiva olla olemassa. Mitä tietoja se sitten käsittelis? Lähtöpainon nyt ainakin varmaan? :)
No voi harmituksen harmitus, että paino pomppasi takaisin ylös. Mutta hyvä, että osaat katsoa vähän kauemmas, eli sinne parin viikon päähän. Eiköhän siellä sitten jo näy tuloksia :)

Ja jokainen voisi laittaa mitä haluaa, lähtöpaino tai lähtösentit ainakin ois kiva :)
 
Mä masennun. Menkkojen jälkeen +0,5kg :( En edes viikonloppuna syöny ku 4 palaa suklaata. Olen liikkunut ku hullu ja ei tipu, ei. Viime viikon liikunnat 4,5km uintia 2h zumba ja 1h zumba, lumitöitä ja lenkki ja mitää tulosta. AAARRRGGGG

Paitsi mä myös mittasin viime viikolla mittanauhalla ja ku nyt tarkistin ne mitat, niin joka mitasta oli lähteny sentti (siis mittaan mun vyötärön 3 eri kohdasta) eli on jotain tulosta sittenki.
Jos olet liikkunut noin paljon ja syönyt alle kulutuksen, paino laskee ennemmin tai myöhemmin ihan varmasti. Nyt pitää vain purra hammasta ja potkia vastaan. Jos nyt luovutat, et laihdu mutta jos vaan jatkat sinnikkäästi eteenpäin, laihdut :)

Ja kyllähän sitä muutosta on tapahtunut, jos kerran sentit on pienemmät kuin ennen. Joten onnea siitä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25503945:
Tässä tietoja listaukseen:
36-vuotias, neljä lasta, pituus 164cm lähtöpaino 85kg.
Laihdutan tekemällä pitkiä kävelylenkkejä lapsi rattaissa mukana (ennen syömistä), sekä syömällä normiruokaa, mutta vähemmän/harvemmin.
Tavoite laihtua kg viikossa ainakin töihin menoon asti, eli toukokuuhun.

Olen pitänyt itseäni melkein aina ylipainoisena, vaikka olinkin ennen lapsia ihan normaalipainoinen..
Olin vihdoin tyytyväinen painooni laihdutettuani kolmen lapsen jälkeen 56kiloiseksi (n 4v sitten).
Sitten tapasin nykyisen mieheni (joka reilusti ylipainoinen) tulin raskaaksi ja lapsen syntymän jälkeen lihoin takaisin nuo mitä pudotin kolmen jälkeen...

Hei Chef, miten saa tullaisen BMI-laskurin laitettua??
Tack, teen kohta listan :)

Tickeryn saa täältä:
Graphical Tickers and Trackers: Weight Loss, Trying To Conceive, Pregnancy...

Valitse sieltä Weight loss ja tee oma jana. Kun jana on valmis, niin valitse se ensimmäinen rotla jonka liitätä tekstiin...näin saat sen kuvan esiin :) Muista tallentaa kirjanmerkkeihin se oma sivu, niin pääset muokkaamaan janaasi, eikä tartte aina tehdä uutta :)
 
Toss Foo
Heippatirallaa, kaikki! Tervehdys täältä uusvanhalta pinolaiselta: olen ollut mukana toukokuun tiputtajista (2011) alkaen, joulukuussakin vielä, mutta tammikuu kiireineen vei minut mukanaan niin että kävin vaan tuota joulukuuta tuijottelemassa että "ei sitä uutta pinoa taida tulla".. Minkäänlaista etsintäretkeä pinon löytämiseksi en tehnyt, kiitos vaan tänne vinkkaamisesta, chef *kukkia* :)

Minun tilanteeni on se, että olen pudottanut jo yli 15kg ja olen tavoitepainossani. Tässä sinnittelen nyt ja valtava ponnistelu on pysyä näin. Hirmuinen houkutus on ruualla, ei voi muuta väittää! Laihdutus oli osin (paljonkin) helopmpaa kuin nyt tässä pysyminen.. Eli vertaistukea täältä haen ainakin pari kuukautta vielä.

Ihanan vilkas pino ollut taas tammikuussa :) Pikaselasin ainoastaan ensimmäisen ja viimeisen sivun, ehkäpä jossain välissä ehdin tutustumaan muuhunkin sisältöön.

Ihanaa alkanutta vuotta kaikille, kevein askelin kesää kohti ;)
Toss Foo.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Lällällällä lieruuuu, Chef on paksuu pieruuuu.

Voehan höh :D :D :D

Eilen vaaka näytti 70,2 eli samaa lukemaa kuin edellispäivä. Nyt on melko pitkään paino laskenut joka päivä, joten se oli ihan odotettavissakin, että joskus tulee piene stoppi, koska normaalisti paino sahailee, vaikkakin on siis sinänsä suunnaltaan laskujohdannainen :)

Tämän päivän tulos olikin sitten suurempi, mutta valehtelisin jos väittäisin sen johtuneen siitä luonnollisesta sahailusta. Ehei...kyllä se johtui rahkassa olleesta sokerista, hilloa sisältävästä pullasta, Atrian mikropizzasta (460 kaloria), leivästä ja 5 karkista. Nämä siis otin ja vedin normaalin ruokamäärän päälle. Tuhma minä!!!

Eilen olin aamusta iltaan reissussa ja söin kylässä sitä mitä oli tarjolla, eli en kieltäytynyt nyrpistellen diettiini vedoten vaan söin siinä missä muutkin. Tämän päätöksen tein jo hyvissä ajoin reissua, eli eilinen oli tietoinen valinta, ei hetken päähänpisto. Jätin kyllä välipalan väliin, mutta rahkaa ja pullan söin.

Kotiin saavuin tuossa klo 22 aikaan ja arvata saattaa miten siinä sitten taas kävi. Ajattelin syödä pari leipää, mutta koska kaapissa oli kätevästi mikropizza, niin ajattelin sitten syödä sen. Ja leivän. Ja pari karkkia.

Kyllä voi ihminen taas olla tyhmä! :D Pätkääkään ei ollut nälkä, pizza ei todellakaan ollut hyvää ja kahden suklaapalan jälkeen kolme kettunannaa vaan on ihan älyttömästi liikaa (hyvä ettei oksennus tullut, kun oli niin ällömakeaa!)...mutta mitä tekee Chef. Syö silti! :LOL:

Nooh, ahneella on paskanen loppu, joten siitäs sain. Nyt aamusta olo on taas kun omenalla. Tunnin päästä pitäisi syödä lounas, mutten pysty. Siirrän sen suosiolla myöhempään, joskin saattaa kyllä käydä niinkin etten sitä kykene syömään lainkaan, koska olo on tosiaan sellainen, kun olisin juuri syönyt.

Viimeisen suupalan vedin joskus yhdentoista jälkeen, joten koko eilinen mässäys näkyy nyt sitten vaa-assa, joka näytti aamusta 70,6kg, eli 400g plussaa niin että pärähti. Kannattiko? No ei. Mutta myöhäistä se nyt on parkua :)

Äkkiäkös tuon onneksi saa myös pois, koska olen kyllä jo palannut ruotuun...mutta ilman noita ylimääräisiä, olisi vaaka saattanut näyttää tänään jo alle sen 70 kg. Koitan seuraavalla kertaa ajatella asiaa näin...josko se pizza ja herkut jäisi sitten syömättä :D
 
Jaa vai tietoja

Pituus 167cm ja paino 115,5kg, vyötärö 137cm(navan kohdalta) perse 131cm. Tän hetke tavoite on miinus 20kg, sen jälkeen sitten lisää, mutta ensi tuo 20kg ja sit mies kustantaa mulle tatuoinnin ;) Ja siis olen saanut jo tiputettu 11.5kg :)

Murr ei saa lannistua....äärk.

Eilen ei tullut liikuntaa, muksu flussassa ja koton niin en päässy uimaan aamulla ja en sit osaa iltapäivällä enää lähtee liikuntahallille. Olin lähdössä lenkille, mutta ku ajoin kaupasta kotiin niin päässä alko humiseen ihan hulluna. Eli flunssaa näköjään yrittää itellekki. Mutta tänään on pakko mennä joko lenkille tai zumbata ja näillä näkymi taidan zumbailla ulkona on ihan kiva pakkanen.
 
Viimeksi muokattu:
Laittelen nyt sitä listaa pystyyn. Ne jotka listalle haluavat, niin laittakaa jotain tietoa itsestänne seleästi, eli tummentakaa vaikka ne kohdat, tai merkatkaa ne muutoin selvästi, jotta tiedän mitä itsestänne esiin listalle haluatte :)

Jos jotain on laitettu väärin, niin hihkaskaa :)
 
Juu elikkäs listalle:

Pituus 167 cm
Lähtöpaino (27.6.2011) 86 kg
Paino nyt 76.9 kg
Tavoite näin aluksi -7 kg eli 70 kiloon näin aluksi tavoittelen.

Nuita senttejä en ole taas pitkään aikaan mittaillut joten ne jääkööt mainitsematta.
Toivottavasti tässä oli olennaisia tietoja :)
 
Tönt
en mä ikinä varmaan sais syötyä niitä pussikuureja! :O mullaki on motivaatio korkealla, ja lähtee vaikka hitaasti kunhan lähtee kilot pois! :) ajattelin nyt tosiaan kattoa onko painonvartijoista mihinkään.. äiti niin tykkää sitä hehkuttaa (se oli joskus ryhmänvetäjä niin siks varmaan :D )
mulla ei ollu mitään tietoo mistään mitään kun kokeilin noita pusseja mutta järkytyin kyllä kuinka pahoja ne on! ja sitä vielä ehkä jaksaisi jos olisi timmi mutta haluisi nopeesti pois pari kiloa. niin se viikko menisi EHKÄ mutta yhtä nopeesti saa kyllä pois karsimalla hiilarit että sitkee pitää kyllä olla että pystyy vetää noita pussiruokia. varsinkin ne pastat...hrrr...laattasin ne vikat. tai roskiin meni oikeestaan viimeset. :kieh:
 

Yhteistyössä