**TAMMIKUU2008**joulukuu

Huomenta!
Nyt on sitten pikkujoulut vietetty ja risteilyltä kotiuduttu... Perjantaina siis lähdettiin Tallinnan risteilylle työpaikan pikkujouluja viettämään ja eilen alkuillasta kotiin. Hyvin tuli syötyä ja muutenkin oli mukavaa käydä tuulettumassa, kun on vaan kotona tullut viimeajat oltua. Tallinnassa ei mahin viittitty lähteä, kun satoi vettä ja jalat ihan sairaan kipeet korkokengillä sipsuttelusta. Korkokenkiä kun tulee käytettyä niin kamalan harvoin ja nyt siihen vielä lisäksi vähän turvotusta, kun ruoka kuitenkin oli aika suolaista...

Vannoinkin tuossa eilen kun kotiin päästiin, että en seuraavaan viikkoon suostu mitään muita kenkiä käyttämään kun crocseja tai kuoman toppatöppösiä :LOL: . Joudun kyllä jo ihan kohta perumaan puheeni, sillä täällä sataa nyt niin paljon, että taidan laittaa saappaat jalkaan, kun koiria lähden ulos viemään

Mutts nyt ulos koirien kanssa, sitten taas takas peiton alle miehen kainaloon viettämään sadepäivää, kun nyt kerta on vasta sunnuntai... Mulla on siis ollut totaalisesti viikonpäivät nyt hukassa, kun mieskään ei ollut perjantaina töissä, niin olin eilen ihan varma, et on sunnuntai ja tänään jo maanantai...

Maija 33+2
 
Katja pöivä on vaihdettu ny:D Kyllä mä muuten ainakin käyn seuraileen noita joulukuisia :heart: Sielläkin kun on noita joilla on samana päivänä laskettu aika ku mulla. Sielläkin on jo muuten paljon vauvautuneita :heart:

Maya Kyllä noita harsoja saa ihan marketeistakin. Niitä on siellä missä on vauvantarvikkeita muitankin, Pikku Piialla ainaki on Prismoissa paketteja, oisko niissä aina 6kpl (vai 12, yhtää en tarkkaa tiä kyllä.. :/ ) Ja tietenkin varmaa lastentarvikeliikkeistä löytyy.

Mä tässä mietin mitäs tänään syötäisiin..? Ja jaksaisko taas vääntäytyä illasta joulushoppaileen. Pitäs kyllä parit lahja ostaa nyt, ku ne vielä pitäs keritä lähettää Ruotsiin asti..

Saaru edelleen..
 
Huoh mikä aamu! Oon vasta nyt tolpillani, vaikka heräsin jo 7.00! Olo on jotenkin leijuva... kummaa...

On ollut niin tekemistä, etten ole kerinnyt päiviin tänne ja nyt meni puolisen tuntia lukiessa juttuja. Sinänsä ihan hauskaa puuhaa. Mun olo on muuten kuin krapulaisella, tuli vaan mieleen. Ja kamala nuha tuli sen keuhkoputkentulehduksen jälkeen, vieläkin saa niistää. Kohta kaksi viikkoa täynnä.

Mutta "aatu" se oleilee ja myllää mahassa entistä enemmän. Taitaa vieläkin pyöriä, vaikka on jo hetken ollut pää alaspäin. Raahaan hoitopöydän alas tänään (se on vaan semmonen taitettava) ja vähän laitan vauvanvaatteita lipastoon. Päädyin taitettavaan hoitopöytään ihan tilanahtauden vuoksi ja sitäpaitsi edellisiäkin tuli hyysättyä enemmän sängyn päällä. Mutta hyvä kuitenkin olla olemassa korkeakin hoitotaso. Jep.

Esikoinen määräs mut leipomaan kuivakakun ja torttuja itsenäisyyspäiväksi ja kutsui mummut ja papan kahville juhlimaan Suomea. Oli kerhossa puhuttu 90-vuotis juhlista ja tehty kynttilöitä vessapaperirullista. No, me sitten laitettiin viimesen päälle hienoks itsemme ja kahvipöytä ja Esikko oli kättelemässä vieraat ovella. Siinä oli monta riemun hetkeä mummuilla, kun poika oikein hehkutti ja oli superkohtelias. Melkoinen nelivuotias! Ja olihan se kivaa, kun oli läheiset pitkästä aikaa koolla. :D

Välillä syömään. Jään taustailemaan kuitenkin.

johnu 33+0
 
Heipsan!

Kauheet vierotusoireet täälläkin :LOL: Siis viimeksi olin täällä torstaina.. Perjantaina oltiin siellä turussa ja mamma oli tyytyväinen tamperelaisten voitosta (isäntä vähemmän tyytyväinen, turkulaisten kannattaja) :D Oli sitten jonkin verran tuskasia ilmeitä kun kotiopäin ajeltiin, mikään asento ei ollut hyvä. Herkuteltua tuli ja sitä suolastakin oli pakko syödä, arvatkaa vaan mitkä turvotukset :ashamed: Eilen sitten lähdettiin puolilta päivin kaupoille, loput jouluostokset tehtiin ja patja ostettiin pinnasänkyyn, patja on hengittävää polyester-vanua, vaikutti hyvältä. Sit jääkaappi täyteen ruokaa, ei tarvi hetkeen käydä kaupoilla. Nyt on lahjat paketoitu ja pinnis pedattu, tai no en lakanoita laittanu, mutta päiväpeite, se on niiiiiin IHANA =) Tämä uusi järjestys kotona vaikuttaa varsin toimivalta, meillä ei ole pinnis kiinni meidän sängyssä, se on kyllä helppo siihen kääntää jos siltä tuntuu. Ja sitten lopuksi haettiin vielä leffa ja pitsaa :ashamed: Ja nyt olo on kuin norsulla, vietän lähinnä aikaa vesihanan vieressä ja vessassa.. No itepähän sitä pitsaa suuhuni laitoin :ashamed: Ei tollasten reissujen jälkeen vaan huvita/jaksa kokkailla.. Eilen illalla täällä olikin sit jokin päivityskatkos, eikä päässyt ollenkaan lukeen teidän kuulumisia. Viikot vaan menee hurjaa vauhtia etiäpäin ja kyllä minäkin käyn vilkuilemassa joulukuisten pinoa :D ja noita synnytyskertomuksiakin tulee jonkin verran haettua ja luettua.

Liitoskipuja täällä :wave: Nivusiin sattuu, tai tulee sellaisia tosi äkillisiä kipuja, ja ihan tuonne alapäähänkin tuntuu niitä sukkapuikon työntöjä ja lonkkia särkee ja nyt on ruvennu toi alaselkä vaivaan aikatavalla, huoh, ei enään montaa viikkoo ja voi että olen tyytyväinen et ne kaikki ostokset on nyt tehty ja lahjat paketissa ja vauvan tavarat valmiina, nimittäin tällä selällä ja näillä nakkinipuilla ei paljoo mitää tehdäkään enään, otetaan vaan levon kannalta. Pakastimeen en ajatellut tehdä valmiiksi mitään, mutta on siellä kaikenlaista mistä sit helposti laittaa, just noi jonkun mainitsemat kiusaukset on meillä varmaan suosiossa tammikuussa ja keitot. Ai mut sitä bataattilaatikkoa täytyy kyl saada joku päivä :p

Meulla ei ole katottu tota kaohdunsuun/-kaulan tilannetta sitten puolivälin, silloin oli viimeksi lääkäri. Tää neuvolan terkka on kyllä kätilö myös, en sitten ole kysellyt vielä että tarkkaileeko tilannetta lopussa. Mulla on neuvola tiistaina ja se ultra perjantaina ja sit katotaan se viimenen lääkäri että missä se olis hyvä olla, riittääkö neuvolalääkäri vai meenkö TAYS:n lääkärille käymään.

Maya Mä ostin ihan kangaskaupasta harsokangasta, ja siitä ompelin sit jonkinlaisia paloja.

No niin nyt tämä taitaa jo muistuttaa romaania, joten siirryn takavasemmalle taustaileen, tänään ihan sohvapäivä tiedossa :D

Cattie ja Osku 35+2 :heart:
 
hei!

Perjantaina kävin äippä polilla ja selvä hepatogestoosi päällä. Lääkitys aloitettiin ja käynnistys tiedossa rv38 tienoilla. Eli joulun aikaan voi olla nyytti kainalossa. Lupailivat, että mennään joulun pyhien yli jos arvot pysyy kohtalaisina. :D

Ja nyt joulu ostoksille! :wave:
 
Maya:Anttilasta saa harsoja kaikkein halvimmalla.Perusvalkoiset 12 kpl jotain 10 euroa ja sit värillisiä 6 kpl kans ton 10 euroa.
Prismassa on Pikku-Piia merkkisiä mut kalliita.Ja sit on kaikenmaailman nettikaupat niitä kans väärällään.Varmasti löydät harsoja
:)

Liikkeistä:miten musta tuntuu että vauveli liikkuu rauhallisemmin kun yleensä?onko muilla näin?mylläämistä kyllä pitää säännöllisesti mutta ei enää liiku niin kovilla potkuilla kun aiemmin.Taitaa olla jo ahdasta :) vaikka tässä pötsissä luulis olevan tilaa.

Eilen tuli syötyä vähän sipsiä ja se tosiaan näkyy tänään.Kivat nuo nakkisormet...jalkapohjatkin ihan arat?tiedä sit mistä se nyt tulee.

Jaahas pitäis kai lähteä tästä valmistautumaan kaverin muksun synttäreille.Tyttö on odottanut sitä koko päivän ja kohta vihdoin päästään matkaan.

Päivänjatkoja vaan
rv 35+5(vissiin)
 
Lellu1: minulla kans maksa-arvot kohoamassa, tosin vasta mennään tuolla 40 paikkeilla, mutta kuitenkin. Ekassa raskaudessa pysähtyivät 50 tienoille. Kyselisin vähän. Minulla kutisee öisin molemmat lantiot, siis tuosta lantioluun päältä, ja se kohta kutiaa mikä on vasten patjaa. Ja huomasin aamulla, että niissä on tunnottomat kohdat (voi olla jotakin muuta myös). Ja nyt kutiaa sääret, semmoista aaltoilevaa kutiamista. Kysymys (vihdoin): onko se kutina just semmoista aaltoilevaa? Esikon aikana en kutissut, joten en ole oikein noista oireista varma. Tiistaina on neuvola ja kyselen siellä enemmän, mutta kiva olisi kuulla myös sinun oireista. Olen jostakin lukenut, että raskauspahoinvointi saattaa liittyä näihin maksa-arvoihin. Onko sinua oksettanut? Jaksamista sinulle kutinan kanssa!!! :hug:

johnu
 
Vielä piti kirjoittaa lisää...Arvatkaas mitä.. mulla toistui sama kuvio kuin puolitoista viikkoa sitten... ensin noin tunnin TOSI kivuliaita supistuksia (oletan että supistuksia, kiristys vatsaan, joka alkaa sivuilta ylhäältä ja painuu alaspäin ja helpottaa - ja kohta uudelleen ja samalla kamalan kipee selkä ja tunne että menkat alkaa ja jopa "kouristus/puristus" tyyppinen tunne vatsassa) siis tosi kipeetä teki, tunnin jälkeen helpotti ja samaan syyssyyn alkoi pahoinvointi, vatsakrampit ja vesiripuli. Oireet kesti noin 2-2,5h ja sitten tunti unta ja nyt olo kuin ei mitään, syönyt ja juonut hyvin... ja tosiaan sama oli kaava puolitoista viikkoa sitten..

Soitin äitipolille ja sanoivat että todennäköisesti kehoni reagoi supistuksiin pahoinvoinnilla ja ripulilla ja vatsan"krampeilla", kehottivat vaan lepäämään ja mikäli supistukset jatkuu tulemaan polille...

Eli arvaatkas odotanko mielenkiinnolla sitä itse synnytystä, mikäli oksennan ja ripuloin ja voin pahoin.... ei kuulosta houkuttelevalta!!!!!! Onko kellään aikaisemmin synnyttäneellä ollut supistusten yhteydessä pahoinvointia/ripulia/vatsankipuja/kramppeja?


Maya ja Aarre (joka potkii ja muksiin koko ajan mukavasti)
=)
 
Koira kanssa rapalenkki heitetty ja ilma on kuin morsian... Se niistä lumista... No eipä tarvinu pitkiä kalsareita etsiä jalkaan.

Mä oon kanssa ollut harsoja vailla eli Anttilan kautta siis. Samoin pinnasänkyyn oon katsellut netistä patjaa, Hobby Hallilla tais olla sopivimman hintainen, alle 30e, mut en vielä tilannut.

Täällä ei terkka katso kohtutilannetta koskaan, se on lääkärin "etuoikeus". Eli keskiviikkona kun mulla on neuvolalekuri niin siellä kuulee, missä mennään.

Lellu1 voimia maksa-arvojen ja kutinan kanssa.

HeMa mulla turvotus tekee myös jalkapohjat kipeiksi. Ilmeisesti jalkapohjien nahka on niin tiukalla, että ei meinaa painoa kestää päällään. Mulla varsinkin kantapäät on aamulla tosi hellät.

Liikkeistä; Papunen liikkuu edelleen tosi aktiivisesti ja rajusti. Tälläkin hetkellä patti kyljessä, kun väkisin yrittää saada jalkarapsutuksia. Raivotarjonnassa ollut jo useamman viikon eli potkut kohdistuu rinnan alle ja kylkiin.

Eipä täs sen kummempia kuin keskiviikkoa odotellessa ja toivotaan että saisin lähetteen kokoarvioon, kun maha vaan paisuu ja paisuu...

Hei vaan!

Pore&Papunen 36 tasan
 
Tietääkö joku, että saako vielä jostain valmista patjaa 70- luvun pinnikseen (koko oli joku 100x 57 cm)? Ollaan haettu useista putiikeista, mutta niillä on vain jotain 120-150cm pitkiä patjoja. Tietty jos ei muu auta niin tarvii ostaa vaahtomuovia vaan tai leikata muu patja sopivan kokoiseksi.

Kauheesti nyt on jo parin tunnin ajan supistellut. En usko, että mitään laitokselle lähtö- supisteluita on, mut ennen on vain supistellut ihan satunnaisesti. Aikas mielekästä, mä vaan muutenkin odotan koska pääsee lähtemään.. Ei jaksaisi enää odottaa!

Noista raskausarvista vielä.. Oli pakko ottaa mahasta kuvia, kun ei tolta ukolta saa mitään rehellisiä vastauksia. Ei muka ole mitenkään paha. Just. Kuvat kertoi muuta. Sitten tuo arpeutus on toispuoleista. Vauva on ollut viikkotolkulla oikealla puolella, arvetkin on sitten oikealla puolella. No moon muutenkin vähän toispuoleinen, sopii tyyliin... Mahtaakohan siitäkin jäädä joku arpi, kun poltin mahan uunipeltiin.. Leivoin nisuja ja nostin pellin uunista, enkä taas vaihteeksi muistanut, että masu onkin pitkällä.. Siitäkin on kohta viikko ja rupi on ilmestynyt, rasvaaminen polttaa ikävästi sitä. Se on jotain kolme- neljä senttiä pitkä. No kaikki rupsahtaa joko ennemmin tai myöhemmin, mitä sitä sen enempää itkemään.

Liikkeistä Abbath möyrii joka päivä ja rytkyttää pötsiä. Liikkuu se huomattavasti vähemmän kuin pari kk sitten, mut nyt käyttää voimaa enemmän <- kylkiluut on välillä kovilla. Ei uskoisi, että niin pienen iskut voi tehdä niin kipeetä.

Mutta joo, me lähdetään kakkukaffeelle. Äitin ukkeli täyttää tänään vuosia.

Na + Ab 36+2
 
Johnu: No justiin sellaista aaltoilevaa ja jos alat raapimaan yhdestä kohtaa niin se vaan pahenee ja siirtyy taas seuraavaan kohtaan. VOis kuvailla vähän kuumottavaksikin kutinaksi. Ihan hirveää kun oikein pahimmillaan on päällä. Eilen illalla oli pahimmillaan ja ei meinannu millään hellittää. No kai ne tästä kun alkaa lääke tehoamaan.

Lellu
 
Huomenta! Täällä taas kukutaan ylhäällä, yöllä menin puol 1 aikoihin sänkyyn, ja uni tuli ekan kerran joskus kolmen jälkeen, ja puol 6 nousin jo ylös! Että eipä oo pahemmin nukuttu.. :/ Ja vessassa tuli käytyä yön aikana yli 10 kertaa, tuntuu että ihan koko ajan pissattaa. Eihän sieltä tule aina kuin pikku liru, mutta se kovan pissahädän tunne on heti uudestaan kun pöntöltä nousee.Varmaan on vauva puskenut taas itseään alaspäin, kun on tosi kova paine koko ajan tuolla miun jalkojen välissä. Supistelee aika tiuhaan, mut ei kipeesti. Ja niitä sukkapuikontyönnöltä tuntuvia äkillisiä vihlasuja tuli yön aikana aika paljon... Väsyttää, pitäisköhän koittaa vielä saada unenpäästä kiinni.

Katja ja rv 36+4
 
Täällä minäkin, mutta toisin kuin Katja87 todella hyvin nukutun yön jäljiltä. Poika vain halusi herätä puoli viisi :kieh: :kieh: No onneksi olin jo nukkunut ihan hyvin ja kun saa päivällä nukkua kun siltä tuntuu niin ei ole niin väliä. Nyt vain pitäisi saada itseään niskasta kiinni ja aloittaa nuo päivän hommat. Tän päivän työurakka on ihan kiitettävä ja meinaan olla tosi ahkera ja tehdä kaiken jos vain ehdin. Ihan ekaksi meinaan vaihtaa puhtaat lakanat ja laittaa pyykkikoneen pyörimään. Sitten imuroin yläkerran ja siivoan siellä pikkuisen. Eilen sain laitettua tulokkaalle vaatteet valmiiksi, jos en nyt innostu ostamaan uutta vaatetta ennen laitokselle menoa. Katsotaan katsotaan.

Sitten pitäisi tehdä joulukortit loppuun ja kirjoittaa osoitteet. Paketoida muutama joululahja ja lähetettävät lahjat laittaa valmiiksi. Sitten vois imuroida alakerrassa ja tehdä keittiöhommia jonkin verran. Että tekemistä kyllä riittää ihan koko päiväksi.

Mutta kuten arvata saattaa mä luultavasti roikun täällä netissä ja puolet hommista jää tekemättä. Eilen illalla meinasin isäntää tintata kun sanoi mulle että teehän huomenna kotihommia. Joka päivä oon jotain tehny ja mitään ei ole sanonut, siis tarkoitan et ai olet ehtinyt tänkin tehdä tai kiva kun olet tehnyt. No koskapa se niistä tehdyistä sanoisi, toivossa on vaan niin kiva elää.........

Mutta kai mä lähden tuonne yläkertaan raahautumaan ja laittamaan puhtaat petivehkeet, onpahan kivempi nukahtaa illalla kun on raikasta.

Nuuskis
 
Mä kerkesin tänään huolestua oikein tosissaan kun tyllerö on ollut niin hiljainen ja liikkunut vähän.Illalla jo mietiskelin et pitääkö huolestua kun iltamylläys jäi käytännössä pois.Yöllä kun kävin vessassa niin edelleenkään ei mitään.Vauva ei edes potkinut vaikka nukuin puolivatsa-asennossa.
Aamulla sitten paniikissa heräsin ja otin kunnon lasin mehua ja seisoin ulkona ja yritin herätellä vaavia.
jokunen tovi meni ja kyllähän sieltä sit alkoi vähän liikettä tulla mutta täytyy tänään kyl tehostetusti seurata liikkeitä...onneksi on neuvolakäynti kohta.

Maya:mulla on tullut tosi vähn ihan niitä kipeitä supistuksia mut maha on mennyt ripulille sen jälkeen ja on heteken ollut huono olo.
valitettavasti voi olla et sä oksennat synnytyksessä..mun kaveri oksensi muutaman kerran kakkosta synnyttäessään.mut onneksi siellä ei kauan ole mitään mitä oksentaa.
mä olen itse kanssa sitä tyyppiä et helposti kivusta tulee mahakramppia sun muuta joten kohtalotoveri sulla tässä..

mut tällä kertaa ei taas enempää näitä kuulumisia.lähden taas seurailemaan tyllerön liikkeitä :/ toivotaan että se vilkastuu!
 
Huomenta täältäkin..
Mulla kans eilen mahan vetin ihan kovaksi ja kipeeksi, mutta tais johtua vain ku tuli tyhjään mahaan ahmastua raskaan shoppailureissun jälkeen mäkkärin evästä, niin ei tainnu masu oikee tykätä. Samat tuntemukset oli kuin Mayalla. Mutta sitten alkoi oksentaminen ihan kunnolla. MOnta kertaan tuli ja ihan kunnolla. Masu tyhjeni kokonaan. Sitten koitin vain mennä lepäämään ja nukkumaan. Mahassa vain kauhia mekkala ja möyrintä. Mutta onneksi meni sitten ohi. Nyt ei enää mitään.
Maya se voi olla hyvinni niin että oksentaa synnytyksessä. Mä oksensin koko ensimmäisen synnytyksen (joka kesti vielä vrk:n), varmaa supistuksista ja jännityksestä johtuen. Toisessa en sitten niinkää, tais muutaman kerran tulla puklu supparin jälkee/ilokaasun jälkeen, mutta ei lainkaan sitä luokkaa mitä ekassa synnytyksessä. Ekassa synnytylsessä sainkin sitten ravinneliuosta tipalla että voimia saisin.

Eilen sain taas muutaman joululahjan ostettua ja tänään jatkuneen shoppailut kunhan esikon vien kerhoon. Pitää saaha se Ruotsin paketti valmiiksi ja huomenna postiin. Joulukortitkin pitäs saaha huomiseksi valmiiksi. Samalla ku postiin menen niin saa kaikki noi asiat tehtyä kerralla. Kortit on kyl valmiina, kirjoittaa vaa pitänee, joten eiköhän sitä keritä.
Löysin eilen myös h&m:ltä ihanat imetysliivit, kaarituelliset pitsiset harmaat :heart: jossa pieni vaaleanpun. koristenauha. Ihana ku löytyy nykyään muutakin kuin tavalliset valkoiset pussitissiliivit (siltä ne näyttää jos koko on pikkusenkaan suurempi :D ) Ja samaan sarjaan oli vielä pikkaritkin. Eiköhän näillä nyt päästä alkuu kun on toi toppikin sitten kaverina, sitten kahtellaa jos tarvii niin ostetaan toisetkin kunnon liivit.

Mutta nyt pukemaan, jotta keritään kerhoileen. Tänään onkin eväs-ja lelupäivä kerhossa. Palaillaan sitten iltapäivällä!

Saaru ja Aattomiäs 37+3
 
Hema ja Maya täällä myöskin kohtalotoveri ripulin ja oksentelun kanssa. Mulla on nyt jo melkein päivittäin kohtuullisia supistuksia ja aina tulee suoli tyhjäksi. Vielä en ole oksentanut, mutta on sellainen olo että kohta lentää laatta :LOL: Siinä onkin sitten kätilöllä ja mun miehellä kivaa synnytyksessä kun molemmista päistä tulee tavaraa ja siihen päälle vielä kiukkuinen synnyttäjä; mä nimittäin tuppaan olemaan tosi kiukkuinen jos johonkin sattuu kovasti. No, tuskin ollaan kuitenkaan ainoita tälläkään asialla, olen kuullut monista oksentajista synnytyksessä. Kivaahan se ei tosiaankaan ole.

Mä katselin eilen prismasta imetysliivejä ja oikein harmitti että olin ehtinyt ostaa jo, sillä triumphilla on tosi kivoja liivejä ja niissä riittää kokoa meijeriin asti (F95). No jos imetys sitten aikanaan onnistuu, niin tietääpähän mistä voi käydä hakemassa lisää liivejä.

HeMa meillä pötsimönkijä pitää ihan selvästi lepopäiviä, ja olen ollut jo pariin otteeseen ihan hysterian partaalla ja itku kurkussa kun ei ole ollut kunnon liikkeitä. Kertaalleenhan kävin jo äitipolillakin aiheesta ja sielläkin sanottiin, että päivittäin pitäisi tehdä liikelaskentaa ja ainakin se 10 liikettä saada. Jos ei liikkeitä tunnu niin äitiyspolille vaan.

Mikäköhän mulla mahtaa muuten olla, kun päivittäin tulee tippa tai pari verta. Siis ei mitenkään paljoa, mutta tulee kuitenkin. Jostain luin että yhdynnän tai sisätutkimuksen jälkeen on ihan normaalia että sitä verta tulee, mutta meillä on seksi unohdettu juttu ja sisätutkimustakaan ei ole tehty viikkoihin. Voikohan kyse olla jostain kohdunsuun kypsymisestä?

Aah, ihanaa viime yön nukuin pitkästä aikaa todella hyvin. Vessassa en käynyt kuin kerran ihan alkuyöstä ja loppuyö meni onnellisesti kuorsatessa. Ja sen kyllä huomasi aamulla, se oli siinä ja siinä että ehdin vessaan asti :p

Tänään ajattelin jatkaa kaappien siivousta, ärsyttää kun itse järjestät paikat kuntoon, esittelet miehelle mitä missäkin on ja kas kummaa kuin taikaiskusta päivän parin päästä joku putkiaivo on työntänyt kaappeihin tavaraa joka ei sinne kuulu, argh :/

Lellulle ja Johnulle jaksamisia kutinan kanssa, onneksi enää ei ole kuin pari viikkoa!

pötkylä ja pikkuElvis 34+4
 
No niin yläkerta siivottu ja kolmas koneellinen pyykkiä menossa. Lahjat paketoitu ja kohta alakerran imurointi. Sitten onkin enää ne joulukortit. Ja sen jälkeen pääsen tuonne kyökin puolelle hommiin. Ulkona näyttää kyllä toi keli niin mukavalta että pitäisköhän lähteä vähän sipsuttelemaan...tai siis ankkakävelyä harrastamaan kuten eräs ystäväni sanoi.

Äsken sitten tuli kunnon yskäsyn mukana räkä suuhun ja mitäs sitten kävikään, vatsan totaalinen tyhjennys. Aivan kamalaa tää yskä kun pitäis olla nopee ja ehtii räkästä heti kun suuhun tulee, mutta ei viitsis kotona ihan joka paikkaan räkiä :LOL: :LOL: Kun itsehän ne on siivottava.

Mutta nyt imurin varteen ja sitten kynä kauniiseen käteen. Ei ne hommat näin valmistu. Ai niin muistelin tossa haikeudella esikon odotusta, kun äippälomalla sai ihan rauhassa aamulla puuhastella ja tehdä päivän mittaan mitä halusi. Nyt kun pitää esikko viedä aamusta tarhaan ja päivällä on ehdittävä tehdä kaikki pakolliset hommat ja sitten illalla pidettävä seuraa kaverille. No ihan muksaa tääkin, mutta jotenkin ihanaa oli se esikon odotuskin. Eli nauttikaa kaikki esikkoa odottavat.

Nuuskis ja jää jälleen roikkumaan...
 
Huomenta. Kovasti ootte jaksaneet taas rustailla tänne =) Mä oon kyllä päivittäin täällä lueskellut teidän kirjoituksia, mut en oo jaksanut ite mitään kirjottaa....Täällä kaikki on mallillaan, tyttö liikkuu ihan tajuttoman paljon ja vatsaa ihmeteltiin eilen naapurissa, kun oli kunnon monotukset päällä. Naapurin lapseton pariskunta kun melkein tappelivat, että kumpi saa mun vatsaa taputella ja pidellä kun tyttö oli vilkkaalla päällä :LOL: Musta on ihanaa, että muutkin on mukana tässä odotuksessa ja taputtelee mun vatsaa.

Jotkut kirjotteli täällä, että vauva liikkuu nyt vähemmän kun pari kk sitten...Hmmm...mun masussa on kyllä ihan hillitön meno edelleen, vaikka ei siellä tilaa enää ole kunnolla liikuskella. Kaikki liikkeet tuntuu ja näkyy. Ja päivälläkin on rallit käynnissä, eikä ainoastaan illalla. Ja melkein kaikki liikkeet tekee kipeetä tuonne vasempaan kylkeen. Pää alaspäin ollaan ja varmaan on kyllä jo kiinnittynytkin kun kovasti tuonne alapäähän vihloo jos on kunnon monotus päällä....

Torstaina on lääkärineuvola, sas nähdä mitä siellä sanotaan. Viime neuvolakäynnillä pari viikkkoa sitten mun paino oli tippunut viikossa 980g ! Aika lailla neuvolan tätikin sitä ihmetteli. Turvotustakaan ei oo ollut vielä ollenkaan. Iskias täällä on alkanut vaivaamaan, ei meinaa koirankaan kanssa lenkille päästä kun jalkaan tekee niin kipeetä. Pakaraan ja koko jalkaan....Ja yölläkin on asentoa vaikea korjailla kun sattuu. Tosi kiusallista. Niin, ja sitten närästääkin! Se vasta pottumaista onkin! :(

Voikaa paksusti! Mä jän taustalle roikkumaan.

Carla ja tyttö viikkoja on jo liikaa, en edes muista paljonko :LOL: :LOL:
 
Huomenta!
Pitihän mun taas heti aamusta täällä tulla käymään. Olen addiktoitunut tähän palstailuun kovin pahasti, aamu ei lähde millään käyntiin, jos en ensin käy täällä tapahtumia lukemassa...

Me käytiin eilen illalla ostamassa turvakaukalo, joten nyt on kaikki isot vauvahankinnat tehty. Sitteri, vähän vaatetta ja sitten noita pikkutavaroita pitää vielä ostella. Ja itselle pitäis varmaan ne imetysliivit hommata. Auttakaahan muuten kokeneemmat, mitä kokoa imetysliivit olisi parasta hankkia? :attn: :attn:

Mutta nyt jos hetkeksi taas reipastuisin ja yrittäisin saada jotain hyödyllistä tehtyä.

 
Täällä taas minäkin... Helpotti kuulla että pahoinvointi voi olla ihan normaalia reagointia supistuksiin ja että sitä on ollut muillakin.. vaikka en todella toivoisi kenellekään sitä kamalaa oloa.. toivotaan ettei kenenkään tarvitsisi voida pahoin ainakaan koko synnytystä!!

Carla mitä sun neuvolantäti sanoi tuosta painonlaskusta? Mulla ke neuvola ja oma olo on sellainen että painoni ei ainakaan ole noussut, ennemmin laskenut, pohdiskelin että mitähän meinaa..

Joku kirjoitti noista öistä ja wc-reissuista, mulla pikkuinen on laskeutunut jo aikoja sitten, mutta silti käyn yleensä vain 2 kertaa wc:ssä yössä... muuten valvonkin sitten vähän väliä... joko vihloo alakertaan tai sitten vain ilman syytä valvon.

Mä en muuten tajua kun olen saanut päähäni pinttymän että vauva olisi jotenkin pieni.. vaikka kaksi viikkoa sitten painoarvio oli täysin keskikäyrällä, niin musta vaan TUNTUU siltä että vauva ei "nouse" ollenkaan siis kasva niin että potkut tuntuisi esim kylkiluihin.. potkut tuntuu edelleen vähän navasta ylöspäin ja enemmän vasemmalla... mutta onneksi on ke se neuvola niin saa purkaa huoliaan...

Nyt taustalle.... :)

Maya ja Aarre 34+1
 
Kyllä oli tosiaan outoa, kun ei päässyt viikonlopun aikana tänne juttuja lukemaan.
HeMa05 Mulla myös tuntuu alapäässä tuollaista painon tunnetta. Tuntuu etenkin silloin kun istuu pytyllä tai kun lähtee pienelle kävelylle, niin alkumatkasta painaa. Noita liitoskipuja täällä ei ole kuitenkaan ollut.

Maya-78 Itse ostin noita harsoja kodin anttilasta ja niitä saa myöskin tilattua anttilan postimyynnistä.

Napsukka Täällä on masua poltettu perunakattilaan, mutta onneksi ei mitään suurempia vammoja tullut... hipaisi vain ilkeesti.

Viikonlopun aikana vauveli oli tosiaan rauhallisella tuulella, ja minäkin ehdin jo noita liikkeitä alkaa miettimään. Eilen sitten myös laskeskelin ja kyllä sieltä niitä liikkeitä sitten alkoikin riittävästi tulemaan. Nyt mahassa myllerretään taas normaaliin tahtiin. Viikonloppuna on sitten jälleen silitelty ja pesty vauvan tamineita. Ehkäpä pian on noi vaatteetkin tuolta kaapista kaivettava pesuun...

 
Maya: Minä oksensin molempien synnytyksessä ekassa ilokaasun ja tokassa ilmeisesti supistusten takia. Se ei ole kovin hääviä ei... toivottavasti sinulla ei ylly ihan kamalaksi.

Ja tuosta suolen tyhjenemisestä. Minulla tyhjeni molemmissa synnytyksissä ja se on maailman epämukavin tunne, vaikka kätilöt sanoi, että se on aivan normaali tapahtuma. Silti muka HÄVETTI!! Eikä se nyt järjellä ajateltuna ole edes outoa, kun pitää kerta lujaa ponnistaa, mutta silti... hyi... Mulla on varmaan joku kakkapatoutuma :LOL: !!!!

Maksa-arvot tarkastettiin tänä aamuna, siitä kutinasta johtuen, mutta nyt ne oli menneet taas alas. Ihan outoa. Kätilö meinas, että lääkitys aloitetaan joka tapauksessa, kun ne sappihapot oli vastaavasti taas nousseet, ei kuitenkaan liian korkealle. Mulla on vissiin jojo-maksa. :D

Nyt paketoimaan lasten lahjoja!!!!

Kuulemisiin!!!
 

Yhteistyössä