Tammikuun tuhisijat 2013

R86: Mieheni on yrittäjä...ollut n.4v. Minä olen hoitoalalla ja olen työskennellyt erilaisissa paikoissa. Nyt olen ollut tämän kevään kotona tyttöjeni kanssa. Tytöt ovat 8v, 6v ja nuorin 4v. Vauvaa ollaan yritetty vuosi. Meidän tytötkin ovat kovasti toivoneet meille vauvaa...saa nähdä miten pitkään pystytään olemaan kertomatta. Ovat varmaan aivan innoissaan.=) Mulla edelleen ihan outoa tämä odotus, kun ei oikeestaan mitään oireita. Tyttöjen aikaan minulla oli tosi voimakas pahoinvoiti ja se alkoi heti kun plussasin.

melin 5+2
 
Omasta elämäntilanteesta: nuo työjutut itseänikin mietityttää, piti ihan liitosta kysyä neuvoa. Itse olen sosiaalialalla, valmistun parin viikon päästä. Sain kesäksi töitä, loppuu elokuun puolessa välissä. Sen jälkeen pitäis keksiä jotain töitä vielä loppuvuodeksi, mutta mitkä mahdollisuudet on saada töitä? Varsinkin kun elokuussa alkaa jo (toivottavasti) olla ulkoisestikin näkyvää mahan kasvu... :/ Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo päälle 8 vuotta, tulevana elokuuna olis häät :heart: Miehen pitäis valmistua vuoden päästä...

Itseäni ihmetyttää edelleen tämä oireettomuus, ehkäpä saan olla vaan onnellinen kun ei huonovointisuus vaivaa... Rinnat sen kun kasvaa ja on edelleen kipeät ja nälkä yllättää aina todella voimakkaasti jos en muista/ehdi syödä 3 tunnin välein. Alavatsassa juilii aina välillä ja pitkään istuessa alaselkä väsyy normaalia nopeammin...

Onko muuten muut ajatellut ottaa masukuvia matkan varrelta? Me aloitettiin viime perjantaina projekti, missä ajateltiin ottaa joka viikko masusta kuva, on sit mielenkiintoista seurata miten on kasvanut aina viikon aikana! Tämä kaikki on niin uutta ja jännää vielä... :popcorn: Itse jätin Nuvaringin pois vuosi sitten maaliskuussa, ja yritys päätettiin viime pääsiäisenä aloittaa, eli tulin ekasta kierrosta heti raskaaksi.

AnnCa ja nöhnä 5+3
 
Viimeksi muokattu:
R86 kyseli elämäntilanteista.

Meillä tulee miehen kanssa 8 vuotta täyteen heinäkuussa. Kihloissa ollaan oltu yli 7 vuotta, mutta hääpäivää ei ole lyöty lukkoon vielä :) Molemmilla on vakityöt; minä sihteerinä ja hän rakennusalalla.

Omakotitalo ostettiin 3 vuotta sitten ja sitä on tässä remppailtu ym. Päätös e-pillereiden poisjättämisestä tehtiin elokuussa 2010, jolloin sovittiin, että syön ne laatat pois, mitä on vielä jäljellä ja sitten alkaa yritys :)
 
Masukuvia mä otin esikoista odottaessa aina tasaviikoin. Loppuaikana en ihan joka viikko muistanut. Viimeinen oli tarkoitus ottaa lasketun päivän aamuna, mutta lähdettiinkin sitten jo yöllä vauhdilla sairaalaan, niin se jäi sitten ottamatta. Viimeiseksi jäi 39+0.
Nyt tuskin tulee otettua kuvia ennen kuin vauvamasua näkyy. Vatsa muistuttaa tällä hetkellä lässähtänyttä pullataikinaa, joten turha sitä vielä on kuvailla. Hitto, mä en ehtinyt saada edes edellisiä raskauskiloja pois. Paino ei oo laskenut mihinkään jälkitarkastuksen jälkeen. Mut tän kakkosen syntymän jälkeen voi sit ottaa sen projektiksi.

Mulla ei hirveesti oo vielä oireita. Tai no nälkä on koko ajan. Tissitkin jonkin verran painavamman oloiset, muttei mitenkään kipeät.
Viime raskaudessa kuvotus ja oksentelu alkoi raskausviikolla 6+, joten viikon päästä odotettavissa sellaista sitten. Jotkut hajut teki myös tosi pahaa: kahvi, tupakka ja leipä. Joo, leipä! Kiersin kaupassa leipäosastot kaukaa, koska oksetti se haju niin paljon. Ja tittididiididii, mä oon töissä kaupassa (nyt toki äitiyslomalla) ja vastuulla mm. leipäosasto, joten hemmetin mukavaa oli! :D Koitin olla hengittämättä kun laitoin leipää hyllyyn, vaikka välillä jo se pelkkä ajatuskin leivästä oksetti. Mutta eipä kukaan töissä tajunnut, vaikka n. viiden viikon ajan kävin joka aamu oksentamassa. Vähän ennen puoliväliä sitten kerroin töissä ja olivat ihmeissään miten olin pystynyt salaamaan.
Muuten oli kyllä helppo raskaus ja toivon tästäkin sellaista. Jossain vaiheessa iskias vaivasi, mutta sille ei oikein voi mitään. Lisäksi mä haistoin meillä kotona hajun, jota kukaan muu ei haistanut. Koko raskauden aikana mulle ei selvinnyt mistä se haju tuli vaikka oikeesti konttasin lattiallakin mattoa haistamassa eikä se ollut sekään. Se ei haissut joka huoneessa, joten ei se ehkä vain mun omassa päässä ollut. Ja nyt oon taas välillä haistanut sen! Joo, seko mikä seko.

Varasin tänään varhaisultran, 23.5. Silloin on kasassa oviksen mukaan tasan rv7 ja menkkojen mukaan 2-3 päivää vähemmän.

Leena ja pikkuinen 4+3/4+6 (ei tästä ota selvää, ultra ehkä tarkentaa sit)
 
Heippa!

Uusi tammikuinen ilmoittautuu mukaan. Yli vuosi on pikkukolmosta odoteltu ja nyt vihdoin tärppäsi. Toivottavasti pieni jaksaa kyydissä...

Kierto on säännöllisen epäsäännöllinen, joten LA varmistunee vasta nt-ultrassa. Varhaisultraan tuskin menen. Mutta nyt siis viikot 5+1 tai 5+3 tai jotain...

manteli76 LA 5.1.2013/3./36v/tays
 
Hennu, ja näköjään laskettu aikakin sama. :) Tosin luulen että mun aikaistuu vähän lyhyen kierron takia. Voi että, mä oon ihan älyttömän onnellinen teidän puolesta, kun vihdoin saatte vauvan. :heart:
Mikä sun synnäri on?
 
LeenaT KOKS varmaankin on meikäläisen synnäri :) Siellä oon itekin aikanaan syntynyt, snif :) Mullaki toi laskettu aika varmasti rukkaantuu vielä :) Neuvolan mukaan se olis jo 4.1.13 :) Ultrissa noi selviää, kun malttais odottaa! :)

Ihanaa, kun teilläki tärppäs jo näin nopeasti kakkonen :) Mie oon niin onnellinen tästä tärpistä... Vaikka jotain kävisikin, niin ainakin me tullaan raskaaksi :)

Mutta nyt vain maltettava odottaa sitä ultraa ja sitten neuvolaa.

Ei muuten tullut neuvolasta minkäänlaisia ohjeistuksia yhtään mihinkään. Sen sanoi, että käyntiin voi varata aikaa reilu tunnin. Terkkari olis varannut mulle ajan jo ens viikolle (!), mut on itte lomalla ja hänellä on sijainen silloin. Haluaa kuulemma mun ekalla käynnillä olla ihan itte paikalla.
 
Aika monella on tuntunut olevan kovin oireetonta. Mullakaan ei ole edelleenkään paljoakaan oireita, lukuunottamatta repäsykipuja.Niitä mulla on kyllä muutenkin paljon johtuen suurentuneista munasarjoista. Vähän on ollut etovaa oloa, mutta ei oo tarvinnu yökkiä.
 
Elämäntilanteista oli ollut puhetta.. Me ollaan nuoresta iästämme huolimatta seurusteltu kohta 7 vuotta.. Kihloissa oltu useempi vuosi ja muutama kuukausi sitten päätettiin lopettaa muille vuokrien maksaminen ja ostettiin oma asunto. Mukava kolmio rivarin päädystä isolla omalla pihalla.. Häät on 2013 kesällä ja niitä innoissani jo suunnittelen :) Vauvakuume on vaivannut jo pitkään ja viime heinäkuussa mies sitten sanoi, että josko yritys vois alkaa.. Nyt sitten yhdeksän kuukautta yrityksen aloittamisen jälkeen ollaan tässä tilanteessa.. Toivottavasti kaikki menee hyvin! :) Kummatkin on vakitöissä, että senkin suhteen asiat mallillaan...

Tänään tuli neuvolasta lappusia täyteltäväks ensimmäistä neuvolakäyntiä varten :) Omasta puolestani ei pelota, mutta miehen alkomahooli lappunen vähän huolestuttaa....
 
Voi kun ihanaa kun tänne on tullut näin paljon tekstiä! Tervetuloa uusille ja nipistimet pienille, että pysyvät mukana.

Elämäntilanteesta Meillä on uusperhe, minun poika ja yhteinen tytär. Sitten miehellä on kaksi tyttöä, isoja jo, ekasta avioliitosta, mutta eivät siis asu meillä. Poika on tokalla ja tyttö on kaksi- vuotias. Itse työskentelen ammatillisena opettajana sosiaalialalla, ja teen projektipäällikkyyksiä ohessa. Mies on yrittäjä. Yhteistä taivalta on takana vajaa 5 vuotta, josta puolitoista naimisissa. Asumme maalla omakotitalossa, ja perheeseen kuuluu myös kaksi kissaa ja koira.

Yritysajasta Kaikki lapseni ovat saaneet alkunsa yk:sta 1, mutta ennen tätä pikkuista meillä oli kkm. Tipuin tavallaan myös tuolta syyskuisista, mutta en ehtinyt sinne koskaan kirjoitella, silloin pahoinvointi oli niin kaameaa plussasta asti. Kkm:n jälkeen pidimme välikierron lääkärin pyynnöstä ja sitten taas yk:sta 1 tärpännyt. Itse en siis tiedä mitään lapsettomuudesta ja vuosia jatkuvasta epätoivosta, ihailen suunnattomasti teitä jotka jaksatte aina toivoa ja olen erityisen onnellinen teidän puolestanne, toki myös meidän, jotka olemme päässeet "helpomalla".

Oireista Lievää pyörrytystä ja näköhäiriöitä lukuunottamatta pahinta itselläni on raivokas jo yli viikon kestänyt päänsärky. Pahoinvointia oli vielä viime viikolla, mutta nyt se on toistaiseksi loppu. En tiedä mitä siitä ajatella.

Meidän pikkuinen saa varmaan työnimekseen Reppuli. Johtuu siitä kun katselin tuota vatsaani ja ilmoitin miehelle että on kuin tyhjä reppu. Reppuli siis sitä nyt yrittää täyttää.

Ihanan kevätpäivän jatkoja teille kanssaodottajat!

T: Suerte ja Reppuli 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Zuh
Masukuvia: ei tässä massussa paljon mitään ihailtavaa vielä ole :D ehkä minä kuvaankin sitten jälkeenpäin massun pienenemistä?

Omasta tilanteesta vielä lisää kun kaikki muutkin on kirjottanu! Meidän perhe asustelee omakotitalossa jota on remontoitu innolla ja hampaat irvessä kohta 4 vuotta. Esikoinen on siis reilun 2 vuotta, yrittäminen aloitettiin alkuvuodesta jonka jälkeen on ollut yksi keskenmeno ja nyt toinen tärppi. Yksissä ollaan oltu 7 vuotta, viime syksynä heitin hyvästi tyttönimelle. Ja huomenna vasta haen uuden passin, kheh!

LeenaT: täällä toinen vihikoira.. haistan kaiken ihan normaalistikin, saati sitten raskaana. Edellisellä kerralla tuli järkyttävä olo aina lihatiskillä, pari kertaa jäi lihat kauppaan.

Töissä on ihanaa mutta ootteko naiset kurkannu miten ihanasti saa extrapäiviä mammalomaa kun joulun arkipyhät tulee väliin! Mulla alkaa mammis jo 26.11. Vähän on huippua laitella joulua! Ihan päivä kerrallaan elelen, hehe!

Zuh 5+4
 
Elämäntilanteesta voisin minäkin raapustaa :) Eli miehen kanssa ollaan seurusteltu 5 vuotta, josta reilu vuosi ollaan oltu kihloissa ja saman katon alla asuttu 2 vuotta. Mies on töissä ja pyrkii nyt rajakouluun, joka olisi kuitenkin palkallinen koulutus, minä olen kolmannen vuoden sähkövoimatekniikan opiskelija eli viimeinen vuosi lähtee ensi tammikuussa. (jos lähtee :D) Nyt olen kesän sitten töissä ainakin heinäkuun loppuun asti :)

Tänään kyselin töissä poissaoloista, eli onnistuu kuulemma ihan, että joskus tekee vajaan päivän tai ottaa vapaata, eli jos täytyy sitten neuvolassa käydä yms. Eli eipä tarvitse sen kummempia asian suhteen stressata.

Mä ajattelin ensi tai sitä seuraavan viikkona tilailla neuvola-aikaa. En viiti vielä varata, kun pelkään niin että tämä menee kesken ja sitä aikaa on sitten inhottava ruveta tollaisessa tilanteessa perumaan...
 
Pikaisesti omaa napaa... Anteeksi.
Aikaisemmin kirjoitin jo että olen testiaddikti. Pitihän mun vielä yksi testi tehdä...
Sieltä tuli alle minuutissa digiin +3 viikkoa raskaana. :heart: Eikä edes ollut aamupissasta, niin kyllä se on vaan pakko uskoa että raskaana ollaan vaikkei oireita juurikaan ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Suerte
Meillä mies on kokopäivätyössä ja itse opiskelen terveysalaa. Raskauden jälkeen suoritettavaksi jää noin. 30 op. Me asutaan omassa tai siis pankin kaksiossa ja tässä aiotaan pysyäkin kunnes ollaan molemmat työssä. Ikää meillä on 29 ja 24. Yhdessä ollaan oltu vuodesta 2007 ja naimisissa 2009 asti.
 
Elämäntilanteesta; täällä oltu yhdessä pian 12 vuotta, naimisissa 7 vuotta, esikoistyttö on 5 vuotta. Asustellaan omassa talossa, molemmilla vakiduuni. Toista lasta ei oltu varsinaisesti yritetty (ekakin oli epävarmaa endometrioosin ja poistetun munasarjan vuoksi..) Mutta sitten tulinkin yllättäen viime syksynä raskaaksi, joka oli siis kohdunulkoinen.

Nyt sitten jännätään/pelätään takertuuko tämä samaan paikkaan, ja onko siellä esim. jotain endon kiinnikkeitä...puuh. Se selvinnee viimeistään ensi viikolla ultrassa. Tämän päivän on vaan jomotellut astetta kovemmin ja säännöllisemmin tuolla jäljellä olevan munasarjan puolella, säteillen alaselkään ja reiteen....aika näyttää, parasta toivotaan!
 
:wave: Hellurei!
Vieläkös mahtuisi mukaan yksi tammimasuinen? Ainakin toivottavasti sinne asti semmoinen :heart:

Laskettuaika olisi näillä näkymin 16.1.2013 :heart:

Ja tiedot listalle : Toiveitavuodelle2013 / 24 / 3(toinen oma) / -

Oireita itsellä tällä hetkellä:
-Rinnat kipeät sivuilta ja alapuolelta, ja turvoksissa jonkun verran.
-Nänneihin&ympärille alkanut tulla taas tummia läikkyjä
-Alavatsalla menkkamaisia juilintoja, repäisykipua äkkiliikkeissä sekä nippailua nivusissa.
-Väsymys on varsinkin iltaisin vaivana (tai helpotuksena :p )
-Aamulla jo hieman yökötti kun ei ollut syönyt pitkään aikaan mitään. (pahoinvointia odotellessa 6+ viikoilla :/ )

Su haamuiltu, maanantaina jo melko vahva viiva Apteekin omaan, tänään digi 1-2 viikkoa, ja apteekin omaan eilistä hieman vahvempi viiva :heart: Uusintatestausta suoritan varmasti vielä torstaina, pakko saada digiin ainakin se 2-3, jotta tietää, että hormonit nousee :)

Varhaisultraan olen menossa, mutta taidan odotella jonnekin 7+ viikoille, jotta varmasti jotain näkyy jos on näkyäkseen :)

Milloinkas te olette niitä neuvoloita varailleet? Mä mietin, et taidan ton ultran odottaa ainakin, jos sitten varailisi?

-Toivis & BörjeKyllikki 4+0 :heart:
 
R86
Tää ketjuhan kehittyy nopeasti. Vissiin muillakin paljon mielessä nämä jännät raskaushetket :)

Elämäntilanteista. Ihanaa, miten ihanteellisia tilanteita teillä on :) Meillä siis minä valmistun kesällä. Valmistuttuani yritän työllistyä ev.lut. kirkon hommiin. Mies on insinööri ja tehnyt nyt n. 1,5v jatkuvaa oman alansa pätkää samalla työnantajalla. Asumme kaksiossa vuokralla. Tässä olisi tarkoitus pysyä, jos en saa virkaa syksyksi. Huomenna haastis, jännää :) Pitäkää peukkuja. Iältämme olemme minä 25v ja mieheni 28v. Yhdessä olemme olleet 8v, joista naimisissa kesällä 5v.

Oireista. Hämmästyttävää, että joillain ei raskaus tunnu miltään. Kun mulla on pian viikon ajan aina välillä krampannut kohtua. Ikään kuin menkkakipuja, mutta vain hetkellisesti joitakin kertoja päivässä. Samalla kun kipu lähtee aaltoilee kohdusta ni on vähän äklö olo. En ole kuitenkaan vielä kertaakaan oksennellu. Vatsa menee helpommin löysälle ja ilmavaivoja on kuten kuukautisten aikana. Toivottavasti tää on normaalia. Googlailin, niin pitäis olla, kun mitään verta ei tuu eikä pistä hartioita.

Mahasta. Tuskin kuvailen sitä ennen kuin ehkä ihan loppumetreillä. Mä olen ennestäni jo reippaasti ylipainoinen ni tuskin mitään näkyy ennen viimesiä viikkoja.

Ootteko muuten muuttanu mitään asioita elämäntavoissanne tms. raskauduttuanne? Mä lisäsin kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon ja jätin kahvin, makeutusaineet, pästoroimattomat maitotuotteet ja karkit pois. Lisäks ostin tänään noita Multi vitan raskaille ja imettäville tarkoitettuja vitamiineja. Haluan, että vauva saa niin hyvät lähtökohdat elämälleen kuin mahdollista :)

Pääkaupunkiseudun tulevat äidit. Mistä tiedätte muuten tulevan sairaalanne? Ymmärsin, että täällä voisi itse valita Kätilöopistosta, Haikaranpesästä, Jorvista, Lohjasta ja Hyvinkäästä. Oletteko valinneet itse vai menneet jotenkin alueen mukaan? Mä kuuluisin alueellisesti kaiketikin Jorviin, mutta Haikaranpesä kiinnostaisi synnytyspaikkana kun siellä puututaan lääketieteellisesti vähiten synnytyksiin tällä alueella. Eli siis vähiten välilihojen leikkausta yms.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas täällä monella samanmoista "oireettomuutta" kuin itsellänikin. Välillä niitä oireita enemmän ja sitten on päiviä kun ei mitään.....Täytyy vaan toivoa parasta, että kaikki pysyy mukana:heart:.

Elmäntilanteesta: Me olemme olleet mieheni kanssa siis jo yhdessä yli kymmenen vuotta ja naimisissakin jo kuusi, apua miten toi aika voi kulua niin nopeasti paitsi raskaana. Meillä lapsilla viisivuotta ikäeroa ja taas tulee se viisivuotta, on isommasta jo oikeasti apuakin:). Asutaan omakotitalossa jota koitetaan remontoida pikkuhiljaa.

Meillä neuvola jo nyt perjantaina, koska olen lähdössä pariksi viikoksi reissuun ja nauvolan täti oli sitämieltä, että tulisin jo käymään niin saadaan tiedot ylös.

Te jotka olette menossa tiedättekö kuinka paljon varhaisultra yksityisellä maksaa? En ole vielä päättänyt mennäkkö vai ei, edellisiltä en ole käynyt.

Nyt jännään Suomen voittoa:)
 
Taikax, mulla on varhaisultra maksanut aikaisemmin n. 80€ kelakorvausten jälkeen.

Mä uskalsin ton neuvolan varata siksi jo näin aikaisin, kun kuitenkin ravaan siellä joka kuukausi lapsen kanssa. Tosin ennen esikoista kun jouduin neuvolan perumaan keskenmenon takia, niin ei kyl ollu kiva soittaa ja kertoa asiasta. Oli terkkarikin vielä niin tyly. Varmaan luuli että tyhjennys tehtiin mun omasta haluasta eli abortti, vaikka kyse oli keskeytyneestä keskenmenosta.
Meil on sinänsä kyllä helposti alkaneet raskaudet. Aina ei vaan oo pikkuinen pysynyt matkassa loppuun asti. Esikoinen sai alkunsa yk5, silloin yk1 oli kemiallinen ja yk3 toi kkm. Ja tää pikkukakkonen sai alkunsa yk2.

Synnäristä sen verran piti vielä sanoa, että mä olen kyllä erittäin tyytyväinen k-hks:aan. Esikoisen synnytys ei ois ehkä paremmin enää voinut mennä. Tytsy syntyi perätilassa ja sain loistavaa kannustusta synnyttää alateitse. Kun tyttö oli pihalla, tuntui fyysisesti siltä kuin en olisi edes synnyttänyt. Etukäteen sanoivat, että esim. episiotomia tehdään automaattisesti tuossa tilanteessa, mutta oon niin iloinen, ettei sitä sit tehty ihan vaan varmuuden vuoksi. Ehkä mulla on sit vaan niin löysä värkki että oli helppo synnytys, hah! :D

Elämäntapoja mä en oo muuten muuttanut kuin että oon alkanut syödä foolihappoa ja d-vitamiinia. Nolona myönnän, että ne on samat paketit ku esikoista odottaessa, silloin ne jäi syömättä, vaikka olin ne jo hankkinut. Kahvia en ole juonut koskaan ja tupakoinnin lopetin puolitoista vuotta sitten kun lasta oltiin alettu yrittää. Varmaan pitäis vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa, ettei tulis hirveesti kiloja. Viimeks meni paino plussalle puolivälissä raskautta, mutta nyt ei kyl olis varaa ottaa niin paljon kiloja. Karkkilakossa en ole, mutta oon päättänyt, että tässä kuussa en osta karkkia. Saan syödä, jos joku tarjoaa, mutta en osta itse. :)

Sori ku höpöttelen tänne monta kertaa päivässä, mut ku on päivät kotona, niin tulee monta kertaa avattua tää läppärin kansi.
 
Heippa! Täällä yksi iloinen ja toiveikas sunnuntaina plussannut :) Aika varhaisessa vaiheessa vielä mennään.

Miehen kanssa mentiin naimisiin helmikuun alussa. Puutaloasunnon ostimme jokin aikaa sitten ja sitä olemme remontoineet jo hyvän tovin.

Multa on endon takia poistettu toinen munajohdin, joten aika ylläri oli että heti eka kierto pillereiden jälkeen tuotti tulosta! Mulla toistaiseksi vain väsymystä ja mahassa hieman menkkamaisia oireita, mutta ehtiihän tässä vielä tulemaan :)

laskettu aika 16.1.2013

Bumsu / 26 /eka lapsi / TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Moi tulin tänne ihmettelemään, minähän se plussasin melkein viikko sitten ja haalistuen sen jälkeen tuli nega joka on ollut nega siitä lähtien:( menkkoja ei kuulu, ollut kyllä tänään oikein menkkakrampit mutta pientä rusehtavaa valkovuotoa vaan pari tippaa, ei tajua.. muutenkin ihmettelen et miten raskaustesti voi näyttää plussaa ja sit seuraavana iltana jo negaa?? ja tein monta testiä jossa viiva näkyi, aika äkkiä sitten häipyi se plussa?? onks jollain kokemusta kemiallisesta raskaudesta tms kuinka äkkiä vuoto sitten alkoi, voinko joutua oottamaan monta viikkoa tässä epätiedossa?
 

Yhteistyössä