Tammikuun 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidit!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä löytyy :) Laskettu aika n. 2.1.2007. Lapsi on toinen, ensimminen syntyi 3.1.06 ja on nyt siis 4 kk ja risat. Vantaan suunnalla asustellaan, ikää 32-v.

Ja onnea meille plussaajille!

Hei Meri* ja Mimitsu!

Ajattelin, etten kirjoita vielä... Mutta kirjoitinpa sitten kuitenkin. Olen saanut kaksi haamua tikkuun ja toivotaan, että ne vahvistuvat kun tässä loppuviikosta testaan uudelleen.

Ensimmäisen testasin la kp 32/30 joka oli todella hailakka. Maanantaina kp 34/30 oli jo selvästi vahvempi.

Kovasti käy mahassa pörinä ja välillä huimaa ja oikeastaan melkein koko skaala on erilaisia oireita, mutta mitään kovin voimakasta ei. Lämmöt 37,1.

Mulla olisi la näillä näkymin 10.1. Mutta listaudun vasta kun saan varmistuksen...

Toivotaan, että pikkuiset vahvistuvat ja pysyvät kyydissä loppuun saakka!

Usko pois vaan Katri, siellä se vauveli tekee tuloaan :)

Itsellä tosi haalea plussa ensin (30/29) ja pakko se oli vielä kokeilla, kun oli niin haalea ja vajaa viikko siitä (34/29) oli vallan kaksi vahvaa viivaa. Tosin viivojen voimakkuudella ei lienee mitään merkitystä: sitä joko on raskaana tai ei =D

Hips hei!
Kyllä löytyy täältäkin, juuri tänä aamuna testasin ja kaks napakkaa viivaa näkyi saman tien : )
olikin jo menossa kp 38/32, ja oireitakin on ollut joten en yllättynyt. la n. 10.1 ja ekaa tässä odotellaan. Vähän hölmistynyt olo on kun asia varmistui, ekalla yrityksellä kun tärppäsi. Mutta onnellinen!

Itse halusin jo nyt heti listautua, että saa jossain omia tuntemuksiaan tuoda julki. Keskenmeno takana, tammikuussa rv12 näkyi ultrassa kuollut sikiö. Nyt ei vielä uskalla oikein iloita, eikä kenellekään kertoa raskaudesta. Vaikka sen huomasin km:n jälkeen, että olisi kannattanut kertoa ystäville, niin olisi ollut helpompi myös kertoa km:stä.

Testasin lauantaina kp27/28 todella haamun, ja eilen paljon vahvemman viivan, mutta viivan kumminkin. Väsymys on aika hurjaa, muita oireita ei vielä. Pahoinvoinnin tiedän saapuvan parin viikon sisään, sitä odotellessa nautin ihanista ilmoista ja toivon että tämä masuasukki pysyy kyydissä tammikuuhun asti!!

Hyviä vointeja!!

Onnittelut muillekin tuleville äideille!
Eilen plussasin, mullakin laskettu aika 10.01 :)
Oireilut alkoivat jo 1,5vk sitten: rinnat kipeät ja masua nipistelee. Eilen jouduin ostamaan jo kokoa isommat rintsikat, kun joka aamu tissit on olleet turvonneemmat ja aremmat!
Onko teillä muilla alavatsa kuinka kipeä? Mulla koko ajan kipeämpi ja tänään jo tuntunut kuin olisi menkkakivut pahimmillaan.. :(

Oli vain ihan pakko tulla kirjoittelemaan/FIILISTELEMÄÄN, kun itse olen tammiäiti 2006 ja nyt jo on ketju tammiäideille 2007!!!!!

Onnellista odotusta kaikille tammivauvaa odottaville!

t. Pian 4kk:n vauvan äiti :)

Plussaa tuli vuoden yrittämisen jälkeen, lapsettomuustutkimukset sai lopettaa ensimmäisiin verikokeisiin :). La on n. 13.1. Ensimmäisinä parina viikkona ovulaation jälkeen ei ollut mitään oireita, mutta tämän viikon ajan mahaa on nipristellyt pahasti.

Mimitsu 32v. la 2.1., toinen lapsi, Vantaa
Meri* 24v. la 14.1, toinen lapsi, Satks
Katja la 10.1. ensimmäinen
Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1.
Katri 28v. la 10.1. ensimmäinen, Helsinki

Noniin, listasin sitten tuohon tähän mennessä ilmoittautuneita ja itseni. Lisätkää puuttuvia tietoja sinne..

Ajattelin nyt uskaltautua listaan mukaan kuitenkin, kun on niin selviä oireita, vaikken edelleenkään ole sitä uutta testiä tehnyt. Meille myöskin tulossa ensimmäinen lapsi. Yritys aloitettiin viime elokuussa ja parin kk jälkeen jo plussasinkin, mutta se osoittautui marraskuussa tuulimunaksi.

Jatketaan... :)

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki

Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1
Marika 28v. ensimmäinen, Turku

Hei kaikki!

Vahva viiva täälläkin tuli edellisiltana. Tuossa tuo testi on kirjahyllyssä näkyvillä, että menisi paremmin tajuntaan, että tämä on nyt totta.

Toisella kierrolla tärppäsi heti, mutta ei ihan normaalisti tullu tuo tieto raskaudesta. Viime menkat alkoi siis 26.3. ja 23.4. odottelin seuraavia. Parin päivän päästä tein testin ku ei tullu vuotoa, raskausoireita vain. Se oli nega. Viikon päästä olin gynellä, joka teki alakautta ultran ja sanoi etten ole raskaana. Limakalvot ei näyttänyt siltä ja muutenkin piti epätodennäköisenä. Näki kyllä jotain, mihin sanoi että jos käyttää oikein, oikein paljon mielikuvitusta, niin tuo voisi olla sikiön alku, mutta tuskin on. Määräsi minut siis Terolut kuurille kymmeneksi päiväksi. Neljä päivää sitten otin viimeisen tabletin ja malttamattomana tehtiin edellisiltana miehen kanssa testi ja vahva viiva sieltä pamahti samantien!

En siis oikein tiedä miten laskisi lasketunajan...

Olo on onnellinen ja huomaan, että suupielet nykii jatkuvasti pieneen salaperäiseen hymyyn. ;)

Minulla jomottaa alaselkää ja -vatsaa sekä jalkoja ajoittain todella paljon ja ne tavallaan puutuu ja tuntuu, et vatsassa on kaikki suoletkin solmussa. Varsinkin yöllä on välillä tosi tuskaista.

Ihanaa saada purkaa tänne tuntemuksia ja kuulla mitä teille muille samassa tilanteessa ja vaiheessa kuuluu!!!

Hei Marika ja tervetuloa joukkoon! Jännä tilanne sulla.. Hmm, eihän se sulla silloin vielä kai normaalissa gynetutkimuksessa olis näkynytkään, vai? No, kait se lääkäri tietää paremmin kuin minä. =) Oletko varannut jo ensimmäisen neuvola-ajan? Sinne kun kerrot tilanteesi, niin pääset varmaan ultraan nopeasti lasketun ajan määrittämiseksi.

Täällä jatkuu mahassa se sama pulputus. Aikaisemmin ihmettelin että rinnat eivät ole arat, mutta eilen huomasin miten tajuttoman kipeät nännit mulla on! Ei yhtään voi koskea ja suihkuun mennessäni ne oli ihan selvästi kasvaneet... tuntuu hullulta tässä vaiheessa! Normaalisti mulla on nännipiha ns. sileä, mutta nyt nännit töröttää pystyssä koko ajan, heh.

Päivän jatkoja!

Heips tulevat äidit!
Oli ilo löytää tämä juttu että pääsee vaihtamaan ajatuksia jo näin alussa! Mulla LA n.7.1.2007, testin tein viime sunnuntaina. Ensimmäinen lapsi on tulossa, toivottavasti kaikki menee hyvin! Väsyttää vaan aivan tajuttomasti!! Voisin varmaan nukkua vuorokaudet ympäri. Ja tuttuja nuo masukivut joita ensin pelästyin, mutta normaaleja ne ovatkin. Rinnat on aivan valtavat, kauheeta jos ne vielä tästä kasvaa :)
Aloitin vielä viime viikolla uudessa työssä ja sitten tuli tämä iloinen yllätys... aikamoinen hyörinä siis päässä.
- Aino 31v. Turku

Heips!

Uskaltaiskohan tänne jo kirjoitella... LA olis kait 14.1.
Millos olette neuvolaan soitellut? Kun itsellä vieläkin niin epäuskoinen olo että.. Tikkua oon minäkin tuijotellut useamman kerran että onko siinä ne kaks viivaa..

Nännit on kyllä tosi kipeät, yöllä nukkuminen ei mahallaan tunnu kauhean mukavalta ja väsyttää koko ajan.. Eilenkin nukuin kahden tunnin päikkärit vaikka olin ihan normaalit yöunet nukkunnut..

Mies ei oo varmaan oikeen vielä ees tajunnut kun ihan ekasta kierrosta meillä tärppäs.. Heh no ehkä se siitä kun alkaa masu kasvaan:)

Kaikille paljon tarrasukkia matkaan:)!!

Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1

Katja 26v. la 10.1. ensimmäinen, Pietarsaari
Olivia-78 la 10.1.
Ritu la 13.1

Hei vaan ja tervetuloa uusille!

Mulla on voinnit oikeen hyvät, paitsi että rinnat on hurjan arat, ja vatsaa turvottaa. Tänään on erittäin paisunut olo ja eilen taas oli oikein normaali olo, joten sekin vaihtelee... Mulla rinnat olleet arat siitä lähtien kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, kasvaneet eivät ole sentäs vielä, mutta ehtiihän nuo, paremmin kuin hyvin....
ootteko jo varaillu aikoja neuvolaan?
Aurinkoista päivänjatkoa!!

Jee, sain viime yön nukuttua! :D
Masukivut vain pahenivat ed. iltana ja ed. yö menikin monta kertaa heräillessä. Eilen päivällä kivut oli jo niin voimakkaat, että soitin terkkarille. Epäilimme kumpikin, että alavatsa ärtyi harrastuksestani ja selkävaivastani (lantionalueen sisäänpäin oleva välilevypullistuma), ja aiheutti voimakkaita hermokipuja lantion sisälle. Alkuillasta kävikin sitten niin, että kipu siirtyi silmänräpäyksessä masusta alaselkään ja sain huokaista helpotuksesta. Harrastukseni on kuitenkin nyt kielletty sekä yhdynnät toistaiseksi.
Ensimmäinen neuvola-aika on tämän kuun lopulla, mutta kerroin
omalle perheelleni raskaudesta jo eilen, jotta pääsen heti hyötymään monta lasta saaneen sairaanhoitajaäitini
tietämyksestä :) Kyseessä on siis ensimmäinen raskauteni ja kummankin suvun ensimmäinen tuleva lapsenlapsi! :D

Mukavasti saatu lisää mammoja porukoihin!
Omaa oloa: väsymys on aivan lamaannuttava. Onneksi esikoinen nukkuu päivällä pari tuntia, niin saa hieman hengähtää.
Miten muilla odottajilla? Oletteko töissä, kotona? Onko mahdollisuus lepoon vai täytyykö sinnitellä oireiden kanssa?
Itse siis hoitovapaalla esikoisesta, ei edes työpaikkaa mihin joskus palata, mutta alallani töitä riittää kun tästä joskus työelämään kaipailen.

Hei!

Uskallankohan jo siirtyä tänne ketjuun?!? Olen tässä taustalla lueskellut jo tämän viikon. Eli ainakin jossain vaiheessa, jos kaikki menee hyvin siirryn kokonaan tänne tuolta lapsettomien puolelta. Plussan testasin maanantaina (tosin verikokeet osoittivat jo perjantaina plussaa sairaalassa jossa olin kipujen vuoksi). Tämän on elämäni ensimmäinen raskaus ja lääkäri hieman auttoi asiaa IVF hoidolla. Lopputulos kai on kuitenkin pääasia, vai mitä? Kovasti vielä pelkään, että jotain menee mönkään, vaikka olen toisaalta ihan innoissani tästä raskaudesta kun kuitenkin 2,5 vuotta tätä on odotettu. Oireita mulla ei ole muuta vielä kummemin kuin järkyttävä väsymys.

hiphei kyllälöytyy äiti joka innolla odottaa toista lasta sillä 2 keskenmenoa takana meillä on syksyllä 4v täyttävä villepoika joka varmasti on reipas isoveli kunhan vaan kaikki menis hyvin loppuun asti viimeinen keskenmeno oli todells raju kokemus mutta nyt vaan pitää toivoa parasta odotukseen laskettu aika olis kalenterin mukaan 1.1.07 mutta katotaan sitten tarkempi aika kunhan neuvolassa ekakerran olen käynyt ja sydän äänet kuullut mutta kyyllä tuolla masus vaavikasvaa kun olo välil väsynyt ja huono olo mutta se vaan hyvä merkki kun on tuntemuksia

Yhteistyössä