TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Monna - Nordean vakuutus on kans voimassa heti syntymästä, mutta mun mielestä se oli aikasta kallis. Tapiolassa vaaditaan se kotivakuutus muistaakseni samaan butiikkiin, joten se jäi meiltä sen takia. Kaikki vakuutukset on Nordeassa, mutta noi ehdot oli kyllä mun mielestä myös hyvät - vaikka kallis onkin.

Tekaisin mustikka-mansikka-muropiirakan. En ole vielä maistanut, mutta otan pikku palan ennenkuin menen köllimään. Mun ruokavalio on ruuan suhteen ihan ok - syön ruisleipää, kotiruokaa enimmäkseen (no joskus hampurilaisia tms.) ja hedelmiä joka päivä, ja lounaalla on myös salaattia tai jos on eväät niin on aina tomsua ja kurkkua. Mutta syön myös karkkia ihan hirveästi, ollaan molemmat kauheita karkkisieppoja, oikein hävettää.. :ashamed:
Onneksi se sokrutesti näytti hyviä lukuja, niin ei ainakaan sen puoleen ole paniikkia.

Mä perkasin muutaman kassillisen vauvanvaatteita ja meillä on niitä.. liikaa. Pikkusia bodeja ja puolipotkareita on taatusti niin monet etten kerkeä kaikkea käyttämään. Mekkojakin on vaikka kuinka paljon vaikka tiedän jo, ettei niitä paljoa tule käytettyä. Yöpukujakin on viikon jokaiselle päivälle kokoa 50-56... heh. No, suurin osa siis käytettyinä eli en sentään ole mitään kulutusjuhlia täällä pidellyt.
Mä olen koittanut huutiksesta katsella pinniksiä mutta pari hyvää pinnistä on mennyt sivusuun, kun en ole ollut koneen äärellä kaupan mennessä umpeen. Grrh, pitäis siis vartoa aina kun on menossa kauppa kiinni, että huutaako muut vaiko eikö. Jos en saa käytettynä niin sitten ostan uuden, mutta mieluummin ottaisin pinniksen käytettynä ja patjat ym sitten hankin uutena.
Liikunta... MITÄ se on :ashamed: :ashamed: ... en ole liikkunut ihan ulkoilumielessä juurikaan, kauppareissuja (hullut päivät, messut ym) tosin on tullut tehtyä jalkapelissä ja siten käveltyä mutta ulkoilu on jäänyt tyystin. Syynä on muka se, ettei mun tuulipuvun housut mene jalkaan :LOL: Omaa saamattomuutta siis, olisinhan mä voinu ostaa jotkut jättibyysat joilla kulkisin nämä loppukuukaudet. Mutta joops, nyt menen kattomaan miten vaatehuoneen maalaus edistyy ja haukkaan palan sitä piirasta - sitten köllimään.

Hyviä öitä :heart:
 
:wave: Mullakin oli esikoinen vierihoidossa koko sairaalareissun ajan, tosin synnytys tapahtui yöllä niin, että pistivät mut nukkumaan heti vähäksi aikaa, oisko kolmisen tuntia siinä unta kertynyt.. Nyt aion kyllä käyttää tilaisuutta hyväksi ja antaa suosiolla hoitajille vauvan ja pyytää vaikka nukahtamislääkettä tai jotain, että saan levättyä! Mullakin tosin iskee se väsymys vasta parin viikon päästä, joten se sairaalassaoloaika mennään varmaan jollain hormoonihuuruilla taas...

Ruokavalio on meilläkin ihan ok, tykkään syödä kaikkea vihreetä ja juureksia, esim. lanttua... salaattiakin on ollut viime aikoina kun vihdoin tajusin, ettei sen perussalaatin tekeminen niin työlästä oikeesti oo.. Hedelmiä pitäis syödä enemmän, syön aika kausittain. Nyt syön kilokaupalla mandariineja ja omenia, kun ovat niin hyviä! Sattui kaupassa olemaan vielä yksiä puolalaisia omenia, jotka oli mielettömän hyviä ja kilohinta alle euron! Herkkujakin menee, mutta onneksi toi mun hiivatulehdus (joka on siis kroonisena periaatteessa koko ajan) rajottaa vähän. Sokeria pitäis välttää kaikissa muodoissa. Suolainen on mun himo, sipsit ym.. :ashamed: Jos alkaa olemaan turvotusta, pitää sekin lopettaa.. Täällä ei onneksi ole minkään valtakunnan mäkkäreitä eikä hesejä, joten hampurilaisen oon syönyt viimeksi öö... kesällä varmaankin kun oltiin etelässä pojan kanssa sukuloimassa. Ja poikakin kävi silloin ekaa kertaa mäkkärissä, ihmiset ihmetteli, kun ei osannut syödä hampurilaista ja on jo kuitenkin melkein 3v :LOL: No, se on pieni huoli se :D Kuka 3-vuotias sitten taas osaa syödä kuivalihaa herkkunaan, se onkin toinen juttu :p

Me otettiin se vakuutus sitten Ifistä kuitenkin, oli kaikista parhaimmat suojat kaikkeen, vaikka kallis (tai peräti kallein) taisi olla. Kaikki muutkin vakuutukset on Ifissä, joten oli jotenkin luontevaa. Eli nyt on sitten vauvalla jo vakuuutus voimassa, ja vaihtuu automaattisesti lapsivakuutukseksi, jossa voidaan sitten itse määritellä esim. omavastuu, joka taas vaikuttaa vuosimaksuun.

Liikunnasta just eilen kävin uimassa taas Anarin kanssa, kyllä ihmiset suihkussa kattoo meidän mahoja =) Tosin mulle se 30min altaassa on aika maksimi, ettei siinä sitä kuntoliikuntaa paljoa tule. Lantion takia toi on mulle ainoa mahdollinen liikuntamuoto, jota edes jotenkin voin harrastaa, sammakkopotkuja kun potkii niin lantioon ei kohdistu niin paljoa kipua. Ja sauna sen jälkeen on kyllä palkkioista parhain! En muutenkaan tykkää varsinaisesti hikoilla, joten uinti on aina ollut mun lemppari.

Voi että, toivottavasti menis aika nopeesti! Torstaina olis neuvola taas kuukauden tauon jälkeen =)

Siihen asti :wave:
Lappitar ja Hippunen 27+2
 
Kiitos Johjo! Mä oon tainnu lukea tai ymmärtää väärin sen niitten tarjoaman lapsivakuutuksen, täytyy perehtyä tarkemmin siihen hakukaavakkeeseen, meillä kun muutkin vakuutukset on siellä tapiolassa... =) Hauskaa päivää kaikille!!

Monna79
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Me otettiin se vakuutus sitten Ifistä kuitenkin, oli kaikista parhaimmat suojat kaikkeen, vaikka kallis (tai peräti kallein) taisi olla. Kaikki muutkin vakuutukset on Ifissä, joten oli jotenkin luontevaa. Eli nyt on sitten vauvalla jo vakuuutus voimassa, ja vaihtuu automaattisesti lapsivakuutukseksi, jossa voidaan sitten itse määritellä esim. omavastuu, joka taas vaikuttaa vuosimaksuun.
Aloin miettimään tuota mitä kirjoitit vakuutuksesta. Mulle sanoi vakuutusmyyjä että heidän (If:n) syntymättömän lapsen vakuutus on huono kun ei jatku automaattisesti. Joutuu terveysselvityksen tekemään ennen kun ottaa lapsivakuutuksen. If:n nettisivuilta löysin vastauksen.
"Vauvavakuutus ei jatku automaattisesti Lapsivakuutuksena, vaan voit hakea Lapsivakuutusta aikaisintaan, kun lapsesi on täyttänyt kaksi (2) kuukautta. Lapsivakuutusta varten tarvitsemme uuden terveysselvityksen." http://www.if.fi/web/fi/private.nsf/noframes/D69CDF5193E13305C12572680025DEBC

Tarkista ihmeessä asia ettet ole tullut "huijatuksi". Ei kai tuossa voi olla paikkakuntakohtaisia erojakaan.

Sori kun oon tällanen "vakuutuspoliisi". Just eilen oon käyny jutteleen näistä niin on tuoreessa muistissa. Nordeassa sun muualla en edes käynyt kun tulin siihen tulokseen että meidän vakuutukset on edelleen halvimmat siellä missä nyt on. Helpommalla pääsee vaikka olis jonku euron erokin kun ei tarvi alkaa vaihtaan kaikkia vakuutuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Monna79:
Kiitos Johjo! Mä oon tainnu lukea tai ymmärtää väärin sen niitten tarjoaman lapsivakuutuksen, täytyy perehtyä tarkemmin siihen hakukaavakkeeseen, meillä kun muutkin vakuutukset on siellä tapiolassa... =) Hauskaa päivää kaikille!!

Monna79
Tästä linkistä löytyy enemmän tietoa
http://www.tapiola.fi/www/Yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Henkilot/Lapsen+vakuutukset/Lapsivakuutus/Lapsivakuutus_esittely.htm
 
Lappitar, se IFin vakuutus ainakin mun kaverilla on just semmonen että uus terveystodistus pitää hankkia, ei jatku automaattisesti. Me jätettiin just sen takia se automaattisesti pois. Ärsyttävää kun noi vakuutukset ei voi olla samanlaiset kaikkialla - eli siis vertailu on tosi hankalaa. Varmaan joku salaliitto odottavia äitejä vataan... grrh.

Mä tulin eilen siihen tulokseen kun menin nukkumaan, että olen varustautunu kuin jotain nälkähätää tms vastaan, niin paljon on jo kamaa valmiina :LOL: Sen lisäksi että toukkelille on kaikkea mahdollista tullut hankittua, siis esim. kasvovoiteita ja ripsivärejä.. valmistaudun kuin en enää ikinä pääsis kauppaan :LOL: tai että ei olis rahaa enää mihinkään kivoihin juttuihin kuten esim. lancomen ripsiväriin.. Vaikka siis eihän tulot nyt niin paljoa tipahda ja ensi talvena ja keväänä ja kesällä ja syksyllähän on päivisin aikaa käydä vaikka missä, vauvan kanssa siis. Toisaalta meillä rajoittaa liikkumista yksi auto kun mies on sillä sitten päivät töissä, mutta pääseehän sitä julkisilla joten kuten jos on tarvetta...
Jep, mutta siis hamsteri olen ollut kyllä nyt - sentään vaippoja en ole vielä hankkinut mutta kyllä on tavaraa vähän joka lähtöön hankittuna. :whistle: :ashamed:

Jaahas, nakkikeitto syöty - pitää alkaa tekemään duunejakin niin pääsen kotios vielä tämän päivän puolella =)
 
Kiitos Johjo ja runttipulla! Niimpä näyttää olevan... jotenkin sain sellasen käsityksen, että ois jatkunut, tai sitten olen vain sekoittanut eri yhtiöiden säädökset... No, näillä mennään, täytyy sitten vaan toivoa, että vauvalla ei ilmene mitään ihmeellistä niin saadaan jatkettua sitä vakuutusta sitten... :headwall: Tän siitä saa kun vähän puolihuolimattomasti hoitelee asioita! Onneksi on kanssasisaret täällä niin vähäisetkin aivosolut kohtaavat :LOL:
 
Ai niin, piti vielä kysyä kun juuri asian kanssa pähkäilen, joko teillä erittyy nestettä rinnoista? Maitoahan se ei vielä ole, mutta jotakin... Esikoisenkin kanssa alkoi näihin samoihin aikoihin joten ei tullut yllätyksenä. Ärsyttävää kuitenkin! Joskus aamuisin herään paita märkänä ja joskus paidassa on vain kovettumia tissien kohdalla... Nytkin on koko aamupäivän tuntunut, että jotakin sieltä erittyy, tuntuu märältä. Ei viittis vielä liivinsuojuksiakaan alkaa käyttämään, niitä saa sitten ihan riittävästi käyttää taas vähän ajan päästä.. :|
 
meki saatiin just päätös pohjolasta et ku sen 270e maksaa niin on varaus voimassa..
ite oon niin sairas ollut että =) pakko oli se ottaa...eikä mitenkään vertailtu vanhemmilla kaikki vakuutukset jopa koirien vakuukset siellä...
meillä kotivakuutus siellä ja ite otin yel-in sen kautta..joten halvempalla se sen kautta tulee;)

mut kysyisin teiltä...
mulla ollut yli viikon jo vähä väliä kipeitä supistuksia toki nyt jo vähän helpannut mutta sit on tullut noita kivuttomia ihan mielettömästi ainakin voin sanoa 40-50 päivässä..
jostain luin että oin 10 on ihan normaali...onko perää?
Mä kun nousenkin tuolilta saan supistuksia...
en kehtaa neuvolaankaan joka päivä soittaa etten vaikuta niin vainoharhaiselta...

onko täällä muuten ketään muuta parturi-kampaajaa?
 
Hei taas pitkästä aikaa..

Kävin tuossa 8pvä neuvolassa... pissassa oli valkuaista muuten kaikki ok. 4h näytteen ottaavat seuraavalla kerralla 27pvä.
Kelaan vein papereita tuossa jokin aika sitten, kysyin vielä viedessäni että onko ne oikein täytetty ja vastaus oli että on. No eilen sitten kelasta soitettiin ja sanottiin että paperit on puutteellisesti täytetty :headwall:
Asia hoitui kun puhelimessa kerroin tietoja sitten... Toinen asia josta juputtivat kun olen ilmottanut lasketuks ajaks 29pvä (jonka siis ultran jälkeen vaihtoivat punakynällä oikein tuohon äitiyskorttiin) onkin sitten väärä ja prkl... Olivat neuvolaan soittanu ja tarkistanu sieltä sitä ja siellä oli sanottu 28.1 (mulla ei edes nla kortissa ole sellasta päivämäärää) :LOL: elikkä kait sitä sitten itsekin käytän sitä 28.1.2009 laskettuna aikana


Ja tänään tuli postissa kelasta lappu että pitää se lääkärintodistus sinne viedä tai voi olla äp raha päätös hylkäävä. :headwall: muuten hyvä mutta se lappu siellä on.. ihme jos paineet rupeaa kohta olemaan miljoonia =)


Meillä oli vesirokossa parisen viikkoa sitten esikoinen ja nyt sitten tuo kohta 10kk on vesirokossa. Eli taas ollaan jumissa kotona :(

Olihan taas aika omaan napaan kirjotettua

matsu83 ja vauveli 24+6
 
Terveiset sokerirasituskokeesta ja neuvolasta :wave:
Täälläkin oli vihdoinkin siirrytty siihen cokiksen tyyliseen juomaan sen sookeriveden sijaan ja se ei todellakaan ollut niin pahaa. Siinä vaan kävi niin että paastoarvo oli yli sallitun joten sain mittarin kotiin ja nyt mittailen 2krt/vk 5krt/pv sokereita. Muut arvot oli hyvin rajojen puitteissa. Paastoarvo saattoi olla koholla sen iltaisen oksentamisenkin takia, mutta nyt edetään näin että seuraavaan neuvolakäyntiin asti joka on 2 vk päästä mittailen niitä sokereita kotona. Neuvolassa kaikki ok ja hemppakin oli noussut ihan mukavasti.

Viime yö meni hieman harakoille kun tytsykkä innostui järjestämään yötä myöten sellaiset mylläjäiset mahassa ettei nukkuminen oikein ottanut onnistuakseen. Toivottavasti ei ole tulossa mikään yökyöpeli tästä vauvelista :whistle: Jos lähtis keittelemään synttärikahvit kun ei noita muuten tule juhlittua :D

MaMa ja tytsykkä 27+5
 
Ihana päivä B) Olipas kiva käydä lenkillä, kun aurinko paistoi!
Vierihoidosta Mulla oli neitokainen viimeksi koko ajan itselläni hoidettavana. Kävi hyvä tuuri, sain yhden hengen huoneen itselleni ja miehellekin sitten sinne köijättiin vuode, niin saatiin ihan keskenämme hoidella vauvaa. Onneksi mies sai olla yötä mun kanssa, sektiolla kun neiti syntyi, niin en olisi itsekseni kyennyt nostelemaan eka illan aikana tyttöä.
Käytiin siellä kiinalaisessa raflassa syömässä, ja olipas ihanaa ruokaa mutta arvatkaapas närästääkö yhtään nyt.... Ei paljon renniet auta.
MaMa74 Onnea :flower:
Todellakin erittyy nestettä rinnoista, varsinkin saunassa tulee ihan kunnolla.
Vinkkejä kehiin hyvästä rintapumpusta Mulla oli viimeksi kaverilta lainassa se Ainun peruspumppu ja se oli surkea! Ja jos enteet pitää paikkaansa, niin maitoa tulee riittämään ihan pumpattavaksi saakka. Onkohan kellään kokemusta tuosta Avent pumpusta? Pumpun on nimittäin oltava meikäläisellä valmiina kotona kun laitokselta kotiudutaan...
runttipulla mullakin on hamstrattu Diorin ripsivärejä aimo kasa :LOL: Jokainen joka laivalle menee, niin mää vaan pyydän ripsaria tuomaan, ihan kun sitä nyt kuluttaisin niin paljon.... :whistle:
Torstaina olisi tilipäivä, niin ajattelin lähteä yllätys, yllätys taas shoppailemaan :ashamed: Pitäisi löytää tytöille talvitamineita ja kengät. Juu ja ite tarviisin isompia alushousuja.... Niin ja vauvallekin vois ostaa jotain....
Jaahas, nyt saunalle puita lisäämään, niin pääsee löylyihin löhöämään :wave:
 
Heipähei!!
Kiitos sirts kommenteistasi mosmo-pakkauksesta :)
Lappitar juu täällä erittyy aika runsaastikin välillä rinnoista nestettä, itse asiassa viime yönä kun heräsin käymään pisulla niin ihmettelin kun yöpaita tuntui rinnan kohdalta ihan märältä ja tarkemmin kun katsoin niin lakanallakin oli ihan kunnon iso märkä läntti :whistle: Liivinsuojuksia jo varmuuden vuoksi ostin mutta en ole alkanut käyttämään, toisinaan kun mitään ei tule ollenkaan..
Ihania unikertomuksia, kiitos :) Kiva tietää, etten ole ainut joka näkee ihan hassuja unia. Minäkin olen välillä synnyttänyt keskosen ja viime viikolla synnytin reilun metrin pituisen pojan jonka vein mukanani festareille 2 viikkoa vanhana :eek: Se oli jo vähän häiritsevä uni :LOL: Ja synnytyksestä on tosiaan aina ne "parhaat palat" leikattu munkii unissa.
ruokavaliosta sen verran että terveellisemmin ja monipuolisemmin syön kuin ennen raskautta ja mies koko ajan tenttaakin mun syömisiä ja yrittää pitää huolen että syön joka päivä lämpimän ruuan oli työvuoro mikä tahansa..viime aikoina on herkut alkaneet kyllä maistua... :ashamed: Onneksi kuitenkin myös hedelmät ym.
Liikuntaa vannouduin harrastamaan ahkerasti kun jäin raskaaksi mutta eipä tässä muuta liikuntaa ole tullut harrastettua kuin lenkkeilyä koiran kanssa päivittäin..pitäiskö vielä ottaa jonkinlainen loppukiri...
Hei kaikki koiranomistajat joilla lapsia ennestään, kuinka on koiruus suhtautunut uuteen tulokkaaseen? Meillä on 5 kk vanha iloinen ja "kaikkien kaveri"cockerinarttu joka pitää siis tutustuttaa vauvaan sitten tammikuussa. Sinänsä kiva, ettei koirakaan ole vielä ihan aikuinen siinä vaiheessa, saavat sitten lapsen kanssa yhdessä kasvaa. Joitain vinkkejä olenkin jo saanut, esim. vauvan hajuisen rievun tuominen kotiin ennen kuin kotiudun vauvan kanssa..joku myös sanoi että koiran kannattaa ensin tervehtiä minua kun olen ollut poissa ennen kuin tyrkätään uusi vauva sen kuonon eteen.
 
PikkuRinsessa: Täällä on yksi parturi-kampaaja, mutta tosin tällä hetkellä en niitä hommia tee. Muutaman vuoden kerkesin tehdä ja nyt tänä vuonna olen yrittänyt siirtyä myyntialan töihin...Näillä näkymin äitiysloman jälkeenkin jatkan vaatekaupassa eli kampaajan työ on mulle nykyään enemmänkin harrastus.

Teetkö sä edelleen alan töitä? Miten on selkä/jalat kestäneet raskauden aikana? Mun sisko on myös kampaaja ja hän tyttöä odottaessaan myi oman yrityksensä 3kk ennen laskettua aikaa, kun siinä lopussa se työ ei ollut mitään herkkua selälle :/

Fistik ja PikkuPrinssi 28+4
 
Lara83
Iltaa leidit. Tultiin tytön kanssa just lenkiltä kotiin, täytyy yrittää edes välillä urheilla. Herkut on maistunut mullekin vähän turhan hyvin, nyt kävin kaupasta hamstraamassa kaikkea terveellistä. :)

kirppunen mulla on Aventin käsikäyttöinen rintapumppu ja voin lämpimästi suositella, oli käytössä yli 8kk päivittäin ja tosi hyvin toimi. Maitoa tuli reilusti eikä pumppaaminen ollut epämiellyttävää.

Me oltiin esikoisen kanssa perhehuoneessa, eli mies oli sen 4 päivää mun ja vauvan kanssa. Nyt sitten joudun varmaan tavalliselle osastolle ja ehdottomasti haluan vauvan vierihoitoon, tosin jos olo on ylitsepääsemättömän väsynyt illalla niin sitten on varmaan parempi antaa hoitajille edes hetkeksi. Mutta en viitsi suunnitella kauheasti etukäteen, katsotaan sitten mikä tilanne on :)

Mä hain tänään varastosta kaikki esikoisen vanhat vaatteet. Nyt ne on sitten lajiteltuna kolmeen pinoon, ne mitkä laitan UFF:lle, ja sitten on niitä mitkä laitan huutikseen ja osan säästän. Yllättävän mukavasti oli neutraalinvärisiä jotka menee yhtä hyvin pojallekin. :) Ja nyt on enää ostoslistalla joku pieni 56/62 velour tms puku. Bodeja ja potkareita on ihan tarpeeksi..

Mutta mä lähden nyt kokkailemaan :wave:
 
sasha80 mulla ei vielä ole yhtään lisäimua valmiina ja ajattelinkin alkuun pärjätä niillä ruskovillan harsoilla. Harsothan käy taiteltuina hyvin imuiksi! Oulusta ostan sitten Taikapilvi kaupasta muutamat lisäimut ja ehdottomasti silkkihoitoliinan. Jos sattuu tulemaan ärtyisyyttä pyllyyn, niin silkkiliina vaan ihoa vasten. Silkki sisältää parempia/luontaisia hoitoaineita, kuin "voiteet"... imuja myös voi tehdä itse vanhoista pyyhkeistä. Mutta minusta ne tuntuu niin paksuilta ja nykyään on kaikkia ihania materiaaleja, kuten bambufrotee ja ne on vielä huippuimukykyisiä, niin niistä sitten meidän imut...

Täällä maistuu suklaa ja herkut ja välillä tuntuu, ettei muuta mietikään. (sokerit ollu ok) Suuhun menee onneksi myös maailman terveellisintää lihaa, eli POROA! Ei ole läskiä ja vitamiinipitoisuudet on aivan huippuluokkaa.. hedelmät, marjat ja kasvikset kuuluu jokapäiväiseen ruokavalioon ja ehdottomasti täysjyvävilja. Inhotaan miehen kans valkoista jauhoa.. luin tänään just Karppaus-kirjan..

Liikuntaa tulee harrastettua ainoastaan koirien kans. Seikkaillaan metsissä ja tuntureilla muutaman tunnin lenkkejä. Asfaltilla kävely on tuskaa ja maha menee heti ihan kovaksi. Lappitaren kans tosiaan uimassa ja se on luksus-liikuntaa

Nyt täälläkin tiedetään mitä närästys on.. herra varjele! Kaikki sympatia närästystä potevia kohtaan :heart: Rennie ei auta ollenkaan. Täytyy vaan yrittää istua suorassa.

tilasin pinnasängyn http://www.vaunula.fi/sanky_sydan.htm ja siihen patjan ja verhonpidikkeen, että saa mobilen johonki roikkumaan ja ehkä "koiraverhot". Appi-ukko halus ostaa meille uuden sängyn ja valitsin sitten mieluisan :D

Raskausarpia
tuli jo rintojen alaosaan, mutta nuo roikkuu jo niin pahasti, että ei ees näy :LOL:

Anar ja Eemeli 26+0
 
Anar: mä oon kyllä tosi kateellinen noista sun kävelylenkkimaisemista, vois ite inspiroitua kävelemään enempi jos ei tarttis törmäillä kaikkeen kaupunkikakkaan.. No juu, olis kyllä joskus ihana saada asua vähän kauempana helsingistä, vaikka jossain pohjosessa.... Okei, nyt loppu tää!! =)

Oli mulla esittää kysymyskin! Eli, isyyspakkaus!!?? Ootteko meinannu tehdä? Mä ostelin tänään kaikenlaista pientä, ja oon ihan innoissani. Suunnittelin että antasin sen isänpäivänä, koska toivon että samoihin aikoihin saisin sen äitiyspakkauksenkin. Muutenkin musta tuntuu että isänpäivä vois olla sellanen "tunneherkkä" päivä ajatella vauvaa ja siihen liittyvää elämänmuutosta. Tilasin just netistä pienen bodyn johon tulee etupuolelle ylös lukemaan isännän sukunimi ja takapuolelle alas "isin kakkahousu". :LOL:

Monna79 + nappula 24+5
 
Monna Mistä sellaisia bodeja voi tilata, minäkin haluun!! Oon ajatellut kans jotain repäsevää isänpäivälahjaksi, voishan siitä tosiaan tehdä isyyspakkauksenkin! Onhan meillä jo lapsikin mutta vois olla kiva jotenkin herätellä ukkokullan aisteja tulokastakin kohtaan.. :heart:
 
IHANA! Mistä sellaisen bodyn saa Monna?
hiihii töiden jälkeen illalla pääseekin tutkailemaan äitiyspakkauksen sisältöä, hain sen töihin tullessani ja tuolla se autossa nököttää odottamassa.
27 viikkoa tänään täynnä, hui ku aika rientää.
 
Monna79 loisto idis!!! Olenkin jo vähän mietiskellyt mitäs siihen isyyspakkaukseen
vois lisäillä.. meillä ainaski yks ehdoton olis PYYKKIPOIKA, kun miehellä yököttää koirienkin jätökset :LOL: tuleeko muilla muuta hauskaa mieleen???

http://www.spreadshirt.net/fi/FI/Luo-t-paita/Designer-59/ tuolta me ollaan tilattu joskus paitoja omalla tekstillä....
 
Mimssu82: meillä on 3 koiraa ja lapsi myös jo ennestään. Ei meillä ole koirat ikinä reagoineet oikeastaan mitenkään vauvan tuloon. Nuuhkaisevat ja menevät menojaa. Ihan normaalia elämää saa siis viettää, eikä mitään kummempia poppakonsteja tarvitse tehdä.

Isyyspakkauksen annoin, kun sain plussan. Tein siis aamulla plussan, enkä ollut uskoa todeksi, joten tein toisenkin. En uskonut vieläkään ja kipitin apteekkiin hakemaan kolmannen testin. Tämän jälkeen uskoin :)

Sitten kiireesti kauppaan...otin kenkäliikkeestä tyhjän kenkälaatikon, jonne laitoin purkin talkkia, pienen bodyn, vauvan kaulahuivin ja lelun, energiajuomaa ja tuoreen isän käsikirjan. Taisi siellä muutakin olla, mutten enää muista, että mitä. Korvatulpat oisin halunnut, mutten löytänyt mistään :)

Sitten kipitettiin likan kanssa kiireellä kotiin ja askarreltiin kortti jossa luki, että me rakastetaan sua iskä, t: tytön nimi, mun nimi ja masuasukki. Pohjalle pakattiin positiivinen raskaustesti ja kenkälaatikon kanteen kirjoitettiin iskä.

Tämä siis tapahtui äitienpäivää seuraavana päivänä ja mies oli ihan hämillään, että miksi häntä muistetaan. Katseli tyhmänä niitä juttuja, eikä tosiaan tajunnut mistä kyse. Vasta kun sai testin käteensä niin ilme muuttui :LOL:

Sef ja pikkuprinsessa 25+6
 
Lappitar:Pehmopaita.com:ssa ainakin on sillai et saa bodyja omalla tekstillä.

MaMa74: Onnea :flower: Mulla on kans tänään tullu ikää lisää, joten sen vois vaihtaa listaan..

Monna79: Mä oon kans ajatellu sitä isyyspakkausta. En vaan tiedä mitä kaikkee sinne vois laittaa, mielikuvitus kun on nollassa muutenkin!! Toi body vois olla kiva, jos siihen sit keksis jonkun nasevan tekstin, kuten toi "isin kakkahousu" :LOL:

Mä voisin kans ottaa noi Anarin ulkoilumaisemat!! Tuon ADHD-koiran kans olis niin ihana samoilla metsissä ja muualla, kun se vois olla vapaana ja juosta niin paljon kun jaksaa! Sillä ei ole minkäänlaista metsästysviettiä niin ei haittais vaik muuan porokin olis maisemissa! Mutta, en tiedä missä täällä olis sellasta paikkaa mis vois kulkee, en tunne näit jorpakoita täällä niin en uskalla yksin lähtee suunnistaa!
Mummolassa kun kävin kesällä (asuu Porvoon lähellä ) niin silloin serkun kans mentiin metsään samoilee koiran kans, ja olihan se niin ihanaa!

Meillä on aina ollu koiria talossa niin vinkkinä voisin sanoa Mimssulle et esim voisit mennä itse ensin sisälle, tervehdit koiran ja isäntä kantaa vauvan perässä. Koiran kannattaa antaa haistella vauvaa heti, eli koppa lattialle, tai niin et koira ylettää kunnolla nuuskia. Sama sit jatkossa, et kun koira haluaa haistella niin antaa sen tehdä niin, kun jos sen aina tyrkkii pois vauvan läheltä niin eihän se siihen pääse tutustuu. Tota riepu-hommaa ei oo koskaan tullu tehtyy, mut nyt ajattelin kans kokeilla sitä. Meilläkin on nyt "uus koira", eli typy oli jo 1,5 vuotias kun TT tuli meille. Silläkään ei siis ole mitään kokemusta pienistä vauvoista, ja kovasti on mietitty miten kotiintulon kans toimitaan! Näillä ajateltiin mennä, katsotaan sit mitä tuo täystuho on vauvasta mieltä. Uskon kyl et hyvin menee, se kummiski rakastaa ihan kaikkia, ihmisiä, eläimiä, aikuisia ja lapsia!

Mutta, nyt iltapalan tekoon ja 4D-dokumenttia kattomaan!

Mrs O & Eelis 24+3
 
lääkärissä käyty. todistuksen sain ettei iltavuoroja tarvi tehdä ja samalla lääkäri kirjotti siihen että työtehtävät kevennettynä. saikkua olis varmaanki kirjottanu loppuun asti mutta sanoin että töissä haluisin mielelläni olla vielä. teki sisätutkimuksen. kohdunkaula pehmee ja lyhentynyt 3cm:stä 2 senttiin. ulkosuu reilulle sormelle auki, mutta sanoi ettei siitä tarvi murehtia että ulkosuu on vähä auki kun sisäsuu on kiinni, mutta enemmänki se mietti tota kohdunkaulaa. sanoi että 2vko:n välein pitäis tilannetta seurata että mihinkä suuntaan menee ja jos edelleen etenee tilanne niin lähete äippäpolille. juup, saas nähä. olishan se ollu järkevämpi jäädä saikulle mutta voin kyllä töissä tehdä kevyempiäkin hommia. mutta meen nyt päivä kerralla ja jos tuntuu siltä että saikkua tarvis niin sitten vaan hakeen.

rintapumppu mulla on ainun sähkökäyttönen, oon kyllä ollu tyytyväinen siihen, esikoisella mulla on oli ainun käsipumppu, en tykänny yhtään siitä. pitäis vaan kaverilta pyytää takas se pumppu ku ei enää tarvi sitä.
meillä on 2 koiraa, toinen on 13v sekarotunen (norjan hirvikoiraa ja jäntlanninpystykorvaa siinä on, en tiä miten toi toinen rotu kirjotetaan), tämä vanha piika ei oo välittäny lapsista mitään, on vanha jo että mielummin kuluttuu sängyn alla lattiaa. sitten on 9kk ikänen labradorin noutaja uros, huh, virtaa piisaa vaikka muille jakaa. mutta tosi nätisti se on ainaki poikia kohtaan ollu, ei oo hyppiny päälle ym, rauhottuu jos pojat menee lähelle, toki tykkäis leikkiä niiden kans, mut oon kyllä kokoaika varuillaan jos pojat lähellä sitä, en usko että puree tai jotain tekee mutta ei sitä ikinä tiedä. vanhuskoira on kyll niin kiltti että ei tulis edes mieleen et tekis jotain.

juup, mutta bb:tä taas kattomaan :D
 
Mrs O Onnittelut sinullekin :flower: Minulle ei tarvitse ikää listaan muuttaa kun on tämä ikä siellä jo valmiiksi ollut :D
Vierihoidosta minulla on vauvat olleet aina vierihoidossa. Kuopus oli niin tiiviissä vierihoidossa ettei ollut hetkeäkään erossa. Kieltämättä olisin halunnut levätä rankan synnytyksen ja ennen kaikkea usean vuorokauden huonon nukkumisen takia, mutta ei tähän tarjottu mahdollisuutta. Aamuyöstä kun pääsin osastolle synnytyksen jälkeen niin ei toivoakaan että olisin saanut nukkua. Tämä oli tärkein syy siihen että halusin mahdollisimman pian kotiin "lepäämään".

Meillä kissa ja koira ovat ottaneet tulokkaan hyvin vastaan. Niille on riittänyt se että ovat päässeet kaikessa rauhassa haistelemaan ja tutkailemaan tulokkaan ja sen jälkeen ei vauva ole herättänyt suurempaa huomiota :D

MaMa ja tytsykkä 27+5
 
Äkkiä vielä vastan ennen kun meen tutimaan, eli spreadshirt:sta tilasin, se oli hauska kun sai molemmille puolille tekstin ja eri väreillä, ja fontin ja kaikki saa päättää ite. Vähän reilut 20,- euroa tuli maksamaan, ja sai sieltä myssyjäkin! =)
Voin huomenna kertoa mitä ostin ja meinaan ostaa vielä siihen pakkaukseen!

Öitä! =)
Monna79
 

Yhteistyössä