Pari viimeistä päivää mennyt niin hujauksella ohi, ettei ole ehtinyt muuta kuin käydä lukemassa juttuja, ja niitähän on tullut hurjasti. Ihanaa!
Meilläkin pinnasänky tulee meidän sänkyyn kiinni mun puolelle. Siinä on toinen laita liukuva ja ajattelin laittaa sen aluksi tosi alas, niin saa vauvan napattua sieltä sängystä "helpolla". Vieläkään ei ole pinnistä kasattu, mies vastustaa asiaa: Vielä on liian aikaista kuulemma siihen ryhtyä! No, josko kasaa sen sitten sillä aikaa kun olen vauvaa hakemassa?
Mä en ainakaan ole huomannut että mulla olisi ihmeemmin mitään liitoskipuja, välillä toki vihlasee tuolta alapäästä inhottavasti jos kyykkii, mutta menee onneksi ohi tosi nopeasti. Sen sijaan olen saanut loppuraskauden iloksi valtavat peräpukamat
Onneksi eivät ole kovin kipeät, mutta tuntuvat kuitenkin inhottavilta. Onneksi ummetus ei vaivaa, se tästä vielä puuttuisi (ja nyt kun näin sanon, niin kas kummaa kohta ummettaa
)
Ens viikolla olisi sitten viimeinen neuvolalääkäri, jännä nähdä miten on edistytty. Viimeeksi lääkäri mittasi kohdun kaulan ultralla ja sitä oli jäljellä enää 1.8cm eli on lyhentynyt jo 2cm. Kohdunsuu mulla on kans jotenkin hassusti takana ja sitä on kuulemma tosi hankala löytää sieltä, saatika että pääsisi kokeilemaan.
Ja vielä ennen joulua on yksi käynti äitiyspolilla. Neuvolastahan laittoivat lähetteen sinne kohonneiden paastosokerien takia, ilmeisesti tyytyvät vain tarkistamaan mikä tilanne. No pääseepä ainakin katsomaan mitä pötsimönkijälle kuuluu. Kovasti sekä neuvolassa että äitiyspolilla ovat varoitelleet että saattaa tulla reilusti etuajassa, mutta sen näkee sitten ajan kanssa.
Tosin mulla tää maha on niin järkyttävän kokoinen, että kyllä voisin siitä piankin luopua. Mulla oli viimeeksi lääkärin mittauksessa sf peräti 38cm.
Voi miten kurjat kelit taas tuli, ihan on harmaata ja pimeää ja sataa vettäkin kokoajan, niin kivaa oli kun sai nauttia lumesta. Jos vaikka sitten ens vuoden puolella se lumi jopa pysyisi maassa?
Hyviä vointeja taas kaikille
pötkylä ja PikkuElvis 34+1