Tammikuun tuhisijat 2013

:wave:
Wellcome tosiaan minunkin puolestani! Olen hirveällä kiireellä käynyt päivittelemässä niin on mennyt "kaikki ohi". Mukavaa, että tänne on jo näin moni tiensä löytänyt.
Nyt olen kännykällä, joten päivitykset jää huomiselle. Ihanaa viikonloppua kaikille :)

10kaks 5+2

Minäkin todella toivon, että olisi helppo raskaus tämä ensimmäinen. Jäisi sitten hyvä maku suuhun, niin uskaltaa tulevaisuudessa sitten pyöräyttää vielä lisää :) Lisäksi menen töihin kesäksi sellaiseen työpaikkaan, missä en ole koskaan ennen ollut. Voisivat tykätä hieman huonoa, jos niin kamalasta raskauspahoinvoinnista kärsisin, että haittaisi merkittävästi työskentelyä.

Mä olen kyllä koko ajan ihan tajuttoman huolestunut ja pelkään, heti kun ei vatsassa tunnu mitään viiltelyä ym. että tämä menee kesken.. Ehkä tämä pelko on ihan normaalia, mutta en voinut ikinä arvata, että mulla olisi plussan jälkeen näin ahdistunut olo keskenmenopelon takia :( Tänään pitäisi normaalisti menkkojen alkaa, joten tämä päivä on erityisen jännittävä..

Onko muilla ollut tällaista ihmeellistä oiretta? Plussan jälkeen olen nyt joka aamu herännyt puoli 6 ja pidempään en vain saa unta, vaikka yleensä olen todella aamu-uninen. Todella outoa meinaan..

tein sit tänän aamuna testin taas.. ja se oli haaleampi kuin eilen iltapäivällä:( sama testi joku midstream ebaysta, puikko ja ihan apteekin omannäköinen, kellään tuskin kokemuksia vai onko? nyt on pelko persiis, viiva tuli mutten erota väriä, eilises oli punasta selkeesti...

aby
Äh, kirjoitin pitkän sepustuksen mutta se katosi kun olin lähettämässä sitä. :(

Smesmira, en usko että on syytä huoleen. Testit tunnistavat eri määriä hormoneja ja virtsan vahvuus ja hormonipitoisuus vaihtelee. Unohda ne testit! :)

Kathii, mulla on ollut tuota samaa. Tänäänkin heräsin jo seitsemältä, vaikka lapset nukkuvat vieläkin! Ja samat pelot on täälläkin. Tänä aamuna ei ole juurikaan pahoinvointia ja huimausta, vaikka melkein toivoisin että olisi, niin tietäisin että kaikki on kunnossa.

En tiedä onko tämä raskausoire vai ehkä siitepölyistä johtuvaa, mutta mulla on syljen eritys huimasti lisääntynyt. Tuntuu että saa koko ajan olla nieleskelemässä ja syljeskelemässä, ärsyttävää! Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut tällaista, joten ehkä pistän tämän leppien ja koivujen piikkiin! :)

Aby 5+

huomenta,

tervetuloa kaikki uudet mukaan minunkin puolestani!

10kaks, meille siirrettiin 2 alkiota, eli periaatteessa kaksosraskaus voisi olla mahdollinen.. Ultra on varattu parin viikon päähän, eli sielläs sitten selviää ;-) Hehee, isännällä menisi kyllä pasmat ihan sekaisin, kun hänen miettii jo nyt, että miten me mahdutaan tuohon nykyiseen autoon kaikkien rattaiden ja istuimien kanssa (eikä meilä nyttenkään ole mikään pikkuauto..) :-O

Kathii, meillä onkin sama sairaala ja lasketut vain muutaman päivän päässä toisistaan. Ehkä ollaan yhtäaikaa laitoksella ;-) Mä kyllä epäilen, että tämä kakkonen tulee syntymään keisarilla, kuten esikoinenkin. Minähän yritin synnyttää esikoista alakautta vuorokauden verran, ennenkuin huomattiin, että ei se vauveli sieltä syntymään mahdu, ja sydänäänteen laskun vuoksi päädyttiin hätäsektioon. Vauvalla oli kokoa kuitenkin vain 2500g, joten jälkitarkastuksessa jo lääkäri totesi, että jos sisaruksia haaveilemme, kannattaa varautua heti jo alkuunsa siihen, että leikkaukseen mennään.

Zuh, mulla edellinen raskaus oli juuri sellainen helppo! Ei pahaaoloa, ei turvotusta, eikä oikein mitään muutakaan vaivaa paitsi närästys (lähestulkoon refluksi jo)alkaen 6-kuulta, kun vauva alkoi painaa mahalaukkua. Rennie ei auttanut yhtään, joten sairaalasta sanottiin että käyttää Gavisconia. Apteekista kun kysyy, niin farmaseutit ei suosittele sitä raskaana oleville, mutta meillä lekuri sanoi, että eihän sitä nyt litrakaupalla ole tarkoituskaan juoda, vaan ihan pikkuisen kun oikein korventaa. Ja se auttoi, hiiteen Renniet ;-)

Alexandria. Jos teillä se kaksi siellä olisi kasvamassa. Hyvällä ystävälläni on kaksoset ja hän kertoi, että oireet ja turvotus alkoivat paljon aiemmin kuin yhdestä. Jännäillään :)
Leikkaus on edessä myös minulla, kun aiemmatkin ovat. Ei pitäisi valitella turhista mutta kyllä mieluiten synnytys olisi vasta vuonna 2013.. Kun nyt rv39 on heti joulun jälkeen, jos loppuun siis mennään.

Istun tällä hetkellä sokerirasituksessa ja väsy painaa silmää ja pahasti.

Aia
Moikka! :wave: Kyllä nuo testit nyt väittäis, että raskaana ollaan!!:heart::heart:
Täällä onkin populaa jo mukavasti! Hurjasti onnea kaikille!:)
Mulle voisi laittaa tiedoiksi:
Aia/30/2lapsi/Js
Niin ja laskettuaika olisi laskureiden mukaan 12.1.2013

• Tykkää
Reactions: meadow
Moi kaikille,

Täällä yksi ensikertalainen, jolla lapsettomuutta takana 3,5 vuotta ja nyt näyttäisi maanantaina tekemieni testien mukaan, että ensimmäinen IVF-hoito olisi tuottanut tulosta. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin. Mitään varsinaisia oireita ei ole ja uä on vasta 25.5. Laskurin mukaan viikkoja 5+3 ja laskettu aika 1.1.2013.

Odas/33/1./K-HKS

Huh onpas täällä paljon porukkaa! :)

Tää alavatsan turvotus on ihan mahdotonta! Olen suht hoikka, joten tää kumpu erottuu jo. En käsitä kuinka raskauden saa salattua, jos turvotus jatkuu. Herättää epäilyksiä jos alan pukeutumaan "telttoihin" kun normaalisti käytän vartalonmyötäisiä vaatteita :D

Joko on mielitekoja?
Turkinpippurit (karkit)maistuu ihan taivaallisilta, niitä pitää rouskutella vähän väliä.
Aamupalaa on joka aamu vaikeampi saada alas. Pahoin pelkään että viikon sisällä alkaa oksentelu.

Pippinen ja pikkukakkonen rv 4+6

Yhdyn päivittelyihin, että onpa meitä tosiaan jo paljon!

Pippinen Mulla on vatsan kanssa sama juttu, hirveä pallo! Olen muutenkin pyöreä, mutta tuo vatsa erottuu niin selvästi, etten tajua millä saan pidettyä tämän salassa töissä vielä kesäkuun loppuun saakka.

10kaks Mulla on ollut raskausdiabetes molemmista, joten oletan että se tulee nytkin. Lähtöpainoa on niin, ettei sitä saisi kyllä lisää tulla kuin pari kolme kiloa, sekin sitten vaikuttaa niin tuohon diabetekseen. Yhtään en odota tuota rasitusta, pahoinvoinnin aikana se on vielä aivan järkyttävä toimenpide.

alexandria ja zuh Mulla ollut aina käytössä Gaviscon, eikä kukaan ole sanonut ettei sitä saisi käyttää raskaana. Mikään muu ei auta, polttelu on hirveää! Itseasiassa neuvolan terveydenhoitajan mukaan sitä voi raskauden aikana käyttää, ja olen siis käyttänyt aina surutta. Uudet säännöt on tietysti voineet tulla, kuopus syntyi 09, joten ehkä sitä on ehditty tutkia tässä välissä. Kamalaa, mulla sitä kyllä on kulunut ihan pullotolkulla.

ON: Aavistuksia pahoinvoinnista ilmassa. Eilen tein CB:n digin, tulos, raskaana 3+. Ihan eri tavalla nousee hcg, kuin kkm raskaudessa. Siinä oli jotain vialla selvästi alusta asti. Joku kyseli mikä on Hyperemesis, eli se on tällainen poikkeuksellisen voimakas raskauspahoinvointi, joka aiheuttaa oksentelua ja etovaa oloa viikko tolkulla. Itselläni onneksi on aina raskauden vaikeampi puolisko mennyt ilman oksuja, mutta alku on ollut yhtä helv...Parisuhde ja muut lapset ovat olleet kovalla koetuksella. Nyt on hiottu suunnitelmaa, ja luulen että tämä kerta menee ilman henkisiä traumoja, kun tiedämme jo mitä on tulossa. Pieni toivonkipinä elää, että ehkä se ei tulekaan, mutta parempi varautua pahaan. Tipassa olin viime raskaudessakin useita kertoja ja sairaalajaksoja takana...

Vieläkö mahtuis mukaan ?

Tuli kanssa vappuna testattua ja plussahan siihen ilmestyi.On vaan tosi uskomaton olo vieläkin ! En vaan voi uskoa todeksi .

Oireita on tullu muutamia `menkkamaisia´ kipuja alavatsalla ja rintojen arkuus ( yritin illalla tehdä selkälihaksia, mutta mahallaan makaaminen tekee kipeää . Sen varran kipeät ovat) .

Kiva ois jutella muillekkin jotka samoihin aikoihin on lapsen saamassa :)
Mulla olis näiden nettilaskureiden mukaan menossa vk 5+ jotain ja La 3.01.2013

Susie90/22/esikoinen/K-KHS

:wave:

Tervetuloa Susie90, Odas ja Aia (ja tietenkin myös muut, jos joku jäi huomiotta!)
Meitä Kanta-Hämeen synnyttäjiäkin alkaa jo olemaan useampi, kolme vai neljä?

Susie90: Mulla on laskettuaika 1.1. ja viikkoja 5+3. Sulla on siis 5+0? Auden Tekayn raskauslaskuri näyttää viikot.
Raskauskiekko -- > Laskurit --> Kiekko --> Raskauskiekko

ON:
Jepp, maanantaina alkaa sokerien kotiseuranta.. Paastoarvo oli 6,0 ja raja-arvohan on 5,3. Kohta varmaan jo insuliinitkin, viimeksi ne alkoi vkolla 8.

10kaks
5+3

Kiva kun porukkaa tulee lisää hyvää vauhtia :) Toivotaan, että kaikki saadaan pysyä täällä loppuun asti!!!

Kathii, mä oon myös tottunu aamusin nukkuun pitkään kun mun työt alkaa vasta kympiltä, eli aamuvuoroonkin herään vasti puoli kymmenen :D Nyt oon heränny joka aamu kahdeksalta ja mun läheiset on ihan ihmeissään, että mitäs touhua tää nyt on. Äitikin katto monttu auki kun ajelin sinne yks aamu viemään koirat lenkille "ihan muuten vaan".. Mulla oli vaan niin hemmetin tylsää!

Pippinen, Mun ei tee aamusin mieli syödä mitään ja väkisin oon jotain pientä syöny. Nyt kuitenkin parina päivänä on alkanu päivällä syöminen tökkiin ja pahasti! Saas nähä koska alkaa kunnon pahoinvoinnit (toki vielä toivon, ettei ne ala ollenkaan, mutta pahoin pelkään...). Ja mulla myös vatsa pömpöttää.. Tai no siis turvottaa iltasin oikein kunnolla, eikä auta mikään! Aamulla vielä ihan ok, mut heti kun laitan vähänkään jotain suuhuni niin paisun...

LA siis jonkun laskurin mukaan 4.1.2013.

Zuh
Suerte: minähän sitä taudinkuvaa kyselin. Että vaikka kuinka itsekin on oksentanut ja voinut pahoin niin pitää kuitenkin olla tyytyväinen että tiputuksilta on vältytty. Voimia, jospa tällä kertaa meitä ei oksetakaan, khe!

Ja tervetuloa uusille tulijoille, kaikki mahakkaat, tai siis tulevat mahakkaat :) mahtuu joukkoon!

ON: päivät vaan kiitää ja pitäisi olla koko ajan syömässä ettei älä heikottaa. Mutta muutoin olo on mainio, enkä uskalla katsoa neuvolakortista milloin viimeksi aloin oksentamaan.

Milloin te ajattelitte kertoa ilouutista eteenpäin? Meillä siskoni miehineen jo tietää, jäi vappuskumppa sen verran vähiin että piti kertoa. Ja ollaan muutenkin niin paita ja peppu ettei voinut olla kertomatta. Ja tokihan lukuisa joukko tietää jo raskaudestani, onhan meitä täällä jo hurjasti :)

Kuinkahan monen suomalaisen miehen pitää tunnustaa katsoneensa perjantai-iltana nasiten kanava AVAA, heheee!

-Zuh 5+0 Poks!

Heippa!

Minäkin voisin varovasti tulla mukaan, oon tässä koko ajan ootellut menkkojen alkua kun taustalla kummittelee viime syksynä ollut keskenmeno.

Mutta oma ikä siis 24v, synnytyssairaala KOKS, toka lapsi ja LA 2.1.13.

Meillä on esikolla erbin pareesi ja sen vuoksi luultavasti synnytys joka käynnistetään pari viikkoa ennen laskettua aikaa taikka sitten vauveli leikataan ulos.. Saapi nähdä.

Oireita on pahoinvointia, rintojen arkuutta ja väsymystä. Niin ja sekamehua juodessa metallin maku suussa, se on ollut jokaisessa raskaudessa. Aika metkaa :D

sokerikeiju ja martti 5+2

Mukava lukea teidän kuulumisia :) Itse odotan malttamattomana, että masu alkaisi kasvaa! Turvottelua on jo havaittavissa, ehkä siitä johtuen pienoinen kumpu on kehittynyt vatsalle...tai sitten se on vaan seurausta ruokahalun parantumisesta ;)

Olemme kertoneet vauvauutisen lähipiirille, mutta olen kertonut uutisesta myös työpaikallani..en malta salata tätä onnea keneltäkään :)

Ihana odotusaika <3

smesmira: Täällä kuivasuu myös :)

Päivitetty! (lisään tämän lähinnä itselleni ja tiedoksi teille, että jos olenkin jotain unohtanut välistä, niin voitte tarkistaa tietonne :) Hitsi, musta on tullut päivystäjä täällä :D Ehkä pitää alkaa rajoittamaan, kun viimeksi jäin ihan totaalisesti koukkuun ja en loppujen lopuksi pidä siitä itse

10kaks, minä olin tainnut unohtua tuolta etusivun päivityksestä, voin laitella tähän vielä tiedot uudemman kerran. kathii / 22v. / 1. / LPKS ja la olisi laskurin mukaan 10.1

smesmira, kyllä ihan tuntuu tutulta tuo suun kuivuminen :) Koko ajan hirmuinen jano ja sen myötä saa sitten ravata vessassa aika tiheään.

Ihanaa, etten ole ainut, jolla on ollut tätä ihmeellistä heräilyä. Tänään heräsin ekan kerran 4.20 käymään vessassa ja eihän se uni meinannut millään tulla enään uudestaan, sitten heräilin taas 6 aikoihin, mutta pakotin itseni kierimään sängyssä 8 asti :)
Mua hieman mietityttää, että miten turvallista on nyt puuhastella miehen kanssa? Se niin kovasti olisi eilen halunnut, mutta minä sanoin, että ei ainakaan ennen su. Luin jostain, että niinä päivinä, kun menkkojen pitäisi alkaa ei kannattaisi tehdä mitään?? Mutta onko ihan turvallista niiden päivien ulkopuolella, eli mulla sunnuntaina?

Mulla ei muuten tullut eilen menkat, joka on jo ihan hyvä merkki :) huomenna testaan, että viiva on varmasti lähtenyt vahvistumaan!

Huomenta

Mukava lueskella muiden samassa tilanteessa olevien juttuja, huomaan käyväni täällä monta kertaa päivässä katselemassa olisko joku päivittänyt kuulumisia :)

Mulla on nyt vallan kummallinen tämä raskaus; voin tosi huonosti, väsyttää, närästää, hajut etoo... 2 aiempaa on kuitenkin menneet tosi vähillä oireilla. Myös vatsassa on tosi kummallinen olo, jatkuvasti semmosta menkkamaista kipua ja siitä syystä sitten pelko, ettei kaikki olisikaan hyvin. Mutta nyt ei sitten auta kuin elellä päivä kerrallaan ja toivoa, että kaikki menisi hyvin.

Me ollaan sovittu, ettei vielä kerrota kenellekään, vasta sitten ekan ultran jälkeen. Mutta tää ei tietenkään koskenut mun parasta ystävääni, jolle kerroin heti kun epäilin olevani raskaana :) Pitäähän kummitädin olla mukana odotuksessa alusta asti :)

Nöpö ja Vihtori 4+1

Yhteistyössä