Tammikuun 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidit!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mahan nipistykset meni ohi kahden ekan viikon jälkeen, nyt ei tunnu juuri mitään oireita. Väsymyskään ei ole haitannut, joten olen tehnyt töissä pitkiä päiviä. Pelottaa vaan, että kasvaako siellä mahassa mitään, kun ei tunnu miltään. Neuvola-ajan varasin kohta plussaamisen jälkeen, enää parin viikon odotus. Eka neuvola on rv9:llä, ja ultra jo ennen sitä, rv8:lla.

Mä mietin ihan samaa kuin Ritu. Kaikki pienetkin oireet ja pienet aamuällötykset on menny ohi, joten tosi epäuskoinen olo itsellä. Ultraankin vielä reilut kolme viikkoa aikaa.. Tein jopa raskaustestin toissapäivänä, olin jo varma, että haalea viiva on yhä vain haalea tai kokonaan jo pois.. No ei nyt sentään näin ollut. Edellinen tuulimuna vaan jäi takaraivoon kummittelemaan aika kovasti. Tosin siinä sentään rinnat tulivat tosi kipeiksi, nyt ei edes sitä....

Eiköhän meidän kaikkien masuissa oo kaikki ok! Mullakaan ei oo mitään kummempia oireita, ainoo on toi väsymys ja öisin tarttee käydä ainakin kerran pissalla.Jännä miten aikasessa vaiheessa alko toi vessassa ravaaminen yöllä. Viime raskaudessa alko paljon myöhemmin...

Hirveesti tekis mieli kertoa raskaudesta,mutta mieluummin oottelen neuvolaa ja ekaa ultraa ja kerron sitte...
Ollaan typyn kaa oltu viikko reissussa, täytyykin tiistaina heti kun pääsen kotiin ottaa ja soittaa äitiysneuvolaan, jospa sieltä sais ajan piakkoin!Ai niin ja tervetuloa joukkoon uudet tammimammat!!

Heaven ja ""Tiuhti"" 5+6

Viikonlopun sukujuhlat takanapäin.. Rankka reissu vaikkakin ihan mukavaa, nyt väsyttää.

Juhlissa oli miehen serkun 6 -viikkoinen poikavauva, jonka kummeja meistä tulee kahden viikon kuluttua! Kyllä se oli suloinen.. Vauva sylissä vaan mietin, että onko meilläkin tosiaan tällainen OIKEA ihminen vajaan vuoden kuluttua. Eikä siis mikään koiranpentu. Mä en ilmeisesti ole vieläkään sisäistänyt koko juttua kunnolla..

Varmaan joka ikisen sukulaisen suusta sai kuulla, että kuinka se vauvakuume nyt varmaan tarttuu ;) Voivoi, kun vaan tietäisitte, hih!

Me lähdetään huomenna taas reissuun ja tullaan vasta lauantaina takaisin. Toivottavasti täällä kaikki hyvin.

Itselläni on koko ajan nälkä ja väsy tulee huomattavasti helpommin. Tänä aamuna oli ekaa kertaa se ällötysolo ja huimaus jatkuu. Tissit on turvonneet ihan sikana, joten mulla taitaa olla monen muunkin oireet...

Mukavaa viikon alkua!
Katri 6+5

Ei ole paljoa oireita, ja itse asissa olen tyytyväinen ettei pahoinvointia ainakaan vielä ole, vaikkakin luin että on positiivinen piirre jos voi pahoin, mutta onko se sitten huono juttu jos ei ole pahoinvointia? Suurin osa kavereistani on kokenu suht hyvävointisen raskauden.
Vatsan pohjassa välillä kyllä niitä outoja tuntemuksia. ja rinnat hitusen kipeet. Lämpöä mittaan myös vielä välillä, niin siitä ainakin näkee että koholla on, joten hyvä niin. Silti se outo fiilis että ollaanko tässä tosiaan raskaana?!

Tekis niin meili jo jutella kavereille, niin sais tukea heistä. Perhepiirille on varmaan pakko pian kertoa, sillä niin usein ollaan yhteisen pöydän ääressä, että syömiset ja juomiset kyllä vaikeutuu.

Ehkä tällä viikolla vois tilata sen neuvola-ajan.

Mut kertokaapa saako kylmägeeliä käyttää, jos on esim nilkkasärkyä tai muuta jomotusta, mä kun tottunu sitä joihinkin vaivoihin käyttämään...?

Heipä hei kaikille!
Oireita lukeissani aattelin että älkää vaan toivoko ainakaan pahoinvointia! Mulla on 24/7 niin järkyttävä huono olo että tuntuu että on oksennustauti koko ajan päällä. Väsymys onneksi meni jo mutta rinnat on todella turvoksissa ja arat ja yllättävää kyllä, mieli on jotenkin maassa. tässä vaiheessa tuntuu ettei tämä ole ollenkaan auvoisaa aikaa. Ystäväni kertoi kuinka hän oli kuin ""kukkaan puhjennut"" ja elämänsä kunnossa. Mulla ihan päin vastoin! Työnteko on vaikeata eikä juuri jaksa ihmisiä tavata... mutta eiköhän tämä kuitenkin tästä kun viikot kuluu! Olin jo ultrassa yksityisellä kun halusin varmistaa että kaikki ok, ja olihan se, siellä se 6+2 ikäinen köllötteli ""kuplassa"" ja pieni musta pilkku hyppi ruudulla kovin! Sydämen sykekin siis jo löytyi, ihanaa :) LA varmistui 9.1.
Vointeja kaikille ja vinkkeja tähän kuvotukseen jos on! (pienet syömiset ym. on jo kokeiltu...)
*Aino

Mullakin 9.1 omien netti-laskujen mukaan.
Huomenna ehkä saatan mennä ekaan ultraan, tasan 7 vk olis. Onko liian aikaista?

Vkl:na vaan taas tavataan appivanhemmat, kun häitä yms tiedossa ja tekis mieli jo kertoa, ehkä aavistavatkin kun niin väsynyt olen ollut. Omat vanhemmat tietää jo, muut ei.

JOku kysyi kylmägeeliä, en ole itsekkään varma, mutta en näe mitään syytä miksi en voisi käyttää.. tiigeribalsamiakin olen sivellyt niskoihin.

Uh, hieman heikottava olo...

Kertokaas muuten kannattaako mennä heti vk 7 siihen ultraan?

Maanantaita kaikille,

Jee hyvä Lordi ja Leijonat! Olipahan hienoa seurata euroviisujen pistelaskua, kun ei ollutkaan enää Finland zero points tulosluettelossa! Hienoa!

Itellä viikonloppuna ällöolo sen kuin lisääntyi. Mm. kahvi ei maistunut enää ollenkaan, mistä oli sit seurauksena hillitön päänsärky. Ihan niinkuin olis ollu ihan kaamea krapula ;) Mut kyllä tämän kestää, jos tuloksen saa sit tammikuussa syliin asti =)

Mukavaa viikon alkua kaikille,
toivoo Tiuhti ja Viuhti 5+6

Täytyy kyllä sanoa, vaikka asia ei tänne kuulukkaan, että kauhistuttaa tuo Lordin palvonta.
Tiedättekö ketä palvotte ja ihailette?
Millaisen maailmankuvan annamme lapsillemme tällä tavoin?

voi MORJENS sulle vaan... ei TODELLAKAAN kuulu tänne tollaset kommentit, tän palstan on tarkotus olla POSITIIVINEN (suurimmaksi osaksi), toki mielipiteensä jokainen saa kertoa, mutta toi on täysin provoa! Ei täällä oo tarkotus pohtia lapsille annettavaa MAAILMANKUVAA... haloo... eiköhän tollasille kommenteille löydy palstat muualta.

asia ei todellakaan kuulu tänne, mua ihmetyttää että mikä siinä Lordissa niin pahaa on??? Toi Suomelle voiton joten ollaan iloisia! ja sitäpaitsi aika tarttuva biisi... ja olettaisin että annamme avaran maailmankuvan lapsillemme!!

Täältä taustalta minäkin äännähtelen: luepas lordin kappaleen sanat ja vertaa niitä ajatuksella jonkun vuoden takaiseen sillanpään euroviisuun. Saatatpa kuule jopa hämmästyä!

Tulin juuri ultrasta ja siellä se sydän sykki! Tämä oli täysin ylimääräinen ultrakäynti, mutta kyllä nyt on hyvä olo ku tietää, että siellä se kasvaa ja kaikki näytti hyvältä. Kuukautisista jos laskee, niin la olisi 31.12. ja nyt siis rv 8+4, mutta kuten arvelinki, toukka oli pienempi. Kullannupulla oli pituutta huikeat 12,8 mm eli nyt olisi rv 7+5 ja la 4.1.

Ensi viikolla minulla on vasta eka neuvola, mutta nyt ei jännitä enää niin paljon ja jaksaa rauhassa odottaa tulevia käyntejä. Ainakin se kasvaa oikeassa paikassa.

Ja oli ihanaa, että mies oli vierellä ja kiinnostunut kaikesta.

Olen todella pahoillani ilmoituksestasi, olivia.
Osasitko mitenkään aavistaa tilannetta, mitä oireita sinulla oli sitä ennen? kerroit aiemmin kovista vatsakivuista....
Mun mekkamaiset oireet on helpottanu tällä viikolla, viime viikolla oli vielä aika pahat, ja se huolestutti.

Osaako joku kertoa keskenmenoon johtavista oireista, entä miten voi tunnistaa kohdunulkoisen raskauden?

Olivia, olen todella pahoillani puolestasi, voimia kovasti jaksamiseen.
Me ei olla kerrottu tästä raskaudesta kenellekään, johtuen juuri tuosta keskenmenon mahdollisuudesta, halutaan olla vähän varmempia ettei sitten tarvitsisi selitellä kaikille jos tuo pahin mahdollinen tapahtuis. Hirmu varovasti tässä edetään, hyvä kun uskaltaa itse uskoa että vauva sieltä tulee, ja odottaa että viikot vierisivät nopeampaa... mutta tottakai onnellinen olo :) nyt rv 7+3.

Silmäilin teidän ketjua, sillä saatan olla itsekin raskaana ja alskettu aika olisi 27.1., mutten ole tehnyt testiä vielä. tää olis toinen lapsi.
Huomasin tuon kylmägeeli keskustelun... tiikeribalsamia EI KANNATA käyttää ja niitä Mobilat ja Voltaren geelejä ei myöskään, mutta tuota kylmägeeli Ice poweria saa vähän laittaa paikallisesti. Kysyin tuosta lääkäriltä ekan raskauteni aikana, kun kärsin paljon niskakivuista.

Mulla oli tänään ensimmäinen ultra. Viikkoja nyt siis 6+5. Ultrassa näkyi pieni ""olio"" jolla sydän sykki vimmatusti :o) IHANAA!. Kaikki vaikutti lääkärin mielestä olevan kohdallaan. Toisaalta olen todella iloinen, että siellä näkyi vain yksi asukki (olen ollut lapsettomuushoidossa ja alkioita siirretty kaksi) koska tämä minun ensimmäinen raskaus / vauva. Varmasti jo yhdessä töitä riittäväsi. Tietenkin molemmat kaksi olisi olleet tervetulleita, mutta olen tähän tilanteeseen tyytyväinen. Vähän olen potenut huonoa oloa, en ole kuitenkaan onneksi oksentanut. Väsymys on valtavaa ja ruoka maistuu myös usein. Kuuluvat lääkärinmukaan asiaan.

heippa millä viikolla sulla tuli km tiedän että se on rankka kokemus ite 2 km kokeneena mutta nyt onnellisesti vaavia odotellaan pitää sulla yrittää ajatella että luonto korjaa pois yksilöt jotka ei ole kehityskelpoisia ja varmasti mukava sulla odottaa uutta vaavia toivotaan että vaavi pysyy mukana loppuun asti missäpäin suomea asustelet ?

heippa yritä jaksaa ja itke kun itkettää se helpottaa sanon ite 2km kokeneena ja puhu kavereille ja puolisolle puhuminen auttaa mulle voit kirjoittaa jos haluat ja ajattele että vaavi ei ollut kehityskelpoinen ja noin aikaisilla vk.lla tuli et kauaa kerinnyt odottaa etkä sydän ääniä kuulla ja luojalla on omat aikataulunsa kyllä teille voi vielä joskus vssvi tulla ja muista että ei lapsia tehä ne ovat suurin lahja mitä voitte saada ite nyt raskaana 2v aikaa km.stä kerkesin jo ajatella etti meille tule lapsia enempää on meil syksyl 4v täyttävä poika ja ihana onkin sun kannattaa itelle keksiä jotain kivaa tekemistä ettei kokoajan ole km mielessä käy ulkona siel asiat kirkastuu

Helatorstaita kaikille!

Olivia, pahoittelut keskenmenon johdosta! Toivotan sulle ja miehellesi lohdutusta ja voimia tämän koettelemuksen läpikäymiseen! Jos haluat vertaistukea, kirjoita vauvahaaveiden puolelta löytyvään Kermit-ketjuun. Siellä on monia saman kokeneita, jotka ymmärtävät varmasti millaisia tuntemuksia käyt läpi. Itselle ainakin tuosta ketjusta on ollut suuri apu kokiessani km:n (10/05).

Itsellä ällötysolo sen kun jatkuu. Koko ajan on olevinaan nälkä, mutta sitten kun yrittää syödä, niin mitään ei tuntuisi menevän alas.. =)

Tiuhti ja Viuhti 6+2

heippa äipät!

Nyt on sitten ilmottauduttu neuvolaan ja ensimmäinen virallinen käynti on vasta 30.6 eli viikoilla 11+1. Neuvola tädin laskurin mukaan la olis 18.1 ja nyt olisi siis menossa viikot 6+1.
Menen kylläkin käymään ensi viikon tiistaina ylimääräisessä ultrassa kun on noi mahakivut sen verran kovia. Ja nyt on kahtena päivänä tullu ruskeeta lima vuotoo. Neuvolan täti kylläkin sano että ruskee vuoto on hyvä ja voi johtua joko kiinnitymisestä tai sitten on masussa kasvamassa useampi kaveri joista joku on menossa kesken. Mutta jos vuoto muuttuu vereksi niin tukka putkella päivystykseen ja suorinta reittiä Kys.iin
Toivon NIIN kovasti että vuoto loppuu ja kaikki olis kunnossa. Mut tiistainahan se sitten selviää.
Näitten kipujen takia en ole hirveesti uskaltanu tänne kirjotella kun oon suurinpiirtein oottanu että millon tulee km.

Yhteistyössä