TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

kirppunen: Aventin käsikäyttöinen rintapumppu on oikeesti hyvä ja kohtuu hintainen. Uskaltaa ostaa vaikka käytettynä kun ei mene yhden eikä kahdenkaan lapsen aikana huonoksi. Silikonisia lisäosia, venttileitä sun muita saa varaosina. Mulla oli tuon kolmosen aikana ja nytki oli pakko saada. Ensimmäinen tuli "imetyspaketissa" huuto.netistä, mut oli mielestäni niin naarmuinen ja huonon näköinen että huusin toisenkin. Onpa nyt sit varaosia ja 4 pulloa jos vaikka tarvii.

Johjo & Vesseli 26+1
 
Huomenta!

Ainun rintapumppu mullakin oli esikoista, enkä sillä saanut kyllä kuin tipan kahden tunnin pumppaamisen jälkeen aikaiseksi... Tosin ei mulla se maidon tuotanto muutenkaan ollut järin runsasta.

Koiran tapasin sairaalasta tulon jälkeen ensin yksin lähes viikon tauon jälkeen. Menin jo keskiviikkona sisään, jolloin koirakin vietiin hoitoon, mutta vasta perjantaina vauva syntyi ja tiistaina pääsin kotiin. Koira oli ihan innoissaan minusta ja ensin tuskin huomasikaan perästä tullutta iskää ja kantokoppaa, kunnes se laskettiin lattialle. Sitten se nuuski sitä hetken ja tuli taas pussailemaan mua. Koira oli vauvan syntyessä vähän reilu vuoden.
Meillä tosin on pieni koira, shetlanninlammaskoira, mutta ei olla yhtään kielletty koiran tuloa vauvan lähelle. Imetettäessä sängyssä koira tuli aina ihan kiinni makaamaan, eikä kielletty.
Ennen vauvan syntymää jo laitettiin viltti lattialle, mistä tulisi vauvan alue, johon koiralla ei ollut lupa mennä. Tämä siis siksi jo ennen, että koira tajuaa viltin olevan kielletty alue, eikä siksi että siinä on vauva.
Olisi edes yksi karvaton alue... No joo, varmaan kuukausi meni niin, mutta sitten koira pikku hiljaa läheni vauvaa.. ensin etutassut viltillä, sitten puoliksi ja lopulta ne makoilivat siinä vieri vieressä. Ja nyt ne ovat kuin paita ja perse. :heart:

Isyyspakkaus
voisi olla kiva idea, mutta mä tiedän sen, ettei meidän iskä käytä kyllä mitään "isukki"-paitaa julkisesti. Yhdet dad-bokserit sillä on, mutta vaikkei se tajua mun tajuavan, niin tarkkaan miettii, ettei sillä oo ne bokserit treeneissä. Kyllä se niitä muuten käyttää. Mutta t-paita voisi olla liian julkinen. Mies ei häpeä isyyttään, mutta ei se kyllä sitä tuolla tavalla esillekään tuo. En siis viitsi kiusata toista ostamalla tuollaisia. Esikoisella oli "isin kulta"-body, se meni kyllä. Kirjoja mies ei lue, eli kaikki ne -olkoonkin hauskoja- käyttöoppaat vauvasta menisi hukkaan. Eli mä saisin sinne energiajuoman, vauvalle bodyn ja... enpä paljoo muuta, vai tuleeko jollekin ideoita?

Syöttötuolista: Onko kellään kokemusta siitä, mikä kiinnitetään pöydän päähän ja roikkuu tyhjän päällä tai sitten siitä, mikä laitetaan tuolin selkänojaan kiinni? Mua ahdistaa tämä ahtaus, joten ajattelin, jos ostaisi tuollaisen... Onko ne mistään kotoisin vai ihan pilipali-juttuja?

Anne ja myllertävä maha 25+1
 
Kiitos kaikille koira-kommenteista, mäkin uskon, että Siiri (koira siis) on mieleissään uudesta tulokkaasta, sen verran se kaikista olennoista tykkää. jonkun verran onkin jo tavannut mun kummipoikaa joka on vajaan vuoden vanha. Yleensä ei edes ensin huomaa, että lattialla istuu joku elävä ja liikkuva tyyppi, sitten huomatessaan tuijottaa ja menee häntä heiluen nuuhkimaan ja yrittää saada mukaan leikkeihinsä :)
Monna79, kaipa tässä on pakko mennä tilaamaan myös itselleen body jollain kivalla tekstillä, hih hih.. isyyspakkauskin kuulostaa tosi hauskalta idealta:)
Tänään selvisi, että äitiyslomalle jään 3.12. Hui, kohtahan se jo on! Pääsee puuhastelemaan ajoissa joulunkin parissa :)
Aurinkoista syyspäivää kaikille masukkaille! :)
 
Meillä on sellanen pöytään kiinnitettävä syöttötuoli, ja tyytyväinen olen siihen ollu! Sen saa tukevasti kiinni pöytään, ja vaikka meidän 5v roikku siin selkänojalla ja keikku niin hyvin pysyi paikallaan!
Se on kans hyvä et kun pikkuihminen alkaa istuu siin, niin se painuu aika syvälle, eikä pääse sillai huojumaan tuolissa kun esim. mitä tavallisessa.
On siinäkin miinuksensa, eli ainakin ne "kovat" ruokalaput voi unohtaa, eli muksu istuu niin syvällä et ne ruokalaput jää huonosti kaulalle. Sit toinen on se et kun normi tuoliin saa pehmusteen joka samalla pienentää sitä istuinosaa, niin tuohon on vähän hankala sitä viritellä...

Mä voisin kans ottaa ideoita isyyspakkauksen sisällöstä! Se olis kuitenkin kiva värkätä ukolle!

Mrs O & Eelis 24+4
 
No niin! Ihanaa jos ootte inspiroitunu mun kanssa isyyspakkaukseen!! =) Musta sitä on tosi hauska värkätä ja nyt kun sain ostettua siihen lisää juttuja niin innostuin vielä lisää! :p

Mutta siis tähän asti oon hankkinu seuraavia juttuja:
-baby blues kirjan (voi olla että luen sitä itsekseni...)
- sen bodyn (koska halusin jotain henk kohtasta siihen)
- vaippapaketin (pienen liberon new born pakkauksen)
- tuttipullon (joka vastaa äidin rintaa)
- keltaset kumihanskat (vitsinä vaipanvaihtoon)
-öljysuihketta
-filttereitä nenän niistimeen joka jo hankittiin
- batman lastenlaastareita (isille)
- puhdistuspyyhkeitä
- vauvan pumpulipuikkoja
-korvatulppia
- nikotiini tabletteja (jotkut ostaa sikarin, mulla on tämä kanta asiaan... :LOL:
- beroccaa (että jaksaa)

Ja mieleen tulee että meinaan ostaa ainakin vielä tutin, kapalokirjan, ehkä jonkun isä-opuksen, isi-sukat (paita ei meilläkään menis läpi), buranaa, pesunestettä, kylpyankan, huppupyyhkeen, pehmeän kuvakirjan, sisu-pastilleja, hengityssuojaimen ja kaikkea muuta kivaa jos osuu kohalleen.

Ehkä noilla pärjätään, voi olla että ostan siihen jotain muuta pientä vaatetta vauvalle vielä. No, nyt ei työajalla enempää kehtaa kirjotella!

Isyyspakkausterveisin,
Monna79 + nappula 24+6
 
Terveiset neuvolasta.

Mies on mulle viime ajat valitellut mun herkkujen syönnistä ja tänään pääsin sitten napauttamaan. 4 viikossa tullut painoa vain 400g...joten käskin pitämään jatkossa suunsa supussa :D

Verenpaine 100/60 ja lähete ensi viikoksi sokerirasitukseen. Samalla katsotaan verestä taas ne vasta-aineet, kun olen rh negatiivinen ja vihdoin ja viimein otetaan se hemoglobiini.

Sydän jumputti pikkuisella 141-145/min ja kaikki oli muutoinkin hyvin.

Muksu on tosiaan mahassa poikittain, kuten jo tiesinkin. Terkkari kysyi, että närästääkö ja vastasin, että arvaa vaan kuinka paljon :)

Eipä tällä kertaa kummempaa :)

Sef ja pikkuprinsessa 26 tasan
 
Argh, mulla menee hermot kun en saa hankituksi kotios sitä pinnistä - siis huutiksesta. Aina menee huudot yli tai ohitte... :headwall: Mrrh. Toi rintapumppu juttu, siskolta saan jonkun muttei mitään hajua mikä se sitten on.. vähän on hakusessa noi tissihommat vielä :LOL: Vasta teidän juttuja luettuani tajusin että mun täytyy jatkossa pitää YÖLLÄKIN rintaliivejä jos maito pursuaa yli... :whistle: En jotenkaan ajatellut sitä yhtään.. ja ne liivinsuojukset - onko niitä muitakin kuin kertiksiä? Niitä mulla on joku jämä paketti siskolta...
Isipakkaus vois olla ihan jees idea, mutta meillä varmaan toimis parhaiten joku hevi-musa-body-juttu...ja sisua ja jotain muuta. Lukuihmisiä ei mun mies ole ja mitään pehmoilujuttuja sille on turha kuvitella :LOL: tai mistäs mä tiedän miten se vielä alkaa pehmoilemaan, heh... Mut täytyy vähän funtsia.. Isänpäivä oli vissiin marraskuun alkupuolella? Eli onhan tässä vielä hetki aikaa :)

Jaahas, ei mulla mitään ihmeellistä asiaa ollu nyt, eilen tuli toinen 62cm toppapuku (paksumpi kuin se mikä mulla oli jo), ostin täältä kaksplussan kautta sen. Ihan hitsin kiva ja kirkkaan punainen.. nyt jos meidän typyli päättääkin olla poika niin siinähän on sitten punaisessa puvussaan :LOL:
Mutta nyt kahvin keittoon ja sitten hakemaan lisää tavaraa vaatehuonetta varten, se on ihan kohta jo valmis :)
 
runttipulla...miten ois, jos käyttäisit sitä automaattista korotusautomaattia. Silloin saat tuotteen varmasti, mikäli olet siitä valmis "riittävästi" maksamaan.

Itse käytän aina korotusautomaattia, kun en jaksa netin ääressä huutiksen sivuja päivystää.
 
On tosiaan kiva idea tuo isyspakkaus. Sanoinkin miehelle tänää, että kohtahan tuo on sun ensimmäinen isäinpäivä.. se kyl on edelleen niin varovaisella mielellä odotuksessa mukana, että tokas vaan, että eihän se oo oikeesti ku vuoden päästä.. no, niin, miten sen nyt ottaa. saahan sitä juhlistaa vaikka syntymätöntä lasta ja jos jotain sattuis lapselle tässä vaiheessa niin lapsi se olis jo kuitenkin.

Mistähän sais isä/isi sukkia? meilläki paita menis vähän yli. vauvalle joku body tekstillä olisi kyllä jees.

onko kellään lihaskramppeja ollut nyt raskauden aikana/ lihasnykimisiä tai vastaavia jaloissa? mulla on paljonkin, johtuu varmaan osittain selästä ja hermovauriosta, mutta ne on nyt pahentunu raskaan, että varmaan jo raskaus itsesään altistaa krampeille. pitäis vaan juoda paljon vettä ja toisaalta magnesiumiakin saada. mä kyllä käytänkin magnesiumia, mutta liian vähän varmaankin juon vettä. Se täytyy ottaa nyt tavoitteeks, että juo paljon vettä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Vasta teidän juttuja luettuani tajusin että mun täytyy jatkossa pitää YÖLLÄKIN rintaliivejä jos maito pursuaa yli... :whistle: En jotenkaan ajatellut sitä yhtään.. ja ne liivinsuojukset - onko niitä muitakin kuin kertiksiä? Niitä mulla on joku jämä paketti siskolta...
Kyllä löytyy ihan pestäviä malleja :) Aion panostaa Ruskovillan liivinsuojuksiin, kun ovat luomua. Tässä linkki: http://ruskovilla.fi/tuotteet.cfm?action=vauvat5 Hain itse asiassa tänään Ruskovillalta jotain harsoja ym. On jotenkin jo sellainen olo, että haluaa varustautua vauvan tuloon :)

Ajattelin antaa tuon isyyspakkauksen, kun tulevalla isukilla on synttärit. Se luulee, että saa multa hienoa Renault -konjakkia lahjaksi. :kieh: No, kai sellaisen pienemmän pullon voipi ostaa lisäksi... Paitaa en ostanut myöskään. Ostin pakkausta varten sellaisen yöasun, jossa paidassa lukee "ISKÄ". Mies tykkää juuri sellaisista yökkäreistä, joissa on bokserit mukana. Tulee ainakin käyttöön :) Kiva, kun laitatte omia vinkkejänne isyyspakkauksiin. Tulee aina lisäajatuksia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Vasta teidän juttuja luettuani tajusin että mun täytyy jatkossa pitää YÖLLÄKIN rintaliivejä jos maito pursuaa yli... :whistle: En jotenkaan ajatellut sitä yhtään.. ja ne liivinsuojukset - onko niitä muitakin kuin kertiksiä? Niitä mulla on joku jämä paketti siskolta...
Pestäviä liivinsuojia on useammallakin valmistajalla ja saa esim. isoista marketeista ja varmaan monista halpis sekatavarakaupoista. Lisäks on monta paikkaa netissä mistä voi tilata mut ne on aika kalliita kun halvemmatkin ajaa saman asian. Mulla jää kertakäyttöiset usein kiinni nänneihin ja saattaa alkaa vertakin vuotamaan kun repii irti, siks suosin pestäviä. Oulussa Kärkkäisellä oli 6kpl Avent-liivinsuojia 6,50? tai sinne päin. Pestävät menee ainakin kahden lapsen imetyksen ajan joten tulee käytössä halvemmiksikin. Reissussa jne. kertakäyttöiset helpompia jos ei pysty pesemään ja saattaa mennä hukkaan. Mulla ainaki tahtoo ne märät jäädä ympäri kämppää, missä nyt satun imettämäänkään. Otan kuivat jo valmiiksi ennen imetystä ja käytetyt jää lojumaan kun en saa heti vietyä pois. (Siksi siis ajattelen että menee hukkaan jos on jossain mukana :whistle: )

Johjo 26+2
 
Monna79: Sullahan on jo paljon kasassa pakkausta varten :eek:
Ite jos vaikka aloittais kohta sen keräämisen...

Ja siihen liittyen sit viel kysymys, et mihin laitat ne tavarat? Kai siihen joku laatikko on hommattava?

Mä en sitä ehdi saada isänpväks, mut lapsilta laitan taas jotain, niinkun aina! En oo koskaan sillai ostanu mitään isänpvä lahjaks, vaan muksujen kans ollaan jotain kivaa väkerretty. Menee vaan vuosi vuodelta vaikeemmaks toi keksiminen...

Mut jos sit vaik joskus joulun tienoolla tyrkkäis ukolle paketin kouraan :D

Mrs O & Eelis
 
Tänään soittivat neuvolasta sen eilisen sokerirasituskokeen tiimoilta. Se paastoarvo oli ainoa joka meni yli suositusten joten nyt siis mittailen 2krt/vk 5krt/pv verensokerit ja jos ne on kunnossa niin sitten on äippäpolilla käynti rv36. Jos kotimittauksissa arvot on mitä sattuu niin sitten tulee käynti äippäpolilla jo aikaisemmin. Eipä ole aikaisemmin ollut ongelmia noiden sokereiden kanssa, onneksi. Nyt täytyy tosian tarkistaa noita syömisiä ja huolehtia liikunnasta ja painonnoususta sillä minulla on ollut tapana saada isoja lapsia ja nyt jos on sokereiden kanssa häikkää niin sieltähän voi tulla vaikka millainen jätti, eikä se ole lapsellekaan hyväksi :ashamed: Toivotaan että kotimittauksissa arvot on hyvät..

Meille rantautui sitten syysflunssa :kieh: kuopus aloitti ja nyt on sitten minä ja mies niistelty nokkamme punaisiksi. Toivottavasti helpottaisi pian eikä tulisi sen kummempia "lisä vaivoja". Hatuttaa nyt vaan se että kun yöt on muutenkin olleet "levottomia" asennonvaihtojen ja masukin myllertämisen takia niin nyt on sitten vielä se että herää yöllä siihen että suu on kuin beduiinin sandaali kun ei voi hengittää kuin suun kautta |O Ja minä kun olen päättänyt olla juomatta yöaikaan ettei tarvitse juosta koko ajan vessassa..

MaMa ja tytsykkä 27+6
 
Terveiset taas ultrasta! Eilen kävin omalla lääkärillä, ja tilanne ei ole muuttunut kummemmaksi. Mahalaukku on liian pieni, mutta muuten kaikki näyttäis olevan ok. Vettä oli normaalimäärä, mikä kertois siitä, että ongelmat ei välttämättä ois kovin suuria.
Supistellu on kovasti, ja vauva oli kääntynyt pää alaspäin. Huomasin kyllä itse tuon käännöksen pari päivää sitten. Nyt ois hyvä, ettei painuis pää kovin alas - se painaminen pahentais vähän tätä supisteluhommaa. Maanantaina käyn lääkärillä, ja katsotaan kohdunsuun tilanne sitten.

Runttipullallako oli punainen toppapuku? Ostin kirkkaan punaisen just sen takia, kun en tiedä, kumpi on tulossa ;) Tykkään, että käy molemmille yhtä hyvin. Melkein tuon puvun takia poikaa, on minusta kuitenkin enemmän poikien puku.

lihasnykäisyistä "joku" :ashamed: kirjoitteli. Mulla myös varsinkin iltaisin sellaisia reisissä tuntuvia pieniä nykäisyjä, tuntuvat enemmänkin tuossa pintalihaksessa, mutta inhottava tunne kuitenkin.


isyyspakettia en oo koskaan antanut, eikä mun mies olekaan sellainen tyyppi, että asiasta innostuis. Tykkää kyllä kovasti lapsista ja on heistä ylpeä, ja "hoitaa isäntehtävät paremmin kuin hyvin", mutta ei halua siitä mitään numeroa koskaan. Napanuoran leikkaukseen vastaa aina kätilöille, että hänen suhteensa lapsiin muodostuu muuta kautta kuin napanuoran leikkaamalla. Eikä ensi pesuakaan halua tehdä, vaan kuvaa tapahtuman mieluummin. Varmaan kätilöt ajattelee, että voi äiti- parkaa :LOL: mutta tiedän itse, että lastenhoitohommat yms. jaetaan meillä kotona automaattisesti kyllä ainakin tasan ;) ja isä rakastaa jokaista vastasyntynyttä heti täysillä.
Eli ei isyyspakkausta meillä.

 
Voi vitsit sitä on kyllä välillä kuin Liisa ihmemaassa :LOL: Mitähän kaikkea kivaa sitä vielä eteen tulee kun toukkeli syntyy. Pitää siis liivinsuojuksia katella joulun alla kun alkaa vapaat, on enemmän aikaa. Kiitos vastauksista, olen kyllä vähän pihalla näistä vermeistä mitä tarvii hankkia. :whistle:

Tuttemui, toivottavasti masulaukkuasia kuitenkin menee pienimmällä mahdollisella rempalla kun sen aika tulee, tai että se on kuitenkin väärä hälytys. Eihän lääketiede mitään eksaktia kuitenkaan aina ole, edes näissä ultrajutuissa. :hug: haleja ja voimia :heart: Ja juu, mä ostin käytettynä kirkkaanpunaisen puvun toiseksi. (toinen on luonnonvalkoinen/beessi). Se on kyllä supersuloinen ja jos on jostain syystä typy vaihtunu pojaksi niin puen sen kyllä päälle. :)

Mä pähkin sitä isi-pakkausta vielä, syntkätkin miehellä on kyllä ens kuussa. Jotain jäynähuumoria voisi kyllä kehitellä mutta katsellaan. Kunhan nyt eka saadaan se vaatehuoneen remppa valmiiksi niin orientoidun sitten muihin asioihin.

Jaahas, mä taidan kipasta leipomolle ja olen kerrankin reilu esimies - haen munkit palaverin kunniaksi :)

Huomenna on perjantai - mihin ihmeeseen nämä viikot menevät kun ei matike-päivät enää tunnu missään... kohta on jo joulukin ja pian synnytetään.. huih!


 
[/b]Sokerirasitus takana, ei ollut edes paha homma, juomakin meni hyvin alas, kun janotti ihan pirusti aamulla. Saas nähdä tulokset.... Paastoarvo pikana mittarilla oli 5.2, saas nähdä mikä on sitten totuudenmukainen, kun sen plasmasta laskeevat :whistle:
Samalla sitten kävin neuvolan terkan juttusilla, kun oli aikaa. Maanantaina jatkuu sitten sairasloma sinne äippälomaan saakka. Sanoi vaan, että ei ole leikinasia nämä supistelut, ja viiltelyt, varsinkin kun työ on rappukäytävissä ravaamista ja autolla ajoa.
Isyyspakkausta en ole ikinä tehnyt, enkä tee nytkään, ei ole meidän juttu.
Taidan ostaa tuon Aventin pumpun, oli babystylen nettisivuilla tarjouksena 49e.
Jaahas, nyt ruuan laittoon.
Ja mustaukset meni taas näköjään just oikeen :whistle:
 
Torstaita!

Meillä käynnistyy sitten viimeinen vierailupäivä. Reilun tunnin päästä ois tarkoitus lähteä ajelemaan takaisin kotiin päin. Matkalla pysähdytään hakemaan meidän vaunut matkaan Lahdesta, jos vaan sopivat kyytiin ku joku on taas ostanut Helsingin tyhjäksi :D .

Isyyspakkauksesta: Viimeksi ostin jotain pientä, olikohan minibaarikokoinen viskipullo ja tuon sikarin korvasin lakritsipiipulla. Tällä kertaa vois kyllä ostaa jonkun laatusikarin, vaikka ei tuo mies varmaan sitä tule polttamaan, kun ei ole koskaan sitä tehnyt. Sitten meinasin teettää paidat/bodyn molemmille. Musta niin hauska teksti isin paitaan "all i wanted was a blow job" mut mies sanoi että kukaan muu kun me ei ymmärtäis et se on vitsi :D , tätä lasta kun kuitenkin suunniteltiin ja ns. tekemällä tehtiin. Sit hankittuna on jo ihana isäkirja (tää saattaa kuitenkin olla esikon isänpäivälahja). Pitää katsoa mitä siihen kertyy 3kk aikana. Mites onko kellään ollut puhetta varpajaisista?

Täälläkin rinnat vuotaneet jo kuukauden päivät. Onneksi niin vähäistä, että voi vielä pelkällä topilla nukkua. Mulla oli esikon kanssa noi ruskovillan liivinsuojat, mut musta miellyttävämmän tuntuisia oli nuo kertakäyttöiset. Ruskovillan suojat kutitti ainakin mun ihoa, mut semmonen huomio, et mulla on tosi herkkä iho. Nyt vois kyllä yrittää etsiä silkkisemmällä pinnalla olevia kestosuojia, niitä kun kului vuoden aikana paaaaljoon...

En muista mainitsinko, mut meidän nimitutit saapuivat. Ne pikkuiset on niin söpön pieniä ja nimi tuntuu edelleen suussa hyvälle. Vielä pitäs vääntää toinen ja mahdollisesti kolmas nimi...

Vierihoidostahan mun piti vielä kirjoittaa:
Esikon synnytyshän alkoi yöllä ja kesti sinne päivä kahteen. Hoitajat ottivat typyn ensimmäisenä yönä about 6 tunniksi "vauvalaan" jotta sain nukkua ja se oli todella hyvä juttu, koska aamulla mun kanssa samaan huoneeseen tuli äiti, joka poika huusi sitten lähes läpi yöt. Tältä vauvalta mittailtiin myös sokereita ahkeraan ja labran poju hoiti sen niinkin ihanasti kuin kaikki valot päällä kuuden jälkeen ja lisähuudatti vauvaa siinä huoneessa. Eikö sitä olisi voinut tehdä käytävällä /hoitohuoneessa, niin me olisimme saaneet nukkua rauhassa?? Meillä typy kun ei edes osannut itkeä, ennen vuoden ikää :whistle: . Tosin vierihoito katkesi sitten 3 päivää synnytyksestä kun tyttö joutui teholle, ja mä pääsin kotiin...

Nyt pitää mennä laittamaan pöperöä pöytään, että päästään lähtemään..

Amino ja kuutti 27+4
 
Aaargh, nyt ärsyttää. Sain sen palkanlaskijan vihdoin kiinni, ja mä todella NIIN toivosin että oisin töissä isommassa firmassa. Se ilmotti että "sen mielestä" työnantaja ei maksa äitiysvapaalta mitään, oon kokoajan olettanu että mun työsopimus (joka on niin perusperus) kattaa sen kolmen kuukauden normipalkan. Pomokaan ei osannu sanoo mitään, ja se sentään omistaa tän paikan, vähänkö ärsyttää vängätä näitä juttuja. Ite saa oikeuksiensa puolesta taistella...

No mutta, ehkä se tästä...

Mrs O: aluksi aattelin laittaa ammeeseen, mutta nyt ehkä laitan vaan johonkin laatikkoon ja kätken se porukoille siksi aikaa, voin sitten isänpäivänä ottaa sen mukaan sieltä samalla kun käydään isäpappaa juhlistamassa.
Ei mulla vielä pari päivää sitten mitään muuta ollu kun se baby blues kirja, yksi reissu prismaan ja apteekkiin ja johan löyty.. =) Yleensä pääsen avokkia myöhemmin töistä niin on hankala salakuljettaa tai salashoppailla, täytyy tehä kertarysäyksiä.

Niistä isi-sukista, luulen että ne ilmestyy kauppoihin just ennen isänpäivää sillai sopivasti!

Haidi84: mulla toissayönä nyki pohkeet, ja heräsin siihen. En sitten tiedä alkaako kohta kunnon krampit..

Ja taas jatkuu kelan lomakkeiden setviminen...

Monna79 & nappula tasan 25
 
Ciao, onko muilla masu kipeä öisin? Musta tuntuu että se jotenkin painuu/painaa ja on aika kipeäntuntuinen, varsinkin jos unissanu käännyn reilusti, rajusti... ja töissä palavereissa istuminen tekee kipeetä, siis kun nousen niin tuntuu aika ikävästi masussa. Onko nämä nyt supisteluita vai mitä? Huh... ens viikolla on lääkärineuvola niin varmaan saan jotain selvyyttä sitten kun kyselen ja siellä tutkitaan..?
Muutoin ei juuri kipuja ole, kävellessäkään ei koske kun en ole nyt käyny lenkkeilemässä jolloin tuli sitä nivuskipua.. ja toukkeli polskii siihen malliin masussa välillä että tuntuu kuin olis tulossa nahan läpi jo ulos
:LOL:
 
Heipparallaa!!

Me ollaan jo aamusta reippailtu, auto teki tenän niin ei ollu muuta mahdollisuutta :LOL:
Lähdettiin kerhoon kävellen, ei sinne tosin ole matkaa kun kaks km, mut kun sekin jo saa supparit aikaan niin oli vähän tympeä... Varsinkin kun me ei ihan ilman kommellusta siitä selvitty...
Poika valitti jo lähtiessä, siis heti kun portista ulos päästiin ettei jaksa polkea. Sanoin et pakko on jos me meinataan sinne kerhoon ehtiä. No, jonkun ajan päästä katoin sitä touhua ja näytti kyl ettei poika oikeesti jaksa polkea! Katoin pyörästä takakumin ja polkimet et ne on kunnissa, ja hyvin ne toimi. Matka jatku, kunnes sit poika raukka oli ihan poikki! Olin jo matkan aikana sitä välillä työntänytkin. Mietin kans josko jannu olis sairastumassa tjt. Sitten vasta kun kävelin pojan edelle ja katoin kun se tuli, ni hoksasin et etukumi oli tussuna |O Kyllähän mulla tuli niin huono omatunto kun en aiemmin kattonu tarkemmin vaan pistin pojan polkee :ashamed:
Sain pyörän nakattuu sillai jännästi rattaiden alle eturenkaasta ja poika sai sit jonkun matkaa istua siin pyörän tarakalla kun minä puskin koko helahoitoa eteenpäin. Se sit rasitti enemmän tuota mahaa ja nyt ikävästi taas polttelee :(

Aminohappo:mistä oot ne nimitutit tilannu? Miten mulla on menny koko aihe ihan ohi.. :ashamed:

Tuttemui: Ehdinkin jo eilen kummastella mihin olet kadonnu kun ei oo moneen pvään kuulunu mitään :D
Milloin sulla oli se Oysin ultra? vai muistanko ihan väärin et sulla olis se vielä??

MaMa74: Meillä on ollu toi flunssa varmaan koht kuukauden, ja kieltämättä hermo menee jo!! Joka aamu ja ilta kurkku kipeenä ja öisin ei saa nukuttuu kun nokka on tukossa |O Muksut on onneks selvinny siitä, mut minä ja ukko kärsitään vielä. Päivät onneks menee ihan hyvin, ei koko ajan tarvi olla niiskuttamassa, mut vois nuo yötkin jo parantua!

Vaan nyt täytyy mennä keittelee kahvia jotta pysyn hereillä!! En vieläkään oo saanu alettuu syömään niit rautatabuja :ashamed: Hiukka väsyttää päivisin, tai koko ajan, mutta oma syy!!

Mrs O & Eelis 24+5
 
Neuvolassa käyty! Kaikki oli ok, Hb oli noussut, 125 taas joten kyllä ne rautalääkkeet auttaa =) Paineet ja pissat oli ok, painoa oli tullut 1,6kg kuukaudessa joten ihan maltillisesti, lähtöpainoa oli jo riittävästi, niin ei yhtään haittaa, vaikka painoa ei kovin tuliskaan!

Sokerirasitusta ei täällä tehdä kellekään, vaan kaikille automaattisesti annetaan tuo sokerimittari mukaan ja kotona pitää mitata sitten yhtenä päivänä 4 kertaa. Ihan ok mun mielestä, eli aamulla ennen aamupalaa (paastoarvo) ja sitten 1h aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen. Siitä sitten piirtävät jonkun käyrän ja päättävät, tartteeko mittailla enempää.

Lopuksi sydänäänien kuuntelemisen jälkeen (sykket oli 130-160) mitattiin sf-mittaa, joka olikin yllättäen 25cm! Syyksi paljastui perätila, eli vauvelin pää on sopivasti niitä senttejä lisäämässä tossa rintojen alla, joten mitta varmasti pienenee seuraavalla kerralla, jos on kääntynyt. Muutenhan makuulla musta ei ees tajua, että oon raskaana, niin piiloon lantioon vauva menee! Neuvolan tätikin oli ihmeissään, että oonko raskaana ollenkaan! Ilmeisesti olen tosi erikoinen ruumiinrakenteeltani, kun lantiokin kerta on mennyt niin huonoon kuntoon, mitä lie salaonkaloita tuolla on, jonne se käärö piiloutuu :eek:

Mitään jättiläistä ei tästäkään vauvasta ole tulossa muutenkaan, esikko oli yliaikaa mahassa 2viikkoa ja silti oli vain 2820g joten melko pieni tulee varmaan tästäkin.. parin viikon päästä neuvola ja aikovat ultrata ja tehdä kokoarviota kun on niin pieni tämä massu.. :/ Uskon kyllä, että kaikki on ihan ok, minä vaan oon tällänen tapaus, en "tuota" isompia mahoja tai lapsia :LOL:

Nyt ruuantekoon, täytyy tulla kommentoimaan muita juttuja myöhemmin :wave:
-Lappitar ja Hippunen 27+4
 
Tuttemui onneksi uutiset olivat noin hyviä :hug:
Aminohappo teilläkö on jo nimi tulokkaalle? Me ei olla saatu aikaiseksi mitään sen asian suhteen :ashamed:

Tähän mennessä verensokerit ovat kotimittauksissa olleet todella mallikelpoisia :D toivottavasti myös pysyvät hyvinä. Tytsykkä on tainnut parkkeerata poikittain/ hieman viistosti kun tuntuu venytystä molemmissa kyljissä ja ajoittain toisessa nivusessa. Vielähän sillä on tilaa myllertää, mutta pikkuhiljaa voisi alkaa harkita sitä oikeaa asentoa. Tuntuu todella inhottavalta nuo venyttelyt sivuilla ja nivusissa |O

Joku kysyi noista yöllisistä vatsakivuista. Minulla on niitä ajoittain ja johtuu varmasti huonosta asennosta. Onko kenelläkään muulla puutumista reisissä kun makaa kyljellään? Minulla puutuu reidet helposti jos makaa ihan kyljellään, tuntuu todella pahalle. Pakko on pitää jalkoja silleen hassusti ettei sitä puutumista tule. Että pitääkin vääntäytyä kaikenlaisiin asentoihin raskausaikana ettei vaan paikat puutuisi tai vetäisi suonta jne :LOL: Nyt salaatin tekoon..(ai miten niin yritän syödä tavallista kevyemmin ja terveellisemmin :whistle: )

MaMa ja tytsykkä 28+0
 
moi vaan kaikille!

Oon käyny lukemassa mutten ikinä "kerkeä" kirjoittamaan. On hauska käydä lukemassa muiden kuulumisia.

Elikkäs minun laskettuaika on 19.1 ja tämä on toinen raskauteni. Ensimmäinen lapseni syntyi 19.2.08. Nyt pieni tyttöni on kohta 8kk vanha ja sisaruksille tulee ikäeroa vain 11kk.
Neuvolalääkärissä kävin toissa päivänä ja kaikki oli ok. Paino oli noussut vähän ja hemppari oli jopa noussut 112 117:sta. Ja toi on hyvä nousu minulle. :) Vauva liikkuu kovasti ja masussa on kova meno päällä koko ajan. :)

Minun vanhemmillani on ensi vuonna paljon lapsenlapsia. Minulle syntyy vauva ja isosiskolleni syntyy kanssa toukokuussa. Ja tänään hän sai selville että heille syntyy kaksoset!! kyllä on sitten hommaa heillä. Heillä on jo kaksi vanhempaa poikaa 3- ja 4-vuotiaat. On mummolassa sitten kova meno päällä... :)

Kauheaa närästystä on taas. Aivan kuten viime raskaudessa. Se on niin ärsyttävää! Ainut mikä auttaa on gaviscon. Mutta sekin vain hetkellisesti.

Haluaisin niin kovasti saada selville kumpi meille on tulossa. Olisi ihanaa miettiä jomman kumman nimiä. Joko tyttöjen tai poikien nimiä. Nyt pitää miettiä molempien nimiä...

Hyviä vointeja kaikille!! :)

Vauva09 ja rv 26+3
 
Kylläpä kuulostaa tosiaan ihanilta nuo teidän suunnittelemat isyyspakkaukset, taidanpa rueta minäkin suunnittelemaan jonkinmoista omalle mörrikälleni... ;)

Mä en ole ainakaan vielä huomannut, että olis alkanut rinnoista jotain erittymään. Täytyypäs seurailla tarkemmin.

Noista lihaskivuista ym. oli kanssa ollu teillä täällä puhetta; mulla ollut ainoastaan silloin tällöin yöllä kauhea suonenveto-kramppi jalassa, ja se on tullut aina sen jälkeen kun oon yöllä herännyt ja unissani vähän venytellyt..se on tosi häijyn tuntosta, enkä usko että se liian vähästä veden juonnistakaan johtuisi. Täytyy vaan yrittää muistaa olla venyttelemättä yöllä... :D

Äitiyspakkaus tuli eilen, kyllä piti hiplata niitä koko ilta ja miehelle esitellä! =)

Kävin äsken lenkillä, mutta en edes kovin kauas kerennyt kun jo alkoi oikealle puolen alamahaan niin pistämään että lähdin suosiolla takaisin kotia päin. Ai niin, kävin ostamassa viime viikolla tukivyön, ja ainakin pystyssä touhutessa (siivoilu, ruoan laitto jne.) siitä tuntuu olevan kiitettävästi apua.

Nyt alan siivoilemaan... :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 26+6 :heart: -
 
Heippa vaan! Mpa, voin ymmärtää fiiliksiäsi.. Itse otin vastaan kaikenmaailman vaatteet kun esikoinen syntyi. Osa oli todella kauheessa kunnossa ja jäikin sitten meidän varaston täytteeksi :kieh: ja osa oli aika venähtäneitä ja kulahtaneita ja silti pesin ja silitin ne. Nyt kun odotan kolmatta niin löytyi varastosta vaatteita mitkä olin saanu lahjaksi ja jääneet käyttämättä näiden riepujen takia :/ Nyt olen ostanut aika paljon itse juuri sellaisia joista oikeasti tykkään ja olen hyvilläni siitä etten ole lupautunut ottamaan kenenkään nurkista meidän nurkkiin pöyrimään näitä riepuja. Jos joku haluaa lahjoittaa niin katson niistä vain ja just ne mistä tykkään ja tiedän että menee käyttöön. Jopa äitiyspakkauksesta annoin pois kaverille jotain mistä en tykänny.
Tänään vauva kääntyili oikeen kunnolla mahassa, ja tuli sellainen olo että hän käänty siellä ihan ympäri, toivotaan että pää olis kuitenkin alaspäin ettei olis yhtäkkiä tulossa peppu edellä...
Muuten täällä menee hyvin, ei kipuja vaihteeksi :attn: B)
 

Yhteistyössä