**Tammikuun Tuhisijat 2013** Syyskuussa

Niina85 meneekö sun pää jotenkin sekaisin pelkästä panadolista gramman annoksena? En oo ikinä kuullu että niin ois. Gramma on aikuisen ihmisen normaali annos Panadolia kerrallaan. Ibuprofeiinissa annostukset onkin sit vähän erilaiset. Ota niitä vaan ihan huoletta. :) Ja jaksuja tuon selän kanssa.
 
teddybear & paum Onnittelut tyttölupauksista ja adoralle poikalupauksesta :flower:

tarvehankinnat näyttävän olevan kovasti kaikilla esillä.. :) Itselläkin "pesän" rakennusvietti olisi kova,mutta kovasti odotan, että löytäisimme ja saisimme sen toisen asunnon ensin, ennen kuin rupeamme kantamaan tavaraa tänne 3.kerrokseen.. (ilman hissiä :|)
Jokusen verran vaatetta on kyllä jo tullut hommattua ja äippäpakkaus laitettu hakuun... Saa nähdä saanko vielä "vanhan" pakkauksen, vai joko uuden pakkauksen jakaminen on aloitettu. Joksin minulle ei sillä niin kovasti ole väliä,molemmat miellyttää ja minusta on samantekevää onko siinä laatikossa sukupuuta vai ei.

Kovasti tuntuu ainakin yhden lehden sivuilla herättävän keskustelua tuo tuusi äippäpakkaus.. Lähinnä se laatikon kuosi ja vaatteiden "retrokuosi".. Kovin moni tuntuu karttavan uusia kuoseja
Mitä mieltä te olette Äpakkauksesta??
Minä taas olen kiitollinen siitä että suomessa on mahdollisuus moiseen "aloituspakkaukseen", enkä näe mitään syytä mollata kyseistä pakkausta pelkästään sen takia, että vaatteisen kuosi ei kenties miellytä..

Täällä kovasti yritetään vältellä pahemman flunssan iskemistä. pientä nuhaa tuntuu kuitenkin olevan kun nuo perheen miehet on flunssan jo sairastaneet. Muuten olo on ollut kohtalaisen pirteä ja hyvä.
Murmeli liikuskelee kovasti päivittäin :heart: Olo on kuin nyrkkeilysäkillä :D

Ensi viikolla onkin sitten vuorossa sokerirasitustestin varaaminen ja tekeminen. Yök...:|

Elovena77+ murmeli 23+4
 
Niina85 Parantumisia ja jaksamisia! Jospa alkaisi selkä helpottaa! :) Mä oon ainakin syönyt vuosikausia tuota 1g panadolia, on ihan turvallista eikä siitä pitäisi mennä mitenkään pää (tai muukaan paikka) sekaisin. Oon sitä lääkäriltä kysynyt, niin on sanonut että aivan huoletta voi pistellä menemään sen max annoksen päivässä, ja kiputiloihin kuuriluonteisesti ehdottomasti (ei auta muuten). Ruokana sitä ei nyt kuitenkaan kannata ruveta syömään, vaan tilanteesta riippuen kuurina tai sitten välillä tarvittaessa. Nuo toiset lääkkeet onkin sitten eri juttu, niitä ei saa ruveta ominpäin popsimaan noin isoja annoksia.

Äippäpakkaukseen olen tyytyväinen (vaikka sitä en oo vielä käsiini saanutkaan) ja toivoisin saavani sen uuden pakkauksen. Ei vanhassakaan musta mitään vikaa ollut, kivoja vaatteita on mun mielestä ollut kummassakin, ja oikeastaan joka vuosi olisi mulle kelvannut ne vaatteet. Kirpparilta oon ostanut niitä vanhojen pakkaustenkin vaatteita. Tässä uudessa oli musta kivoja ne siilit, norsut ja sammakot ja mitä kaikkia elukoita siinä olikaan, siksi olis kiva se. :) Mutta tyytyväinen oon jokatapauksessa että sellainen meille tarjotaan ilmaiseksi, onhan siinä monenlaista kampetta ja tavaraa, sellaistakin mitä ei tajuaisi näin ensikertalaisena edes vauvalle ostaa (lämpömittari, harja ym.)

Eka perhevalmennus takana, onko muut jo käyneet? Oli ihan mukava käynti ja ihan ok pieni ryhmä. En oo kovin innokas keskustelemaan, mutta kyllä ihan mielellään kuuntelin, aiheena oli parisuhde ja vanhemmuus. Ehkä sieltä jotain hyviä ajatuksia tarttui mukaankin. :) Seuraavilla kerroilla aiheena synnytys ja vauvan hoito. Olipa hassua olla vaihteeksi se, jolla oli porukan pienin masu, kun meidän vauvalla oli viimeisin la siinä porukassa. :)

Viikonloppuja! Ottakaahan rennosti masujenne kanssa!

Nöhveli & pikkumöykky 21+1
 
gramman panadol Huoletta naamariin vaan, mulle lekuri kirjotti niitä ison purkin tossa vasta, ko kärvistelin nuhassa ja sanoi että kolmesti päiväsä kitusiin :)

Äpaukkaus ja retro Mulle mitä retrompi sen parempi. Olin alussa uutta(kin) pakkausta vastaan, koska liian laimee. Ja näin pois päin. Mutta se pirulainen onki alkanu näyttää tosi jättekivalta! Ostin muuten "uudenkarheat" vaunut..
Vuosimallia 70-luku! Tummansinistä samettia, semmoset tosi vanhat. Mutta IHANAT!! Oli iha pakko. Olis mulla ollu uudemmat yhdistelmätki. Mutta nyt mennää retrousbeibi :)

Nii äiti päällystää mulle makuupussin uusiks, semmosella punaisella kankaalla missä valkosia sydämiä. Sopii sit vaunuihin. JA se tekee lapsille vaatteita retrokankaista. (kuinka kätevää :) )

Kävin eilen Gynellä vinkumassa jos sais hiivaan estolääkettä. En saanut. Mutta sen sijaan katsottiin ultralla, että istukka o kolme senttiä kohdunsuulta, että vaikka nyt olis viimesillää niin tod.näk en joutuis sektioon.
Niin ja nyt tyyppi oli raivotarjonnasa ja suostui paljastamaan, että hän näyttäis olevan...

Olin siiinä sillee, ko kattelin että poika poika, eikö ookki???? Onhan se poika??
Se sano, että tytöltä tuo vaikuttas. :D Oli että WAU!

Nii meille sit tulee ehkis tyttö! Mut katotaan sillo vk.28 neukkulekurilla uusiks ja varmistetaan. :)

T. Millismollis ja pikkuipanatyttötyyppi (kenties) 22+1
 
Onnittelut millimolli tyttölupauksesta! =) Sulla sentään istukka ylempänä ku mulla oli rakenneultrassa eikä todellakaan ollut puhetta enää mistään kontrolliultrista tms. :)

Kaikille rakenneultrassa käyneille onnittelut hyvistä uutisista ja tyttö- ja poikalupauksista! =)

Markelat Sulla ollut jännittäviä hetkiä, mutta onneksi kaikki kääntyi parhain päin :)

Pinsuli Jospa sulla on niitä harjotussuppareita? =) Mulla niitä tulee silloin tällöin. Varsinkin, jos oon pidempään jalkojen päällä/kävelen, niin vatta vetää ihan pinkeäks. Sit helpottuu, kun istahtaa. Onneks en siis ole seisomatyössä.

Filuuri Mun ystävä kävi sokerirasituksessa vasta viikoilla 30+ jotain, kun neuvolatäti unohti sanoa asiasta aikasemmin... : / Mutta, sokerit oli kunnossa eikä siinä ollut estettä, että kävi vasta noin myöhään.
Onneksi sun pomo suhtautu hyvin uutiseen!! =)

Nöhveli kyseli, onko kukaan käynyt perhevalmennuksessa. Meillä ei ole vielä alkanut, enkä tiedä, koska mahdollisesti alkaisi. Mutta ilmeisesti on tulossa kuitenkin. Katotaa, saako sinne miestä mukaan. Tuskin.

Täälläkin ihmiset alkaa nyt huomaamaan masun =) "Ihanasti alkaa pieni masu näkymään", tulee kommentteja :) Tosin tänään eräs miespuolinen työkaveri onnitteli, kun oli kuullut, että oon jäämässä kotiin ja yllätty, kun sanoin, että oon jäämässä marraskuun lopussa pois. "Mitä?? Silloin jo? Ethän sie ole iso vielä" :D :D

Voipi olla, et meen ainakin kokeilee sitä facebook-ryhmää. Naamakirjassa tulee kuitenkin käytyä enemmän ku täällä... Nimenomaan puhelimen kanssa. Jos en siellä pysy perässä, niin sit minut saa potikii pihalle...

Täällä tosiaan pieni ollut vähän rauhallisempi tällä viikolla. Tosin ma-ti välisenä yönä oli kyllä sellanen jumppa päällä :D Mutta noin muuten, rauhallista...

Neuvolasta sain maanantaina todistuksen raskaudesta ja lasketun ajan mulle vois päivittää 9.1.. Nyt vasta muutettiin tohon, mikä annettiin jo silloin nt-ultrassa...

Mulla nyt neuvolassa kaks terkkaa... Oma terkka on lomalla joka toinen viikko maaliskuuhun asti ja lomaviikkoina hänellä on tietysti sijainen. Sen sijaisen kanssa kyllä synkkas paremmin ja hänelle mulla on seuraava aikakin :)

Hennu & Möhkö 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: Filuuri
FACEBOOKISTA sen verran, että järjestimme äänestyksen siellä ryhmän sulkemisesta ja ajankohdasta. Enemmistön päätöksellä halukkailla on aikaa liittyä ryhmään lokakuun 16. asti! Sen jälkeen ryhmään ei enää oteta uusia!
 
Pikaisesti tulin ilmoittamaan että lueskelen päivittäin kirjotuksia, en vaan ehdi kovin usein kirjoitella.:) tai laiskuutta taitaa enenpi olla.

Meillä oli rakenneultra sillon 4.9. Muuten oli kaikki ok, mutta napanuorassa oli vain kaksi suonta kun niitä normaalisti on 3. Yksittäisenä löytönä ei aiheuta muuta kun että vauvan kasvua seurataan äitipolilla nyt tarkemmin. Eka aika 1.11. Pojalta näytti edelleen ja auliisti paikkojaan esittelikin. Naamaa taas ei meinannu näyttää ollenkaan, kuvia ei saatu naamasta kun just kerkes kätilö kattoa huulihalkiot yms. ennen kun veti taas nyrkit naamalleen.:)

Työhommat taas ressaa, kun jäi yllättäen yksi hoitolainen pois ja nyt ootellaan tuleeko ketään tilalle. En oo vieläkään saanu sanottua pomolle et oon jäämässä taas äippälomalle ja nyt tuntuu että joudun sitä taas siirtämään siksi aikaa että saan uuden hoitolaisen tilalle. inhottaa tällänen salailu ja säätäminen, muttei tosiaan ois vara tipahtaa 2:n palkalle.:/

Meillä on sairasteltu ihan urakalla.viime viikolla oli koko lapslauma enterorokossa ja nyt pienimmälle nosti uudelleen kuumeen.:/ Ois ollu eilen kuopuksen kivesleikkaus, mutta sekin jouduttiin nyt sitten siirtämään kuumeen vuoksi.

joo ja nyt pitä mennä, kuuluu semmostakitinää. tuun kommentoimaan myöhemmin teidän juttuja.:)

kairan ja Tarmo 22+:heart:
 
Aluksi onnittelut taas kaikille tyttö-/poikalupauksia saaneille!:heart:

Äippäpakkaus on kyllä mahtava juttu!! Etenkin just esikoistaan odottaville. :) Olin siitä eka kierroksella tosi kiitollinen, ja kun sai sen pakkauksen kotiin ja pääsi hypistelemään vaatteita niin vauva tuli heti entistä todellisemmaksi. Tällä kertaa ei sitä oteta, kun kaikki tarpeet löytyy, ostellaan sillä avustusrahalla sit muutamat mieluisat vaatteet vauvalle. :)
Ja eihän kaikkia voi millään miellyttää niissä väreissä ja kuoseissa. AINA löytyy joku, joka ei tykkää, joten voivoi. Parhaansa kuites varmasti yrittävät, jotka niitä vaatteita sinne tekevät. :)
Faebook jää mun osalta, taannoin sieltä lähdin lopullisesti, kun siellä rupes kulumaa turhan paljon aikaa...: /
Perhevalmennukset alkaa meillä vasta marraskuussa. Aattelin mennä ainakin synnytysvalmennus- ja imetysosioihin. Muut taidan passata tällä kertaa. Mie tykkäsin niistä viimeksi, joten aattelin, että miksen menis uudestaankin. Eihän se kertaus pahaa tee.:D Ja sit pääsee siihen viimetteeks järjestettävään vauvatapaamiseen, kun kaikkien osaa ottaneiden vauvat on putkahtaneet maailmaan.

pisang ja Nuppu 21+2
 
Onnea rakenneultra kuulumisista! :flower:

- ei oteta äippäpakkausta, en oikeen innostunu kuvista ja meillä kun kaikki löytyy jo ennestään..
- Perhevalmennusta ei oikeestaan ole tai sitä ei oo tarjolla ku ensisynnyttäjille. Joudun kuitenkin sinne synnytyspelkokäynnille parin viikon päästä, olkoon se jonkunlainen valmistautuminen meikäläisen kohdalta tätä synnytystä kohtaan..
- oikeestaan kukaan "ulkopuolinen" ei oo vielä kommentoinut mahaa mitenkään. En tosin ole oikeestaan missään viime aikoina ollutkaan, kun ei tuo kävely oo oikeen luonnistunut.. Ehkä tuon ihmettelynkin aika tulee jossain vaiheessa..

Kyllä mulla tuo 1g tuntuu :ashamed: Sain tuota määrää sillon tytön synnytyksen jälkeen ja olin suunnilleen samantien kanttuvei ja tillintallin..
Syön niin vähän koskaan mitään särkylääkkeitä, etten oo tottunut noin isoihin määriin. Meni pitkään ammattikoulussakin, et söin puolikkaita 400g banadolia ja se riitti kivun pois viemiseen.. Tiedän kyllä että on varmasti ihan normaali määrä ja turvallinen ottaa, mutta kokeilen ensin nyt viikonloppuna, ku mies on kotona, et miten menee.

Tänään lähdetään käymään kylpylässä perheen kera, saas nähä mitä toi selkä siitä tykkää. (ehkä sieltä löytyy niitä selkähierontalaitteita ja kipu helpottaa?) Ollaan lapsille luvattu jo pitkään et käydään, mut on aina jäänyt. Peurungassa on niin tyyriit hinnat, et päätä ihan huimaa..

Niina ja lupu 23+1
 
Piti vielä tänään pikaisesti kommentoida:

Onnea uusista tyttö/poikalupauksista! :heart:

Niina85 Kyllä oikeasti kuulostaa kurjalta tuo sun selkäsi. :( Jospa se vesihieronta pikkuisen helpottaisi? Ja aloitahan varovasti se kovemman annoksen kokeilu, jos on kerran huonoja kokemuksia siitä! Eihän nyt tarkoitus oo ihan lääketokkuroissaan olla. :(
 
Onnittelut kaikille hyviä rakenneultrakuulumisia saaneille ja myös tyttö- sekä poikalupauksen saaneille!! :flower:

Tervetuloa Tossu-89 :flower:

Taidan minäkin pysytellä tällä puolella ja jättää facebookin väliin, mutta olihan meitä täällä muutama muukin, niin eiköhän pinoa saada pystyssä pidettyä. Ja olishan se mukava, jos siellä facebookissa olijatkin edes silloin tällöin tulevat kertomaan kuulumisiaan. :)

Niina85 et kyllä pääse helpolla tämän raskauden kanssa. Jaksuja myös täältä! :hug:

Äitiyspakkausta mietin tällä kertaa. Kahdesta ekasta otin, kolmosesta ja nelosesta en. Nyt tuli sellanen fiilis, että olis taas kiva ottaa, mutta vaikka vauva ei siitä välitäkään, että mitä kuosia hänellä päällä on, niin mä oon varmaan aivan liian turhamainen mamma. :ashamed: Tykkään pukea tytöt tytöiksi ja pojat pojiksi. Ja kun onhan nuo pakkaukset tosi poikamaisia (ja eihän ne nyt tietenkään vaaleanpunaisia voisikaan olla :D ), niin taidan jättää väliin taas. Meillä on kuitenkin niin paljon vaatetta tytölle, että niillä pärjätään. Rahanahan tuo ei suuren suuri summa ole, mutta kun ei tosiaan mitään isoa tarvitse hankkiakaan. Mutta kaiken kaikkiaan mustakin tuo äitiyspakkaus on todella hyvä keksintö. Ja varmasti tulee ainakin esikoista odottaville todella tarpeeseen.

Perhevalmennusta täällä järjestetään lähinnä ensisynnyttäjille. Silloin aikanaan käytiin, mutta nyt ei enää olla menossa. Täytyy yrittää luottaa itseensä, että tässä jo neljä kertaa synnyttäneenä joku haisu asiasta olisi jäänyt... :D

Niin ja täällä poksuu tänään 24+0 POKS POKS!! :)

Lynette ja viides muru 24+0
 
Heippa taas!

Rakenneultrasta kotiuduttu ja siellä kaikki onneksemme hyvin. <3 Tyttö sieltä olisi äidin yllätykseksi tulossa, olin niin satavarma että tulokas olisi poika! Ei ollut kätilön mielestä asiasta mitään epäselvyyksiä, sanoi, että ei tämä tästä pojaksi enää muutu. Hyvin topakka neiti-immeinen siellä pisteli menemään, ja oikein kiehnäsi että kattokaa nyt mua. <3 Kaikki rakenteet siis normaalit, vastasi hyvin viikkoja, liikkeet ++, syke +, painoarvio 355g. Seuraavan kerran nähdäänkin sitten synnärillä, jos kaikki menee loppuun asti hyvin..

Olen itsekin miettinyt tuota pikkujääkarhu-lämpöpussia turvakaukaloon. Vaikuttaisi oikein kätevältä ja lämpimältä. Onko kenelläkään tiedossa tuotteen uusi hinta? Käytettynä näyttäisi saavan parilla-kolmellakympillä. Ilmeisesti olisi hyvä hankkia vielä joku kauluri lisäksi, mistähän moisia saa, kun en ole sellaiseen ikinä törmännyt? Muutenkin mietityttää jonkun verran nuo vaateasiat, miten paljon tuollainen pikkuinen talvivauva vaatetta tarvitsee? Onko lämpöpussin lisäksi toppahaalari/toppapussi tarpeellinen? Kuinka monta villa/fleecehaalaria, kuinka monta sisävaatekerrastoa kannattaisi aluksi ostaa? Esikoisen odottajalle kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. :) Laittakaahan kokeneemmat vinkkiä!

En ole vieläkään osannut päättää valitsemmeko äitiyspakkauksen vai raha-avustuksen. Meillä on jonkun verran jo ennestään vaatteita ja vanhoista äitiyspakkauksista saatuja makuupusseja useampi. Lisäksi ÄP:n toppa- ja villahaalarit taitavat olla tammivauvoille aivan liian isoja. Pakkauksen vaatesisältö ei muutenkaan ole sellainen, että tuo olisi aivan pakko saada. Tykkään enemmän edellisvuoden pakkauksesta. Tuolla vaihtoehtoisella 140€:lla saisi jo kivan läjän vaatteita käytettynä ja äitiyspakkauksen sisältöä voisi käyttää mallina kootakseen "omanlaisen äitiyspakkauksen". Eipähän olisi jokaisella vaavilla samanlaista pakettia. Olen miettinyt vaan sitä pahvilaatikkoensisängyn menettämistä, kun vauvaa ilmeisesti olisi hyvä nukuttaa laatikossa ensimmäiset kuukaudet, jotta hän tuntisi olonsa turvalliseksi. Käykö tähän tilalle vaikka vaunukoppa pinnasängyssä vai mikä olisi hyvä?? Amatööri täällä kyselee.

Niina85: Ikäviä tuollaiset selkäsäryt jo tässä vaiheessa! : / Itse en oikein osaakaan kuvitella miten ikävältä voikaan tuollainen särky tuntua, kun olen moiselta vaivalta toistaiseksi välttynyt. Positiivisella ajattelulla vaan etiäpäin, kyllä se viimeistään helpottaa kun vaaveli on syntynyt. Näin itseänikin alkuraskaudessa lohduttelin kun mikään ei tahtonut pysyä sisällä.
 
kaukalolämpöpussi oli meillä kuopuksella ja harmitti kun ei aiemmin tullut hankittua. Babystylessä maksaa heittman-felle (tjsp) 29€, on ollu tarjouksessa ainakin vuoden.:D Niitä oon ainakin nähny paljon myytävän käytettynä, mutta pyytäävät mun mielestä liian paljo käytetyistä kun uutenakaan ei maksa ton enenpää. Meilläkin uuden hankinta edessä kun kerkesin antaa mun siskolle sen entisen, enkä kehtaa mennä takas pyytämään.:D

ensisänkyä meillä ei oo ollu kellään. ovat alusta saakka nukkuneet pinnasängyssä (sillonkun eivät nukkuneet vieressä) ja jos vauva vaikutti levottomalle niin laitoin imetystyynyn siihen "ympärille". =)
 
Viimeksi muokattu:
Niina85 Tsemppiä sulle selän kanssa! On kyllä todella aikaisessa vaiheessa mennyt huonoon huontoon :( Todella harvinaista että tulee tuollaisia sivuvaikutuksia pelkästä paracetamolista! Minäkään en ole tottunut käyttämään särkylääkkeitä ja yleensä tosiaan riittääkin hyvin se ½ tai kokonainen 400g Panadol. KM tyhjennykseen sain sairaalassa 1g Panacodin ja siitä todella meni pää ihan sekaisin, meinasi taju lähteä ja laatta lentää, hyi :/

Mutta voimia joka tapauksessa :hug:

Tossu89 Kysyit ensisängyistä.
Itse olen laittanut vauvat suoraan pinnasänkyyn. Mutta olen tehnyt jonkin moisen pesä-kyhäelmän vauvan täkistä, ikään kuin sillein että joka puolella vauvaa on peitosta tukea. Lisäksi olen tykännyt kietaista pikku-vauvat kapaloliinaan. Näin ovat nukkuneet (tai tiedä nyt onko tämä se oikea syy!) sairaalasta lähtien 6 tunnin yöunet putkeen, 1 syöttö ja taas pari tuntia unta.

Hankinnoista edelleen riittää paljon keskustelua :)
Pikku jääkarhu tulee siis edelleen meillekkin. 29e näytti olevan paikallisessa Babystylessa. Jonkun Ruskovillan pitempi "helmaisemman" kypärämyssyn ostan ja silkkipipon ainakin. Alle sään mukaan villapukua tai sisävaatteet.

Ihanaa nyt kun tuleekin poika (kahden tytön jälkeen), pääsee shoppailemaan vaaleansinisiä vaatteita ja on kiva laittaa miehen vanhat vaaleansiniset pilkku-retro lakanat vauvalle sänkyyn. Olen jo silmäillyt Ruskovillan vaaleansinistä silkkimyssyä ja vaaleansinistä villapeittoa :heart:

Pari kysmystäkin oli mielessä :)
Onko kenellekkään ilmennyt lineanegraa vielä?
Entä tuleeko muilla vielä maitoa tisseistä?!


Lineanegra mulle on tytöistä tullut jo tässä vaiheessa, tällä kertaa ei ole vielä näkynyt.
Viime viikonloppuna alkoi saunan jälkeen maidon tulo. Muutama tippa tuli kun saunan jälkeen rasvailin koko kroppaa. Sen jälkeen on tullut lähes joka kerta kun heitän rintsikat veks ja töissä tulee usein esim. jos juotan tuttipullosta maitoa meidän pienimmäiselle 9kk vauvalle. Edellisistäkin on alkanut aikaisin tämä, kuopuksesta peräti rv 17. Mielellään olisi saanut kestää vielä vaikka ensi vuoden puolellekkin :D Koska tämä tietää sitä että kohta on vaarana kastuneet paidat, sängyssä lakanat jne.

Adora ja Marakatti 21+1
Minä taidan suosiolla pysyä täällä kaksplussalla :) Sopii minulle.
Hyvät viikonloput kaikille!
 
Onnea kaikille rakenneultrassa käyneille, ilmeisesti vaan hyviä uutisia tullut! :flower:

Äitiyspakkauksesta, meillä on kahdelle edellisellekin se otettu ja otetaan tälläkin kertaa, vaikka tyttöä odotetaan ja perinteisiä tyttövärejä siinä ei taida olla. Musta se on vaan niin hyvä setti ja enemmän kuin rahan arvoinen (meille), niin kiva olla jokaiselle oma. Ihanaa kun tuollaista kootaan ja jaetaan.

Ensisängyistä, meillä esikoinen nukkui siinä laatikossa joitakin öitä, mutta mua häiritsi se kun hän hosui laatikon seiniä, vaikka meillä oli sellaiset nätit kankaat ympärillä, niin niistä laatikon seinistä kuului ääntä. olisi tarvinnut vähän enemmän pehmustetta äänen poistoon. Toiselle ostettiin pyörillä kulkeva ensisänky kun ajattelin, kauhutarinoita todella mustasukkaisista isosisaruksista kuultuani, että on helpompi kuljettaa vauvaa mukana siinä kun teen askareita kotona ym. Kyllä mä sitä jonkun verran ajelinkin olkkarin ja makkarin väliä iltaisin kun halusin pitää vauvan lähellä tämän käytyä nukkumaan imetysten välillä, mutta päivällä se ei ollut niin käytössä kun olin ajatellut. Siinä sängyssä on laskettava reuna ja öisin se toimi sitten sivuvaununa meidän sängyn vieressä kun meillä oli kapea sänky ja lisäksi pelkäsin, että unissani käännyn vauvan päälle ja liiskaan sen. Nelisen kuukautta taidettiin käyttää sänkyä ennen isompaan sänkyyn muuttoa ja sen jälkeen se on toiminut lastenhuoneen sohvana. Ihan kätevä mun mielestä. :)

Linea negraa ei ole vielä näkynyt, pojista oli muistaakseni hyvät alut jo tässä vaiheessa. Saa nähdä tuleeko nyt, mulla se on tummunut jotenkin yhtäkkisesti raskauden loppupuolella.

Maitoa tisseistä, jep täällä tulee. Aikaisemmistakin tihkunut vähän odotusaikana, mutta nyt tulee reilusti enemmän, vaikka ei vielä lätäköiksi asti. Munkin mielestä tosin olisi voinut vielä odottaa kroppa muutaman kuukauden ennen tätä valmistautumisharjoitusta. :D

Hennu kiva tietää, että siellä sokerirasituksessa on voinut hyvin käydä myöhemminkin. :)

Filuuri 23+
 
Hennu86 veikkaan kans, että harjoitussuppareita. Mutta niitä on kokoajan! Mun ei tarvii ku liikkua, normaalisti kävellä, niin kohtu menee kovaksi kuin kivi. Se rentoutuu vasta kun pääsen makoilemaan, istuminenkaan ei auta. Ja makoillakin pitää ainakin kymmenen minuuttia, että kohtu pehmenee. Vieläkään ei satu, mutta epämukavaa on... :/ Pitäis varmaan soitella maanantaina neuvolaan että tarviiko tässä kuitenkin tarkastaa jotain...

Linea negra mulla on ollut jo jostain 17rv asti. Aika selkeä, muttei nyt mikään ihan silmille hyppivä :D

Maitoa tisseistä eipä ole tullut. Kai sekin on kuitenkin ihan normaalia...

Ensisängystä saan siskoltani valkoisen pinnasängyn, joten sepä luultavasti :) Pitää vaan hankkia patjaa ja pehmustetta sinne itse, kun siskolla ei ole enää tallella...

Perhevalmennuksesta puolet on jo käyty, lokakuun 1. päivä on viimeinen. Ens kerralla on synnytys ja synnytysvideot...Hui! :D

Tajusin tuossa eilen, että mun oikeasti täytyy alkaa välttää tuota sokerin syömistä! Syön siis melkein pussillisen karkkia päivässä, enimmikseen kirpeitä (namm, kova himo niihin). Mut tää ei voi olla kyllä hyväksi saati vauvalle, että mulle. Olo on kyllä sen mukainen :D

Mua vaivaa toi issias. Se on kamala, kamala. Tuntuu että oikea jalka pettää alta kun selkään sattuu niin kovasti kävellessä. Mitkään särkylääkkeet ei siihen auta, eikä liikunta varsinkaan. Kai se on vaan kestettävä... :/

Unohdin muuten käydä poksumassa eilen, kamalaa! ;) 16 viikkoa jäljellä. Kuusitoista. Kai tässä saa jo panikoida!! :D

Pinsuli ja pikkunen 24+1 ! :heart:
 
HUomenta päivää!

Häihin pitäisi tänään mennä ja vettä tulee kaatamalla. Ei muuten haittaa, sisätiloissahan juhlat on, mutta laitoin yöksi rullat kiharoiden toivossa. Vesikampaus ois voinut toimia paremmin :LOL:

Käytiin mekin eilen aamulla rakenneultrassa! Jihuu, viimeinkin! :) Kaikki oli ihan ok, mutta siellä köllittiin taas sellaisessa asennossa, että oli vaikeuksia saada kaikkia suonia näkyviin. Sama hommahan se oli silloin alkuraskauden ultrassakin, mahaa paineltiin niin kovaa sillä anturilla, että piti ottaa särkylääke sen jälkeen, siellä kun oltiin niin piilossa. Kahden viikon päähän laitettiin uusi aika, lääkäri tekee sen ultran. Mutta tosiaan siis mitään huolestuttavaa sieltä ei löytynyt, mutta varmistetaan vain, että lääkäri löytää ne samat mitkä kätilökin. Ai joo, olin samaa laittamassa kuin Tossu-89, että todella vahva poikaolo vaihtui ilmeisesti tytön odotukseen :heart: Kätilö sanoi kyllä, että tytöstä voi vielä muuttua pojaksi, mutta pojasta harvoin tytöksi nämä arvaukset. Että varmaa ei ollut, mutta onnitteli kuitenkin tytöstä :)

Istukka on edessä hyvissä asemissa synnytystä ajatellen. Ja ilmankos olen ollut huolissani, ettei niitä liikkeitä tunnu kovin paljon. Osassa ultrakuvista näkee ihan selvästi kun typy siellä veteli kädet suoriksi suoraan istukkaan. Ei tuntunut mitään, vielä. Voi olla, että loppuajasta toivoisin turvatyynyn olevan yhtä hyvän :)

Linea Negraa ei minulle tule ollenkaan. Olen kai niin vaalea. Äidilleni tuli kyllä pojista, mutta ei meistä tytöistä. Joten en siis odota sitä tälläkään kertaa.

Ensisänkyä olen netissä katsellut, mutta ne pari mihin olen silmäni iskenyt on jo menneet. Ilmoitukset on vain unohtuneet poistaa. Toki se on sellainen, mitä ei ole pakko ostaa, kun päätettiin ottaa se äitiyspakkaus. Ja on meillä olemassa sellainen rottinkikori, jossa on vauvan patja ja ihanat röyhelöpehmusteet. Mutta se on lähinnä anopin hankinta, ja mulla on aina vähän periaatekysymys, että otanko vastaan anopin hankkimia tavaroita. Hänen mielessä asia menee sitten jossain vaiheessa niin, että hänen pitää kustantaa meidän lapset. Joopa joo, ensin hankitaan kysymättä ja sitten vielä haukutaan perään. Nooh, monen vuoden kokemus on asiasta ja osaan jo sanoa napakammin, että et osta mitään. Ei edes vaippoja.

Perhevalmennuksesta mulla ei ole hajuakaan. Mutta mietin kyllä, että kävisin laitoksella tutustumassa kun siihen on sitten lähemmin mahdollisuus. Lks:ä on remontoitu kovasti ja synnärikin on siirretty yläkertaan kuudenteen kerrokseen, ennen se oli päivystyksen kanssa samassa kerroksessa, lähellä leikkaussaleja. Ja sinne on kuulemma laitettu kattoon ledit, kuin tähdet tuikkimaan. Ja paljon muutakin on ilmeisesti muuttunut. Paljon ehtii tapahtua kuudessa vuodessa :)

Mutta ei kait se auta kuin alkaa paketoimaan hääparin lahjaa, toivottavasti löytyisi edes jotain ihanaa paperia kun ei millään jaksaisi lähteä kauppaan enää. Tosin mulla taitaa olla sukkahousutkin kaikki rikki. Onneksi se yksi nimeltä mainitsematon on lähellä ;)

Vilipi 21+1
 
Heipat!!

En mä ole tänne nyt joutanut käymään, kun tuo fb:n ryhmä tempas mukaansa ja sit kun yrittää päästä sinne sisälle niin vie aikansa, mut oikein mukavalle porukalle vaikuttaa.

Tosiaan keskiviikkona oli rakenneultra ja mun varma poikaolo muuttuikin tyttölupaukseksi. Tosiaan rakenteet oli normaalit ja kaikki vaikutti muutenkin olevan hyvin. Tosin joudun käymään seurannassa useemmin kun mun vanhemmat lapset kumpikin ollut pienikokosia syntyessään ja sit vielä mulla on rr arvot aina korkeella kun joku muu mittaa, tosin kotona ne on ok, mut haluavat mua kuitenkin tarkemmin syynätä. Eipä se mua haittaa kun kivaa nähä pientä useemmin. :heart:

LINEANEGRA vai mikä se nyt olikaan niin ei mulla ole sitä. Eikä myöskään maitoa ole tullut rinnoista. Ei aikasemmissakaan raskauksissa kuin vasta vauvan syntymän jälkeen.

ÄIPPÄPAKKAUS: mä en nyt oikein tiedä kun minusta se oli ehkä vähän enemmän poikamainen, niin mietin et tuleeko mun sitten tytölle käytettyä niitä vaatteita. Voi se olla et mä kuitenkin otan sen.

MITÄS HARRASTATTE? Mä oikeestaan vaan lenkkeilyä ja uintia tällä hetkellä.

Sannunen ja typy 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Nöhveli
Päivitetty!HUOM! Laitettehan jotenkin korostetusti päivitettävät tiedot! Meikäläisen puusilmät ei nimittäin ihan oikeesti jaksa/pysty poimimaan niitä kaikkia tuolta normitekstin seasta, vaikka kuinka yrittäsin plärätä ajatuksella (ja lasit päässä) läpi. :stick:

Lisää myöhemmin. Nyt on P-A-K-K-O mennä nukkumaan! :)

pipituuna & kakkone 21+2 :heart:
 
Vihdoin osasin kännykälläni tänne kirjoittaa:)Kävimme perjantaina rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin.:) Meille on tulossa POIKA! (en osaa väreillä tuota laittaa..anteeksi) Haluaisin mukaan fb-ryhmään,koska siellä on helpompi käydä puhelimella.Kenelle pitikään lähettää yksityisviestiä? Olen tosi iloinen että ultrassa oli kaikki hyvin! istukka oli nyt edessä,niin en tunne potkuja niin paljon kuin esikoisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Nöhveli
Moikka moi. Täällä poksui eilen 23. Saatiin nyt muutettua perjantaina isompaan asuntoon ja nyt on se lastenhuonekkin niin pääsee jo hamstraamaan vauvalle tavaroita sekä sisustamaan huonetta.

Maha on alkanu kasvaa hurjaa vauhtia ja oltiin rakenne uä :ssä pari viikkoa sitten ja kaikki oli tytöllä kunnossa. Sukupuolta ei tarvinut etsiä, kun saatiin se jo tietää tuon istukkanäytteen yhteydessä. Miehellekkin on alkanut konkretisoitua tää raskaus ja silittelee mahaa ihan innoissaan. :heart:

Mulle vois päivittää tuon synnytyssairaalan. Eli synnytän KOKS:ssa.

Hyvää odotusaikaa kaikille Tammikuisille! :)

Hiltsu21 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Nöhveli

Yhteistyössä