TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Hei taas kaikille!

Mä olen sitten virallisesti siirtynyt mammafarkkuihin. Työhousut menee vielä jotenkin, jos vatsa on ja rakko on tyhjä, mut onneksi kaapissa odottaa musta hame jos noita tarjoilukeikkoja tulee vielä.. Muut vaatteet voisinkin pakata odottamaan ens vuotta.

Seuraako kukaan Mtv3 faktaa? Siellä tulee mielenkiintoisia dokkareita synnytyksistä ja mä olen ihan koukuttunut. Tosin itku tulee herkästi varsinkin, kun on joku erikoisempi jakso, niinkuin viimeksi siinä oli 14-vuotias tyttö joka sai lapsen. Tämä tyttö kun itsekkin oli vielä ihan lapsen tasolla ja muutenkin niin lapsen oloinen...

Rakenneultrasta: Meillä taas pitää olla kaksi tuntia pissaamatta ennen ultrausta tai niin tuossa lähetteessä mainitaan. Taitaa olla eri käytäntö vähän eri puolilla.

Mulla on paino noussut tähän mennessä tuon viisi kiloa.. Ja varmaan saldo on kova odotuksen lopussa. Edellisellä kerralla tuli kaikkiaan 23kg, josta 13 jäi laitokselle ja toiset 13kg laihdutin lähinnä imetyksen jälkeen. Nyt saisi kyllä paino pysyä paremmin aisoissa. kun lähtöpainokin oli vähemmän kuin viime kerralla.

Mulla on sit alkanut supistella mukavasti. Kipu on vaan törkeää, jos en pääse rauhoittumaan. Viimeksi mulla alkoi supistukset huomattavasti myöhemmin ja oiskohan tää merkki nyt siitä et pitäis rauhoittaa tuota työtahtia..

Mut palaillaan taas. Ja tässä kaikille vähän iltalukemista http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Egyptiläisnainen+synnytti+seitoset /1135238683434


Aminohappo ja Kuutti 18+6


 
Heippa!

Eikai nyt vielä pitäis supistaa? Oon viikolla 16+5.

Eilen kun ajelin kaksi tuntia pilkkopimeässä kaatovesisateessa, niin maha aina välillä veti ihan kivikovaksi. Ei ne sattuneet, mutta usein tapahtui. Voisiko olla stressisstä vai mikä lie.. (meinaan se matka oli inhottava).

Ihanaa, kun teillä on jo rakennekin ollut! Meilläkin oli niin, että np tyhjällä rakolla ja rakenne täydellä.
 
Anne-81 Mulla on ollut jo parin viikon ajan supistuksia, nyt siis viikkoja 17+0. Stressi ne mulla luultavasti on aiheuttanu, sillä nyt kun oon unohtanu kaikki kiireet niin supistuksia tulee enään pari päivässä ja ne on kivuttomia.
Aminohappo Minä olen myös koukussa Faktan synnytysohjelmiin. Olin jo ennen raskautta ja nyt sit mieskin niitä seuraa.

(.) Pari viikkoa saikkua takana ja huomen pitäis töihin mennä. Eivät oo kyll saanneet vaihdettua mua pois palvelusta, mutta kai sen kestää ja jos ei kestä ni takas saikulle. Rakenneultra mulla on vasta 9.9. eli vielä on odottelemista. Painoa mulla on jo tullut 5kg :x

VauhtiViuhti ja Pikkunen 17+0
 
Jee! Nyt on puoliväli saavutettu ja rakenneultra ihan pian! :D Jännittää jo aikast paljonkin...Muljautuksia tuntuu vieläkin lähinnä silloin kun maltan rauhoittua tai makoilen. Odotan jo hartaasti josko ne alkaisivat tuntua selkeiltä potkuilta. Esikoista siis odotellaan. Masu on illalla selkeä, mutta päivisin ei vielä tuntemattomat huomaa vauvamasuksi. Eli masuakin odotellessa josko se pian sieltä pullahtaisi kunnolla esiin =) Aurinkoista päivän jatkoa sateesta huolimatta!!!

Toive81 ja mini tasan 20+0 :heart:
 
Heippa!

Toive81 Onnittelut puolivälin saavuttamisesta :)

Supistuksista.. Mulla edellisessä neuvolassa (viikkoja oli silloin 17+0), neuvolan täti kysyi, että joko on ollut supistuksia. Enhän mä silloin vielä edes tiennyt miltä ne tuntuu kun ekaa vasta odotan..Kysyin, että onko ne vaarallisia jos nyt jo ois, ja täti vastasi, että pienet supistukset on jo niillä viikoilla normaaleja ja niitä tulee monille. Eli ei niistä tarvi olla huolissaan jos ne ei kivuliaita ole. Mulla alkoi supistelemaan viikolla 19, tai ainakin oletan niiden olevan supistuksia neuvolan tädin kuvailujen perusteella.. :D

Nyt tuntuu muutenkin että parin viime viikon aikana musta on tullut ihan raihnainen ja valitan jatkuvasti jostain..selkä on kipeä, on suonenvetoja, ei saa nukuttua kunnolla, sattuu sinne ja tänne.. :p Ja tietenkin valitan miehelle koko ajan kun ei ole ketään muutakaan kelle voisin.. ja nyt on vasta puolväli, voi miesparkaa tuossa loppuvuodesta :LOL:

Fistik ja pikkuprinssi 20+2 :heart:
 
Tervehdys :wave:

Kyllä on yhtä itkemistä tämä olympialaisten katsominen :kieh: Taas piti nieleskellä oikein urakalla kun katsoi suomalaisten naisten hopeasoutua..
Taitaa nyt vihdoinkin alkaa minulla se aika raskaudesta jolloin on "elämänsä kunnossa". Väsymys on ainakin pois ja sen huomaa kun jaksaa taas tehdä kotitöitäkin oikein urakalla ja onhan lapsetkin saaneet taas nauttia pullan tuoksuisesta äidistä :D Täytyy nauttia oikein urakalla tästä ajasta niin kauan kun sitä kestää, sen tietää että loppuajasta ovat tunnelmat ihan toisenlaiset :whistle:

Miten tämä aika menee niin sukkelasti tässä vaiheessa.. Vastahan sitä plussasi ja nyt jo puoliväli häämöttää :eek: Alku- ja loppuraskaus ovat sellaisia piinaavaa odotusta, ensin odottaa että pääsee "turvallisille" viikoille ja lopussa odottaa että koska se nyytti syntyy.. Vielä kun muistaisi nauttia tästä raskaudesta "koko rahan edestä", sillä tämä taitaa olla minun viimeinen vauva :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

MaMa ja junnu 19+3
 
Moro flikat!Eilisistä polttareista olen selvinnyt, vaikka univelkaa tuli... Laittoivat mut kokeilemaan vauvanhoitoa. Ottivat aikaa, että kummanko vaihtaa vauvalle nopeammin, kerta- vai kestovaipan. No, arvaatte varmaan kumpiko voitti... Pitkän kantoliinan taittelua sain kokeilla. Hieman hankalaa! Onko joku suunnitellut tai kokeillut kantoliinaa? Helpottuukohan sen taittelu ajan myötä?

Tänään tunsin selvästi toukan mahassa. Katosi kylläkin nopeasti käden alta :)
 
Mä käytin paljon kantoliinaa Toivon kanssa n. 5 kuiseksi asti (sitten rupes rimpuilemaan ja siirryttiin patapumiin) ja pakko todeta, että kätevä kapistus! Mulla on sellainen trikoinen pitkä Mam Eco (babyidea.fi)ja kyllä se sitominen nopeutuu äkkiä kun muutaman kerran sitoo sen. Mietityttää nyt vaan, että mitäköhän tosta liinailusta tulee talvivauvan kanssa? Siis kun ulkona on kylmä, pitäis vissiin olla joku kantotakki tms...
 
Heips.

Olivia78: Mammavaatteiden koosta, pääsääntöisesti kannattaa ostaa normaalikokoansa, kun vaatteet on suunniteltu niin että mahalle on varattu enemmän ja muuten vastaavat normikokoa. Mulla ainakin Kaverilta saadut L-koon mammavaatteet on ihan liian reiluja. Onneksi paidoissa ei niinkään haittaa ja housuissa on kiristysnarut tai mahdollisuus käyttää vyötä. Mutta omaa kokoaan kannattaa suosia niin vaatteet istuu paremmin päälle. Poikkeuksiakin tietysti voi sattua.

Pompo79: Mä oon aina ihmetelly kun ihmiset puhuu ettei raaski siirtää taaperoa omaan huoneeseen. Meillä esikoinen oli 10kk kun saatiin vihdoin kolmio, jota etsittiin varta vasten että esikoinen saisi oman huoneen ja mä kunnon yöunet. Kuopus oli 4kk kun siirty veljensä kanssa samaan huoneeseen, kun meidän makkari oli siinä asunnossa niin pieni ettei pinnasänky olisi huoneeseen mahtunut ja typy alkoi olla liian iso kehtoon.

Tietysti kukin tekee tyylillään, mutta ystävieni valitusta aiheesta kuunneltuani olen ollut tosi tyytyväinen että meillä muksut eivät ole tottuneet nukkumaan vanhempien huoneessa. Kun kaverin esikko oli 2,5w kun pikkuveli syntyi ja siinä nukkuivat sitten ahtaasti nelistään, kun isoveli ei suostunut omassa huoneessa nukkumaan, kun pikkuvelikin sai olla isin ja äidin kanssa. Vasta kun nuorempi oli 1,5w ja raaskivat hänet vieroittaa vanhempien makkarista siirtyi esikoinenkin (4w!) lasten huoneeseen.

rakuuna: Mun mahasta on tehty kipsi toisen odotuksen loppuvaiheilla. Silloin se tehtiin sellaisista sideharsoista tms, missä on kipsiä. Niitä kuulemma saa ihan apteekista ja vissiin vastaavia käytetään kun sairaalassa kipsataan käsiä tai jalkoja. Tiedä siitä sitten.

Painosta vielä että mun tilanne viimeisimmän tiedon mukaan on -1kg lähtöpainosta. Tosin huomenna on neuvola ja tilanne voi muuttua, kun tänä viikonloppuna on juhlittu tytön 3v synttäreitä (täyttää 3v 19.8.) ja nyt mennään vielä toisille synttäreille ja muutenkin on tullu mässättyä. Jos vaikka loppuis se neuvolantädin valittaminen kun paino ei nouse. Luulee kai että yritän laihduttaa tai etten syö riittävästi. Kun erehdyin tuossa kysymään että kuinka paljon painoa pitäisi tulla eli suomeksi kuinka vähän riittää kun lähtöpainokin oli vain 100g alle ylipainon rajan.

Mulla tuli esikoisesta painoa n.20kg (en muista tarkkaan enkä jaksa hakee nla-korttia), sillon lähtöpaino oli 54kg. Kuopuksesta painoa tuli lähtöpainoon vaan 5kg, mutta lähtöpaino olikin huimat 72 tai 73kg. Ei nimittäin ehtiny paino tippua lähes ollenkaan esikoisen odotuksen jäljiltä. Nyt toivoisin ettei paino nousisi kuin max 10kg, mutta eihän sitä sit tidä kuinka paljon sitä tulee. Tahtoisin vaan saada puhtaat paperit sokerirasituksesta rv:llä 26, kun edellisessä raskaudessa todettiin raskausajan diabetes.

Liikkeistä vielä että ensimmäiset pienet muljahdukset, jotka olivat selkeästi tunnistettavissa vauvan aiheuttamiksi tulivat tiistai iltana eli rv:llä 16+0. Nuyt liikkeet ovat terävöityneet ja niitä voi tuntea myös liikkeessä kesken työpäivän. Mies odottaa jo kuumeissaan että liikkeet tuntuisivat hänellekin. *hymytys*

Mutta nyt täytyy herättää nuo kaksi sankaria myöhäisiltä päikkäreiltä (annoin nukkua, että saan surffata rauhassa :ashamed: ), syödä itse ja ruokkia myös lapset ja lähteä sinne synttäreille.

Vielä kantoliinailusta.. Esikoisella kokeilin pitkää Pikkuruun trikooliinaa, avoimella päällä olevaa tsi-rengasliinaa (jonka hölmöyksissäni myin pois *harmitus*) ja BabyBjörn rintareppua. Esikoinen ei oikein viihtynyt missään. Ei noissa eikä kärryissä.. Piti ottaa ihan vaan oikeesti syliin. Kuopuksella käytössä oli sama rintareppu ja Kangan rengasliina, rintareppu oli kätevä pienellä lapsella, mutta paino tuli isommalla nopeasti vastaan. Kanga ei suljetun pään vuoksi ollut mun mielestä yhtä kätevä kuin pois myymäni avoimella päällä ollut rengasliina, mutta sillä kyllä kantoi lyhyellä matkalla isompaakin lasta. Pitkätrikoo liina oli jo vaalean värinsä vuoksi hankala, mutta muutenkin sitominen ei alkanut luonistua ja sitten esikoinen oppi istumaan ja alkoi viihtyä vaunuissa, joten luovuin koko liinasta, enkä ole katunut.

Tälle vauvalle saan lainaan BB:n rintarepun ja Kanga on vielä tallella, joskin jos tilaisuus tulee niin vaihdan sen avoimella päällä olevaan, mutta näillä ja vaunuilla ajattelin pärjätä.


tulia & viljami 16+5
 
Mitenkäs Oululaisten tapaaminen meni? Mukavaa että samalla seudulla asuvat tapailevat, kirjoittelu täällä on erilaista kun nikit saavat kasvot..
Tuosta omaan huoneeseen siirtämisestä.. Meillä on kaksoset siirtyneet omaan huoneeseen 9kk:n iässä, esikoinen nukkui pidempään meidän kanssa koska asuimme silloin kaksiossa. Nyt tämän nuorimmaisen kanssa aiomme tehdä niin että hän saa nukkua meidän kanssa vielä jonkin aikaa ja luultavasti sitten junnun synnyttyä katsotaan, miten hänen kanssaan yöt menee ja kuinka vaikuttaa muiden nukkumiseeen. Tällä iällä sitä nauttii äitiydestä hieman eritavalla kun noiden vanhempien lasten kanssa, johtuu varmasti tietynlaisesta "luopumisen" tunteesta. Tarkoitan tällä sitä että nyt alkaa ymmärtämään sen että tämä vauva-aika alkaa todellakin olla tässä ja näistä hetkistä kannattaa todellakin ottaa kaikki irti niin hyvistä kuin huonoistakin, sillä ne on ainutkertaisia.. Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin :D

Mutta nyt kauhukeittiön pariin...

MaMa ja junnu 19+3
 
Oulun seudun odottajien tapaaminen sujui eilen oikein mukavasti. Meitä oli neljä äitiä paikalla ja juttua piisasi. Oli mielenkiintoista nähdä minkälaisia masuja toisilla samassa vaiheessa olevilla on. Pientä kumpua, joka pysyy vielä piilossa paidan/jakun kätköissä jos on tarvis. Itse olen jotenkin ruvennut pukeutumisella korostamaan vatsaani, koska pidän sitä isona. Moni on sanonut, että ei se nyt mikään jättimäinen vielä ole. Itse sen ehkä vain havaitsee parhaiten...

Niin, tuosta tapaamisesta vielä sen verran, että toivon ja odotan uutta tapaamista todella. Toivottavasti useampi äiti pääsee mukaan!! Ja toivottavasti muut tapaamisessa olleet äidit (Johjo, Andie ja Hemuli08) ovat myös tyytyväisiä.

Äitiysvaatteista sen verran. Oulussa saa äippävaatteita H&M:stä ja vaihtelevalla menestyksellä kolmesta äippävaateliikkeestä. Yhteen näistä liikkeistä (Jasminiin) pyrimme Hemuli08:n kanssa lauantaina (oli jo kiinni), joten en nähnyt tämänhetkistä tarjontaa. Mutta sinänsä hassua, että perusäippävaatteiden löytäminen on tietynlaista metsästystä, esim. H&M:ltä tuntuu suosituimmat koot ja värit (musta, valkoinen... ainakin minun mieleeni) olevan usein loppu eli tuntuu siltä, että aina kun löytää niin kannatta ostaa. Ehkä nyt siis kannattaa katsella mahdollisia neulepaitoja ja talvivaatteita kun mallistot saapuvat kauppoihin. Sitten kun niitä tarvitsee niin koot ja värit on varmasti lopussa... tämä on oma kokemukseni yhden ja puolikkaan raskauden ajalta. Toivottavasti muilla on ollut/on parempi tuuri näissä asioissa! :flower:
 
tek
Joku täällä kyseli painonnoususta ja kehtaakohan sitä teidän muiden kommenttien jälkeen vastatakaan...minulla nimittäin painoa tullut rv 19 saakka jo 8 kiloa! Tuntuu että kaikilla muilla nousu ollut vain muutamia kiloja jos sitäkään. Lähtöpaino tosin oli normaaliapinon alarajoilla mutta silti. Täytyyköhän sitä lopettaa syöminen kokonaan :LOL: Nooh, täytyy kyllä myöntää että herkut ovat maistuneet liiankin hyvin ja kun normaalisti paino ei nouse herkuttelusta huolimatta niin nyt on tullut hieman yllätyksenä....aineenvaihdunta huomattavasti hitaampaa kuin tavallisesti. Kilot varmaankin lähtevät helposti raskauden jälkeen mutta mikäköhän olotila on loppuraskaudesta jos painonnousu jatkuu tätä tahtia...huh huh
 
Painoa on tullut meikäläiselle jo oikein urakalla...saas nähdä miten käy sen tavoitteen, että tällä kertaa painon nousu ei olisi ihan niin suurta kuin viimeksi. Painoa on siis tullut lisää 5 kiloa ja tässä lihamäärässä (lue:läski) se on totaali liikaa. Noh, en sitä jaksa murehtia, kyllä niistä kiloista sitten kerkeää eroon pääsemään kun on sen aika.

Kantoliinan puolesta liputan kovasti ja sellainen on jo vauvalle hankittu. Sitomaan oppii sitmalla ja esikkoa kannoin lonkalla vielä 3-vuotiaana, eli kerrassaan kätevä kapine.

Sef 17+5
 
Anmaria79
En ole taas vähään aikaan ehtinyt kirjoitella mitään. Töissä elokuu toi kiireen ja iltaisinkin aikaa on mennyt polttarien ja häiden suunnitteluun, kaaso kun olen syyskuun alussa. Maha kasvaa ja töissäkin aloin viime viikon alussa kertoa lomalta palaaville uutista. Muutama sanoikin huomanneensa raskauden jo ennen lomia! Pomokin nyt sitten tietää, kun tuuraaja soitti sille muutenkin niin sanoin, että kerro vaan samalla (pomo siis saikulla syyskuun loppupuolelle...).

Perjantain rakenneultraa odotan kovasti. Vieläkään ei ole päätetty kysytäänkö sukupuoli vaiko ei. Mammavaatteita olen saanut neljältä kaverilta lainaan, joten mitään en osta. Itselläni ei esikoiselltakaan ole jäänyt kuin farkut. Tuntuu, että vaatteita on liikaakin. Noihin tuleviin häihin jouduin kyllä ostamaan iltapuvun, joten olkoon se mun investointi vaatteisiin tän raskauden aikana.

Kantoliinan meinaan hankkia, kun esikoiselta jäi kokeilematta. Luulen että käsiparia tarvii kuitenkin nyt enemmän. Lisäksi turvakaukalo täytyy hankkia. Muuten kaikki on hyvässä tallessa esikoiselta, joten tuskin muuta tarvitaan. Rahana otan äitiysavustuksenkin, kun vaatteita on varasto pullollaan.

Nyt toiselle aamiaiselle taukohuoneeseen!
 
Huomenta ja pulleaa viikon alkua kaikille!

Mie tunsin vauvan liikkeet tänä aamuna ekan kerran!!! Äsken tässä työpöydän ääressä istuskellessa tuntui uiskentelua navan alapuolella :D Vähänkö tää on ehkä raskauden tähän asti paras päivä; mie oon oottanut tätä liikkeiden tuntemista tosi pitkään ja nyt miulla ei virallisesti ole enää yhtään paha olo. Pesin tänä aamuna hampaatkin ennen syömistä enkä yökkinyt yhtään. Myös takahampaat.
Olen saanut elämäni vihdoin takaisin ja miun pieni uiskentelee masussa :heart:

Painonnoususta: Olen erittäin helposti lihovaa sorttia ja pelännyt miten tässä käy. Lähtöpaino oli 171 senttisessä varressani 64,4 kg ja nyt on jotain 70 kg paikkeilla eli 5,5 kiloa on tullut jo nyt. Viikkoja on nyt siis kasassa 17+6 ja tuo 5 kg oli tullut jo 3 viikkoa sitten, joten onneksi on loman herkuttelun jälkeen tasoittunut painon nousu.

Mistäs muusta täällä olikaan keskustelua, mammavaatteista vaikka masu ei olekaan vielä kovin iso, niin äippähousut tuntuu kaikkein mukavimmilta päällä, joten olen ostanut niitä kolmet + kollarit. Farkut, mustat suorat housut ja reisitaskuhousut. Ja hennesin tarjontaa on kaikki. Lisäksi samaisesta liikeestä ostin toppeja ja t-paidan, kun ovat niin kivan pitkiä. Olen todella pitkäselkäinen ja ilman masuakin monet paidat on miulle liian lyhyitä, saati sitten pallukan kanssa.

Ens viikonloppuna on historiallinen päivä; lupasin itselleni, että kun pahoinvointi on kokonaan ohi, käyn ostamassa itselleni paketin Ben& Jerry's jäätelöä ja vuokraan Rottatouillen, koska se on jäänyt näkemättä. Perjantaina käyn tentissä ja sen jälkeen käyn palkitsemassa itseni näillä!

Voikaahan kaikki oikein mukavasti :heart:

PäivikkiV ja uiskenteleva pieni 17+6
 
Onnittelut PäivikkiV:lle liikkeiden tunnusta :heart:

Ja tek:llä näyttää olevan sama painon nousu historia kuin meikäläiselläkin :hug:

Äiti paineli eilen varovasti kohtua ja totesi sen olevan sellainen löllykkä,että osa painostani taitaa johtua lapsivedestä.
Huomenna on rakenneultra 13.00,joten saas nähdä,tuleeko kätilöltä sama kommentti :D

Tänään on täynnä sit 20 vko:a eli rehdisti ollaan puolessa välissä :flower:

Pikku Otus 20+0
 
Täällä kanssa yksi joka ilmoittaa kuuluvansa Faktan ohjelmien tuijottajaksi :wave: (niihin jää koukkuun ;))

Painonnoususta esikoisesta tuli reilu 20kg (lähtöpaino sillon 50,4)
kakkosesta tuli 12,2 (lähtöpaino oli 53,5)

ne kilot jotka esikoisesta jäi eivät ottaneet enään lähteäkseen pois ;) Olin aivan varma että kakkosesta tulee samat 20kg ku esikosta mut ei sentäs. Nyt sittten innolla ootetaan että paljonka tästä kolmosesta tulee...
Mieliteot kun ovat saat kuin muistakin olleet (suolakurkku, salmiakki, kaikki oikein suolanen ja makea :LOL: )

Nyt ollaankin viel -puolella painonnousussa. Lähtöpaino oli 57,6 jossa oli esikoisesta vielä muutama kilo... nyt paino vaan alkuraskaudesta tippunut ja kyseltiinkin että laihdutanko (no en tietenkään) nyt paino 57,3kg
Katsotaan kauan menee ennenkuin lähtis ylittyy :)

matsu83 + asukki 16+4
 
Heips mamit!

Päivikkiv:lle onnittelut liikkeistä!! Minulla oli myös eilen ensi kertaa sellainen tunne että nyt oli muuta kuin ilmaa!!! Ihana tunne, mitä on jo pitkään odottanut!! Jos olen selälleen, niin aika vähän tuntuu, paitsi se selvä tömähdys, mutta kun nojaan eteenpäin, niin sillon tunnen enemmän niitä ilmakuplia ja ja miten sen selittää....elohiirimaista jumputusta. Jännä että niin päin, onko kellään muulla?

Paljon ollut painosta puhetta. Itse pelkäsin että kun on jo muutenkin ylipainoa niin miten käy, mutta ei ole tullut kuin pari kiloa!! Mutta en ole kyllä sen enempää syönytkään, ehkä jopa paremmin! Tarkoitan että pieniä välipaloja, hedelmiä tms. ja sitten pari lämmintä ateriaa päivässä. Nälkä kumminkin on useammin kuin ennen.

Mä näin viime yönä oikeestaan ekaa kertaa unta vauvasta!! Vaavi syntyi ennen aikaisesti(synnytys oli muutenkin vähän outo....ei siis todellakaan mikään normaali) ja vauva oli poika. Sitten minä imetin ja se oli niin ihanaa!!!! Niin todentuntuista!!! Voi että oli ihana aamulla herätä, paitsi ettei vaavia vielä ole ja toivottavasti ei vielä tulekaan!!
Ovatko muut nähneet unia tulokkaasta?

Vielä omaa napaa....olen saikulla, mutta polven takia....viime viikolla keinutin päiväkodissa lasta ja polvi muljahti! Mulla on todella väljät polvet ja operoitu monta kertaa. Pelottaa miten loppuaika menee polvien kanssa, kun painoa tulee aika paljon! Ajattelin mennä vesijuoksee ja kuntosalille kunhan ensin tuo paranee.

Musta tuntuu että en ota äitiyspakkausta, koska mullekin on kerääntynyt jo noita vaatteita ja lisää saan. Ostan sitten sillä rahalla jotain mitä tarvitsen!

Mulla on rakenneultra 1.9, voi kun aika menisi nopeammin!! Ei varsinkaan mene kun on saikulla.....

Hyvää alkavaa viikkoa!

Tuizu ja OlgaOlavi 18+6
 
Sitä mun piti ielä kysyä, että oletteko tehneet niitä hömppätestejä kumpi tulee?? Melkein joka testi sanoo että meille tulisi poika ja jo ennen raskautta mä olin varma että tulee poika! En tiedä miksi....Äitini teki minulle lanka ja sormustestin ja siinä tuli selvä poika ja nyt eilen ystäväni teki lanka ja neulatestin niin siinäkin poika! Hän teki myös toiselle raskaana olevalle samanjoka saa tytön, niin testikin näytti tyttöä!! Aika pelottavaa....ehkä nyt ei pidä ottaa tosissaan, mutta...
 
Mulla kanssa tuo lankatesti pitää paikkaansa.
Näytti tämänkin olevan poika ja poikaahan epäilen/uskon odottavani mutta katsotaan nyt.
10 vuotta sitten,kun olin tyttöjen kanssa äitilapsi-kerhossa,siellä tehtiin tuota sormustestiä.
En ainakaan muista,etteikö kellään ois paikkaansa pitänyt mutta erään äidin kohdalla kävi vähän turhan ikävästi... :ashamed:
Näyttti ensin pojan,2 tyttöä ja tulevan pojan mutta muistaakseni se oli noiden tyttöjen välissä,niin sormus rupes tekemään sekaisin edes takaisin-,ja pyörivää liikettä,siis kumpaakin,ihan kuin ei ois osannut päättää,kumpi.
Sen äidin silmiin nousi kyyneleet ja kertoi saaneensa yhdessä vaiheessa keskenmenon,jossa ei oltu vielä saatu varmuutta,kumpi olis ollut.
Se loppu kahvitteluhetki kului aika hiljaisissa tunnelmissa :eek: :'(

Mutta asiasta toiseen.
Juttelin eilen mun "pikku"-tyttöni kanssa :heart:
Joskin mun pikkuinen täyttää jouluna jo 11 v. mutta mun eka vauvani kuitenkin.
Ja nyt neidillä alkaa ilmeisesti jo menkat!!
Ollaanhan me juteltu näistä asioista mutta eilen Lotta oli käynyt isänsä uuden vaimon kanssa keskustelun ko. asiasta.
Hyvähän tietty,että Lotalla oli joku,jonka kanssa jutella kun äiti ei ollut paikalla mutta voi että se sattui...ja sattuu yhä.
Mun on vain pakko hyväksyä se tosiasia,että kun mies sai lapset multa inhottavin keinoin,niin nyt mun "vauvani" kaikki uudet kehitysvaiheet yms. asiat elämässä tulee ensin uuden vaimon tietoon ja sitten vasta äidin...
Ja exä sanoi varmistavansa,että noin asiat tulee vastaisuudessakin toimivan :'(
On tää niin julmaa:nyt on hyvä ja rakastava mies ja vauvakin tulossa ja sitten tuo yksi roikkuu perässä kuin pallo jalassa.
Välistä turhankin rankkaa :headwall:
 
Tuizu Miekin näin toissa yönä ensimmäisen kerran vauvasta unta; olin isän ja äidin kanssa jossain mökillä meren rannalla ja vauva pötkötteli vaunuissa. Oli aurinkoinen, mutta tuulinen päivä, joten mie puljasin vauvan vaatteita ettei kylmy. Miulla on olemassa jo turkoosi villapuku, mutta unessa se oli persikan-vaaleanpunainen...
 
Onnea kaikille puolivälin saavuttaneille! :)

Minä en tunne vieläkään liikkeitä tai en voi vielä varmaksi sanoa, että onko ollut vauvan liikkeitä.

Painosta: Minulla ei ole vielä tullut painoa lisää. Molemmista edellisistä raskauksista painoa tuli 7kg ja lähtöpaino oli molemmissa 66kg (olen 160cm). Nyt lähtöpaino on 62kg. Edellisistä alkoi paino nousta noin viikosta 22.

Minäkään en ota äitiyspakkausta. Kahdesta edellisestä olen ottanut, nyt otan sitten rahana.

Emos 17+3
 
Vihdoinkin voi sanoa varmuudella että liikkeet tuntuvat, ihanaa. Ja ne myöskin näkyivät ulospäin eilen illalla. Löhösin nojatuolissa iltahämärässä ja kattelin pihalle ja suunnittelin kukkapenkkiä ym ja niinpä ne vain selvät potkut tuntui, ja maha heilahteli silloin tällöin, voi se oli ihana tunne. Ylihuomenna on rakenneultra vihdoin.

Anne- 81 Kyllä hyvin voi olla vaarattomia supistuksia. Esikoisen aikaan minulla alkoi rv 16 ja niitä oli useita päivässä. Ja varmasti ressi niitä aiheutti koska töissä oli todella hankalaa ja olotila kauhea. Nyt on ollut muutama heikko supistus koko aikana eikä ressistä tietoakaan.

MaMa74 Luulen että ymmärrän mitä tarkoitat. Itse haluaisin pitää lapset aika pitkään samassa huoneessa nukkumassa meidän kanssa, haluan nauttia "koko rahan edestä". Kymmenen vuotta vauvaa toivoneena ennen esikoista tuntuu että vauva-aika menee niin äkkiä ja kun ensimmäisen on tehnyt vasta kolmikymppisenä niin tiedän ettei meille suurperhettä tule. Mutta nytpä poika nukkuu parhaillaan omassa huoneessa eka kertaa päikkäreitä. Kun ajattelen että jos vauva on sitten itkuinen niin eihän poikakaan saa nukuttua. Ristiriitaista. Nyt tuntuu tyhjältä mennä yksin päikkäreille kun poika ei tuhise vieressä. En tiedä olisiko viisainta tehdä selvä raja että poika nukkuu joko omassa tai vanhempien huoneessa eikä sekaisin molemmissa? Kun ajateltiin öisin pitää vielä meidän huoneessa. En millään raaski siirtää omaan huoneeseen. Poika on nyt reilun vuoden ikäinen.

Tämmöstä pähkäilyä täällä...

mei ja piiperö 20+
 

Yhteistyössä