TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Anar Kyllä se on näitten lapsukaisten kanssa.. Aina saa olla sydän syrjällään jo odotusajasta lähtien :hug:

Onnittelut ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille :flower: :D

Junnu on pitänyt eilen ja tänään sellaiset river dance tuokiot, että eipä ole istukka paljon tuntemista haitannut :D Typy varmaan ajatteli, että annetaan äidille potkuja koko rahan edestä, kun on valitellut liikkeiden vaimeutta :D
Yhtään ei nyt nappaa tuo koulun aloitus.. tai siis se matka tuntuu niin toivottomalta kun joka koulupäivä pitäisi jaksaa ajaa reilu 200km |O No jospa se tästä kun alkuu pääsee ja itsehän minä siihen kouluun halusin (raskaudesta ei silloin ollut vielä tietoakaan..)

MaMa ja junnu 20+5
 
heip
anar onneksi kaikki oli hyvin.
eilen olin sit vihdoin ja viimein neuvolassa, painoa oli tullu ihan kivasti, aivan liikaa, noh nyt pitää alkaa kattoon tarkemmin mitä syön, eli 7kg on nyt tullu yhteensä. hb oli 142(en oo ikinä syöny rautaa, en edes aikasemmissa raskauksissa), rr oli 118/65. syke 148. pissassa oli sokeri yhdellä plussalla, auts. terkkari otti sit vs:n oli 5.6 eli normaali ja just olin vielä syöny. noh, sokerirasitus on 4 viikon päästä suunnilleen, pitäis vaan varata aika sinne. Kävin lääkärillä valittamassa väsymystä ja sanoin samalla et on aina välillä iltasin supistellu, mutta ei oo kipeitä ollu, noh, teki sit sisätutkimuksen, kohdunkaula oli kiinteä, mutta sentin verran kohdunsuu auki. käski ottaa iisisti nyt, meinas kirjottaa 3 viikkoo saikkua mutta sanoin et älä noin paljo kirjota(työnarkkis kun olen...) mutta kirjotti 2 viikkoa. sanoi et jos supistelee vielä niin varata lääkäriin aika niin seurailla kohdunsuun tilannetta. sanoi myös että on voinu aukee kohdunsuu senki takia kun on aikasemmat raskaudet niin lähellä et paikatkaan ei oo vielä varmaanki ehtiny palautua normaaliksi. mutta hyvä seurata kummiski. kyl alkas ittee vähä jännittään, enemmänki se ku viikkoja kummiski näin vähä ja jos aukee enemmän ettei tulis vauva kauheen aikasin, mutta pitää toivoo ettei aukee enempää ja pysyis tilanne tälläsenä.
Täälä on tulossa monta poikaa. noh, jos mä vaikka tasottaisin ja saisin tytön :D (toivossa on hyvää elää :D ) siis en tiä kumpi tuola masussa on. yritin sillon kyllä kattoa ku rakenteessa olin mutta en nähny mitää ja myöhemmin se istuki jalat ristissä et saas nähdä.
juup, mutta jatkan täs ruuanlaittoa tai oikeestaan pitää ottaa ruoka pois uunista ettei kärähdä sinne.
 
Moi.

Onnitteluja kaikille ultrasta hyviä uutisia kuulleille ja etenkin Anarille :hug: ja muistakin lähteä töistä heti pois, jos tulee vielä vastaavia tuntemuksia. Toivottavasti pikkuinen ei enää sinua kuitenkaan säikyttele!

Voi että Hemuli mie oon kade, kun sinä saat jo käydä ostelemassa kaikkea ihanaa pikkuneidille. Mä odotan malttamattomana sitä 8. päivän ultraa, että saisi tietää minkävärisiä vaatteita voi lähteä ostelemaan. Meilläkin noita ns. poikien vaatteita on kyllä kaapit pullollaan. Minkäkokoisen haalarin muuten ostit? Itse olen miettinyt tuota kokoa, kun meillä esikoinen on aika isokokoinen, eikä ne pienimmät vaatekoot ainakaan sisävaatteissa kovin kauan menneet. Tosin haalarithan on yleensä mitoitettu vähän isommiksi...joo, mutta kateellinen siis olen :ashamed:

Talousasioista joku kyseli. Meillä on ihan maltillinen talolaina ja sopivan pieni lyhennyserä kk:ssa. On myös säästetty puskurirahastoa, mutta tarkoitus ois, että sitä käytetään vain hätätilanteessa. Sovittiin miehen kanssa, että olen nyt (näillä näkymin) n. 2v-2½v kotosalla ja sitten palailen pikkuhiljaa työelämään. Mua ei laisinkaan ahdista elää ns. miehen rahoilla, meillä kun kaikki tavara ja raha on yhteistä. Mulla on kyllä helppoutena se, että olen sellaisella alalla, jossa on töitä tarjolla runsaasti ja pystyy keikkahommaakin ajoittain tekemään. Mutta tarkoituksena olisi, että nautiskelen (?) lasten kanssa kotosalla pari vuotta ja mikäli kovin rupeaa rahallinen tilanne ahdistamaan, niin sitten lähtee jo aikaisemmin töihin. Mutta kuten Johjo sanoi, niin rankkuudesta huolimatta on ihan kiva olla lasten kanssa kotona. Itsekinhän olen nyt töissä ja meidän 2v on hoidossa, joten ymmärrän myös hyvin niitä, jotka eivät kotona viihdy/jaksa tai jos talous vaatii töihin menoa.

Lopetan romaanin kirjoittamisen ja alan töihin.

Andie ja luumu 18+3
 
sirts varmasti vaikutti jos herkuttelit makealla ennen neuvolaan menoa. Mulle sanottiin että edes tuoremehua ei kannata juoda ennen neuvolakäyntiä, saattaa antaa väärän hälytyksen eli siis näkyä sokerina pissassa vaikkei mitään ongelmia sokereiden kanssa oikeasti olisikaan. Mutta tekee varmaan itse kullekin hyvää vähän välttää sokeria... herkuttelu on mullakin suuri pahe, huonolla omallatunnolla aina herkuttelen... :|

Tunsin tänäaamuna eka kertaa kun pienellä oli hikka. :heart: Hassu tunne, ensin luulin että oma syke tuntuu kun kyljelläni makailin ja pitelin kättä masun päällä, mutta sitten totesin että tuohan on ihan liian hidas oman sydämen sykkeeksi. Eli hikkahan se, pitkään pikkuinen nikotteli siellä ja sitten lakkasi. Ja potkuilla jatkoi elonmerkkien antamista sitten. Ai että, tuntui että eihän tästä malta ylös nousta ollenkaan... :heart: :heart: :heart:

Anar, onneksi kaikki oli hyvin pikkuisella. Kasvukivut voi välillä olla huolestuttavan kovia, itsekin niitä aina huolehdin kun kolme keskenmenoa on ollut. Ja liitoskivut alkavat myös jo vaivata, ja mitä kaikkea kremppaa, mulla tuntuu lantionpohjassakin kipua ja painetta, lihakset varmaan huonossa kunnossa. :( Tarttis jumpata, joo... Mut sovitaampa että jos kipu alkaa olla häiritsevän kovaa töissä niin painutaan sairaslomalle! Kyllä tämä yhteiskunta ilman meitäkin pyörii! =)

Tuuliska ja Pieni 19+2
 
Hei. Omaa napaa pikaisesti työnteon lomasta.

Isälleni meni kirje perille ja vastaanotto oli pehmeä. Soitti eilen ja onnitteli. Ja oli pahoillaan aiemmin aiheuttamastaan mielipahasta.

Raha-asioista. Viimeksi olin kotona yhteensä noin 2,5 vuotta. Esikoinen oli 2v 4kk ja kuopus 1v, kun lähdin jatkamaan opiskeluja. Olisin halunnut että kuopuskin olisi ollut hiukan isompi, mutta opiskelujen vuoksi se ei ollut mahdollista.

Nyt ajattelin olla kotona tämän vauvan kanssa ainakin 1,5 vuotta, mahdollisesti enemmän, mutta tulevaisuushan sen sitten näyttää, että mitä tehdään. Hiukan pelottaa kuinka kaikista menoista selvitään, mutta ollaan sitä aiemminkin selvitty niin selvitään nytkin, vaikka onkin tuore autolaina ja törkee vuokra. Onneksi mun palkasta ei oo kauaa ehditty nauttia, kun nyt oon ollu opintojen jälkeen töissä vasta 3kk ja seuraavan 3,5kk:n työtilanteesta ennen äitiyslomaa ei oo mitään tietoa. Nyt palkka on mennyt autokoulun ja pois pudonneen asumistuen maksamiseen. Toivottavasti jatkossa olisi mahdollista laittaa jotain säästöön ihan vaan silt varalta että tekee jossain vaiheessa tiukkaa.

Vitamiineista käytän C-vitamiinia ja syksymmällä tarvii aloittaa D-vitamiini ja varmaan myöhemmässä vaiheessa ajankohtaiseksi tulee rauta. Mahdollisesti olis tarvetta etsiä joku magnesium-valmiste helpottamaan jalkojen suonenvetoa.

Mut nyt tän armottoman väsymyksen kanssa takas töihin. Tai oikeestaan ruokkikselle!!


tulia & viljami 18+0
 
Tervehdys =) Ultrasta tultiin juuri. Kaikki on vaavelilla kunnossa, ja viikot vastasi kokoa ihan täysin. Sukupuolta ei osattu sanoa. Kätilö oli kyllä yhteistyöhaluinen ja yritti hakea varmuutta, mutta asento oli vaikea.
Ystävältäni (kätilö ammatiltaan) kuulin, että hyvin usein nämä tapaukset joiden sukupuolta ei näy, ovat tyttöjä. Juuri siksi mitään ei oikein erotu, kun ei ole mitä erottaisi ;)

No, tuon paikkansapitävyyttä en tiedä, se oli ystäväni havainto vain.

Jospa nyt menisin tekemään jotain ruokaa, ja sitten olisikin ikävää puuhaa. Sain soiton ihmiseltä, joka asuu erään koirakasvattini naapurissa. Koiralla ei kuulemma ole kaikki kunnossa, ja lähdenkin tarkastamaan tilannetta :| Puhelimessa ja s-posteissa kun kaikki on kuulemma ihan hyvin.
 
Minä olen viettänyt lomia ja palailen pikkuhiljaa arkeen ja työelämään.

Meillä vauva on potkinut jo monta viikkoa, ja nyt jo mieskin on tuntenut ensimmäiset potkut :) Välillä muljauttelee oikein kunnolla, eli ei nämä nyt kyllä ihan "perhosen siipien havinalta" tunnu, heh! Olo on ollut hyvä, nukkuminen onnistuu tyynykasan kanssa ja selkäkivutkin on vähän helittäneet. Ehkä hitusen, hitusen vähemmän jaksan riehua kuin yleensä.

Puolivälissä ollaan, rakenneultra on edessä ihan pian, maha näkyy kyllä ihan kunnolla jo. En ole edelleenkään erityisemmin nauttinut raskaana olemisesta, se on ihan ok mutta ei aiheuta sen kummempia "upeeta, mahtavaa"- fiiliksiä. Vauvan otan kyllä mielelläni :) Paino jurrutti mulla tähän asti paikoillaan mutta nyt se on noussut pari kiloa! Olen siitä ihan tyytyväinen.

Yritin lukea viimeisten viikkojen juttuja tuossa mutta en kertakaikkiaan nyt ehdi lukea kaikkia. Joka tapauksessa mukavia uutisia monella ultrista, onnea niistä, mekin aiotaan kysyä sukupuolta, toivottavasti kertovat. Ihanaa tytöt, ollaan jo näin pitkällä!

Onko Helsingin tapaamiseen edelleen tulossa porukkaa?! Pitäis se pöytä varmaan varata pikkuhiljaa :)

Arabia ja pikkuinen 19+5
 
:flower: Onnea kaikille hyvistä ulta- ja muistakin kuulumisista!!! Odotan omaa rakenneultraa kun kuuta nousevaa, joka siis 2 viikon kuluttua.
Hieman huvittti, kun vaunut on tullut jo hommattua, niin ne on kasassa neidin 3-v huoneessa, niin hän yksi ilta ihasteli niitä ja sitten alettiin juttelemaan.... Tyttö tuumas, että kiva kun tulee vauva meille, mut äiti kumpikohan me otettais tyttö vai poika, otetaanko poikavauva? :LOL:

Mulla on siivous menoillaan, motivaatio nolla. Sitten pitäis pitkästä aikaa katsoa tyttöjen vaatekaapit ja laittaa huutonettiin kaikki ylimääräiset ja pienet vaatteet myyntiin, ihana urakka edessä...
Rahanmenoa tuli taas, imuri vetää viimeisiään, ja yllättäen merkkinä electrolux aivan kun astianpesukone joka juuri levisi |O

Mullakaan ei ole mitään ihanaa-mahtavaa-hurraa fiilistä tän raskauden suhteen. Ihanaa saada vauva, mutta tämä odotus kaikkine vaivoineen on |O Vaikka paino ei ole noussut, eikä juuri mahakaan kasvanut, niin tunnen silti itseni paisuneeksi pullataikinaksi.

Pitäis varata aikaa tuonne 3d/4d ultraan, milleköhän viikolle ois viisainta aika varata? Onko muut menossa?

Mut eikun jatkamaan hinkkausta...
 
Kirppunen: Siitä 4D:stä. Me ollaan menossa oikeastaan tänään sinne ja viikkojahan on nyt takana 21+4. Mun mielestä ne suosittelee, et kävis siellä just joihinkin näihin aikoihin kun silloin sillä vaavilla on vielä kunnolla tilaa siellä masussa kierrellä ja kaarrella ja kuitenkin nähdään jo selvästi piirteitä ja tarvittavat asiat.
Me tiedetään jo et meille on tulossa poika, mut nyt senkin saa vielä tarkennettua, että ei tule mitään yllätyksiä. Tietysti tärkeimpänä siinä on se, et kaikki on aivan lähes 100 % varmuudella kunnossa tuolla meen tulevalla perheenjäsenellä. Mä ainakin varasin ajan jo aikaa sitten, koska niihin voi kuulemma olla ihan tunkua, joten saa ainakin sille viikolle, kun on paras aika.

Kaikille voimia ja täällä ainakin nautitaan raskaudesta täysin rinnoin!

-Fridukka ja Napero
 
Helou!

Paljon sitä tulee tekstiä pienen ajan siällä :LOL:

Anar: Hyvä että kaikki oli kunnossa! Varmasti sitä säikähtää tuossa tilanteessa!

Onnea ihanista ultra kuulumisista! :flower: Itse saa vielä odotella 10.9 saakka, eikä silloinkaan saa tietää kumpi tulee :/ On tosin alkanu jännittää et onko kaikki kunnossa vauvalla... En tiedä miks mut jotenkin oon ollu pelokkaampi nyt tän odotuksen kans kun mitä kahden aiemman kans yhteensä!!

Raha-asioista on ollu puhetta. Me eletään melkolailla kädestä suuhun, ja siks aionkin kestoilla ja tehdä soseet itse. Säästöä siinä kertyy niin paljon et kannattaa.
Talo- ja autolaina on pistetty yhteen samaan syssyyn ja kuukausilyhennys on suhteellisen pieni. Ainoa mikä tuottaa ongelmaa on lämmityskustannus, meillä kun on öljylämmitteinen huusholli!
Mutta, niinkun Johjo ja Andie sanoi, ihanaa olla silti muksujen kans kotona!

Sisi: Mä en kykenis kattoo yhtään synnytys videota! Ne on jotenkin aika rankkoja, vaikka olen ollu kaverini mukana synnyttämässä niin se ei silti ollu yhtään niin paha kun videoiden katsominen, mikä on aika huvittavaa oikeastaan...
Sulla oli kans pelkopolille meno? Saako udella mistä pelko on tullu?
Mä kans odottelen aikaa pelkopolille, ihan hermona jo tänään kun ei aikaa ole tullu! Iskee paniikki |O

haidi84
Mulla on kans hillitön neulakammo! Menee taju heti jos nään et jotakuta pistetään, eikä mulle eka synnytyksessä saatu tippaa laitettua kun suonet karkas heti kun neulan näin. Siinä jäi kätilökin ihmettelemään.
Neuvolasta oon aina saanu puudutuslaastarin ennen verikokeeseen menoa kun ei siitä muuten mitään tule, ja Hb otetaan aina silloin tällöin, ei vältämättä edes joka toinen kerta kun neuvolassa käyn!

Sirts Mulla kans supistelee, aluks vähemmän mut nyt on taas koko pvän tullu suppareita. Ne ei ole niitä menkkakivun tapaisia, muttei ihan kivuttomiakaan ole... Tai no, ei sillai kipeitäkään mut epämiellyttäviä. Mies on huolissaan asiasta, ja niin olen kyllä minäkin nyt kun cruella kirjoitti et kohdunsuu oli auennu. Nytkin tän kirjoittelun aikana on tullu parit supparit... Mulla on lääkäri 1. pvä niin täytyy pyytää et tsekkaa tilanteen varmuuden vuoksi!

Potkuja täälläkin tulee ihan kiitettävästi. Mieskin tunsi ne toissa päivänä, oli aika otettu ukko :heart: Neuvolassa vaan meinas et istukka saattais ollakin tos edessä kun istukan äänet kuului niin selvästi kun sydänääniä etsi. Aika vaimeita nuo monotukset onkin ollu kun muistelen tytön odotusta. Silloin oli viikkoja 16+ kun mieskin tunsi ne.

Mutta juu, anoppi on tulossa kahville niin lähden sitä keittelee.

MrsO & Eelis 19+1
 
Pitäisköhän välillä kirjuutella tännekin =)
Meillä kaikki tuntuu olevan siis kunnossa, ollaan menossa perjantaina rakenneultraan joten sittenhän siihenkin saadaan varmuus :)
Mä olen ollut tosi kiukkunen viimeaikoina, liekö johtuu raskaudesta, mutta ihan välillä säälittää nää mun kanssaeläjät :( täähän pitäis olla sitä helppoa aikaa, mutta en tiedä kun mua vaan ärsyttää kaikki ja toisaalta kärsin siitä itekin, töissäkin alkaa tökkimään kun kuviot on ihan samat kokoajan...
närästystäkin on alkanu pikkuhiljaa löytymään ja väsymyskin tuntuu taas nostelevan päätään, plääh, pitäis osata tietysti ottaa hieman rennommin, mutta kun aina on kiire ja tekemistä riittää enemmän kun tarpeeks!
Asiasta viidenteen, ostin sen h2o-mopin ja tykkään siitä kovasti, ei ole lattiat kyllä normipesusta noin puhtaaks lähteneet! tosin kun on laminaattilattia niin jättää sen aika märäks, mutta oon sitten pyyhkiny sen pyyhkeellä kuivaks, eikä siihen jää mitään rantuja niinkun tavallisella mopilla pestessä! Eli jotain helpotusta elämään :D
Mä meinaan jäädä aikaistetulle äippälomalle, senverran oon kuitenkin reilu työnantajaa kohtaan(joka on sukulaissielu) että en aio käyttää saikkuja enkä muutakaan vaan ihan reilusti jään lomalle, enkä malta odottaa!!
muutamia vaatteita on tullu hankittua ja pitäis kaivella noita vanhojakin tuolta vintiltä pikkuhiljaa esille, mummi lupas auttaa niitten pesussa ja meinas alkaa jo nuttuakin pienelle tekemään mutta kun meinattiin kysyä perjantaina se sukupuoli niin malttaa odottaa lankojen ostoa sinneasti :D, meillä on muuten mummi ja isukki(siis mun mies) lähdössä tonne rakenneultraan mukaan, toivottavasti ei tule mitään sanomista sairaalan puolesta, jos sinne vie "sukulaisia" tai mieshän on toki sallittu, mutta jos ottaa vielä mumminkin mukaan :whistle:
no mut kirjotellaan sitten uutisia ultran jälkeen
foxilady & sammakko 19+5
 
Kysymys Missäs teillä tuntuu potkut/nyrkkeilyt?????????
Mulla tuntuu alhaalla, olisko kohdun pohjaa mitä on nyt pommiteltu vikan viikon. Eilen riehaannuttiin neidin kans tanssimaan keittiön lattialla sillä seurauksella et maha-asukkikin heräs ja alko monottaa tuolla tosi alhaalla. Sit oli pakko istua aivan, kun tuntui et suppareita alkaa satelemaan................ :(
Mun on kai otettava rauhallisemmin. :(

NullPoints ja Tirri 21+5
 
Mrs O Joo, mä pyysin sen ajan melkein ekoilla neuvolakäynneillä, pelko jäi pieleen menneestä ekasta synnytyksestä, joka oli siis ihan hirvee... Naistenklinikalle oon nyt menossa, eka käynti on vasta rv 28! Musta se on jotenkin niin typerän myöhäisessä vaiheessa, mutta en saanut muuta aikaa edes perään soittelemalla. Höh. Mistä sun pelko juontaa juurensa?

Hesan tapaamisesta Mä oon ainakin tulossa!
 
Sisi Eka synnytys meni vauhdilla eikä mulle saatu sen neulakammon takia tippaa, enkä sit saanu kunnon kivunlievityksiä. Siitä jäi pelko, jonka takia kävin pelkopolilla kun aloin odottaa kakkosta.
Kakkosen synnytys meni sit paljon huonommin kun ensimmäinen, ihan vain siks kun kätilö sen tahallaan ryssi!
Nyt sit olin neuvolaan yhteydessä tuosta pelosta, kun halusin kolmennen muksun vaan en uskaltanu ihan noin vain alkaa yrittää.
Haluaisin et se aika tulis mahd. pian niin ei tarvis koko ajan miettiä mitä tän asian kans tehdään. En aio synnyttää jos en saa jotain "vaki" kätilöä, eli sellaista jonka kans puhun tästä ja suunnitellaan tuleva synnytys ja joka sit tulis siihen synnytykseen oli pvä tai kellon aika mikä hyvänsä.
Viimeksi luotin pöljänä siihen jonka sain, enää en sitä virhettä tee. Se on sektio jos ei noin voi tehdä...
 
Kiva, että tulia sait kirjeestäsi positiivista palautetta! Kyl se vaan on niin, että intuitio kertoo meille miten toimia.

Kyllä tää jatkuva väsymys on ärsyttävää. Millään en saa nukuttua, kun nyt on niin monta asiaa pyörimäsä päässä. Yöllä en saanut unta ja sitten heräsin kauheaan painajaiseen, hui! Kesti kauan aikaa tajuta, että ei se ollut totta. Pitäis varmaan keksiä jotain rentoutumista ennen nukkumaanmenoa.
 
Kylläpä tänne on tullut tarinaa lyhyessä ajassa :) .

Pearl84 ja Monna79 kiva tavata ja kuulla teistä myös esikoisten odottajat. Me ollaan miehen kanssa sorruttu myös ostelemaan jo aikatavalla ; vaatteita täältä, vaunut (Brio - Happy), tuttipulloja yms, sitten ollaan saatu sänky, sitteri ja leikkikehä ...Tuntuu tosin vähän kummalta, että täällä kotona nyt on näitä "sen" tavaroita, mutta matka sinne, että siellä vaunuissa olisi joku tuntuu niin pitkältä ja epätodelta. Vauvan liikkeet on jo tosi selkeitä ja voimakkaita, jopa niin, että on isikin saanut käsiinsä muutaman osuman. Ainoa ikävä homma on nuo kivut/viillot, paine tuolla alavatsassa ja nivusissa, varmaankin niitä liitoskipuja? Muuten energiaa on, kun pienessä veturissa siksi harmittaa että tuo vihlominen estää kävelylenkitkin...Odotan innolla mammajoogaa ja uimisen aloittamista, kunhan sopiva uikkari tälle mahalle löytyy

Mulla vasta ensi viikolla toka neuvola, onko muillakin näin harvoin vko 22 sisään 2 kertaa? Painoa on tullut 7 kg, mutta eipä se juuri missään muualla kun kasvaneessa mahassa näy, joten en jaksa jännittää asiasta. . .ainakaan vielä :whistle: :)
 
Johjo: Missä päin tuo gracon turvakaukalo oli tarjouksessa? :D
Meidän pitäsi sellainen ostaa :)

Paljon poikia tulossa tammikuulle :)
Haluaisin jo kovasti tietää kumpi tuolla omassa masussa köllöttelee.. ;)
Rakenneuä on vasta 15.9 jospa se siellä näkyisi sitten..

Paljonko 4D suurinpiirtein maksaa??


*Muoks* Niin ja laitoin muuten masukuvan esille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hennuliinizu:
Johjo: Missä päin tuo gracon turvakaukalo oli tarjouksessa? :D
Meidän pitäsi sellainen ostaa :)
Oulun Lastentarvikeessa. Odottelen jos tulis vielä uudelleen. Mulle on aika lailla sama mikä kuosi on. Myyvät poistuvat kuosit tuolla 149 eurolla. Onhan tässä vielä aikaa odotella seuraavaa tarjousta. Vauvatalo Johannassa näyttää olevan tarjouksessa 169 ? (Hämeenlinna, Turku, Vantaa netin mukaan ainakin).
 
Minäkin raapustan tänne sanasen. Mulla oli neuvola tänään, missä kaikki taas hyvin. Painoa tullut vain 150g/viikko (onneksi, nyt siis n. 5kg yhteensä ), verenpaineet laskeneet hieman, mutta kuulemma erittäin hyvät, hemppa 119 eli lisää rautaa edelleen. Sydänäänet kuului ja luojan kiitos neuvolatäti oli mukava. Siis oma täti palaili lomalta ja ilmeisesti oli rentoutunut niin että oli ihan erilainen kuin ensimmäisellä käynnillä. Sf mitta 20, vastaa viikkoja 24, mutta on noin korkea siksi kun napero on tunkenut päänsä ihan kohdun kattoon. Sain myös varmuuden siihen, että ötökän jalat on vasemmalla, kun vain siellä tuntuu potkut. Eli tyylikkäästi viistotarjonnassa.

Huomenna ois odotettu rakenne. Oletteko muut kertoneet sukupuolen tutuillennekin? Mä mietin, et miksi en kertoisi, ei se varmaan ole kuitenkaan muille sellainen jännä juttu niinkuin itselle.. Pitää katsella nyt josko se edes selviää..

Meidän pitäs kans alkaa hommailla tavaroita, siis vaunut ja kaukalo. Hiivatin mies kun on niin nirso. Tosin nyt oli emmaljungan duo edget alennuksessa lastentarvikkeessa. Siis nuo viime vuodet värit. Hinta muistaakseni jotain 650?. Tuo jalustallinen turvakaukalo ois kyllä kätevä..

Nyt pitää viedä esikko ulos. Haluaa liiduilla piirtämään.

Aminohappo


 
Aminohappo: Minä oon kertonu joka kerta sukupuolen kaikille. Nytki kaveri jo sanoi et heti kerrot kumpi tulee niin tietää viekö kirppikselle vaatteet vai antaako meille. Ja tuleva kummi aiko kans mennä heti vauvanvaateostoksille. Tekis mieli pitää salaisuutena jos on poika. Kaikki niin toivoo poikaa et olis kiva yllätys varsinkin sukulaisille. Mut oon aika huono pitään kivoja asioita sisälläni. Teki tosi tiukkaa olla kertomatta raskaudestakaan heti kaikille. Ja painostus varmaan tulis olemaan kovaa kun ennenkin ollaan kerrottu. Jos on tyttö niin silloin kerrotaan varmasti. Varsinkin mun isä ja anoppi toivovat poikaa sen verran paljon puheista päätellen että hyvä jos saavat tietää tytön tulevan niin osaavat orjentoitua etukäteen.

Johjo & Pipana 19+1
 
Oliskohan liian aikaista alkaa penkoo vauvan vaatteet esille?

Kun mulla olis ihan sikana hommaa mitä pitää tehdä ennen vauvan syntymää, mm. huoneiden maalaus ja vaihto, eteisen muokkaus, vaatekaapin kasaus, vaatehuoneen siivous ja hillitön läjä muuta siivottavaa (ollaan vuosi asuttu täs talossa ja vieläkin on muuton jäljiltä tavaraa miten sattuu :ashamed: )ja sit pitäis vauvan tavarat ehtii laittaa. Niin niin, nyt kun en voi mitään paljon tehdä supistelujen takia, niin ajattelin et noi vaatteet vois katella kun eihän se niin rankaa oo. Olis edes joku homma saatu valmiiks... Kiire tulee kummiski loppua kohden..
Mutta sit taas onko se turhan aikaista alkaa niit penkoo, kun kaappiin nekin on sit laitettava. Turhaan niit laatikkoihin takas puskee...

Mulla olis kans turvakaukalo hankittava. En vielä tiedä hankinko uuden vai lainaanko/ostanko kaverilta...

No joo, täytyy mennä paistaa lättyjä :p Piti tehdä taikina kauramaitoon kun miehen vatsa sanoi sopimuksen irti maitotuotteiden kans |O
 
...kiitos kaikille sympatiasta :saint:

En tosiaan tiennyt tuollaisia alapään kipuja olevankaan raskausaikana, kun ei ole tullut vastaan kirjoissa/lehdissä tai ystävien tuntemuksia. Yksi ystävä löytyi, jolla samantyylisiä kipuja (hän myös menettänyt muutaman vauvan keskenmenoilla) ja sanoi, ettei halua peloitella, mutta kivut vaan kovenee! Eilinen kätilö kyllä vakuutteli, että vauvalla on nyt koti minun mahassani ja se ei tunne minun kipujani, koska lapsivesi sitä suojaa. Mutta vauva tuntee äidin stressin ja sitä siis tulisi välttää!
tulia ihanaa kuulla, että kirjeesi sai haluamasi vastaanoton! Varmasti kivi vierähti sydämeltä :heart:
cruella ota nyt iisisti!!!
Aivan mahtavaa luettavaa teidän onnistuneet rakenneultra kuulumiset! Meikäläisellä vasta 23.9 ja mulla silloin jo rv 23. Aika outoa!?? Haluaisin aikaisemmin, muttei ole aikoja.. yritän vielä soittaa huomenna lähempää aikaa, kun nuo cruellankin uutiset vähän hätkäytti

Voikaa paksusti ihanat naiset

Anar ja ELÄVÄ Eemeli 19+0
 
Tasku Venus
Synnytyksestä oli puhetta. Mua ei varsinaisesti pelota se vaikka esikoista odotankin. Haluaisin vaan tietää kaiken kaikesta etukäteen. Tiedän että synnytys sattuu ja saattaa revetä pahastikin mutta mä osaan odottaa sitä. Mä haluaisin tietää enemmän kaikesta. Sen takia ajattelin että jos pääsis sinne pelkopolille puhumaan ihan tiedonjanosta. Kun ilmeisesti muuten ei niin tarkkaan kaikkea kerrota. Tällaisia vaan mietiskelin, että pitääköhän mun huijata että pelkään kamalasti vaikka oikeesti haluan vaan tietoa. :whistle:
 
Hei tuli vaan mieleen kysellä että onko tällä minkä verran mammoja Tampereelta tai lähikunnista? Kun jokunen mamma näyttäis listassa olevan jotka on synnäriksi ilmottaneet TAYSin, mutta saataiskohan mekin miittiä kasaan??


tulia & viljami 18+1
 
fridukka Kuis se sun 4d ultra meni, oliko hyvät näkymät noilla viikoilla? Ajattelin tänään tai huomenna varata ajan, ja kuopiossa ajattelin käydä.

Törkeen kylmä ilma! Kävin vattuja keräämässä, jos tekis mustikka-vadelmapiirakan ja siihen kermaviilistä mössön päälle :p
 

Yhteistyössä