Tammikuun tuhisijat 2013

Pahoittelut Smesmira!

Minäkin liityn tänne, ainakin toistaiseksi. Viime viikolla kaksi plussatestiä. Raskauslaskurin mukaan laskettu aika on 6.1.2013, eli 5 viikkoa nyt täynnä. Kahden viikon päästä on varhaisultra. Oon jotenkin ihan varma, että se on joko kohdunulkoinen tai sitten tuulimuna. En vaan voi uskoa, että mulla kävisi hyvä tuuri, kun yritystäkin on jo yli vuosi takana, ja tämä olisi niin toivottu lapsi. 1½ vuotta sitten oli kohtutulehduskin, joten tosi negatiivisesti ajattelen. Menkkamaisia kipuja on koko ajan, ollut jo viikko ovulaation jälkeen. Välillä voimakkaampina, välillä lievempinä, välillä oikealla puolella, välillä vasemmalla, mutta koko ajan siellä jotakin tuntuu. Ei ole kuitenkaan kertaakaan tarvinut särkylääkettä ottaa.

Unettomuutta on ollut viime viikon plussaamisen jälkeen. Nukun 2-3 tuntia yössä, hikoilen, pyörin, stressaan ja panikoin. Nyt on oikea olkapääkin tullut kipeäksi. Oikeastaan koko oikea käsi on kipeä ja lievästi puutunut. Ensimmäisenä tuli kauhukuvat kohdunulkoisesta raskaudesta, jossa on hartiapistosta hengittäessä. Mutta tämä ei ole mitenkään häiritsevää kipua, eikä pistele hengittäessä. Pientä jomotusta/puutumista. Toivon koko sydämestäni, että ei ole vakavaa.

Olen niin pessimisti, että oletan tämän olevan kohdunulkoinen/tuulimuna niin kauan kunnes toisin todistetaan. En osaa iloita! :( Läheisille olen kertonut, ja pahaa tekee, kun ne iloitsevat sitten liikaakiin. Tämmöinen tapaus täällä!

Toivottavasti te muut osaatte iloita alkuraskauksistanne, ja olla hyvillä mielin! Ihanaa odotusaikaa jokaiselle! =)

Piipu85/26/1./K-PKS
Mulla on aika samanlaiset fiilikset kuin sullakin. Me ollaan yritetty lasta yli kolme vuotta ja hoidoilla sitten onnistuttiin. Mulla ei ole juuri mitään oireitakaan niin huolestuttaa kahta kauheemmin. Mulla oli luteaalitukena käytössä Lugesteron ja nyt kun se loppui niin pelkään että menkat alkaa ja ne on jääny tulematta sen lugesteronin takia. Jotenkin vaan tuntuu ettei tää millään ole voinut mennä niin hyvin että oikeasti sen lapsen saisin. Toivottavasti fiilikset muuttuu varhaisultran jälkeen 22.5. Nyt mulla on menossa rv 5+0 ja tuntuu että tää aika vaan matelee niin tuskastuttavan hitaasti.
 
Waninka: Kuinka kauan käytit Lugesteroneja? Mulla käyttö jatkuu ekaan ultraan asti, joka olisi ollut 16.5. mutta siirtyi reissun takia myöhemmäksi eli on nyt 25.5. Näissä on ilmeisesti aika paljon eroja ainakin nettikeskusteluista päätellen.
 
suerte:
Juuh, siis kyllähän minäkin sitä "pahennan" välillä syömällä :D Kyllä sitä on 9kk aikana pakko JOSKUS herkutella! Eihän "tavallisetkaan" diabeetikot täysin herkuitta ole, vai ovatko... :D

(.)
Kävin tänään hakemassa sokeriseurantavälineet ja varattiin ensimmäinen lääkäri+terkkariaikakin, joka on parin viikon kuluttua, eipäs kun ensi viikolla!
On tuo terkkarikin vaihtunut ja en nyt ihan hirveän paljon pidä tästä uudesta. Tai pidän mutta hänen kanssaan on vähän hankalaa. Vai olisinko minä se hankala ;)

10kaks ja epätodellinen odotus 6+0

Päivitetty
 
Kyselin aikaisemminkin, mutta voiko yleisesti neuvola-ajan käydä varaamassa ihan paikanpäällä, kun minulla on todella hankalasti töitä aina klo 11-12. Onko kokemusta? Entä, mihin aikoihin neuvolat ovat yleensä avoinna?

Mulla tuli eilen vähän vaaleanpunaista valkkaria ja tänään ei ole oikeastaa tullut enään mitään muuta, kuin tavallista kellertävämpää valkkaria ihan pikkuisen. Voisiko johtua eilisestä peitonheiluttelusta ja 15km juoksulenkistä?? Hieman pelottaa, mutta mitään kipuja ei ole ja vuoto on ollut koko ajan hyvin pientä tuhrua.
Oli muuten eilen elämäni rankin 15km, tuntui ettei happi riitä, hengästytti niin pirusti :D
 
kathii, meidän neuvolaan ei ainakaan viitsis suoraan vain marssia sisään, koska hoitajilla on kuitenkin koko ajan joku asiakas eikä sellaista luppoaikaa. Meidän neuvolassa ei oo mitään ilmoittautumistiskiä tms. Voisitko pitää töissä tuohon aikaan tauon tai ruokiksen?
 
Moikka!

Varovasti ilmoittaudun mukaan, tein tänään predictorin herkällä raskaustestillä 2 plussaa. Viikkoja on vasta 3+3, ja oireina pari päivää sitten alkanut närästys ja väsymys. Toivotaan että ei ole väärä hälytys, yritystä takana 1,5 vuotta ja ensimmäistä kertaa tänä aikana tuntuu, että nyt voisi todella olla tärpännyt :heart:

Jos on kemiallinen raskaus tai testit rikkinäisiä, niin sitten jatkan yrittämistä, mutta nyt haluan toivoa, että todella testit toimivat!

La 18.1.2013

Aimo/31/2./MKS
 
Zuh
Kathii: meillä pystyy laittamaan sähköpostiakin,mutta toki silloin pitää tietää neuvolatätin nimi.

Itse varasin neuvola-ajan tänään, täällä päin se on vasta vko 8-9. Mun mielestä tosi myöhään mutta toisaalta mitäs sinne aiemmin menemään ja sillon saattais jo kuulua sydänäänet! Oma pää edelleen miettii onko hyvä vai huono juttu että ei ole mitään oireita. Siis unelmaahan tämä on jos massussa on kaikki hyvin, pitänee siis vain luottaa siihen. Toisaalta keskenmenon jälkeen on aika jalat maassa koko projektin suhteen, kakkonen tulee jos on tullakseen. Oonpas minä positiivinen, kheh!

Joo, no kyllä mua väsyttää mutta väsyttäis varmaan muutenkin :) Menis jo nämä viikot nopsaan!!

Zuh 5+3
 
Mulla siis lugesteronit meni 2x200mg emättimen kautta sillain että aloitin 4 päivää oviksen jälkeen ja jatkoin vajaa kaks viikkoa, jolloin sain sairaanhoitajalta ohjeeksi lopettaa ne vähitellen niin että laitan 1x200mg niin kauan kun ne kapselit loppuu. No ne loppui nyt eilen (rv4+6), tai siis eilinen oli eka päivä kun en laittanut, eikä vielä ainakaan vuoto ole alkanut. Ei jaksais millään odottaa sitä ekaa ultraa, joka on 22.5. Tosin niin se kuulemma on että nää ekat (ja vikat) viikot tuntuu matelevan älyttömän hitaasti.
 
Meillä ei onneks täällä ole mitään soittoaikaa neuvolaan. Tonne lapsettomuus klinikalle on soittoajat ja se on ihan hirveetä kun siä on aina hirvee ruuhka ja sinne ei oo mitään jonotus systeemiä, vaan pakko vaan soittaa uudestaan ja uudestaan välillä vartinkin verran varattuun numeroon ennen ku osuu kohdalle. Onneks ei sinnekään tarvi enää soitella, jos kaikki menee hyvin :)

Mä sain muuten ajan 24.5 ja nt-ultrakin varattiin jo kesäkuulle 25.6
 
Viimeksi muokattu:
kathii: Kannattaa yrittää soittaa neuvolaan muinakin aikoina. En tiedä kuinka pitävät siitä (tuskin pitävät) mutta meillä ei ainakaan vastaa tätyläinen, jos on asiakas/kiireitä.
Itselläni nämä soittoajat ovat myös suurinta tuskaa, kun en niitä ikinä muista.
 
R86
Heipsis! Täällä yksi uusi tammikuun tuhisijaa odottava tuleva äiti :) Apua, tuntuu uskomattomalta ajatella, että minusta tulee äiti :) Siis jos kaikki menee hyvin loppuun asti...

Me ollaan toivottu lasta 2v 8kk ja tämä on ensimmäinen kerta kun raskaaksi tulen. Hulluinta on, että ollaan parhaillaan lapsettomuustutkimuksissa ja mennään viikon päästä kuulemaan tuloksia :D

Toivoimme aikanamme saavamme lapset opiskelujen keskelle, jotta pian valmistumisen jälkeen ei tarvitsisi pitää taukoa työelämästä. Toisin kuitenkin kävi ja lapsi ilmoitti tulostaan nyt kun opintoni ovat loppusuoralla (yritän valmistua loppukesästä). Mies valmistui 1,5v sitten ja on nyt työelämässä oman alansa töissä. Tekee tosin jatkuvaa pätkää. Itse voin tehdä alani töitä vasta maisterin paperin saatuani, siksi en ole vielä työelämässä. Kesät olen tietenkin töitä aina tehnyt.

Paljon kaikkia kysymysmerkkejä mielessä. Miten työkuviot järjestyy ja kestääkö raskaus loppuun asti? Kun valmistun elo/syyskuussa niin pitäiskö yrittää saada jostain määräaikainen työpaikka loppuvuodeksi? Yhtä vakivirkaa hain ennen positiivista raskaustestiäni. Se alkaisi 1.10. Pääsin haastatteluun ja se on ylihuomenna. Saa nähdä miten käy...

Minkälaisissa elämäntilanteissa te muut odotatte :)?

R86/25v/1. lapsi/ei vielä hajuakaan lasketusta ajasta eikä sairaalasta
 
Hei kiitos vastauksista :) Tosiaan uusi työ ja aloitin siellä tänään, on siis kesätyö heinäkuun loppuun asti. En oikein vielä tiedä talon tapoja, mutta täytyy kysäistä, jospa joskus voisin vaikka pitää pidemmän ruokatunnin, jos teen ylitöitä yms. Nyt on ruoka 12-12.30. Täytyy vain nyt kysyä, kun muutaman päivän tuolla saa pyörittyä. Meillä täällä "saa" varata neuvola-ajan vasta viikolla 7-9, onko tosiaan niin ettei sinne uskalla soitella ennen noita viikkoja. Tuntuu, että hirmuisen pitkään pitäisi vain odotella, ennen kuin saa edes varata ajan..
Anteeksi, että kyselen ehkä tyhmiä, mutta kaikki on nyt niin uutta ja outoa :)
 
R86
Niin ja raskaustestejä tein kaksi. Ensin sunnuntaina Citymarketin Preg Check liuskatestillä. Kun siihen ilmestyi kaksi viivaa ensimmäistä kertaa ikinä, olin ihan varma, että testi on viallinen. Viiva ei ollu ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta selvä tapaus kuitenkin.

Viime yönä tein sitten sen toisen testin, Clear bluen digitestin :). Tarkoitus oli herätä 7 aamulla tekemään testi, mutta heräsin vessahätään klo 3.34 ja ajattelin, että vahvempaa olisi nyt kuin klo 7 vain reilut 3 tuntia seisoneesta pissasta. Tuotokseni oli laimeampaa kuin sunnuntaiaamun tuotos, mutta antoi ihanan tuloksen: Raskaana 1-2 :) Viikot saattaa olla pidemmällä kun pissa oli niin laimeaa, mutta ei sen väliä :) Pääasia tietää, että todella olen ekaa kertaa ikinä raskaana. Viikot ja laskettuaika varmaan hahmottuu viikon päästä ti kun käyn gynellä kuulemassa ne meidän lapsettomuustulokset :D

Toivottavasti kaikki sujuu hienosti loppuun asti meillä kaikilla :)
 
Kathii, varmasti voit jo varata sen ajan, mutta saat sen raskausviikolle 7-9. Ja tuosta soittoajasta vielä. Kyllä meidänkin neuvolaan voi soittaa muulloinkin, mutta mua itse ärsyttää, kun olen asiakkaana ja juttu hoitajan kanssa keskeytyy kun joku soittaa soittoajan ulkopuolella. Toki eihän sen terkkarin tartteis vastata.

R86 kyseli elämäntilanteesta. Me ollaan miehen kanssa oltu vajaa 9 vuotta yhdessä, avoliitossa. Oma koti on ja vakiduunit, tosin mulla samalla opiskelutkin vielä vähän kesken.

Tunnustaudun testiaddiktiksi. Mul on vielä yksi digi jemmassa. Pakko saada nähdä vielä se "3+".
 
Zuh
Tervetuloa uudet!! R86:Meillä odotellaan toista lasta molemmat työelämässä, minä melko tuoreena yrittäjänä ja mies virassa. Tosin on noita töitä tehty jo vuosikaudet, tämmösiä vanhuksia kun ollaan :D Tuo sinun töiden hakeminen on vähän kinkkinen juttu, mutta jos haet virkaa esim. opettajaksi niin haet vaan täysillä, raskaus ei kaikissa paikoissa ole ns. haitta.

Kathii: etköhän ehdi jossain välissä soittamaan. Meillä eka neuvola on jo noilla viikoilla ja kyllä aika sinne pitää soittaa jo aiemmin. Varsinkin jos ei pääse ihan mihin aikaan tahansa käymään.

Näläkä! -Zuh 5+3
 
Viimeksi muokattu:
ilmoittaudun mukaan! iiiiihan haalea plussa tuli jo 30.4 ja kunnon plussa sitten 2.5 :)
kuukautisista laskettu ois 1.1.2013 mutta luulenpa että ovulaatio myöhemmin ja oikee menee varmaan lähemmäs 11.1. saas nähä sitten mitä ultrassa sanotaan. neuvolaan soittelen huomenna ja alkuraskauden ultraan mennään jos rahatilanne kestää. Oireita ei oikeen vielä löydy, tissit vähän kipeenä ja päätä särkee, vatsaakin polttelee välillä ja väsyttää kovasti pitkin päivää. pieni pelko perseessä että kesken menee, mutta toivotaan parasta! :)
kerrottu on mun perheelle ja kahdelle parhaalle kaverille.

pikkunen joko 6+1 tai 4+4

ainiin ja ikä 20, esikkoa ootellaan ja sairaala helsingin kätilöopisto

aloittajalle: pikkumini / 20v / 1. / KOS
 
Viimeksi muokattu:
Oho, onpas tanne tullut porukkaa lisaa :D

On ollut kylla NIIN huono-olo... se tulee aaltoina, pitkin paivaa ja eika aina vaan aamulla. Eilenkin kaupassa tuntui, etta laatta lentaa ja kiva yrittaa tehda kauppaostoksia, kun kaikki allottaa:x Nytkin on huono-olo... paiva meni ihan ok.

Mulla on aika raskas tyo, olen toissa vanhustentalolla. Ei ole semmoinen hoitokoti, vaan on enemmankin itsenaista elamaa elavien vanhusten koti. On tietty joitain, jotka vaatii enemman hoitoa. Ma olen siella sosiaalisen puolen pomona, eli teen kalenterin, vedan ohjelmia jne. Fyysisesti raskas tyo (ja henkisestikin), olen jalkojen paalla koko paivan... joten mietittyttaahan se, et kuin pitkalle sita jaksaa... koko ajan pitais olla kauheen energinen, mutta tama vasymys meinaa ottaa jalat alta ja huono-olokaan ei paljoa auta tilannetta. Mietinkin, etta jossain vaiheessa pitaa kertoa pomolle, ettei se ala ihmetteleen, et vaan otan rennosti... tanaan kyllakin kerroin fysioterapeutille, ma oon sen kanssa laheinen... oli tosi innoissaan asiasta. Mietin, et tuliko kerrottua liian aikaseen.

Muuten olen kertonut vaan parille laheiselle ystavalle. Yhdelle taalla ja Suomessa parhaalle kaverille. Aiti ja isa ei tieda, mutta ajattelin jotain aitienpaivakorttiin kirjoittaa asiasta. Taitaa tulla aika yllarina kaikille, kun monet varmaankin ovat siina uskossa, etta meilla on lapset tehty, kun on jo tytto ja poika ja ovat kuiteskin isompia (7v ja 5.5v). Mutta pitaako se nyt aina niin olla, etta kun on molemmat, niin ei muka sitten tarttis enempaa lapsia tulla... ah, mita valia. Meidan tama lapsi on ja muut ajatelkoot mita ajattelee.

No tuli omaa (.)

Yritan lukea teksteja ja oppia tuntemaan taalla kaikkia... :wave:

Terkuin,

Markelat ja Pikkukolmonen 6 weeks :heart:
 
Huh kun on huono olo! Eilen ja tänään oon jo yökkinyt tyhjää. Esikoisesta oksentelu alkoi suunnilleen näihin aikoihin, ja kesti rv 13 saakka. Jotain tällaista odotettavissa varmaan nytkin..
R86: olen ollut mieheni kanssa kohta 4 vuotta yhdessä. Kesällä on toinen hääpäivä. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta mä olen nyt hoitovapaalla kotona.Meillä on suloinen 1v. 1kk tyttö. Ehdimme toivoa toista melkein vuoden ajan, mutta yritystä 6kk, kun meni aikaa ennenkuin menkat alkoi synnytyksen jälkeen. Varmaan kroppani kaipasi lepoa ennen seuraavaa raskautta. (mulla oli rankka synnytys; tuli isot repeämät)

Pippinen rv 5+3
 
Täällä ilmoittautuu uusi mukaan! :wave:

Eka haalea plussa herkällä testillä ke 2.5. ja digi kertoi lauantaina 5.5. "Raskaana 2-3" :heart:
Yritys alkanut 12/10, jolloin e-pillerit jäi pois. 4/11 ultrassa löytyi PCO-tyyppiset munasarjat, ensimmäinen ovulaatio 10/11 ja nyt sitten plussa, YK 12 (ensimmäiset kierrot oli vähä pitkiä) :)

Hennu & Möhkö rv 4 +3 (vasta :D)

Hennu86 / 26v / 1.lapsi / laskettu aika hedelmöitysajankohdan mukaan 12.1.13.
 
  • Tykkää
Reactions: meadow ja LeenaT
Huomenia ja tervetuloa uusille! :wave:

LeenaT Täällä on myös yksi testiaddikti. Ajattelin testata joko illalla tai sitten huomen aamulla vielä kerran digillä. Mäkin haluan sen +3 viikkoa testiin näkyviin... Olen siis jo kaksi kertaa testannut digillä ja kolme kertaa Davidin testeillä... :ashamed:

R86 Meillä ollaan oltu 7 vuotta kihloissa, joista 5 viisi naimisissa, esikoinen on nyt 4vee ja hänelle kovin yritetään tehdä pikkusisarusta joka tulisi ihan kotiin asti. (enkelityttö ja keskenmeno tässä välissä). Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo.. Molemmilla vakityöt ja asutaan omakotitalossa.

ON: Oireet ovat oikeastaan kadonneet. Tissit ovat kipeät ja maha kuin vappupallon niellyt, pissattaa normaalia enemmän mutta siinä ne oireet sitten olivatkin. Varaan ensi viikoksi varhaisultran jos oireet eivät tästä voimistu. Nyt on kyllä pelko persiissä että menee kesken kun ei ole oireita.
 
R86: Me ollaan oltu yhdessä kohta 8 vuotta, joista naimisissa reilu vuosi. Ja mulle kävi tässä niin, että juuri ennen positiivista raskaustestiä mut irtisanottiin taloudellisista syistä vakkariduunista. Eli ei mikään ideaalitilanne mutta no can do. Meillä tätä yritystä on tosiaan 3,5 vuotta takana ja olisi se lapsi saanut tulla jo aiemminkin otollisempaan elämäntilanteeseen mutta kun se ei meillä tapahtunut ihan sormia napsauttamalla.

ON: Oireita ei ole juuri minkäänlaisia, ehkä tosiaan myös pissattaa hiukan enemmän ja rinnat ovat aremmat mutta siinä kaikki. Tein testin (2kpl) viime ma ja toisaalta tekisi mieli tehdä vielä uudestaan, kun jotenkin ei vaan meinaa uskoa tätä. Varsinkaan kun niitä oireita ei ole.
 
Tervehdys,kyllä mä nyt tänne kuulun,uusi testi tehty ja vahvasti nyt näyttäs siltä että pikkukakkonen on matkalla,pidä kiinni rakas :heart:

Zuh no kyllä tässä melko tanakka olo onkin :LOL: . Joo kyllä syyskuisista 2012 tiputtiin,kiva kun tuttuja täällä ja sullakin uudestaan heti plussannu! Ihanaa.

Aia samasta pinosta taidettiin peräkkäin plussasta ( pikkukakkosista ),onnea vielä kerran. Ja melkosta sattumaako, oliko vielä niin että ollaan samalta paikkakunnalta (synnytyssairaalan perusteella ), jostain bongasin myös et sulla olis viime kesänä syntynyt esikoinen,kuin myös minulla 07/11 ja vielä saman ikäisiä ( kohta kolmekymppinen)meillä tuo laskettuaikakaan ei kovin monella päivällä heitä,olikohan vielä jotakin :LOL: . Toivottavasti en pelotellut sua pois ketjusta ;)


(.) täällä melko oireettomasti mennään. Hieman tukkoisuutta ja rinat turvonneet,mutta ei arat. Repäsee välillä jos ripeään nousee ylös. Viel olis yks viikkonäytöllinen digi,jos sen tekis loppuviikosta :) . Mies pyörittelee päätään,et kuinka monta testii pitää oikein tehdä :) monta! Mä en oo viel soittanut neuvolaan, tässä viel muutto edessä joten se on sitten uudella asuinalueella,kuin myös tytön 1v neuvola. Jos sitä rupeis vähän pakkailee..

Ranskis ...... LA 9.1.2013/ Js/2. Lapsi .....äh mä en saa enää värjättyy tätä
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä