*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

emeliina :hug: Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin :hug:

Lillywhite tervetuloa joukkoon mukaan :) Aluksi mullakin kaikki meni ihan yli, vaikka olin vuoden jo lukenut kaikkea mahdollista, kyllä sitä saa ajatukset kasaan, eikä sitä sitten olekkaan niin paljon kaikenlaista, vaikka kaikkea pikkuhiljaa tuleekin eteen :)

).( *nuuuuh* täällä oireet nostaa hieman päätään, ainakin hajuaisti on parempi, kuin aikasemmin ja nyt toista päivää hieman kuvottavaa oloa aamusta ja eilen unta piisasi paljon ja aamulla väsyttää... :) Jos sitä vaikka pikkuhiljaa alkaisi tuntumaan siltä, että raskaana ollaan. Ajattelin jotenkin, että tulee heti kamalat oireet päälle :D
 
Tervetuloa Lillywhite ja lohdutukseksi kerrottakoon, että mulla on takana 14v ura hoitajana ja raskaus on vuoronumerossaan neljäs ja silti olen ulalla kuin lumiukko. Ehkä jotkut asiat sujuu helpommin, kun kaivelee muistia mutta ison osan olen joutunut googlettamaan ja muutenkin miettimään alusta :D Ja mulla sentään synnytyksiä -05, -07 ja -08 että ei nyt ihan kamalasti aikaakaan ole edellisistä :saint:

Mulla on nyt hyvä olo ja luottavainen mieli raskaudesta. Ihanaa kun jo viikon päästä näen, jos ja kun siellä masussa sykkii pieni sydän! Muistakaa sitten muutkin heti laittaa tietoja kun olette käyny varhaisessa ultrassa, ja mielellään vaikka kuvankin voi linkittää, poistelee vaan henkilötiedot kuvannurkasta!

Nyt helmipuuroa hermoraukoille, meidän 3v täyttävä likka on kyllä nyt ihan pimahtanut tuon uhmansa kanssa... toivottavasti on nyt vaan loppuhuipennus, muuten mä lähetän se sotilaskouluun sveitsin alpeille :headwall:

Karhuntassu ja Alpo 7+3
 
täälä väsyttää ja tekee pahaa :ashamed: eilen tuli jo ihan hirveitä ajatuksia ku yksin sai kotona olla olojensa kans ja mihkään ei jaksa lähteä et jos ei oliskaan raskaana... sais elämän intonsa takasi :ashamed: ihan hirveetä ku niin kauan tätä toivottiin ja yritettiin......
Mutta tiedän että ku olo vaan kohenee niin paljo iloisemmin mielin tässä odotan ja nyt tulee miehellekki pitkä v.loppu, ku mies on läsnä niin ei huomaa niin sitä pahaa oloaan... on se niin tärkee :heart:

Täytyy itsekki miettiä sitä ranneketta jos ei olo helpota.. onkohan se ihan turvallinen käyttää? kyl kai ku mydään :D

Me ei aijota lapsen sukupuolta selvittää, tulee sit kumpi tahansa niin tervetuloa vaan :heart: :D

Ultraan menijöille paljon onnea :flower:
 
jaahas, taas riitaa äidin kanssa ja sille sit tokasin et minä en mihinkään isompiin pihahommiin lähde kun edellisen jälkeen tuli verta, niin se van tokas et tuliko se nyt pihalle ja niin välinpitämättömällä äänellä että ei teki oikein pahaa :'( miksi oman äidin pitää olla noin ilkeä? :'( ihan oikeesti kohta pidän yhteyttä vain anoppiini,hän on niin positiivinen aina...äitikin on välillä mukava, mutta joa alkoholia vaan on veressä (jota on usein) niin ei mitään positiivista voi sanoa :'(

no auto lähtee nyt katsastukseen ja kesälomareissun jälkeen laitan sen myyntiin jos äiti laittaa nimensä alle ja sanon irti itseni yhteisistä autoista,
miehelle pitää hommata auto syksyksi, mut eiköhän siihen mennessä saa jotain säästettyä, toivottavasti :ashamed:

Mutzilla ja rakastakin rakkaampi tirriäinen 5+3
 
Itse en henkilökohtaisesti voi käsittää tuollaisia äitejä.. aina pitäisi olla lapsensa puolella, eikä ehdoin tahdoin loukata. Itse siitä onnellisessa asemassa, että mulla on maailmanparas äiti (joka hyppää katon läpi kun kuulee, että hänestä tulle mummi) ja aivan ihana anoppi myös. Koita kestää Mutzilla ja toivotaan, ettei vuoto ollut mitään vakavampaa. Kyllä kaikki asiat järjestyy.

Marde ja Milli 5+2
 
Ultrassa käyty. Normaali kohdunsisäinen raskaus. Viikot täsmää mun laskelmien kanssa, ehkä pari päivää saattaa olla pienempi. Sikiökaiku löytyi, kaikki näytti hyvältä! Ihan varmaa sykettä ei saatu näkyviin, mutta epäili näkevänsä mahdollisesti jotain. Ja mun olo on niin helpottunut! :)



Eihän tää vielä mitään takaa, mut ei ainakaan ole kohdunulkoinen, eikä tuulimuna. :) Silti jännittää ensi viikon perjantain ultra ihan yhtä paljon! :)

Mutzilla: :hug:

Minky 6+3
 
Ihana ihana kuva Minkyllä! Saanko udella että kuinka paljon ultra kustansi? Soittelin pariin paikkaan ja pelkästään eri lääkäreiden välillä oli yli 50? ero!
Juu niinkuin Mutzilla sanoit 5+1 taitaa nyt olla laskureiden mukaan. Neuvolantätsy vaan selitti jotain että perjantaina sitten tulee tasan 6 viikkoa niin menin ihan sekasin. Mutta joka tapauksessa joskus tammikuun alussa olis laskettuaika B)
En malttaisi olla kertomatta jo koko maailmalle! Miehelläkin on vähän vaikeuksia salailla. Molempien äidit tietää, mutta katsotaan nyt kauanko pysyy salassa. Erityisesti töihin tekisi mieli huutaa että "NÄNNÄNNÄÄ MÄ EN OLE TÄÄLLÄ ENÄÄ LOPPUVUODESTA"
:D
Lilly ja joku 5+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Ultrassa käyty. Normaali kohdunsisäinen raskaus. Viikot täsmää mun laskelmien kanssa, ehkä pari päivää saattaa olla pienempi. Sikiökaiku löytyi, kaikki näytti hyvältä! Ihan varmaa sykettä ei saatu näkyviin, mutta epäili näkevänsä mahdollisesti jotain. Ja mun olo on niin helpottunut! :)



Eihän tää vielä mitään takaa, mut ei ainakaan ole kohdunulkoinen, eikä tuulimuna. :) Silti jännittää ensi viikon perjantain ultra ihan yhtä paljon! :)

Mutzilla: :hug:

Minky 6+3
ONNEA ! Hienoa että löytyi kohdun sisältä ! :heart: :heart:

 
Voih kun nyt rupes itsekin haluamaan tonne ultraan...ei millään malttais odotella sinne 11 tai 12 viikolle :eek: HÖH...täytyy yrittää kääntää tuon miehen pää (onhan sitä rahaa mennyt "turhempaakin") ja vielä kertokaapas mulle että millä viikoilla aikasintaan kandeis mennä että näkis sen pienen sydämen sykkeen...?? :heart: :)

Mulla ei vieläkään mtn yökötyksiä tai kuvotuksia havaittavissa...jos mun aikasempien(kandee liittyä tuohon salaiseen meitin kerhoon ja käydä lukemassa, mitä tarkoitan monikolla) muksujen raskausajat pitäs paikkansa niin nyt ois poika sitten tulossa...
Inhottaa kun joutuu tälleen salailemaan ja miettimään että mitä tänne kirjoittaa ja mitä ei... :ashamed: Muttamutta onneksi meillä on kerho ! :heart:

Pt ja toukka 5+1 :heart:
 
Heips!

Tähän saakka olen vain lueskellut teidän muiden juttuja mutta jospa sitä nyt uskaltautuu itsekin mukaan. Ultraan olemme menossa helatorstaina toivottavasti löytyy syke ja kaikki on ok! =) Onnea hyvistä ultrakuulumista Minky!

Karkki ja 6+3
(La 1.1.2011)
 
yksi hyvä puoli edes tänään, auto meni ihme ja kumma läpi katastuksesta, nyt toista kertaa peräjälkeen :eek: :eek: eipä tarttenu motonetistä hakea kuin moniurahihna, se pitää laittaa kun vinkuu ja lapsille aurinkosuojat ikkunoihin autoon löyty sieltä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
yksi hyvä puoli edes tänään, auto meni ihme ja kumma läpi katastuksesta, nyt toista kertaa peräjälkeen :eek: :eek: eipä tarttenu motonetistä hakea kuin moniurahihna, se pitää laittaa kun vinkuu ja lapsille aurinkosuojat ikkunoihin autoon löyty sieltä

Onnea auton läpi menemisestä...jospa ne muutkin siinä sitten rupeaa suttaantumaan :hug:
 
Karkki81 tervetuloa joukkoon tummaan :LOL:

Mulla tylsää... koti raivattu ja karjalanpaisti jo hyvässä vedossa uunissa..likka (8kk) nukkuu nykyään tosi paljon viime yönä 20-06 ja heti perään 07-10 ja taas vetelee jo toista tuntia...mikähän unitautinen sekin on... :LOL:

Kohta rupean katselemaan meitin ultraanmeno vaihtoehtoja...kun ei kerran muuta ja mieskin yömyöhään yhen kaverin auton pellin alla....saapihan mami vähän sitten shoppailurahaa... :LOL: B)

Pt ja toukka 5+1 :heart:
 
Heijsan B)

Siis aivan ihana ilma ainakin täällä hyvinkään suunnalla :) Kuhan tytsy heräilee vikoilta päikkäreiltä, suunnataan varmasti jo tokalle lenkille metsään..;)

Tuli tuossa mieleen, kun luin noita aiempia juttuja, että kun tuntuisi olevan jonkin verran meitä ylipainoisia odottajia, niin onkos ollut aiemmissa tuota sokerirasituskoetta? Mulla oli tuon likan kanssa ja täytyy sanoa että se jos joku on aivan kamala juttu :$ :| Nyt jo valmiiksi olen asennoitunut siihen, kun täytyy olla niin kauan syömättä ja jos pahoinvointia on jne...niin hallelujah... :attn: :ashamed: Toivotaan että ei meistä kenelläkään kuitenkaan ihan diabetes asteelle mene... :whistle:

Pt ja toukka 5+1 :heart:
 
juu minä olen ollut 2 ensimmäisessä raskaudessa sokerirasituksessa ja olisin kaksosistakin joutunut jos olisin päässyt niille viikoille, ja eiköhän taas mennä, sen verran menee tuo paino yli normaalin bmi:n

Mutzilla ja tirriäinen 5+3
 
Kiitos kaikille! :) Nyt ei vuotoa oo enää tullu. Ihan punasta tuoretta verilimaa tuli, ei rusehtavaa.. Mä niin toivon, että se johtui vaan tosta ultratutkimuksesta... Mut kyllä saa olla stressissä nyt ens viikon perjantaille, jos tää ei mihinkään suuntaan tää tilanne muutu ennen sitä... Yritän täs ny rauhottua ja kerätä luottamusta, et kaikki oliskin ok, vaikka vaikeeta kyl on... Tää on mulle jo niin liian tuttua, et ei jaksa uskoa, että loppuun asti mennään...

Anteeksi omanapaisuuteni, mut nyt ei pysty keskittymään mihinkään...
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Minky: Onnea ultranäkymistä ja älä turhaan huoli! Mulla on aina tullu verilimaa kun on alakautta ultrattu. Siis kahdessa edellisessä raskaudessa, jotka on vallan hyvin menneet.

).( Täälläkin väsyttää ihan koko ajan ihan hirveästi. Illallakin menin nukkumaan samaan aikaan ku lapset ja aamulla ku heräs niin tuntu ettei yhtään ois nukkunut. Ja tänään nukuin puolentoistatunnin päikkärit töiden jälkeen. Nyt yritän heräillä...Kirjottelen illalla lisää jos ehdin ja jaksan.

BellaMarie 5+5
 
Sokerirasituksessa olen ollut nopeesti laskien nyt 4 kertaa, eli 3 raskauden aikana ja yks kontrolli kun lapsi oli n 8kk kun mulla oli se diabetes. Itse koen sen ihan ok juttuna, nälkä on aluksi mutta kun se on puhdasta glukoosia se liemi niin sehän vie näläntunteen nopeesti kun nostaa verensokerinkin. Ja toisaalta kolme lasta kun riehaa kotona, niin olen ottanut sen istuskelemisenki ihan omana aikana, saapahan lukea jotain kivaa ja kuunnella musiikkia mp3:lta :D Mut mulla onkin rasittavan positiivinen luonne muissakin asioissa :p

Tää väsymys käy närviin :x Ja jotenkin tuntuu, että ajoissa ei saa itteään nukkumaan millään. Lapset nukahtaa vajaa 8 ja sen jälkeen nyt vaan on ihana olla möllöttää ukon kanssa joten aina venähtää melkein puoleenyöhön... tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Päätin nyt muuten mennä viikoissa sen mukaan, mitä mun hedelmöitysaika suunnilleen sanoo (tiedän oikeestaan varmasti, mistä kiksautuksesta tää ajatus sitten lähti :D ). Ei sit tipu niin korkeelta jos siirtyy!

Eli Karhuntassu ja Alpo 5+6 :attn:
 
Onko teillä muuten ollut selkäkipuja? Mulla nyt jonkinasteista selän jomotusta risti/alaselässä. Tosin en tiedä onko se tullut jostain jumpasta, josta päästäänkin seuraavan kysymykseen.. Liikunta-aihetta täällä on sivuttukin, mutta teen uudestaan galluppia teidän liikuntatavoista ja muodoista nyt näin alkuraskaudessa? Ja oletteko kokeneet, että siitä olisi ollut jotain haittaa edellisissä/tässä raskaudessa? Itse käyn pacessa, bodypumpissa ja spinningissä sekä pyöräilen työmatkat (6 km suunta) ja silti sellainen olo, että alan turpoamaan jo nyt! :) En ole mikään laiheliini BMI 25 paikkeilla.

Marde ja Milli 5+2 (eka)
 
Kiitos Miisuliisa voimahaleista!
Ja tervetuloa Lillywhite ! Munkin tekis niin mieli huutaa töissä, että "empäs oo täälä enää joulukuussa"

Eiliset mahakivut yltyivät iltaan mennessä ja jatkuivat jonkilaisina nippauksina ja jomotuksena koko yön. Aamulla sitten silmät ristissä huonosti nukutun yön jälkeen meni ns. hermo tähän tilanteeseen ja soitin äippäpolille, että onko tää nyt ihan normaalia...sain kehotuksen tulla päivystykseen näytille, jos haluan. Halusinhan minä. Sielä sit 3,5h oottelin pääsyä lääkärille. Ultrassa näkyi jonkinlainen "nesterakkula" (vai mikä sen nimi nyt olikaan). Sanoi, että näyttäisi ihan kohdunsisäiseltä raskaudelta, mutta vielä mahdotonta sanoa, onko sielä elämää. Vuodosta sanoi myös, että mahdotonta sanoa, vuoteleeko muuten vaan, vai onko alkava keskenmeno...Tänään ei siis enää masukipuja ja vuotokin taas ihan minimini ruskeaa. Sain uuden ajan 24.5. eli vajaa 2 viikon päähän. Silloin pitäisi kuulemma näkyä jo jotain, jos tuola joku vielä asustaa... Eli ei auta muu kun odotella.

Eli eipä tuosta paljoa viisastunut, mutta ainakin kohdunulkoisen riski pitäisi olla poissuljettu. Ja sainhan nyt ujutettua itseni varhaisultraan julkiselle puolelle :D Vähän jäi vaivaamaan se, kun lääkäri sanoi, että vastaa hänen mielestään viikkoja 4-5...tänään kuitenkin jo 5+5

Ihana ultrakuva Minky :heart: Vuoto todennäköisesti johtui vain ultrasta!

Miten emeliina jakselee? Menikö vatsakrampit ohi?

Onko kellään tietoa, että onko hierojalla käyminen (niska-hartia-selkä hieronta) alkuraskaudessa hyvä juttu? Aloin vaan miettimään, että kävin eilen hierojalla ja noi mahakivut tulivat melkein heti sen jälkeen...

sanmar + pikkupapu 5+5
 
Kyllä te osaatte olla ihanan lohduttavia! :) Kiitos vielä! :) Paljon parempi mieli... Mulla vaan vuoto on aina tarkottanut keskemenoa ja siks mun on vaikee kuvitella, et tää olis ihan normaalia...

Sanmar: Kiva kun hieman helpotusta sait ultrasta. :)

Liikkumisesta on ollu galluppia: Mä liikun nihkeesti. Lähinnä koiran lenkitän aamuin illoin puolisen tuntia. Muuten ihan perus elelyä. Pitäis kyl ottaa itteensä niskasta kiinni ja alkaa pyöräilemään enemmän tai jotain...

Mä kans meen sokerirasitukseen ja olen ollutkin kerran. Mä nukuin toisen tunnin ja toisen lueskelin! :) Ja pahaahan se litku on, mut kyl sen kestää! :)

pikkutoive: Kyl mä odottaisin 7+ viikolle jos ihan varmasti haluisin sykkeen nähdä. MIelummin vielä hieman sinne 7+ lopulle. Ihan varmuudeks, jos hedelmöittymisessä onki ollu heittoa, niin varmemmin näkyy.

Minky 6+3

 

Yhteistyössä