Tammikuun tuhisijat 2013

tein apteekin oman aamulla, puhdasta negaa näyttää:( toivoa ei paljon enää ole, ed.päivä siis oli testin plussan puolel viel ja siit haalistunut. Odottelen koska alkaa vuotaa ku seula. rinnat on arat ja selkä särkee siinä mun oireet, mut eipä muuta enää... ilmoilen miten käy.
 
Smesmira :hug:

Kertomisesta: Me ollaan kerrottu vain mun veljen perheelle. Ehkä lähiaikoina kerrotaan meidän vanhemmille. Kavereille ja muille sit ehkä varhaisultran jälkeen.

Heh, mä just tajusin, etten ehdi välissä edes kotihoidontuelle, kun sitä ei makseta kuukautta lyhyemmältä ajalta.
 
smesmira, voimahali sulle!

Tasaseen tahtiin tulee uusia, kiva juttu! :)

Täällä ollu melko oireetonta pari päivää... Nännit on arat, mutta ei oo enää masua vihlonu ja juilinu..... Onko muilla sellasta, että välillä on paljonkin oireita ja sitten taas ei juuri mitään?
 
Halauksia ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville! :hug:

Uusille tervetuloa mukaan! :wave:

).( Täällä tänään 5+0. Rinnat on edelleet turvonneet (muutenkin ovat isot, saati nyt...!!!) Rintoja pistelee aika ajoin iltaisin kun ottaa liivit pois tulee pahin tuska, tosi kipeät ja kirvelevät, joutuu käsin vähän aikaa tukemaan...huh. Muuten ei ole taas oireita. Välillä on menkkamaista jomottelua ja välillä ei...

Keskenmeno/ku kummittelee vähän mielessä, ultra olisi 6+3...vielä 1,5 viikkoa siihen aikaa. Eilen meinasin jo ostaa digitestin, teki mieli testata että joko siinä ois 3+, mutta sitten ajattelin että en osta vaan antaa ajan nyt kulua, en minä tähän kuitenkaan pysty nyt vaikuttamaan...täytyy vaan nyt koittaa mennä eteenpäin!

Ei olla kerrottu kenellekään, eikä varmaan ihan heti kerrotakaan, varmaan vasta sitten kun ollaan' ''varmemmilla'' vesillä, tyttärellekin 5v. kerrotaan vasta sitten, on niin vaikea selitellä jos kaikki ei menekään kuten piti...
 
Zuh
Oiei, nytkö ne huonot uutiset alkaa.. Halauksia Smesmiralle!

Siivouspäivä täälläkin, tosin minulla pikkumies apurina. Ja ulkona niiiin upea päivä että taitaa jäädä homma puolitiehen :) testasin eilen digitestillä ja siihen napsahti raskaana 3+, eli laskettu aika saattaa olla vähän aiemmin kuin arvelin. Onneksi puhutaan vain päivistä, mutta ois niin kiva jos saisi vuoden ensimmäisen, ei viimeisen, lapsen.

Minulla ei vielä ole tullut shoppailuhimoa vauvanvaatteisiin. Osaltaan tätä hillitsee puhdas järki, kierrätetään siskon kanssa kaikki mahdollinen ja vaatteita on jo kolmen lapsen verran - sekä tytölle että pojalle. Pitää siis olla TOSI tärkeä hankinta että kannattaa ostaa :D Omatekemien vaatteiden osalta tilanne on toki ihan toinen!

Vapaapäivät on kyllä ihania, laatuaikaa pojan kanssa <3

Zuh 5+1
 
aby: Joo hartioista jäi jumiin ponnistuksessa, juurikin niin että pää kyllä syntyi mutta sitten ne ongelmat alkoikin. Siinä oli pari kätilöä ja lääkäri auttamassa, mutta ihan hyvät muistot kuitenkin loppujen lopuksi jäi.
Oi että, solisluunmurtuma on kyllä myös tosi kurja ja kipeä ja ennenkaikka vanhemmille raskas juttu. Onneksi kuitenkin selvisitte tavallaan vaan sillä, eikä käden hermotus vaurioutunut! Kurja juttu silti teilläkin, mutta mahtavaa että käsi on nyt kunnossa :)

smesmira: Voi ei :( tsemppiä! :hug:

Me ostettiin tänään grilli ja nyt kohta aateltiin kokeilla miten toimii! Olen malttamaton, me asutaan kerrostalossa joten omaa grilliä ei ole ollut aikoihin. Nyt kuitenkin päätettiin, että sähkögrilli saa tulla :)
 
Voi Smesmira :( kurja juttu.

Zuh: mä sain digiin 3+ jo rv 4+3. Ehkä osalla nousee hormonit nopeammin, kun mä tikutin oviksen eikä sen perusteella voi olla enempää viikkoja. Tai sit mulle on tulossa kaksoset; voi luoja siinä oiskin kun ois sit kolme alle 2-vuotiasta! Apua, yksi riittää kerrallaan, kiitos.

Sovittiin miehen kanssa että jos varhaisultrassa on kaikki hyvin, kerrotaan lähisukulaisille. Muut saa tietää nt-ultran jälkeen.

Nemppis: joo oireiden voimakkuus vaihtelee, ja sen takia välillä huolestuttaakin.. Onneksi on suht tasainen ällötys koko ajan, niin ei murehdi vihlomisten vähyyttä.. :D
 
smesmira Jaksamisia sinne !:hug:

Mulla on alkanu paino laskea . Junnannut viimeisen vuoden samoissa lukemissa ja nyt tippunut 1.5kg . Pääsin itse siihen johtopäätökseen että pikkunen tarvii masussa varmaankin sen verran sitä energiaa että paino tippuu . Vähän hassu olo silti kun on jotenkin turvonnu olo ja silti paino laskenu . Mietityttää silti että onko normaalia ?

Meillä katottiin tänään MM-lätkää,katottiinko muilla? Tosi kalliita kyl on nuo liput peleihin !

Mulla ilmenee koko ajan useemmin huonovointisuutta...Toivottavasti ei voimistu enempää , ettei tarvis mennä vessaa laatottamaan uudelleen (;

Mä en ole vielä soitellut neuvolaan , pitäis varmaan kohtapuoliin soitella . Soitto aika vaan on 11-12 ja oon just sillon töissä,enpäs tiedä sitten missä välissä sinne ehtisin pirautella . Viikkoja tänään 5+3 .
 
Täältä varovaisesti kurkin jo tammikuisten pinoon...plussa putkahti testiin viime perjantaina ja ens viikOlla aattelin tehä viel yhen ja viikkonäytöllisen..jooooo mä tiedän turhaa?...hiukka pelko persiissä mennään helmikuun varhaisen keskenmenon vuoksi :( mutta mä niiin toivon et pääsen teidän mukaanne tänne jakamaan tätä ihanaa odotusta
 
Täällä on tänään kanssa ollut oireeton päivä, todella omituista! Vaikka onhan se toisaalta mukavaa kun ei mahassa ja rinnoissa nipistele kokoajan mutta sillon ainakin tietää että masussa mahdollisesti kaikki vielä on hyvin ja etenee nomaalisti... :/
 
Smesmiralle isosti jaksamisia :hug:

Mulla on ennestään sekä tyttö, että poika ja tosiaan molemmat raskaudet olleet yhtä "helppoja", ettei voi oikeen silläkään selittää tätä runsasta oireiden määrää. Liekö se sitten tämä odottajan vanhuus, vai vaan kuvitelmaa... Tai sitten kaksoset :) Meillä on kyllä suvussa paljon kaksosia, joten ei varmaan ihan mahdotonta sekään, mutta jos voi valita, niin kyllä mä sitten ottaisin yhden kerrallaan, vallankin kun meillä kuitenkin on jo kohtalainen orkesteri näitä "mun ja sun" -lapsia ennestään... Uusperheen onnea :) Onpa muuten kamala sana tuo "uusperhe", kyllä mä itse ajattelen meitä ihan vaan perheenä joka on paikalla vaihtelevilla kokoonpanoilla, ihan näin aiheen ohi :D

Painosta ja syömisestä... Mä syön niiiiiiiiiiiiiiiin paljon, aina nälkä ja kokoajan nälkä... Paino noussut kuukauden aikana 3kg... Nyt tarttis oikeesti kehitellä jotain millä tän syömisen saisi loppumaan tai tammikuussa helähtää vaakaan kolminumeroinen luku ja kun pituutta on alle 160cm, niin se ei kai olisi kovin toivottavaa. Toki sekin, että lopetin tupakanpolton samalla kun päätettiin, että Vihtori saa tulla varmasti vaikuttaa, kaikki maistuu jotenkin niin hyvältä... Tai siis ei kaikki, mutta esim. puurot isolla voisilmällä, kermajäätelö, jugurtit, ranskanleipä voilla ja tietenkin suklaa... Kaikki terveellinen sitten taas etoo ja närästää... Joten syömisen-hillitsemis-kikkoja otetaan kiitollisuudella vastaan :)

Olen tässä koittanut kovasti muistella, että millonkohan sinne neuvolaan pitikään soitella?? Joskus parin viikon kuluttua varmaan. Nyt täältä kun olen lukenut tuosta varhaisultrasta, niin sekin kiehtoisi... Saisi sitten aiemmin tietää, että Vihtori voi varmasti hyvin.

Nöpö ja Vihtori 4+2
 
Zuh
Pippinen : arvaa vaan kävikö itselläkin mielessä että miten ne hormoonit niin nopsaan nousee.. vois olla aikamoinen shokki jos oliskin kaksoset!

Ranskis: sun nimimerkkiö kirjottaessa puhelin meinaa kurkottaa tanakka :) oltiinkohan me samassa ryhmässä alkuvuodesta, syyskuisissa?

Nöpö80: täälläkin koko ajan nälkä ja koko ajan pitää syödä. Pitäis vaan ne annoskoot pitää pieninä ettei lähde paino ihan käsistä. Onhan tässä kolmeen numeroon vielä matkaa mutta on 8kk aikaa syödäkin :D

Nälkäinen Zuh, 5+1
 
Smesmiralle halit!

Rd:stä. Mun kroppa on sellanen, että reagoi heti raskauteen. Ei raskaana ei käydä edes lähellä raja-arvoja mutta kuten viimeksi niin nytkin pamahti yksi yli ja muut todella lähellä rajoja. En siis todellakaan koe huonoa omaa-tuntoa, kun ei tässä vielä ole ehtinyt tätä itselleen herkutella :D
Insuliinit alkaa varmaan lähiviikkoina, viimeksi rv8-9 paikkeilla. Mutta onneksi tässä jo tietää mitä tuleman pitää, niin tietää henkisesti varautua.

Päivitä listan huomenna, kun olen koneella. Tervetuloa uusille :)
 
Smesmira pahoitteluni :(

Meadow Mä kans eilen suihkuun mennessä huomasin, että rinnat on taas ihan mammuttikokoiset, otti oikein kipeätä kun otti rintsikat pois. Viime yönä näin unta, että tuli keskenmeno, joten mielessä se kummittelee täälläkin.

zuh Mullakaan ei vielä mitään shoppailuhimoja, no ehkä äitiysvaatteisiin, mutta ei muuten. En jaksa luottaa että vauva pysyisi kyydissä, ja taas toisaalta en halua ostaa turhaa myöskään, siskolla on la lokakuussa, ja hänen kanssa kierrätetään, kuten myös miehen sisarusten lasten kanssa.

Pippinen Mä sain kans viime pe digiin 3+, ja viikkoja vasta 4+ jotain... hassua, Tekayn mukaan testi voisi näyttää tuolloin vielä negaa...

10kaks Minä oon onnistunut tuon rd:n hankkimaan ihan syömällä, pahoinvoinnissa ainoat ruoat jotka pysyvät vatsassa on kokis ja sipsit. Niin kummallista kuin onkin, niin vaikka paino laskee aina oksussa, sokerit sitten heittelee epäterveellisestä ruokavaliosta johtuen. Joka raskaudessa oon päättänyt, että nyt niin ei pääse käymään, mutta mitä vielä, kun oksu olo on, sitä syö ihan mitä saa vatsassa pysymään.

ON: Järkyttävä toispuoleinen päänsärky ja pahoinvointi on alkanut. Olen töissä, mutten usko että kovin kauaa. Yritän tehdä vain pakolliset ja lähteä kotiin. Onneksi on saldotunteja mistä nipistää. Lisäksi hampaassa ilmeisesti reikä, ei kovin houkuttele mennä aukomaan suuta sinne tässä pahoinvoinnissa, mutta hammasta särkee, joten kai se on mentävä :( Mistä sitä saisi nyt taas voimia tähän sairastamiseen...
 
Joku siitä painosta kirjoitteli.. Edellisessä raskaudessa mulla tippu paino 6-7 kiloa, ja vasta puolivälin jälkeen alko nousemaan. Lähtöpainoa toki oli ylimäärästäki :)

Saa nähä tuleeko tänä kesänä pyöräiltyä. Tänään eka kerta talven jälkeen pyörän selässä, ja vaikka matka ei ollu pitkä niin lopussa alko alavatsalla tuntumaan sellanen ilkeä paineen tunne. Ei supistanu tai ollu kipiä. Viimeksi piti jossain rv 20 tienoilla heittää pyöräily pois.
 
Smesmiralle :hug:

Täälläkin valtava nälkä kokoajan ja jääkaapilla on tullut vierailtua
huomattavan usein:whistle:. Täytyy nyt olla tarkempi syömisitä, koska
ikää tullut lisää ja on tullut huomattua ettei se paino putoa enään niin helposti
kuin ennen. Toisaalta täytyy vielä nauttia syömisestä, koska pian se voi olla mahdotonta.
 
Mulla täällä on edelleen ihan epätodellinen olo tästä raskaudesta. On niin erilainen olo mitä oli edellisten tyttöraskauksien aikana. Mulla ei ole oikeestaan muita oireita kuin että alaselkään särkee ja väsyttää enemmän mitä normaalisti. Jotenkin tuntuu että onkohan tää normaalia. Mulla tyttöjen aikaan tuli heti ihan kaamea pahonvointi ja sitä kestikin sitten meilekin koko raskauden aikaan. Nyt ei ole mitään pahaa oloa, mutta kyllähän sitä vielä kerkii varmaan tulla..niin alussa tässä mennään.=)
 
Pahoittelut Smesmira!

Minäkin liityn tänne, ainakin toistaiseksi. Viime viikolla kaksi plussatestiä. Raskauslaskurin mukaan laskettu aika on 6.1.2013, eli 5 viikkoa nyt täynnä. Kahden viikon päästä on varhaisultra. Oon jotenkin ihan varma, että se on joko kohdunulkoinen tai sitten tuulimuna. En vaan voi uskoa, että mulla kävisi hyvä tuuri, kun yritystäkin on jo yli vuosi takana, ja tämä olisi niin toivottu lapsi. 1½ vuotta sitten oli kohtutulehduskin, joten tosi negatiivisesti ajattelen. Menkkamaisia kipuja on koko ajan, ollut jo viikko ovulaation jälkeen. Välillä voimakkaampina, välillä lievempinä, välillä oikealla puolella, välillä vasemmalla, mutta koko ajan siellä jotakin tuntuu. Ei ole kuitenkaan kertaakaan tarvinut särkylääkettä ottaa.

Unettomuutta on ollut viime viikon plussaamisen jälkeen. Nukun 2-3 tuntia yössä, hikoilen, pyörin, stressaan ja panikoin. Nyt on oikea olkapääkin tullut kipeäksi. Oikeastaan koko oikea käsi on kipeä ja lievästi puutunut. Ensimmäisenä tuli kauhukuvat kohdunulkoisesta raskaudesta, jossa on hartiapistosta hengittäessä. Mutta tämä ei ole mitenkään häiritsevää kipua, eikä pistele hengittäessä. Pientä jomotusta/puutumista. Toivon koko sydämestäni, että ei ole vakavaa.

Olen niin pessimisti, että oletan tämän olevan kohdunulkoinen/tuulimuna niin kauan kunnes toisin todistetaan. En osaa iloita! :( Läheisille olen kertonut, ja pahaa tekee, kun ne iloitsevat sitten liikaakiin. Tämmöinen tapaus täällä!

Toivottavasti te muut osaatte iloita alkuraskauksistanne, ja olla hyvillä mielin! Ihanaa odotusaikaa jokaiselle! =)

Piipu85/26/1./K-PKS
 
Viimeksi muokattu:
Smesmira Pahoittelut ja voima:hug:

Täällä varmaan olikin jo puhetta varhaisultrasta, mutta kuinka moni on menossa? Mietin että voisinko mennä jo ensi viikolla kun on rv6+4? Yksityisen ultralääkärin sivuilla oli että alkuraskaudenultra tehdään viikoilla 6-9.

ON: Eilen ei ollut mitään oireita. Nyt taas pahoinvointi, päänsärky ja tissien kipu tuli takaisin. Onneksi vielä ei ole ollut aamupahoinvointia.
 
M1n1; mä oon menossa ensi viikolla, kun on 6+3...gyne sanoi kohdunulkoisen jälkeen että seitsemännellä viikolla pitää tulla tarkistamaan jos tuun vielä raskaaksi...kai se vähän riippuu laitteistosta, mutta mä meen ensi viikolla ja jos tarvii niin sitten uudestaan :)
 
M1n1, Mulla on ensimmäinen ultra kahden viikon päästä, eli rv 7+0. Ja se on ihan julkisella puolella. Sanoin panikoivani menkkamaisten kipujeni takia, niin varasi heti ajan varhaisultraan.
 
Viimeksi muokattu:
Soitin neuvola- ajan tänään ja puhuimme hyperemesiksen todennäköisyydestä. Ilmeisesti tällä taustalla saatetaan kuitenkin aloittaa primperan lääkitys, sillä kuivuminen voi olla todella vaarallista myös sikiölle. Lopu jo! Projektisivustolta luin, että primperan läpäisee istukan, mutta ei aiheuta muutoksia sikiössä.

Lisäksi la muuttui 8.1. Sitä nyt ei välttämättä tarvitse päivittää, tarkentunee sitten ultrassa.

Mies oli kertonut äidilleen, josta olen vähän pettynyt, anoppi kun ei saa asiaa pidettyä sisällään. Viimeksikin kertoi kaikille kielloista huolimatta. Ärsyttävä hölösuu.

Neuvola on siis 1.6. Ja siellä ultrataan. Tuskin menen siis varhaisultraan, elleivät oireet lopu tai ole muuta syytä epäillä pahinta.
 
Minäkin tulin huikkaamaan kuulumisia :)
Pientä kuvotusta on ollut aamuisin mutta menee nopsaan ohi kun syön tai juon jotain. Tämä taitaa siis olla tyttö jos aamupahoinvointi pysyy pelkässä kuvotuksessa ;)
En sitten malttanutkaan odottaa neuvolaan soittoa tätä päivää pidemmälle. Niinpä minulla on ensimmäinen aika sinne jo nyt tulevana keskiviikkona ja ultra+lääkäriaika 25.pvä. Voi että miten jännää tää taas on :D

Rinnat: Kyllä ne alkaa selvästi jo valmistautumaan tulevaan ja ei kyllä haittaa yhtään vaikka turpoavat. Ilman raskautta tai imetystä en omaa rintoja juuri laisinkaan.

Shoppailu: Voi kyllä! :D Niin tekisi mieli jo sortua ostamaan pikkiriikkisiä vauvan vaatteita, mutta jarruttelen vielä. Usein se ensimmäinen vaate on ostettu samalla reissulla kun on käyty rakenneultrassa, joten pitää sinnitellä vielä!

Vauvauutisten kertominen: Olen kertonut asiasta ainoastaan yhdelle hyvälle Ystävälle. Lapsillekaan ei kerrota vielä ennen kuin se 12 viikkoa tulee täyteen. Vanhemmillenikaan en meinannut tässä raskaudessa hätäillä kertomisella. On sellainen olo ettei siellä kovin innostuta asiasta :( Eipä se heille kuulu ja jos max. kerran vuoteen meidän lapsia tarvitsevat vahtia niin ei liene liikaa.
Tässä pari kuukautta sitten kun yhdelle ystävälleni siitä just puhuin että kun niin kamala vauvakuume vaivaa, niin hän tokaisi että "No et kyllä nyt raskaudu enää!". Silleen ihan totisena :/
Juu ei ole kiirettä nyt sitten hällekään uutista kertoa. Minkähän takia ihmisten pitää niin hirmuisen kovasti puuttua toisten näinkin henkilökohtaisiin suunnitelmiin??
Itse koen että raskaus ei todellakaan ole itsestään selvyys vaan monen sattuman summa joka vaatii onnea ja on myös suuri lahja :heart:
Tiedän että moni muu ystäväni on iloinen uutisesta ja onnellinen meidän puolesta. Harmi vaan ettei minun vanhempani ja sisarukseni tule tästä uutisesta ilahtumaan :(
Sitä kun haluaisi kuitenkin jakaa tätä onnen tuntua juuri niiden läheisten ihmisten kanssa....

Täällä on tämä viikko aikamoinen hulabaloo! On lääkäriä x2, neuvolaa, pakollista ostoskierrosta, lehtihaastattelua, kirpparitavaroiden hinnoittelua lauantaiksi, lapsen luokan myyjäisiin leipomista, sekä minun "työt" tässä kotiäitiuran ohella joita pystyn tekemään oikeastaan vain öisin.
Se viime viikon tajuton väsymys on onneksi väistynyt sentään niin jospa tästä viikosta selvitään hengissä ;)

IHANAN AURINKOISTA VIIKKOA TEILLE IHAN JOKAISELLE!!!

Elviida ja pieni matkalainen 5+1
 

Yhteistyössä