TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Vakuutus otetaan myös tälle neljännelle. Ja ennen syntymää. Ei niinkään yksityisellä lääkärillä käytön takia vaan sairauksien.

Esikoisella on allergia, atopia ja astma. Omavastuu on sairauskohtainen joten kun kerran ollaan maksettu noista kolmesta omavastuu kaikki lääkkeet, rasvat yms. menee vakuutuksiin vuosikausia kunnes korvauskatto tulee vastaan. Joka tuskin tulee koskaan vastaan on se sen verran korkea. Ensin pitää maksaa itse ja sit vaan kuitit vakuutusyhtiöön niin saa rahat takaisin. Tai jos pitää käyttää yksityisellälääkärillä noiden sairauksien takia niin vakuutuksesta saa kaikki pois.

Minä kannatan systeemiä jossa omavastuu on sairauskohtainen. Rahat saa heti takas ku vaan kuitin lähettää. If:issä voi vaan soittaa ja sanoo summan, mut muistaakseni If:issäkin uusille asiakkaille on vaan se vaihtoehto että omavastuu menee per hakukerta (ei per sairaus kuten ennen ja vanhoissa pysy se omavastuu per sairaus).

Toinen vaihtoehtohan on se että menee omavastuu per hakukerta. Eli jos kuitit säilytetään aina vuoden ja sit haetaan korvaus niin yksi omavastuu per vuosi. Ja sit jos on sairaus joka jatkuu vuosi toisensa jälkeen pitää maksaa omavastuu aina uudelleen ja uudelleen.

Kaikissa vakuutusyhtiöissä ei korvata kaikkia samoja kuin toisessa yhtiössä. Noista kannattaa ottaa selvää. Mulle oli tärkeää tuo ihovoiteiden korvaus kun esikoisella on tuo atopia. Ja kakkosellakin nyt myöhemmin todettu. Me saatiin vakuutusyhtiö Turvasta paras tarjous ku ennen tuota nuorimmaista kilpailutin. Siirrettiin sinne kaikki muut vakuutukset paitsi esikoisen vakuutus. Sitähän ei kannattanu siirtää ku If:stä on jo omavastuut maksettu allergiasta, atopiasta ja astmasta. Jos uuteen yhtiöön vaihtais niin todetut sairaudet rajattais uudesta vakuutuksesta pois.

Tuliko tästä jo romaani vakuutuksista :ashamed:
 
Muffelo
Voi apua, että mua sattuu!! Eilen jo alkoi illalla menkkakivut ja nyt sattuu alaselkään ja nivusiinkin. Äsken kipu oli jo sitä luokkaa, että ajattelin, että tarviikohan tässä ottaa särkylääkettä :( Mua ei ole pahemmin juilinut tai sattunut tai tuntunut yhtään mitään tässä raskaudessa aiemmin, joten nää yhtäkkiset kivut vähän säikäyttää :eek: Onneksi mulla on se kotidoppler ja sen avulla sitten vähän mieli rauhoittuu, tosin vauva on kyllä ollutkin aika vilkkaalla päällä, eli karkaillut koko ajan dopplerin alta tänään. Onko muilla ollut näillä main kovaa särkyä? Nyt kipu on nivusissa kovimmillaan ja maha vähän vähemmän kipeä...En myt muista vastaavaa edellisistä raskauksista...Liitoskivut siis tulis mieleen tosta nivussärystä/häpyluun kivusta, mutta voiko ne tuntua mahassa ja selässäkin?

Muffelo ja mahanen 16+6
 
Muffelo
Ja meillä kanssa otetaan myös kolmoselle ennen syntymää vakuutus. Esikolla oli erittäin tarpeellinen, kun allergiat/atopia puhkesivat jo 7vk.n iässä ja kakkosellakin atopiajuttujen takia vakuutuksesta on ollut erittäin suuri hyöty, veikkaisin siis kolmosenkin olevan enemmän tai vähemmän allergikko. Eli siis meillä otetaan ehdottomasti, ja tuossa meidän vakuutusyhtiössä on muistaakseni se omavastuu hakukertaa kohden.
 
Lara83: Meillä on myös Tapiolasta ja nythän se vaihtui niin, että omavastuu pitää maksaa kerran vuodessa ja sen jälkeen niitä lappuja saa laittaa heti menemään vaan.
Eipä muuta näin iltasella :)


**Isäntä korjasi mua, kun mä vielä varmistin asiaa.. Elikäs kun me ollaankin jotain etuasiakkaita (koti-, eläin- ja lapsen vakuutus ja pankki ja laina on Tapsalla) niin siksi me saadaan toi noin. En tiedä, jos on pelkkä vakuutus.. Kuhan tulin säätämään :whistle:
 
Käykäähän kurkkaamassa Kestoilukerhon kuvagalleria. Etusivulta pääsee sisään ja salasana on kestovaippa... aivan uskomattoman ihania pöksyjä ja että joku tosissaan itse niitä osaa tehdä! Itselläni on jo huutonetistä kasa värikkäitä/kuvallisia hahtuvapöksyjä ja ystävältäni saan kahden lapsen kestovaipat, joten erinlaista vaippaa on aikasmoinen kasa.. olen siis super ekokierrättäjä :D itse en kyllä osaa ommella yhtikäs mitään..

Viime yönä heräsin siihen kun tunsin ekan kerran vauvan liikkeen! no enhän saanut sitten enää unta, kun odotin uutta liikettä, mitä ei tullut :/ olenkohan nähnyt unia vai mitä lie..

Vakuutus me otettiin vauvalle jo ihan alussa, kun mies otti uuden tapaturmavakuutuksen.. lisäksi meille tulee korkoa kasvava tili lapselle, jonka se saa nostaa 18-vuotiaana autokoulua varten.. itselläni oli sellainen...

t. Anar ja Eemeli 15 + 5
 
Olipas repaleinen yö. Poika oli levoton ja itki aamun ja itse en tietenkään enää saa nukuttua kun on niin paljon hommaa ja pitää jostain päästä aloittaa. Toivottavasti poika ei ole kipeä, oltiin eilen lauttaristeilyllä ja oisko siellä kylmää saanut.

Muffelo, ajateltiin Oulun Edeniä kun siellä on ihana hiekkarantakin tai sitten Ikaalisten kylpylää. Ikaalisissa oltiin kun odotin esikoista ja oli ihanaa. Tänään ei vielä päästä lähtemään kun myyntipalvelu oli eilen kiinni ja olisi kysyttävää.
Neuvola olisi torstaina ja sen puitteissa pitää reissata tai sitten siirtää sitä.

Sydänääniä eilen illalla kuuntelin ja mieskin kuunteli eka kertaa. On se niin erilaista kakkosen kohdalla. Mieskin oli esikoisen kohdalla paljon enemmän mukana raskaudessa ja piti mua prinsessana, nyt ei, mutta onhan se ymmärrettävää, onhan sitä itsekin erilainen. Kun on jo yksi kullannuppu huomioitavana.

Pari iltaa on ollut taas huono olo että eikö tämä pahoinvointi lopu koko raskausaikana. No kohta ollaan puolivälissä.
 
Tänään tuli 18. raskausvko täyteen :heart:
Mihin tää kaikki aika on kulunut?? :eek:
Ja häätkin jo kuukauden päästä.
Kun yksi kaasoista viime vko:lla teki mulle koekampausta ja -meikkiä,rupesivat toisten kaasojen kanssa kuiskimaan mun polttareista,että "joko varasit sen" ja "oliko täyttä?"... :LOL:
Oli pakko kröhäistä,että hetkonen,morsian on paikalla ja kuulee kaiken :D
Häämatka Kuubaankin on nyt sitten varattu.
Häät on 6.9.,matkalle lähdetään 9.9. ja palataan 20.9.
Sen jälkeen onkin sitten meidän 4D-ultra,jossa toiv. saadaan sukupuoli varmistettua.
Poikaa mä tunnen odottavani ja kaikki vaatehankinnat jätän siihen,kunnes varmuus on,kumpi tulee =)
Huomasin tuota listaa lukiessa,että täällä näyttää moni synnyttävän Lohjalla!
Eli muitakin paikkakuntalaisia ilm. on listoilla..? =)
Meillä tää kakara on selvästi iltaeläjä.
Hirveä ryske ja myllerrys alkaa 22.00 tienoilla ja jatkuu puoleen yöhön.
Välillä tuntuu kuin alavatsa repeäis paineesta,kun juniori oikein laittaa parastaan.
Ja saa kohdunkin supistelemaan.
Mieskin ihmetteli,"miten se nyt noin kovaksi meni?" :LOL:
On niin liikuttavaa,kun tämä on miehelle ensimmäinen...
Noista mustasukkaisuusjutuista sen verran,että epäilen poikani olevan (kohta 5 v.) se,joka on mustis muttei minulle vaan miehestäni :LOL:
Varmistelee,että tekevät sitten vauvan synnyttyäkin "miesten juttuja".
Ja tuo on kova paikka pojan omalle isälle mutta omapa on häpeänsä,jos ei tajua lapsensa arvoa :(
Lastensuojelupuoli on nyt jututtanut lapsia ja ens`vko:lla selviää,onko mulla mitään mahkuja saada lapsiani enää takaisin...
Vähän epäilen...
Ensinnäkin siksi,että muksut meni isältään juttelemaan eli exä on taatusti psyykannut lapsia,etteivät puhuisi "oman perheen asioista" ja viim. 2 vko:a ovat viettäneet oikein laatulomaa.
Lapsia on lahjottu niin paljon,että vahvemmankin lapsen psyyke lopulta murtuu isän tahdon alle.
*huokaus*

Pikku Otus 18+0
 
Anmaria79
Viikonloppu oli ja meni. Onneksi sain levättyä taas päivisinkin, sillä väsymys vaivaa edelleen. Tällä on ollu juttua kestoilusta. Itse ajattelin kokeilla tän toisen kanssa osittaiskestoilua, kun käytettiin esikoisen kanssa vain kertiksiä. En vaan tiedä, mistä aloittaisin asiaan perehtymisen :) Täytyy kysellä tutuilta, jotka ovat kestoilleet.

Vakuutuksistakin on juteltu. Me otetaan toiselle vakuutus, vaikka esikoisella se on ollu ihan turha. Kertaakaan ei ole menny vuosiomavastuun yli, kun esikoinen on ollu tosi terve. Pieniä nuhakuumeita vain koko kahden ja puolen vuoden aikana ja varmaan kerran on käyty lastenlääkärillä näyttämässä varmuuden vuoksi korvia. Mutta kun ei sitä koskaan tiedä, mitä toisella voi olla, niin otetaan se kuitenkin. Pääkaupunkiseudulla noihin terveyskeskuksen lääkäreihin saa kuitenkin jonottaa... Meidän vakuutus on Tapiolasta, niin kuin muutkin meidän vakuutukset.

 
Muffelo
Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mä kirjoittelin pitkän pätkän ja hävitin sen siliän tien, hyvä minä...

Mei08: Mekin oltiin kanssa Ikaalisissa tänä kesänä pari yötä, Edenissä en oo käynytkään. Ikaalisissa on kyllä ihanan lämmin vesi, mutta vähän mua häiritsi huonokuntoinen hotellihuone :whistle: Tosin kylpylä kuin kylpylä, ihana lillua vedessä ;)

Anne81: Onko se Tapiolassa muuttunut koska tuohon systeemiin? mitenkähän mä en taas tiedä mitään, vaan keräilen ja keräilen noita lappuja. Meillä siis esikon vakuutus siellä, kakkosella Nordeassa, kun oli paljon halvempi vakuutusmaksu. Tapiola nosti ekan vuoden jälkeen yhtäkkiä 350? esikon vakuutusmaksun, jonka takia otettiin kakkoselle toisesta paikasta. Nyt taas ovat laskeneeyt sitä, mutta kalliimpi on kuin Nordean oma :whistle:

Mun mahakivut hellitti illalla ja muuttuivat selkeästi liitoskivuiksi, erittäin kipeiksi sellaisiksi. Aargh, että nyt jo saa alkaa kärsiä kivuista, mitä lie tästäkin vielä tulee |O

Tuulia78: Ihanan kiiruista aikaa tuo hääaika :heart: Ja toivottavasti se huoltajuusjuttu menee parhain päin, raskaita nuo :(

Mä en tunne vauvan liikkeitä vielä juurikaan, kerran tunsin selvästi n. viikko sitten ja siinä se. Onneksi dopplerilla kuuluu sykkeet, joten lienee pikkuisella kaikki kunnossa :heart: Kakkosesta muistan tunteneeni jo tosi aikaisin, mutta ainahan se on erilaista eri raskauksissa. Nyt me mennään ulkoilemaan :wave:
 
Hitsi, että väsyttäis. 6 iltavuoro tänään ja vielä huomenna 7 iltavuoro putkeen pitäis jaksaa... Oon siis niin poikki, kotona ei jaksa tehdä yhtään mitään.

Noi kestovaipat ei oo mun juttu, en oo niitä kyllä ikinä kokeillukkaan, mutta ei kyllä oo mitään mielenkiintoa edes kokeilla, oon varmaan niin laiska ihminen :whistle:

Tuulia78 minnepäin kuubaa menette? Mua himottais lähtee reissuun, meillähän on se matka varattu Thaimaahan joulukuuksi, mutta se luonnollisesti nyt joudutaan perumaan. Jossain kreikassa vois vaikka käydä nyt syksyllä... Mut kuuba mua on kiehtonut tai sitten Meksiko. Noi pitkät lentomatkat vaan on mulle ihan pirun rasittavia tämän selän takia.

Mun pitäis varata sinne 4 d ultraan aika, vaikka eihän tässä vielä kyllä kiire sinne ole. Ehdottomasti haluan saada sukupuolen tietoon, jos vaan kaveri suostuu näytämään. Jaahas se olis valmistauduttava sinne töihin.... :wave:
 
En tiedä mitä muut Oululaiset on mieltä kunnallisista lääkäripalveluista, mutta minä oon pääosin tyytyväinen. Siks otankin vakuutuksen sairauksien (ja tapaturmien) varalta kun kunnallisessa yleensä kuitenkin lääkärissä käytän. Just tilasin ajan niin päästään jo 12.20, aika hyvin. Lauantaina käytiin Oysissa ja meni noin 40 min jonottaessa joka senkin minusta tosi vähän. Pitempään piti olla vaan siks että sai tytön (2v3kk) pissan purkkiin labraa vasten. Itse aikuisena siellä kyllä sit saaki jonottaa ihan tuntitolkulla.

Muffelo: Minäkään en tunne vielä liikkeitä. Tai tiistaina olin varma että oli liikkeitä ja pari kertaa sen jälkeen, mut nyt taas kolmeen päivään en ole tuntenut mitään. Olikohan ne sit kuitenkaan silloin aiemminkaan liikkeitä. Tai ehkä vauva sit vaan saa kunnon "hepulit" niin harvoin ettei usein tunnu vielä tässä vaiheessa. Mulla on istukka takana tai oli ainaki np-ultrassa, mutta sehän voi kohdun kasvaessa muuttua etupuolelle.

Nyt pitää lähtee antaan lapsille aamupala. Onneks nuorimmainen nukku pitkään ku valvo yöllä (itku ja raapi alapäätä ). Nytki tuossa valittaa, että pipi ja näyttää jalkoväliin. Pissakoe otettiin lauantaina ja viljely negatiivinen. Ottaa päähän tällanen ku toisella kipuja, muttei tiiä mistä johtuu. Jospa nyt lääkäri jotain keksis mistä johtuu ku pissakokeen tulokset on tiedossa.

Johjo & pipana 16+0
 
Uus viikko tosiaan jälleen! tää aika menee kamalan äkkiä :eek: mulla pyörähtää aina näin maanantaisin uus raskausviikkokin käyntiin :D Huomenna olis sit neuvolakin jälleen. kiva päästä kuulemaan sydänäänet :heart:

liikkeitä te jo tunnette monet! :) mä en sitten vieläkään vaan tunne mitään selvää liikettä tuola masussa. välil mietin et onkohan nuo liikkeitä,mut ei....aina kun oikeen rupeen niitä kuulostelemaan ja pysähdyn paikoilleni niin ei. sängys maatessakin yritän olla hiljaa ja kuulostella,mut ei tunnu juuri mitään....jotain mahan toimintoja kyl ja ruuansulatusjuttuja kuuluu,mut eipä selviä potkuja tunnu. noo jospa ne pian alkais tuntumaan. esikolta tajusin vasta 19-20viikolla aivan varmax liikkeet ja kakkoselta varmaan joskus näin 16-17 viikolla rupes tuntumaan hentoja liikkeitä =)

joko se kesäkin meni :eek: aamusta mentiin poikien kans puistoon ja sielä meinas ihan kylmä tulla. on se ihme jos pitää ruveta sormikkaita kaivamaan jo esille ja muutenkin pukeutua enemmän.

mut eipä taas tän kummempia.muihin hommiin täytyy rientää nytkun pojat on päikkäreillä ;)

mmamaa 16+0
 
Hello kaikille! Aivan kateellisena luin, että Tuulia78 lähtee häämatkalle Kuubaan... :ashamed: Me joudutaan tyytymään viikonloppureissuun jonnekin Eurooppaan. On opinnot ihan viittä vaille valmiit ja syksyllä on enää gradu ja viimeinen harjoittelu normaalikoulussa. Tunteja pitää pitää about 10 viikossa, että siitä ei niin vain lähdetä yhtäkkiä viikoksi lomalle, vaikka mieli tekis :| No, tärkeintä on kuitenkin, että saan opinnot pois alta ja saa keskittyä vain äitinä olemiseen. Sitten saa lähteä kalastelemaan virkoja =)
 
kirppunen---> Ollaan 3 pvä:ää Havannassa ja 7 Varaderossa.
All Inclusive-periaatteella,niin ei tartte näin raskaana ollessa miettiä,mitä
uskaltaa syödä :eek:
Maitohappobakteerit aloitan 2 vko:n kuluttua,niin jos välttyis niiltä mahapöpöiltä.
Settiin kuuluu drinkkejä pitkin vko:a.
Myös ne alkoholittomat,mikä on kiva,ettei mun tartte pelkkää Cokista hörppiä
vko.
Mies nyt saa drinkkinsä juoda,jos haluaa mutta eipä silläkään taida kroppa
kestää :LOL:

Se on totta,että törkeän kallis tuo reissu on... :ashamed:
Lainallahan se piti maksaa mutta jo viime vuonna,kun häitä ruvettiin puuhaamaan,vannotettiin kaikille,että ei yhtään kattilaa tai haarukkaa vaan häämatkatilin kartutusta.
Laitettiin kutsuihin vielä sama ja tilinro:kin :LOL:
Hyvin on suku alistunut meidän tahtoon ja saadaan matkalaina hoidettua.
Mulla on kuiteskin jo ed. häidenkin lahjat (mietittiin,pitäskö sekin mainita kutsussa :LOL: :D :LOL: ) ja tuosta matkasta videoineen jää mukavampi muisto kuin Hackmanin kattilasetistä :kieh:
 
Pitkästä aikaa taas hei kaikille!

On ollut puhetta noista kivuista alavatsan seudulla ja nivusissa. Itsellä sellaisia kokemuksia tässä mennä viikoilla on että olen joutunut olemaan töistä pois kipujen takia. Neuvolassa, Mehiläisessä ja Kättärillä ollaan oltu tutkittavana ja mitään syytä näille kivuille ei ole löytynyt. Kivut ovat voineet olla pois monia päiviä ja taas palanneet. Eilen nyt oli koko iltapäivän kipuja ja myöskin yöllä. Aamulla työmatkaa tehdessä kivut jälleen palautuivat. Ei tässä tiedä mitä enää pitäisi tehdä, eikä tiedä ilmeisesti lääkäritkään. Välillä kivut ovat kovia, mutta onneksi harvemmin. Yleisesti ottaen ne tuntuvat kuin pieniltä supistuksilta ja kipu tuntuu koko vatsassa ja selässä. Häntäluu on myös herkkänä. Tuntee itsensä vaan vähän tyhmäksi kun ei ole varma onko aiheetonta vai aiheellista, mutta Kättärin lääkäri lohdutteli, että heti vaan takaisin sitten jos kivut muuttuvat ja hyvä kuulemma että on näin valppaana, kun ei niistä kivuista voi ketään koskaan tietää ilman tutkimista, mistä ne johtuu.

Vatsa ei ole mielestäni ihan hirveesti kasvanut vaikkakin kunnon pömppis onkin jo tossa edustassa. Rinnat ovat senkin edestä sitten kasvaneet kahdella kuppikoolla, mikä on kyllä ihan mukavaa. Nyt on kunnon rinnat eikä vain rusinat!

Fridukka 18+3
 
Muffelo
Fridukka, kuulostaa ihan mun kivuilta. Taas ulkoillessa alkoi selkää ja mahaakin särkeä, mutta menee välillä sitten pois kuitenkin. Täytynee kanssa soitella neuvolaan, jos alkaa oikein pahasti jomottaa, sillä en muista kyllä tällaista aiemmista raskauksista :attn: Hyvä, että sulla kuitenkin kaikki ok!

Johjo: Onko se sun nuorimmainen tyttö? Tuli vain mieleen, ettei sillä hiivaa olisi? Kaverin tytöllä tuli pari vuotiaana ja oli ihan tuskissaan, kun raapi verille alapäätä yms. Lääkäri antoi rasvat ja heti helpotti...Kuulemma se hiiva voi kiusata pikkutyttöjäkin :/ Mulla ei oo hajuakaan istukan paikasta, voi hyvinkin olla edessä(kunhan ei ois taas kohdunsuulla-siitä ikäviä kokemuksia), np-ultrassa sanoi, että ei oikein vielä voi sanoa kummalla puolella on, oli laaja vielä.

Mulla kanssa vaihtuu aina viikko näin maanantaisin, eli jotain odotettavaa on sitten aina maanantaillekin =)

Muffelo ja pikkuinen 17+0
 
Hiiva on kyllä ihnottava vaiva... toivottavasti ei pieni siitä kärsi. Ihan luomukeinonakin voi kokeilla luonnonjugurttia siihen alapäähän. Rauhoittaa ja hoitaa. käytetään ihan hiivan hoidossakin. Itse en nimittäin ainakaan niitä emätinpuikkoja voi hiivaan käyttää. kirvely on jotain niin tajutonta että meinaa repiä koko värkin irti. Yleensä pyydä lääkäriltä pillerin ja vaiva hoituu helpommin ja ilman kirvelyä. Mutta tosiaan tuota jogurttia kannattaa kokeilla.

Kuulostaa kyllä hurjalta nuo kivut. Itselläni pari vihlasua ollut, mutta ei mitään kohtuutonta.

Kuubaan olis kyllä kiva päästä..

 
Muffelo: Meistä tuli etuasiakkaita viime vuoden joulukuussa, kun otettiin asuntolainakin Tapiolasta, muistaakseni joskus vuoden vaihteessa tuli viesti muutoksesta. En siis tiedä, johtuuko jostain heidän omasta muutoksesta vai etuasiakkuudesta.

Lapsen vakuutus on kuitenkin ollut tän koko kolme vuotta Tapsassa ja samoin koti- ja eläinvakuutus. Nyt vaan siis ton lainan ja tilien sinne siirron jälkeen meistä vaan tuli parempia kansalaisia. Emmä oikein näistä asioista mitään tiedä, mä vaan teen, mitä käsketään :p
 
Heippa!

Kivaa, kun "kaikilla muillakin" on tapaamisia, niin yritin tuosta etusivun listasta bongailla turkulaisia äitejä ja löysinkin muutaman;


Fistik, pohjoisnapa, MiljaLiina, TeeBird, sef ja Kiri


Oliko muitakin, joita en äkkiseltään huomannut tai muut, jotka asuvat lähistöllä.. ei teitä kiinnostaisi treffata missään joskus?

Minä oon kohta 27v avovaimo ja 3v pojan äiti. Onhan noita kavereita paljasjalkaisena turkulaisena, mutta eipä oo ketään, joka ois raskaana samaan aikaan mun kaa... Oisko kiinnostusta vertailla suonenvetojen voimakkuuksia ja vatsankasvua?

Siitä ois sitten kivaa jatkaa vauvojen synnyttyäkin tutussa porukassa tapaamisia :)

Mä voin laittaa myös tonne plussalaisten tapaamisiin oman keskustelun, TAMMIKUUN TOIVOT TURUSSA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne-81:
Heippa!

Kivaa, kun "kaikilla muillakin" on tapaamisia, niin yritin tuosta etusivun listasta bongailla turkulaisia äitejä ja löysinkin muutaman;


Fistik, pohjoisnapa, MiljaLiina, TeeBird, sef ja Kiri


Oliko muitakin, joita en äkkiseltään huomannut tai muut, jotka asuvat lähistöllä.. ei teitä kiinnostaisi treffata missään joskus?

Minä oon kohta 27v avovaimo ja 3v pojan äiti. Onhan noita kavereita paljasjalkaisena turkulaisena, mutta eipä oo ketään, joka ois raskaana samaan aikaan mun kaa... Oisko kiinnostusta vertailla suonenvetojen voimakkuuksia ja vatsankasvua?

Siitä ois sitten kivaa jatkaa vauvojen synnyttyäkin tutussa porukassa tapaamisia :)

Mä voin laittaa myös tonne plussalaisten tapaamisiin oman keskustelun, TAMMIKUUN TOIVOT TURUSSA.
Pitää heti korjata epäkohta...vaikka sef synnyttää Turussa, niin sef ei ole Turkulainen.

Periaatteessa tuollainen tapaaminen voisi olla ihan kivakin, mutta kun siinä on aina se mutta.

Olen esikon kanssa aikoinani tavannut muutamia äitejä foorumien kautta ja isompiakin tapaamisia ollaan järjestetty useampaan otteeseen, jolloin paikalla on äitejä jopa ympäri suomen. Se oli toisaalta ihan kivaa, mutta niinhän siinä lopulta kävi, että porukka hajosi tietyllä tapaa "riitojen" saattelemana.

Joku oli puhunuyt jostakin pahaa ja sitten joku uskoi sen ja joku toinen ei, eikä sitten se joku ollutkaan puhunut pahaa mutta sitten oli jo myöhäistä korjata välejä. Lopulta niitä kuitenkin paikkailtiin ja sitten keksittiinkin joku toinen henkilö koko sopan syntipukiksi ja huh huh :headwall:

Painotan, etten itse kuulunut tähän soppaan, vaan olin ns. sivustaseuraaja, jolle riitti tuollaisen kanalauman katselu. Ihan itse siis siirryin takavasemmalle ilman riitaa tms. mutta tuo kyllä oli sellainen kokemus, että kiitos, mutta ei kiitos.

Todennäköisesti kaikkien teidän tapaamisenne ovat hyvinkin mukavia ja antoisia, mutta sef taitaa ainakin toistaiseksi jättää tapaamiset väliin :)

Olen lisäksi päättänyt olla täällä mahdollisimman pitkälle anonyymi, joten sekin estää tapaamisen. Toisaalta harmi, mutta olen nähnyt myös sen, mitä voi tapahtua, jos ei toimi anonyyminä, enkä halua sellaiseenkaan olla osallisena.

En siis epäile teistä ketään, mutta jos monin kerroin tiiviimmässäkin porukassa on ilkimyksiä, niin valitettavan suurella todennäköisyydellä niitä saattaa olla täälläkin. Paska homma, sillä toisaalta olisi kiva tavata. Mutta näin nyt tällä kertaa.

Sitten asiasta kukkakeppiin...

Varasin ajan rakenneultraan...se oli syyskuun ensimmäisellä viikolla...muistaakseni tiistaina. Ihanaa...jospa vihdoin saadaan varmuus sukupuolelle :)

 
sef: Harmi, että sinulla on tuollainen kokemus mammatreffeistä. Mulla on ihan päinvastainen. Kolmisen vuotta sitten esikoista odottaessa menin pelokkaasti mukaan, enkä sen jälkeen ole katunut yhtään. Vuoden verran tapailimme viikottain vuorotellen toistemme luona (tosin meitä oli vain aluksi 8 ja sitten on pari muuttanut pääkaupunkiseudulle) ja äitiysloman loputtua tapaamiset harvenivat, mutta edelleen tapailemme ja porukkamme on hyvä.

Ehkäpä juuri tuosta mielettömän hyvästä kokemuksesta johtuen, olenkin niin innokas nyttenkin tapailemaan muiden äitien kanssa. Ainahan ei kemiat sovi yhteen, varsinkaan jos lyödään iso kasa "ämmiä" samaan paikkaan :saint: :LOL:

Mutta jos siis muita on, niin samassa elämäntilanteessa olevat uudet ystävät ovat tervetulleita! Onhan täällä netissäkin vertaistukea saatavilla, mutta itse olen ehkä liian vanhanaikainen ja kaipaan naamojakin eteeni =)

---
ON: Mulla on keskiviikkona toinen neuvola, oli joku sijaistäti, kun sinne tänään soittelin ja vaihdoin aikaa. Toivottavasti on kiva silti. Silloin sitten varataan rakennekin. Jee jee
 
Minäkö mainostin ettei tarvitse mitään ostaa... No pitihän sitä eilen huutaa yhdistelmävaunut huutiksesta :ashamed: mutta ne tulee tuolle meidän nykyiselle kuopukselle :whistle: ja nuo emmaljungan yhdistelmät saa sitten junnu käyttöönsä, kun niissä on tuo koppaosa parempi talvivauvalle... Ja kun nyt tulee nuo uudet yhdistelmät niin pitihän sitä yhdet entisistä (vanhemmat emmaljungan yhdistelmät) viedä tuonne kiepparille odottelemaan uuteen kotiin pääsyä :D Ja onhan se helpompi selitellä ukollekin uusien vaunujen tarvetta kun ei ole nurkat pullollaan vaunuja ja rattaita :LOL:

Kestovaipoista minun täytyy tunnustaa että olen sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen että kertakäyttöisiä vaippoja meillä käytetään :ashamed: Voisihan se olla että jos asiaan perehtyisi huomaisin ettei se olisi sen "vaivanloisempaa" :D mutta ihanaa että on ihmisiä jotka ajattelevat kauaskantoisesti (taloudellisesti ja ekologisesti) ja käyttävät niitä kestiksiä..

Ketkä kaikki ovat menossa 4d-ultraan? Me tyydymme näihin kahteen (np- ja rakenneultra) ja jos ei rakenneultrassa sukupuolta näy niin saa olla yllätys ihan syntymään asti. Ja minä luotan siihen, että suurimmat rakenteelliset viat tulee esiin tässä perus rakenneultrassa...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Terveisin MaMa ja junnu 17+4
 
heip
tänne ei ihmeempiä. perjantaista rakenneultraa odottelen. neuvolasta ei oo vieläkää soitettu uutta aikaa, soittelen sinne viim perjantaina jos ei kuulu mitään, viikkoja kummiski 19+2 ja yhen kerran neuvolassa käyny. liikkeitä kyl tuntuu useinki, et hengis vauva ainaki on. vaakutuksesta me otettiin pojille se lapsivakuutus tapiolasta mutta lopetin sen hetki sitte.tarkotus olis nyt ottaa tapaturma vakuutus kummallekki.
ihan galluppi mieles ajattelin kysästä että kuinka moni teistä polttaa nyt? etukäteen jo ilmotan että en tuomitse ketään, vaikka polttaaki.
juup, mutta jatkan tv:n kattomista.
 
Minä odotan kärsimättömänä huomista neuvolaa :D onneks on aamusta aika niin ei tarvi koko päivää jännätä :) oon mä kans hassu kun neuvolaa näin ootan.....mut ihan niitten sydänäänten takia vaan :heart: tahtoo kuulla masuun :D

pah kävin tänään vaakalla :kieh: eipä olis tarvinnu! tai no hyvä et kävin,sain taas intoa tsempata itteäni tän makeanhimon kans! NYT lopetan liika herkuttelun ja liika syömisen muutenkin! pakko tai muuten tulee taas reilusti kiloja. ei niis kilois muuten mitään,mut niitä tahtoo aina jäädä pari raskauden jälkeen niin eihän täs enään kauan oo normaalipainonen tällä menoo :(

tupakkaa en polta! oon polttanut ennen poikia,mut se loppui heti kun esikkoa rupesin odottamaan. sillai helpolla tuo lopetus onnistui kun en mikään himopolttaja oo koskaan ollut :D 3-4vuotta tuli sauhuteltua kiitettävästi ja oon onnellinen et nyt oon erossa siitä! vieläkun sais ton miehen lopettamaan :whistle: mua nykyään ällöttää tupakan haju niin lujaa! ei mitenkään haittaa vaikka muut polttaa kunhan mun ei tarvi haistella :D
 

Yhteistyössä