*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Mutzilla: Voi itku! Kurjaa kun omalta äidiltä vielä tuommoista kuulee. Niin ja toivottavasti sulta kaikki vuodot loppuu.

Miisuliisa: Sullekin paljon tarrasukkia!!!

Sanmar: Oon käyny molemmissa aiemmissa raskauksissa alkuraskauden ultrassa siinä 7-8 viikon vaihteessa ja molemmilla kerroilla vastasi vähän pienempää. Mutta kaikki on kuitenkin ollut hyvin ja mennyt loppuun asti hyvin. Tosta hierontajutusta mietin, et mun kaveri on urheiluhieroja niin se aina kysyy, et onko jotain erikoista terveyteen liittyvää. Et vissiin ainakin kannattais kertoo, et on raskaana. Jos liittyy jotenkin joihinkin akupisteisiin. Kun eihän piikkimattoakaan sais raskaana käyttää. Ja mä en ite oikein pysty makaamaan mahallani näinkään alussa, jotenkin vaan rupee aika nopeesti tuntumaan inhottavalta mahassa. Ja se on ärsyttävää, koska nukun normaalisti suurimmaksi osaksi mahalleen. Ja tää siis liitty siihen et jos makasit hierontapöydällä.
 
ihana kuva minkyllä! mä uskon että tuo veri on siitä kun sitä on ultralla sörkitty ja paikat vähän hellempänä nyt raskaana ollessa.

joku kyseli selkäkivuista! niitä mulla ainakin on. selkä tuntuu jotenkin väsyneeltä..sellasta ihme kipua.
ja mahalla tuntuu sellanen ihme venytyskipu ihankun munasarjat räjähtäis tosi inhottavan tuntuinen.ei mikään kova vaan sellanen lievä typerä hommelli.


täälä taasen aamusella vuoteli tip tip ja vielä päivälläkin tiptip kirkasta verta. nyt illalla ollut ruskeaa tuhrua.
hcg oli noussut HYVIN 13850 oli arvo nytten! ja huono olo on AIVAN jatkuvaa ja kamalaa kun tuntuu et ois 24/7 mahatauti. hitto jos näistä oireista viel turhaa pitää kärsiä.no huomenna on se ultra ja sit viisaampi ehkä toivonmukaan..

tässä vielä tuo miten tuo hcg nyt noussu (en enään muista tarkkoja lukuja)

4+0 353
4+2 575
4+4 1050
5+4 13850

eli kai tuo on ihan hyvin noussu nyt vaan rupesin ressaan et jos sen pitää tuplaantua niin miks se noin paljon on nyt noussu?
 
Heipä hei!

Olin jo aivan valmis heittämään hanskat tiskiin aamulla raskauden suhteen. Eilisten mahakipujen jälkeen heräsin aamulla pirteämpänä kuin aikoihin. Ei kuvottavaa oloa, ei mitään! Mutta hetkenpäästä tuttu kuvotus alkoi ilmaantua ja lähes koko päivä mennytkin sohvalla maaten. Mitään ei tee mieli syödä ja kun ei syö olo pahenee. Ja kun syö, niin ruoka pyörii suussa eikä mene alas! :/ Sain kuitenkin itseni ylös ja lähdettiin tytön kanssa kauppaan. Ja voi vitsi mikä ilma! Ottipas päähän, etten aikaisemmin päässyt ulos.

Mutta parin viikon päästä neuvola ja sitten toivottavasti näkee jotain heidän aatamin aikaisella ultralla.

Mutzilla kuulostaa tosi ikävältä tuo teidän riita äitisi kanssa. Jotenkin sitä niin paljon arvostaa tukea omalta äidiltä raskausaikana. Mutta onneksi sitten on kuitenkin hyvä suhde anoppiin, niin on joku jonka puoleen kääntyä. :hug:

Minky :hug: toivotattavasti vuoto tosiaan johtui vaan ultrauksesta.

Edellisessä raskaudessa olin myöskin sokerirasituksessa. Onneksi pääsin makaamaan, muuten en olisi varmaan kestä ytkään. Yyyyh.. etova ajatus jos/kun taas joutuu. :$

Sanmar: hyvä, että sait vähän mielenrauhaa ultrasta! Hieronnasta en kyllä tiedä... mutta ehkä voi käydä niin kauan kun pystyy olemaan vatsallaan?!?

Miisuliisa: hyvältä näyttää tuo hcg:n nousu! :)
 
miisuliisa: Eikös Hcg: pitäis tuplaantua joka toinen päivä, ihan hyvältähän toi vaikuttaa jos aattelee näin jatkoa tosta 4+4 tilanteesta:

4+6 2100
5+1 4200
5+3 8400
5+5 16800

Huomenna siis "pitäis olla toi yli 16000, eli hyvinhän toi osuu väliin. Ja pahoinvointihan on hyvä merkki istukan toimivuudesta.
 
Hui ku oli taas tullu tekstiä vuorokaudessa. Nyt pitäis sit muistaa mitä piti kommata ja kenelle :ashamed:

Tervetuloa joukoon LillyWhite peesaan muita ja totean että jostain syystä se pää on suhteellisen sekaisin joka kerta. Nytkin vaikka kolmatta odotan ja edellisestä vaan pari vuotta aikaa, niin tuntuu etten mitään muista :D Ainoastaan sen fiiliksen kun synnytyssalissa sai pikkuisen rinnalle. Se pyyhki koko raskausajan mielestä!

tervetulotoivotus myös Karkki81:lle, hyvää vuosikertaa! :LOL:

Karhuntassu: sotilaskouluun Sveitsin Alpeille - toi oli NIIN hyvä :LOL:

Mutzilla :hug: inhottavaa jos oma äiti on tuollainen. Mulla anoppi oli juuri samanlainen aiemmin, mutta nyt kun on vähentänyt juomista niin on alkanut olla paljon kivempi ja lapsetkin tykkää nykyään ihan tosissaan mummosta.

Minky ihana kuva ja luultavasti vuoto johtui ultauksesta, mulla ainakin sisäkautta tehdyn ultran jälkeen tuli suht runsaasti kirkasta verta (tosin ultraaja varoitti jo etukäteen että aika usein niin käy, joten osasin odottaa).

pikkutoive mulla tehtiin sokerirasitus ed. kerralla ja oli ihan puhdas. Olen kyllä normipainoinen (bmi 22), mutta pissassa oli jotain - olisinko ehkä laittanut liikaa sokeria puuron päälle :D Oli kyllä kamala kokemus kun verensokeri sahas ylös ja alas ja muutenkin oli vielä silloin pahoinvointia... :x En halua kokea ikinä uudelleen!!!

miisuliisa hyvältä näyttää nousu, luulisi että kaikki on hyvin kun noin reilusti nousee!

).( ei mitään uutta. Tänään jätin päikkäri väliin ja siivosin ihan intona että saa huomenna sitten jäädä sohvalle makaamaan ja viettämään pitkää viikonloppua :D Koiran kanssa käytiin pyörälenkillä ja olihan kyllä mahtava ilma. Päivällä täällä tuuli jonkin verran. meinasi muutama ärräpää päästä ku kotia poljin (mulla työmatka 4,5km ja kuljen pyörällä aina - säällä ku säällä vaikka autokin pihassa olisi :LOL: ).

Mussu ja ? 6+1
 
Puhetta oli tuosta ylipainosta ja voin täältä vilkutella että minä myös! Paino on mennyt viimeiset 5 vuotta jojon lailla, ja valitettavasti nyt BMI jossakin 28 suunnilla. Pelottaa että miten neuvolassa suhtaudutaan, mutta mukavaa että en ole kai ainut =)
Lisää oman navan asioita, mutta eikös raskausaikaan pitäisi kuulua väsymys? Mua ei väsytä, ei sitten yhtään! Viime viikolla vetelin 3 tunnin päikkäreitä, mutta plussauksen jälkeen olen energiaa täynnä :saint:
Lyhyesti yhteiseti kaikille (yritän poistua täältä surfailemasta itseäni lisää sekaisin):
Nyt kaikille tarrasukkia ja kuumaliimaa matkaan! Hus pois tuhrut ja tiputtelut! :attn:
 
LillyWhite hmm.. ei mullakaan mitään älytöntä väsymystä ole... Eilen oli hieman pahoinvointia ja rintojen kihelmöntiä ja nyt tänään ei ole ainakaan näin aamusta mitään.. Isosiskolla oli alkanut vasta rv 8-> pahoinvoinnit yms, et kait ne joskus pukkaa tai sitten pääsee ilman pahoinvointia läpi koko raskausajan.

misuliisa Hyvinhän tuo hcg on noussut :) Tuu sitten kertomaan ultra kuulumisia tänne :)

misuliisa ja minky Toivottavasti tiputtelu on täysin harmitonta ja kuuluu vaan täläkertaa teidän raskauteen. :hug: Olisin kyllä itsekkin paniikissa ja miettisin pääni puhki, jos omalle kohdalle sattuisi. Paljon voimia teille :hug:

Mutzilla On varmaan henkisesti raskasta, kun toinen laukoo mitä sattuu suustaan, mulla on iskän kanssa välillä sama tilanne. Onneksi kuitenkin anoppi on tukena sinulle :hug:

).( Kuten tossa jo akasemmin mainitsin, niin ioretita ei juurikaan ole... Tissit on hieman kipeät, joka yö olen herännyt hirveeseen pissahätään ja tänään väsyttää vaan sen takia, että kissa herätti mut jo neljältä aamulla, annoin sille periksi varttiavaille viis ja menin antaa ruokaa sille... Yleensä herättää mut vatsa viiden pintaan .. :p

piupula ja paupula 5+0 *POKS*
 
sokerirasituksesta täälä myös siinä kerran käyty ku ylopainoa on.. meni ihan hyvin. litku oli pahaa vaa sen juomahetken ja se tosiaan täytti vatsan että nälkä ei ollut. Kello kädessä sit istuttiin aulassa ja luettiin lehtiä kaks tuntia..

mrsa otetaanko jostaki teistä toikoe ? minusta luultavati otetaan ku ekan kans otettiin myös... hoitotyössä olen.... siitä en tykkää :kieh:

Kyllä tässä vaiheessa läeisten tuki on ihanaa ja onneks minun äitini otti asian tosi ilosesti... miehen äidille kerrotaan varmaan vasta puolenvälin jälkeen :D

oireet pahoinvointia on ( eilen halailtiin wc.een pönttöä), mihkään ei uskalla mennä ku pelkää et laatta lentää. Väsy on aivan hirveä, sellaset 2 h päikkärit täytyy saada otettua. it mua pelottaa ihan hirveesti tuleva, tää on ihan hirveetä.... mitä jos en pärjää kahden kans?
Vatsa on ruvennu oleen sekasi nyt aamusin.... niimpä eka sain toimittaa sitä levolacilla... niin nää jutut muuttuu....

memmu ja toukka 7+2
 
Ompa paljon kirjoteltu!! :D Tervatuloa uusille, niitä taisi olla 2 klp!

Oon iha aamu pöpperössä et nyt en millää jaksa alkaa niitä nimiä maalaamaa mutta..

Minky, hyviä ultra kuuluimisia. <3

Itselläni on ollu selkä kipee ja kovin onki. :/ Ja sokerirasituksessa en ollu viimeks.. nyt ne on vissii tarkempia ja joudun.. hyihyi pelottaa jo valmiiks.
 
kohdun sisällä näkyi raskauspusi ja ruskuaispussi :heart: vuotelulle ei keksinyt syytä sanoi että seillä ehkä joku pieni hematooma joka vuotaa. ens ke uusi ultra jossa pitää jo näkyä alkio ja ehkä sykekkin. väläytti pienen mahdollisuuden tuulimunasta johon minä sanoin että no näillä viikoilla 5+4 ei mitään muuta vissiin kuulukkaan näkyä..No sen näkee sit ens ke mitä siellä näkyy. Sanoi että alkuraskauden vuotelut on kovin yleisiä mutta niihin liittyy aina suurempi km riski joten..saipahan taas uuden asian mitä stressata!

aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille.. mä lähdne viettämään päivän piiitkään iltavuoroon.

miisuliisa ja tippa 5+4
 
Tulen täältä listan ulkopuolelta valamaan uskoa :)
miisuliisa Mulla esikoisen raskaudessa vuoteli vähän koko raskauden ajan, eikä ollut istukka lähellä kohdunsuuta, ei kaksoisraskautta, joista toinen olis vuotanut ulos (nämäkin voi aiheuttaa vuotoja), mulla epäiltiin kohdun ulkopuolista, keskenmenoa ja vaikka mitä, läpi koko raskauden ja aina sain olla sydänkurkussa päivystyksessä, vieläkö se pieni sydän siellä sykkii ja niin vain KOSKAAN ei ollut missään mitää, normaali raskaus ja meille syntyi täysiaikaisena käynnistyksellä pieni terve poika :) Joten koita nauttia raskaudesta ja muistaa, että useimmiten tuollainen pieni vuoto on ihan harmitonta :hug:

Muillekin "tutuille" tsemppiä, ja miksei tietysti samalla kaikille muillekin :heart: :D
 
miisuliisa ihania uutisia, toivottavasti viikon päästä vielä ihanempia

mulle paukahti taas kaupungilta asuntotarjous: 99,5 neliöinen viisiö, sitä ennen tarjosivat 68 neliöistä kolmiota, huoh :headwall: miksi ei ole noin 85 neliöistä neliötä, niih, sellanen me tartettas eikä viittä huonetta |O

Mutzilla ja tirriäinen 5+4
 
Ihanaista aurinkoista päivää kaikille mammoille B) :heart:

Miisuliisa hienoa! :hug:

Tänään oltu pihan kimpussa...puutarhakeinua, kalustoa ja likan keinua pystyttelemässä...kyllä voi olla ihanaa kun tuli kesä B) :D
Toivottavasti tulisi oikein intiiaanikesä...viime kesänä en jaksanut oikein nauttia kesästä/heltaistä, kun oli niin valtava vatsa jo siinä vaiheessa :eek: :$
Mutta tänä kesänä aioin nauttia täysin rinnoin.. =)

Alotin aamulla terveellisemmän ruokavalion...sokerit ja suht rasvaset ruoat karsin kokonaan poies...päivittäinen polly-pussi jää syömättä ja joka päivä olen luvanut että käyn lenkillä, edes pienehköllä (n. 2km)...saas nähdä rupeaakos tuloksia syntymään... ;)

Nyt vielä pihahommiin :)

Pt ja toukka 5+2 :heart:
 
Aurinkoista päivää kaikille :heart:

Ihania uutisia Miisuliisa :heart: Mulla täälä tuli melkein kyynel silmään, kun luin sun viestin (itken nykyään kaikesta) :D Mutta antaahan toi muillekin tiputtelijoille toivoa =) Kuinka pitkä kierto sulla yleensä on? Mietin, että itselläni vähän pidempi kierto (29-33), että voisikohan sillä olla vaikutusta, ettei itselläni näkynyt kuin se yksi "pussi" vai mikälie olikaan, vaikka käytiin ultrassa aika samoilla viikoilla.

Ja kiitos Bellamarie lohduttavista sanoista! Eipä itsellä tullut mieleenkään, että hieronta ei välttämättä tekisi hyvää. Täytyy varmaan perua seuraava aika :eek:

emeliina kiva, että kivut menivät pois :hug:

En tiedä millä sais pidettyä mielensä rauhallisena ja positiivisena? Koko ajan pyörii mielessä, että entäs jos tuola masussa ei kasvakaan mitään, on niin oireeton olokin ollut tänään...tuun hulluksi! No, ehkä toi aurinko piristää. Eli taidan lähtee (vihdoin) töistä kotiin ja nauttimaan tosta säästä B)

Sanmar + pikkupapu 5+6
 
sanmar82
mulla kierto 32-33 ja olen sata varma et hedelmöitys on tapahtunut 17.4 eli kp 20/33
tuon ultran jälkeen mulla on nyt tullut taas vähän enemmän verta, mutta ihmekkös tuo kun se niin kovakourasesti rönkki ja tökki sillä kepukalla! meinasin jo sanoo et älä noin kovasti :/

nyt nukkumaan! väsyttää ihan hirveesti..

miisuliisa ja tippa 5+4
 
Huomenta pinoon! =)

Miisuliisa onko tosiaan niin että oli kovakourainen lääkäri? Inhottavaa tuollainen, mä oisin ainakin sanonut että vähän hellävaraisemmin, kiitos, raskaanakun yleensä ollaan herkempiäkin :ashamed:

Voih ! Tuttavaperheen pojalla on parvorokko ja ollaakin nyt oltu tekemisissä, kun ei tiedetty tuosta ja nyt pelottaakin että ois saanut tartunnan... :| Mulla ei ole mtn hajua, että olenko sen sairastanut vai en :$ Aika näyttää, miten käy... :eek:

Tänään kaupungille markkinoille. Toivottavasti ei nyt tule vettä kuin esterin ******! ainakin luvattu ois ukkosrintaman poikasta just tähän suuntaa.. :(

Kuullaan taas :)

Muoks*ja Ps..meillä hedelmöitys satavarmasti tapahtunut 20.4...koska se on ainut kerta kun peitot on heilunut viime kuussa ovulaation aikaan :LOL:

Pt ja toukka 5+3 :heart:
 
Heissan ja tervehdys uudelta jäseneltä. Jokohan sitä pikkuhiljaa uskaltautuisi näillekin areenoille. Eka kertaa pulkkamäessä, eikä tässä enää olla edes nuorimmasta päästä. Onko täällä muita kolmekymppisiä ekakertalaisia? Toisaalta ikä on vain numeroita, joten eipä tässä muuta kuin rennosti ja löysin rantein! Oletteko muuten käyneet jo varhaisajan uä:ssä mun on varmaan pakko hakeutua ihan oman mielenrauhani kannalta. Ensi viikolla olisin ite menossa.
Niin ja: La 7.1.10/Katianne/34/JS/-
 
Tervetuloa uusille!! :)

Täällä käyty salilla pitkästä aikaa ja ohjaaja saa tehä mulle sen tän raskauden mukasen kuntosaliohjlmanki nyt sitte. Bodyattack saa nyt jäädä, ku se on nii kauheeta pomppimista. :p
Mulla on alaselkä.. tai lonkka vai miks sitä nyt kutsutaa, ni oikeelle puolelle särkee iha kauheesti. Tosi kipee. :/ Eile illalla ekaa kertaa ei närästäny, 6 iltaa sitä sit kestiki.. onkohan huono vai hyvä juttu? :D Tissitkää ei nii kovin arat oo, mutta väsyny olen ja kovin. Hooh hoh. |O
Vkl varmaa pitää olla pojan kanssa paljon ulkona. Eilenki oltii 2 kertaa ku oli nii lämmi. <3

icefairy&Linnun Lyy 5+0 POKS <3
 
Päivää ja tervetuloa uusille :flower:

Jaahas, tänään piiitkästä aikaa taas jumppailemaan :) Oli tossa melkein 3viikoln tauko, mutta teki kylläihan hyvää :) Ai että oli ihana nukkua tänään pitkään :) Ei oo kyllä tullut nukuttua lähemmäs kahteentoista pitkään aikaan, että kait sitä uni sitten enemmän maistuu sitten :D Hajuaistikin on parantunut huomattomasti ja tänään on alkanut närästämään ja nälkä on ehkä useammin :) Niin ja koti pitää pitää siistinä :LOL:

kuinka moni on alkanut kiinnittää syömiseen paljon huomiota? Itse havahduin tänään jotenkin enemmän tähän, syön kyllä muutenkin terveellisesti ja säännöllisesti, mutta nyt viime viikon ei ole tehnyt mieli syödä ollenkaan ja on tullut syötyä vähemmän kuin ennen... :/ :ashamed:

piupula ja paupula 5+1
 
Oukkidoukki, allekirjoittaneella rv6+0, eikä oikeestaan ole ollut minkäänlaisia vaivoja, vaikka kuinka kroppaa kuullostelisi. Sehän tässä juuri jännittää ja hermostuttakin. No, eihän se ole kiveen kirjoitettu, että mitenkään suuremmin välttämättä pitäisi kaikkien oirehtiakaan.

Katianne ja Petit Macaron 6+0
 
Täällä kans tosi oireetonta odottamista ja odottavan aika tosiaan on PIT-KÄ! :) Menkkamaiset vatsakivutkin on loppuneet ja välillä vaan nipistää kun nousee nopeasti esim. tuolilta ylös. Rinnat ihan vähän arat, ei pahoinvointia yms. Jotenkin sitä vaan haluais oireilla enemmän, että olis sellainen olo, että ON raskaana. Kauttarantain äidilä kyselin niin eipä silläkään ollut juuri mitään oireita, ei pahaaoloa. Migreenin sai silloin, kun mua odotti. Varhaisultra vasta rv 8+3. Eka tässä odotellaan ja ikää kesäkuussa 31v.

Marde ja Milli 5+4
 

Yhteistyössä