*** Tammikuussa tiukentuvat ***

Mä oon alkanut iltasin syömään maustamatonta jugurttia ja hedelmiä/marjoja tai sit maitarahkaa ja hedelmiä/marjoja. Keventäny iltapalan, ku mullakin nuo illat on aina olleet ne ongelmallisimmat.
Eilen söin palan jäätelöä, mutta en ota siitä ressiä.
Nyt otan suunnaksi uimahallin ja kauhon 1,5km, heippa.
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Mä oon alkanut iltasin syömään maustamatonta jugurttia ja hedelmiä/marjoja tai sit maitarahkaa ja hedelmiä/marjoja. Keventäny iltapalan, ku mullakin nuo illat on aina olleet ne ongelmallisimmat.
Eilen söin palan jäätelöä, mutta en ota siitä ressiä.
Nyt otan suunnaksi uimahallin ja kauhon 1,5km, heippa.
Mäkin syön herkkuhimoon rahkaa :D

Ehrmannin rahkaan lisään joko marjoja, tai pienen lorauksen fun lightiä ja ai että kun on hyvää!

Hauskaa kauhomista sulle :wave:
 
Mä oon alkanut iltasin syömään maustamatonta jugurttia ja hedelmiä/marjoja tai sit maitarahkaa ja hedelmiä/marjoja. Keventäny iltapalan, ku mullakin nuo illat on aina olleet ne ongelmallisimmat.
Eilen söin palan jäätelöä, mutta en ota siitä ressiä.
Nyt otan suunnaksi uimahallin ja kauhon 1,5km, heippa.
Minäkin söin edellisellä laihiksellani tuota maustamatonta ja rasvatonta jugurttia omenan kanssa iltaisin, joskus pidin myös päivän että söin vain sitä. Täytyy sanoa että minusta sillä sai hyvin nesteitä pois. En tiedä mikä siinä on, mutta kun söin annoksen tota, niin loppuillan juoksin vessassa :)
Enään en pysty sitä syömään, tuli silloin mitta täyteen.. Välillä oon ostanut jääkaappiin, mutta ei kertakaikkiaan pysty..
Rahkahan olisi kyllä kanssa hyvää syödä, mutta se on niin hapanta etten kyl pysty ilman sokeria syödä, joten ei kannata.
Pähkinäsekoitus toimii onneksi tässä lahdutuksessa.
 
Vaaka :heart: Chef

71,2 kg :D

Ja nyt aion olla niin ahne paska, että siirrän helmikuun tavoitten (69,9kg) tammikuun tavoitteeksi. Eli tammikuun lopussa tulisi painon olla alle 70 kg :)
Upeeta taas Chef!! Paljonko sulla on ollut kuukausitavoite?
Ainiin, siitäkin piti kysyä, minkä rotuinen koira sulla on? Ymmärsin blogistasi että harrastat agilityä?
Meillä on parson/beagle-sekoitus ja energiaa riittää :) ei tunnu 13km missään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25466157:
Minäkin söin edellisellä laihiksellani tuota maustamatonta ja rasvatonta jugurttia omenan kanssa iltaisin, joskus pidin myös päivän että söin vain sitä. Täytyy sanoa että minusta sillä sai hyvin nesteitä pois. En tiedä mikä siinä on, mutta kun söin annoksen tota, niin loppuillan juoksin vessassa :)
Enään en pysty sitä syömään, tuli silloin mitta täyteen.. Välillä oon ostanut jääkaappiin, mutta ei kertakaikkiaan pysty..
Rahkahan olisi kyllä kanssa hyvää syödä, mutta se on niin hapanta etten kyl pysty ilman sokeria syödä, joten ei kannata.
Pähkinäsekoitus toimii onneksi tässä lahdutuksessa.
Ehrmannin rahka on mielestäni paljon parempaa, kuin esim Valion, joka siis on hyvin hapanta. Ja ne marjat, fun light tai sitten ihan vaan makeutusjauhe saa siihen sitä makeutta, jolloin se maistu ihanalta :D
 
Tönt
pitäisi varmaan liittyä takas..jouluna tuli järkyttävät 3kg takas josta en pääse eroon millään..ei tähän kroppaan vaan kerry nestettä vaan se jämähtää hanuriin samantien. nyt ei vaan lähe tää laihis etenemään..lisäksi oon täs pari päivää ollu kuumeessa ja menkatkin pitäisi alkaa..voin vaan kuvitella mitä se vaaka näyttää.. |O :'(

ens kuussa olisi 30v synttäribileet joten syytä olisi saada paino alas..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25466168:
Upeeta taas Chef!! Paljonko sulla on ollut kuukausitavoite?
Ainiin, siitäkin piti kysyä, minkä rotuinen koira sulla on? Ymmärsin blogistasi että harrastat agilityä?
Meillä on parson/beagle-sekoitus ja energiaa riittää :) ei tunnu 13km missään..
Lähtöpaino tammikuussa oli 74,9 kg ja tavoitteeksi asetin 71,5 kg, mutta nyt tosiaan kiristin tavoitetta siten, että tässä kuussa lähtisi tasan 5 kg. Onhan se aika suuri kilomäärä, mutta kun nyt näyttää siltä, että se on jopa ihan saavutettavissa. Aikaa on 13 päivää ja kiloja pitäisi karistaa 1,3 kg verran. Ihmettelen, jos ei onnistu, koska mulla lähtee normaalisti kilo viikossa :)

Mulla on kaksi koiraa joista vanhempi on sekarotuinen ja nuorempi australiankelpie. Ja harrastuksina on agility, toko ja paimennus.

Lenkkeilemällä ei koiraa väsytetty saa, eli jos sen haluaa väsyneeksi, pitää sen pääkopalle keksiä tekemistä. Ja siihen nämä harrastukset on ihan äärimmäisen käteviä :)

Vartti lampaiden kanssa ja koira nukkuu kuin tukki seuraavan yön :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;25466271:
pitäisi varmaan liittyä takas..jouluna tuli järkyttävät 3kg takas josta en pääse eroon millään..ei tähän kroppaan vaan kerry nestettä vaan se jämähtää hanuriin samantien. nyt ei vaan lähe tää laihis etenemään..lisäksi oon täs pari päivää ollu kuumeessa ja menkatkin pitäisi alkaa..voin vaan kuvitella mitä se vaaka näyttää.. |O :'(

ens kuussa olisi 30v synttäribileet joten syytä olisi saada paino alas..
Mukaan vaan uudestaan :D

Mullekin tuli joulukuussa 2,9 kg, mutta nyt ne on karistettu ja vyötäröltä pois. Joten älä vaivu epätoivoon, kyllä ne lähtee. Vaikka sitten väkisin, jollei muuta.

Onko kyseessä omat 30v kemut? Jos, niin etukäteisonnittelut :)

Mä itseasiassa juuri tänään havahduin siihen, että mä olen kolmekymppisenä tavoitepainossani! Olen jotenkin jo pitkään haaveillut siitä, etten enää kolmekymppisenä olisi lihava, mutta se toteutus on siis jäänyt vuosiksi puhtaasti ajatuksen tasolle.

Ja nyt se onkin siis ihan pian totta :)
 
"hippo"
Mä itseasiassa juuri tänään havahduin siihen, että mä olen kolmekymppisenä tavoitepainossani! Olen jotenkin jo pitkään haaveillut siitä, etten enää kolmekymppisenä olisi lihava, mutta se toteutus on siis jäänyt vuosiksi puhtaasti ajatuksen tasolle.

Ja nyt se onkin siis ihan pian totta :)
Kiitos herättelystä!

Minäkin olen joskus ajatellut, missä jamassa haluaisin olla kolmekymppisenä, ja mieleni teki olla kohtalainen kropaltanikin. Mulla on siis 4kk ja muutama päivä aikaa pinnistää ennen tuota rajaa. :D

Tavoitepainoon en odota pääseväni, 10 kiloa on kuitenkin melko paljon, mutta ainakin tulen olemaan kevyempi kuin nyt ja muutamana edellisvuonna.
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="hippo";25466467]Kiitos herättelystä!

Minäkin olen joskus ajatellut, missä jamassa haluaisin olla kolmekymppisenä, ja mieleni teki olla kohtalainen kropaltanikin. Mulla on siis 4kk ja muutama päivä aikaa pinnistää ennen tuota rajaa. :D

Tavoitepainoon en odota pääseväni, 10 kiloa on kuitenkin melko paljon, mutta ainakin tulen olemaan kevyempi kuin nyt ja muutamana edellisvuonna.[/QUOTE]

Ole hyvä vaan :D

Mulla on siihen kolmeenkymppiin vielä matkaa reilu vuosi, mutta jostakin syystä se silti tänä aamuna jotenkin kolahti päälle. Kai siksi, että se ikä kuitenkin koko ajan lähenee ja lähenee.

Kyllä 10 kiloa saa lähtemään 4 kuukaudessa. Tokikin se vaatii sitten melko tiukkaa linjaa, eli hirmuisesti ei lipsumaan saa diettiä päästää ja dietin itsensäkin tulee olla kohtuullisen tiukka.

Mutta ehkä on parempi ajatella, että "pienempi, vaikkei vielä tavoitteessa" jos omalla dietillä se 10 kg/ 4 kk ei ole kovinkaan realistinen. Ettei tule aikanaan pettymystä :)
 
"Viva"
Jipii, tänä aamuna uusi kymmenluku, 79,4kg!! :) eilisestä -900g.. Jännästi paino jumittaa useamman päivän ja sit tipahtaakin yhtäkkiä. Chefillä hienoja tuloksia! Mulla eka välitavoite meidän 1v hääpäivä tasan kuukauden päästä,pieni matka suunnitteilla silloin. Josko sais painon 75kg siiheksi,tavotteita oltava.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="Viva";25467343]Jipii, tänä aamuna uusi kymmenluku, 79,4kg!! :) eilisestä -900g.. Jännästi paino jumittaa useamman päivän ja sit tipahtaakin yhtäkkiä. Chefillä hienoja tuloksia! Mulla eka välitavoite meidän 1v hääpäivä tasan kuukauden päästä,pieni matka suunnitteilla silloin. Josko sais painon 75kg siiheksi,tavotteita oltava.. :D[/QUOTE]

Onnittelut uuden kymmenluvun johdosta! Sama asia mulla kovasti siintää mielessä :)

Kova on tavoite, mutta mahdollisuudet onnistumiseen on olemassa. Joten ei muuta, kuin leuka rintaan ja tuultapäin :D :D
 
....
Uh, tänään oli pakko vähän huijata, kun oli koulutus. Ja siellä oli kahvin kanssa ruisleipää salaatin ja lämminsavulohen kanssa. Pakkohan sellanen oli hotkasta. Mutta terveellistähän sekin on... Katsotaan vain niin huomenna vaaka näyttää varmasti kiloa enemmän sen yhden leivän takia :D
 
Uh, tänään oli pakko vähän huijata, kun oli koulutus. Ja siellä oli kahvin kanssa ruisleipää salaatin ja lämminsavulohen kanssa. Pakkohan sellanen oli hotkasta. Mutta terveellistähän sekin on... Katsotaan vain niin huomenna vaaka näyttää varmasti kiloa enemmän sen yhden leivän takia :D
No ei se nyt sentään kiloa lisää tuo yhden leipäpalan vuoksi :D

Onneksi :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"hippo"
Mä repsahdin...

En kylläkään syömään, vaan ostamaan keinonahkaisen parisuhteenhoitomekon :D Ja mä kun olin luvannut itselleni, että en tee klassista mokaa ja osta kaappiin liian pieniä vaatteita lojumaan. Mutta kun tuo on vain numeron liian pieni ja sitten siinä on kiristysvaraa, kun kutistun, ja se oli ainoa kappale ja vain nyt myynnissä ja edullinen ja ihana ja ja ja... :ashamed:

Miehelle vähän silmäniloa, kun kurvit tästä edes pari senttiä sievenevät, jos vaikka ei tuntisi oloaan merinorsuksi vaan tosiaan saisi parisuhteeseenkin lisää potkua?
 
Mä söin tänään lättyjä :mad: nyt ärsyttää.
Mutta toisaalta uinki sen 1,5km 55minuuttiin, täytyy muuten sanoa, että oli rankaa. Tuntu maanantaina uinti lihaksissa ja viimeset 500m piti todellakin sempata itteeni että saan uituu ne ja viel samaan aikaan kuin viimeksi. Huomenna ajattelin kokeilla zumbata koton, jos sain tuon uinnin lisäksi itteni zumbaamaan niin luulis tuon pelastusrenkaan tuosta pienenevän.
 
Mä söin tänään lättyjä :mad: nyt ärsyttää.
Mutta toisaalta uinki sen 1,5km 55minuuttiin, täytyy muuten sanoa, että oli rankaa. Tuntu maanantaina uinti lihaksissa ja viimeset 500m piti todellakin sempata itteeni että saan uituu ne ja viel samaan aikaan kuin viimeksi. Huomenna ajattelin kokeilla zumbata koton, jos sain tuon uinnin lisäksi itteni zumbaamaan niin luulis tuon pelastusrenkaan tuosta pienenevän.
No syöt huomenna vähän kevyemmin, niin lättyärsytyksen saa unohtaa :)

Jos munkin tulee joka päivä puputeltua vähän enemmän, niin koitan sitten seuraavana päivänä vähän siloitella tietä.

Ja diettaamista kannattaa ajatella välillä vähän lyhytnäköisemmin...kannattaa vaikka sopia itsensä kanssa, että on 3 päivää tiukassa ruodussa. Se ei ole pitkä aika, eli siitä kyllä selviytyy jos vain haluaa. Neljäntenä päivänä voi sitten palkita itsensä PIENESTI! Eli ettei kuitenkaan ota menetettyjä grammoja takaisin, mutta saa jotain extraa :)

Mulla on juuri nyt sellainen olo, että mä haluan ruokaa. Nyt, heti ja paljon. Tai ei välttämättä paljon, mutta mun tekee ihan hirmuisesti mieli leipää. Vaaleaa pullahöttöleipää. Slurps!

Mutta koska kello on jo näin paljon, niin ei kannata. Ihan turhia kaloreita ja huominen punnitus sitten taas toisi kakkamaisen fiiliksen. Koska paino joka tapauksessa heittelee, se saattaa huomenna olla tätä aamua enemmän...mutta se ei sitten ainakaan johdu possuttelusta, vaan siitä luonnollisesta vaihtelusta. Sen vaihtelun hyväksyn, mutta possuttelun vuoksi tapahtuva alkaa ottamaan tosissaan aivoon.

Mä en enää laske montako kiloa on takana, vaan montako on edessä. Ja senkin teen niin, että mulla on enää vain 9,2 kiloa...eikä siis siten, että vielä 9,2 kiloa.

Jos sanon pudottaneeni vajaa 14 kiloa, niin se kuulostaa jotenkin niin vähältä. Kun mulla kuitenkin on sitä pudotettavaa niin paljon ja nyt ajateltuna ne kilot on vielä kaikenlisäksi lähteneet niin helposti. Ei se tokikaan joka hetki ole helpolta tuntunut, mutta kai se aika kultaa ne muistot? :D

Mä olen jo yli puolenvälin ja kohta päästään jo siihen tilanteeseen, että pudotettavaa on 8,x kiloa...ihan huippua :D

Mä koitan nyt pitää tätä superfiilistä ylhäällä mahdollisimman pitkään, koska hyvällä fiiliksellä diettaaminen on paljon mukavampaa, kuin pahalla :D
 
Se on hienoa kun pääsee siihen, että laihduttamisesta on tullut rutiinia. Ettei tarvitse koko ajan miettiä ruokia, tai muuten kärvistellä. Se tila tulis nopeemmin, kun jaksaisi ainakin 4 päivää ihan ilman herkkuja ja mun tapauksessa pepsimaxia.. Sitten kun homma menee tähän että jos mä nyt tänään juon vähän tai syön vähän herkkuja, niin huomenna sitten kirin.. Sillä lailla sitä saa alottaa homman aina alusta ja taaas kärvistellä uudestaan ja uudestaan.
Ja kyllä, täälläkin tänään syöty suklaamunkki ja juotu lasillinen maxia, ja vaikka kalorit jäi päivältä about 1000, niin silti huomenna taas vaikeeta.. Miks pitää olla niiin tyhmä, kun tietää kuinka käy?? Pläääh
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25472282:
Se on hienoa kun pääsee siihen, että laihduttamisesta on tullut rutiinia. Ettei tarvitse koko ajan miettiä ruokia, tai muuten kärvistellä. Se tila tulis nopeemmin, kun jaksaisi ainakin 4 päivää ihan ilman herkkuja ja mun tapauksessa pepsimaxia.. Sitten kun homma menee tähän että jos mä nyt tänään juon vähän tai syön vähän herkkuja, niin huomenna sitten kirin.. Sillä lailla sitä saa alottaa homman aina alusta ja taaas kärvistellä uudestaan ja uudestaan.
Ja kyllä, täälläkin tänään syöty suklaamunkki ja juotu lasillinen maxia, ja vaikka kalorit jäi päivältä about 1000, niin silti huomenna taas vaikeeta.. Miks pitää olla niiin tyhmä, kun tietää kuinka käy?? Pläääh
Pepsi maxin pitäis mun mielestäni kyllä kuulua ruokaympyrään :D :D :D

Mutta totta tosiaan tuo, että kun herkuttelee, niin se seuraava päivä jolloin aloittaa taas alusta on ihan helkutin vaikea. Mulla 3 ensimmäistä päivää on ihan tuskaa, mutta sitten helpottaa selvästi. Siinä kohtaa kun mulle tulee juurikinse riemu siitä, että nyt alkaa helpottamaan :)

Mä menen nyt kiskaisemaan jaffaa (toki lightiä) lasillisen napaan ja sitten aa tuuti lullaa. Unia ja menetettyjä grammoja kaikille huomiselle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Nojuu, ei onneksi kiloa tullut, ei itse asiassa yhtään. Paino pysyi TAAS tismalleen samana, neljäs päivä putkeen. Alan kohta syyttämään vaakaa :D
On sekin kuules taitolaji saada paino pysymään koko ajan samassa :D

Mulla on paino alkuvuodesta sahannut edestakaisin ihan koko ajan ja vain kerran on vaakaan piirtynyt sama lukema, kuin aiempana päivänä.

Vaaka oli taas tänään hyvällä tuulella:





Mulla itselläni on nyt sellainen "välitilaolo". Toki on kivaa että paino putoaa, mutta odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen sinne alle 70 kiloon. Tietyllä tapaa vasta se kilomäärä tuntuu oikeasti ns. saavutukselta.

Peilistä on tullut uusi paras ystäväni. Ihailen itseäni siitä joka päivä :D Tästä nyt ehkä saa sellaisen kuvan, että olen itserakas paska, mutta kyse ei ole siitä. Nyt vaan on käynyt niin, että alan taas pitämään ulkonäöstäni. Ja se tuntuu kivalle :)

Toki tekemistä on vielä paljon, eli tyytyväinen en vielä ole. Mutta alku on kyllä lupaava ja se ilostuttaa :)

Ihan huippua...vaikea uskoa vieläkään, että mä olen tulossa normaalipainoiseksi. Mä olen tulossa taas itseni näköiseksi. Eikä siihen mene enää edes kauaa. Kesällä viimeistään! :D
 
Tönt
Mukaan vaan uudestaan :D

Mullekin tuli joulukuussa 2,9 kg, mutta nyt ne on karistettu ja vyötäröltä pois. Joten älä vaivu epätoivoon, kyllä ne lähtee. Vaikka sitten väkisin, jollei muuta.

Onko kyseessä omat 30v kemut? Jos, niin etukäteisonnittelut :)

Mä itseasiassa juuri tänään havahduin siihen, että mä olen kolmekymppisenä tavoitepainossani! Olen jotenkin jo pitkään haaveillut siitä, etten enää kolmekymppisenä olisi lihava, mutta se toteutus on siis jäänyt vuosiksi puhtaasti ajatuksen tasolle.

Ja nyt se onkin siis ihan pian totta :)
ei..ei..herregyyd..niitä vietetään vasta kahen vuoden päästä. :D
oon myös aina ajatellut että 30veenä olisin siinä painossa missä haluan olla. kaikkihan sen tietää että sen jälkeen laihduttaminen ja painonhallinta vaikeutuu. eli se on ollut semmonen "raja" tälle projektille/elämäntapamuutokselle.

onnea hienosta tuloksesta!! sulla on hyvä draivi päällä ja tulet olemaan loistavassa rantakunnossa varmasti ennen kesää jo!! :p

kuka helvetti vei mun selkärankaa? ei oo vuoden aikana ollut koskaan näin vaikeeta. tasan vuos sittenhän aloitin tän homman. enkä saavuttanut edes sitä 30kg:n tavoitettakaan. pettymys! :snotty:
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;25473174:
ei..ei..herregyyd..niitä vietetään vasta kahen vuoden päästä. :D
oon myös aina ajatellut että 30veenä olisin siinä painossa missä haluan olla. kaikkihan sen tietää että sen jälkeen laihduttaminen ja painonhallinta vaikeutuu. eli se on ollut semmonen "raja" tälle projektille/elämäntapamuutokselle.

onnea hienosta tuloksesta!! sulla on hyvä draivi päällä ja tulet olemaan loistavassa rantakunnossa varmasti ennen kesää jo!! :p

kuka helvetti vei mun selkärankaa? ei oo vuoden aikana ollut koskaan näin vaikeeta. tasan vuos sittenhän aloitin tän homman. enkä saavuttanut edes sitä 30kg:n tavoitettakaan. pettymys! :snotty:
No mutta onhan se melko paljon vaadittu itseltään, että pudottaa vuodessa 30 kg. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että joka ikinen viikko pitää saada painoa pois 600g. On se toki ihan mahdollista, mutta kuinka puulta tuntuu puurtaa 365 päivää ja laskea joka päivä kaloreita ja suhteuttaa se liikuntaan?!?

Toki maan päältä löytyy ihmisiä joille se ei olisi mikään ongelma. Mutta melko harvassa he taitavat olla. Jos jo tätä ketjua vilkaisee, niin melko monella meistä on ollut kovia mielitekoja ja repsahduksia jo nyt, kun diettiä on takana vaivaiset 3 viikkoa...itseasiassa jopa alle. Joten onko se ihan hirmuista selkärangattomuutta, jos ei jaksa 52 viikkoa putkeen? :)
 
"hippo"
Mä olen utelias ja kysyn, mikä teillä muilla herätti halun painonpudotukseen juuri nyt? Itse kypsyin häpeämään kroppaani, jopa mieheni edessä, joka kyllä on ihana ja on tykännyt minusta koko ajan eikä ole suostunut mukaan mollaamaan minua, vaikka itseinhoni on ollut huipussaan. Toisekseen vauva ei ole enää niin riippuvainen rintamaidosta ja opettelee ihan kohta tavallisille maitotuotteille. En ole aiemmin uskaltanut suuremmin laihdutella, sillä vauva ei ole huolinut pulloa. Mitä, jos maidontuotanto olisikin ehtynyt?

Kolmas asia on sitten tuo oma naamataulu. Olen joutunut venyttelemään kaulaani valokuvissa, ettei tulisi kaksoisleukaa. Enkä ole kasvojeni rakenteelta mitään pyöreää tyyppiä, jolle tulee helposti kaksoisleuka, vaan olen ennemminkin tosi "kuivaa" tyyppiä kasvoiltani, leuka on selvästi erottuva ja naama sen näköinen, että olisi siihen saanutkin vähän muotoa suoda. Kaksoisleuka tarkoittaa siis reipasta ylipainoa ja paksuksi turvonnutta naamaa ja kaulaa. Yäääh.

Pari muutakin näkyy vihjanneen vähän samanlaisista fiiliksistä kuin mitä mulla on, eli välitavoitteisiin pääsy ei ehkä sitten tunnukaan "tarpeeksi" isolta asialta? Siis kyllä minäkin olin tosi tyytyväinen, kun paino putosi alle 80 kiloon, mutta sellainen ilo oli tosi lyhytaikainen ja aloin silmät kiiluen kytätä seuraavaa tavoitelukemaa. Se onnistumisesta nauttiminen meinaa siis jäädä vähäiseksi. Tuntuukohan sitten isommalta onnistumiselta, kun kesä tulee ja mahdun joihinkin "entisen elämäni" aikana käyttämiini kesävaatteisiin jälleen?
 

Yhteistyössä