Masukuvia mä otin esikoista odottaessa aina tasaviikoin. Loppuaikana en ihan joka viikko muistanut. Viimeinen oli tarkoitus ottaa lasketun päivän aamuna, mutta lähdettiinkin sitten jo yöllä vauhdilla sairaalaan, niin se jäi sitten ottamatta. Viimeiseksi jäi 39+0.
Nyt tuskin tulee otettua kuvia ennen kuin vauvamasua näkyy. Vatsa muistuttaa tällä hetkellä lässähtänyttä pullataikinaa, joten turha sitä vielä on kuvailla. Hitto, mä en ehtinyt saada edes edellisiä raskauskiloja pois. Paino ei oo laskenut mihinkään jälkitarkastuksen jälkeen. Mut tän kakkosen syntymän jälkeen voi sit ottaa sen projektiksi.
Mulla ei hirveesti oo vielä
oireita. Tai no nälkä on koko ajan. Tissitkin jonkin verran painavamman oloiset, muttei mitenkään kipeät.
Viime raskaudessa kuvotus ja oksentelu alkoi raskausviikolla 6+, joten viikon päästä odotettavissa sellaista sitten. Jotkut hajut teki myös tosi pahaa: kahvi, tupakka ja leipä. Joo, leipä! Kiersin kaupassa leipäosastot kaukaa, koska oksetti se haju niin paljon. Ja tittididiididii, mä oon töissä kaupassa (nyt toki äitiyslomalla) ja vastuulla mm. leipäosasto, joten hemmetin mukavaa oli!
Koitin olla hengittämättä kun laitoin leipää hyllyyn, vaikka välillä jo se pelkkä ajatuskin leivästä oksetti. Mutta eipä kukaan töissä tajunnut, vaikka n. viiden viikon ajan kävin joka aamu oksentamassa. Vähän ennen puoliväliä sitten kerroin töissä ja olivat ihmeissään miten olin pystynyt salaamaan.
Muuten oli kyllä helppo raskaus ja toivon tästäkin sellaista. Jossain vaiheessa iskias vaivasi, mutta sille ei oikein voi mitään. Lisäksi mä haistoin meillä kotona hajun, jota kukaan muu ei haistanut. Koko raskauden aikana mulle ei selvinnyt mistä se haju tuli vaikka oikeesti konttasin lattiallakin mattoa haistamassa eikä se ollut sekään. Se ei haissut joka huoneessa, joten ei se ehkä vain mun omassa päässä ollut. Ja nyt oon taas välillä haistanut sen! Joo, seko mikä seko.
Varasin tänään varhaisultran, 23.5. Silloin on kasassa oviksen mukaan tasan rv7 ja menkkojen mukaan 2-3 päivää vähemmän.
Leena ja pikkuinen 4+3/4+6 (ei tästä ota selvää, ultra ehkä tarkentaa sit)