TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Huomenta

:heart: Onnea JennaKä :heart:

Meni yö sitten vähän pipariksi. Nukkumaan kömmin vasta lähempänä 01.00 ja 05.30 heräsin vessaan ja sen jälkeen ei uni enää tullutkaan vaikka reilun tunnin yritinkin sängyssä sitä hakea. Koko muu perhe vetelee edelleen sikeitä, joten etsiydyin sitten koneelle kuluttamaan aikaa.

Onneksi ei luvattu lähteä sinne kavereille illaksi/yöksi. Ei olisi varmaan musta ollut paljoakaan seuraa illalla näiden reilun neljän tunnin yöunien jälkeen. Onneksi on nyt kotosalla mahdollisuus ottaa päikkärit ennen illan tohinoita. Pitää vaan nyt aamupäivästä jaksaa käydä ruokakaupassa, että on edes jotain naposteltavaa illaksi. Meinattiin kyllä mennä aika matalalla profiililla noiden tarjottavien suhteen kun tuntuu, että koko tämä lomaviikko on tullut mussutettua jos jonkinsortin ylimääräistä herkkua.

Seksistä oli ollut puhetta. Meillä on nyt menossa hiljaisempi kausi sillä saralla. Mieli kyllä tekisi ja kroppakin siihen vielä taipuisi, mutta mua on alkanut häiritsemään noi vauvan voimalliset liikkeet, jotka tietty ajoittuvat iltaan eli siihen ainoaan aikaan kun tällaisessa lapsiperheessa olisi mahdollisuus vällyjä pöllyytellä, joten odottelemme aikaa parempaa sillä saralla :kieh: .

Nyt alkaa läppärin akku näyttää melko tyhjältä, joten lopettelen ennen kuin kone ehtii sammahtaa.

Leppoisaa vuoden viimeisen päivän aamua kaikille :wave: .

:heart: Anni ja masu 35+5 :heart:
 
Onnea JenniKä!!

Mullakin on jatkuvasti huono omatunto tuon esikoisen takia, poika katsoo nykyään ihan liikaa lastenohjelmia päivän aikana kun en voi enää ulkoilla enkä istua lattialla leikkimässä... Raukka ei oo päässy moneen päivään ulos kun on ollut niin liukasta, että postilaatikolla käyminenkin tuottaa mulle tuskaa. Vauva on niin alhaalla, että kävely ja kaikki liikkuminen sattuu! Vessassakin pöntöllä istuessa tuntuu kauheaa painetta, voisin hyvin kuvitella, että läpi tippuu jos ei ois kalvoja edessä!

Seksi on meilläkin ollut tavallista vähäisempää, normaalisti kyllä touhutaan monta kertaa viikossa mutta nyt on typistynyt siihen yhteen kertaan, ja silloinkin yleensä miehen pyynnöstä... omat halut on ollut kadoksissa melkein koko raskauden ajan, nyt loppua kohden ollut jopa ehkä hieman enemmän haluja! Mutta, eipä tuosta kannata ressiä ottaa, varmasti palautuu kaikki taas ennalleen kevään aikana...

Liikunta on tosiaan mullakin tippunut ihan nollaan, oon myös jollain tapaa luovuttanut, kun astianpesukoneen tyhjentäminenkin ottaa voimille... Alkaa melkein v****aa kun ei mitään enää voi tehdä!! :kieh: :headwall:

Tänään on se neuvola, saa kyllä täti tehdä sisätutkimuksen ja vaikka vähän ylimäärästä ronklata niin saatais vuoden ensimmäinen inarilainen tähän perheeseen :D Esikoinen oli 3 vuotta sitten myös eka, vaikka syntyi "vasta" 5.1. Synttäreitä aiotaan viettää sunnuntaina, mikäli ollaan kotona =)

Viime yönä valvoin supistuksiakin jo hetken, alaselkä tulessa... Näin myös unta, että tulokas on poika ja sillä oli tosi isot silmät :D Painoi tasan 100g enemmän kuin veljensä... kyljessä oli iso naarmu, samoin polvessa ja kätilö sanoikin, että "sun maha on ollut sellainen, että on päässyt raapimaan itseään"... :whistle: No, kiva nähdä kohta, minkälainen otus sieltä tulee :heart:

Palailen kertomaan neuvolakuulumisia...
-lappitar ja hippunen 38+3

Hauskaa vuodenvaihdetta kaikille!! :xmas:
 
Huomenia!

Täällä kans vähän kökösti nukuttu yö takana, heräsin yöllä kun sekä vatsaan että selkään koski, olisiko sitten sitä supistelua. Illallakin särki selkää, koko selkää siis, kuin olisi joku panta vedetty kiristelemään. No, se kaiketi kuuluu asiaan.

Seksiä... meillä on harrastettu edellisen kerran kun tämä toukka on alulle laitettu. Mies pisti stopin samantien kun plussasin, ei vaan ole innostunut. No, meillä on normaalistikin välillä usean kuukauden seksittömiä jaksoja, joten eipä tuo nyt ole haitannut. Katsellaan sitten keväämmällä sitä hommaa :LOL:

Liikunta on mulla ollut juurikin puiden hakureissua, siivousta ja muuta touhuamista - eli varsinaista liikuntaa ei ollenkaan. Huomenna menen kyllä käppäilemään jos vaan löydän vielä sopivia vaatteita ulkoiluun. Niin ja jos en nyt tule kipeäksi, nenä on ollu ihan tukossa ja aamulla oli kurkku kipeänä. Sais olla kyllä tulematta räkätauti nyt, jos vaikka synnytyskin tupsahtaa ajankohtaiseksi piakkoin.

Jeesh, pitänee ottaa pienet tirsat (jos onnistuu) ja sitten alkaa siivoilemaan, äiti kun on taas tulossa syynikäynnille niin pitää hinkata paikat kiiltäviksi. :headwall:

Semmosia, kuulkaas naiset, se on nyt vuoden viimeinen päivä :heart:
 
Huomenta!
Mulla on vaihteeks HYVÄ yö takana =) Ihanaa kerrankin saanu nukuttua,kerran vessas kävin mut hyvin oon sen jälkee vielä nukkunu. eikä nuo lonkat/jalatkaan ihan hirveesti vaivannut....mitä ny aamusta puoli 7 alkoi jo tuntua et voisit nousta ylös!

Johjo sulla on sit hyvän kokonen vauva jo :) joo mulle kans lääkäri sanoi et nyt saa tulla koska vaan kun viikot 37+ et täysiaikaisena pidetään.

Mun masussa taitaa olla hikka tällä hetkellä :D hyppii siihen malliin! On tää vaan mukavan tuntusta....näin aamusta on aina kevyempi olo,varsinkin jos en ahmua itteäni kovin täyteen aamupalalla :p

Saas nähä syntyykö tänään vauvoja :whistle: tai kyllähän niitä varmaan tulee kaiken aikaa...mut tähän tammikuisiis,jännä nähä :D
Nyt meen junarata leikkiin.....Hyvää vuoden viimestä päivää kaikille!! :wave:

mmamaa 37+2
 
Runttipulla meillä on ollut ihan sama homma melkein ton seksin kanssa :LOL: . Oliskohan ollut siinä 4kk paikkeilla, kun ei kummallekkaan oikeen "maistunut" enää. Tai oikeemmin ehkä olis maistunut, mutta tuntu vaan niiiiiiin liian kummalliselta tän vauvamahan kanssa (joku ei kuulu joukkoon olo). Ei meilläkään mitään huolta asian suhteen onhan tässä koko elämä aikaa.

Liikunta on mullakin jäänyt tyystin tosi aikasesta vaiheesta ensin liitoskipujen, sitten kivuttomien rutistussupparien takia ja nyt kivuliaitten supistusten takia. Oikein unelmoin siitä hetkestä, kun ekaa kertaa ab. puoleen vuoteen voi juosta JIIHAA!! :D

Tänään herätty 06.30 taasen ihan ilman mitään syytä. Alkaa varmaan vähän jo hermostuttaa tai no oikeemmin jännittämään synnytys. Laskettu aika on huomenna, mutta tuskin siihen keritään :whistle: . Mä en kyllä ole ajatellut mitäään kotikonsteja synnytyksen käynnistämiseen, tyttö tulee, kun on tullakseen. Ainoo mitä voisi ajatella olis sitten se sauna ;)

Nyt ompelemaan viimosia juttuja vauvalle. Oon tehnyt itse vauvalle pienen fleece-täkin sekä kasan muita äitiyslaatikkoon sopivia vuodevaatteita, koska ne äp-pakkauksen systeemit oli niin valtavia. Voihan se olla, että perhepedissä nukutaan, mutta on päikkäriloota ainakin laitettu.

Onko kenelläkään kokemusta kätkythälyttimestä esim. http://www.wolcap.com/nxl/5691/babysense_monitors.en.html? Yksi tuttu tilasi tuon jostain ulkomailta ja kyllähän sillä kieltämättä varmaan itselleen mielenrauhaa ostaa. Pohdin itsekkin hetken tuon käyttämistä, mutta niiiiin kallis Suomessa (169?) ja ulkomailta tilatessa (124? tulleineen) tuon takuun/takuukorjauksen kanssa aina onkelmia (jos tilaa EU:n ulkopuolelta).

Vikaa päivää tätä vuotta mammat, kohta on meitin kuu :heart: :heart:

Olivia + hyvin viihtyvä pikkuneiti 39+6
 
Miten mulla ois sellanen muistikuva, että seksi ja liikunta on jotain syötäviä juttuja...vai muistanko nyt ihan väärin? Eli eipä ole niitä meikäläisen elämässä näkynyt. Näillä kivuilla ja kolotuksilla ne saa tosiaan siirtää tuonne ensi vuoden puolelle, kun olen jakautunut ja siitä toipunut.

Mun mielestä vauva on nyt saattanut aloittaa laskeutumisen. Maha näyttää olevan vähän alempana, kuin vielä muutama päivä sitten...tosin tämä voi olla ihan toiveajatteluakin :LOL:

Nyt ei ole supistellut 12 tuntiin, mutta yöllä jouduin heräämään vessaan muutaman kerran. Tämä onkin ihan uusi ilmiö, jota on ollut vasta muutaman yön. Pitänee rajoittaa iltajuomista, jos siitä olisi vaikka apua.

Olivia: meillä käytössä itkuhälyttiminä cobran radiopuhelimet...parempia itkuhälyttimiä en ole koskaan nähnyt, sillä näiden kantomatka on ihan mieletön. Ja vaikka todellisuudessa en pitkää kantomatkaa tarvitse, niin sen varmuuden tarvitsen ja nämä eivät ole ikinä pettäneet, kun niitä esikolla käytin.
Philipsin hälärit taas saattavat olla ihan hiljaa, vaikka vauva huutaa täysillä, kokemusta on.

Sef rv 37+0, eli täysiaikaisuuteen on vihdoin päästy :)
 
Takana taas käynti neuvolassa ja ihastuttava sijainen sanoi, ettei tarvita stressata tuon painon kanssa. Se menee alas ja tulee ylös ja on ihan normaalia. Toinen mielenkiintoinen asia oli, että selvisi etten ole saanut esitietolomaketta. Asia pyöri mielessä jossain vaiheessa, kun täällä oli aiheesta juttua, mutta ajattelin, että se on neuvolan tehtävä huolehtia mulle se lappu... Nyt sitten sijainen lupasi etsiä mulle tunnukset pikku haikaraan, että pääsen ne sinne täyttämään.

Haidi: Kävin tosiaan siellä mammajoogassa ja ihanaa siinä oli se rentouttava tunne sen jälkeen. Siellä tehtiin myös paljon hengitysharjoituksia synnytyksiä varten. Nyt sitten onkin taas oma selkä jumissa kun jooga loppui joulukuun alussa ja en ole jaksanut tehdä harjoituksia kotona :whistle: .

Tuollainen kätkyt-laite ois varmaan hyvä. Muistan kun esikon aikana olin melkein hysteerisesti sängyn laidalla vähän väliä varmistamassa, että tyttö hengittää :/ . Tavasta pääsin pois vasta kun tyttö täytti vuoden...

Seksistä: Mulla on siis halut taivaissa.. Ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana. Ongelmaksi koituu vain se, että useammin kuin joka toinen kerta seksi tekee kipeää. Mulla on muutenkin pienet paikat ja nyt tuntuu, että koko on taas lyhentynyt tai ainakin turvonnut :whistle: . Ja sit kun neuvolatätini sanoi, että noista 3 ässän keinoista seksi on ainoa mikä oikeasti toimii. Laukaisee synnytyksen, jos paikat on kypsät, eikä hirveästi ole mieli tehnyt testailla tän vuoden puolella. Täällä siis tapellaan omia haluja ja pelkoja vastaan :D .

Nyt pitää rientää esikon nelivuotisneuvolaan.

Amino ja Kuutti 38+3
 
Kirjoitan vain tämän synnytystarinan, kun kohta pitää ruveta syöttämään pikkumiestä :)

Lauantaina alkoi supistella jo yöllä epäsäännöllisesti. Kaupassa käyntiin ja tuli oikein lyhyitä ja epäsäännöllisiä supistuksia. Limatulppaa alkoi mennä. Levossa kotona supistukset eivät loppuneet, vaan vähän pitenivät ja 10 min välein tuli. Puoli neljältä soittelin synnärille ja käskivät tulla tarkistuttamaan tilanteen. Tässä vaiheessa oli varman, että takasin vielä tullaan kun ei ne supistukset mitenkään kipeitä olleet.

Synnärillä tutkittiin ja lääkäri totes, että synnytys ei välttämättä ole lähtenyt vielä käyntiin. Käskettiin odotella pari tuntia ja sitten katsottaisiin uudestaan. Parin tunnin päästä supistuksia tuli jo 8 min välein ja meidän otettiin osastolle. Päästiin huoneeseen, jossa oli amme. Aivan loistava keksintö! Yöllä ei mitään suurempaa edistystä tapahtunut, edelleen olin n. 3cm auki. Yöllä mulle annettini Oxynormia, että saisi nukuttua. Pari tuntia nukuin katkonaisesti. Aamu kahdeksan maissa aloin taas tuntemaan supistuksia, josta sitten synnytys lasketiin käyntiin lähteneeksi.

Aina vaan edistyminen oli hidasta. Supistukset voimistuivat ja kympin maissa laitettiin Epiduraali. Kätilön mielestä se olisi hyvä, kun en ollut saanut levättyä. No, sen jälkeen lepäilin ja sain semmoisia harhoja lääkkeestä, jotka eivät olleen miellyttäviä. Limatulppaa tuli edelleen pois. Oksensin pariin otteeseen todella rajusti. Ääni melkein lähti... Oikea jalka puutui täysin epparista, tosi inhottavaa, kun en sitä voinut edes nostaa. Lääkettä sitten vähennettiin, että oli parempi olo. Oksitosiinia laitettiin myös tippumaan. Avautumisvaihetta kesti, mutta 15.40. olin 5cm auki. 16.10. olin auki 10cm, kalvot puhkaistiin ja 28.12. klo 16.30. syntyi pikkumies. Siis rv 36+1.

Repeämä tuli ja kamala peräpukama ponnistamisesta. No, eipä sitä kipua tai muutakaan muista. Olen vain täydellisen onnellinen ja niin rakastan tuota pientä poikaa :) Pikkumiehellä on paino pudonnut ja pulloruokinnalla mennään, että saa varmasti tarpeeksi ruokaa. Sairaalassa varmaan ollaan siihen asti, et paino alkaa nousta. Nyt mulla on lähtenyt nousemaan maito, et pystyisin periaatteessa imettämään. Pikkumies osaa kyllä imeä rintaa, mutta kai se sitten on varmempaa vielä pullon kanssa. Mitenkään nämä ei täällä yllitä imettämään...

Onnea myös muille vauvautuneille :D
 
Onnea JennaKä :flower: :heart:

Olivia: Tuosta Kätkythälystä ei ole kokemusta, mutta olen kans miettiny sen hankkimista... Tosin en sitä sit ole ainakaan vielä hankkinu, mutta kun itellä on kans pelko et jos vauva lakkaakin hengittämästä...

Uusivuosi vietetään typyn kans kaksin kotona. Poika lähtee papan luokse, heillä oli jotain suunnitelmia... poika tulee niin hyvin toimeen setänsä, 6v, kanssa että pojat on kyl erottamaton parivaljakko :)
Mies on menossa ovelle, enkä minä voi oikeestaan kotoa poistua kun on tuo koira. En kehtaa sitä yksin jättää, kun sekin taitaa pelätä noita ilotulitteita :/

Seksistä: Mulla kyllä haluja riittää, mut miehen kans muuten menee niin herkästi sukset ristiin kun oon melkoinen ppirttihirmu, niin sit se seksi jää :/ Kyllä me silti joka viikko "jumpataan". Asentoja saa vähän hakea kun ei ne "normit" oikein tunnu hyvälle, ja sit jos vauva alkaa liikkuu niin menee itellä välillä pasmat sekasin kun sit tulee just se tunne et joku kolmas pyörä olis messissä :D

Liikuntaa ei ole paljon tullu harrastettuu, menee niin paikat kipeiks ja alkaa polttelee mahaa niin oon nyt koittanu ottaa rauhallisesti. Huomenna sit aloitan taas koiran kans lenkkeilyt ihan täysillä, jotta paikat olis sillon 13.pvä "valmiita" käynnistykseen!

Hyvää uutta vuotta kaikille!!

MrsO & NtiEelis

 
Ensiksi haluan onnitella muitakin jo vauvansa saaneita :heart: :heart: . Ja sitten voisin jonkinlaisen synnytyskertomuksen laittaa..

Elikkäs 25.12 klo 23.30 vessassa käydessäni huomasin, että nyt valuu kyllä muuta kuin pissaa ja sitä tuli paljon. Siinä hetken mietin, että mitäs nyt ja alkoi hieman jännittämään, kun tuli niin puuntakaa koko homma. Mutta sitten hokasin miehelleni sanoa, että soitappas se ambulanssi paikalle, koska neuvolassa oli pari päivää sitten näin sanottu (jos vedet menee).
Sairaalassa vaihdoin vaatteet ja laittoivat käyrälle. Ja koska supistuksia ei vielä kummosempia tullut, noin 1.30 antoivat unitabletit ja piikin pyllyyn ja sain nukuttua lämpöpussi selän takana 5.30 asti. En niinkään supistuksiin herännyt vaan siihen, kun naapurihuoneessa oli ponnistus vaihe meneillään. Siinä sitten vähän myötä elin mukana :LOL: ja kuullostelin omia suppareita.
8.00 soitin miehelleni, että voisi alkaa pikkuhiljaa tulemaan kaveriksi sairaalaan, kun tylsäähän siellä on yksin maata. Olin muuten kasilta vasta 2cm auki ja ajattelin, että tässä menee vielä pitkään ennenkuin ollaan täysin auki. Mutta siinäpä alkoi sitten supparit selvästi tuntua kipeemmiltä ja 10.00 maita aloin hengitellä ilokaasua, joka auttoikin hetkellisesti. Kärvistelin ja kärvistelin..kätilökin kyseli vähän väliä haluanko jotain kipulääkettä ja minä siihen, että mietin vielä hetken..kunnes 13.00 tienoilla pyysin saada epiduraalin, jonka puoli tuntia myöhemmin sain.
Ah, sitä kivutonta oloa..otin kyllä juuri oikeaan aikaan kivunlievitystä, koska 14.00 olin jo täysin auki ja reuna hävinnyt, joten sain luvan ponnistaa, kun siltä tuntui. Pahimmalta tuntui siinä vaiheessa, kun pää oli tuloillaan ja seuraavaa supistusta odottelin. Usko meni itseeni ja sanoin, että en jaksa enää yhtään. Mutta supistuksen tultua laitoin kaiken voiman, minkä vaan sain ja ponnistin..sitten 26.12 klo 14.18 kuului se kaikkein ihanin ääni maailmassa :heart: ja totta se vaan on. Kipu unohtui saman tien. Ja olin valmis ryhtymään kaikkeen uudelleen.
Kaiken kaikkiaan oli helpompi synnytys, kuin ensimmäinen (vaikka helppo oli sekin) ja pieni repeämäkin vaan tuli. Palautuminen on ollut nopeaa. Miehellekin sanoin pari päivää synnytyksestä, että olo ei ole yhtään vasta synnyttäneellä, koska istuakkin voin jo normaalisti ym.
Että tämmöinen kertomus minulla..ei paha :whistle:

Johjolle suuret kiitokset pinon päivityksistä ja kaikille muillekin kiitokset, että sain raskausaikani teidän kanssa jakaa (vaikka enemmän itse taustailinkin). :heart: :hug:

Ja oikein paljon onnea tulevalle vuodelle ja vauvan tuoksuisia hetkiä,
toivottelee nippanappa ja neiti 5 pv :heart:
 
Neuvola reissu takana, tylsä reissu. Siis en vieläkään saanut lääkärille aikaa, en siis ole kertaakaan vielä lääkärillä käynyt tämän raskauden aikana :kieh:
Paino + 900g viikossa :snotty: turvotusta.... Ketoaineet pissassa plussalla, eli pitäisi syödä enemmän :eek: Eli yölläkin otettava palukkaa.... Muuten kaikki ok, vauva pienikokoinen ainakin käsin kokeiltuna, eli ei mikään jättiläinen. Terkka veikkaili, että yli mennään lasketusta ajasta kuten edellisetkin. Ihme jos itsekseen käynnistyy :headwall:
Viimeyön nukkumis saldo 4 tuntia. Tympii ja v*tuttaa koko olotila. Nyt teen salaatin häivyn niin pitkälle lenkille kun vaan kykenen :kieh:

:wave:

No jotain positiivista, käytiin hakemassa uusi auto, ihana saada farmari jossa löytyy sitä tilaa :D
 
Lämpimät onnittelut JennaKä:lle pojan syntymän johdosta! :hug: :flower:

Juuri tulin neuvolasta, tässäpäs kuulumisia:

painoa + 1400 g/vko (juu-u - joulu ja turvotus tehneet tehtävänsä... :whistle: :ashamed: )
turvotus ++
RR 132/80
pissat puhtaat
SF-mitta 37
vauvan asento RT

Turvotuksen määrää (etenkin jaloissa, mutta myös hieman käsissä ) kummasteli, käski olemaan herkästi yhteyksissä joko neuvolaan tai suoraan synnärille, mikäli tulee muuten jotain outoa (siis jotain, joka voisi mahdollisesti viitata raskausmyrkytykseen) voinnissa. Käski pakata laukun valmiiksi ja tuumasi että kovasti on poju kasvanut! =)

Oli ollu keskustelua liikunnasta & seksistä... Lenkillä käyn aina kun vointi ja muut touhut sallii, tosin lenkkeily on nykyään melko hidastempoista käveleskelyä. Mutta oon sillä asenteella ottanut, että pääasia kunhan tulee jonkin verran edes raitista ilmaa saatua ja vähänkään liikuttua! :saint: Ja seksistä; melko hiljaista on täälläkin ollut sillä saralla, miehellä kyllä tekisi mieli, mutta mulla ei niinkään enää näin loppuvaiheessa. Liekö syynä se, kun muutamalla viime kerralla käynyt vähän kipeää seksin aikana/heti sen jälkeen ikään kuin kirvelyä, niin sekin saattanut vaikuttaa...vaikka mies ollut tosi varovainen ja hellä. Mutta juuri eilen miehelle sanoin, että tänään voisi kyllä viritellä jotain petipuuhia, kun tekeehän tuo jo mielikin ja muutoinkin kun vuosi vaihtuu niin ei "haittaa" vaikka synnytyskin siitä lähtisi jo käynnistymään... ;)

Nyt ruoan laittoon, :wave: !
Hyvät uudet vuodet kaikille!!! =)

- Sirpula ja Pikkuinen rv 37+5 :heart: -
 
Mulla edelleen työntää ruskeelimaista vuotoa. jospa se loppuis ja pysyisvaavi ens vuoden puolelle. Ei tarviis enää kauaa pidätellä. soitin jo äippäpolilleki ku pelkäsin tulehdusta, mut epäilivät lähinnä sitä tutkimusta ja mahdollisesti on alkanu sit limatulppa irtoilee sen seurauksena...

Hyvää uutta vuotta kaikille! Tehkäähän vuoden ensimmäisiä vauvoja!
 
Onnittelut jälleen kaikille vauvaantuneille :flower:

Eilen oli neuvola tätillä käynti rh verien ja vauvan asennon tarkastamiseks.. Vaaveli oli onneks rt ja tän päivänen nla lääkäri pysyi.

Nla lääkäri kuulumisia:
rr 113/84 hetken päästä 112/79
pissa puhdas
sf 32
tarjonta rt
ss 150

Kohdunsuun tilanne oli Pehmeä ja auki 1 sormelle pituuskin oli lyhentynyt 2cm

Supistukset on siis mullakin jotain tuolla alhaalla jo tehnyt.. Eipä ihme tässä ravaamisessa. Eilen oli omituinen tilanne... Mittasin illalla piruuttanii kuumetta ja mittari näytti 38,6 hetken päästä 37,9 mutta en tunnusta olleeni kipeä millään saralla en nuhanen tms.. Mistähän moinen mahtoi johtua. Alaselkää jomotti yöllä hetken ja supistuksiakin tuli miten sattuu kunnes nukahdin.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

matsu83 ja asukki 35+6
 
Seksistä vähemmällä ollut, mutta tänään alkaa armoton peittojen heiluttelu, jos vaikka alakerrassa tapahtuisi jo jotain :kieh: Mulla olisi kyllä haluja samoin miehellä, mut illalla on niin hiton väsynyt yleensä ettei oikeesti jaksa. Niin ja tuo miehen 3-vuorotyökin hiukka rajoittaa tätä elämää....

Ai niin ja Hyvää Uutta Vuotta kohta me mammat aletaan (toivottavasti) kilvan poksuman :D
 
Onnea uusille vauvaantuille ja kiitokset IHANISTA synnytyskertomuksista! Niitä on mukava lueskella. Varsinkaan kun itsellä ei ole moisesta vielä mitään kokemusta. :D

Täällä edelleen kasassa ja tuskin haluaa Mini vieläkään pitää kiirettä tuolta masusta ulos. Ei mitään oloa ainakaan. Aika rauhallinen on, mutta tuskin se mitään merkkaa. On niitä rauhallisiakin päiviä ollut tässä silloin tällöin...HUOKAUS! Kovasti kyllä koitetaan tänään illalla saada synnytys oireet käyntiin :D Eli tiedossa myöhemmin rivakkaa siivousta, riehumista ja tänään taitaa loppua myös miehen "pihtaus" :LOL: Harmi ettei täällä ole mahdollisuutta päästä saunomaan...Mutta kovasti ainakin yritämme kaikkia kikkaskonsteja vaikka tuskin ne nyt mitään auttavat, mutta ainahan sitä voi toivoa ;)

OIKEIN IHANAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE UPEILLE TAMMIMASUKOILLE JA OMAN NYYTTINSÄ JO SAANEILLE!!!

Toive81 ja Mini 39+3 :heart:
 
mei08: Ite kun makoilin viime viikolla käyrillä siellä kääntöyrityksessä, ni vauvelin syke pompsahti välillä 190 asti, riehu sillon oikeen kunnolla masussa! Normaalisti on 135-145.

Liikunta täällä on käynyt ihan viime aikoina tosi vähiin, tulee vaan kaikki paikat kävelylenkilläkin jo niin hitsin kipeiks. Samoin seksi on aika lailla nollatoleranssia, viimeks vauva alko mynkyämään mahassa, ni keskitypä siinä sitten muuhun.. :whistle: :/ Miestä kyllä kiinnostas, mutta itellä ei oo minkäänmoista kiinnostusta. Nyt varsinkin, kun pelkään, että tää synnytys käynnistyy ennnen sitä sektiopäivää, ni no thanks.

Täällä kanssa vauvelilla on hikka joka päivä. :)

Ja harkkasuppareita tulee tosi usein, vielä vähän aikaa sitten ei tullut ollenkaan. Ja masu on myös laskeutunut alaspäin.. voi, kun se pysyis nyt vielä sen pari viikkoa tuolla. :whistle:

Kiitoksia kaikille synnytyskertomuksista! :flower:

Ei muuta kun Hyvää uutta vuotta 2009 arvon odottajasiskot, huomenna se alkaa sitten virallisesti meidän kuukausi! :D :wave:

Pearl 37+0 ja sektioon tasan 2 viikkoa, kääks! |O
 
Lara83
Paljon onnea JennaKä :heart: ihanaa kun avaa koneen, niin kokoajan on uusia vauvauutisia :)

Nyt ei kummempia, tulin vaan toivottamaan HYVÄÄ UUTTA VUOTTA! Ihan kohta on meidän kuukausi :heart:

Lara83 38+0
 
Hyvää uutta vuotta! Taitaa tämä porukka poksua kilpaa rakettien kanssa :D

Maanantaina oli neuvola. Painoa oli tullut liikaa :ashamed: Terkkari varoitteli että pikku-pavusta kasvaa tällä vauhdilla ISO papu (4 kiloa veikkaili). Pitäisi koittaa pysytellä liiasta sokerista erossa. Mutta kun sitä on niin heikko! Eikä neljä hedelmää päivässä riitä mihkään! |O Hemmetti kun ei sais syödä suolaa eikä sokeria, hermo palaa!
Alapaine oli myös koholla (124/96 ja 132/ 92 mittasivat). Perjantaina on jo seuraavan kerran neuvola, tahtovat noita paineita seurata... Kohdun pohjan korkeutta ei saanu terkka ees kunnolla mitattua, arvioi että ois 34,5 ainakin. Kohtu kun kuulemma menee tonne rintalastan alle piiloon ihan reippaasti. Siltä se kyllä tuntuukin.... Mutta vaavi napottelee pää alaspäin ja on laskeutunut, joten jotain hyvää sentään!!

Ihan menee nyt omaa napaa hautoessa tämä puheenvuoro. Mutta jollekulle on pakko saada vähän purkaa tuntoja, ja mikäpä olisi parempi yleisö kuin te rakkaat kohtalotoverit :heart:

Papupata ja (jätti)Papu 37+3
 
onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:

tänään oli taas neuvola reissu, ei mitään ihmellistä. vielä noin kolme viikkoa lasketun aikaan, sitten ei tarvii enää katsoa sitä neuvolatätiä, mun mielesta kun on sellainen "kylmä" ihminen. en tiedä miten teillä muilla mutta mulla mene aikaa siellä vain sen verran(10-15 min) että otetaan näyteet ja muu pakolliset jutut ja sitten lykätään ulos ovesta :headwall:
mulla on ollut oikea lonkka jo viikon päivät kauhea kipeä, en mielellän haluais edes noja/astua oikean jalan päälle, kävely on tosi hankala. onko kenellä vastava?? painaako vauva jonnekin vai mistä sellainen kauhea kipu tulee?
ensi maanantaina olis sitten synnytystapa arviointi, vähän jännittä että minkä kokonen sieltä sitten mahta tulla kun neuvolas saan kuulla jatkuvasti painosta....
seksi ja liikunta ... kiitos vaan mutta kumpikaan ei nyt kiinosta :saint:
 
Voi että noita synnytyskertomuksia, täällä taas tippalinssissä niitä luen =)

Seksi ja liikunta
: mies pihtaa kun menin kertomaan sille että seksi saattaa laukaista synnytyksen... Välttämättä haluaa että tammikuun puolella vasta vauva syntyy, niin on sitten pihtaillut :kieh: noh tänään saa luvan loppua pihtailu ja alkaa vauvan häätö :D Liikunta, hmmm.. joo eipä ole jaksanut. Liitoskivut sen verran ikävät jos menee liikaa kävelemään ja rehkimään niin eipä sitten tee mieli. Jonkin verran kaupungilla käynyt kavereita moikkaamassa ja kauppoja kiertänyt, mutta pari kolme tuntia niin alan olla aika valmis kotiin.

Kohta lähdetään siskolle uuden vuoden viettoon, katsotaan miten kauan jaksan. Illalla alkaa aina olo tukaloitumaan ja pinna kiristymään, niin voi olla että noi lähettää mut aikasin kotiin :LOL: onneksi matkaa ei ole kun alta kilometri niin voin sen lyllertää rauhassa kotiin kun alkaa pinna olla liian kireällä.

Kumikameli ja ipana rv 38 + 2
 
Terppa :wave:

Kaupasta kotiuduttu. Meinasi mennä kyllä vituralleen koko reissu kun ensiksi piti pysähtyä kolmessa eri kaupassa etsimässä juuri niitä tietynmerkkisiä kakkosen toivomia sipsejä ja tähtisädetikkuja. Jos ei olisi ollut mies mukana juoksemassa kauppaan, niin olisi kyllä minun puolestani saaneet jäädä moiset tarvikkeet suosiolla hankkimatta.
Ja toiseksi meiltä sökähti kesken reissun autosta akku. No onneksi oltiin ihan lähellä varaosamyymälää, joka kaiken kukkuraksi oli vielä auki niin että mies kävi sieltä hakemassa uuden akun ja viritti sen heti paikoilleen niin ettei mennyt kävelyhommiksi loppureissu.
Otti kyllä sen verran kupoliin tuo äkillinen ylimääräinen rahanmeno (74euroa), niin että jätin mielenosoituksellisesti väliin piipahtamisen paikallisen lastenvaateliikkeen alennusmyyntiin. :kieh: :kieh: Ja lohdutukseksi ostin sitten vielä ison pussin karkkia kaikista hyvistä lupauksista huolimatta ja niitä täällä nyt mussutan mielenpiristykseksi :LOL: .

Lasten kanssa ulkoilu ei nappaa täälläkään enää yhtään. Onneksi mies on nyt loma-aikaan huolehtinut siitä, että pienemmät pääsevät ulkoilemaan kunnolla edes kerran päivässä. Mullakin on vaikeuksia löytää vaatetusta päälleni ja kun tuo miehenroikalekkin on niin pienikokoista sorttia, niin en enää mahdu siltäkään lainaamiini toppahousuihin.

Kiitokset kaikille synnytyskertomuksista. Vähitellen sitä on itsekkin alkanut kelailemaan tulevaa koitosta ja varsinkin sitä tilannetta, jos joudunkin näiden lastenhoitokuvioiden takia synnyttämään yksin. No täytyy toivoa, että synnytys lähtisi käyntiin tälläkin kertaa yhtä hitaasti kuin aikaisemminkin, niin että miehelle jäisi runsaasti aikaa järjestellä lasten hoidot kuntoon täällä kotona ennen varsinaista h-hetkeä. Eli tätä ajatellen se käynnistys voisi ollakkin ihan hyvä vaihtoehto...hymp..

Nyt pitää heittäytyä hetkeksi pitkälle josko sitä sitten jaksaisi katsastaa edes alkuillan ilotulitukset lasten kanssa.

Oikein hyvää ja leppoisaa Uutta Vuotta 2009 kaikille meille tasapuolisesti

:heart: Anni ja masu 35+5 :heart:
 
Myrskyisää vuodenvaihdetta tammimammoille :flower:

Seksistä;
halut noussu mulla taivaisiin, mutta vauvan pää tuntuu jo alhaalla niin selvästi sormella kokeillessa, ettei sitten nappaakaan.. Meillä tavallisestikin tosi hiljaista sillä saralla ja raskausaikana vielä hiljaisempaa, liekö juuri pirttihirmun luonteeni.. :whistle: Tilasin kuitenkin netistä itselleni ihqun violetin pienen ja tehokkaan kaalimadon (saa leikkiä ilman penetraatiota), jonka esittelin eilen ukolleni. Meinas pudota sängystä kun niin innostui, mutta siirrettiin leikki ens vuoden puolelle... vaikka en kyllä odota lasta vielä syntyväksi, kun on tuo mieskin sinne Norjaan lähdössä.. LA kuulostaa parhaalta tällä hetkellä!

koirien kans tulee tehtyä välillä pidempiä (2-3h) kävelyjä, siinä mun liikunta

Neuvolassa tänään; Pissat ja kaikki muukin erittäin OK! Hemppakin oli noussut takaisin lähtölukemiin 141! sf 29cm, eikä vauva laskeutunut vielä ollenkaan... joten toivossa eletään, että LA päästäis

Tekaisen illaksi ison kasan tortilloja, jos vaikka muutama vieras erehtyisi kylään.. nyt päikkäreille, että jaksaa illalla touhuta :p

Oli tosiaan ihanaa viettää tämä vuosi teidän kanssanne :heart: Vauvapinossa jatketaan ja kuvia toistemme nyyteistä ihastellaan........................

Anar ja Eemeli 37+0
 
neuvolakuulumisa vain... olin jo varautunut lähtemään Rovaniemelle, kun vettä on taas vain sen verran, että vauva pärjää.. mutta käyrällä makoiltuani neuvolan täti totesi, että vauva näyttää voivan sydänäänten vaihtelusta päätellen ihan hyvin joten taas jatketaan odottelua.. Pieni on kaveri ja sf-mitta huimat 27cm... Pää on todella alhaalla, eikä kohdunsuuta ees meinannu löytyä kun pää on tiellä... kysyikin, miten vessassa käynti onnistuu :LOL: Tuntuu kyllä, että sinne pönttöön tipahtaa kohta koko vauva! Yksi supistuskin saatiin käyrälle, joten todistettavasti jotakin ainakin välillä tapahtuu. Käski tulla heti, jos tuntuu, että supistuksiin tulee joku kaava tai säännönmukaisuus niin sitten tilataan ambulanssia. Onneksi ei tosiaan tänään sitä lähtöä ainakaan vielä tullut kun tuo keli on aivan järkky! Lunta on valehtelematta tullut nyt n. 30cm ja lisää tulee koko ajan vaakatasossa. Isot tietkään ei pysy auki kun tuiskuttaa niin kovin.

Hemppa, pissa ja paineet oli ihan ok, ja painoakin on yhteensä nyt kertynyt 9kg lähtöpainosta, enää ei montaa kiloa nouse joten ihan ok =)

Nyt jatketaan pojan kanssa iskän odottelua; iskä on ollut koko päivän opashommissa tuolla myrskyssä, espanjalaiset ekakertalaiset kelkan sarvissa tässä kelissä on varmaan ollut näky :LOL: Kotiuduttuaan saa ottaa pojan mukaansa lumitöihin ja paukuttelemaan hetkeksi. Mulle riittää, kun saan noita sipsejä ja muita herkkuja sitten, kun poika on sammahtanut :ashamed:

Riemukasta iltaa kaikille! :wave:
-Lappitar ja Hippunen 38+3
 

Yhteistyössä