Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

No johan on Tervetuloa Hellun Martta! Tuttuja vuoden 2011 heinäkuisista, ollaanko? :) mun vanha nimimerkki oli zannuli. Täällä myös Anu84,joka tietääkseni ja heinäkuisista. Aika kivaa et meit on näin monta " tuttua" taas yhdessä odottamassa,ihanaa!

Eipä mulla muuta,niin sitä vielä että nyt ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekkään,eikä kerrota vasta kun np-ultra takana...vaik hinku olis aivan suunnaton...se oli vaan niiin kurja tehdä niit soittoja et ei meille tulekkaan syysvauvaa :( no ei niitä ollu kuin muutama,mut ne muutamatkin tuntui niin raskaalta...
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Zuh
No onpas epiä, mulla eka neuvola vasta loppukuusta ja ei niillä mitään ultravehkeitä oo.. jollain aataminaikuisella kuunnellaan sydänääniä jos sattuis löytymään. Näin siis meillä päin!

Zuh 6+6
 
Moikka, liittyisin seuraan! :)

Laskettuaika laskurinmukaan ilmeisesti 16.1.

Teddybear/19/2/SeKS


Vielä ei yhtään tunnu siltä kuin olisi raskaana, mutta kai se on neljää tikkua uskominen ja menkatkin on jo yli viikon myöhässä. Epätodellinen, mutta onnellinen olo! <3

Yllätyin, kun täällä onkin jo näin paljon populaa. Mietiin jo, että onkohan tammikuisille vielä ryhmää perustettukaan, mutta täällähän te. :)
 
Anu84, Sjoella ei ollut aikoja varhaisultriin, kesäkuun lopulla ekat. Itse varasin ajan Vaasasta Mehiläisestä, siellä oli vapaita aikoja joka päivälle.

Adora, kiva kun pääsit tänne. Ei tää oksentelu ole kivaa edelleenkään...

Ja muuten, tervetuloa uusille, teitä oli paljon!

Oksentelu jatkuu, sairaalassa vieläkin. Huomenna kokeeksi kotiin. Töihinmenosta ei kai kannata haaveillakaan...

T: Suerte ja Reppuli(t) 6+2
 
Mä taidan liittyä varovasti seuraan myös :).

Vähän taustaa... Mulla on ennestään yksi lapsi, poika täyttää 12 syksyllä :). Kaksi keskenmenoa 09/11 ja 01/12. Yritystä takana vuodesta 2010 syksystä asti.

Nyt tämän raskauden kanssa on todella hyvä fiilis :), tosin rinnat on iiiihan älyttömän kipeät (oli myös molemmissa km:ssä). Ens ma mulla on varhaisultra, joten sitten varmaankin osaan sanoa paremmin viikot :D

Jos ilmotan sitten ens viikolla tarvittavat tiedot, jos ja kun la selviää :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Hei vaan, ilmoittautuisin mukaan aivan äimänä uuteen ihmeelliseen vauvaa odottavien maailmaan.

Tein elämäni ensimmäisen raskaustestin viime lauantaina yli viikon kestäneen pahoinvoinnin ja väsymyksen seurauksena. Menkkojen olisi pitänyt alkaa vapun tienoissa, mutta kun ei näkynyt ei kuulunut niin epäilykset alkoivat heräämään.
Jätin pillerit pois viime lokakuussa ajatuksella tulee sitten jos on tullakseen.

Ensijärkytys oli aikamoinen nähdessäni ne kaksi todella vahvaa viivaa siinä tikussa (apteekin oma). Uutta en ole ostanut, koska oireet ovat olleet sen verran vahvoja, että kai tässä nyt sitten on tosi kyseessä.. :O
Miehen kanssa ei uskalleta ihan varmaksi tätä uskoa, etenkään kun meitä saattaa odottaa lapsivesitutkimukset raskauden edetessä..
Ja isompaan asuntoonkin pitäisi muuttaa, ja just ollaan vakinaistamassa mun työpaikkaa....
Oireina:
- hullu väsymys
- jatkuva vessahätä
- lähes jatkuva ällötysolo
- jatkuva nälkä
- rintojen aristus
- alavatsan nippailut

Eka neuvola on varattu kuun loppuun, ja tässä nyt vaan ihmetellään. Omien ja neuvolatädin puhelimessa tehtyjen laskujen mukaan raskausviikko olisi nyt 8. ja netissä tehty lasketun ajan laskuri veikkaili 1. tai 2.1. Joka tapauksessa siis ihan tammikuun alkuun oltaisiin osumassa.. Jaiks.

xxxo / 28 / 1. / Kät tai Nkl tai muu jos paikkakunta vaihtuu
 
  • Tykkää
Reactions: Noreen
Jaahas, taas uusia oireita! Tämän viikon teemana on ilmeisesti täällä päässä ollut megafinnien ilmestyminen... :headwall: Ja kaikki ilmestyneet finnit on todella kipeitä, ja jossain todella syvällä ihon alla! Todella mukavaa.. No, toisaalta parempi että ne iskee nyt ja toivotaan että elokuussa olis mennyt jo ohi kun pitäs omissa häissä olla kauniina :D Hey, huomenna poksuu taas viikot!!
 
R86
Te olette nopeita kirjoittamaan, tässä meinaa mukana pysyä :)

Tervetuloa uudet mukaan! Kivaa, että meitä tammikuisia alkaa olla jo aika paljon :)

Oli noista tunteista ja mielialoista puhe. Miten sattui, että juuri nuo asiat minullakin on tänään mielessä. Siis olin koko eilispäivän kuin takamukseen ammuttu karhu. Kaikki, siis ihan kaikki, otti päähän. Tuli jo sellainen tunne, että tuo lapsonen mahassani ei varmaan kohta enää kestä mua ja hän ottaa ja lähtee pois. Itsekään en olis oikeen kestänyt itteäni eilen. Aloin tosissani miettimään, voiko v*tutuksesta saada keskenmenon. Mieheni lohdutti ja yritti sanoa, ettei kukaan odottava nainen aina hehku onnessaan ja silti maailmassa on niin paljon ihmisiä. Oikeassahan hän on. Tänään taas on lähinnä väsyttäny. Eilenkin väsytti ja se varmaan osaltaan vaikutti siihen ketutukseen. Lisäksi perus graduangstia mukana... Jos keksitte, mikä auttaa ärtymykseen ja väsymykseen ni vinkit ovat erittäin tervetulleita. Varmaan sekin jo helpottaisi, jos tuo koivun siitepölykausi menis ohi.

Sitten noista omista reaktioista ja tunteista, kun plussasi. Mähän en olettanu olevani raskaana kun tein testin. Oli mulla alavatsa nippaillut pari päivää aikaisemmin, mutta laitoin stressin piikkiin. Tein testin hetken mielijohteesta, kun sattui yksi liuska kaapista vielä löytymään. Olin edellisenä päivänä sopinut tärkeän työhaastattelun ja halusin mahdollisen raskausajatuksen pois mielestä tekemällä testin. Olin ihan varma, etten ole oikeasti raskaana, vaikka salaa mielessäni ajattelin niistä nippailuista, että entä jos... Kun minuutin päästä katsoin tikkua. Taisin sanoa: "Okei..." Mies tuli vessaan kun ajatteli, että nyt on jotain ihmeellistä. Kysyin häneltä: "Näetkö säkin tässä kaksi viivaa?". Testiviiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta ihan selvä viiva kuitenkin. Ei mikään haamu. Mies sanoi: "Näen." Sit mä totesin: "Tän mukaan mä oon raskaana. Mut enhän mä voi olla. Enhän? Ei tää ole totta. EI tää VOI olla totta. Enhän mä tule luonnollisesti raskaaksi. Me ollaan yritetty jo 2v 9kk. Ei tämä ole mahdollista." Sitten käytiin ostamassa digitesti, jotta se näyttäisi sen negan. Kun digi näyttikin "Raskaana 1-2", tuli uskomaton onnen tunne ja pelko. Miten järjestän asiani? Sain nimittäin sen viran ja se alkaa lokakuussa. Toissapäivänä ultran jälkeen vaan hymyilin. Mietittiin miehen kanssa, miten pieni täplä ultrassa voi tehdä niin onnelliseksi :)
 
ranskis Joo kyllä olin heinäkuisissa! :)

Teddybear Tervetuloa... Ollaan oltu samassa pinossa joskus... Muistatko? :)

zuh Mulle ei oikein tuo pahoinvointikaan päde, kun pojan aikaan ei tehnyt yhtään huonoa! :)
 
Zuh
Tervetuloa jälleen uusille, pino senkuin paksunee :)

Ranskis: jos meidän sydänäänten kuuntelu on luxusta ni mitäs noi ultraukset sitten on? Käsittämättömän suuria eroja eri puolilla suomea!

R86: onnea virasta! Kun on nimet paperissa niin muutaman viikon päästä kerrot tilanteesta, siellähän se virka odottaa paluutasi. Tosin kannattaa varmaan miettiä aloitatko työt kun ehdit vaik vajaan 2kk tehdä, toki jos on ns. tuttu homma niin sitten toki!

Xxxo: tervetuloa! Viikkosi eivät ehkä ihan noin pitkällä voi olla, mulla laskettu 4.1 ja viikkoja 6+6.

Suerte: paljon tsemppiä ja olotilan parannusta! Aina kun minä huomaan valittavani oloa vähän liikaakin niin mietin sua ja pidän suuni visusti supussa. Mikäs minulla kun en edes kertaakaan ole vielä oksentanut..

Meillä sairastettiin tosi paha oksennustauti alkuvuodesta ja huomaan pelkääväni ihan sikana oksentamista, vaikka luulishan tuohon jo tottuneen. Olotila onkin koko ajan lähinnä oksutaudin kolmospäivä, kaikki yököttää ja mitään ei tee mieli. Oli vaan niin järkyttävä tauti että jäi ihan kammo.. luulen että Suertella on aika vastaava olo ja ihan on hirveää ajatellakin asiaa! Kammonsa kullakin..

Zuh 6+6
 
Hei taas!

Onpa tosiaan kivaa että meitä tulee koko ajan lisää ja aina on uutta luettavaa kun eksyy koneelle... eipä tuo mieskään (vaikka innoissaan onkin) kestäisi sitä, että jatkuvasti puhun ja pohdin raskausasiaa ;D ja sitä paitsi pitää olla varovainen etteivät isot lapset ymmärrä mistä on kyse. Ei vielä.... :)

Susie, näkyikö molempien alkioiden syke, vai mistä lääkäri arveli, et olis salamatkustaja? Kaksosraskaushan nostaa korkeamman hcg:n eli tuo mitä arvelit testistä voisi pitää paikkaansa. Kovin usein vain se toinen kuolee alkuvaiheessa, itselläkin tästä kokemuksia.

Rimppakinttu, kohdunulkoista raskautta ei voida täysin poissulkea ilman ultraa. Epäilyjä voi olla, mutta ultra sen vasta varmistaa. Ja hcg:tä seurataaan, jos raskautta ei näytä löytyvän mistään, sen enempää kohdusta kuin ulkopuoleltakaan.

Muuten, varhaisultran suhteen tuntuu olevan aika erilainen käytäntö eri paikkakunnilla, kovin olemme eriarvoisessa asemassa. En tiedä johtuuko iästäni vai vain mukavasta ymmärtäväisestä lääkäristä, mutta sain uuden ultra-ajan heti ensi viikolle. Kummasti mieltä rauhoittaa nähdä syke, vaikka ei tässä vaiheessa paljon muuta näekään.

Kastehelmi ja Ihme 6+3
 
Susie90, onneksi joku muukin täällä joka ehkä odottaa kaksosia. Itsellä täällä sairaalan papereissa lukee että gemini, mut sit on jotain tieteellistä selitystä, että tuo toinen raskausontelo on vielä tyhjä. On tässä pää pyörällä... Ymmärrän tunteesi!

Zuh, kiitos lämpimistä ajatuksista. Toisaalta olen hyvässä hoidossa ja hyperemesisdiagnoosi tuli tällä kertaa tosi nopeasti!

Kadehdin teitä muita ihan hirveästi täällä sairaalassa. Luin että joku oli käynyt lenkillä ja kaikkea... Voi kunpa tämä nyt loppuisi, pahoinvointi siis. Onneksi täällä saa olla kännykät ja mies toi tämän tabletin, surffailen sitten aina välillä kun olo helpottaa.

Päivällä vähän itketti tämä oma kohtalo, oikein itsesäälin aallonharja... Vaikka tarkoitus on mitä parhain, niin pitääkö sen aina olla niin vaikeaa?

T: Suerte ja Reppuli (x2?)
 
Viimeksi muokattu:
Kai minäkin jo uskallan tulla mukaan, maanantaina plussasin. :heart:

Endotar / 30 / 2. / K-HKS, laskettu aika näillä näkymin 21.2.2013.

Esikoinen täyttää syyskuussa 2v. Tälle vauvalle annettiin lupa tulla tuossa viime marraskuun tienoilla, ja yllättävän nopeasti sitten tulinkin raskaaksi. Mulla on todettu endometrioosi syksyllä 2009, esikoista yritettiinkin n. 1,5 vuotta ennenkuin tärppäsi (luomuna juuri ennenkuin lapsettomuushoidot olisivat alkaneet).

Mulla ei oikeastaan ole vielä mitään oireita, paitsi oikein kukostava näppynaama (ts. finnejä pukkaa vauhdilla!). Kaikella tyytyväisyydellä kyllä otan kaikki oireet vastaan sellaisina kun ne on tullakseen, tämä vauva on niiiiin toivottu että en valita vaikka kuinka oksettais. :heart:

-Endotar
 
Tervetuloa mukaan Endotar! Pani oikein hymähtämään tuo ettet valita vaikka kuinka oksettais... Minä taas pidätän kaikki oikeudet odottaa toivottua lasta vieläpä keskenmenon jälkeen ja silti valittaa oksenteluista. Nimim. Neljättä päivää sairaalassa tiputuksessa. :) No joo, tiedän, viittasit varmaan ihan tavalliseen raskauspahoinvointiin, joka toki sekin on inhottavaa, mutta ehkä siedettävämpää kuin tämä hyperemesis. Ainakaan se ei ole niin vaarallista kuin tämä... :)
 
Joo siis mullahan ei oo hajuakaan näistä raskausviikkojen laskemisesta. Viimeisten menkkojen alkupäivästä lähdetään laskemaan eikös?
Ja kun tämä tahvo ei merkkaile omia menkkojen alkuja eikä loppuja mihinkään. Huteralla muistikuvalla mennään. Toki nämä tarkentuu sitten aikanaan.
 
aliisa Tervetuloa! :wave: Meillä on sama laskettu aika ja minulla raskausviikot on 4+2. :)

Hellunmartta Tervetuloa myös sinulle! :wave: Taas yksi jolla on pieni lapsi ennestään. :) Uskon, että pelottaa km mutta yritetään nauttia tästä hetkestä ja surraan sitten jos surettavaa tulee. :)

Susie Jännittäviä uutisia! :) Olishan se melekonen pommi.

zuh Meilläkään ei mitään ultria oo neuvolassa ja ekalla kerralla ei kuunnella ees sydänääniä. :(

Teddybear Tervetuloa tervetuloa! :wave: Täällähän meitä on jo vinoinen pino! ;)

Fossiili Tervetulloo ja laitoin sut valmiiks tonne listalle ja siirrän sut sit oikeelle päivälle, kun saat tarvittavat tiedot. :) Mahtavaa, että sinulla tuollainen fiilis!

xxxo Tervetuloa sinullekin! :wave:

Rimppakinttu Juu yks kaverini oli käyny jossain ja maksanu noin 150e. :eek: Järkytty, ku kerroin tuosta paikasta ja hinnasta. :D

Endotar Tervetuloa! :wave: Kyllä sinulla on lupa sitten valittaa vaikka kuinka jos tarve tulee. :) Ei se tee kenestäkään mitenkään parempaa odottajaa jos ei valita. :) Kyllä minäkin valitin issiaskivuissani esikoisesta vaikka oli todella toivottu ja haluttu lapsi.

Tuosta pahoinvoinnista.. Kukaan ei oikein voi tietää kenenkään pahoista oloista ja täällä palstalla kaikkien pahoinvoinnit on ikäviä ja ei se kenestäkään kivaa ole, oli se sitten krapulaoloa vuorokaudenympäri tai oksentelemista. Itse olen vielä tältä onneksi välttynyt ja sympatiat löytyy teidän luota, jotka sitä podette! Sitten sympatisoin (ei taida olla ihan oikea sana :D ) itseäni jos ja kun alan sitä potemaan. :D

No joo, vitsi vitsinä ja silleen..

PÄIVITETTY
 
Kylläpäs te nyt ymmärsitte hassusti mun tekstin - en tod. tarkoittanut väheksyä niitä jotka raskausoireista "valittavat" eikä itse olla mitenkään parempi odottaja. :O Eikä se todellakaan tee kenenkään vauvasta vähemmän toivotumpaa, jos vaivoistansa valittaa. Ja toki varmasti rutisen jos tippaan joudun pahoinvoinnin takia, mutta ihan normioireista en kyllä viitsi murehtia, pääasia että masussa olis kaikki hyvin. Mä olen niin kauan itse kadehtinut toisten raskausoireista itse kuumeillessa ja kuukausi toisensa jälkeen pettyen, joten tämä on vain minun lähestymistapa tähän asiaan. Peace :heart:
 
Juu en minäkään pahalla. Lähinnä vaan yhdyn Tineen, että saa valittaa! Mä oikein ryven itsesäälissä täällä välillä. Ja pelkään valmiiksi jos on kaksoset, että joudun sit loppuraskaudestakin sairaalaan.

Kun on tuo kkm takana niin ajattelin et tällä kertaa kestän mitä vaan, mutta ihminen ei toimi sillä tavalla, valitettavasti.

Suerte
 

Yhteistyössä