TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

tulia: Mulla kanssa päätä särkee tosi useesti :/ YHtenä yönä heräsin kanssa kaameeseen suonenvetoon.. kunhan ei tulis suonikohjua, äipällä on, ja nehän ilmeisesti periytyy :x No täytyy yrittää jumppailla ym. Ja mitäpä sitä ei tietysti itseensä ottaisi, jos vain vauvan saa terveenä syliin. :heart:

hennuliinizu: Täällä kanssa väsymystä on.. tai siis lähinnä niin, että meen aikasin nukkumaan ja nukun kuin tukki. Jos jostain syystä nukun huonosti, ni seur. pvänä on ihan krapulainen olo!

Tulipa mieleen kysymys teille, jotka olette aiemmin raskaana olleet..
Eli oletteko aavistaneet lapsen sukupuolta etukäteen, ja onko aavistus osunut oikeaan? Meillä on ollut koko ajan ihan tyttöolo, mies aikoinaan sanoi, että hän ei sitten muuta tee, kun poikia! No nyt puhunut koko ajan, että tyttö tulossa! :D

Pearl 15+3 :heart:
 
...minäkin taas pitkästä aikaa kerkeen kirjottamaan...

suonenvedoista: syökäähän magnesiumia ja juokaa paljon vettä niin sillä lähtee yölliset suonenvedot, jotka kieltämättä on raivostuttavia!

vauvan sukupuolesta : ei aiota ottaa selvää eikä otettu esikoisestakaan, mulla oli tosi vahva poika-olo ja poikahan sieltä tulikin sitten :) Nyt ei oo vielä oloa kumpaakaan suuntaan, mutta poikaa jotenkin toivon taas. Tytöt ovat mulle niin "vieraita", enkä aio ostaa YHTÄKÄÄN vaaleanpunaista vaatetta jos tyttö tulee. Enkä aio pukea vaaleanpunaista tytön päälle, vaikka saataisiin lahjaksikin.. siis INHOAN sitä väriä niin paljon, että on vaan parempi, että olis poikia... No, tosiasia on tietenkin se, että tyttö on aivan yhtä rakastettu varmasti!

Mullakin edelleen heikottaa aamuisin joskus 10 aikaa riippumatta siitä, mihin aikaan oon syönyt aamupalan tai mitä olen syönyt. Mikä lie hormoonipiikki juuri silloin aina elimistössä..

Tässä kirjoitellessa sain taas nauttia ihan oikeista potkuista, ei voi enää erehtyä :D On se vaan ihanaa vielä nyt, kun nuo potkut ei satu.. lopussa toivois, että pysyis ees hetken paikoillaan :ashamed:

Eipä muuta tällä erää :wave:
-Lappitar ja Hippunen huomenna rv 17!
 
Lappitar ehtikin jo ennen minua antaan neuvoja suonenvetoon. perinteinen vichy on hyvä keino.. novellet ym ei yhtä hyvin auta. Juominen auttaa päänsärkyyn ja suonenvetoihin, mutta ei pelasta vessassa ravaamiselta. :LOL:

Me aiotaan selvittää sukupuoli. Edellisessäkin tiedettiin etukäteen. Kyllä nykyaikaisilla ultrilla tuon sukupuolen melko varmasti näkee ja saa olla aika huono ultraaja jos ei näe. Siis jos on jotain nähtävissä eikä ole jalat ristissä. Kyselin jo neuvolassakin että mikä käytäntö. kerrotaanko vai pitääkö erikseen mennä yksityiselle. Ultralääkäri kertoo kyllä, mutta täytyy sitä erikseen pyytää. Jollain tavalla toivon poikaa. Olen aina halunnut poikia kun noi tytöt tuntuu vähän vierailta ja pojat enemmän minulle "sopivilta" mutta raskauden alkuajan minulla on ollut vähän tyttö olo kun masuasukki tuntui niin hankalalta. Ajattelin että jos on noin hankala se ei voi olla kuin naissukupuolen edustaja. Auneksi olen tätä masuasukkia kutsunutkin lasketun ajan nimpparisankarin ja oman mummoni nimen mukaan. Oikeaa nimeä ei työlle ole mutta pojalle on jo parikin.

Tänään kävin ostamassa meidän rattaisiin kantokopan jota voin käyttää alkuvaiheessa. Kesällä sitten ajattelin jo siirtyä rattaisiin. vaatetta on pilvin pimein. Viimeviikolla hain varastosta edelliseltä säilyttämäni ja hieman haikea olo tuli kun ihasteli niitä 50 cm sukkiksia ja tota kohta 2x sen kokoista ukkelia.

maha on kasvanut ja kohtu ylettyy navan alapuolelle. kohdun korkeuteen vaikuttaa lantion pituus eli se kuinka korkealla napa on häpyluusta asti. itse olen pitkäselkäinen ja napa aika korkealla. Vauvakin mahtuu paremmin tuonnelantion ja rintakehänväliin eikä kaikki puskea ulos. Lyhytselkäisillä voi olla odotettavissa iso vauvamaha.

Joillekin piti henkilökohtaisesti kommentoida,mutta nimimerkit jo unohtui matkalla. Meitä on niin paljon. :flower: :flower:

Nyt lähdetään lenkille!

 
Pearl84: Ekasta luulin poikaa. Kutsuttiinkin sitä "Eetuksi". Siitä tuli "Eetu-neiti", lempinimi jäi pitkäksi aikaa. En tiedä mikis se tunne silloin oli niin vahva. Kaikki muutkin ennustivat silloin poikaa. Poikien vaatteita tuli ostettua ja tehtyä. Tokasta en osannut kuvitellakaan muuta kuin tyttöä... ehkä siksi kun tyttö oli entuudestaankin?? Hmm... nyt en osaa sanoa.

Jagoda: Oon kanssa vauvelin vaatteita kaseerannut, ei ole jäljellä mitään enää edellisten odotuksesta - tai niin luulin, mutta sitten likat toikin isänsä luota niiden nukeille eksyneitä omia vanhoja 50cm/56cm vaatteita=) Ja sit jokunen muukin tyttöjen vanha löytyi sieltä heidän toisen kodin varastosta...ja saapui tyttöjen mukana odottamaan pikkusisaruksen syntymää.


;) :whistle:
 
iltaa arvon möhömahat!

En halua tietää vauvelin sukupuolta, kun odotan ensimmäistä, eikä sillä tunnu olevan merkitystä. Mieheni olisi utelias kuulemaan, mutta minun kolmen keskenmenon jälkeen haluan vaan, että vauvani jää henkiin :heart:

Lappitar;n ja minun ystävä sai juuri pojan, vaikka oli 95% todennäköisyydellä tyttö!?!

Mieheni sisko toikin jo rovaniemen lindexistä säkin ihania viidakon eläimet-kuosisia retrovaatteita ja monen kokoista.. retrovaatteita olenkin vähän keräillyt ja nehän menee kummalle vaan...! Kestovaipat tulee meille ja hahtuvavilliksiä onkin jo muutamat..

Nimet on kyllä jostain mielen syövereistä pyörähtänyt mieleen tytölle ja pojalle...saas nähdä pitääkö loppuun saakka.. paljastamme sitten vasta ristiäisissä muille (mieheni idea)

Mahani on iltaisin kivikova ja pinkeä..ei yhtään kiva, mutta toisaalta tiedän vauvan olevan siellä kasvamassa ja hengissä..! Juuri nytkin mahani tuntuu räjähtävän ison marjasmoothien jälkeen.. apteekin vanhan ajan manteliöljyä hieroskellut suihkun jälkeen arpien pelossa ja että mahani tosiaan räjähtää, kun ihoni on niin kuiva.. öljy kuin katoaa ilmaan?!?
pissahätä on koko ajan, mutta kakkosta saakin odotella päiväkausia..

päätä särkee vähän väliä, mutta uskon sen johtuvan ulkoilun puutteesta.. ei saa itseään niskasta kiinni-väsyttää paljon ja koko ajan-tiskit tiskaamatta ja imuri ollu lattialla kolme päivää---toisaalta en kaipaa piristystä--ihana hönö olo =)

t. Anar ja Eemeli 15 + 4
 
Iltaa

Olipas huojentavaa lukea, että kohtu voi jo oikeasti olla navan korkeudella! Olen pari päivää tunnustellut mahaani, ja luullut itseäni aivan pimeäksi, kun olen tuntevinani kohdun jo ihan pian navan alapuolella... Kai se sitten oikeasti on siinä..! Mun maha oli jo vähän pullahtanut, mutta nyt pikku asukki tuntuu siirtyneen kohdun yläosaan asumaan, ja maha vetäytyi taas vähän takaisin sisään (?!). Aika pelottavaa, kun keskiviikon pömppö olikin perjantaina jo littanampi. Vielä kun on istukka edessä eikä aina tunne pienen liikkeitä... No, kai kaikki on ihan hyvin. Kyllä tuolta satunnaisesti hyvin hentoja liikkeitä tuntuu, mutten ole pariin päivään bongannut niitä kunnon potkuja.

Ei nyt muuta, piti tulla mahajuttuja kirjoittamaan täältä kylästä käsin :)

TUttiritari 17+
 
Pearl84: Meillä kanssa mies aina sanoo että ei tee kun poikia.. :LOL:
Ensimmäisessä raskaudessa olin aivan varma että poika tulee ja niin tuli.
Toisen kohdalla olin varma että tyttö mutta väärin meni tuntemukset.. :D
Nyt en osaa edes arvailla.. Toisaalta ihan erinlainen ollut tämä alkuaika tässä raskaudessa kuin edellisissä mutta mutta...

Anar: Ne retrovaatteet on tosi ihanan näkösiä :) Voisin itsekkin muutaman bodyn ostaa :)

Hennuliinizu ja Masuasukki 16+0

 
Meillä mies haluaa selvittää sukupuolen ja eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Ekassa raskaudessa "tiesin" jo melko aikasessa vaiheessa et poika on tulossa (mies näki unia tyttövauvasta) ja poikahan sieltä tuli. Tässä raskaudessa ei oo mitään vahvaa tunnetta kumpi sieltä on tulossa. Tosin tytölle on nimi valmiina, mut pojalle ei olla mietitty nimeä vielä ollenkaan. Liekö joku merkki sekin :D

Meillä esikoinen (2,5 v.) on kans innoissaan vauvasta. Haluaa paijata mahaa, jutella navalle ja suukottaa. En usko et kotona ilmenee mustasukkaisuutta, mut mummon suhteen voi ilmetä, poika kun on aina ollut semmonen mummon poika. Ensimmäinen lapsenlapsi anopille, ja aikaa löytyy pojalle aina. Lisäksi pojalle tullut jonkinlainen "taantumuskausi", haluaa imeä tissiä, vaikkei oo vauvanakaan kauan imenyt, kun maito loppui kolmikuukautisena. Mummolasta löysi korvallisia ilmapalloja, joita on sit halunnut puhallettavan sen takia et pääsis lutkuttamaan :LOL: Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Mitään en ole vielä ostanut. Pienempiä vatteita täytyy kyllä ostaa, kun ne oon antanut jo kiertoon, samoin kuin autonistuin, kun esikon ollessa vauva meillä oli lainaistuin. Vaunut joutuu uusimaan kanssa, kun ennen muuttoa ei ollut muuta paikkaa säilyttää niitä kuin parveke, joten hometta pukkaa..enkä todellakaan halua alistaa pikkuistani homeelle jo vauvana, kun varmaan kouluissa joutuu kärsimään siitä. Ite olen allergisoitunut homeelle, kiitos homekouluni...
 
Muffelo
Mä taidan olla ainoa, joka ei ole kaivanut yhtään mitään esille, eikä myöskään edes vilkaissut vauvanvaatteita kaupassa? Noh, ehtiihän sitä vielä. Mä olen laittanut suurimman osan aiempien lasten vaatteista pois, vain semmoiset jotkut erityiset olen säästänyt, eli uusia pitää hommailla ropakopallinen...Mutta ensimmäisenä taidan joutua hommaamaan jotain äitiysvaatteita, sillä nekin olen myynyt kaikki. Enpä silloin arvannut, että vauvakuume iskee näinkin pian uudelleen ;)

Suonenvedosta vielä semmoinen vinkki, että magnesium muuten imeytyy paremmin poretabletteina, joten se voi auttaa paremmin vielä suonenvetoon kuin tabletteina, mulla ainakin tulos oli parempi kun vaihdoin tabut poremalliin...

Anar: Mä olen kanssa tykästynyt niihin Lindexin retroihin ja Polarn o Pyretissä on kanssa tosi suloisia. :heart:

Sukupuolen veikkaamisesta: Meillä mies on aina arvannut oikein, mulla taas menee yleensä aina väärin veikkaukset, tytöllä oli pojan työnimi ja toisin päin. Mulla aina vaihtelee se, kumpi tunne on, mutta joku sanoi, että se ensimmäinen tunne ois oikea?! Tiedä häntä...

Vitsi, että nää säät kylmeni äkkiä kun elokuu tuli. :eek: Vaikka aurinko paisteleekin niin ihmeen kylmä viima on, taitaa se syksy tehdä jo tuloaan... Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Muffelo ja pikkuinen 16+6
 
Meillä oli perjantaina se neuvolalääkäri ja selvisin hengissä sisätutkimuksesta B)

Kohtu on aika paljon navan alapuolella (tosin jokaisella taitaa se napa olla ihan omalla korkeudellaan) ja se kohtu on vasemmalle vino. Sillä kuulemman ei mitään merkitystä, mutta tekipä sellaisen huomion.

Liikkeet aloin tuntemaan rv 14 loppupuolella, mutta en ollut niistä silloin vielä varma. Viikolla 15+1 sain varmuuden. Kun tökin alavatsaa (yritän siis osua kohtuun) niin sieltä se pikkuinen tumpsauttaa äitiä jalalla takaisin. Ihanaa :D Neuvolassa tätä ihmettelivät, sillä mulla on istukka siinä edessä vielä vaimentamassa potkuja, mutta olen asiasta 100% varma. Sanoivat kyllä, että ihan voin olla oikeassakin.

Vaipoista sen verran, että meinataan ottaa kestot kertisten rinnalle. En vain tajua kestoista mitään. On kuorta, imua, villahousua ja jos vaikka mitä. All-in-oneakin löytyy ja se tuntuu houkuttelevalta, tai sitten sellainen all-in-onen näköinen, missä irrallinen sisäosa, kai niitäkin on, ehkä?

Jo esikon kanssa asia kiinnosti, mutta silloin käytin vain kertiksiä. Nyt meinaan ottaa tavoitteeksi, että vähintään yksi kesto/päivä ja kaikki siitä ylöspäin on plussaa. Äitiyspakkauksen kestoja odotan ja ihan innolla ja ne tulevat varmasti käyttöön. Mieheni sisko kestoilee vallan, mutta en tiedä siitä sen enempää...olen koittanut häntä pari päivää tavoittaa ja tänään meinaan jatkaa, jotta hän saa minua kestoissa opastaa.

Tosin tässä on yksi asia, mikä mietityttää :/
Kun nostan tämän heidän lapsensa ylös, niin mielestäni lapsen vaatteet pyllyn kohdalta ovat aina...ei nyt nihkeitä, mutta siis tiedättekö, kun sen tuntee, että se lapsi ei ole täysin kuiva. Mielestäni se on sangen ällöttävää. Olen siis vielä aavistuksen skeptinen kestovaippoja kohtaan :kieh:

Sef + masukki 15+4
 
MaMa74 olipas kamala tapaus! Minä kun niin sairaalloisesti pelkään että poika pistää suuhunsa jotain sopimatonta ja tukehtuu.

Muffelo, en ole minäkään kaivellut vauvanvaatteita esille enkä katsellut kaupassa. Rakenneultran jälkeen (jos sukupuoli selviää) alan katselemaan toppapukua. Ja jos on tyttö mitä toivomme niin varmasti ostan heti kasan vaalenpunaista. Mutta pojalle on kaikki paitsi toppapuku joten ei tarvi kaupassa ravata.

Väsymystä pukkaa. Mutta mieli on virkumpi nyt kun tietää että masussa on elämää. Saatamme huomenna lähteä extempore kylpyläreissulle johonkin kun säät on näin huonot ja mies viikon lomalla. Olisi ihana päästä lilluttelemaan ja valmiiseen pöytään syömään! Alankin nyt katselemaan vaihtoehtoja. Mies leikkii pojan kanssa ulkona, suloista.
 
Muffelo
Mei08: Kylpylälomat on ihania, me ollaan käyty jo parissa kylpylässä tänä kesänä ja syksyllä lähetään viikoksi Katinkultaan :) (siellä tosin mun mielestä aika kylmä vesi, ainakin viimeksi oli) Mihin aiotte suunnata?

Kestoista, mä en taida jaksaa taaskaan kestoilla, sillä meidän lapset on olleet mallia "kakka joka vaipassa", eli ilman kuivausrumpua en kyllä lähde pyykkivuorta enää yhtään kasvattamaan. Mutta pakko kuitenkin kokeilla sitä, joka tulee äp.n mukana :)
 
Pyydän jo valmiiksi anteeksi etten hirveässä päänsäryssäni ihan kaikkia juttuja jaksa lukea.

hennuliinizu: Täällä väsymys on armotonta ja siihen liittyy mahtavalla voimakkuudella päänsärky.. oiskohan hemoglobiini (meniköhän kirj.asu oikein?!) päässy laskee matalalle.. neuvolaan on vielä pari viikkoo. Tai sitten on päässy paineet laskeen kun on muutenkin matala verenpaine.. Apua! särkylääkettä kuluu ihan kiitettävästi, mutta pakko ottaa että jaksaa, kun töissä ei oikein voi nukkua ja vkl pitäis jaksaa touhuta lasten kanssa.

Pearl84: Meillä esikoinen oli poika, syntyi ns. tyttömahasta, joka oli leveä sivuiltakin, kuopus taas oli tyttö ja maha oli ns. poikamaha eli ei näkyny takaa ollenkaan vaan tuli vaan eteenpäin. Nyt sit seuraillaan mahan muotoa, vaikkei se nyt mikään takuu olekaan.

Pikkuisia perhosen siiven hipaisuja tuntuu ajoittain.. liekkö liikkeitä vai mitä, mutta kivalle tuntuu.

Mut nyt meen valmistautuun henkisesti Särkänniemeen lähtöön.. Tästä tulee päänsärkyiselle todennäköisesti piiitkä päivä, mutta lasten vuoksi se kärsitään hymyssä suin.


tulia & vilja-mi 14+5


ps. me ei tässäkään raskaudessa aiota selvittää sukupuolta etukäteen, vaikka se hiukan kiinostaisikin.. jää sitten yllätystä loppumetreillekin asti.
 
Hellurei

Minä en ole vielä kaupasta katsonut mitään, enkä noita vanhoja vaatteitakaan kaivanut esille.. Pinnasänky ostettiin uusi jo kauan aikaa ennen raskautta, kun oli poistomyynnistä niin halvalla ja vanha annettu pois.
Mulla on LA vasta tammikuun lopussa, että ale-myynneistä voi sitten ostaa itselle uudet vaatteet (ajattelin venyttää näitä mun paitoja nyt, niin saa hyvällä omatunnolla ostaa sitten uusia) ja vauvalle vaatteita.

Jännää, kun muut on jo viikolla 18 ja itse vasta tiistaina vaihtuu viikko 15 plakkariin. Kuukausi on niin pitkä aika tässä asiassa.

Viimeinen viikko lomaa lähtee käyntiin.. aika menee liian nopeeta. Pomolle meni tieto sähköpostitse perjantai-illalla, katsotaan, mitä maanantaina vastaa.

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne-81:
Jännää, kun muut on jo viikolla 18 ja itse vasta tiistaina vaihtuu viikko 15 plakkariin. Kuukausi on niin pitkä aika tässä asiassa.

Joo kyllä neljä viikkoo tuntuu pitkältä ajalta tässä asiassa. :eek: Mulla on la onneks "jo" 19. päivä. Varsinkin sitten kun vuodenvaihde lähenee ja useampi jo synnyttänyt niin viikot tuntuu matelevan. Mulla menny vielä kaikki yli (1-8 pv) :( . Toivottavasti tämä syntyis ajallaan tai mielummin jonku päivän etuajassa :whistle: .

Johjo & pipana 15+6
 
Tuolla etusivun listauksen alimmaisena on linkin tapaamiskeskusteluihin. Kiinnostuneet käykää kurkkaan!


TAPAAMISKESKUSTELUT


Oulu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1119401
Helsinki http://kaksplus.fi/keskustelu/t1119374
 
Pahoinvoinnista, niin kyllä se nyt vaikuttaa että takaisin on tullut. Mä olin niin asennoitunut että vk 12 se sitten loppuu ja aika hyvin vähenikin, nyt sitten puolitoista viikkoa oksennettu. Ei ole väliä onko syönyt vai ei, aamulla tai illalla... puuh...

Vaatteista, mulla on muutama ihanuus hankittu kirppareilta jo =) esikoista odotan niin ei ole mitään vanhoja vaatteita odottamassa. Onneksi kirppareilta olen ostanut 0,50-1,00 hintaan jotain pieniä juttuja mitä voi sitten hiplailla kun olo on täysin takapuolesta ja laatta lentää.

Vakuutuksista, en huomannut että niistä olisi vielä keskustelua käyty. Onko kukaan miettinyt vielä? Itse pähkäilen ottaako vai ei. Siskon mielestä olen täysi idiootti jos emme ota vakuutusta. Mutta meillä nyt siskon kanssa on vähän erillaiset käsitykset lasten kasvatuksesta... Vaikka 'enhän minä mitään tiedä kun ei minulla lapsia ole'
 
Muffelo en ole minäkään vielä ostanut/katsellut vauvan vaatteita enkä tavaroita sen kummemmin. no pinnasänky tyhjeni kun kuopukselle ostettiin lastensänky :) nyt on pinnis tyhjänä odottamassa nukkujaa :heart: ei viittitä sitä ollenkaan purkaa ja viedä varastoon kun eihän täs oo montaa kuukautta ku se pitäs taas esille kaivaa :D se on niin kätevästi käynyt kun esikolle ostettiin toi pinnis 3vuotta sitten niin siinä se on ollut koottuna siitä asti ;) aina uus nukkuja tullut :heart: ehkä tän kolmannen jälkeen vois harkita laittavan sängyn "jäähylle" :whistle: jos malttaa..... :D

sukupuolen veikkauksesta mulla 2poikaa ja en oo ikinä tuntenut mitään poika-oloa,enkä siis tyttöoloakaan.oon monet kerrat ihmetellyt miten jotkut oikeesti tuntee niin vahvaa oloa siitä kumpi masus on :eek: mun kaverikin ties alusta alkaen et tyttö sille tulee ja niinhän tuli. ei mulla oo ollut minkäänlaisia tuntoja kyllä eikä oo nytkään. ihan arpapelillä mennään :) masun muodosta en viel osaa sanoa...2 edellistä on kyl ollut varmaan poikamahaa,jos sellasia voi kuvailla? tossa ne on ollut pallona edessä eikä takaapäi havaittavissa. hmmmm hieman pelottaa,jos nyt tyttö tulee et tuleekohan musta päärynä :LOL: no sittenhän tulee =)

mä oon nyt edelleen sitä mieltä etten halua sukupuolta paljastaa ainakaan kellekkään sukulaisille,jos sen saan tietää etukäteen! kaikki kun jaksaa toitottaa että tyttö nyt tulee ja "eikö olis mukava,kun nyt tyttö tulis poikien joukkoon" jne. jne. TYTTÖ juttuja niin en takuulla sano vaikka tietäsinki etukäteen :D alkaa niin ärsyttää nuo kommentit,kun tulee tunne et poikako ei sitten sais tulla? :kieh:

ai niin sen verran vielä noista vauvan tarvikkeista,et onhan meillä tuo hoitopöytäkin valmiina jo. sekin on kuopuksen jäljiltä niin ei olla sitä mihkään vielä viety eikä nyt viedäkkään :) makkarissa saa sekin odottaa tammikuuhun.

mmamaa 15+6 :heart:
 
laitanpa vieltä tohon vakuutus asiaan oman kommenttini. ai niin sekin olis taas otettava. ja sehän on yllättäin aikasi,kun pitää ottaa,jos meinaa sen varauksen ottaa.....sen ennen syntymää otettavan vakuutuksen. olikos se viimestään 3kk ennen LA:ta kun se piti ottaa? ehkä pitäis rakenne ultran jälkeen mennä tekemään sekin. meillä on lähivakuutuksessa poikien vakuutukset ja sieltä kai se on otettava tälle tulevallekkin =) eli me meinataan se vakuutus ottaa,vaikka välillä mietinki onkohan se kuitenkaan niin tarpeellinen.koskaan ei voi tietää eikä sanoa tarpeettomaks,mut tuntuu se välistä niin kalliilta maksaa niitä,jos ei oo käyttöä :( mutta tosiaan koskaan kun ei voi tietää tulevasta niin pakko mun on se ottaa. molemmille pojillekkin on otettu ennen syntymää vakuutus niin jos nyt jättäs ottamatta niin kuitenki sitä sit tarttis :ashamed: noin ei halua ajatella,mut en uskalla jättää ottamattakaan.....
 
jahas ilmottaudutaas tännekin pinoon, kun mukana ollaan vielä.
Neuvolassa kävin viimeviikolla ja tais olla kesäduunari siellä kun ei meinannu mistään tulla mitään ja oli muutenkin oikeen töksäys.
no mutta viimein saatiin sydänäänetkin kuuluviin :)
mitään hankintoja ei olla tehty, tosin meillä on melkein kaikki tallessa noista aikasemmista, mut jotain kait pitää sitten käydä lähempänä hankkimassa :)
Sen verran noista sukupuolijutuista, että mä meinasin, et selvitetään kumpi sieltä on tulossa, kaikki veikkaavat meille nyt viimein sitä tyttöä, mutta kyllä mulla ihan poikatunne on. Ekasta olin ihan varma et on tyttö ja kun lääkäri sano, et potra poikahan täältä tuli, niin olin ihan et häh... ootko nyt ihan varma :D
osa työkavereita tietää ja pomolle kerroin heti alkuun kun jouduin käymään neuvolassa ja kotkassa niin en halunnu alkaa valehtelemaankaan, et mihin meen, tuleehan se kuitenkin näkyviin ennemmin tai myöhemmin :D enkä muutenkaan oo mitenkään yrittäny tota salailla tms. iloinen asiahan tää on :D
eipä ois kun kolmisen kuukautta kun saa jäädä töistä pois! mulla on siis pitämättömiä kesälomia ja talviloma ja jo kertyny kesäloma eli kuukautta ennen äitiyslomaa saan jäädä kesälomalle ja ajattelin muutenkin tuon työn tiukan tahdin takia jäädä pitennetylle äitiyslomalle, kunhan kaikki nyt vaan menee hyvin!

foxilady ja masuasukas 16+3

 
Vaatteista ja tarvikkeista sen verran etten itsekään ole ostanut vielä yhtään mitään. Mies se kovasti oottelee että päästäisiin jo ostoksille, mutta jotenkin itse aattelee ettei vielä ole niin kiire. Oma äitihän sitä ei malttanut mieltään ja on jo ostellut jotain. Kai se on vähän helpottanut omaakin ostovimmaa.. :)

sef: kestovaippoja olen itsekin miettinyt että käyttääkö vai eikö käytä. Mietin sitä pesemisurakkaa, ja tilaa missä niitä kuivattelisin. Meillä kun ei kostealla ilmalla kuiva edes vaatteet kunnolla. Haluaisin kyllä kanssa käyttää edes jonkin verran, ja oon aika ällistynyt siitä kuinka paljon erilaisia vaippoja on markkinoilla!

Sukupuolesta oli alussa vahva tyttötunne, mutta ekan ultran jälkeen mies sanoi että tuli vahva poikatunne. Nyt ei ole mikään tunne, mutta kyllä me haluttaisiin tietää. Mutta epäröin sitä kuinka varma se tulos on.. No, kunhan esikoinen terveenä saataisiin. Mies toivoo kovasti kyllä tyttöä! :D

Huomasin tänään että mulle on tullut hailakka linea negra navasta alaspäin.

Anne-81: Mulla on kanssa laskettu vasta tammikuun lopulla, ja ajattelin kanssa sitten alennusmyynneistä ostella vaatteita ja tarvikkeita. Mutta kun tämä on kuitenkin ensimmäinen raskaus niin mietin jaksaako sitä enää sillon shoppailla, varsinkaan ale-ruuhkissa. No, voipi olla ettei itse sitten kuitenkaan ihan niin pitkään malta olla ostamatta! :LOL:

Vakuutus meinataan ottaa vauvalle hyvissä ajoin, ihan sen varalta että jos tulee vaikeat allergiat tai sattuu jotain muuta. Jotenkin on sitten turvallisempi olla kun tietää ettei ole hoito rahasta kiinni.

Yritän saada siivottua tänään edes vähän jotain, on kaikki paikat ihan rempallaan kun on niin saamaton, liekö raskaus syynä vai hyvä tekosyy... :ashamed:

Monna79 14+3
 
Lara83
Täällä ollaan kauheessa räkätaudissa, kuume on jo helpottanut mutta flunssa ei :/
joten pikaisesti vaan tällä kertaa.

tervetuloa uusille! :flower:

Vakuutuksesta: esikoiselle otettiin Tapiolasta ja kyllähän se yli 300 euroa kirpaisee, mutta me ollaan kerätty vuosi niitä kuitteja ja nyt haetaan keralla korvaukset niin menee vain yksi omavastuu eli 47 euroa. Ja typyn ekan vuoden aikana on sairasteltu jokunen korvatulehdus, mutta aina on pitänyt käydä jälkitarkastuksessa yms niin kyllä niihin lääkärikuluihin ja lääkkeisiin on mennyt jo reilusti yli 200 euroa. Eli ei ole epäilystäkään että otetaanko seuraavallekin lapselle tuo vakuutus. Asutaan pk-seudulla ja meidän terveyskeskukseen ei IKINÄ saa aikaa vasta kun parin päivän päähän ja siellä ei olla koskaan ajoissa, viimeksi odotin 1,5 tuntia kun oli niin vähän henkilökuntaa. Siksi meillä käydään yksityisellä, lastenlääkäriasema on reilun kilometrin päässä kotoa ja aina ollaan saatu aika samalle päivälle vaikka kuinka viime tingassa on sinne soitettu.
Mutta joo, kallista tuo on, varsinkin kun minä oon vielä opiskelija, niin rahaa ei todellakaan oo turhan paljon. Tingitään sitten jostain muusta.

Nyt takasin sohvan nurkkaan lepäämään :wave:

muoks* Linea negraa ei vielä näy, viimeksi "löysin" sen rv20 kun katselin peilistä. Se oli siis silloin vaan napaan asti niin ei näkynyt muuta kuin peilin kautta. Jossain vaiheessa se sitten kipusi kuitenkin mahan yli ja tyttö siis tuli :heart:
 
vakuutuksestatuskin otetaan, tähän mennessä ollaan päästy aina samana päivänä lääkärille, kun on ollut tarvista ja meillä on kyllä niin hyvä palvelu, että päivystyksenä laittaavat sitten lastenpolille heti, jos vähänkin on tarvista. Mutta molemmilla lapsilla on säästöhenkivakuutukset ja tapaturmavakuutukset ja ne otetaan tälle tulevallekin kaverille.
Eilen käytiin ne rattaat hakemassa ja tyttöä niillä jo kyyditsinkin, on ne vaan huippuhyvät pelit! Citykoppa saa olla vielä kasassa laatikossa tammikuulle saakka...

Töissä ei tiedä vielä kukaan, että odotan vauvaa. Eikä muutenkaan oikeastaan tiedä kun ne pari kaveria, isovanhemmat ja mun veli. Isälleni kerroin eilen, ja vastaanotto oli hmm... ensin jäi suuauki ja sulatteli asiaa ja sitten jo hymykin irtosi :) Äitiini en ole ollut vuosiin yhteydessä... Kun häntä ei kiinnosta mitä meille kuuluu, elää vaan uudelle perheelleen :( No anyway, täytyy alkaa valmistautua töihin :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mei08:
MaMa74 olipas kamala tapaus! Minä kun niin sairaalloisesti pelkään että poika pistää suuhunsa jotain sopimatonta ja tukehtuu.
Kyllähän tuo säikäytti, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin :D Ja nyt neidin tekemisiä katsotaan entistäkin tarkemmin... Vielä ei ole selvinnyt mitä se neiti nielaisi vaikka äiti on tutkaillut noita tuotoksia :whistle: toivottavsti se mikä ikinä lienee tulee ulos eikä jää johonkin suolenmutkaan :kieh:

Eilen illalla nukkumaan mennessä aloin kokeilemaan tuota mahaa ja herranjumala miten se on "pompsahtanut" tässä viime päivinä :eek: Kyllä sieltä makkaroiden keskeltä löytyy ihan selkeästi jo vauvamaha :D
Mehän ei olla kerrottu vielä noille kaksosille kun ajateltiin että kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen. Onpahan sitten jo taas entistä varmemmalla pohjalla tuo vauvan tuleminen ja aikaa vauvan tuloon on enää kohtuullisen vähän joten ei mene hermot jatkuvaan kyselemiseen vauvan syntymästä :LOL: Saa nähdä millaisia kommentteja tytöiltä tulee..Viimeksi toinen tytöistä esitti heti asian kuultuaan kysymyksen "missä te sen teitte?" :eek: :LOL: Täytyy sanoa ettei ollut juolahtanutkaan mieleen että 8-vuotias esittäisi tuollaisen kysymyksen...

Minä tuossa jo mainostin ettei tarvitse ostaa vaatteita tälle tulokkaalle, kun noita unisex-vaatteita löytyy ihan riittävästi..No pitihän sitä sortua ja ostaa varmuuden vuoksi hieman poikamaisia vaatteita kun todella siistejä sellaisia löytyi tuosta meidän kiepparilta ja hintakaan ei päätä huimannut (4 euroa/muovikassillinen vaatetta) Mutta nyt lupaan etten hanki mitään vaatetta ennen junnun syntymää :whistle: :ashamed:

Vakuutuksista meillä ei ole ollut yhdelläkään näistä neljästä vakuutusta eikä tälle viidennellekään olla edes harkittu vakuutuksen ottamista. Meillä kun nuo yksityislääkäripalvelut on muutenkin matkojen takana olemme tyytyväisiä julkisen terveydenhuollon palveluihin ja niiden toimivuuteen (joka tuli taas kerran testattua..)

Mutta nyt ruokkimaan tuo nälkäinen pesue :D :wave:

Terveisin MaMa ja junnu 17+3
 
Hei pääkaupunkiseudun tammikuiset, käykää katsomassa tuolla 'plussalaisten tapaamiset'-puolella olevaa helsingin tapaamista, mukaan mahtuisi! Päivä olis 30.8.

Vakuutuksista: Meillä oli Toivolle vakuutus jo ennen syntymää ja talvella kaveri sairastikin aika monta korva- ja keuhkoputkentulehdusta, joten kyllä kannatti. Musta oli huojentavaa päästä aina heti suoraan lastenlääkärille, tosta meidän terveyskeskuksesta olen saanut ihan tarpeekseni, ei olis kivaa odottaa päivystyksessä sairaan lapsen kanssa kolmea tuntia...
 

Yhteistyössä