Ihanan paljon tullut taas kirjoituksia... Ja monenlaisista aiheista on puhuttu...
VAUNUJA ollaan katsellut, sekä uutena, että käytettynä. Kun tytöt ovat oleet vaunuiässä, ei ollut vielä ilmakumirenkaita tai tollaisia "paksuja"... Onko ilmakumirenkaat (täytettävät) vai ne ilmakenno-renkaat(?) (umpikumi) niinku paremmat ja millai? Paah... ihan pihalla....
Tupakoinnista; olen aloittanut tupakoinnin pikkuhiljaa, muuttuvin annoksin tuossa 19v sitten... Eka se oli "teinipolttamista", tupakka silloin tällöin... mutta vähitellen säännöllistä toisinaan n. 5 tupakkaa/vrk, toisinaan aski/vrk... Ensimmäisen raskauden todettuani vuoden vaihteessa -96/97 lopetin heti. Raskauden mentyä kesken 3/97 aloitin taas uudestaan. Lopetin jälleen -97 ku aloin odottaa esikoistani, ja aloitin pikkuhiljaa jostain syystä uudestaan imetyksen loputtua -98 kesän jälkeen. Samoin kävi -99 kun odotin toista lastani. En polttanut raskausaikoinani yhtään. Olen ollut asiassa todella ehdoton. Nyt lopetin plussattuani taas, mutta huomaan, että tämä aika on tehnyt tehtävänsä ja tupakoimattomuus on ollut vaikeaa, yllättävän vaikeaa. Korvaushoitoa en halua käyttää, koska silloin vauveli saisi nikotiinia käytännössä kokoajan. Olen keskustellut asiasta ja loppujenlopuksisaatan välillä polttaakin tupakan. Uskon, että satunnainen tupakka on vähemmän haitallista kuin esim em korvaushoidon myötä kokoajan saatava nikotiini tai tupakoinnin lopettamisesta mahdollisesti johtuvat mielialan vaihtelut, stressi tms?? Tämä on minun ajatukseni. Tapapolttamisesta olen päässyt (en polta töissä tai paikoissa joissa liikun) siitä mikä liittyy "korvien väliin" ja tahdon lujuuteen. Fyysinen riipuvuus on toinen juttu, ja siitä syystä olen sallinut itselleni tupakan toisinaan, esim. illalla. Ja mä kun oikeesti ajattelen, että raskausaikana pitäisi olla täysin savuton, niin tää on itselle aika kova paikka, kun huomaa joutuvansa tällaisen asian kanssa painimaan...
Vakuutuksia pitäisi juu vertailla.
Päänsärky on vaivannut n. viikon, ajoittain. Selkä tuntuu olevan kovilla jo tässä vaiheessa raskautta.
Sellaista neuvoa kyselen, että mistä saisi oikeesti kivoja
äitiysfarkkuja???? Mä olen täysin "farkkuihminen" ja mua "ahdistaa"
noi äitiysstretsit tms... joita olen kirpparilta löytänyt, kun ne ei istu niinkuin haluan, että farkut istuu. Kiitos avusta jo etukäteen! :attn:
rakuuna 18+4