TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Hoitopöydästä: Minä käytin esikoisesta vähän aikaan alussa hoitopöytää, mutta koska se oli ylhäällä ja alhaalla päivisin aina oltiin niin ei sitten kauan jaksanut ylhäälle asti mennä vaipppoja vaihtamaan. Iltaisin ja öisin sitten hoitopöydällä vaihdoin. Ja kakkosestakin iltaisin ja öisin. Muuten vaihdoin alhaalla pyyhkeen päällä. Silloin asuttiin siis kaksikerroksisessa rivitalossa. Nyt asutaan yksikerroksisessa omakotitalossa ja tulen sitten hoitopöytää käyttämään enemmän ja makkarissa. Hoitopöydän päällä on vielä pehmuste. Ja on siis semmoinen missä lipastot eli siellä säilytän vauvan vaatteet. Ja muut vauvan hoitotarvikkeet mahtuvat hyvin lipaston ja hoitotason väliin.

Tarpeellisimpina on ollut ainakin itkuhälytin ja sitteri.

Vauvan vaatteista: En nyt muista kuinka paljon kaikkea oli, mutta kyllä meillä oli niitä 50-56cm vaatteita aika paljon. Ja kaikkia tuli kyllä käytettyä monta kertaa. Molemmat lapset olleet pieniä syntyessään ja meni tuon kokoiset vaatteet aika kaun. Talvihaalarin aion nyt vauvalle ostaa, meillä on pari talvihaalaria äitiyspakkauksesta, mutta on vastasyntyneelle tosi isot. Molemmat lapset syntyneet kesällä ja oli nuo äitiyspakkauksen puku tosi iso vielä puoli vuotiaanakin.

 
Tulin kertomaan ensikertalaisille että pukluharsoja kannattaa hommata paljon. Äitiyspakkauksessa oli muistaakseni 6 ja meillä eivät todellakaan riittäneet, tilasin Anttilasta läjän ja odotin niitä kuumeisesti kun poika oli kova pulauttelemaan. Ja jos ei niin paljon tarvikkaan niin käyttää sitte vaikka siivousrättinä.

Ja meillä kun tuo hoitotaso oli kylppärissä niin laitoimme eteiseen yövalon jotta näki kulkea sinne ja myös kylppäriin laitoimme himmeän valon, sellaisen klipsillä olevan. Vaatekerran nappasin makkarin lipastosta mukaan. Tällä hetkellä meillä jostain syystä vaippa vuotaa joka yö ja laitankin meidän makkariin illalla valmiiksi yöpuvun,vaipan ja puhdistuspyyhkeet ja sängyllä vaihdetaan kun poika jo isompi.

Parhaimpia hankintoja olivat kunnon vaunut ja itkuhälytin.
Turhimpia rintareppu jota käytin kaks kertaa. Hartiat menivät jumiin eikä poika siinä viihtynyt.

Täällä laahustetaan ihan puoliteholla kun poika on kipeä ja itkuinen, nyt onneksi nukahti. Masussa taitaa olla kaikki hyvin kun potkii niin ahkerasti.
 
Olivia78: Täällä on toinen esikkoa odottova ja kohta puoliväli koittaa! :wave: Pikkuhiljaa alkaa enemmän ja enemmän lievä "paniikki" iskeä, että kohtahan on jo tammmikuu..:eek: Me ollaan hankittu vaatteita jonkun verran kirpputoreilta ja muutamia uutenakin on ostettu. Muutama lelu/kirja on kanssa jo tarttunut matkaan. Ja vaunutkin me jo mentiin ostamaan:ashamed: Ostettiin käytettynä keltaisesta pörssistä, tosin alle 10 kertaa käytetyt, kuin uudet, Brion duo- yhdistelmät ja ne vaikuttaa kyllä tosi hyviltä. Vielä kun värinä on ruskea, niin käy sekä tytölle että pojalle. Hieman aikasta kylläkin juu, mutta kun osui hyvät kohdalle kohtuuhintaan. Rakenneultran jälkeen ajattelin sitten alkaa oikeen kunnolla shoppailemaan!:) Jotenkin ei vielä niin uskalla.. vaikka onhan tuota tullut jo osteltua.:whistle:

Ja me aiotaan ostaa hoitopöytä, sekin kylläkin käyettynä miehen työkaverilta. Tuntus jotenkin kätevältä, että vaipat ym. ois siinä käden ulottuvilla. Tohon mihin hoitopöytä tulis, ni ois ehkä 5 metrin matka vessaan ja samoin pesuhuoneeseen, missä kummassakin lavuaarit. Ja meillä on 1-kerroksinen pieni ok-talo, ni ei tarvi pitkiä matkoja kävellä. Niin ja omalle selällekin hoitopöytä paras vaihtoehto, luulisin.

Synnytysmatkaa mulle taitaa tulla n. 80 km, hieman jännittää kyllä tuo matkakin. Ja se, että osaako sitä oikeaan aikaan lähteä, ettei turhaan tule sinne mentyä ja käännyttävät takaisin kotiin tms. Voi että, kun saisi perhehuoneen sitten..vaikka taitaa olla aika turha toivo. Ois niin ihanaa, kun mies ois paikalla koko ajan. Mä oon jo päättänyt, että en kyllä halua olla yhtään pitempään siellä sairaalassa, mitä on pakko! En oo ikinä ollu sairaalassa yötä.. Paitsi itse siis tietysti töissä:D

Hih, toi Bellybelt vois olla kyllä hyvä vaihtoehto, näyttää vaan ihan siltä kuin ois housut auki:D Mutta ei kauheesti huvittas alkaa äitiysfarkkujakaan ym. ostamaan, kun niitä voi vaan muutaman kuukauden pitää..

Ja noita harsoliinoja meillä on nyt jo kunnon kasa, kun pengoin kotona äitin säästämiä pikkusisarusten vaatteita.. otin niitä kunnon läjän, kun aattelin, että niitä varmaan ainakin tarvii:)

~ Pearl 18+3 :heart:
 
heipsan
kirppunen onko teillä nostopaikkoja?pitääkö sun käydä niissä jos on? pitäis ens viikolla soittaa pomolle ja sanoo etten tee enää sit iltavuoroja kun ne on niin raskaat meillä ainaki tällä hetkellä, paikkoja on niin paljo et kyl vauhdilla saa mennä ja uusia asiakkaita koko aika tulos lisää..

meillä ollu samanlailla vaipanvaihdot ja pesut kun sefillä ja hoitopöytä meille varmasti tulee. Muita hyödyllisiä hankintoja meillä on ollu itkuhälyttimet, jotka on edelleenkin käytössä, käytän sillon kun mennään ukon kans saunaan(meillä piha sauna), ja sähkönen rintapumppu oli tosi hyvä olla. Oikeestaan oon ollu tyytyväinen kaikkiin hankintoihin mitä meillä on ollu. tosin esikoinen tykkäs olla hyppykiikussa ja kävelytuolissa mutta kuopus taas ei kauheesti niissä viihtyny, sitterissä viihtyi esikoinen enemmän kun kuopus.

vauvan vaatteista ... mulla on ollu aina paljo vaatteita kummallakin ihan koosta 50cm eteenpäin, tosin 50cm ei ollu hirveen montaa eriä eikä 56cm mut 62cm oli jo tosi paljon, se koko meni ainaki meillä tosi kauan. molemmat pojat on kesällä syntyny, että suurimmaks osaks käytin aluksi bodyä ja puoli potkareita, tottakai kylmempinä päivinä oli paksumpaa päällä, mutta kaapista löytyy eniten puoli potkareita, bodeja, housuja ja ohuita pipoja. kyllä paitojakin löytyy mutta ei niin paljoa. nyt en oo ostanu vielä yhtään vaatetta vauvalle, vaikka mieli tekis. mulla on tosi paljo poikien pieniä vaatteita, kaverilta saan myös poikien vaatteita lainaksi ja jotain neutraaleja, siskolta saan lainaksi neutraaleja ja tyttöjen vaatteita, ettei oo aluksi mitää hätää vaatteista. sit ku kaveri ja sisko antaa ne vaatteet niin katsin läpi sitten mitä tarvin lisää, luulen kyllä että ostan kollege asuja/velour asuja lisäksi vielä sitten, fleece peittoja meillä on jo valmiiksi(nekin sinisiä), villa-asu meillä on jo, talvihaalarit saan lainaksi kaverilta, pieniä kypärälakkeja ja pipon tarvin vauvalle. muuta tuskin tarvii ostaa, halvalla pääsee nyt kolmannella :LOL:
sairaalaan meiltä on matkaa n 35km.
voin kans laittaa sitten listää vauvan vaatteista kun oon penkonu vauvan vaatteet laatikosta ja saanut laina vaatteet ja ku oon ostanu ne mitä tarvii. tuli mieleen että kylpypyyhkeitä on mielestäni hyvä ostaa kun äpakkauksesta tulee vain 1.
nimistä ei olla ukon kans keskusteltu, tytön nimi on jo tiedossa jos tyttö tulee, pojalle ei oo nimee mut eiköhän se keksitä viim ennen ristiäisiä :LOL: monesti nimet vaihtuu sitten ku vauva on syntynyt ja näkee minkä näkönen on.

juup mutta alan tv:tä kattoon. öitä kaikille
 
Moikka! Oon ollu siskon luona yötä, piti mennä että pääsi kattoo toisen siskon jalkapallo matsia :)

Turhin ja hyödyllisin
asia/tavara vauvan kanssa...hmm... No harsot on ainakin ollu sellaisia mitä on pakko saada! Ne on vieläkin käytössä muksuilla, eivät ala nukkuu ilman rättiä ja aina kun itkettää niin rätti on saatava. Eli vauvalle onkin sit hankittava uudet... Uudessa äitiyspakkauksessa oli minusta aika vähän rättejä nyt, ennen ainakin oli enemmän!? Sitteri on myös ollu hyödyllinen vekotin.
Turhin onkin ollu hoitopöytä. Sitä ei tullu käytettyä kun kaks ensimmäistä päivää! Sängyllä ja sohvalla vaipat on vaihdettu. pesukoneen päällä on sit ollu alusta jossa on kylvyn jälkeen voinu vauvan kuivattaa ja pukea. Nytkin aion laittaa alustan kodinhoitohuoneeseen, kuivausrummun päälle. Se on kaikista lämpöisin huone koko talossa.

Mä en oo pelkkiä pissoja vauvalta alkanu pesee tai pyyhkimään pyllypyyhkeillä. Kakat pyyhin niillä, ja aamuin/illoin pesen pyllyn, aamupissat pois ja illalla mukavampi laittaa vauva/lapsi nukkuu puhtaalla pyllyllä. Aamu- ja iltapesut tehdään siis koko vaippaikä-aika.

Rautakuurista oli kans puhetta. Mä jouduin aloittaa nyt raudan syönnin huonon Hb:n takia, ja joudun syömään sitä koko loppu raskauden, koska en muista niitä ottaa säännöllisesti niin ei pääse raudat nousee kovin kiitettäviks :/ Mutta mun vatsa onneks kestää ne kuurit ihan hyvin.

Jees, vaan alan keittelee teetä ja kattoo viel telkkaria. Oon hillitön yökukkuja, ei haluttais mennä nukkuu ennen kun on ihan pakko, eli n.klo 0100 aikaan...

MrsO & Eelis 18+5
 
Tuli noista raudoista mieleen et te jotka joudutte syömään lisärautaa niin syöttekö raskausajan vitamiineja? Kattelin tuota Multi-tabs purkkia ja tuossa on rautaa. Multa ei oo otettu hemoglobiinia ku silloin eka neuvolassa 8+0 viikolla. No eiköhän se maanantaina katota ku on neuvola.
 
Johjo En syö vitamiineja. Yritän syödä terveellisesti kaikkee ruokaympyrästä. Mun lääkärion muutenkin sellainen et se ei kannata noita extrojen ottoa. En siis oo ottanut, vaikka ei varmasti ainakaan se huonoa tekis.
Rautaa vaan siis syön, ku se oli alhainen sillo rv8. Sitä kuulemma joudun nappaamaan sit loppuun asti. Luulen et mun raudat olivat jo alhaiset alkujaan. Aina olen ollut vähä aneeminen. Sit oli kaksi km:a peräkkäin just ennen tätä raskautta, joten veret olivat varmasti mitä olivat, vaikka olin jo napannut rautaa.
Pyydä et ne katovat, jos eivät suoriltaan aio... Just näillä viikoilla alkaa tota rautaa tarttemaan. Katso paljo on niissä vitamiineissa ja kysy paljon tarttee päivässä nyt. Voisin nimittäin itsekin tarkastaa et tulee tarpeeks nyt otettua. Seuraavaan neuvolareissuun kun mulla on vielä aikaa... Kiitti!
NullPoints ja Tirri 21+2
 
Johjo: Mä oon aina ollu huono syömään mitään tabletti juttuja! Siis unohdan ottaa ne, e-pillereistä vitamiineihin. Jos joskus sattuu saamaan lääkekuurin niin puhelimeen on laitettava muistutus jotta muistan ottaa lääkkeet :ashamed:
Eli, en siis syö mitään vitamiineja.
Kyllähän se sit neuvolassa selviää riittääkö ne vitamiinit ja niissä oleva rauta.

MrsO & Eelis 18+6
 
Harvinaisista nimistä sen verran, että meidän neiti kantaa nimeä, jota ei ole vieläkään kenelläkään muulla. Nimi on meillä toisena nimenä, mutta luvat piti tottakai hakea siihen silti. Se oli niinkin helppoa, kuin soitto maistraattiin, josta tuli sitten postitse lappu, että nimi on hyväksytty etunimeksi.

Olen kyllä kuullut, ettei pelkkä soitto riittäisi, vaan pitäisi tehdä kirjallinen hakemus ja perustella nimi (eikä syyksi kuulemma riitä, että kun minä niin tykkään nimestä) mutta ei meillä ollut mitään tällaista, vaan ihan puhelimessa käytiin nimi läpi, eivätkä he mitään perusteluja vaatineet.

Pappi ei sanonut mitään, en kyllä edes asiaa häneltä kysynyt, sillä mielestäni se asia ei todellakaan ole hänen päätettävissään siinä vaiheessa, kun nimi on jo uudeksi nimeksi hyväksytty. Hain tämän nimen tytölle muistaakseni jo ennen syntymää, mutta ihan varma en ole. Kyllä se lappu tuolla josakin on, mutta en jaksa nyt kaivella :)

Mikäli meille tuleekin tyttö (lopullinen varmuus saadaan reilun viikon kuluttua) niin hänellekin tulee toiseksi nimeksi nimi, jota ei vielä kenelläkään ole. Lisäksi hänen kolmatta nimeään kantaa 4 ihmisä, jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1940. Eli joudumme sitten tuonkin toisen nimen nimeksi hakemaan.

Pojan nimeksi tulee kaiketi inan verran tavallisempi nimi, eli sen kanssa ei vissiin tarvitse kikkailla. Paha silti vannoa, kun se pojan nimi on niin vaikea keksiä :/

Sef 18+4
 
cruella Muutama nostopaikka on, ei mua ne nostot niinkään haittaa, mut toi tupakan savu ja haju..... Mä taas teen vaan iltavuoroja, mä nykyään valvon aamuyöt |O niin en jaksa todellakaan tehdä aamuvuoroja. Illat on melkosta meininkiä, mut oon niitä ja yövuoroa tehnyt jo 2 vuotta, niin kroppa on tottunut. Soitan kyllä ens viikolla neuvolaan ja kysyn terkan mielipidettä, ei sen puoleen pieni parin viikon loma olis aika poikaa, oon aika väsyny tällä hetkellä.

Tosiaan, herään 3-4 aikaan aamuyöstä, valvon pari tuntia ja nukahdan uudelleen, rasittavaa :kieh:

Vitamiineista tuolla on multitabs raskaus viitamiineja purkki, joita en ole muistanut syödä :whistle: En siis popsi vitamiineja, HB viimeksi 136 eli ei tarvii ainakaan toistaiseksi rautaakaan syödä.

Tytölle on nimi jo valmiina, mut pojalle ei. Miehen heiniä pojan nimen pähkäily, jos siis poika sattuisi tulemaan. Tosin nimen täytyy miellyttää molempia.

8.9 olis se rakennneultra. Toivottavasti sais tietää kumpi on tulossa, tahtoo päästä ostamaan vaatteita pienelle :heart:

Nyt TAAS marjan keruuseen... Mehua keitetty jo 40 litraa, vielä kun 20 litraa keittäis, niin ois talven mehut pakkasessa.....
 
Johjo: Mä oon syönyt enemmän ja vähemmän säännöllisesti muutaman kuukauden multi-tabs raskaus-vitamiineja ja multa on otettu joka kerta neuvolassa Hb; eka oli 139, kuukauden päästä tippu 121 ja viimeks oli 131. Arvelivat, että luultavasti vitamiinit on nostaneet Hb:ta, lisäks syön kyllä muutenkin aika hyvin, isäntä tekee meillä ruoat. :heart:

Kävin äsken puntarilla, ni nyt on 2 viikossa noussu 300g paino, ja samalla se on koko mun raskausajan painon nousun saldo! :headwall: Missähän vaiheessa ton painon pitäs viimestään alkaa kunnolla nousta?! Huolestuttaa, onko tää ihan normaalia, mahakin on aika pieni teidän muiden masukuviin verrattuna. :snotty:

kirppunen ja cruella: Ootteko hoitoalalla töissä? Itse oon pitkäaikaisos:lla töissä, missä lähemmäs 60 potilasta, ja on kyllä aika rankkaa. :/ Tuolla ei siis kovinkaan montaa ole, jotka itse kävelevät, lähes kaikki on vuodepotilaita. Lisäks meillä menee työvuorot aina silleen, että iltavuoron jälkeen tulee aamuvuoro, eli eipä siinä paljoa välissä nukuta. :(
 
Pearl Mä oon kotihoidossa lähihoitajan hommissa. Nyt keväällä sain "vakipaikan", mut näitä töitä tullut tehtyä jo lähemmäs 7 vuotta, sairaalassa, palvelutalossa ja nyt 2 vuotta kotihoidossa. Ja täytyy myöntää, että fyysisesti kotihoito on helpoin työpaikka. Pitkäaikaisosastolla on varmasti rankkaa, muistan sen omasta kokemuksesta. Meillä onneksi otetaan työvuorotoiveet hyvin huomioon, mut kyllä nyppii nyt tuo seuraava lista :headwall:
Mulla paino junnailee samassa kun ennen raskautta ja maha on PIENI! Voisin sanoa, että ei minusta juuri huomaa, että kohta puoliväli häämöttää, omat housutkin menee vielä jalkaan.... No parempi näin päin, edellisessä raskaudessa paino nousi ihan liikaa....

Mut nyt OIKEESTI sinne marjapuskaan lähdettävä :wave:
 
Nimistä Täällä tulee olemaan varmasti tukalat paikat nimen valitsemisessa. :ashamed:
Ensinnäkin toinen ja kolmas nimi ei ole ongelma, koska ne vedetään molemmilta puolin sukua, joten niihin ei paljoo jää tappelun varaa. :|
Koska olemme kahdesta eri maasta, nimen täytyy sopia molempen suuhun aika nopeesti. Sit ei viiti sellaista laittaa jonka takia aina joutuisi selostamaan miten kirjoitetaan...
Miehen sukunimi on aika terävä, joten etunimi täytyy olla pehmeä ja täytyy olla erityisen varovainen R-kirjaimen kanssa. :ashamed:
Neidille onnistuimme laittamaan kivan nimen, eikä ole ollut ongelmia.
Jos tämä Tirri on tyttö, niin mulla on ulkomaalainen nimi jo valittuna, joka menee tosi kivasti suomalaisen suussa. Mies oli kans ihan et toi on aika hyvä.
Se ei oo liian samanlainen esikoisen kanssa, mutta menee hyvin yhteen kun niitä huutelisi...
Pojan nimen kans tuleekin olemaan vaikeuksia....
Löysin nimen joka on kaunis ja sointuva. Se on suomalainen nimi. Mies ei sitten asiasta innostunutkaan................... :( Sanoi et ihmiset sit lyhentelee sen inhottavasti ja kyselee miten se kirjoitetaan. Se kyllä lausutaan molemmissa maissa samalla tavalla, joten kirjoituksen kans ei tulis ongelmia. Eikä se lyhennys oo ruma, itse miehen nimeäkin lyhennetään, joten turhasta se murisee.......... |O
Mies olisi kovasti haluamassa maansa nimeä lapselle siis ja minä haluasin erikoisemman, eli suomalainen olisi sellainen.
Eli asiaa ei ollakaan nyt vatvattu, koska ei tullut yhteisymmärrystä... Saa nähdä mihin päädytään. Ihan hirvittää se asia ottaa taas puheeksi, koska olemme molemmat sen verran kovapäisiä et luovuteta ei... :x

NullPoints ja nimetön Tirri 21+3
 
kirppunen: Jeps, tuolla osastolla oon kyllä saanut itelleni kaikenmaailman selkävaivaa ym, mistä ei joskus ennen ollut tietojakaan. Nyt ne vielä tuntuu pahenevan kaikki tässä raskausaikana.. Mulla ei muista työpaikoista ole kokemusta, kun tuolla olen ollut valmistumisesta asti. Mutta inhottavaa on just kaikki nostamiset ym. ja sellasiakin potilaita löytyy, jotka lyö...niitä oon nyt hieman yrittänyt vältellä. Ja samoten nostoja, mutta pakkohan sitä on nostella, kun parina tehdään, ni eipä sitä voi toista yksinkään jättää! :kieh:

No toivottavasti meidänkin masukit tässä kasvaa! Ihmetyttää vaan kyllä, mutta jospa se tästä... Ootitko aiemmin tyttöä vai poikaa, kun paino alko nousta heti? Jos tää johtuskin jotenkin vauvan sukupuolesta, no joo.. :D Meillä kanssa rakenneultra 8.9, ja sitten selviee sukupuoli, jos vaan kertovat..

Mutta mä lähen kanssa mehunkeitto puuhiin.. :wave:
 
Meillä nimiongelmat sekä tytön että pojan nimiä. Tytön nimessä ongelma on että kastettuja on tasan yksi ja sekin 1900-1919 vuosien välillä. Pojalle toiseksi nimeksi ajateltua nimeä on kyllä annettu pojille reilu 10 kertaa, mutta samaa nimeä on annettu tytöille yli 350 kertaa, joten ei välttämättä mene läpi pojalle.

Väestörekisterin nimipalvelu on kyllä tuttu paikka, siellä on paljolti tutkittu nimien yleisyyttä, kun halutaan nimet, jotka eivät olisi todella yleisiä. Tosin jos nyt tulee poika niin täytyy varmaan tehdä poikkeus, sillä ajattelemamme nimi on kuitenkin annettu jo melkein 2000 kertaa ja tänä vuonnakin yli 50 kertaa. Joten se siitä harvinaisuudesta. :)

Kiitos sef hyvästä vinkistä. Täytyypä ottaa yhteyttä maistraattiin ja kysäistä. Tosin mies kuulemma soittaa ensin papille ja kysyy hänen mielipidettään. Jos nimi menee läpi papille, meneekö se varmasti läpi maistraatissakin vai kannattaisiko joka tapauksessa kysyä myös maistraatista?! Kauheen vaikeeta. Mutta toisaalta kauniin nimen vuoksi kannattaa vähän nähdä vaivaakin.

tulia & viljami 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Sef Mistä keksit sellaisia nimiä mitä muilla ei ole? Alkaa uteliaisuus herätä että minkähän niminen neiti teillä sitten on... :D ;)
Likan toinen nimi ei ole itse keksimäni, vaan se vilahti eräässä tv-sarjassa ohimennen kun likkaa odotin. Likan ensimmäistäkään nimeä ei ole kuin runsaat 30 nimipalvelun mukaan, eli harvinainen sekin.

Tietyllä tapaa haluan saada omasta nimestäni osan tyttärieni nimiin, vaikkakin muunnoksina. Eli jos oma toinen nimeni on vaikkapa Melike, niin annan tyttärelle toiseksi nimeksi esim. Melina. Tällöin hän saa osan nimestäni itselleen kannettavaksi. Ymmärsiköhän kukaan :D

Ja haluan lisäksi että tyttöjen nimet rimmaa keskenään, joten jos esikko olisi Maria Melina Kira niin toinen tyttö olisi vaikka Marja Melinda Kara. Nuo nyt eivät olleet ehkä parhaat mahdolliset esimerkit, mutta joku ehkä ymmärsi pointin :)

Mikäli me saisimme nyt sitten tytön, niin hänen toisen nimensä olen periaatteessa keksinyt itse, joskin oikeastaan vain lisään jo valmiiseen nimeen yhden kirjaimen. Tämä jo valmis nimi on pojan nimi (esim. Mikael) johon vain lisään loppuun yhden kirjaimen (esim. Mikaela) jolloin saan siitä kauniin tytön nimen.
 
Pitkästä aikaa.. oon kyllä käynyt lukemassa juttujanne, kun niitä tulee monen sivun päivävauhdilla :eek: Ihanaa kyllä, tietää joka kerta, että on uutta lukemista.

(.) Olen ollut tiistaista asti sairaslomalla, supisteluiden vuoksi. Huomenna taas töihin, odotan jo. Kotona on tylsää. Eilen kyllä siivoamisen jälkeen supisteli taas, mutta sen jälkeen sanoin vaan miehelle, että en enää voi siivota loppuraskaudessa :saint:

Kävin neuvolassa ultrassa, kun täti halusi katsoa supisteluiden vuoksi tilannetta. Ihan ok kaikki, syyksi epäili stressiä. No, täti vaan sanoi, että sukupuolesta hän ei osaa sanoa mitään, kone on vanhakin jo.. Mutta sanoi, että tässä sen pitäis näkyä, jos ois jotain nähtävää.. Jalka oli tosin siinä vähän edessä, että rakenteessa kolmen viikon päästä voi saldoksi tulla toinen poikakin. :whistle:

Nimet meillä on molemmille valmiina.. viimeksi pojan nimi päätettiin 11 tuntia ennen papin tuloa. Meillä oli pari ehdotusta, joista kiistelimme ja lopputulos oli ihan "uusi" nimi. Hyvin tavallinen, kuten meille sopii.. Mä en osaa olla ihmettelemättä sunnuntaisin lehteä lukiessani niitä Bianca Virtasia yms.. Tosin eihän se ole mun asiani. Se, että jompikumpi vanhempi on ulkomaalainen, on ok, mutta Matti ja Maija perähikiältä vaan haluavat lapselleen erikoisen nimen...

Hankinnoista olen ollut tyytyväinen itkuhälyttimeen, lainassa meillä oli kävelytuoli, joka pelasti mut hermoromahdukselta siinä lapsen ollessa 8kk-1v 2kk (kausi jolloin kävely kiinnosti kovin, mutta taidot ei vielä ihan riittäneet).
Turhia ei tule nyt mieleen, ei kannata liikaa hienostella mielestäni. Joku puhuikin jostain prinsessamekosta. Vaikka mä sitä tyttöä toivoisinkin juurikin kaikki rimpsumekot haaveissa, niin noi voi olla niin turhia. Lapsen on kaikkein mukavinta leikkiä jossain collegehousuissa kuin farkuissa. Niitä mä älläsin silloin, kun ekat lappufarkut olivat kokoa 68. Myös kaikki mageet hupparit ovat huonoja takkien alla, kun huppu jää painamaan selkää. Keväällä / kesällä ainoana takkina ovat söpöjä, mutta takkikautena ei.

Jep.. Mä koitan ensi viikolla ryhdistäytyä ja päästä taas geimeihin mukaan. Tällä hetkellä väsymys kohdistaa kiinnostuksen vaan omaan napaan. Tsemppiä kaikille!

:wave:
 
Tuosta papista tuli mieleen et on mahdollista ettei pappi kasta nimeä, mut pappihan kysyy sen jo etukäteen joten jää aikaa tehdä uusia suunnitelmia. Mun serkulle ei ollut pappi alkanut kastamaan miehen sukunimeä kun eivät olleet naimisissa :headwall: . Pienen paikkakunnan uskovainen pappi. Niiden piti pyytää naapurikunnasta pappi. Olen myös kuullut ettei pappi kastanut etunimeä ku oli raamatun mukaan joku paha juttu. En muista tarkemmin.

Minä en etsi lapsille nimeä joka olis erittäin harvinainen, mut kuitenkin sellainen ettei sitä oo "joka toisella". Pojalla on meidän lapsista kaikkein tavallisin nimi (Jasper), mut eipä niitäkään oo koskaan ollu samassa päiväkodissa tai luokassa eikä edes naapuriluokilla. Vaikka onkin annettu yli 1400 kpl niin vain kaksi kertaa olen edes kuullut jonku kutsuvat poikaansa sillä nimellä.
Mies ehdotti tuolle kolmoselle nimeksi Reea. Niitäkään ei olis paljoa, mut se nimi ei vaan silloin oikein "napannu" (halusin J-alkuisen). Nyt neloselle voisin jopa sitä harkita. Meidän kolme lasta on J-alkuisia niin kuin minäkin ja nyt mies sit vaatii että seuraava alkaa R:llä niin kuin hän. Mies ei vaan edes ala keskusteleen nimistä vielä tässä vaiheessa. Rania nimeä olen myös ehdottanut, mut sanoo et jutellaanpa siitä sit joskus. No aktiivisemmin nimien miettimistä torstain jälkeen kun saa tietää ultrassa onko kaikki kunnossa ja kumpi tulee (jos näkyy).

Kahden vanhimman kohdalla taidettiin nimi paljastaa vasta ristiäisissä, mut kolmosen nimi sanottiin heti ku keksittiin. En osaa vielä sanoa miten nyt tehdään. Mun äidillä on R-vika (lievä, mut kuitenki) ja jos nimi alkaa R:llä niin pitää varmaan siltä kysyy ensin onko sille liian vaikea. Yleensä on vaikea vaan jos on sanan keskellä jonku tietyn kirjaimen jälkeen tai ennen. Jasperin kanssa ei esim. ole mitään ongelmaa. Pitää sitä ajatella sekin et mummi pystyy lapsenlastaan ongelmitta kutsumaan :) .

Kuulinpa sit eilen et mun työpaikalla on hometta. Sen tarkemmin en tiedä, mut ei paljon huvittais viikon päästä töihin palata. Vissiin aika pahasti homeessa kun pomo etsii uusia tiloja. Kuulin huhuja et koko rakennuksen purkamistakin on suunnitellu. Samassa talossa on aikuiskoulutuskeskuksen tiloja, alakerrassa baari ja pari muuta liikettä. Homehan on kaikille vaarallista, mut voikohan se aiheuttaa sikiölle jotain? Meillä kun on muutenki esikoisella astma, allergia ja atopia ja kakkosella atopia niin ei huvittais yhtään riskeerata. Mulla allergia ja atopia ja miehellä astma joten perintötekijöillä jo iso osuus. Neuvolaan soitin ja kysyin. Kuulemma kuuluu työterveydelle. Maanantaina sit työterveyshoitaja soittaa ja pitää sen kans jutella. Jos en saa homeen takia sairaslomaa niin sit kai pakko mennä töihin :( .

Johjo & pipana 18+6
 
Voi %&/((&%%¤ ja kaikki muut maailman kirosanat. Ai juma että koskee käteen. Nostin mehumaijan kantta katsoakseni joko marjat on mehustuneet, niin arvatkaa sainko sen kuuman höyryn suoraan oikeaan ranteeseen. Koko ranne punainen ja siinä on halkaisijaltaan sellanen 5cm iso rakko. Koko ajan pitää pitää jääpussia siinä, muuten koskee ihan hitosti :headwall:

Edellisissä raskauksissa siis lihoin ihan törkeesti ja molemmat on tyttöjä, jospa tämä olisi sitten poika...

äh, ei jaksa pelkällä vasemmalla kädellä kirjottaa.
 
Kirppunen auts.. Noi palovammat on aina tosi ikäviä :hug:
Meillä on tietyt "kriteerit" kun valitaan nimeä vauvalle. Meillä kaikkien lasten nimet alkaa eri kirjaimella, nimessä ei ole r-kirjainta (jos lapsella onkin r-vika...), suomalainen nimi muttei kuitenkaan sellainen että koulussa on monta samannimistä.. Näillä kriteereillä se nimi on aina löydetty, toivottavasti löytyy tulokkaallekin :D
Taas on väsymys iskenyt kyntensä meikäläiseen. Pitää varmaan huomenna mittauttaa tuo hemppa neuvolassa. Minulle kun ei oikein mikään rautavalmiste sovi (tulee ummetusta |O ) niin mieluusti olisin syömättä mitään pillereitä. Ja minä kun olen myös huono syömään mitään pillereitä, tahtoo unohtua :ashamed: Kalkkitabletteja pitää yrittää muistaa popsia, kun on tuo laktoosi-intoleranssi niin maitotuotteita tulee nautittua todella vähän..
Huomenna tosiaan taas totuuden hetki tuon painon kanssa. Saa nähä kuinka eukon käy :whistle:

MaMa ja junnu 20+3
 
Heippa kaikille!

Täällä on tullut taas hurjasti tekstiä muutamassa päivässä :) Noi listat tarvittavista vaatteista olikin hyviä kun itse on vielä aika hukassa mitä kaikkea pikkuselle pitäis ostaa.

Olivia78 Mä odotan myös esikoista. Me ei olla kovin paljon vielä mitään isompaa hankittu, vaunut, pinnasängyt ym. kaikki on vielä hankkimatta kun ei liian alussa uskaltanut oikein mitään ostaa..Vaatteita on kyllä alkanut kertymään jonkin verran, osa kirpputorilta ja osa uutena ja kirpputorilta löydettiin myös sellainen puuhamatto. Vaatteita en kovin paljon enempää uskalla ostaakaan kun sisko varoitteli, että hän ainakin tytön synnyttyä sai sukulaisilta niin paljon vauvanvaatteita ettei kaikkea edes kerinnyt käyttämään.. Mutta nyt uskaltaa jo alkaa noita isompia juttujakin katselemaan kun ollaan jo päästy yli puolenvälin :)

sef Uteliaisuudesta kysyn mistä toi Melike tuli sulla esimerkiksi? :eek: Jos meillä olisi ollut tyttö tulossa, hänen nimeksi olisi tullut Melike :D Kuulin sen nimen aikoinaan eräässä turkkilaisessa tv-ohjelmassa ja ilmoitin miehelle että jos joskus saadaan tyttö siitä tulee Melike :p Melike-nimen tarkoitus turkissa on valtijatar/kuningatar, ja samaa nimeä käytetään ilmeisesti myös arabiankielessä, en tiedä onko merkitys heillä sama.. Mä en vaan ilmeisesti vielä pääse sitä nimeä antamaan, kun poika näyttäisi ultran mukaan olevan tulossa :p Yllätyin vaan, kun harvoin sitä nimeä täällä Suomessa kukaan on edes kuullut :D

Fistik ja PikkuPrinssi 21+2
 
Tasku Venus
Belly beltistä Itse olen siitä paljon hyötynyt. Ja mun mielestä ihan toimiva systeemi. Tosin parhaiten toimii korkeavyötäröisten housujen kanssa. Siis olishan noi äitiyshousut varmaan paremmat ja helpommat mutta kun ei ole varaa valita. Belly beltissä siis tulee 2 eri kokoa sitä nauhaa joka pujotetaan siihen kankaanpalaseen.

Mä muuten jouduin lopettamaan rautakuurin, tuli niin paha vatsakipu. :( Oksentelin ja ripuloin. Ei tule mitään, en ala kärsimään siitä joka päivä. Pitää keksiä jotain muuta sitten.

Perjantaina saatii muuten tietää että poika tulee. :) Mulla olikin se tunne ja olin oikeassa. Aika moni muuten näköjään täällä saa pojan. :whistle:
 
Rautakuureista piti äkkiä tulla sanomaan, että mulla oli viimeksi kahta eri (muistaakseni obsidan ja ferrosan tms) joista ensinmainittu veti mahan löysälle ja toinen enemmänkin kovetti. Obsidania otin raskauden loppuvaiheessa ja sitä ferrojotain synnytyksen jälkeen. Kantsii kysellä neuvolassa jos vois vaihtaa tuotetta?

Jaahas, se on sitten taas uusi viikko huomenna, blaah...

Sisi ja bébé2 19+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisi:
Rautakuureista piti äkkiä tulla sanomaan, että mulla oli viimeksi kahta eri (muistaakseni obsidan ja ferrosan tms) joista ensinmainittu veti mahan löysälle ja toinen enemmänkin kovetti. Obsidania otin raskauden loppuvaiheessa ja sitä ferrojotain synnytyksen jälkeen. Kantsii kysellä neuvolassa jos vois vaihtaa tuotetta?

Jaahas, se on sitten taas uusi viikko huomenna, blaah...

Sisi ja bébé2 19+3
Minä olen kokeillu kaikkia ja sama on tulos... Edes tuo paljon kehuttu obsidan ei sopinut. No jos rautakuurille joudun niin täytyy ottaa kyytipojaksi joku laksatiivi :D

MaMa ja junnu 20+3

 

Yhteistyössä