TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Anne-81: kyllä sieltä pitäisi tulla kotiin jälkikäteen tieto siitä, että saitteko lumelääkkeen vai oikean lääkkeen. Itse soittelin sinne perään kun olin odottanut jo pitkään ja lopulta sain vastauksen ja olimme siinä ryhmässä, jotka olivat saaneet rokotteen.

vaunuista Meillä on nuo city crossit, heittoaisaa en kaipaa, ja ehdottomasti halusin erillisen vaunukopan, en kantokassia. Duo edget oli toinen vaihtoehto, mut ovat niin julmetun isot. Asutaan maalla ja vaunujen pitää olla hiekkatielle sopivat. Harkitsin noita Gessleinin f6 jotka on tosi kivan näköiset, mut niissä on se kantokassi. Mut kannattaa testata eri merkkejä, eiköhän niistä mieleinen löydy.

Jospa minäkin välillä kirjoittaisin enkä vaan lukisi :ashamed:

Ekaksi mun on pakko kysyä tälläistä asiaa joka mua jäi vaivaamaan ja olen koko ajan ollut siinä luullossa että kun mulla on nyt menossa 17+0 niin enkö mä ole muka silloin 18 viikolla...?Tai eikö niin sanota että jos vaikka 22+4 niin on 23 viikolla?? Nyt olen pihalla, hyvät ystävät vastatkaa tähän tyhmään kysymykseen!!!!

Oma olotila: Mulla maha näkyy jo mutta liikkeitä en vileä tunne, esikoista siis odotan, eli niitä varmaan saa odottaa.
Päänsärystä olen saanut kärsiä muutamina päivinä, ehkä sitä vettä pitäisi juoda vaan niin paljon enemmän! Lisäksi menkkakipuja silloin tällöin, ne taitaa olla sitten harjoitussuppareita, hassua!

Tänään käytiin kaverin kanssa kaupoilla ja tuli vähän vaaville jotain mukaan....mutta hyvät alet oli!!! Sitten olen saanut huutonetistä monta pakettia.....nyt mä hukun jo vaatteisiin....täytyy rajoittaa....sitten jostain kirpputorisivuilta ostin kasan parin vuoden vauvalehtiä edulliseen hintaan, on sitten äitiyslomalla lukemista :p

Vakuutus otetaan mekin ennen vauvan syntymää! Mutta en tiedä vielä mistä, meillä tässä vähän kilpailutetaan niitä.

Mistäs muusta oli puhe? En mä enää muista....

Illan jatkoa kaikille!!

Alkuperäinen kirjoittaja Anne-81:
Heippa!

Kivaa, kun "kaikilla muillakin" on tapaamisia, niin yritin tuosta etusivun listasta bongailla turkulaisia äitejä ja löysinkin muutaman;

Fistik, pohjoisnapa, MiljaLiina, TeeBird, sef ja Kiri

Oliko muitakin, joita en äkkiseltään huomannut tai muut, jotka asuvat lähistöllä.. ei teitä kiinnostaisi treffata missään joskus?

Minä oon kohta 27v avovaimo ja 3v pojan äiti. Onhan noita kavereita paljasjalkaisena turkulaisena, mutta eipä oo ketään, joka ois raskaana samaan aikaan mun kaa... Oisko kiinnostusta vertailla suonenvetojen voimakkuuksia ja vatsankasvua?

Siitä ois sitten kivaa jatkaa vauvojen synnyttyäkin tutussa porukassa tapaamisia :)

Mä voin laittaa myös tonne plussalaisten tapaamisiin oman keskustelun, TAMMIKUUN TOIVOT TURUSSA.

Eli kiinnostusta löytyy ainakin täältä.
Itse olen 32-v 1v7kk tytön äiti Turusta.

Mutta laitahan tai joku muu ehdotuksia kehiin niin katsellaan. Lukaisen palstan joka päivä, joskus useaankin otteeseen

Nyt ei jaksa kirjoitella enempää, jotenki tympee olo :(
Saattapi olla taas jännitystä vaan, niitä lapsivesipunktion tuloksia kun odottelen... Kauheeta aikaa :headwall:

Muuten kuuluu ihan aurinkoista, liikkeitä tuntuu ja se on ihanaa.

Vakuutus keskusteluun voisin ottaa vielä kantaa sen verran että meillä esikolle vakuutus Tapiolasta ja meinataan kyllä nytkin ottaa. Vakuutuksesta todellakin ollut hyötyä, sairasteltu kun on reilusti ja nyt astmakin vielä kaikkien korvakierteiden päälle todettiin huhtikuussa...
Juuri laitoin lappuja taas menemään Tapiolaan josta olisi rahaa tulosa takaisinpäin 850?..

Nyt huilimaan :wave:

TeeBird ja masu 16+5

Huh olipa tullut paljon tekstiä. Eli kommentti muutamaan aiheeseen.

Vaunuja kattelin ite netistä kanssa, vaikka vielä onkin aika aikaista asialle, ja olin niin autuan ulkona kuvioista että päätin perehtyä asiaan parin kuukauden päästä. Mutta valikoima on toooosi laaja, ihan niinkun kestovaipoissa! :) Tuntuu että sitä on todella astumassa uuteen maailmaan!! Mutta ihan hyvä niin!

Tupakan lopetin ite viime vuoden marraskuussa, ennen kun varsinaisesti tiesin koska ruvetaan yrittämään vauvaa. Poltin 10 vuotta ja viimeset 6 askin päivässä. Lopetin heti ensimmäisellä kerralla kuin seinään. Lopettaminen oli vaikeinta mitä oon koskaan tehnyt, mutta onnistuin silti, ja loppupeleissä se ei ollut edes niin vaikeaa mitä kuvitteli. Mitä se oli, niin pelottavaa. Mulla meni puolisen vuotta kun tuntu eka kerran että päätös kannatti. Sitä ennen lähinnä ajattelin olevani typerä kun lopetin. Olen kuitenkin aika itsepäinen....kun jotain päätän niin... No, en siis todellakaan hyväksy tupakointia raskausaikana, mielestäni se on vastuuttomin teko jonka tuleva äiti voi tehdä, ja itsekkäin!

Mielialat itselläni vaihtelee, mutta olen muutenkin aika herkkä, voisin sanoa melkein että se kiukku on nyt kaikista pahin. Äärettömän helposti ärsyttää asiat, ja ihmiset...toivottavasti menee ohi..

Itsellä ollut outoa pyörryttävää oloa ja heikotusta, en sitten tiedä voisiko olla aliverenpainetta. Ei oikeen tahdo jaksaa olla töissä, väsyttää kokoajan. Ja niitä menkkakivun tyylisiä juttuja aika paljon. Voipi olla että jo kovasti kasvaa, kiloja tullut nyt jo 4...apua!

Monna79 & nappula 14+5

Heips vaan !Täällä on viikot nyt tasan 19 ja ens keskiviikkona jo puoliväli ! Kamala mihin se aika katoaa ?? Sitä ei vissiin jouda niin hirveästi värkkäämään tätä odotusta kuin ennen ja aika menee siivillä. Pitäis löytää jostain hyvät ja kohtuu edulliset vaunut siis käytetyt kun tämän tulokkaan olis tarkotus olla taas se "iltatähti" mutta en tiedä mistä löytäis sopivat.. Rakenneultra on vasta 25.8. eli tuntuu et siihen on vielä ikuisuus :( vaipoista sen verran et en ole kestoilu ihminen ja pyykkiä on tässä taloudessa järjetön määrä ilmankin :ashamed: Tupakoinnista eli en ole poltellut ainakaan kymmeneen vuoteen vaikka välil on tullu sellasia mielihaluja et jos maistais vähä ..ei kyllälkään nyt odotusaikana.Minulla onneks toi sokerin mittaus on vähennetty yhteen päivään viikossa koska ei ole ollut mitään häikkää siinä. Se on kyllä suuri helpotus piikkikammoiselle ihmiselle !!Eipä tämän kummempia täällä . Huomenna alkaa sit lasten koulut ja tulee se tietty rytmi päivään .

Heips! ehkä mäkin voisin tännä vähän kirjotella, enkä vaan lueskella näitä teidän juttuja, on ollu muutenkin aika kiireistä viime aikoina niin ei oo pahemmin kerinny tänne kirjottelemaan.
Hmm...mistä sitä alottais, en muista mitä oon viimeks täällä kertonu :)
No alotetaan vaikka siitä että viime kerran neuvolassa kuulu sydänäänet todella hyvin ja hb oli ailhainen niin sain rautakuurin, ja painokin oli tippunut. Mulla vaan pahoinvointi jatkuu ja jatkuu, ei tää tuu varmaan koskaan loppumaankaan, rupee vaan ottaa päähän ku jatkuvasti on pääpöntössä, onko muilla enään pahoinvointia?
toivon että pahoinvointi pian hellii, kun olemme reilun viikon päästä menossa turkkiin :/
seuraava neuvola meillä on 15.8 ja rakenneultra on 25.8, eli sitä odotellessa :)

Martzu & "Onni" rv 16+6 :heart:

Huomenta kaikille!

sasha80 Todellakin häntäluu tuntuu, miulla ei ehkä niinkään kipeä mutta jotenkin puutuu. Mie teen istumatyötä ja tästä kun nousee jaloilleen, niin aina tuntuu tuo häntäluu ja tunnen itseni erittäin jäykäksi. Pahinta oli n. kuukausi sitten kun käytiin paikallisilla festareilla istuksimassa viltillä nurmikolla, niin ei sitten mitenkään löytynyt hyvää istuma-asentoa. Pitää varmaan kohta pyytää töihinkin nojatuoli työpöydän ääreen, että mamma pääsee ylös penkistä :LOL:
Tein myös sen virheen, että istuin päivän meillä testissä olevalla satulatuolilla. Hah hah. Huonekaveria nauratti joka kerta kun nousin tulostimelle, että on se meidän mummo jo ihan köppyrä. Muuttuisko toi lantion muoto ja asento jotenkin niin, että se häntäluu ärsyyntyy helpommin, en tiedä.

Jäykkäpyllyinen PäivikkiV + pieni 16+1

p.s. pomo (mies) sanoi tänään ensimmäisen kerran, että sinustahan alkaa näkyä jo tuo raskaus. kai se sitten ihan oikeasti alkaa jo näkyä :D Töissä ovat tienneet jo aika alusta asti, koska olin niin järkyttävän pahoinvoiva, ettei sitä oikein voinut peitellä. Ja iso lauma naisia, joista lähes kaikki ovat äitejä, haistaa jotenkin sen kun joku on raskaana.

Kauheena oli lukemista ku eilen ei kerenny käymään :eek: . Kaikki "ylimääräinen" aika menny pojan huonetta remontoidessa. Vanhojen tapettien poistoon meni melkein 3 päivää (tai ei koko päivää, mut kaikki ylimääräinen aika mitä muulta kodinhoidolta yms. jäi). Eilen sit yötä yhteen laitoin lasikuitutapettia. Oli niin kova homma tuo tapettien poisto että päätiin laittaa lasikuitutapetin. Jos lapset vaihtaa huonetta saa vaan maalata erin väriseksi (poika halus vihreen huoneen).

PäivikkiV: Jos vaunut pitää jättää alakertaan niin suosittelen yhdistelmiä jossa kova kantokoppa (ei erillistä ratas- ja koppaosaa). Siinä on tukevampi kantaa ja mahtuu pitempään kuin pehmeässä kopassa jos päivittäin joutuu ylös-alas kantamaan. Nukkuva lapsi helppo kantaa kopassa sisään jatkamaan unia.

Noista vakuutuksista vielä sen verran, että äkkiä se maksu pienenee lapsen kasvaessa. Vauvalla korkein ja sit pienenee iän karttuessa. Meidän esikoisella (8v) IF:ssä vuosimaksu 125,71?, keskimmäisellä (6v) Turvassa 108,87? ja nuorimmaisella Turvassa (2v3kk) 217,76?.

Minä olen sellainen rokotetutkimuksiin osallistuja ollut. Keskimmäinen oli rotavirus-tutkimuksessa (sai oikeaa lääkettä ), nuorimmainen vesirokko-tutkimuksessa ja ite olin viime syksynä influenssa tutkimuksessa (jotain uutta rokotetta testattiin). Rota-tutkimus oli ok mut vesirokko oli kauhea ku pistettiin ja otettiin niin paljon verikokeita. Enää en lähe sellaseen missä paljon otetaan pistäen kokeita. Oli se sen verran kauheeta lapsen rääkkäämistä. Eiköhän meillä mennä pelkillä rokoteohjelmaan kuuluvilla rokotteilla. Esikoinen on sairastanut rotaviruksen ja kuopus ei, kumpaakaan ei ole rokotettu.

Minä olen myös tavallista herkempi. Joku itkee telkkarissa niin minäki märisen. Tyhmää hommaa, mut ku ei sille ite voi mitään. :ashamed:

Johjo & pipana 16+2

Lisäänpä vielä, että nuo vakuutussummat ovatkin vuoden 2007 vakuutuskirjasta joten lienee hieman halvemmat (ainakin nuorimmaisen) nyt ku ikää tullut lisää. En löydä uudempia vakuutuskirjoja.

Mä en oo itessäni huomannut mitään herkistymistä, ihan ennallaan olen. Ihanaa olla vapaalla :D lauantaina ja sunnuntaina lupasin tehdä tuplavuorot, eli illan ja yövuoron putkeen molempinä päivinä :whistle: Tilasin tuossa lapsille 500 eurolla vaatteita, niin syytä tehdä vähän ylitöitä :ashamed: En voinut vastustaa tuota Cecilie Westhin cupcake malliston talvihaalaria, joten neidille piti sellainen tilata ja isompi neiti lähtee yläasteelle ja kasvaa virahtanut niin paljon, että koko vaatevarasto menee uusiks. Kuvitelkaa toi just 13 vuotta täyttänyt neiti on reilu 170cm pitkä :eek:

Eilen kerroin töissä raskaudesta yhdelle hölösuulle, niin eiköhän se sitten perjantaina kun töihin menen niin ole jo ihan yleisessä tiedossa :saint:

Tyhjensin just leivinuunin tuhkat ja piru että kävi selkään! On tämäkin kun saa uunia lämmittää jo elokuussa, ei yleensä oo tarvinnut! Puutarhavadelmat alkaa jo olemaan osittain kypsiä, poimin just aamulla litran ja olipas ne hyviä. Mut pitänee alkaa ruuan laittoa suunnittelemaan....

Ihanan paljon tullut taas kirjoituksia... Ja monenlaisista aiheista on puhuttu...

VAUNUJA ollaan katsellut, sekä uutena, että käytettynä. Kun tytöt ovat oleet vaunuiässä, ei ollut vielä ilmakumirenkaita tai tollaisia "paksuja"... Onko ilmakumirenkaat (täytettävät) vai ne ilmakenno-renkaat(?) (umpikumi) niinku paremmat ja millai? Paah... ihan pihalla....

Tupakoinnista; olen aloittanut tupakoinnin pikkuhiljaa, muuttuvin annoksin tuossa 19v sitten... Eka se oli "teinipolttamista", tupakka silloin tällöin... mutta vähitellen säännöllistä toisinaan n. 5 tupakkaa/vrk, toisinaan aski/vrk... Ensimmäisen raskauden todettuani vuoden vaihteessa -96/97 lopetin heti. Raskauden mentyä kesken 3/97 aloitin taas uudestaan. Lopetin jälleen -97 ku aloin odottaa esikoistani, ja aloitin pikkuhiljaa jostain syystä uudestaan imetyksen loputtua -98 kesän jälkeen. Samoin kävi -99 kun odotin toista lastani. En polttanut raskausaikoinani yhtään. Olen ollut asiassa todella ehdoton. Nyt lopetin plussattuani taas, mutta huomaan, että tämä aika on tehnyt tehtävänsä ja tupakoimattomuus on ollut vaikeaa, yllättävän vaikeaa. Korvaushoitoa en halua käyttää, koska silloin vauveli saisi nikotiinia käytännössä kokoajan. Olen keskustellut asiasta ja loppujenlopuksisaatan välillä polttaakin tupakan. Uskon, että satunnainen tupakka on vähemmän haitallista kuin esim em korvaushoidon myötä kokoajan saatava nikotiini tai tupakoinnin lopettamisesta mahdollisesti johtuvat mielialan vaihtelut, stressi tms?? Tämä on minun ajatukseni. Tapapolttamisesta olen päässyt (en polta töissä tai paikoissa joissa liikun) siitä mikä liittyy "korvien väliin" ja tahdon lujuuteen. Fyysinen riipuvuus on toinen juttu, ja siitä syystä olen sallinut itselleni tupakan toisinaan, esim. illalla. Ja mä kun oikeesti ajattelen, että raskausaikana pitäisi olla täysin savuton, niin tää on itselle aika kova paikka, kun huomaa joutuvansa tällaisen asian kanssa painimaan...

Vakuutuksia pitäisi juu vertailla.

Päänsärky on vaivannut n. viikon, ajoittain. Selkä tuntuu olevan kovilla jo tässä vaiheessa raskautta.

Sellaista neuvoa kyselen, että mistä saisi oikeesti kivoja äitiysfarkkuja???? Mä olen täysin "farkkuihminen" ja mua "ahdistaa" :) noi äitiysstretsit tms... joita olen kirpparilta löytänyt, kun ne ei istu niinkuin haluan, että farkut istuu. Kiitos avusta jo etukäteen! :attn:

rakuuna 18+4

:wave: Täällä sitä taas ollaan kipeenä.. Ääni ei kulje ollenkaan ja olo on kun haudasta nousseella.. Hyvää alkavaa syksyä vaan kaikille!
*hautautuu peittoihinsa kuuman teekupin kera*

Maha kasvaa, eikä piilottelu enää meinaa onnistua.. joten työnhaku on laitettava täysillä käyntiin jos meinaa jostain saada palkkaa viimeset 3kk ennen äitiyslomaa. PRKL! Ei kiinnostais yhtään, mutta jollain sitä on laskut maksettava ja lapset ruokittava ja hulluksihan sitä tulisi jos yli 4kk makaisi kotona ennenku vauva edes syntyy. Jotta nyt täysillä työnhakuun.

Anopille ja appiukolle ollaan vihdoin saatu kerrottua ja kummatkin puolisoineen suhtautuivat asiaan hyvin. Mun äidille on kans kerrottu, mutta isälle tarviis vielä kertoo, mutta kun en halua kuulla mitä se sanoo asiasta niin tarvii miettiä miten asian muotoilisi. Onneksi se asuu toisella puolella Suomea joten ei vissiin oo hirveä riski törmätä siihen, mutta kyllä pitäis saada kertominen hoidettua pois alta.

Mun isä on siis suhtautunu molempiin aiempiin raskauksiin tosi törkeästi, enkä mä aio ottaa tässä raskaudessa kannettavaksi sellaista taakkaa, olen päättänyt että jumaliste kukaan ei hauku mua tai yhtään mun rakkaan perheeni jäsentä (ei edes pikku vilja-mia) sen takia että meille on vauva tulossa. Pitäis vissiin laittaa kirje menemään, että vois sit rauhassa lukea sen ensin ja sitten vasta ottaa yhteyttä muhun. Mutta miten puet tunteet kirjeeseen? Kuinka sanot ihmiselle, jonka kuuluisi rakastaa ja tukea sinua, että hän on satuttanut äärimmäisen kovasti ja saanut sinut valintoinesi tuntemaan itsesi arvottomaksi tämän ihmisen silmissä? *kyynel*

Anteeksi! Ei mun ollu tarkotus tulla purkamaan tänne tätä kipeää, arkaa asiaa. Ja alkaa porata täällä koneen toisella puolella. Asia satuttaa, vaikka se onkin jo vuosia vanha. Toivottavasti nämä tunteeni pystyn pitämään mielessäni, jotten koskaan ikinä tekisi niin omille lapsilleni!

No jos jotain mukavampaa tänne, niin varasin tänään ajan neuvolaan, ihan vaan kuullakseni pikkuisen sydänäänet. Joten perjantaina 8.8.08 klo 12.30, minä suuntaan kuuntelemaan pientä rakastani. ?

Nyt syömään ja juomaan PALJON kuumaa.

tulia & vilja-mi 15+1

Tulia, onpas sulla ikävä tilanne lähipiirissä. Läheisten tukea ei aina osaa arvostaa, ennen kuin se jää saamatta jossain tilanteessa :/

Mulla oli tänään neuvola, ja olihan se kohtu kasvanut! Mentiin reilusti käyrien yli,kun rv17+6 sf-mittaa oli jo se 18cm. Esikoisesta menin ylä- ja keskikäyrän välissä, nyt näköjään aloitan ihan omalta käyrältä :) No, eiköhän se tasoitu piakkoin, kun tuo maha alkaa pullahtaa eteenpäin, eikä vain kasva mun sisuksissa ylöspäin...

Kahden viikon päästä onkin rakenneultra, to 21.8. viikoilla 20+0. Täällä tehdään ultra aikaisintaan, kun on tuo 20 viikkoa täynnä. Toisaalla se ilmeisesti tehdään jopa 18+, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Aika isoja eroja siinäkin asiassa.

Kestovaipoista vielä: esikoisen kanssa ollaan osakestoiltu, välillä enemmän, välillä vähemmän. M-koon taskuvaippoja on aika paljon, joten jaksaessaan voisi kakkosen kanssa kestoilla päiväsaikaan oikein urakalla. Ja ihan pienellehän käy harsot & muut imut kuoren sisässä, niitäkin löytyy. Esikoisen kanssa en saanut sitä harsotouhua sujumaan, mutta kokeilen kyllä tammikuussa sitä uudestaan.

Tuttiritari 17+6

Tunteet on pinnassa täälläkin. Ens viikolla pitäis viel lähtee hautajaisiinkin joten taattu :'(
ON: Nyt sitten olen saikulla suppareitten takia :| Tää viikko näin aluks. Neuvolassa käytiin tänään ja Pikkunen yritti säikäyttää kun ei meinannut neuvolatäti löytää sydänääniä. Mutta ihan ala osasta sitten löytyi, 133-142 oli syke.

No mutta takasin sohvan uumeniin. Onneks on Canal+ ni on jotain katottavaakin...

VauhtiViuhti ja Pikkunen 15+3

ON: Neuvolakuulumisia tältä päivältä: Kaikki ok, syke oli 150. Kohdusta ei ollut mitään puhetta, ei tämä sijainen edes koskenut. Mites muuten se vanhankansan uskomus tuosta sykkeestä meni, että tuleeko tyttö vai poika? Vihdoin mullekin varattiin se rakenneulltra. Sitä ennen pääsen vielä neuvolaan 3.9. ja sitten se ultra ois 11.9.

Mä en kestä, kun te muut ootte jo ihan kohta synnärillä ja mä vasta viikolla 15+1. ;)
Täällä tulee niin hirveetä vauhtia tätä juttua, että kun ensi maanantaina alkaa työt, olen varmaan aina monta sivua perässä! Tässäkin asiassa :p

Tulia, onpas sulla ikävä tilanne lähipiirin kanssa. Kirje kuulostaa omasta mielestäni hyvältä. Saat siinä purkaa sydäntäsi ja punnita ajatuksiasi. Eihän sitä kirjettä edes ole pakko lähettää, jos siltä ei tunnu. Oma isäni alkoi myös ajatella asioita, kun sai kirjeen. Se on mustaa valkoisella ja jotenkin se on otettava vakavasti. Tsemppiä sulle! :hug:

PäivikkiV, joo toi häntäluu on tosi tylsä vaiva. Tänään istuin sitte koko päivän tyynyn päällä ja kääntyilin tuolilla, kun en millään saanut hyvää asentoa. Gradupari kertoi, että häneltä oli katkaistu häntäluu jälkitarkastuksessa tai synnytyksen yhteydessä, kun se oli vaivannut ihan kamalasti. Katsotaan miten tästä jatketaan eteenpäin... Pystytkö liikkumaan ja jumppaamaan normaalisti?

Martzu87 tsemppiä sulle! Toivottavasti pahoinvointi antaa periksi jo. Mulla ei ole ollut pahoinvointia varmaan kolmeen viikkoon.

Heippa kaikille!
Pitkästä aikaa kirjottelen taas. Aika on hurahtanut tosi nopeesti. Lukemassa oon aina välillä käyny muiden tekstejä, mutta en ole jaksanut itse kirjoitella. Mulla ei ole lomaa vielä ollut, pidän vasta syyskuussa. Nyt kyllä alkaa huomaamaan, että se loma tulee todella tarpeeseen =)

Väsymystä on piisannut, luulen että johtuu osaltaan tosiaan siitä ettei oo ollut lomaa vuoteen :eek:

Lonkat on tuntunu löystyvän ja hyvää asentoa on välilllä vaikee löytää. Mies nauraa ku oon niin raihnanen. Menkkamaisia kipuja ja alaselkäkipuja on myös, oiskos ne niitä harjoitussuppareita, en tiedä. Kovasti pikkuinen liikkuu aina iltaisin =)

Viikon päästä torstaina on rakenneultra, toivottavasti kaikki on hyvin. Innolla odotan.

Vaunuista sen verran et meillä on Emmaljungan duo edget. Tosin vielä paketissa :D

Ihan pikkiriikkisen olen vaatteita vaaville ostellut, mutta en paljon. Pinnasänky, turvakaukalo ja matkarattaat pitää ainakin vielä hankkkia...mutta eihän tässä kiire vielä olekaan.

Kaikille oikein aurinkoista ja mukavaa syksyn odotusta!

Nipsuliina ja Iivari 18+6

Heippa kaikille!

Meillä hajosi läppäri alkukesästä ja oltiin tässä yli 2 kuukautta ilman konetta ja tän palstan seuraaminenkin vähän siinä sit jäi..Nyt vihdoinkin sain uuden koneen ja pääsin tännekin pitkästä aikaa :)

Meillä on nyt viikkoja 18+5 (ultran mukaan 19+4) eli puoliväli alkaa häämöttää ja mahakin pömpöttää jo ihan kivasti. Liikkeet alkoi tuntumaan viikon 15 lopulla pikku hipaisuina ja nyt viikon ajan on tuntuneet jo ihan kunnolla ja isommat potkut näkyykin jo vatsan pinnassa. Ensi viikolla onkin jo rakenneultra, toivottavasti saadaan sukupuoli selville :)

Anne-81 Kävinkin sulle jo tuonne plussalaisten tapaamisiin vastaamassa, mutta laitan nyt vielä tännekin, että olisi tosiaan kiva tavata muitakin turun seudun odottajia! :)

Jaahas, täällä mennään jo elokuussa =) Eihän tässä meinaa pysyä kärryillä päivistä, kun on niin paljon hommaa. Laidunta ollaan heposille rakenneltu, ja yksi koirapentuekin syntyi viime viikolla :heart:

Masussa voidaan oikein hyvin. Neuvolassa kävin viime viikolla, ja hemoglobiinikin oli vielä 128 ilman lisärautaa. Paino noussut 2,8kg.

Tupakoinut en ole koskaan vakituisesti. Joskus aikoinaan tuli raflareissuilla sauhuteltua, mutta eipä sitäkään enää pitkiin aikoihin. Olen kyllä aina ihmetellyt niitä naisia, jotka pystyvät lopettamaan tupakoinnin raskauden/imetyksen ajaksi, mutta aloittavat sitten heti uudestaan. Eräs tuttavani oikein laski päiviä koska "sai" aloittaa tupakoinnin. No, kukin tyylillään. ;)

Mies haluaisi että menisimme 4D-ultraan, jos rakenneultrassa ei sukupuoli näy :/ . Mua jotenkin ärsyttää suunnattomasti tuo sen poikahömpötys. Kyllähän se väittää, ettei loppujen lopuksi sillä väliä ole... Mutta poika se kuitenkin on. Argggh!

Nyt menen ihastelemaan taas pieniä nelijalkaisia.

:)

Lara83
tulia tosi kurja juttu tuo isäsi suhtautuminen maailman ihanimpaan ja luonnollisimpaan asiaan. Toivottavasti pitäisi tällä kertaa mölyt mahassaan, isälläsi ei ole mitään oikeutta arvostella tuollaista asiaa. Ehkä se kirje voisi olla hyvä idea, voisit kertoa kuinka tärkeää olisi saada omalta isältä tukea ja turvaa ja että kielteinen asenne todella pahoittaa mielesi. Joka tapauksessa :hug: :hug:

Täällä odotellaan perjantaista neuvolaa kuin kuuta nousevaa, en oo vieläkään tuntenut liikkeita ja aamusin kun herään maha (kohtu?) on ihan kivikova ja se on oudon ylhäällä. Ihan kuin olisi tungettu greippi suoraan navan alle. Esikoisesta tosin tunsin liikkeet vasta rv19 joten sen puoleen ei huolta.

tupakoinnista on ollut puhetta, itse poltin 7 vuotta ja lopetin silloin kun aloitin odottaa esikoista. Vaikeata se oli aluksi, mutta sitten alkoi pahoinvointi ja tupakka oli aika viimeinen asia mitä siinä vaiheessa ajattelin.

Meidän esikoinen täyttää ylihuomenna 1v :heart: ja oli pakko käydä lukemassa vuoden 2007 elomasujen pinoa, tippa linssissä niitä tuskan hetkiä (kun mitääään ei tapahdu..) lueskelin.. :)

Me otettiin esikoiselle Rota -rokoite kun lähipiirissä oli niin monta rankkaa tapausta mitkä sitten säikäytti meidät... Toivottavasti se tulisi ensi vuoden rokoteohjelmaan, se 150 euroa tuntui aika ikävästi lompakossa. Sairaudelta siis ollaan toistaiseksi säästytty.

:wave: Lara83 17+0

Moi! En olekaan pitkiin aikoihin päivittänyt tietojani - laskettu aika muuttui päivällä, eli se on 4.1, sairaala on PHKS ja olen 33 v. Sukupuoli selviää parin viikon päästä, jolloin katsotaan myös sikiön rakenne, jännittää!! Tunnen jo vauvan liikkeet ja se tekee kaiken paljon todellisemmaksi!

MaMa kiitos selvityksestä! Tosiaan mun ystävä eilen väitti ettei näin ole vaikka on synnyttänyt kaksi lasta :LOL: !! Hän mietti vaan lääkäreiden puheita raskausviikoista kun hänet leikattiin kesken raskauden ja vielä lopuksi jouduttiin tekemään hätäsektio vauvan pelastamiseksi, niin hän muistelee vaan niitä viikkoja mitä papruissa luki jne.

Jääkö kuinka moni varhennetulle äitiyslomalle? Itse tässä pähkäilen...miten sitten loppuvaiheessa jaksaa...no päivä kerrallaan!

Mä haluan tuntea jo liikkeitä!!!! Ei malta!!! Maanantaina onkin toinen neuvola ja 1.9 rakenneultra. Mä niin haluisin sukupuolen saada siellä selville. Mutta voi olla jos siellä jää sellainen tunne että vielä haluisi nähdä vauvan ja vielä selvemmin mistä jää vielä ihana muisto levylle niin kyllä sinne 4D:n haluan mennä. Kyllähän se maksaa, mutta olen paljon turhempaakin rahaa laittanut ja siitä jää tosiaan jotain käteenkin. Noh, mutta kattellaan fiiliksiä rakenneultran jälkeen.

Taas tuntuu että hedari iskee, liian usein.....joten lepäämään...

Heippa tytsyt :wave:

Tuizu ja OlgaOlavi 17+1

Yhteistyössä