TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Huomenia!

Sefille heti kommentti huutiksesta, että käytän kyllä sitä korotusautomaattia, mutta kun ei aina tiedä että mihin asti se hinta nousee niin ei viitsi laittaa hirmu ylöskään - koska tuolloinhan mun käsittääkseni sitoutuu maksamaan sen minkä on sinne laittanut...nyt mulla on vetämässä yksi huuto siellä ja seurailen jos alkaa menemään lähelle mun korotuksia niin koitan pysyä ajantasalla. Tai sitten marssin kauppaan ja ostan uuden :LOL:

Mä olin eilen korujentekokurssilla. Hurahdin TÄYSIN siihen hommaan, tänään pitää heti mennä ostamaan helmiä ym että pääsen väkertämään niitä lisää :heart: Itse en hirveästi koruja pidä mutta kavereille ja siskolle ajattelin tehdä, se tekeminen on niiiiin mukavaa =)

Mä sain 90% erinomaisessa kunnossa olevia vaatteita siskolta (tai siis ostin ne, niin voin myydä sitten eteenpäin jos ne on vielä ok meidän jäljiltä). Sukkikset taitaa olla ainoat mitkä on vähän nyppääntyneitä, mutta muuten ihan priimaa. Onneksi sisko on tarkka ja pitäny myös huolen vaatteista, eikä ole omillaankaan mitään nuhjuja pitänyt. Parissa vaaleassa vaatteessa tais olla pikkupukluvaalentumia, mutta kun niitä vaatteita on niiiiin paljon niin ne voi jättää sitten käyttämäti jos siltä tuntuu.
Millonkahan se mun mammapakkaus tulee... viime perjantaina kela oli tehnyt tilauksen/päätöksen, olis aika kiva kun se tulis tänään :) Vaatehuone on henkaritankokaappeja vaille valmis, eilen tehtiin illalla hoitotaso mun pituuden mukaisesti ja käytiin vielä ikealta naulakko ja kattovalaisin. Kyllä pian kelpaa, saan niitä vaatteitakin laitettua sinne vaatehuoneeseen - nyt kun siellä on se ilmanvaihtotötsä ja ei enää lattioilla kamoja niin ei ole yhtään tunkkaista. Toivottavasti myös pysyy näin =)
Jees, töitä olisi 6 vkoa jäljellä joten ei ollenkaan paha juttu... tänään on perjantai ja viikonloppu edessä, on kyllä mukavaa - toukkelikin on ollut harvinaisen aamuvirkku tänään joten mikäs tässä, odotellaan taas uuden viikon alkua :)
 
Mua ärsyttää kanssa kaikki kulahtaneet ja virahtaneet vaatteet, mitä ihmiset jakelee. Itse olen tosi tarkka mitä itseni ja lasten päälle pistän.
Viimeyö meni taas niin päin honkia, oisinkohan maksimissaan 3 tuntia nukkunut. Ensin en saanut unta, katsoin vielä yhdeltä kelloa, sitten klo 3 heräsin kun neiti piti mahassa harjoituksiaan, ihan selvästi hän siellä poikittain köllii, sinäpä sitten valvoin johonkin kuuteen saakka ja otin pikkutorkut ja nousin ylös :headwall: Ei oo hauskaa, ei!
Kai se on keitettävä kahvit, niin herää tähänkin päivään edes joten kuten.
 
runttipulla: Itse käytän korotusautomaattia siten, että jos huudan vaikkapa pinnasänkyä, josta olen valmis maksamaan 55 euroa ja siinä on tällä hetkellä hintaa 20 euroa viiden euron korotuksin, niin lykkään siihen korotusautomaattiin sitten suoraan sen 55 euroa, jonne asti olen siis valmis maksamaan.

Tällöin siis oma ensimmäinen tarjoukseni on 25 euroa. Jos joku huutaa siihen sen vitosen lisää, nousee tuote 30 euroon ja korotusautomaattini nostaa sen tietenkin heti 35 euroon. Mikäli kukaan ei tuoteta enää huuda, niin saan sen sitten hintaan 35 euroa.

Jos joku huutaa 40, niin korotusautomaattini korottaa sen 45 euroon ja saan tuotteen tällä hintaa, mikäli ei lisää huutajia ilmesty.
Jos joku vielä korottaa 50 euroon ja korotusautomaattini sinne 55 euroon ja joku huutaa vielä vitosen enempi, niin silloin tuotteen hinnaksi tulee 60 euroa, eikä korotusautomaattini sitä enää korota, enkä näinollen saa tuotetta.

Yleensä laitan korotusautomaattiin sen summan, mitä maksimissaan olen tuotteesta valmis maksamaan. Mikäli tosiaan sen haluan, niin maksan kyllä sitten ihan kivan summan, jos se siitä on kiinni. Yleensä saan tuotten kuitenkin reilusti alle korotusautomaattiin laittamani hinnan.

Sattuu :(

Neuvolassahan todettiin, että kuten jo tiesinkin, niin likka on mahassa poikittain ja samalla vielä vinoittain, eli pää on oikeaanpuolisten kylkiluideni/kyljen kohdalla ja jalat ovat vasemmalla kyljen/nivusten kohdilla. Näin vauva saa kuulemman eniten tilaa...ja äiti vähiten :|

Tuntuu että iho repeää, sattuu niin saakelisti. Ruokailun jälkeen tilanne on pahimmillaan, kun tulee mahaan vielä ruokaakin täytteeksi, vaikka koitan hiiren annoksia syödä.

Kaikki olisi jo valmista vauvaa varten ja tuntuu, etten jaksa millään odottaa että vauva tulee maailmaan. Toisaalta näen painajaisia ja pelkään, että herttileijaa, jos vauva tosiaan jo syntyisikin, niin mahdollisuudet vammautumiseen olisivat vielä kovin suuret. Ja eniten pelkään kohtukuolemaa. Älkää kysykö miksi, sillä en tiedä. Ihan hysteerisenä yölläkin pakko herättää vauva tökkimällä, jotta tiedän että kaikki on hyvin.

Sef 26+2
 
MrsO Täällähän minä :wave: Käyn kyllä ainakin melkein päivittäin lukemassa teidän kuulumiset, mutta itse en oikein ehdi koneelle kirjoittelemaan, kun on töissä harjoittelija, jonka opastamiseen aika menee ;) Ja kotona en koneella istuskele :saint:
On Oysiin vielä ainakin yks ultra-aika, parin viikon päästä to. Tuskin asiat tämän enempää selvenee, jos ei sitten yllättäen vesimäärään tule poikkeavuutta. Sitä tässä nyt eniten tarkkaillaan.

Mun veli ilmoitti eilen, että heille on tulossa poika :heart: Ensimmäinen on tyttö ja täyttää helmikuussa 2v - pikkuveli on tulossa synttärilahjaksi!
Aloin jo miettiä, että jospa itsekin kysyis seuraavassa ultrassa kuitenkin kumpiko tulossa ;)
 
Tänään neuvolassa käyty. Suluissa edelliskerta.

rv26+0 (22+0)
Paino: 65,9 (65,6)
Painonmuutos/vko +75g.
Painoa nyt lähtöpainosta tullut +3,9kg.
RR: 92/56 (100/58)
Hemogl: 114 (-)
Kohdunpohjank.: 25(22)
Sydämensyke 150+(140+)

Eli kaikki oli hyvin. Rautatabletteja pitää nyt sitten alkaa syömään.

En ole viikkoon oikein kunnolla nukkunut, kun ollaan oltu kipeitä. Viimeyönä tuli nukkuttua yhteensä kaksi tuntia. Itsellä on kauhea yskä ja yöllä heti jos meni makaamaan alkoi yskittää. Yskin sitten melkein koko yön. Yleensä minulla on yskä kestänyt pari viikkoa, toivottavasti ei nyt niin kauan kestäisi.

 
Isyyspakkaus on meillä jo tehty ja annettu. Mies oli aivan onnessaan, kun oli meistä se joka taisi tuota äippäpakkaustakin odottaa enemmän. Mä tein niin, että mulla oli eri "teemapaketteja" tämä itse ison Isyyspakkauksen sisällä (jätti muovi orthex ). Minulla oli VAIPPAPAKKAUS (jossa mukana hauska kortti ja ohje tarvikkeille, siellä oli sitten talkkia, voiteita, vaippoja, pyykkipoikaa nenään, kumihanskoja, suojalasit, muoviessu, etc. Sitten oli Isän UNI JA VIRKISTYSPAKKAUS (jossa kortti ja ohje, sisälsi suuvettä, kasvonaamion, isä-sukat, iskä-bokserit, hammasharja&tahna, nivean antistress voide, korvatuplat ja semmonen silmälappu yöksi), sitten VARPAJAISPAKKAUS (jossa oli skumppa, sikarit ja solmio + hauska ohje ja kortti. Lopuksi RAKKAUSPAKKAUS jossa vauvalle prinsessa pyyhe, rentouttava kylpyvaahto ja kylpyankka yhteisiin kylpyhetkiin. Vauvalle nalle, vauvalle "iskän tyttö" v.pun body sekä super isän käsikirja booky.com joka oli tosi hauska, kaikki niksit pajupillin teosta temppuihin, jotka vaan super isät osaa.

Keräilin itse tuota pakettia n. 3 kk ajan joten ei tullut edes kamalan kalliiksi ja paljonhan siinä on vauvan muutenkin tarpeellista tavaraa. Hyvä idea on sitten vielä väärentää joku KELAN-lappu ja pistää pahaa aavistamaton mies noutamaan pakkaus jostain kummasta paikasta. Ihan kiva juttu mun mielestä, kun ei noita isiä muisteta kamalasti missään.

Supistuksia on ollut siihen malliin että jo kertaalleen on olut naistenklinikalla päivystyksessä. Onneksi kaikki hyvin, mutta saikulle varmaan ensi viikon lopulla ja ei sitten olekkaan kun kuukausi äippäloman alkuun, jihuu!! Nyt on alkanut uniakin näkymään synnytyksestä, apua!! :x Alkaa ensikertalaisellekkin totuus paljastua, että täältä on oikeasti tulossa ulos joku...Karkkipaastollekkin laitoin itseni sekä terveellisemman ruoan kuurille, kun raskauden alusta on tullut + 10kg.....aaaargh. No laihduttaa ei saa, mutta terveyskuuri on paikoillaan jos meinaa ensi kesänä olla kunnossa

Nyt taas töihin ja toivotan oikein hyvää jaksamista kaikille ja pyydän anteeksi omanapaisuuttani :flower: B)
 
Olivia78: Ihana kuulla sun pakkauksen sisältö! Mä tiedän että meillä tulevan isukki tulee olemaan ihan innoissaan kanssa, sen takia sitä onkin kiva keräillä! Mietin itekkin tota tavaroiden "teemailua", saa nähdä riittääkö energia muuhun kun tavaroiden keräämiseen.. =) Mulla on kanssa tullu +10kg... mutta se on kyllä kaikki tossa edessä - kolmessa osassa - rinnoissa ja mahassa... =)

Ja niin siinä sitten kävi että mun rakastettava (!) työpaikka onnistuu kiertämään hommat niin, etten saa äitiysrahakaudelta pennin pyörylää. Mä niin vihaan tätä paikkaa muutenkin, motivaatio tippu jonnekkin maan uumeniin, tai siis loputkin siitä. Ja niin kun mä oon ollu ottamatta saikkua vaikka ois ehkä ollu aihettakin. Enpä enää pelaa tätä peliä niin reilusti... Ottaa tosi paljon pannuun, varsinkin kun mun edeltäjä oli kyllä saanu ne rahat, muttei täällä kuulemma enää sovelleta sitä käytäntöä, että näin.

Anteeksi kun jauhan tätä, mutta pakko saada ulos sanottua! :eek:
Saanpahan sentään äitiyspakkauksen vireille, jos mäkin pääsisin joskus sitä hypistelemään...

Monna79
 
Heippa mamit!!

Jos mäkin välillä ilmoittelen itsestäni :ashamed: . Kyllä mä vakituiseen teidän juttuja luen, mutta olen niin huono kirjoittelemaan itse!

Kirjoittelinkin tuossa muutama viikko sitten siitä kun jouduttiin rakas koiramme päästää tuskista samana päivänä kun oli rakenneultra. Se oli todella tunnepitoinen päivä....mä en ollut yhtään niin innostunut ultrasta ja menikin puolet siitä ohi. halusimme käydä sen takia vielä 4D:ssä ja mikä olikin aivan ihana. Poika ei pahemmin näyttänyt kasvojaan, eli ihan kauhean hyviä kuvia ei saatu, mutta silloin nautin siitä ihan hirveästi.

Mä olen voinut todella hyvin raskausaikana! Jouduin olemaan 4 päivää saikulla supistusten takia, oli töissä niin kiirettä ja rankkaa(päiväkodissa lastenhoitajana). Muuten en ole raskauden takia ollut saikulla! Nyt olen, mutta mulla on enterorokko!! Karsee rokko, mutta ei ole onneksi haittaa vauvalle! Niin olen myös kärsinyt kamalista selkäkivuista, mutta olen silti ollut töissä...hain tukivyönkin, ehkä se on vähän auttanut.

Mulla olisi töitä tossa päiväkodissa kuusi päivää!! Pidän neljän päivän loman sen jälkeen :D . Sitten olisi vielä marraskuu, mutta ajattelin keikkailla voinnin mukaan. Joulukuussa jäänkin äippälomalle, voih kun sitä niin odotan!!

Hankintoja on jotain tullut tehtyä, kyllähän tässä vielä ehtii!! Äippäpakkausta en ota, sen verran mulla on tota vaatetta jo! Äitiysrahahakemuskin odottaa tuossa vielä....mä olen vähän laiska noissa paperijutuissa...ne on niin inhottavia, varsinkin kun työtulot on ollut niin vaihtelevia keikkailun takia, niin jotenkin karsee täyttää noita hakemuksia.

Poika on kanssa vilkas, mutta on pitkiäkin aikoja kun ei siellä riehu. täytyy vaan vielä nauttia siitä kun se ei tee pahaa, siis sen liikkuminen!

Mulla on myös ensi viikon tiistaina sokerirasitus. Hei onko sen jälkeen ihan työkykyinen?????

Voisiko joku päivittää alotussivulle että meille tulee poika :heart:

Kauheesti teillä on ollut juteltavaa, mutta enhän mä nyt niitä enää muista mihin on pitänyt kommentoida!!! Ehkä tulee myöhemmin mieleen!

Tuizu ja Äijä 27+3
 
Monna79 ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä töitä teet ja oletko ollut kauan samassa työpaikassa ja mitä tesiä teillä noudatetaan? Itse joudun noiden asioiden kanssa oman työni puolesta olemaan tekemisissä ja siksi vain kyselen.

Isyyspakkaus
kuulostaa tosi kivalta jutulta. Ajattelin itsekkin alkaa sitä kokoamaan isukille joulukuuksi. Meillä on sektio tosiaan joulukuussa ja ajattelin sen sitten isukille antaa ennen sairaalaan menoa. Nykysin on OYS.ssa mahdollisuus saada perhehuone sektion jälkeen, kahdeksan vuotta sitten sitä ei saanut.
Vierihoidosta esikoinen oli koko ajan sektiosta huolimatta vierihoidossa ja haluaisin kyllä varmaan Suhmurankin vierihoitoon ja jos saadaan perhehuone niin sitten kyllä ehdottomasti otetaan vierohoitoon.
Vaatteista minä olen kanssa tosi tarkka ja en suostu pitämään lapsella mitään tosi kulahtaneita. Esikoiselta sanottiin aikanaan tarhasta josko voitaisiin hankkia vaikka kirpparilta muutamia hunompia vaatteita askartelu vaatteiksi, itse olin kyllä sitä mieltä että ne mitä pojalle pälle laitoin oli tarkoitettu käytettäviksi. Onneksi jokainen saa itse päättää miten lapsensa pukee.
Tuttemui onneksi sieltä masuasukin masusta ei ole mitään pahempaa löytynyt.

Meillä on ensi viikolla OYS.ssa ultra kans lapsen koon tarkistamisen suhteen ja tulevaa sektio päivää alkavat miettimään. Minulla on nuo yöt tosi huonoja ja kinkkisiä, masu on kipeä ja herään siihen monta kertaa yössä.

Hurjaa nyt alkaa jo 30 rv, esikoiselta oli tässä vaiheessa raskautta enää jäljellä kuusi viikkoa.

Hemuli 29 ja Suhmura Sandra
 
Oltiin reissun päällä alkuviikosta ja Ikeassa tuli kanssa pyörähdettyä, hieman tarttui vauvalle kaikkea mukaan..:whistle:

Täällä on kanssa rinnoista jotakin eritettä viime viikkoina tullut, onneksi ei vielä kovin paljon. Ei ois kiva alkaa vielä liivinsuojia käyttämään! :x

Isyyspakkausta olen kanssa kasaillut pikkuhiljaa tässä syksyn mittaan ja ajattelin sen isänpäivänä antaa, kun miehellä myös synttärit niihin aikoihin.

Hauskaa viikonloppua kaikille! :wave: Tällä tytöllä alkaisi taas työt maanantaina parin viikon loman jälkeen, saa nähä miten sitä jaksaa.. Hassua, että enää 7 viikkoa äitiysloman alkuun, mihin tää aika menee..!

Pearl 26+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuizu:
Mulla on myös ensi viikon tiistaina sokerirasitus. Hei onko sen jälkeen ihan työkykyinen?????
Mulle ei tuo sokerirasitus ole koskaan ollut mikään ongelma. Ei ole tarvinut eväitä ottaa mukaan, ihan hyvin oon jaksanu/voinu. Ihan normaali olo on ollut, toki nälkä ja jano on, mutta ei ole heikottanut. Jos sulla on suoraa töihin meno niin ota varalta banaani ja mehua tai vastaavaa mukaan. Äkkiä se olo varmasti normalisoituu (ainakin eväiden jälkeen) vaikka sokerirasitus saisikin jonkinlaista heikotusta aikaan.
 
Nostetaanpa vähän kun oli pudonnut jo toiselle sivulle...

Taitaa meikäläisen saunomiset loppua piakkoin, sen verran tukalaa on löylyissä istuminen. Kuopusta odottaessa jäi saunomiset jo alkuraskaudessa kun oli niin kova pahoinvointi. Miten tämä aika juoksee niin nopeasti :eek: Lokakuukin on reilusti yli puolenvälin ja pian alkaa ihan tosissaan nuo jouluvalmistelut ja joulusta ei sitten ole pitkä aika laskettuun aikaan.. Toisaalta odottaa malttamattomana vauvan syntymää ja toisaalta taas nautin raskaudesta (ainakin tällä hetkellä) eikä ole mitään kiirettä synnytyksellä.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 28+1
 
Huomenta!
Olen melkein päivittäin lukenut kirjoituksianne, oikein mukavaa kun on "vertaistukea".
Meillä on tuttavat olleet tosi aktiivisia vauvanvaatteiden hankkijoita... itse en ole ostanut vielä oikeestaan mitään. Ajattelin äitiyslomalla sitten hoitaa ne asiat.

Mä olen nyt valvonut muutaman yön; supistuksia, suonenvetoa ja stressiä :attn: Inhottavaa, supistukset ovat kivuliaita niitä tulee muutama ja sitten ne onneks loppuu, mutta pitää kyllä minut hereillä vielä pitkään loputtuaan.
Olen kehunut vointiani, mutta nyt ei ole kyllä kehumista, hermotkin alkaa reistaamaan..
Toivottavasti tämä tästä iloksi muuttuu!

Ihanaa viikonloppua kaikille :flower:
 
Tässä tulee sitten valitusta...
Ei helkatti, kun se vaan herättää klo 2 aikaan yöllä ja loppuyö menee sitten pyöriessä puolelta toiselle, ja tätäkö pitää tammikuuhun kestää :headwall:
Hirvee himo Vaasan jälkiuunilepään ja lauantaimakkaraan :p no ei siinä mitä, mut arvatkaapas närästääkö tuo leipä, mutta pakko vaan survoo sitä tähän kitaan :headwall:
Että sellasta :kieh: Mä lähen pihan haravointiin :wave:

Ai niin sokerirasitus mun mielestä se oli ihan iisi homma, ei tullut pahaa oloa tai muutakaan, enkä ees heti sen jälkeen päässyt syömäänkään. Ja hui, maanantaina kuulen tuomion kokeesta....
 
Hei kaikille! Mulla kanssa melkein huoneellinen lahjoitusvaatetta, jonka seasta ei kivaa käyttövaatetta oikein löydä. Olen surutta ostanut kunnollista, vaikka voisi sitä tietty tytölle laittaa noita käytettyjä. Onneksi esikoinen sai paljon uusia hyviä vaatteita pirttilahjoina, ne ovat hyviä ja kun pikkukakkonen on ilmeisesti myös tyttö, saa hän sitten näitä käyttöönsä. Flunssa on iskemässä ja ens viikolla olisi sokerirasitus ja lääkärineuvola. Saa nähdä kuinka käy. Esikoinen heräsi, pitää mennä, mutta jaksamista kaikille!
 
Moikkelis.

Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella. Sairastin viime viikolla rajun oksennustaudin ja sen jäljiltä oli niin voimaton olo, ettei ole edes netissä jaksanut käydä. Painokin putosi muutaman kilon, mutta yritän tässä painoa palautella sacherkakun voimilla :D Nyt iski sitten flunssa keskiviikkona päälle, joten täällä ei näköjään tervettä päivää näe, vaikka urheilusuoritukset on jääneetkin viime viikkoina vähäisiksi ;)

Me saatiin/ostettiin esikolle paljon vaatteita hänen vuotta vanhemmalta serkultaan. Todella hyvänlaatuisia ja vähänkäytettyjä vaatteita. Nyt vaan alkaa ikä olla sellainen, ettei enää niin paljoa sieltä vaatetta tule. Varsinkin, kun meidän poika on koko ajan ollut kooltaan jonkin verran isompi serkkuaan. Itse olen "vähän" lastenvaatefriikki, tykkään ostella kivannäköisiä vaatteita ja esikolta on jäänyt osa vaatteista pitämättä tai olleet päällä vain pari kertaa, kun vaatetta on yksinkertaisesti ollut liikaa. Nyt olen hyvin välttänyt vauvalle shoppailut tähän asti, mutta vielähän sitä äitiysloman aikana ehtii. Tänään kävin ostamassa ruskovillan aluslakin vauvalle, mutta haalari on edelleen ostamatta. Olen menossa ensi vkonloppun Helsinkiin ja ajattelin sieltä katsoa, josko löytyisi jotain kivempaa kuin täältä Oulusta.

Mulla meinaa pukata näin syksyn tullen matkakuumetta. Nyt ei vaan miehen työn puolesta pystytä ennen joulua lähtemään ja tammikuussa ei enää taida saada lentokoneella matkustaa. Joten täytyy odottaa kevättä B)

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Andie ja luumu 26+0
 
Ja tänään tuli taas mittariin vuosi lisää eli etusivulle vois päivittää 25 :D . Leppoisasti sujunut päivä sukulaisten kera syömällä ja juomalla hyvin, taitaa sen kertoa mittari taas tiistaina kun on tuo keskiraskauden lääkäritarkastus. Mies on järjestänyt jotain korkeakylttyyria illaksi, eikä suostu kertomaan mitä. Arvatkaa ketä ärsyttää :whistle: . Pitäs varmaan mekko vetästä päälle.

Mama Meillä on tosiaan nimi päätetty ja voinhan sen tännekin kertoa eli meidän prinsessasta tulee Ava. Muut nimet vielä väännön alla. Kummiasiakin on auki, kun mies ei pysty päättämään... No onhan tässä 3kk aikaa =)

Mä olen vaan kaksi päivää näplännyt noita vaunuja. Oon niin ihastunut niihin. Ja värikin on just mitä halusin. Kaukalo tosin vaihdettiin emmaljungan kaukalosta gracon logicoon kauppiaan suosituksesta. Se saatiin pakettiin tuolla 149? ja värinä ihana ruskea-lime. Nyt onkin jo melkein kaikki hankittu. Eilen kävin jättämässä (vihdoin) hakemuksen kelalle, kun kohta on liian myöhäistä. Nyt vaan pakkausta odottelemaan.

Mua ärsyttää myös yli pinttyneet vaatteet. Meillä on nyt onneksi vain noita esikon vaatteita, jotka hyvässä kunnossa ja sit olen yhden paketin huutanut huuto.netistä, koska halusin setin noita pieniä 50-56 senttisisä vaatteita. Kunhan nyt tämä kakkonen olisi pienenpi kuin esikko. Ainakin ennuste on ultrien mukaan pienempi tällä kertaa. Muuten silitys voi auttaa vähän noihin pesunukkaisiin vaatteisiin, silottaa sitä vaatteen pintaa.

Amino
 
Syysflunssa taitaa olla monen riesana, itellä kauhea lenssu. En päässyt edes kummityttöni ristiäisiin tänään kun en viitsi räkäisenä mennä sinne tartuttamaan. Jännittää et mikä lapsen nimeksi tuli (mies ja poika eivät ole vieläkään palanneet juhlista).
Jos mä pääsisin nyt shoppailemaan vauvan vaatteita ni suunnistaisin oitis Tukholmaan. Mut siis tää on ihan vaan toiveajattelua. En oo minnekään lähdössä. Andie on ilmeisesti menossa käymään Hkissä. Siellä Kampin ostoskeskuksen yläkerroksissa on Bebes, Polarn o Pyret ja joku kolmas lastenvaateliike mistä saa vähän erilaisia vaatteita kuin mitä täällä Oulussa tuntuu olevan tarjolla. Kampin ostoskeskuksessa on Benettonin liikekin ja nekin on ihan söpöisiä. Ja kyllähän niitä putiikkeja siellä on vaikka kuinka ja paljon... Harmittaa kun ei silloin Hkissä asuessani vielä ollut aihetta ostella/kartoittaa lastenvaateasioita :( Kävin aina siinä Henkka Maukan lastenliikkeessä ostamassa työkavereille vauvanvaate lahjat. Mutta eiköhän sitä vaatetta tuu hankittua täällä pohjosessakin ihan riittämiin!
 
Aminohappo Onnittelut syntymäpäivän johdosta :flower: Hienon nimen olette tytölle valinneet :D

Vaatteista minä en edes kehtaa laittaa eteenpäin nukaantuneita saati tahraisia vaatteita vaan olen ne heittänyt suosiolla roskiin. Jos tämä tulokas on todellakin tyttö niin ei ole tarvetta hankkia yhtään vaatetta lisää. Sillä on tullut hankittua niin reilusti vaatetta tuolle kuopukselle että siitä riittää toisellekin käyttäjälle. Kaikkia vaatteita ei ole edes kuopus ehtinyt käyttää :ashamed: Tänään ostin kirppikseltä muutaman 50-56cm vaatteen jotka sopii myös pojalle, kun tahtoo olla nuo vaatteet enemmän tyttömäisiä mitä valmiina on.
Kirppunen jos yhtään lohduttaa niin täällä on kohtalotoveri joka nukkuu huonosti. Ja tätä ihanuutta kestää varmasti pidempään kuin vain tammikuuhun :whistle: Minä nukun päivällä kuopuksen kanssa päiväunia jottei olis ihan nuutunut kaiken aikaa..

MaMa ja tytsykkä 28+2
 
Huh, flunssaa tuntuu olevan tosi paljon liikkeellä - vielä ei ole muhun rantautunut, ellei sitten se elokuun räkätauti ollut sitä mikä edelleen kiertelee.
Onpa kurjaa kun yöt menee jo nyt valvoessa, meillä toukkelin kanssa vedetään sikeitä - valvotaan myöhään (nytkin möyrii tuolla masussa), ja jos toukkeli sais päättää niin nukuttais varmaan johonkin 10-11 asti. Heräilee se sitten kun mäkin nousen mutttei kertaakaan ole kyllä mua herättäny.

Noista lastenvaateliikkeistä, Kampissa on juu useampi kiva liike (kävin ite tänään just bebesiltä ostamassa niitä liivinsuojia, samalla kun kattelin imetysliivejä). Imetysliivit tosin ostan varmaan henkkamaukka-akselilta... tai jostain halvemmasta paikasta.
Enivei, hesarissa oli syyskuussa juttu Lastenvaatteiden Helsinki, ja otin sen talteen. Ohessa osoitteita mistä mitäkin löytyy:
Luksusmerkkejä:
Bunuell, Bulevardi 2 : perinteisiä lastenvaatteita, mm. Kenzo Kids, DKNY ym merkkejä
Daisy& Don, Kapteeninkatu 26: Klassisia merkkivaatteita (Gant jne)
Gaudete Kids, Kalevankatu 27: Trendikkäitä merkkivaatteita

Monenlaisia vaatteita:
Seimi shop, Aleksanterinkatu 20-24
Aapiskukko, Iso Roobertinkatu 19 (esim Legon vaatteita)
Zicco, Fredrikinkatu 19
Pumpkin, Uudenmaankatu 27, Suomalaisten suunnittelijoiden lastenvaatteita
Pompii, Simonkatu 9

Ekoa ja erikoisuuksia:
Punavuoren peikko, Uudenmaankatu 15
Juttadesign, Punavuorenkatu 3
Raparperi, Liisankatu 12: vaatteita ja tarvikkeita pehmeään lastenhoitoon ( värikkäitä unisex-vaatteita, täällä aion itse ainakin käydä kun jään mammislomille..)
Me and Mama, Uudenmaankatu 39: luomupuuvillaisia lastenvaatteita
Kirjokanta, Kalevankatu 7, luonnonmukaisia vaatteita
Poikue-vaatteet, Oksasenkatu 2A (avoinna sopimuksen mukaan)

Sit oli jotain käytettyjen vaatteiden paikkoja kans, mutta niitä en tähän laita jos tulee pitkästä matkasta niin haluaa varmaan keskittyä noihin uusien vaatteiden liikkeisiin.
Eli onhan noita, koko päivän saa menemään kun kiertelee =) Mä meinaan kierrellä noissa sitten mammiksen aikaan, varmaan tammi-alet tulee vielä hyödynnettyä.

Jep, nyt tämä tyttö lähtee nukkumaan ja huomenna aion nukkua niin pitkään kuin vaan ikänä nukuttaa :)
Öitä!
 
Ahkerasti seurailen kirjoituksianne, mutta olen niin laiska aina kommentoimaan, joten vähälle jää. Niin mulle vois tohon etusivulle päivittää, että ensimmäistä odotellaan, ja hän on varmistunut pojaksi, niin ja ikää minulla on 26 vuotta.

Mutta näistä heräilyistä, olen jo pidemmän aikaa herännyt jossain vaiheessa siinä kahden jälkeen, enkä tähdo unta enää saada, paitsi tietty aamulla juuri ennen kellonsoittoa. Alkaa käymään jo hiukka hermon päälle :kieh:

Minulla tullut rinnoista jo pidemmän aikaa eritettä aika runsaasti, mies ihan ihmeissään kun yöllä kääntyy ja vastassa on lätäkkö =) Etenkin saunassa ja sen jälkeen valun kuin niagara.

Sairaslomaa minun ei vielä ole tarvinut ottaa ja muutenkin vointi on ollut yllättävän hyvä. Paitsi silloin kun laskottaa eikä jaksaisi mennä koirankanssa lenkille, niin silloin aina vetoan milloin mihinkin.

Ajattelin myös toteuttaa tota isyyspakkaus ideaa, kun tuntuu nämä yöt olevan aikaa miettiä sisältöä siihen. Hienoja ideoita onkin tullut jo teltäpäin.

Mutta jospa sitä yrittäisi edes nukahtaa, kun se on entistä vaikeampaa näin läppäri sylissä.

Voikaapa hyvin!
 
Plääh, taas yksi valvottu yö takana. Asiaa ei helpottanut se, että nyt taitaa isännällä olla se helvetin myyräkuume ja sitten meillä molemmilla oli hieman levoton yö. Että jos joku haluaa myyräkuumeen, niin tuolta meidän puuliiteristä saa sen hakea :whistle: Toivottavasti ei tartu lapsiin, ainakaan tuohon nuorempaan.
Sain lajiteltua vauvanvaatteet ja eka koneellinen on nyt pyörimässä. Pitää näköjään ostaa vielä mini sukkahousuja ja puolipotkareita, muuten vaatepuoli onkin melkeen sitten hanskassa, paitsi toppapuvun taidan sitten ostaa joulun jälkeen kun alkaa alennusmyynnit.

Leppoisaa sunnuntaita
:wave:
 
Heissan, meninpäs kertoilemaan mun hyvinnukutuista öistä.. :headwall: viime yönä mulle tuli ripuli (siis kauheat masukivut ja eikun juosten vessaan...) ja nyt on nuha. Nenä ihan tukossa ja kurkku täynnä limaa. No, ei voi mitään, jos tää pahenee niin otan sitten saikkua. Mäkään en ole tarvinnut saikkuilla raskauden takia - mikä on ihan jees. Sanoin vähän aikaa sitten pomolle että pitää vähän varautua siihen jos jotain sattuukin, etten ole sit töissä vaikka lähempänä joulua tai millon vaan, niin pomo sanoi ettei sulle mitään tule, hän ei ees muista mun raskautta kun teen niin täyspainosesti töitä. No, samahan se mulle on mitä hän muistaa ja mitä ei :LOL:

Tänään sain huudettua pinnikset (2kpl!!) huutonetistä. Buh, kiitos Sef, mä olin jotenkin hutasten lukassut ne huutosäännöt sillä ajattelin aina etten viiti laittaa sikapossukorkeata omaa hintaa jos hinta jääkin sitten ihan minimiin ja maksan "turhaan" liikaa. No, nyt sain siis mökille pinniksen ja kotios tietty kans. Eka meinasin matkasänkyä mutta kun se köllöttää siellä mökillä makkarissa kuitenkin aina niin samahan se on kun parilla kympillä saa kunnon pinniksen ja siinä voi sitten toukkeli kölliä pidempäänkin, ainakin joissakin matkasängyissä on se painoraja aika alhainen.

Jep, nyt ei riblasta ole tietoa - mikä lie häiriö ollut mutta jos tää flunssa iskee niin hittolainen :( Niin yöllä nukkumisesta vielä, tämä meidän neiti ei pidä yhtään että nukun kyljellään, hirveä potkiminen ja melskaaminen alkaa ihan samantien - olisiko sitten poikittain että menee jotenkin pahaan asentoon... selällään siis nukun, mutta jostain luin että pitäisi nukkua mieluummin kyljellään kun jotkut suonet painuvat tms. selällään. No, vielä olen hengissä selällään nukkumisen jäljiltä joten kaipa tässä nyt sitten se vielä on okei...
Jep, nyt lähden hurauttamaan pyykkikoneen tulille ja sitten siivoilen, teen vähän kouluhommia (viimeisiä rippeitä), saatan taas tehdä pari korua :p ja lohi on suolaantumassa jo jääkaapissa... nam, tänään siis uunilohta ja ranskalaisia =)

Mukavaa sunnuntaita, mä hehkuttelen täällä pinnasänkyostoksillani ja rupean touhuamaan :heart:
 
Moi.

Kiitokset Jonna75 ja Runttipulla lastenvaateliikevinkeistä. Vaikuttaa siltä, että tulee kiireiset kaksi päivää olemaan ;)

Me keksittiin/päätettiin eilen nimi meidän tulokkaalle, kohtalaisen harvinainen nimi, mutta ihan suomalainen. Jotenkin helpottaa, että on nimi jo tiedossa, vaikka saattaahan se vielä vaihtua, jos poika ei näytäkään yhtään nimeltään :D

Rauhallista sunnuntaita ja paranemista kaikille taudin kourissa taistelijoille!

Andie ja luumu 26+1
 
Ei saa nukuttua :headwall:
Viime yönä leffan jälkeen 12sta sänkyyn ja ysiltä aamulla ylös. Siinä välissä nousin kuopuksen takia 4krt ylös löhduttamaan ym. kun sillä tuntu olevan joku tosi suuri hätä viime yönä ja siihen päälle vielä nousin 5krt pissalle :headwall: Ei tunnu siltä, että olis kauheen hyvin nukkunu viime yönä... Ja muutenkin tulee pyörittyä sängyssä jatkuvasti ja mikään asento ei tunnu kivalta.. Hö!
Onks muilla ollu päänsärkyä? Mun päätä on jomottanu kaks päivää jo, alkaa sekin pikkuhiljaa ottaan päähän... En tiedä johtuuko pelkästään raskaudesta, ainakin niskat on kans ihan jumissa ja kipeet. Kai se siitä johtuu. Mä meen nyt huilimaan edes hetkeks...
 

Yhteistyössä