Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Heips kaikki, tänään ollut astetta huonompi päivä enkä päässytkään kotiin, huomenna, jos olo kohenee, pääsen kotilomalle.

LeenaT en ottanutkaan viestiäsi henkilökohtaisesti, nou hätä.

Ja kiitos yhteisesti kaikille myötäeläjille!

Tervetuloa mukaan uudet. Pahoinvoinnin asiantuntijana sanon, että kunhan ette anna itsenne kuivua, sillä pääsee jo pitkälle. Jos masentaa ja oksentaa tauotta, paras paikka on sairaala.

Kastehelmi, minäkin olen joka raskauden jälkeen vannonut ettei ikinä enää. Jos me nyt kaksoset saamme, niin tällä kertaa se on varma. Näin voimakas pahoinvointi rasittaa ihmistä niin monella tapaa, parisuhde on lujilla, lapsia jatkuva ikävä, töiden kanssa on hankalaa, sairaalassa makaaminen on kallista, jne... Lista on loputon. Lisäksi muutenkin mateleva aika jotenkin pysähtyy vuodelevossa, yksi päivä kestää viikon...

Nauttikaa te joilla pahoinvointia ei ole, täysin siemauksin alusta asti!

Ja oksenteleville tiedoksi, jonkin jenkkitutkimuksen mukaan pahoinvoivien äitien lapsista tulee älykkäämpiä! (jollainhan sitä on pakko itseään lohduttaa...)

T: Suerte ja Reppuli(t) 6+3
 
Tänään ollut taas perinteisesti nälkäinen päivä. Tein pitkästä aikaa yhden vuoron erääseen paikkaan, ja siellä huomasin taas miten se välipalojen syöminen on tosi tärkeää! Paino ei ole (onneksi) vielä noussut, tai sitten meidän vaaka kertoo omia lukujaan... :D Omien oireiden listaan voin lisätä kauhiat ilmavaivat! Ja se onkin kurjaa kun ei kehtaa eikä viiti töissä töräytellä. Siitä sit seuraa huono olo ja mahakivut :/ ja mulla ei kyllä ummetuksesta oo tietoakaan, voisin sanoa et oikeastaan ihan päinvastaista...

Hii tänään 7+0! Päivä päivältä tuntuu ihanammalta tää raskaus. Tiedän että vähän tyhmää innostua vielä liikaa, putoan tosi korkealta jos jotain vielä käy, mutta minkäs euforiselle tunteelleni voin... :)

AnnCa ja masukki 7+0!!
 
kiitos anu84 nyt tiedän vihdoinkin missä mennään :) onko tämä nyt siis viikko 5 vai 4 kun katsoo noita raskaus viikkoviikolta juttuja tuolta raskausosiosta?

minimee Kivut eivät ole hirveän kovia joten en ole osannut suuremmin huolestua. Pitää seurailla tilannetta jos kovenevat otan neuvolaan yhteyttä. Hyvä että siellä suunnalla kaikki hyvin vatsanjomotuksesta huolimatta :)

Olin malttamaton ja kävin ostamassa vauvalle ekat pökät kun oli alennuksessa. Pakko tehdä jotain kokreettista että tajuaisi tulevansa oikeasti tammikuussa äidiksi. Viikonloppuna taidan kierrellä pari kirpputoria, jos löytyisi itsellekin housut ja ehkä jotai söpöä myös tulevalle perheenlisäykselle. Jotenki ei vauvan vaatteista ja äitiysvaatteista raaskisi maksaa paljoa kun menevät niin lyhyen aikaa. Olenkohan turhan rohkea kun jo tässävaiheessa aloitan shoppailun :p
 
  • Tykkää
Reactions: Noreen
Jee mä varasin tänään neuvolan! Nyt pitäis olla viikkoja 4+3, eka neuvola varattii kesäkuun alkuun. Mulla ei oikeastaan erityisempiä oireita ole. Ihan samanlaista kuin esikoista odottaessa. Mietin taas vähän väliä, että olenko mä nyt ihan oikeesti raskaana kun ei mitään pahoinvointia, vatsakipua tms vaivaa ole. Nälkä on kokoajan, paleltaa ja väsyttää, siinäpä se sitten onkin. Vähän on rinnat arat, mutta muistan esikon kohdalta, että 7+ viikoilla alkoi vasta todella kipeytymään. Itseasiassa olisin onnellinen jos tuota samaa kamalaa tuskaa ei enää tulisi, se oli niin kaameeta kun ei voinut kävelläkään ilman että tisseihin sattu :/ Menispä jo viikot paljon eteenpäin niin voisin iloita oikeasti tästä raskaudesta.. Parin kk takainen keskenmeno meinaa kummitella mielessä aina kun vähänkin tuntuu vatsassa jokin nippaus tms.
 
Zuh
Minimee: minä kirjoittelin omaan pahaan oloon helpottavia vinkkejä muutama sivu siten, vilkaise jos kiinnostaa. Näillä neuvoilla en ole oksentanut vielä kertaakaan ja olokin on vaan tasasen ällö :)

Takana 12 tunniksi venähtänyt työpäivä ja olotila sen mukainen. Voisin vain nukkua loputtomiin, ei riitä virtaa eikä innostusta mihinkään.. samaa "oiretta" muilla? Päivän pääajatus on päästä sohvalle. Piste.

Zuh 7+0

Ps: sekoilinpas viikkojen ilmoittelussa, sori!
 
Täällä voidaan edelleen pahoin.. Ja pyörryttää. Repäsykipuja ja jomotusta ihan kunnolla munasarjojen kohdalla. Itkeskelen koko ajan.

Raskaustestissä ei kyllä ole enää mitään 2 pvän vuoden jälkeen. Kai mun on soitettava viimeistään maanantaina lääkäriin. Ja peruttava neuvola ja varhaisraskauden ultra.

MiiJane

Muokkaus.. KÄÄK! Mun raskasustesti ON ollut blanco viikolla ja nyt taas heikko viiva, mutta vahvempi kuin aikasemmin vuodon jälkeen. MITÄ HITTOA?
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä olette, voitaisko tehdä salainen ryhmä facebookkiin??? Siis sellainen että kukaan ei näe edes sen olemassaoloa, muut kuin liittyneet, ja samoten kun sinne liittyisi niin ei vahingossakaan näy omalla janalla että liittyi siihen ryhmään.. Mun kaverille oli käynyt vähän hassusti kun oli liittynyt tuollaiseen vielä arkaluontoiseen aikaa niin näkynyt kaikille sen kavereille! :/
 
En tiedä.. Tuo viiva on oikeasti tosi hailakka, mutta viiva on -- sitä ei ollut eilen vai milloin kokeilin.

Nyt pelkään, joskos on kohdunulkoinen? Miksi toi hormoni noin muuten käyttäytyisi, koska digi oli vko sitten 1-2viikkoa ja tuo liuska testi jo selkeä plussa. Muttei kuiteskaan mikään älyttömän vahva.

Itken täällä taas, en tiedä miksi. Kai siksi, että 1.5päivän ja 2 siteellisen vuodon jälkeen en voi kai sanoa saaneeni keskenmenoa, koska normimenkatkin kestää sen 6 päivää.
En tiedä, mitä tämä on. Tietty sitä toivoisi... Mutta aika uskomaton olisi juttu.
 
Anu: Olisko parempi tehä semmonen vasta myöhemmin? Tulee ensin vähän "tutuiksi" ja tässä moni kuitenki lopettaa kirjoittelunki.. Olis kiva, et se facebookin ryhmä olis tiivis eikä sisältäs sellaisia, jotka vaan lukee muiden kuulumisia eikä itse ikinä "jouda" kirjoittamaan mitään.. Ja ikävä jos nyt sellasen tekee ja joku (esim. mie) ei halua vielä liittyä niin myöhemmin voidaan sanoa, et on ryhmä jo täys ja juttuun on tosi vaikea sit päästä mukaan.. Tää nyt vaan mun mielipide mut en kyl tässä vaiheessa vielä haluais.. Sit tosiaan, ku ollaan esim. raskauden keskivaiheen yli menty?
 
  • Tykkää
Reactions: Rimppakinttu
MiiJane: Mulla oli ilmeisesti kohdunulkoinen raskaus pari kk sitten joka meni kesken. Vuotoa oli ehkä viikon tosi niukasti, ennen kuin "hanat aukesi". Kävin jo kolmantena vuotopäivänä lääkärissä ja mut ohjattiin ultraan. Mua tarkkailtiin ultralla ja verikokeilla ehkä 6 kertaa, koska lääkärit eivät nähneet selkeää kohdunulkoista. Mutta se mikä minulla liittyi tähän ilmeiseen kohdunulkoiseen joka tuli nopeasti ulos, oli raskaushormonin nousu ja lasku vuoron perään. Raskaushormoni ei noussut missään vaiheessa suureksi, mutta liikuskeli pari viikkoa 60-80 välillä. Eli suosittelisin, varsinkin jos tuntuu kipua toispuoleisesti, varaamaan ajan lääkärille mahdollisimman pian. Eipä se paljoa maksa, kun vaihtoehtona voi olla vaikka mitä kurjia komplikaatioita jos kyseessä onkin ku-raskaus. Jaksamisia sulle :)
 
Zuh
Vähän samoilla linjoilla Tinen kanssa, näin alkuvaiheessa on helpompi olla anonyymi.. ainaskin tahtoisin että tulevat mummot tietää ensin :D

Muoks: tai siis toki saatte perustaa ryhmän jo jos haluatte, mutta itse liityn joukkoon vähän myöhemmin :) ihan kuin minä teitä kieltää voisin / tahtoisin, kheh!

Rennie rakkahin, missä oooot?
 
Viimeksi muokattu:
Haimi: Niin itsekin olen aktiivinen ja pysyn varmasti mukana mut moni muu ei. :) Ja ei tosiaan haluta vielä niin avoimesti olla "vieraiden" kanssa. Mut jos enemmistö haluaa nii tietysti te voitte tehdä ryhmän, enhän mie kieltää voi enkä halua. :D Mut laitoin vaan oman mielipiteeni esille. On meilläkin esikoisesta salattu ryhmä facebookissa ja paras asia koko facebookissa onki. <3 Mut ei perustettu heti ja pihalle on potkittu sieltä ne "toisten kuulumisten lukijat".

MiiJane: Kyl suosittelisin sitä lääkäriä...
 
  • Tykkää
Reactions: pipituuna
Mulle ei oikeen vieläkään oo ilmeentynyt ihmeempiä oireita, hiukan vain arkuutta tisseissä ja närästystä, mutta sitäkin hyvin vähän. 6+3 menossa. Voimia kaikille joilla pahoinvointia on :(

Muhun on iskenyt ihan hullu ompeluinto pitkästä aikaa. Oon käynyt hakemassa pieniä kankaanpalasia kangaskaupoista ja etsinyt netistä melkoisen kasan kaavoja. Tämä menoa vauvalla on ensimmäisen 5 vuoden vaatetus valmiina tammikuussa!
 
  • Tykkää
Reactions: Noreen
Tää mun maha kipu vain yltyy!!!!!!!!! Tuossa navan korkeudella sellasia polttavia kipuja kestää ehkä muutaman sekunnin ja loppuu ja taas kohta uusiksi, kun röyhtäilee kun sika niin vähän auttaa, sais edes p**kattua niin vois helpottaa!! Oon ottanu renniee, gefilustabletteja, gavisconia, mutta ei apua!
 
Hmm, tuota mahakipua itsekkin mietin, kun sitä on tullut aina silloin tällöin, menkkamaista jomotusta. Musta vaan tuntuu, että jotenkin se liittyis myös suolen toimintaan? :D Kun on liian nälkä ja kakkahätä niin tulee kipuaaltoja? Tosin mulla nyt vähenemään päin, tänään ei tainnu jomottaa kuin kerran aamulla herätessä. Ota näistä nyt selvää että mitä nää on... Uusi oire on nännien arkuus, ja todella arat onkin!

Facebook-ryhmästä samaa mieltä, että ehkä vähän myöhemmin voisin liittyä, jos sellainen perustetaan. :)

Kamalaa tämä odotus, ensimmäinen neuvola vasta 11.6, monta viikkoa vielä ilman varmuutta mistään.. Täytyy vaan olla kärsivällinen, onhan tässä muutenkin vielä monen monta kuukautta odotusta edessä. :)

paum + vampula 4+6 (mutta olen kyllä lähes varma, että ovuloin viikkoa aiemmin, joten ehkä jo 5+6 tms!)
 

Yhteistyössä