:wave: HEIPS!
Meidän
asunto on omakotitalo, jossa n. 100m2. 3mh,tupakeittiö,pieni khh ja suiku+sauna. Hyvin on mahduttu kolmistaan ja jatkossakin mahdutaan varmasti. Tonttia on parituhatta neliötä, piha vielä pahasti kesken kun ollaan vasta pari vuotta asuttu ja puuttuu liiteri, grillikota (miehen mielestä ehdoton olla olemassa...) ja "maisemointi". No, ne on kaikki joskus tulevien vuosien projekteja, mua ei niin tuo piha stressaa kun talvi tulee kuitenkin parin viikon päästä. Ei tartte taas melkein vuoteen kattella..
Ootan jo ihan intona lunta! Tai oikeestaan enemmänkin sitä joulua mutta sitäkin, että saa laittaa oikeesti toppavaatteet päälle ja istua pojan kanssa hangessa
Autoja meillä tulee taas kohta olemaan 2kpl, mies tarttee töissä välttämättä oman Hiacensa ja pakuunhan ei nelihenkinen perhe mahdu.. joten taidetaan laittaa kuntoon mulle meidän iki-ihana Nissan Sunny -89 :headwall: Yritin ehdottaa, että ostettais kunnon farkku mulle, mutta ne rahat pitää säästää, jos meidän pannuhuone paukahtaa tulevan talven aikana... Onneksi toi Nissanikin on farkku, niin vaunut mahtuu sentään "heittämällä" sisään! Meillä kun tuo liikkuminen tarkoittaa sitä, että joko ollaan jumissa täällä palvelujen ulottumattomissa kotona (kylälle matkaa 12km) tai sitten pakataan vaunut ja lapset kyytiin ja lähdetään "humputtelemaan" kylälle =) Kylällä on lähin puisto ja lähimmät ihmiset muutenkin joten ihan esikoisenkin takia on pakko liikkua. Onneksi tuo esikoinen käy siellä päiväkodissa 2päivää viikossa.
Mahan toiminta on mullakin hidasta! Aivan toivotonta, mutta yritän syödä paljon ruisleipää. Heti, jos ruokavalio lipsuu vähänkin ei-kuitupitoiseksi tai jos juon liian vähän vettä, ei meinaa maha toimia ja sen lisäksi vielä suonenvedot kiusaavat. Joten paljon nestettä ja kuituja! Lakut ja luumut tietty toimis myös...
sokerirasitusta ei ainakaan vielä ole mulle ehdotettu. Sokereiden kanssa ei ikinä ole ollut mitään ongelmaa, tosin BMI oli nyt alussa muistaakseni tasan 26. Sen puolesta voisin ehkä joutuakin, mutta voi olla, että eivät ole täällä niin tarkkoja. Ensviikolla on neuvola niin eiköhän se siellä selviä.. en kyllä kovin innolla sitä rasitusta odota...
vauvan lakanoita ei täälläkään tarvita, muutamilla, jotka jo on, pärjätään ihan hyvin. Ehdottomia suosikkeja on ollu nuo Anttilasta ja muualtakin tilattavat (täällä kun ei stokkalle tai kodinykköseen tai ikeaan niin vain pääse) muotoonommeltavat lakanat...
Vähän kysymystä:
Onko muita, joiden lapsille tulee tasan tai noin 3vuotta ikäeroa? Ois kiva tietää, miten teidän 3-vuotiaat on vauvauutiset ottaneet vastaan ja miten vauvan tulon ymmärtävät... Meillä poika tietää, että vauva on tulossa, mutta ei todellakaan muista sitä aktiivisesti, aina pitää muistuttaa, että mahaa pitää varoa. Iltaisin luetaan "Sauli saa pikkusiskon"-kirjaa, josta sitten aina vähän puhutaan. Mutta muuten ei taida raukka aavistaa, mitä pian tapahtuu :ashamed: :heart:
Nyt leipomaan (taas)! Mullakin tullut ihan mieletön leipomisvimma, onneksi oon nyt tajunnut leipoa esim. leipää niin ei ihan nuo kilot pääse karkaamaan käsistä
:wave: Lappitar ja Hippunen tasan 27