Kilttimiehen vaimolle määrättiin kipulääkettä liuskoittain vaikka on käytännössä yksikätinen

vierailija
Hän tarvitsee käytännössä minun apua lääkkeiden ottamisessa. Itse hän ei halua lähteä sähläämään liuskojen kanssa vain toisella kädellä. Voisi kuvitella että lääkäri olisi ymmärtänyt kirjoittaa purkeissa myytäviä lääkkeitä.
 
vierailija
Siis onko hän sormeton? Jos on käsi vaan kipsissä, niin sormia saa ja pitää käyttää. Eli voi ihan rauhassa pitää vaikka sitä lääkeliuskaa kipsikädessään ja terveellä kädellä painelee tabletit ulos. Ei ole vaikeeta edes. Toki siitäkin saa vaikean tekemällä....🙄
 
vierailija
Purkki on helpompi avata yhdellä kädellä. Luunmurtumat kannattaa muuten ottaa vakavasti.
Ihmisen luut luutuvat takaisin ja kädestä tulee entistä ehompi. Sormia on liikuteltava koska käsi jäykistyy kun on kipsissä. Kokemusta on oikean käden molemmat luut murtuivat samoin vasemman ranne ja 5-6 viikon kuluttua piti aloittaa käden kuntoutus ja harjoittelu itse. Ps. Ne kipulääkkeet voi jättää heti pois kun kipuja ei ole. Sitäpaitsi ota joku aski tai purkki ja irrottaa liukasta pillerit sinne, on helppo ottaa jos tarvitsee.
 
vierailija
Ihmisen luut luutuvat takaisin ja kädestä tulee entistä ehompi. Sormia on liikuteltava koska käsi jäykistyy kun on kipsissä. Kokemusta on oikean käden molemmat luut murtuivat samoin vasemman ranne ja 5-6 viikon kuluttua piti aloittaa käden kuntoutus ja harjoittelu itse. Ps. Ne kipulääkkeet voi jättää heti pois kun kipuja ei ole. Sitäpaitsi ota joku aski tai purkki ja irrottaa liukasta pillerit sinne, on helppo ottaa jos tarvitsee.
Dosettiin mielummin.
 
vierailija
Voihan siihen purkin kylkeen laittaa vaikka maalarinteipin ja kirjoittaa tai piirtää pääkallon ja luut ristiin. Jos teitä on kaksi ihmistä, jotka lääkettä käsittelee niin on se kumma jos ne päätyvät vääriin käsiin.
Kolmas tulee juhannuksena ja joitakin muita on ollut täällä kuluneen vuoden aikana. Lähinnä remppaukkoja mutta myös laillisia ja laittomia metsästäjiä.
 
vierailija
Eikö tämä idiootti tajua millään lopettaa tätä typerää satuaan. Oikeessa elämässä tuo ei olis mikään ongelma, ellei olis jotenkin extratyhmä uusavuton tai muuten heikkolahjainen. Jos kipsi kädessä tekee ihmisen täysin toimintakyvyttömäksi ja muiden avun tarvitsijaksi, niin täytyy mennä peilin eteen vähän tutkiskelemaan tilannetta...
 
vierailija
Eikö tämä idiootti tajua millään lopettaa tätä typerää satuaan. Oikeessa elämässä tuo ei olis mikään ongelma, ellei olis jotenkin extratyhmä uusavuton tai muuten heikkolahjainen. Jos kipsi kädessä tekee ihmisen täysin toimintakyvyttömäksi ja muiden avun tarvitsijaksi, niin täytyy mennä peilin eteen vähän tutkiskelemaan tilannetta...
Juuri näin.
 
vierailija
Kolmas tulee juhannuksena ja joitakin muita on ollut täällä kuluneen vuoden aikana. Lähinnä remppaukkoja mutta myös laillisia ja laittomia metsästäjiä.
Kipulääkettä syödään vain tarpeeseen ja sen käyttö lopetetaan heti kun mahdollista. Sen jälkeen voitte viedä loput pillerit takaisin apteekkiin lääkejätepisteeseen. Syy miksi kipulääkkeitä ei pidä syödä vain siksi, että lääkäri niitä laatikollisen määräsi, on haittavaikutukset vatsaan.
 
Ompa kiukkuisia vastauksia. Ku eiks naiset valita monesti et miehet ei tee niitä pikkuisia hellyyden osoituksia. Ja nytkun auttaa toista ni se on väärin? Ei kaikkea tarvitse tehdä itse varsinkin jos toinen on apuna?. Mul oli just murtuma pikkurillin yläpuolella käsi pakettiin niin et kolme sormee jäi vapaaksi ni hankalaa olisi ollut avata purkkei. En kyl mitään kipulääkettä pyytänyt. Söin vain helppoi valmis ruokii tuon ajan enkä kokkaillut ruokaa itse ku koin sen hankalaksi. Tiskaaminenkin oli hankalaa kun kipsi ei saannut kastua ni millä ottaa astiasta kiinni?. Sit tästä muistui mieleen kun olin aikoinaan ensiapu kurssilla ni se mies sairaanhoitaja kertoi tarinan et sillä oli joskus molemmat kädet paketissa ja sanoi et kyl kävi itsetunnon päälle pyytää vaimoaan pyyhkimään pyllyä kakan jälkeen.
 
vierailija
Ompa kiukkuisia vastauksia. Ku eiks naiset valita monesti et miehet ei tee niitä pikkuisia hellyyden osoituksia. Ja nytkun auttaa toista ni se on väärin? Ei kaikkea tarvitse tehdä itse varsinkin jos toinen on apuna?. Mul oli just murtuma pikkurillin yläpuolella käsi pakettiin niin et kolme sormee jäi vapaaksi ni hankalaa olisi ollut avata purkkei. En kyl mitään kipulääkettä pyytänyt. Söin vain helppoi valmis ruokii tuon ajan enkä kokkaillut ruokaa itse ku koin sen hankalaksi. Tiskaaminenkin oli hankalaa kun kipsi ei saannut kastua ni millä ottaa astiasta kiinni?. Sit tästä muistui mieleen kun olin aikoinaan ensiapu kurssilla ni se mies sairaanhoitaja kertoi tarinan et sillä oli joskus molemmat kädet paketissa ja sanoi et kyl kävi itsetunnon päälle pyytää vaimoaan pyyhkimään pyllyä kakan jälkeen.
Melko avutonta, koska jos toinen käsi kuitenkin käytössä ja toisetakin kolme sormea... Olettaen, että se yksi niistä on peukalo, niin hyvin pystyy ottamaan esim. peukalolla ja etusormella purkista kiinni. 🙈
 
Melko avutonta, koska jos toinen käsi kuitenkin käytössä ja toisetakin kolme sormea... Olettaen, että se yksi niistä on peukalo, niin hyvin pystyy ottamaan esim. peukalolla ja etusormella purkista kiinni.
Juuh mut käsi oli myös turvonnut ja vääntäminen teki kipeää tai kunnolla liikuttaminen. Ja yleensä niitä purnukoita saa vääntää kunnolla ja saako siitä purnukasta kunnolla otetta edes peukulla ja etusormella et riittääkö sormen pituus siihen? Ja siis mä pidän oikeella kädellä purkista kiinni ja väännän vasurilla. Mut nyt vois testaa tota sun ideaa et saisko purkin auki nuin ja et osaisinko purnukan aukaista oikeella kädellä ja pitämällä vasurilla kiinni vain peukkua ja etusormea käyttäen.
 
vierailija
Juuh mut käsi oli myös turvonnut ja vääntäminen teki kipeää tai kunnolla liikuttaminen. Ja yleensä niitä purnukoita saa vääntää kunnolla ja saako siitä purnukasta kunnolla otetta edes peukulla ja etusormella et riittääkö sormen pituus siihen? Ja siis mä pidän oikeella kädellä purkista kiinni ja väännän vasurilla. Mut nyt vois testaa tota sun ideaa et saisko purkin auki nuin ja et osaisinko purnukan aukaista oikeella kädellä ja pitämällä vasurilla kiinni vain peukkua ja etusormea käyttäen.
Et tainnut lukea aloitusta kun kyse oli läpipainopakkauksissa olevasta lääkkeestä. Suositeltiin siirtämistä johonkin helppoon askiin tai purkkiin.
Itselläni vasen ranne murtui ja käsi oli kipsissä 5 viikkoa. Farkkujen napin ja vetoketjun sai kiinni narulenkillä jonka pujotin ovenkahvaan ja toisen housun napinläpeen sitten vartalon kiertoa ja niinpä naru hoito vasemman käden osuuden. Kenkien nauhat kiskoin samalla systeemillä kun luistimien eli yhdellä kädellä. Innovatiivisuutta kehiin.
 

Yhteistyössä