TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Minäkin vielä valvon. Kävin moikkaan työkavereita ku niillä (meillä ) oli saunailta. Kävin vaan lähinnä moikkamassa ku en mee takas ku joskus kolmen vuoden päästä ehkä.

mörtsykkä: Sori kun olin sut listalta tiputtanut. Siitä oli täällä jokunen aika sit juttua ja poistin sit sellaset mistä ei ollu aikoihin mitään kuulunut. Olen edelleen sitä mieltä että joku usein kirjoittavakin tipahti vahingossa, mut kylläpä se sit ilmoittelee kun huomaa (jos näin kävi). Nyt sinä olet takas listalla. Olihan se teidän ensimmäinen lapsi?

Johjo
 
Ihan pakko käydä joka päivä lukemassa kun muuten tippuu kärryiltä...parempi näköjään myös muistin aikana kirjottaakin, muuten sekin jää...

Hammaslääkärissä en ole käynyt, kun en ole saanut aikaiseksi... Reikiä varmaan on tullut, mutta meen sitten, kun oon synnyttänyt...

mörtsykkä meillä on viikot melkein täsmälleen samat ja näyttäs olevan samanlaisest mahatkin kun mullakin naksuu ja vauva on toisessa kyljessä! :D Tosin mulla vielä PT... Se naksuminen ei terkkarillekaan ole tuttua, tai siis ei suoraan osanut sanoa, miksi naksuu. Kalvot ne siellä jotenkin poksuu. Puhuttiinko sulle mitään lapsiveden määrästä? Mulla ilmeisesti vähissä jo nyt.. Esikoisen aikana esikoisen pää oli myös TODELLA alhaalla, alempana kuin kohdun suu, mutta silti syntyi vasta 41+5 joten ei se ainakaan välttämättä merkkaa synnytyksen lähestymistä.

Johjo tuli yhtäkkiä mieleen, että mulle voi päivittää listaan 26v, tuli vanhennuttua kylläkin jo syyskuussa =)

omaa napaa Kävin sitten eilen neuvolassa... Melko ristiriitaisia tunteita... Hb oli hyvä 128 ja verenpaine myös, paino pudonnut (!) 200g parissa viikossa. Johtunee painavista vaatteista, jotka oli viime kerralla. Mutta: vauva on siis edelleen perätilassa ja jotenkin tuntuu, että ei se enää käänny :/ Lapsivettä on siis jälleen tosi vähän (esikoinen käynnistettiin yliaikaisena kun lapsivesi oli loppunut kokonaan) ja vauva on tosi pienikokoinen. Paniikkiin ei mennä, sillä esikoinen oli myös tosi pieni syntyessään mutta kuitenkin mietityttää, miksi mun elimistö tuottaa niin pieniä vauvoja??? :eek: Eli reilusti alle 3kg näillä näkymin tulossa. Esikoinen oli syntyessään 2820g ja oli pari viikkoa yliaikainen. Joten mitähän olisi ollut, jos olisi vaikka hieman ennenaikaisena syntynyt... Nyt Sf-mitta mulla vain 24cm, eli oli laskenut viime kerrasta! :eek: Silleen harmittaa, kun monet kyselee taas sitten, miksi on niin pieni maha ym... no, ensiviikolla on lääkäri, joka ultraa ja tekee kokoarviota, mittaa vesien määrää ym... Toivottavasti se lääkäripäivä tulis pian, ois kiva tietää, että pikkuisella ois kaikki kunnossa! :ashamed: Virkeä oli isoveljensäkin syntyessään joten periaatteessa en jännitä, puuttunut koko on korvattu vauhdin määrällä! :LOL: Nyt 3v painaa n. 13kg ja on n. 90cm pitkä, pieni ja siro poitsu...

Voiskohan toi mahan naksuminen johtua tosta lapsiveden vähyydestä??

No joo...nyt aamutoimiin, esikon PikkuKakkonen loppuu kohta... :wave:
-Lappitar ja Hippunen 31+3
 
Musta tuli täti ½ tuntia sitten Onnen itkuja siis itkeskelty tämä aamu :heart: Tyttövauva aivan ihanan ruttuinen nyytti, jota on heidän perheeseen odotettu 6 pitkää vuotta ja nyt se ihmevauva sitten syntyi :heart:
[/b]Galluppiin sen verran, että imetysaikana en minäkään syö ihan mitä vaan, koska mulla ½ vuoden imetys ei kyllä poistanut kun pari kiloa, kiiitos valtavan makeanhimon :ashamed:

Vauva mylläs taas tuosta kolmesta asti mahassa, ja ihan selvästi viistosti edelleen mahassa on ja potkut tuntuu alhaalla.

Nyt tämä tuore täti lähtee ihailemaan vauvan kuvaa kahvikupin ääreen :wave:

Ja mustaukset on taas niinkun pitää :LOL:
 
Lappitar minä jo vastailin jossain vaiheessa tuohon naksumiseen, mutta siis minulla oli tuota omituista naksumista kun odotin tuota kuopusta. Neuvolassakaan eivät osanneet sanoa mistä moinen ääni johtuu, mutta tuskin lapsiveden määrällä on asian kanssa mitään tekemistä, sillä sitä minulla oli normaalisti :D Mutta outo juttuhan se on, tässä raskaudessa ei naksumista ole ollut..
Kirppunen onnittelut tädille :flower:
Ristiäisistä nimestä ei meillä ole vielä mitään tietoa, mutta päivämäärä alkaa olla selvillä. Meillä kun osa sukulaisista tulee tuolta etelä-suomesta niin ristiäiset ajoittuu etelän hiihtolomaviikolle. Sisko perheineen voi olla sitten täällä lomailemassa ja tutustumassa vauvaan sekä auttamassa järjestelyissä. Vielä kun sen nimen keksii...

Nukkuminen on aina vaan hankalampaa, sopivan asennon löytyminen on todella vaikeaa. Ja jos hyvän asennon sattuu löytämään niin kohta herää siihen että alkaa paikat puutua |O Nyt on pakko nukkua silloin kun väsyttää, onneksi on tuo mies joka hoitaa kuopusta jos minä nukun.

MaMa ja tytsykkä 31+6
 
Heissan mammalaiset!

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Toukka ryökäle on poikittain nyt, mutta vielä on tilaa liikkua joten toivotaan että kääntyy takasin oikein päin. Sydänäänet oli 130 luokaa, mitä ne on olleetkin jo pidemmän aikaa, tasaista :heart: jympytystä. Paino oli noussu 600g kolmessa viikossa ja neuvolan täti kyseli jo että himmaanko syömisiä mutta en, karkkiakin olen syöny paaaljon. Ruoka maistuu vaan vaihtelevasti ja su-ma vatsan tyhjennyskin varmaan vaikuttaa. Paineet oli hiukan kohollaan, mutta ei hälyttävästi ja pissa ok. Seuraava neuvola on 3 vkon kuluttua ja sitten ennen joulua on viimeinen lääkäri. Huu - reilu kk ja sitten viimeistä kertaa vilkaistaan miten asiat on menneet. Ellei sitten tule ekstralekureita. Siitä painoarviosta ei kuulemma tietoa tulekaan, joten en sitten sitä kysele.

Enterorokkoa on täälläkin päin liikkeellä ja mulla on nyt kurkku possukipeä, ja muutenkin flunssainen olo. Jos huomenna on näin kurja olo niin jään sitten kotios loppuviikoksi. Mutta nyt siis töissä vielä, pari viikkoa enää. :)

Lappitar, mun sisko on tehnyt kans kaksi tosi pientä vauvaa, molemmat alle kolmen kilon vaikka viikkoja on ollut ihan tarpeeksi (yli 37 siis). Joten ei kai ne aina tarvii jättiläisiä ollakaan. Mullekin neuvolassa sanottiin ettei vaikuta isolle, kun mahtuu noin vielä liikkumaan - ja mitenpä jättiläisiä tuliskaan kun vanhemmat on myös pienikokoisia.

Jeesh, nyt täytyy alkaa tekemään töitä ja sitten soittelen sinne sairaalalle ja varailen tutustumiskäyntiä.

Vointeja naiset, marraskuu alkaa olemaan jo puolessa välissä =)
 
Hankinnoista tilasin tämmöisen ja eilen se jo tuli. Nyt testasin sitä vaunuihin ja on loistava keksintö. Inhosin niiitä harso ym. virityksiä. http://www.seimi.fi/shop/images/407.jpg
Se on siis sellainen aurinko/tuulisuoja, kätevä :D
 
Heippa hei

Hieman olen viettänyt hiljais eloa täällä kun olo on jotain ihan kammottavaa ollut jonkin aikaa. Nyt viimeisen viikon verran olen keksinyt että aamu on ihana aloittaa oksentamalla niin että nenästä tulee verta ja siihen sitten vielä supistukset päälle... huoh...

hankinnoista:
-100e lipasto vauvanvaatteille
- siskolta iso kasa kaikkea 0e, äiti on sille ostellut 3v sitten yhdistelmävaunut niin saatiin ne, plus paksu pehmeä hoito alusta, leikkimatto, kestovaippoja, vaatteita, kenkiä yms
- 100e pistin juuri eilen menemään kun ostin työkaverilta vaatteita 7,4kg :D lisäksi aikasemmin olen ostellut n. 40e edestä vaatteita. Eli nyt on vaatteita ihan hillitön kasa!
- Kestovaippohin olen pistänyt varmaan 30e, pitää vielä ostaa harsoja ainakin lisäksi.
Vielä pitäisi hankkia, pinnäsänky (ikea 100e) turvaistuin - ollaan harkittu sellaista kombi istuinta, eli ei tulisi kaukaloa ollenkaan. Muilla kokemusta tälläisesta??
Sitten kaikki ns pikku tilpehöörit pitäisi hankkia, tutit, pullot, rasvat yms.

Mites teillä muilla liitoskivut? Mulla nää alkaa olla ihan hillitöntä tuskaa jo, elinen vaatteiden kanniskelu ja junaan juokseminen niiden kanssa pahensi tilanteen niin ettei pääse oikeastaan ollenkaan liikkumaan. Häpyliitos on varmaan jo katkennut :kieh:
 
Liitoskivut... en tiedä, mulla ei varmaan niitä ole kun en tunnista? Jotain pistoa tuntuu jos liian kovaa kävelee, mutta oletan että se on ihan massun painosta johtuvaa.. Kuulostaa aika kurjalle vaivalle, toivottavasti ei pahene loppua kohden :hug:

Mä sain varattua sen sairaalatutustumisajan ja se onkin jo tässä kuussa - joulukuussa ei edes tarjottu. No, päästäänpä aiemmin sitten sinne - jotenkin luulin että se olis vasta joulun tienoilla. Tämän kuun lopussa siis sairaalaan ja sitten joulukuun alussa ainokaiseen synnäysvalmennukseen, sitten on nekin hoidettu pois alta.

Vitsit mulla alkaa tämä olotila olemaan ihan pashka, taitaa flunssa tosissaan painaa nyt päälle. ärrh - kurkki sikapossukipeä :(
 
Heips vaan!
Neuvolasta juuri saapuilen. Painoa oli tullut aika paljon lisää, terveydenhoitajana toimikin tällä kertaa opiskelija, oma terv.hoitaja taustaili. Totesivat vaan että vauva ottaa nyt loppukirin kun alussa ei paino kunnolla noussut..nyt oli tullut 300 g /viikko :ashamed: Makeanhimo makeanhimo... Paineet 108/69, aika alhaalla mulla aina pyörineet. Hemppa oli jopa noussut, nyt 120. Sf-mitta 28 eli juuri keskiviivan kohdalla :) Vaavi edelleen pää alaspäin, pysyiskin niin :D ja liikkui kovasti, sydän 122-139. Hurjaa älämölöä piti taas viime yönä niin ettei äippä saanut nukutuksi, masu poukkoili puolelta toiselle :D
Kirppuselle onnea tätiydestä!! :flower:
NullPoints, ohhoh no teillä tulee aika erityinen joulu! Vaude! Muista pakata jouluruuat mukaan jos sattuis maistumaan kunhan tokenet:)

Mites tuo uiminen loppuraskaudesta? Terv.hoitajan mukaan saa polskia jos ei mitään vuotoja ole ollut mutta sanoi että tulehdusriski on.
 
Huomenta!

Juu, hyvä on joka pvä käydä lukemassa jutut, muuten meinaan on melkoinen homma saada ketjua kiinni :LOL:

Johjo: Meillä se esitietolomake annettiin melkoisen alussa, olikohan jo eka tai toka käynnillä. Mä oonkin sen jo antanu Oysiin samalla reissulla kun siellä käytiin.

Tuohon Galluppiin et tekisinkö jotain eritavalla en osaa vastata... Ei ainakaan tuu mieleen mitään mikä hirveesti muuttuis. Ainoo mikä muuttui esikoisen ja kakkosen välillä oli se, et en laitoksella alkanu kakkosta imettää heti koko aikaa, siis kun siellä hoitajat/kätilöt koko ajan painosti imettämään, niin esikoisen kans imetin sit sillä seurauksella et nännit oli rasvoista huolimatta verillä, enkä sit voinu alkuun imettää ollenkaan ja maito pakkautui rintoihin ja sehän oli melkoisen ikävä homma! Kakkosen kans imetin muutaman kerran pvässä, loput annoin lisämaitoa. Oli sit paljon helpompi olla kun pystyi imettää kun kotiin päästiin ja sain pumpattuaki maitoa!

Meillä neuvola on edelleen kuukauden välein. sit varmaaan alkaa oleen niin et kahden vkon välein ravataan siellä...

Janttu672 meillä on sama homma eteisen kans. Hillitön järjestely ja siivous pitäis sinne tehdä ennen vauvan syntymää, jotta saan vaunutkin mahtuu sinne! Meillä on toi koko eteis alue kaaoksessa kun siellä on viel kaikkea varastoon menevää tavaraa levällään! Jos tänään sais autoa lainaan anopilta (oma rikki) niin kävisin laatikoita hakemassa jotta saisin alkaa siivoilee tuota "eteläsiipeä"

Mimssu82: Mä en ole käyny hammaslääkärissä ollenkaan, en uskalla :ashamed: kammoan niin neuloja et mun täytyy saada kerätä eka rohkeutta melkoisesti et pääsen sinne... Oon ajatellu et kunhan vauva on syntyny niin sit meen, vaikka paikattavaa olis kyl ennen sitäki :whistle: Miten muuten, meneekö puudutusaine maitoon jos imettää??

NullPoints: Teille tosiaan tulee mukava joulu :xmas: Aika hölmösti kuitenkin ettei ne vois välipäivinä sektiota tehdä...

mammaa: Mä oon kans stressannu mun painon noususta, 10kg on tullu lähtöön!! Nyt päätin et herkut jää ja liikunta lisääntyy!! Ainoo vaan et mulla on ihan hillittömät liitoskivut, kävelylenkin jälkeen särkee jopa paikallaan ollessa!! Periks en silti anna :LOL:

mörtsykkä:
Meillä ei ainakaan vauva ole vielä laskeutunu, RT se on tuolla ollu, vaikka oon ihan varma et eilen neiti oli poikittain kääntyny kun potkut ja pylly tuntui oikealla sivulla ja melko alhaalla!

Ristiäisten järjestämisestä on meilläkin ollu miehen kans puhetta, kun meillä on nyt toi ADHD-koira... Mietittiin siis et järkätäänkö ne kotona vai seurakuntatalolla. Tuo koira kun on niin yli-innokas kaikkien ihmisten ja lasten kans, niin kotona ei voida ristiäisiä juhlia jos koira on täällä, eikä sille ole oikein muuta paikkaa missä olla...
Sit kiva kun vauva syntyy, saadaan ensin synttärit järjestää isosiskolle, ja sit parin vkon päästä olis ristiäiset! Haluan ne mahd. pian alta pois...

Imetyksen aikaisesta ruokailusta
oli puhetta. Mä meinaan kyl kattoa silloinkin mitä suuhuni laitan! Ei mulla ainakaan kilot ole sen myötä kadonneet! Helposti olen päässy ylimääräisestä eroon, mutta ei se imetyksestä ole johtunu!

Kirppunen:
Onnittelut tätiytymisestä :flower: Ja sitten, mistä tilasit ton suojan vaunuun?? Mä tarviin just tollasen!! Ja miten se kiinnitetään? Onko se siis joihinkin tiettyihin vaunuihin tarkoitettu vai passaisko mihin vaan?

Nyt syömään!

Mrs O & Nti Eelis rv?
 
Juu, tuolta seimishopista tilasin, nopea toimitus tuolla muuten. Taitaavat käydä lähes kaikkiin vaunuihin, tuossa päällä on kuminauha ja alhaalta tulee sitten kiinni sellaisella tarralenksulla. Loistava keksintö.
Kiitokset onnitteluista :D
Nullpoints eipähän tarvii joulusta stressata ja saat parhaan joululahjankin :D

Nyt pitää alkaa leipomaan suklaakakkua :p jota mun ei kyllä pitäis syödä :snotty: Paino noussut varmaan lähemmäs kilon viikkovauhdilla...... :kieh:
 
JennaKä Meillä on kengille sellaiset säilytyslokerot, joita ainakin aikoinaan oli päiväkodeissa. Mutta kun ne kengät ei jostain syystä pysy siellä... Naulakko pitäis saada seinään muksuille, mutta kun seinät on melkein kokonaan peiliovia, niin ei sekään ole ihan helppo järjestää. Peiliovien takana on jonkun verran säilytystilaa, mutta täytyyhän isännän työkalutkin jossain olla, joten ne on sitten siellä (samoin sähkökaappi ja vesivaraaja). No, sain eilen aikaiseksi jonkinlaisen järjestyksen tuonne kaaokseen, ja nyt pitäisi alkaa tosiaan noita pieniä kamppeita jonnekin suuntaan tunkemaan. Luultavasti myyntiin.

Meidän pienokainen on kovasti pyörivää sorttia... Milloin missäkin asennossa. Eilen illalla oli hauskaa seurata tv:tä katsellessa, kun maha liikkui ja hyllyi joka suuntaan. Ja nyt tuntuu koko ajan, että maha on edessä, oli asento mikä tahansa.

 
Galluppiin: kapalointia aion tälläkin vauvalla kokeilla alusta asti, kuopusta ainakin rauhotti kummasti tiivis kapalo, esikoista ei kapaloitu. Maidon luovuttamista olen harkinnut tällä kertaa, mut tarvii kattoo miten tuota maitoa nyt sit tulee. Ja tällä kertaa aion tosissani yrittää saada imetystä kestämään ainakin osittaisena ainakin 6kk, mut en oo liian optimistinen sen suhteen, esikkoa imetin just ja just 2kk ja sit se jäi kokonaan ja kuopukselle maitoa riitti 4kk. Koitan myös pitää maalaisjärjen mukana menossa. Esikolla oma ajattelu toimi hienosti, mutta jotenki kai sitä kuopusta halusi varjella kun tytöthän on poikia herkempiä tjtn (ja pyh!). Menin sit kaiken kyselemään neuvolasta ja sit jäikin imetys ja silleen. Katotaan miten kaikki sujuu tällä kertaa.

Kilojen karistaminen imetyksellä ei ole onnistunut täälläkään. Muistan kuinka välillä otti päähän kun lehdissä on hirveet jutut siitä miten millon kukakin on laihtunu imettämällä. Mur! Jotta tarvii koittaa jaksaa vauvan syntymän jälkeen vähän miettiä mitä syö ja jos sitä pääsis taas sit lenkillekin. Nyt kun en voi rajoittaa painon nousemista muuten ku kontrolloimalla syömistä, kun liikunta on olematonta kipujen vuoksi.

Mielenkiinnolla odotan kuinka kilot lähtee synnytyksen jälkeen ja sitä ennen seuraan kauhulla kuinka paljon pudotettavia kiloja kertyy. Toivottavasti tällä kertaa kilot lähtis iisimmin ku aiemmin, aika tiiviisti ovat mussa istuneet noi aiemmat raskauskilot. Vasta n. 1,5 vuotta sitten onnistuin pudottamaan ja sillon lähtikin sit kerta rysäyksellä 10kg ku palasin kotoa ihmisten ilmoille. Tosin enhän mä oo niitä mittoja nähny ollenkaan mitä oli joskus vuonna kivi ja keppi ennen esikoisen odotusta, enkä niitä pidäkään kauhean realistisina, mutta katotaan mitä aika tuo tullessaan.

kirppuselle onnittelut tätiytymisestä ja NullPointsille onnittelut jouluvauvasta.


tulia & viljami 29+1
 
Terkut taas TYKS:istä, eli nyt on RD:n vuoksi käynnit käytynä.

Tiukalla ruokavaliolla olen saanut arvot pysymään niin hyvinä, ettei lääkitystä tarvita :wave: Samaa ruokavaliota vaan sitten tulee noudattaa loppuun saakka, eli 8-12 viikkoa riippuen siitä, milloin vauva päättää tulla ulos.

Tässä vähän "tuloksia".

Viikkoja 30+0. Vauva vastasi silti viikkoja 31+0 :eek:
Paino viime viikosta -600g, lähtöpainoon matkaa 7,2 kg.
RR 112/66
Lapsiveden määrä: normaali
Vauvan kokoarvio 1,6kg (himpun verran keskikäyrän yläpuolella)
Tarjoavana osana raivo, eli NEITI ON KÄÄNTYNYT :D Torstaina siis oli vielä poikittain.

Ja todellakin, saatiin vielä varmuus sille, että meille tosiaan tulee tyttö :heart: Jotenka mun ostamat mekot sitten tulee satavarmasti käyttöön :)

Seuraava neuvola on tasan 2 viikon päästä (viikolla 32) ja äippäpoli on viikolla 35+5 jolloin on taas aika ultrata ja arvioida vauvan kokoa ja synnytystapaa. Saas nähdä mitä viikkoa vauva sitten tuolloin edustaa, eli onko edelleen viikon pidemmällä ja jos on, niin vaikuttaako se johonkin?

Sef ja pikkuprinsessa 30+0
 
pojan näpyt on vähentynyt. luulen että se on sittekki vauvarokkoa vaikka noin vuosi sitten luultavasti sairasti. mietiskelin vaan eilen illalla että se mikä vuosi sitten oli niin oli erilainen, kuume kesti 1-2pvä ja näppyjä tuli jo kuumeen ollessa korkeimmillaan, et jos se ei sittenkää ollu vauvarokko sillon. jostain oon lukenu että kova kuumekki voi aiheuttaa iholle näppyjä tms. ja kun kuopuksella oli just muutama viikko sitte vauvarokko. ja nyt esikoisella oli 3 pvän korkea kuume ja kun kuume loppu niin näpyt tulivat ja näpyt ovat samanlaisia ku vauvarokossa. enterorokko ja vesirokko oli eilen heti mieles ku huomasin että on tullu näppyjä, mutta kattelin sitte kuvia millasia näppyjä noissa on, niin on kyllä herralla erilaisia nyt.

en kyllä tiedä oikeestaan mitä tekisin nyt toisin tän tulevan vauvan kanssa. oon ajatellu että itse tekisin kiinteet ruuat ku on sen aika, pojilla oon ostanu bonat ja piltit valmiina kaupasta(laiskuus..).

aikasemmin jo kyselin että mistä ootte ostanu vauvalle talvipipon? ite oon kolunnu kaikki kaupat läpi eikä mistää löydy tarpeeksi pientä. haluasin just sellasen mikä on vauvalle sitte sopiva eikä pyöri ympyrää päässä. anoppi tosin kutoi 2 ihanaa pipoa vauvalle, mutta mietin vaan että onko liian ohuet sitte, toki kypärälakin alle laitan, mutta jonku paksumman pipon vielä haluan.

kirppuselle onnea tätiytymisestä munki puolesta.

maanantaina olis neuvola ja ens viikolle taas pitäis varata lääkäri ja kattoo tuo alakerran tilanne. lauantaina tulee rv34 että onneksi jo hyvällä puolella. pysyis sisällä edes 37 asti. noh mun säkällä menee sen 2 vkoa yli. luulisin kyllä että tulis vähä etukäteen, molemmat pojat on tullu 39+1. kokoarvioon neuvolantäti laittaa lähetteen, meinas että voi tulla isompi ku aikasemmista (esikoinen 4000g ja kuopus 4085g). eihän nuo pojatkaan mitä jättiläisiä ollu mutta on se kiva mennä, että tietää suunnilleen mitä on tulossa. ei ne paikkaansa välttämättä pidä. kuopuksella meni 15g väärin. lääkäri arvio että 4100g olis tulossa mutta ei ihan. muutamalla tutulla on arvio heittäny melkein kilolla. toisella kaverilla käynnistettiin muutama pvä LA:n jälkeen koska lääkäri meinas et yli 4kilonen tulee, poika oli sit 3200g. juup.

mutta jatkan taas muista hommia ku pojat on päikkäreillä.
 
kirppunen ONNEA tuoreelle tätille :flower: :heart:

NullPoints wau että teillä sittenn tuli Joulu erinlainen :heart: suunnitelmat uusiks,mut hui sentään miten jännää...niin pian jo saat vauvan :heart:

No eipä täs oikeesti oo montaa viikkoa kun varmaan alkaa tammikuiset poksua :eek: APUA aivan jännittää ja loppua kohen tunnelma tiivistyy :D :heart: oi että niitä vauva uutisia on niin kiva aina kuulla :D

Mrs O mullaki painoa tullut jo ainakin se 10kg lähtöpainoon mut en jaksa välittää :LOL: aina päätän et nyt jää herkut,mut en kumminkaan pysty pitkäks aikaa makeasta luopumaan :ashamed: joo että tulkoot painoa siitä vaan =)

imetyksellä kilot mulla lähti jonku verran,mut en mä huomannut mitään suurta painon laskua sillä keinolla. johtuu kai siitä et mä käytin sitä imetystä "tekosyynä" syödä HYVIN ...se kun kuuluttaa niiiin paljon :D et ei mullakaan kaikki raskauskilot lähtenyt imettämällä. liikunnalla sit varmaan osa ja osa on jäänyt :ashamed: äh mutta kun ei jaksa taistella vastaan....eikös sekin tuo kiiloja kun ikää tulee lisää :LOL: oon sanonut hyvästit sille painolle mitä olin ennen lapsia ;)

nyt tuo isompi ukko täälä nosti kauhean rähinän joten mentävä on :wave:

mmamaa 30+2
 
Huomaan kirjottavani nyt enemmän kun en ole töissä, työ vie aina veronsa ja pää on silloin tyhjä....

Mutta nyt olen sitten äippälomalla!!! Jäin 50 päivää aikaisemmin, ihanaa!!!!!!!!! Taidan olla vielä ainut? Mulla oli nuo työkuviot niin auki, että ajattelin että jään nyt sitten. Liitoskivut ovat kamalia, joten tuskin työnteosta olsi mitään tullut! Mä olen nyt tosi onnellinen!

Huh, hikoiluttaa ihan kauheasti, ennen olin vilikissa, nyt......

Toivottavasti kukaan ei saa enterorokkoa, minä sen sain muutama viikko sitten ja karsee tauti!!

Sain eilen ostettua kummilapsille(3) joululahjat, ja sinne menikin rahaa ihan kiitettävästi....ei tarvi muille ostaa....mutta ihanaa että se on tehty, koska kunnosta ei tiedä mikä se joulukuussa on! Mutta kyllä liitoskivut sitten muistuttivat olemassa olosta!!

Onnea Kirppuselle täältäkin! Ihanaa että teillä on molemmilla pienet vauvat sitten tammikuun puolella!

Meillä on kanssa neuvola 2 vkon välein. Pitäisi soittaa myös sinne jorviin tutustumiskäyntiä ja synnytysvalmennusta varten. Meillä Nurmijärvellä sitä ei meinaan ole, vaan sitten sairaalassa.

Ostin myös joulukorttitarvikkeet joten alan niitä nyt väsäämään joten heissan :wave:

Tuizu ja Äijä 31+1
 
Mulla ei oo koskaan tarvinnu tehdä mitään sen eteen et raskauskilot lähtis, et on ne helposti poistunu! Esikoisen jälkeen meni kaks viikkoa niin maha oli melkein kokonaan palautunu, kuukausi niin kilot oli poissa. Kakkosen kans meni neljä kuukautta.
Enempää en jaskais kiloja katella, siks on pakko kattoo nyt ettei ihan mahdoton niit tuliskaan!

Mä kans ajattelin tota kapalointi hommaa kokeilla, siks haaveilenkin siit H&M:n peitosta! En siis osta mtn oikeeta kapalointiliinaa, vaan käärin peittoon!

Pipon osto kiinnostaa täälläkin, tosiaan pienen pipon löytyminen on melko hankalaa :|

Kirppunen: Mä kävin kans tilaamassa sen vaunusuojan :D Paitsi, et näin jälkeenpäin tulin ajatelleeks, saiskohan sitä suoraan jostain liikkeestä ostettuu oulusta, tietääkö kukaan?
Ajattelin eka et pyydän anoppia ompelee tollasen, koska tarviin oikeesti sen, mutta on toi seimen paljon kivemman näköinen!

 
sef millälailla syöt, kun paino tippuu? kiinnostaisi, mulla ei tarviis nimittäin enää yhtään painon nousta, päin vastoin....
piposta mä oon ostanut HM:ltä sellaisen valkoisen paksun fleecehatun kokoa 1-2 months. Ajattelin vielä tilata tuolta www.unq.fi ihanasta puljusta tytöille samanlaiset pipot talveksi :heart: Ompeleevat siellä mittojen mukaan sopivan hatun. Oon tuolta monena talvena ostanut hatut, ovat aivan IHANIA!
 
Heips.

Kirppuselle onnittelut tätiytymisestä :heart:

Tuizu kertoi tekevänsä joulukortit itse ja ajattelin, että voisin itsekin innostua, mutta olisiko kellään hyviä ideoita, minkälaisia kortteja voisi tehdä yhdessä 2-vuotiaan kanssa? Ajattelin, että kun jään lomalle joulukuun alussa, niin voisin touhuta yhdessä pojan kanssa kortit :xmas:

Ja onnittelut äippälomakauden avaajalle :flower:

Andie ja luumu 29+4
 
NullPoints: Vai että jouluvauvan saatte! :xmas: Ei ole sitten enää pitkä aika, kun nyytti on sylissä! :heart:

Mimssu82: Mä kävin hammaslääkärissä joskus kuukaus sitten, tai se oli jonkun hammashygienistin tutkimus. Neuvolassa jo joskus eka käynnillä sanoivat, että ois hyvä käydä tarkastukses... mut eipä siellä nyt mitään erikoista tullut. Ois kyl aiemmin pitäny mennä, kun oli niin epämiellyttävä olla siinä tuolissa ja meinasin pyörtyä.

Unista En oo kauheesti nähny vauvaunia, mutta sitäkin oudompia unia kyllä! Ja mies taasen näkee melkein joka yö vauvoista unta! :)

Mulla on nyt parilla neuvolakerralla olleet Leuk.plussalla, eikä niihin sen kummemmin ole kantaa otettu. Ens viikolla on taasen neuvola ja jos ne on vielä plussalla, ni vien kyllä ite näytteen labraan. Ihmetyttää vaan.. kun viimekskin ne oli aika pahasti plussalla, vaikka ei nyt vti-tulehdus oiskaan, ni voihan nyt jotain olla! Mutta se neukkatäti on vaan ollu, et ei sulla kuitenkaan mitään ole. En tiiä..

Punnitus mua on kanssa alkanut ahistamaan neuvolassa. Pitäs TASAN sen 500g/vko nousta tai muuten tulee sanomista. Viimeks oli noussut 600g/vko, ni ei ollut hyvä. Ja mulla ei oo kuitenkaan noussut alusta asti, kun 6kg ja edelleen oon painoindeksillä normaalipainoinen. Ja alkuun rv 20 asti ei noussut paino ollenkaan. Jos oisin yhtään herkempi painosta, ni ois kivat syyllisyyden tuskat, nyt jo ahistaa jotenkin. :/

Lappitar Mun mielestä tuohon sf-mittaan ei voi kyllä yhtään luottaa, tai siihen verrata, että minkä koikoinen vauva tulossa. Mulla nimittäin sf-mitta huitelee yläkäyrien yläpuolella ja äitipolilla ultrassa käydessä painoarviot menee taas käyrien alaosasssa. Viimeks rv 29+0 sf oli 31!:whistle:

~ Pearl 30+0 :heart:
 
Hei taas!
Kiitos kaikille kommenteista! Eilen oli mieli aika sekaisin sen tutkimuksen tuloksena.
Ainahan tässä tietty oli se vaara et joululle sattuisi toi sektio, mut en ajatellut sen sattuvan minulle......... olin niin varma et antavat mennä joulun yli mut ei.
Eikä silleen muuta, mut meiän neidin puolesta harmittaa, kun en tuu olemaan hänen kanssaan kotona avaamassa joululahjoja. Täytyy vaan jotenkin järkätä et kaikki olisi tosi hauskaa.... En haluu et eka ajatus neidillä on se et sisko/veli pilaa kaiken, jopa joulun. :'( Eli tuossa on meille nyt haastetta tarpeeksi...
Mimssu sanoinkin jo miehelle et saavat tuoda mulle sairaalaan kunnon joulusapuskat, kun voi ne sairaalan ruuat olla sitä sun tätä. :x
Mrs O Juu on se pikkasen hullun kuulosta, mut se menee näin:

joulupäivä ja tap.päivä (25-26.12 ovat to ja pe) ei suunniteltuja sektioita.
la ja su (27-28.12) ei SS:ta.
ma, ti, ke (29-31.12) liian lähellä LA:a.

Eli noin ne mulle selittivät. :ashamed: Itse olisin halunnut odottaa joulun yli, mut ei ne aio antaa sen nyt tapahtua.... :xmas:

(.) Nyt on mentävä ostelee kaikki kamat sairaalalaukkuun (tääl ulkomailla kun on mentävä omien kamojen kanssa)....
Kuulemisiin.

NullPoints ja Tirri-tonttu :xmas: 32+6
 
Onko muilla pinna kireällä?? vai oonko mä ainut mielipuoli :ashamed:
tänään tuntuu taas siltä että kaikki kaatuu niskaan,lapset ei tottele mitään ja tekevät vain pahojaan ja mulla hermo on riekaleina :headwall: HOOOH!!!! on nää hormoonit ihania....välillä oon elämäni kunnossa ja nautin kaikesta täysillä,mut sit nää päivät ja hetket jollo ei mikään oo hyvin tuntuu karseilta :kieh: voi kamala olis jo tammikuu....vai jatkuukohan tää tunnemyllerrys vielä kovinki kauan vauvan tulon jälkeen
:whistle: no sit alkaa tietysti muut myllerrykset,väsymykset jne. jne. hormoonihöyryt...aina yhtä höyryä kans tää elämä :LOL:
 

Yhteistyössä