*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Kivaa, taas uusia! Katianne ja Coreline , tervetuloa!

pikkutoive: Mulla oli viime raskaudessa toi sama juttu. Tai siis mulla oli silloin hoitolapsi ja se oli altistunut parvorokolle. Ja siis olin koko ajan sen kanssa tekemisissä. Sanoin neuvolassa ja mut testattiin heti. Ja löyty vanhat vasta-aineet, eli ei tarvinnut sitten stressata.

).( tai oikeestaan tänään toi on (.) On vietetty tytön synttäreitä ja oon herkutellut luvattoman paljon... miisuliisa, tähän oloon voisin ottaa ton sun pahoinvoinnin, mutta koska on mahdollista, et alan tästä kohta voimaan omastakin takaa pahoin, niin ei kiitos. Huomenna pitäis jaksaa taas töihin. Ei jaksais, mut kai se on pakko...

BellaMarie 6+0
 
tervetuloa uusille :heart: :heart:

olisko käyny niin et tänään olis vähä parempi päivä ku on ollu? ei juurikaan pahoinvointia ja pönttöä ei ole tarvinnu halailla... oliskohan se tehny ku mies toi aamupalan vuoteeseen et sit ei sitä pahoinvointia tullu... vois ottaa tavaks :LOL:

memmu ja toukka 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tammitähti:
kaikilla tuntuu olevan rinnat kipeenä tai turpeena, oonko ainut kellä ei ole?
Mulla ei ole :wave: Ekaa varttuessa (s. -05) oli aluksi rinnat tosi kipeät, n. viikolla 7-8. Mutta sitten nää - 07 ja -08 syntyneet eivät antaneet mitään merkkiä itsestään ennen potkuja. Eikä nytkään tunnu juuri miltään. Ihan ajoittain tuntuu kihelmöintiä rinnoissa, mutta ei muuta.

Onko muita vuorotyöläisiä? Minä en tee onneksi yötä, mutta ns epäsäännöllistä jaksotyötä eli mulla saattaa olla 7 päivän työputkia, jossa iltaa ja aamua sekaisin (eilen olin iltavuorossa ja tänään aamussa). Tällä hetkellä tuntuu tosi raskaalta, saa nähdä kuinka tässä jaksaa, kun on kotona lapset ja huusholli huollettavana (lapset ei ole päivähoidossa), sitten on vuorotyö ja masukki vielä sekoittamassa pakkaa. En kyllä ala mitään sankaria esittämään, otan saikkua jos vaan siltä tuntuu!

Miten siitä testin teostakin hujahti jo melkein 2 viikkoa, mihin tää aika menee!? Vaikka toisaalta tiistainen ultra on niiiiiiiin kaukana....

Karhuntassu ja Alpo, jotain 6+

(hui mikä ukkonen iski tänne, pelottaa :( )
 
mä teen myös vuorotyötä ja nyt tuntuu kyllä kans tosi raskaalta varsinkin illan jälkeen aamut. öitä minäkään en ainakaan joudu tässä enkä ensi listassa tekemään katsoo sit mitä heinäkuun listassa on..pakko se on vain jaksaa kun ei oo vakkari työtä niin ei parane alkaa valittaa mistään.
 
Ultrassa käyty tänään. Näkyi ihan oikeassa paikassa alkanut raskaus ja raskauspussi. Ultraaja oli sitä mieltä raskauspussin koosta päätellen että raskaus on alkanut odotettua myöhemmin. Sykettä ei vielä saatu näkyviin.
Sain uuden ajan viikon päästä, toivottavasti siellä sitten näkyy sykekin.
=) En kyllä osaa alkaa murehtiin tai miettimään tuulimunan mahdollisuutta. Menkat on kieltämättä saattaneet alkaa 2-4 päivää odotettua myöhemmin senpä takia testasin vasta jotain 39/28 eli ihan mahdollista että ovulaatio on ollut myöhemmin.

Raskausoireetkin vahvistuu. Iltaisin on kuvottava olo ihan kuin viime raskaudessakin ja väsymys on ihan kamalaa. Rinnatkin tuntuvat erilaisilta.

Karkki & 6+5 (nettilaskurin mukaan...)
 
Heijj uusia..kiva juttu! B)

Siis mä en voi käsittää, olen nyt ollut 2 vuorokautta, ns. dieetillä (mulla dietti tarkoittaa sitä että, en syö mtn missä ois sokeria..ja myös kaikki pullat, tortut, piparit ja vaaleat leivät olen jättänyt pois) ? ja parin päivän aikana olen kävellyt noin 7,5 km..
Niin on lähtenyt 2 kg !! painosta pois tämän 2 vrk:den aikana...miten tää voi olla mahdollista?? Siis kuluttaako tämä raskaus niin paljon, että kun rupeaa syömään terveellisesti, niin sitten rupeaa paino tippumaan vai johtuukos se minun ylipainostani? :eek: :eek:

Mies aloittaa tänään taas yövuorot ja ne kyllä veroittaa koko perheen olemista. Toinen kun on yöt poissa ja päivät nukkuu...niin menee siinä vallan itselläkin pasmat sekaisin. Onneksi on vaan tälläkertaa 3 yötä :attn:

Karkille onnea ultrakuulumisista :hug:

Joku taisi kirjoittaakin jossain vaiheessa tuosta nukkumisasennosta. Eli siis kuinka moni vielä nukkuu vatsallaan? Mä nukkuisin jos pystyisin..olen koko ikäni mahallani nukkunut ja nyt yöt tuntuu olevan yhtä tuskaa...eihän se pieni toukka vielä millään muotoa vahingoittuisi jos jatkaisin vattallani nukkumista, mutta mun mielenrauhan takia, olen plussasta asti nukkunut taas kylelläni...ei vaan voi jotenkin olla mahallaan, pelkää että toista sattuu tai jotain :ashamed: :$ Kylkiasennossa saan parhaimmat unet kun laitan yhden tyynyn jalkojen väliin ja toisen käsien väliin... :p

Pt ja toukka 5+3 :heart:
 
pikkutoive Meillä mies alotti juuri yövuoroa tekemään! 22-06. Eka yö oli mulla tuskii en osannu nukkuu yksi. :( Mutta ei mua vielä oo ottanu pahasti pannuu et toinen nukkuu sit 1-2 päivällä. :D Saa kuitenki sitte olla päivisin, ku jos olis iltavuoroa se olis 14-22. Siinä ei yhtää kerkii olla yhdessä. Ja rahaaki tulee aikas paljo enemmän. Mietin vaan että ites toi mies ite jaksaa tota, juhannuksee asti olis.
 
Huomenta vaan :)

Siel ois jo niinku 17 astetta varjossa...taitaa tulla kevään kuumin päivä B)

Eilen kun oltiin iltalenkillä perheen kanssa, niin kuinka ollakkaan metsätiellä eteemme osui kyykäärme...mies meinasi rattailla ajaa päälle, mutta onneksi minä huomasin ja rupesin suurinpiirtein kiljumaan, että VARO VARO! Tajushan se mieskin sitten lopulta, että kyyhän se ja etii ojasta ison kiven ja rupes kivittämään sitä niljakasta. Lopulta osui ja saaliinamme kuollut musta kyy :eek: :(
Se on nyt nuo lämpimät ilmat saanet nuo kyytkin heräämään koloistaan. Meillä on ollut aina paljon kyitä, landella kun asutaan...NE on NIIIIIIN iljettäviä että :eek: :$
Likkaa ulkona nukuttaessa on oltava tosi tarkkana ja muutenkin kun omalla pihalla köllöttelee viltin päällä...silmät saisi olla selässäkin :attn:

Oireista, Mulla ei vieläkään ole alkanut pahoinvointi/yökötysoireet...jotenkin outoa, kun ei ja rupeaa väkisinkin miettimään, että onkos siellä kaikki oikeesti hyvin...ei auta kuin toivoa parasta :p
Muita oireitakin suhtvähän. Rinnat tosiaan aristaa ja niitä sillai kihelmöi aika-ajoin...wc:ssä saa käydä kokoajan, alavatsasta nippailee välillä, hiivan oireita ja jonkinasteista turvotusta havaittavissa :eek:
Toivon hartaasti että saa pysyä näinkin vähissä... :x

Kohta jo aamulenkille tuon tsirpakan kanssa, kun ei keskellä päivää oikein voi, johtuen kovasta helteestä. =)

Pt ja toukka 5+4 :heart:
 
pikkutoive Hyii, olisin nii saanu sätkyn.. nytki vaan puistattaa ku ajattelee käärmettä. :D

Tänää mennää miehe vanhemmille. Otan kyllä koko päivä aurinkoo niitte iiiisolla terassilla. Siks sinne mennäänki, ku pitää vissii kunnostaa vielä sitä, viime kesänä valmistu kyllä.

Kuka se puhu että syö ku hevonen ja paino tippuu? Mulla on koko ajan nälkä, näin aamusinki.. ku yleensä saatan olla pitkään päivää enneku ees tulee nälkä, Ni kappas paino -1kg. No multa saa vaikka 4kg lähtee jos siltä tuntuu. :LOL:

icefairy&Linnun Lyy 5+1 PS. koitetaan olla hiljaa tästä raskaudesta, aateltii vasta ultran jälkee kertoo, ku vimeks kerrottii heti ja kuis kävikään. :(
 
Täälä taidetaan hienon päivän kunniaksi lyödä hanksat tiskiin ihan lopullisesti. Rupesin eilen epäilemään tätä mun oireettomuutta. Ei pelkkä oireettomuus yksinään, mutta lisättynä niillä parin päivän kauheilla mahakrampeilla ja tällä ruskella vuodolla, joka vaan jatkuu ja jatkuu... Niin meninpä sitten eilen tekemään apteekin oman raskaustestin, eli saman jonka viikko sitten. Viiva ei ollu vahvistunut yhtään, pikemminkin hieman haalistunu. Tänään oli pakko käydä aamusta aapteekin kautta tuhlaamassa viikkonäytölliseen digitestiin. Tulos "raskaana 1-2". Eli sama tulos, joka tuli jo melkein 2 viikkoa sitten. Tänään pitäis olla jo 6+1, eli reippaasti ton digitestin asteikolla 3+. Mitä tästä muuta voi päätellä, että tuola masussa ei muuta kasva, kun tuulimuna :'(

Tosi jeejee tässä nyt reilu viikko vielä ootella sitä ultraa, mutta ei kai sitä muutakaan voi. Eipähän enää elätä turhia toiveita sen suhteen. Haluis vaan päästä nopeasti uudestaan yrittämään, eikä "tuhlata aikaa" odotteluun. :/ Tätäkin plussaa ooteltiin se 6kk, niin kauankohan seuraavaa?! Tuntuu, että kaikki muut onnistuu kerrasta, eikä ainakaan kellään "ei me edes yritetty" raskaaksi tullella ole mitään ongelmia, vaan taatusti kaikki menee hyvin ja syntyy terve lapsi. Nallekarkit ei totisesti mene tasan :'(

PS. Anteeks, että pilaan teidän muiden päivää mun negatiivisuudella :ashamed:
 
Hellureit taas B)

Aamulenkki (2,5 km) likan kanssa tehty ja ei tullut yhtään käärmettä vastaan tällä kertaa :LOL:

Laskelkelin huvikseni tuota painoindeksiä ja mulla se ois niinkin hurja kuin 39...joten jos jollakin on 10kg ylimääräistä, niin saapi olla tyytyväinen ettei ole tälläisiä lukemia kuin allekirjoittaneella :hug: Siis jokainenhan on omien kilojensa vanki tavallaan ja omat lukemat aina tuntuu niin hurjilta..jne...ja en halua vähätellä missään nimessä kenenkään edes vähäistä ylipainoa, kerroin nyt vaan lohdutukseksi kaikkien "ylipainon" kanssa kamppaileville oman indeksini... :hug: :heart:

Oireista: hajuaistini parantunut huomattavsti..tuo aamuinen lenkki oli oikein hajujen juhlaa...metsälenkillä oli jos jonkunlaista haisteltavaa...puuhakkuuta, öisen kevätsateen jäljiltä maa, järvenranta...jne ja kyllähän kaikki varmasti tietää miltä metsä tuoksuu aamunraikkaudessa... :)

Pt ja toukka 5+4 :heart:
 
Jokohan tuota uskaltaisi liittyä mukaan... Alkuviikosta tein plussatestin, jotenkin tuntuu niin uskomattomalta koko juttu! Tänään tein huvin vuoksi vielä aamulla ovulaatiotestin, johon ilmestyi huomattavasti vahvempi viiva kuin mitä kontrolliviiva on,josko se sitten olisi totta.. <3

Tosiaan, laskettu aika olisi 17.1, ikää minulla on 22, synnytyssairaalana OYS ja toinen lapsi olisi tulossa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanmar82:
Täälä taidetaan hienon päivän kunniaksi lyödä hanksat tiskiin ihan lopullisesti. Rupesin eilen epäilemään tätä mun oireettomuutta. Ei pelkkä oireettomuus yksinään, mutta lisättynä niillä parin päivän kauheilla mahakrampeilla ja tällä ruskella vuodolla, joka vaan jatkuu ja jatkuu... Niin meninpä sitten eilen tekemään apteekin oman raskaustestin, eli saman jonka viikko sitten. Viiva ei ollu vahvistunut yhtään, pikemminkin hieman haalistunu. Tänään oli pakko käydä aamusta aapteekin kautta tuhlaamassa viikkonäytölliseen digitestiin. Tulos "raskaana 1-2". Eli sama tulos, joka tuli jo melkein 2 viikkoa sitten. Tänään pitäis olla jo 6+1, eli reippaasti ton digitestin asteikolla 3+. Mitä tästä muuta voi päätellä, että tuola masussa ei muuta kasva, kun tuulimuna :'(

Tosi jeejee tässä nyt reilu viikko vielä ootella sitä ultraa, mutta ei kai sitä muutakaan voi. Eipähän enää elätä turhia toiveita sen suhteen. Haluis vaan päästä nopeasti uudestaan yrittämään, eikä "tuhlata aikaa" odotteluun. :/ Tätäkin plussaa ooteltiin se 6kk, niin kauankohan seuraavaa?! Tuntuu, että kaikki muut onnistuu kerrasta, eikä ainakaan kellään "ei me edes yritetty" raskaaksi tullella ole mitään ongelmia, vaan taatusti kaikki menee hyvin ja syntyy terve lapsi. Nallekarkit ei totisesti mene tasan :'(

PS. Anteeks, että pilaan teidän muiden päivää mun negatiivisuudella :ashamed:

Hei, sä et varmastikaan pilaa kenenkään päivää ja kaikki varmasti ollaan siun tukenasi hyvässä ja pahassa :hug:

Mut eikös se ole tärkeintä että siihen raskaustestiin tuli se teksti että raskaana...kyselee tyhmänä?? Mä en vielä kuiteskaan löisi kirvestä kaivoon, ennenkuin asia on lopullista...AINA ON TOIVOA!
Koittasit saada jtn muuta ajateltavaa (helpommin sanottu kuin tehty) tai sitten hakeudut äitiyspolille ja selvität asian kertaheitolla...VOIMAHALIT täältä sinne :heart: :hug:
 
Sanmar paljon haleja täältä myös :hug: :hug: Jos on ollut vaikka vain ihan laimee pissa tms.? Saat varmaan äippäpolilta ajan aikasemmalle, kun selität tilanteen, ainakin verästä voisit pyytää hcg arvon :hug:

iitulle tervetuloa joukkoon :wave:

painosta kyllähän se aineenvaihdunta nopenee raskauden aikana :) Itse en ole uskaltanut vaa'alle astua :ashamed: Just pääsin vasta normaalipainon puolelle, kun sain tietää olevani raskaana eli normaalipainon ylärajalla mennään. Syötyä on tullut ehkä vähemmän kun aikasemmin, kun ei jotenkin tee mieli mitään :ashamed:

).( Täällä närästystä ilmassa eikä mitään lääkkeitä töissä mukana :| Eilen illalla iski kamala huono-olo ja aamulla ei taas mitään.. Hajuaisti myös mulla parantunut ja haistaa kaiken jotenkin super hyvin, osa hajuista ei ehkä tarvisi niin paljon haista :LOL: mulla rinnat on ajoittain kipeät ja kasvaa ja sitten taas hetken päästä ei ollenkaan :p vatsanippailutkin on vähentynyt huomattavasti, mikä toisaalta on ihan mukavaakin. :) Ultra olisi sitten seur. tiistaina, ajoissa on, mutta näkeepähän, että oikeassa paikassa asustelee ja näkee pienoisen palleron siellä :heart:

tunteeko teitä kukaan vielä pientä kovaa kohtaa tossa kohdunkohdalla? Itse olen ainakin huomannut siinä jotain muutosta? Kai :p :D

piupula ja paupula 5+2
 
Sanmar :hug:
Saisitko ultraa aiemmin/verestä hcg:tä?

Itsekin tuota vähäistä oireettomuutta pohtineena melkein tänään soitin ja pyysin hcg:n, mutta sekoisin varmaan niistäkin ja kävisin niissäkin kokeissa jatkuvasti. Täytyy vaan odottaa torstain ultraa.

Painosta, mä en oo koskaan ollut näin pyöreä, olen siis just vielä normipainoinen, mutta pari kiloa on tullut kevään aikana. Olen kyllä salilla käynyt ja zumbassa, eli lihastakin on jo vähän tullut, mut nyt piti kesän aikana laihduttaa kovilla pyörälenkeillä... Mies vaan ei ole vieläkään saanut pyörää korjattua, tänään on viimeinen "eräpäivä" se rengas vaihtaa :kieh: tai mustaksi muutun..... Nyt on nälkä koko ajan, joten ei tääkään hyvä.
 
Kiitos hirmusti haleista pikkutoive, piupula ja vappupommi :hug:

Äsken vessassa käydessä tuli jo punaista verta ja musta hyytymäköntti, joten ehkäpä kohtu alkaisi tyhjenemään itsestään... oikeastaan toivon jo sitä, että vuotaisi nyt sitten kunnolla pois. Ei enää jaksaisi tuota ainaista tiputteluakaan. ajattelin, että varaisin yksityiseltä ajan ensi torstaiksi, sillon on viikkoja 7+0, niin saisi hommaan selvyyttä jo ensi viikolla. Epäilen, että eivät äippäpolille ottaisi kuitenkaan aikaisemmin, kun ennen tuota 7 viikkoa kai ei voi mitään varmaksi sanoa. Paitsi se hcg tietysti kertoisi jo jotain ennen sitä...voi syvä huokaus :/

Huomenna ois serkun häät ja en tiiä miten jaksan ne ja ne vauvat, joita häissä on aina.... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanmar82:
Kiitos hirmusti haleista pikkutoive, piupula ja vappupommi :hug:

Äsken vessassa käydessä tuli jo punaista verta ja musta hyytymäköntti, joten ehkäpä kohtu alkaisi tyhjenemään itsestään... oikeastaan toivon jo sitä, että vuotaisi nyt sitten kunnolla pois. Ei enää jaksaisi tuota ainaista tiputteluakaan. ajattelin, että varaisin yksityiseltä ajan ensi torstaiksi, sillon on viikkoja 7+0, niin saisi hommaan selvyyttä jo ensi viikolla. Epäilen, että eivät äippäpolille ottaisi kuitenkaan aikaisemmin, kun ennen tuota 7 viikkoa kai ei voi mitään varmaksi sanoa. Paitsi se hcg tietysti kertoisi jo jotain ennen sitä...voi syvä huokaus :/

Huomenna ois serkun häät ja en tiiä miten jaksan ne ja ne vauvat, joita häissä on aina.... :'(
EIKÄ...voi kurjuuksien kurjuus...oon tosi pahoillani... :hug: :heart:
 

Yhteistyössä