TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Mun kaverilla on crohnintauti (miten lie kirjoitetaan). Se ei voinu muuta rautaa ottaa ku jotain nestemäistä luontaistuotetyyppistä juttua. En tiiä sen tarkemmin, mut luulis et niitä on useammanlaisia jos joku ei sovi niin toinen vois sopia.
 
rautakuurista vielä, että ootteko juoneet sitä luontaistuotetta, mikä on ruskeassa lasipullossa (sellainen lahna-pullo,eli ei pyöreä vaan siis lituska) ja etiketissä on jotain oransseja marjoja, tms. Pirun pahaa, mutta mulle ainakin sopi viimeksi. Nimeä en muista. Tehokas oli.

Johjo: Meillä ei papin kanssa olla etukäteen keskusteltu nimistä mitään. Tyyppi tuli paikalle vartin ennen toimitusta ja sai lapun, jossa oli nimi. (Ja vaikka onkin perinteinen, niin ei silti ihan jokaisella ole.. viitaten edelliseen kirjoitukseeni). Eri seurakunnilla on ilmeisesti eri tapoja, ihan jo turunkin sisällä.
 
Minä taidan suosiolla jättää nuo litkut juomatta :x että jos on pakko rautaa syödä niin sitten pillereinä.. Olen kyllä yrittänyt syödä pinaattia sekä ruisleipää ihan normaalin ruoan lisäksi jotta saisi noita rautavarastoja ylläpidettyä, mutta minulla kun on luonnostaan alhainen hemppa, niin jossain vaiheessa sinne tablettipurkillekin on mentävä.. Ja jos se maha tahtoo temppuilla niin siihen löytyy helpotusta laksatiivien muodossa :D pääasia etten hanki pukamia kaiken muun hyvän lisäksi :LOL:

Vitamiineista..Kuinka moni syö jotain vitamiineja?
Minä en ole vitamiineja syönyt, näin kesäaikaan tulee syötyä tavallista enemmän vihanneksia ja marjoja joten eiköhän nuo vitamiinit tule sitä kautta :D Täytyy sitten syksymmällä aloitaa tuo D-vitamiini.

MaMa ja junnu 20+3
 
MaMa74, minä syön raskausmonivitamiineja. Eipä sitä aurinkoa oikein ole saanut ja kalan syönti tökkii, eli D-vitamiinia saan. Sitten syön vielä omega3 -tabuja ja sitten maitohappobakteereja.

Nyt mekin ollaan sitten ostettu muksulle jotain. Ostettiin Kidsetin hoitopöytä ja pinnasänky, vihreä väri ja nallekoristeet. http://www.kidset.fi Käytettynä saatiin paljon halvemmalla. Haahuilen koko ajan tuolla tulevan lastenhuoneen ovella ihastelemassa. Konkreettiselta tuntuu vauva, kun on jo jotain hankittuna :)
 
sasha80 Meillä on tytöllä tuo kidsetin jatkettava sänky ja siihen lelulaatikko, vaaleanpunaisena :heart: On kyllä huipputuotteita!
Mä luulen, että tällä kädellä ei mennä huomenna töihin. Aivan mieletön rakko ja iso alue kärventynyt, ja on kumminkin aika resistenssejä pöpöjä töissä, niin parempi varmaan käydä saikku, ettei iske tulehdus, avohaavahan tämä kuiteskin on, tihkuttaa kivasti kudosnestettä :x Arvatkaa vaan keitänkä enää yhtään satsia mehua. Onneks ei höyryt tullu naamalle :eek:
Mahassa kaverilla ilta jamit menossa, ihanaa kun liikkeet tuntuu päivä päivältä paremmin :heart:
 
Lara83
Nopsasti kommentoin rauta-asiaa. Eli mulla on hb ollut alle 110, vaikka syönkin monivitamiineja, joten nyt lisänä myös rautatabut (Retafer). Mulla edelleen jatkuu pahoinvointi, joten lääkäri suositteli että syön sekä rautaa että vitamiineja niin kauan kunnes olo helpottuu ja loppuun asti joudun syömään rautaa..

Nimeä ei olla päätetty, varmaan samalla linjalla mennään kuin esikoisenkin kanssa eli lyhyt ja perinteinen suomalainen nimi :) mutta sitä mietitään sitten tarkemmin kun lapsi on syntynyt.

:wave:
 
Täällä hb pysynyt nyt hyvänä.. En sitten tiedä onko vitamiinien pompsimisesta ollut apua. Edellisissä raskauksissa hb tippui heti aika alas ja silloin en käyttänyt vitamiineja ollenkaan.
Olisin odottanut että olisi nytkin ollut huonommat arvot sillä väsymys on ihan valtava. |O

Kävin äskön neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuunneltiin masuasukilta ja hienostihan ne kuului :)
Niin ja hupsis, paino oli noussu aika reippaasti.. :whistle:
Melkein 800g per viikko.. Minkäköhän kokonen ronsu mä oon tammikuussa.. :LOL:
Paljonko teillä muilla on noussut paino viikossa??

Jotenkin tuli tänään ensimmäisen kerran semmonen olo että voisin odottaa tyttöä mutta mutta..
Voi olla että kun näin toissa yönä unta että olin uä ja halusin siitten nähdä kumpi siellä on.. Ensin näytti siltä että siellä olisi ollut poika, mutta kun hoitaja vähän suurensi kuvaa niin tyttöhän siellä sitten näkyikin. Niin voi olla että sillä unellakin on sitten oma osansa siihen että nyt on semmoinen olo että odotan tyttöä.. ;)

Onko muuten joillekkin tullut jo viiva näkyviin mahaan?? Jossain taisi ollakkin juttua siitä mutta kuitenkin kysyn silti.. :D
Itselläni ei vielä ole tullut ja edellisissä raskauksissa se näkyi..

Hennuliinizu & Masuasukki 19+2
 
Neuvolassa käyty.. Kaikki ok, paitsi että sitä painoa oli tullut ihan kiitettävästi +400g/vk eli nyt on tullut ensimmäisestä käynnistä 2kg lisää :kieh: Ja kun tuota painoa on entuudestaan, niin huomattavasti maltillisempaa saisi tuo painonnousu olla |O No nyt täytyy alkaa katsoa mitä sinne suuhun työntää ja kuinka paljon. Tavoite olisi ettei painoa tulisi enempää kuin viimeksi (3kg) ja siihen tavoitteeseen täytyy nyt pyrkiä ihan tosissaan... Onneksi ei ole ollut ongelmia verenpaineiden tai -sokereiden kanssa vaikka ylipainoa löytyy ja jotta tilanne pysyisi samana on senkin takia yritettävä pitää paino kurissa.. Kolmen viikon päästä lääkärineuvola ja samalla saan sen raskaustodistuksen jotta pääsen toimittamaan äitiysraha ja -avustushakemuksen kelalle.
Niin ja sitten se rautalääkitys.. Kuten epäilin niin hemppa oli laskenut entisestään ja terkka suositteli että aloittaisin pikkuhiljaa rautalääkityksen ettei se pääsisi laskemaan liian alas. Joten nyt sitten aletaan popsimaan rautaa ja litkimään laksatiivia :kieh:
Tulipas taas oikein omanapainen kirjoitus |O ...

MaMa ja junnu 20+4
 
Ihanan näköisiä noi Kidset kalusteet!! Mä oon alkanu miettii tota hoitopöytähommaa, kun siis en ole koskaan osannu sitä sen enempää käyttää sitä, meillä kun se on ollu makkarissa. Mutta Johjo heitti hyvän idean kehiin, et jos laittaiskin sen hoitopöydän olohuoneeseen! Se olis sittenkin sit ihan kätsy, kun kuitenkin aina olkkarissa vaipat ja muut on ollu meillä tapana vaihtaa, niin sit ne sais tehtyä hoitopöydällä, eikä olis vaippoja ja muita pitkin kämppää irrallaan notkumassa! Mieskin oli samaa mieltä, peräti jostain vauvaan liittyvästä :LOL:

Mulla paino on noussu neuvolatädin mukaan hyvin maltillisesti mutten muista paljon se oli per viikko. Itsestä tuntuu et se kummiski nousee turhan nopsaa, kun ajattelee mitä on vielä jäljellä (eiks se nouse enemmän lopussa?) niin sais rauhottua se nousu.

Sitä "napaviivaa" ei mulla ainakaan vielä näy! En edes muistanu koko viivaa ennenkun Hennuliinizu siitä mainitsi :D

No joo, nyt täytyy mennä laittaa neiti unille, kuulostaa olevan aivan naatti!

Mrs & Eelis 19+0
 
Uuugh, menin sitten katsomaan youtubesta synnytysvideon, joka oli vieläpä siisti ja sujuva synnytys.. Silti tuli sellainen olo, etten mä pysty siihen, EN!! Mä en halua!!! Vielä kahdeksan pitkää viikkoa pelkopoliaikaan. Tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo, että voiskohan tän vielä peruuttaa tai hypätä sen synnytyksen yli..?

Raha-asioista mä melkein jo lasken päiviä millon 'palkka' nousee eli siirryn hoitovapaalta äitiyslomalle. Enkä ajatellut jäädä sitten ens syksynä paria kuukautta pitemmäksi aikaa enää hoitovapaalle, on tää sellaista kituuttamista. Ei vaan pysty.

Sisi ja bébé2 19+4
 
Sisi mahtoiko olla video joka oli linkitetty mitäs nyt-osioon.. minä kävin sen katsomassa :D
Raha-asioista minä odotan myös että pääsen päivärahalle, just putosin kotihoidontuelle ja ens kuussa alkaa tulla myös opintotuki, mutta ei noilla juhlita :kieh: Ainoa huonopuoli on se että joulukuussa minulla ei ole muita tuloja kun lapsilisät, kun ensimmäiset äitiyspäivärahat maksetaan vasta tammikuun alussa |O Onneksi joulukuussa ei ole mitään menoja :kieh: |O saa nähä millainen joulu meillä on..

MaMa ja junnu 20+4
 
Kävin sitten lääkärissä näyttämännä kättä... valitin tätä väsymystä samalla ja 2 viikon sairasloma pamahti....
Rahasta... Meillä on auton vaihto edessä eli siis rahanmenoa riittää. Onneksi lainaa on enää muutama tonni maksamatta talosta, voi vaikka äippäloman ajan maksaa vaan korkoja jos tiukille menee. No tässä on tullut tehtyä niitä ylitöitä ja viikonloppuja urakalla, että ois ees suht ok äitiyspäiväraha. Meillä on tällä hetkellä 2 autoa, pakko olla, kun molemmilla töihin matkaa 10km, ja eri vuoroja tehdään, mut äippälomalle kun jään, niin toinen auto annetaan vaihdossa siihen uuteen ja mun loman ajaksi toinen auto seisontaan. Lapsille talvivaatteet kun ostaa niin siihen ei taas muutama satanen ehkä riitä :whistle: Kyllä minäkin melko pian äippäloman jälkeen töihin palaan. Ensinnäkin minäkin inhoan laskea joka penniä ja pienellä rahalla kitkuttelua, ei onnistu meikäläiseltä ja toisekseen en vaan halua ukon rahoilla elellä, tuo kotihoidontuki on niin naurettavan pieni.

Synnytyksestä Just katoin synnytyssairaalan kun viimeksi sen faktalta nauhotin :x Mun on varmaan kanssa pelkopolille pyydettävä, esikoisen synnytys oli |O ja sektio oli vielä enemmän |O

Huomenna pitäis edistyä verikokeisiin, kilpirauhaskokeet ja hb + verensokeri.
 
Kävin hermoratatutkimuksessa selän takia ja ai ku sattu.. mulla on neulakammo ja siinä pistellään neuloilla lihaksiin ja annetaan hermoihin sähköimpulsseja. Mun neulakammo on sitä luokkaa et oon etukäteen pelänny enemmän esim. pudutuksen antamista tai haavojen ompelemista synnytyksessä kuin muuten itse tapahtumaa. Jos mä nyt yleensä pääsen (tai joudun?) synnytystä kokeilemaan alakautta.

mä oon syöny retafer- rautaa. Se sopii mulle. Uloste on värjäytyny aivan mustaks (sorry tarkka kuvaus), liekö ihan normaalia vai voiko olla ettei se jotenkin imeydy se rauta ja tulee vaan pihalle? Mä syön myös lisäks sellaista kalsium, magnesium, pii, d-vitamiini valmistetta. (muistaakseni nämä on siinä samassa...) ja b.vitamiininki hommasin vielä erikseen et kyllä on muistamistanappien ottamisessa... kun panadolia joutuu myös syömään joskus monta päivässä
:headwall:
 
haidi84 ihan normaalia että uloste on mustaa/tummaa kun syö rautaa. Rautalääkityksen kanssa on tärkeää syödä c-vitamiinia, jotta se rauta imeytyisi kunnolla, ainakin joissain jos ei kaikissa rautalääkkeissä on myös c-vitamiinia jo valmiiksi mukana.

MaMa ja junnu 20+4
 
huh, sainpas luettua itseni ajantasalle! =)
Kiitos kaikille hirveesti noista kaikista vaateneuvoista, ja hoitopöytä-jutut on ollu kanssa ihan tervetulleita. Itse kun siis on ihan pihalla mitä tuleman pitää. Eli Olivia78, täällä myös esikoinen tulossa!

Voisin ehkä ajatella että tunnen sellaisia pieniä tömäyksiä, joita ei ehkä potkuiksi vielä voi sanoa. Aika valtaisaa!

Ja paljon oli asiaa joita piti kommentoida mutta ne pitäs kirjottaa johonkin lapulle aina samalla kun lukee, koska enhän enää muista mitään..
:ashamed:

Mutta hyvää alkanutta viikkoa kaikille!! :wave:

Monna79 & nappula 17+4
 
Raha-asiaa Odotan innolla että alkaa taas äitiysloma ja pääsen paremmalle rahalle. Nyt olen kotihoidon tuella. Eihän mun äippärahakaan ole kuin murto-osa keskivertopalkasta mutta enemmän ku 300 euron kotihoidontuki.

Tietääkö kukaan saako äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea esikoisesta päällekkäin jos hoitaa kotona? Mä ajattelin että ei takuulla saa mutta kaveri meinasi että sais. Toki se selviää kelalla aikanaan, enpä vaan ole vielä asiaa kysellyt. Ens kerralla neuvolassa saa tarvittavat laput että voi hakea pakkausta ym.
Miehenkin palkka on keskivertoa pienempi joten rahalla ei meillä mällätä mutta haluan hoitaa vielä lapseni kotona, niin kauan olen tätä halunnut että olen valmis kituuttamaan näillä tuloilla. Toisinaan tuntuu että helpommalla pääsis töissä ku kotona mutta kyllä tämä aika kotona lasten kans on ainutlaatuista.
 
Ihan pikaseen tosta kotihoidon tuesta, eli saa sen päällekkäin! Mä ainakin saan sekä tosta alle kolme vuotiaasta että vanhemmastakin. Esikoisestakin sain aikanaan kun toinen syntyi ja esikoinen ehti kolme täyttää. Kaikista alle kouluikäisistä saa jonkun kympin tukea, jos on alle kolmevuotias myös. Alle kolme vuotiaasta saa sit ihan oikean rahan vaikka oot äitiyslomalla.
 
Tänään oli neuvola. Hb oli tippunu, alussa 136 ja nyt 113 joten rautaa pitää alkaa syömään. Syön Multi-tabsia, mut siinä on niin vähän rautaa et ei ainakaan mulle näköjään oo auttanu mitään. Painoa tullu yhteensä 2,7 kg mut 29 painoindeksillä ei kauheesti tarvis tullakkaan. Edellisissä raskauksissa oli tässä vaiheessa tullu jo vähintään 7 kg :whistle: .

Mrs O: meillä piti olla hoitopöytä miehen vuorotyön takia olohuoneessa. Turhaa joka vaipanvaihdolla alkaa toisen unia häiritseen. Sit huomasin että se oli ihan hyvä systeemi ja on siis jokaisen lapsen kohdalla ollut hoitopöytä olohuoneessa (kolmosella olohuoneessa arkkupakastimen päällä hoitoalusta). Meillä on aina ollu 1-kerroksinen talo tai asunto niin ei ole ongelma yölläkään, ei tarvi kauas lähteä vaihtamaan. Ja pieni yövalaistus on muutenkin öisin lasten takia päällä et näkevät (uskaltavat) käydä vessassa.

Hennuliinizu
: Mulla oli eka ja toka käynnin välissä tullu jotain 400g/viikko ja nyt 114g/viikko. Edellisraskauksissa sit tuliki välillä yli kiloki viikossa. Ja ku on tuota ylipainoa niin tällä kertaa ollu pakko kattoo mitä suuhun laittaa. Pelottaa et tulee raskausajandiabetes.

Meilläki on hulluna rahanmenoa. Pitäis auton käsirahaaki maksaa tällä viikolla 1000?. Ei huvittais sitä varten mitään lainaa ottaa (auto jo rahoituksessa). Saan onneks loma-ajanpalkan tän kuun lopus joten se on tähän astiseen kodinhoitotukeen verrattuna moninkertainen. Taas ois ollu tarjouksessa se Gracon Logico S mut ei taaskaan varaa ostaa :( . Jäi viimeksikki äkillisten rahanmenojen takia ostamatta. Sen aion kuitenkin ehdottomasti ostaa. Muuten ei huoleta äitiysrahalle jäänti ku nyt oon ollu hoitovapaalla joten siihen nähden ihan hyvin saa. Kolme kuukautta ehdin välissä käydä töissä plus että saan kolmelta äitiysloman eka kuulta saan normaalin palkan. Asuntovelkaa on saatu lyhennetty hoitovapaallakin niin eiköhän se onnistu äitiyslomallakin :) . Hoitovapaalle jään todennäköisesti ainakin siihen että tämä tuleva on 2v. Vaikka onkin kituuttamista, mut on se ihana olla lasten kanssa kotona. Välillä kyllä tuntuu että töissä oleminen olis lomaa tähän verrattuna. Kahden isomman jälkeen oli rahan takia pakko mennä heti töihin ja nyt ku ei ihan pakko oo (vaikka kituutella pitääkin) niin haluan hoitaa pienet kotona.

mei08: saa päällekkäin jos ei tulot ylity. Perusosaa ei saa mut lisäosaa saa ja siihen vaikuttaa äippäraha ja miehen tulot ja vähennyksiä tulee alle kouluikäisistä lapsista (koskee alle 3v). Minä otin jo valmiiksi selvää kuukausia sitten. Me ei saada ku tulot just ylittyy. Nuorin aloittaa päiväkodin ensi viikolla kun aloitan työt. Jos se viihtyy niin saa jatkaa 2pv/vk (n. 4 tuntia) vaikka jään äippälomalle. Minä en kerran saa hoitotukea joten sama pitää päiväkodissa JOS VAAN TYKKÄÄ OLLA. Ei siksi että olis mulle helpompaa vaan siks että tytöllä olis seuraa ku isommat on kuitenkin päivät koulussa. Se on niin tempperamenttinen et alkaa varmasti kiukutteleen jos en ehi järjestää ohjelmaa eikä hän saa huomiota.

Johjo & pipana 19+0

 
iltaa...

Olipa pirun raskas päivä.. aamulla heräsin vavisuttavaan kipuun oikealla alavatsassa ja alapäässäni oli samanlaista kipua, kuin keskenmenoissani. Tein kuitenkin työpäivän/iltavuoron kunnialla loppuun ja hymyilin asiakkaille, vaikka mielessä pyöri koko ajan kuollut vauvani :x ja kuinka kamalaa olisi menettää se........ :'( mitään liikkeitä kun en oikein tunne vielä..
Kun pääsin töistä kahdeksalta, niin mieheni lähti kyyditsemään minua Ivalon terveyskeskukseen (38km), jotta pääsen kuuntelemaan sydänääniä. Sekin menee kiinni aina iltapäivällä ja siellä sitten vuodeosastolle pimputeltiin ja lukkojen takana ootettiin. Ihana vanha kätilö nainen otti vastaan ja vei heti kuuntelemaan ääniä. Siellähän se vauveli oli/eli :D huh kamalaaa mikä itkun ja naurun tunnemyrsky mulle iski! Kätilö selitti, että alapään kivut ovat ihan normaaleja, kun kohtu venyy ja vauva hakee paikkaansa, mutta minun täytyisi ottaa tosissaan kivut ja tulla heti lääkäriin, kun on näitä keskenmenoja ollut.. oltiin kyllä tohkeissaan mieheni kanssa ja nyt saa rauhassa alkaa nukkumaankin :heart:

ainut asia mitä mielessäni vauvalle höpötän on; "jää henkiin, rakas"

Anar ja Eemeli 18+5
 
Anar onneksi kaikki hyvin. Itse pelkään tällä hetkellä tosi paljon vauvan puolesta, alkuraskaudessa en pelännyt yhtään. Niin oli viimeksikin että loppua kohti pelko vaan lisääntyi ja mietin mitä kaikkea voi tapahtua. Oireita oli vaikka mitä. Mutta onneksi on kuitenkin tuo kotidoppler.

Kiitos vastauksista kotihoidontukeen liittyen. Jos oikein muistan niin se lisäosa kotihoidontukeen on se jota saa tulojen perusteella jos saa. Ja se oli ihan mitätön. Nyt kyllä saadaan ja jospa saataisiin myöhemminkin niin olishan se muutama kymppi sentään jotain. Vaikka kyllä nuo tuet on niin syvältä.

Olen jo tähän aikaan hereillä kun kurkku oli niin kipeä että oli pakko nousta teen keittoon. Poikaa pitää varmaan tänään käyttää lääkärissä kun ei tuo flunssa mene ohi, yöllä tuntuu että raukka tukehtuu yskään ja limaan. Tuntuu että laahustetaan päivät ku puoliunessa kun ei päästä ulos. Eilen tein kuiten pienen happihyppelyn kun mies tuli töistä. En uskalla mennä neuvolassa puntarille kun en liiku yhtään ja herkkuja vaan mutustan...
 
Jes!Eilen illan suussa oli viimein rak.ultra ja kaikki näytti olevan niinkuin pitikin!Ja niin ku mulla on ollut vahva "tyttötunne"..ultraaja sano et pippelihän täällä näkyy :LOL: No meillä tasottuu nyt sitten eli tulee neljäs poika neljän tytön seuraks =) Nyt pitää oikein asettua poika tunnelmaan koska tosin olin ihan varma tytöstä..meinasin ostaa vielä ennen ultraan menoa sellasen söpön oikein "tyttösen" toppahaalarinkin :whistle: Eipä meillä ole ollut niin tarkkaa noi vaatteet mut en nyt viiti vasiten pojalle mitään prisessa tyyliäkään =) Onneks oli anar asiat kunnossa ! Joku kyseli tukivyön käyttöön otosta..eli mun pitäs varmaan jo ottaa käyttöön tuntuis jo siltä mut olen vaan siirtänyt sitä koko ajan en tiiä miks koska helpottaahan se oloa paljon,mut jotenkin olen ollut vaan laiska :ashamed: Tämä tällä erää.. kesää odotellessa ja 21+6
 
Lara83
Onneksi Anar kaikki oli kunnossa. Kyllä ne pikkuiset osaa jo säikytellä vaikka eivät ole edes vielä syntyneet :heart:

Meillä oli aamulla rakenneultra Naistenklinikalla ja tasan viikkoja vastaava POIKA siellä jumppasi :heart: Eli nyt meillä molempia yksi :) Ja se siitä mun varmasta tyttöolosta :p
Pakko mennä nyt hankkimaan jotain pojalle sopivaa, esikoisen vaatteet on aika vaaleanpunapainotteisia :whistle: itse en ostanut ainuttakaan v.punaista mutta lahjaksi saatiin pelkästään sitä..

No joo, aika omanapainen tarina tälläkertaa, pakko jatkaa työntekoa :wave:

Lara83 ja poika 19+5
 
Hienoa Anar et kaikki oli kunnossa! Toivotaan et voit nyt nauttia raskaudestasi. Niin teen minäkin vaikka kivikkoista on joskus matka ollutkin. ;)
Poikia taitaa siis tulla monille!!! Itse en tiedä vielä mikä siellä on. :( Seuraava ultra vasta rv28. Ajattelin et pitäisköhän mennä yksityiselle ennen sitä katselemaan tilannetta. :p Olishan se mukava alkaa miettimään sit kunnolla nimiäkin jne. Sit on vaan noita vaaleanpunaisia vaatteita kaapit täynnä et tietäis onko ne ollenkaan sopivat.... En itse osaa sanoa kumpi tulee. Viimeks veikkailin poikaa ja tyttöhän se oli. Nyt en siis uskalla sanoo mitään. :x

NullPoints ja Tirri 21+5
 
huomenta vaan kaikille. olen tähän asti vain lukenut niin että ehkä nyt olis viimeinen aika otta itsekin osa keskustelusta. eilen neuvolassa selvisi että sokeriarvot( pissanäyttestä)olivat korkeat ja sain luvan olla syömatta vähän aikaan mitään makea. jos nyt ihan rehellinen olla sitten viime aikona on tullut aika paljon mässäilty suklaata ja muita herkkuja. ja vielä eilen aamullakin tuli herkuteltu enne neuvolan menoa, mahtaisiko ne korkeat sokeriarvot tulla just siita aamuherkutelusta??
sydämmenäänet kuului hyvin ja potkujakin olen tuntenut jo pari päivä vaikka aluksi luulin niitä vaan ilmavaivoksi. nyt olen ihan varma, potkuja ne on!!! =)
kaksi kertaa on tullut supistuksia, niin että vatsaa menee ihan kovaksi, onneksi on ollut kivuttomia. neuvolassakin oltiin ihmessa että miten nyt jo. :eek: onko teillä muilla ollut jo supistuksia tässä vaihessa???

sirts ja pikkukurpitsa 18+3
 

Yhteistyössä