Tammikuun 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidit!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
äityli la 1.1., toinen lapsi
Mimitsu 32v. la 2.1., toinen lapsi, Vantaa
Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Katja la 10.1. ensimmäinen
Olivia-78 la 10.1.
Katri 28v. la 10.1. ensimmäinen, Helsinki
Ritu la 13.1
Pippa la 14.1.
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki
Marika 28v. ensimmäinen, Turku
Nöpi
Lyyli

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Pippa la 14.1.
Nöpi 27v, la ?, ensimmäinen, Järvenpää
Lyyli

mietin tuossa että uskallanko ilmoittautua joukkoon. Tein aamupäivällä testin ja haalea viivahan siihen tuli. Nyt kiertopäivä 30/27. Oli pakko varmistaa vielä mieheltä että näkeekö sekin kaksi viiva ja kyllä näki. Onhan tätä odotettukin. Kakkosta on yritetty 03/05 alkaen ja nyt oon syöny yhdessä kierrossa lugesteroneja ja kahdessa viime kierrossa clomifen+lugesteron. Laskurin mukaan la olis 19.1
Täytyy vain toivoa että se on oikea plussa!!

Hei katja78!

Onnea ja rohkeasti mukaan vaan, kyllä se haamukin on plussa! Mä olen tehnyt tässä kuussa ennätysmäärän raskaustestejä... Ensin vapuaattona negan, viime lauantaina haaleista haaleimman viivan, maanantaina hieman vahvemman haamun ja tänään vihdoin sen ""oikean"" viivan.

Nyt hymyilyttää. :)

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Pippa la 14.1.
Lyyli
Heaven 25v. la 16.1. toinen lapsi, Lahti

Heippa vaan kaikille!! Tosiaan tein eilen illalla testin ja kaksi viivaahan sieltä tulikin!Pikkuneiti saa vihdoin ja viimein leikkikaverin, yritystä takanapäin 5kk.Mullakin pikkasen lämmöt koholla, väsyttää ja masussa välillä jännää tunnetta. Ja välillä tosiaan etova olo. Toivottavasti tässä ei nyt vessaan asti kuiteskaan jouduta ton pahoinvoinnin kaa...

Minä olen kotosalla, vakkari työpaikkaa ei oo..

Saas nähä, huomenna ollaan lähössä mummun ja papan luo maalle, pukkaa tieten kaiken maailman oireet siellä ollessa!!Näköjään myös rintoja jännästi pistelee...No, tässä 9 kk:den aikana ehtii tulla kyllä vielä vaikka mitä oireita...=) Hirmusesti tarrasukkia meille kaikille jotta masuasukit pysyis matkassa mukana!!Ja ihanaa odotusaikaa!

kiitoksia. Kyllä aion kuitenkin vielä käydä terveyskeskuksessa tekemässä testin, varmaankin maanantaina. Jotenkin tuntuu että se on varmempi plussa kun sen kertoo joku toinen. Kyllä täälläkin on ollut hymy herkässä koko päivän. Jotenkin ei vaan vielä uskalla kauheesti iloita asiasta kun on tässä reilun vuoden aikana joutunut pettymään niin monesti.
Niin ja esikoinen on jo 4v. prinsessa.
Toivottavasti pikku kaveri pysyy kyydissä mukana loppuun asti meillä kaikilla odottajilla!!!

Onko täällä muita odottajia jotka on saanut hieman apua lääketieteestä tullakseen raskaaksi? Olisi kiva kuulla muidenkin onnistumisista.

katja78: esikoinen, joka syntyi 4kk sitten tammikuussa, sai alkunsa monen vuoden yrittämisen, leikkauksen, lapsettomuustuomion ja clomifenin avulla. Juostiin tutkimuksissa pitkään ja laparoskopiassa ja lopputulemana lääkäri sanoi, ettei lapsia tule, ainakaan ilman avustusta. Lähetettiin IVF-jonoon pariksi vuodeksi. Siinä jonotellessa popsin clomeja heti leikkauksen jälkeen ja siinäpä se! ihana pikku-prinssi sai alkunsa. Itse veikkaan, ettei clomeilla ollut suurtakaan vaikutusta, vaan putsaavalla leikkauksella (itsellä eritt. vaikea endometrioosi). Ja nyt siis yhdet menkat ehti olla esikoisen jälkeen ja luomu-plussa :) :) :)

Mimitsu 6+3 sekä poika 4kk ja viikko

Mimitsu: onneksi olkoon plussasta!!

Se kai tässä on eniten ihmetyttänyt että esikko sai alkunsa ihan luomusti toisesta yrityskierrosta ja tämä toinen oli sitten näin vaikeaa. Mulla selvisi tutkimusten jälkeen että en ovuloi lähellekkään joka kierrossa ja lääkäri sanoikin että koko viime vuonna on todennäköisesti ollut vain 2-3 kiertoa jossa olisin voinut tulla raskaaksi. Kiertokin oli kyllä ennen lääkitystä 26-38 päivää.
Kyllä olen kiitollinen nykylääketieteelle.

Olivia-78 la 10.1.
Leonor 27v, la 12.1, kolmas, pohjoinen
Ritu la 13.1
Pippa la 14.1.
Lyyli

Täälläkin on testailtu. Kolmas tosiaan tulossa, ennestään 5v typy ja 3v poika. Pelonsekaisin tuntein odotan ensviikkoa, jolloin tulee 6 viikkoa täyteen, koska molemmilta aiemmilta lapsilta silloin on alkanut reilun 3 kk kestävä 24/7 oksentaminen.

Nautitaan kuitenkin täysillä tästä ajasta :)

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Pippa la 14.1.
Lyyli
Tiuhti 29v. la 16.1. ensimmäinen, Turku

Täällä myös testattu tänään vahva plussa =) Viides yrityskierto toden sanoi... Toivotaan, että vauva pysyy matkassa mukana tällä kertaa (km 10/05)..

Oireista sen verran, että lämmöt ovat pysytelleet aamuisin 36,9-37,1 välillä, lisäksi rinnat on KIPEÄT. Väsymystä on myös ollut ilmassa tavallista enemmän, samoin nälkä vaivaa useammin..

Ihanaista odotusaikaa meille kaikille, samoin tarrasukkia, jotta vaavit pysyy kyydissä...
Toivoo Tiuhti

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Pippa la 14.1.
Lyyli
katja78 27v. la 19.1. toinen lapsi, Pohjois-Savo

heippa tervetuloa joukkoon kylllä uskallat ilmoittautua ketju un kun on positiivinen ollu testi ja onnea nyt odotukseen ja toivotaan et vauveli pysyy matkassa loppuun asti odotus aika on ihanaa aikaa vaikka voi olla välillä huonovointisuutta mutta kyllä sen kestää kun eise yleensä koko raskaus aikaa kestä meiille n tulossa 2 lspsi mutta kaksi kesken menoa takana viimeinen keskenmeno oli rankka hb laski 47 mutta sitten pantiin verta 4 pussia ja sillä nousi sadan pintaan ja kannattaa käyä tarkistuttamassa tilanne jos alkaa runasas verinen vuoto ei se vällämättä tarkoita keskenmenoa mutta parempi aina tilanne tarkistuttaa mutta toivotaan ettei sitä ikinä kenelläkään tarvis kokea ite odota neuvolaa että kuulee ne sydän äänet se on ihana tunne

Hei äityli!
Kerroit että sinulla ollut kaksi keskenmenoa. Saano esittää sinulle kysymyksen kun aika epätietoinen näissä asioissa olen? Keskenmenot varmasti rankkoja kokemuksia ja ymmärrän jos et halua niistä jutella. Haluaisin vain kysyä että tietääkö sen jostain jos alkuraskaudessa esin rv5 saa keskenmenon? Mitkä ovat oireita? Voiko se tulla huomaamatta niin että kun on menossa alkuraskauden ultraan niin siellä ei sitten näykään mitään ja itse on koko ajan luullut olevansa raskaana? Anteeksi näin paljon kysymyksiä mutta en oikein tiedä mistä näitä voisin muualta kysellä tässä vaiheessa.

hei saa toki kysyä ei mua haittaa ite eka keskeenmenon tiesin siitä kun alkoi hulvaton verenvuoto ei mikään rätti pitänyt sitä verimäärää ja se tuli vk.lla 10plus 3 se oli rankka sillä vuosin verta niin paljon ja tokihan lääkäri ultras sairaalassa menin silloin yöllä seuraavana pv.nä lääkäri vasta tutki olin oyksissa minusta turhanpitkään piti tutkimattomana minua ja jossain epämääräsessä huonees makkuuttivat yöl hoitajat ei tehnyt mitään niil järkyttävillä verisil vaatteil siel makasin yönyli kun ei hoitajat tajunneet että ois kaveriksitulleet niin ois saanu ne vaatteet vaihtaa sillä itel oli neki mukana kaikesta huolimatta sit aamul tuli pelastava hoitaja töihin oisin kyl ite menny vaihtaan mut en uskaltanu kun verenvuoto niin järkky ja toisen keskenmenontiesin kun menin vk.lla 15 neuvolaan ei saatu kuulumaan sydänääniä etes ultralla se vaavin sydän oli loppunut vk.lla 13plus 3 aika järkuttyny olin ei mitää km oireita keskussairaalas sit ultrattiin uuestaan ja ei edelleenkään sydän ääniä kuultu kyllä oli kauhea maata siinä pöyällä ja kun lääkäri pysäytti ultran kertoi tilanteen sii nä kyllä tuli kauhea itku tuntui että maailma synkkeni kokokonaan ja ei omalla elämäl ollu merkitystä kun tottakai sw masensi mulla meni ruokahalut ja kaikki sitä vaan itki ekapv.t mutta pikkuhiljaa siitä selvis ja onneksi on kavereita jotka jaksoi kuunella jutut aina kun soitin ja keskenmenot ovat asioita joile ite ei mitään voi ja luonto korjaa pois yksilöt jotka ei ole elinkelpoisia ja ei sitä tarvipelätä turhaan nauti vain raskaudestasi ja sanon loppuun oman mielipiteen elä lähe mihinkään ylim tutkimuksiin kun ei ne tulokset ole satavarmoja ja ota vastaan lapsisellaisenakuin se annetaan maika sekava sepostus mutta kysy jos jotain epävarmaa jäi vielä mielen päälle

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Pippa la 14.1.
Lyyli
Hattara 30v., la 17.1., esikoinen, pk-seutu

Ilmottaudun ilolla mukaan tähän joukkoon! Edelleen kyllä varsin epätodellinen olo. Hauskaa, kun pääsee porukalla ihmettelemään raskauden kulkua yhdessä. Varsinkin näin esikoista odottavalle kaikki on jotenkin niiiiin outoa:)

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Lyyli

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Nöpi 27v, la 12.1 , ensimmäinen, Järvenpää
Lyyli

Oisin kovasti tulossa tälle listalle! Tein tänä aamuna positiivisen testin, minkä viiva oli kylläkin vaaleampi kuin se toinen viiva. Nyt vaan huolestuttaa edelleen jatkuva menkkamainen vatsakipu, mikä kyllä välillä häviää ja on ollut tänään vähäisempää kuin esim eilen, mutta mistä se siis johtuu, jos kerran olen raskaana? Onko teillä samaa?

Muita oireita väsymys ja heikotus, rinnoissa ei tunnu mitään.

Teen vielä uuden testin viikolla, ja odotan varmistusta, vuotoa ei ole tullut tuhrun tuhrua että sinänsä hyvä, ovulaatiosta aikaa 15 päivää.

Heippa,mäkin odotan että pääsisin testaileen pitäisi sunnuntaina viimeistään alkaa nuo rättipäivät mutta myös siinä toivossa ettei alkaisi..kiertopäivä on nyt 28/33-35 Kysynkin että olisiko liian aikaista testata jo perjantaina mitäs sanotte???KIITOS jos jaksatte vastata=)

Huomenta!

Tänään alkoi sitten aamu oksentaen!!! Tähän saakka ollut pari viikkoa jo ajoittainen etova olo, mutta tänään ei voinut muuta kuin juosta vessaan. Nyt tyhjennyksen jälkeen on parempi olla ja sain syötyä aamupalaakin.

Eilen oli ihanaa ku oli äitienpäivä ja mies muisti minua aamupalalla sänkyyn sekä kukalla. Järki sanoo, ettei kannattaisi vielä olla liian iloinen, kun vielä voi tapahtua vaikka mitä, mutta minkäs teet. Tunteet vie mukanaan.

Hauskaa viikonalkua kaikille!

Yökh...ja huomenta. Täällä on alkanut pahoinvointi, eikä ole ollenkaan kivaa. Esikoiselta vuosi sitten en voinut pahoin kuin satuinnaisesti muutaman viikon ajan, mutta nyt tämä tuntuu olevan 24h. Oksetamaan en ole vielä rynnännyt, mutta hiinä ja hiinä. Luulin jo pääseväni pälkähästä, kun huomenna alkaa 8. viikko.

Mimitsu

Nelly, menkkamainen vatsakipu on ihan normaalia, mullakin välillä vatsaa jomottaa ihan menkkamaisesti. Ja jos kerran kaksi viivaa näkyi testissä, niin raskaana oot, vaikka viiva oli vaaleampi : )
Mulla myös ihan järkyttävä väsymys ja heikotus jatkuvasti, vaikka kuinka nukkuisi.
Muuten pahoinvointiin pitäisi auttaa B-vitamiini, ja mä ihan sattumoisin napsin niitä muutenkin joten toivottavasti pitävät sen öklön olon poissa, vielä ei ainakaan oo mitään pahoinvointia ollut, mutta ehtiihän tuo vielä... vasta kuudes viikko menossa.

Todellakin, menkkamaiset kivut on ihan normaaleja. Edellisessä raskaudessa mulla oli todella kovat menkkakivut ja luulin saavani keskenmenon vähän väliä. Mutta niin ne vaan hellitti alkuraskauden jälkeen. Keskiraskaus on sitten yleensä ihanaa aikaa, kun ei mistään kolota eikä masu ole vielä tiellä.

Tervehdys kaikille!

Täällä myös alkanut semmoiset kivat ällötys-öllötys-olot, joita saattaa ilmaantua pitkin päivää. Pari kertaa töissäkin on tullut olo, että pitääkö kohta lähtee posliinia halailemaan, mutta ei onneksi vielä oo tarvinnut.. Muuten vointi on hyvä ja menkkamaiset nipistelyt ovat jääneet vähemmälle alun aika säännöllistenkin nippailujen jälkeen..
Hyviä vointeja kaikille tuleville mammoille ja aurinkoista päivänjatkoa toivottaa Tiuhti

Yhteistyössä