tammikuu 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tammikuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia!

Itse hommasin Anita baby belt- tukivyön, jollaisia on vissiin täällä muillakin. Ja oon ollut tyytyväinen. Hgissä myy ainakin Bebes Forumin ylätasolla ja netissä. Kallis kyllä on, n. 40 €, mutta mielestäni hintansa veroinen.

Kävin juuri neuvolassa. Sydänäänet kuului taas selvästi ja tasaisena ja muutenkin kaikki oli hyvin. Ainoastaan mun hemoglobiini oli taas laskenut, vaikka olen syönyt rautaa joka toinen päivä. Nyt pitää sitten alkaa syömään joka päivä.
Kelan paperit sain mukaan ja lähetteen sokerirasitukseen. Mulla ei ole ollut arvoissa mitään häikkää, mutta täällä kokeeseen laitetaan kaikki, joilla bmi yli 25. Hirvittää jo valmiiksi se, ettei 12 tuntiin saa syödä ja vielä pahempaa juoda:0 No, eiköhän siitäkin selvitä:)

Ajattelin teettää isyyspakettia varten isille ja vauvalle tiimipaidat ja lähdenkin viemään niitä nyt brodeerattavaksi! Piti tosin ostaa vaaville valkonen body isin mustan t-paidan kaveriksi. Kattoi myyjä mua vähän pitkään, kun kysyin henkkamaukalla onko niillä mustia t-paitoja vauvoille:) Ei yllättäen ollut.

Mutta nyt matkaan, että ehdin tekemään tänään opinnäytetyötä. Se pitäsi saada ennen mammalomaa valmiiksi.

Heiba!
Paljon sulla Neppis oli hb? Ja mitä rautaa olet syönyt?

Onko teille muille kerrottu neuvolassa jo synnytysvalmennuksesta? Tai miksi sitä nyt kutsutaankin. Ajattelin vaan, että jos on, niin milloin sellainen alkaa ja miten monta kertaa sitä on ? Mulle ei ole asiasta vielä mainittu.

gallup: onko teillä miehen kanssa sama maku?
Meillä on muuten täysin, muttei kukissa ja koruissa... mies luulee, että mitä isompi ja rehevämpi kukkapuska, sitä hienompi =) Ja että koruissa pitää olla timantteja kun minä taas tykkään yksinkertaisesta. Eilen sain sentäs synttärikimpuksi vaan gerberaa! Eli jotain on oppinut viidessä vuodessa, hih!

Moi, viikkoja tulee lisää mullekin vaikka tuntuu, ettei niitä oo koskaan tarpeeks. =) Maha kasvaa ja vielä enemmän on ilmeisesti kasvanut takapuoli ja reidet.. Takkiongelmistahan täällä onkin jo ollut puhetta, mutta mites alushousu-ongelmat? Onko muilla? Ostin eilen viiden paketin alkkarit H&M:stä yhtä kokoa isompia mitä yleensä tarvin. Aamulla koin ikävän yllätyksen kun alkkarit jäi vajaaks sekä eestä että takaa. =D Oli kai ne malliltaankin aika matalat, mutta silti.. En halua ostaa niitä ylös tulevia mamma alkkareita. Ahistaa jo muutenki näitten äippä-housujen ylös tuleva vyötärö. Mutta en pysty pitään mitään mikä kiristää vähänkään.
Vauvan liikkeitä tuntuu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Potkut tuntuu iltaisin ja aina vasemmassa kyljessä. Mulla on istukka tuossa eessä alhaalla vaimentamassa suurimman osan liikkeistä. Joudunki yhteen ylimääräiseen ultraan, jossa tsekataan onko istukka noussu. Jos ei niin ilm. sitten sektiota aletaan suunnittelemaan!?
Mulle ei oo vielä mistään synnytysvalmennuksesta puhuttu, neuvola on seuraavan kerran ens maanantaina.
galluppiin: On meillä suurin piirtein sama maku miehen kanssa. Meillä mies tosin antaa yleensä mun tehdä kaikki esim. värejä koskevat päätökset. =)
Onnea Riinuskalle synttäreitten johdosta! =)

No juuri kun kirjoitin tänne ettei mies ole vielä sattunut tuntemaan potkuja, niin eilen illalla sai hän ne tuntea. :-) Käsi oli juuri sopivalla kohdalla kun vauva alkoi potkia.

Söin eilen salmiakkia, jossa oli päiväys mennyt umpeen ja nyt alkoi huolestuttaa... No, toisaalta voisi kai sitä tehdä enemmän haittaa jollain muulla tavalla (esim. vetämällä kännit), joten ei kai tuo niin vaarallista ollut. Pitää kuitenkin kysyä ensi viikolla neuvolassa ettei tarvi miettiä tuota.

Kyselin viimeksi neuvolassa siitä synnytysvalmennuksesta ja muistaakseni se alkaa täällä joskus marraskuussa. Kyselin myös pelkopolista ja sain lähetteen psykologille. Kävinkin jo siellä psykologilla puhumassa synnytyspelosta, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. Luulenpa että minua rauhottaa sitten se kun pääsen ""oikean"" lääkärin kanssa juttelemaan. Ei se pelko nyt kuitenkaan ihan ylipääsemätöntä ole, onneksi. :-)

Gallupista: meillä on samantapainen maku. Tai oikeastaan mies ei puutu sisustukseen, vaatteisiin tai sellaisiin asioihin paljonkaan, joten saan päättää niistä itse. Mutta kyllä hän sitten on yleensä tukee mun päätöksiä.

Alkkariongelmia mulla ei ainakaan vielä ole ollut; käytän samoja kuin aina ennenkin. Takkiasiat kyllä huolestuttaa...

RV 22+1

Hemoglobiini oli 113. Edellisellä kerralla 116 ja Obsidania syön. Se ei ole aiheuttanut mulle mitään oireita, mutta se on jotenkin hankala, kun pitää ottaa 2h ennen tai jälkeen syönnin tai aamulla 1h ennen syöntiä. Välillä on kokoajan nälkä, niin ei oikein tiedä missä välissä ottaa:)

Gallupista: Miehen kanssa meillä on hämmästyttävän samanlainen maku. Sisustuksesta ei ole tullut erimielisyyttä, eikä oikeen muustakaan. Teetin kuitenkin vihkisormukseni itse, ettei olis tullut paineita miehelle ja kun kerran tiesin mitä halusin:) Me ollaan varmaan muutenkin aika samanlaisia, kun ei me edes riidellä.

Alushousuja on pitänyt ostaa ja oon siirtynyt mamma-malliin, kun tuntuu, että yhtään ei saa painaa ja ahistaa. Mammahousut on vaan niin pirun kalliita, että ei monia raski ostaa. Yhdet tavalliset jättikokoiset ostin tuossa viikonloppuna ihan sillä, että tulee reilusti mahan päälle ja kun oli halvat.

Neppis: Mä oon menossa sokerirasituskokeeseen ens maanantaina. Mä oon kanssa miettiny, et mitenkä huono olo tulee, kun ensin 12 tuntia syömättä ja sit vielä sokeriliuosta kerralla kunnon humaus päälle..noh, kai sen sietää.

Synnytysvalmennuksesta joku kysyi: oli juuri viimeeksi neuvolassa puhetta, että meidän kohdalla se sijoittuu johonkin marras-joulukuulle, kun ne kerää lähiseudulla samoihin aikoihin lasketun ajan omaavia kasaan ja pitää sitten kimpassa. Pariskuntia on kuulemma kuusi. Olikohan se kaksi eri kertaa muistaakseni.

Gallupiin: Miehen kanssa maku menee tosi paljon yksiin. Tai yleensä minä saan päättää värit ja sisustukset ja muut, myös miehen stailaajana monasti (pyynnöstä) ja mies sitten sanoo, jos on vastaansanomista. Ei oo oikeestaan ollut :)

Niin juu tuosta valmennuksestakin kysyttiin.. tänään terkkari otti asian puheeksi ja sain jo heinäkuussa neuvolan tätin kesälomittajalta aikataulut. Marraskuun lopussa on täällä vikat mahdolliset neuvolan sessiot ja sairaalalla järjestetään vielä joulukuussakin.

Mimitsu: Mä ihan huokasin helpotuksesta, kun neuvolan täti kertoi tänään, että sokerirasituksessa verikokeet otetaan sormen päästä. Mä olin jo kauhistuneena kuvitellut, että nälästä ja janosta riutuvalta imetään kolmeen otteeseen putkilollinen verta!:) Siinähän oliskin ollut tosi virkkuna;)

Meillä ei tarvitse miehen kanssa makuasioista kiistellä. Hän on kiinnostunut sisustuksesta, minä en. Jätän asiaa koskevat päätökset ilolla hänen tehtäväkseen ja olen aina tyytyväinen lopputuloksesta.

Neppis, mäkin syön Obsidania. Hankalaa tosiaan se ruuan kanssa pelaaminen. Just vetäsin pinaattikeittoa ja ostin punajuuria, että sais rautaa hieman ruuastakin. Mullahan se hb oli loistavat 103....

Mä pidän samoja vanhoja alushousuja. Jotenkin inhottaa ajatus sellaisista vatsan päälle vedettävistä. Kävin just h & m: ssa sovittamassa kaikki äippähousut läpi, ei edelleenkään sopivia!!!! Alan olla tosi pulassa kohta..
Lauantaina ollaan menossa Ikeaan hakemaan se pinnasänky, takasin tullessa sitten Lahteen vaatekaupoille. Niiden housujen olis parempi löytyä sieltä! Muuten joudun jäämään sairaslomalle kotiin kun mulla ei ole housuja, heh.

Hemoglobiinista on ollut paljon jutustelua. Itsellä viimeeksi mitattu Hb reilu kk sitten ja silloin oli vielä 143. Sen jälkeen sitä ei edes mitattu elokuun loppupäässä. Eli en tiedä vaikka olisi laskenut kuinka alas! Torstaina tosin neuvola ja lääkäri, kai se siellä sitten selviää. Toivon hartaasti, etten saisi rautakuuria. Joskus lääkäri aikoinaan määrännyt rautakuurin ja mun elimistö ei tykännyt lainkaan.. aloin vuotaa verta, siis lähinnä tuolta alhaalta, eli oli kuin menkat koko ajan :( Huonot fiilikset raudan syönnistä, joten pitäkää peukkuja ettei oo laskenu liian alas.

Miehen kanssa meillä samanlainen maku, yleensä sisustusasioissa samat asiat miellyttää ja ajatukset osuu yksiin. Tietty tollaiset verho jutut ym sisustusmatskut pöytiin, vuoteeseen jne mä hoidan ja aina on tykänny. Isommat asiat kuten just noi remppajutut ollaan yhdessä päätetty ja aivan samanlaisella maulla. Uskallan myös antaa miehen päättää itsekseen, sillä lopputulos on taatusti hyvä!
Ainut, missä meillä ehkä hivenen eri maku, on korut... mutta mä olenkin tavallaan sellainen pikkutarkka että kaula-, korva- ja käsikorut tulis olla samaa sarjaa/sopivat keskenään. Tosin on yllätyslahjat osuneet aivan nappiin. Näyteikkunaostoksilla mä aina kerronkin omista mieltymyksistä, niin luulis jotain jäävän muistiin...

Alushousuongelmaan voisin antaa vinkin, joka helpotti ainakin mua. Mä en myöskään tykkää niistä isoita ""mammakalsareista"" jotka saa vetää kainaloon asti vaan under belly on lähinnä mun juttu. Mammavaate osastolta ei vaan sellaisia löytynyt, joten etsin muualta.
Seppälästä löysin sellaisia low hips alushousuja, (tosin aika iloisen värisiä ja kuviakin niissä oli..) jotka jäävät masun alle ja olivat tosi edullisia ja omasta mielestä hyviä. Hinta oli 3,90€/4,90€ kpl. Ostin kokoa suurempia kuin normaalisti - varmistin sen tosin sovittamalla. Joten pikkupöksyjä on nyt, kun vanhat tuntuivat ikäviltä, painoivat masua.

Mutta eiköhän siinä jo kaikki luritukset olleetkin...
Pitää vielä mainita, että tänään ollut jotenkin tosi ahdistava olo masussa koko ajan. Ei ole ilmavaivoja, mutta vatsa tuntuu olevan turvoksissa ja on oikeasti kosketusarka. Vaavikaan ei ole liikkunut niin paljon kuin normaalisti (vai kuvittelenko vain?!). Vaikea kävellä ja istuminenkin on pahan tuntuista. Onko muilla ollut samantyylistä? Vähän pistävää kipua sivuilla. Ilkeän tuntuista :(

Moi!

Täälläkin masu pomppii ja nytkyy kun vaavi potkii ja kas kummaa, potkii myös tää mukeltaja alaspäin, toista sivua kohden yleensä.... Mutta ai hitto että se sattuu jos parikin tuntia yhtäsoittoa tulee potkuja samaan paikkaan!!!! Meinasi ihan itku yhtenä iltana tulla kun ei päässyt nukkumaan ja alavatsa/virtsarakko/emätin ihan hellänä potkuista........... Mutta onneksi mies sai siliteltyä vaavin uneen..... Taisin itsekin nukahtaa moiseen ihanuuteen.... ;)

Mulle suositeltiin tukiliiviä jo aikaisessa vaiheess seisaallaan olon/koko päivän kävelyn/nostelujen vuoksi ja helpotti se kai osittain supisteluja ja selkäsärkyjä, mutta.......... Milläs konstilla mä saan sen pysymään ""rullaantumatta"" paikoillaan??? Ku kyykistelen/pyllistelen töissä paljon ja se liivi aina alkaa rullaantua makkaralle alhaalta ylös päin, sitten se painaakin jo ikävästi virtsarakkoa ja työnteosta ei tule tosiaa mitään kädet housuissa......;D Meni hermot viime viikolla sen kanssa ja jätin eilen ja tänään pois.... saas nähdä!!!! Tuntuu ainakin toisella lonkalla hieman kipua ja kun panin maate soffalle töiden jälkeen, selkää vihloi..... Mulla on vyö merkkiä Carriwell, tilasin Amautista, maksoi alle parikymppiä. Piti tilata sellaiset ihanat tukevat liivitkin ettei toi nisävarustus kovin pääsisi laajenemaan...... On meinaan aika uhkee olo toisinaan........

Jeps, mullakin neuvola siis ensi torstaina, eilen kävin hammaslääkärissä ja pari reikää oli tullut, harmi!!! Painotti kovasti ksylitolin syöntiä!!! Rv:t ois menossa 22+1 tänään, seuraava hammaslekuri onkin vasta reilun kk:den päästä, mitenhän sitä voi maata siinä niin kauan...... Hui!

Saadaan miehen kanssa vauvalle jo pinnis ja syöttötuoli veljen perheeltä. On kuulemma lähes käyttämättömiä kun kaksoset nukkuneet pitkään isän ja äidin välissä ja syöttö on tapahtunut yhdessä tuumin, toinen pitää sylissä ja toinen syöttää..... Voi kamalaa jos tulisi kaksoset!!!!! Melkoista menoa heillä..............;)

Jeps, mut nyt maate, jalat uhkaa pamahtaa!!!! Miestä ikävä, on reissussa, tarvis nyt ehdottomasti syliä ja suukkoja, rankka työpäivä takana taas ja apu olisi tarpeen.......... :/

Moi!
P.S. Siskoni sanoi että maha on pulahtanut parissa päivässä esiin!!!! Jippii!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D

Mä kävin terveyskeskuksen fysioterapiasta lainaamassa tukivyön.Mulla on särkenyt oikeaa alaselkää jo pari kuukautta,välillä päivät on parempia,mut sit kun kipu iskee,niin se vetää koko oikean jalan myös tosi kipeeksi.

Sain vyön 3vkon ajalle ja sit pitäis harkita oman ostoa.Jollei ole iskias-kipua niin se tuntui Si-nivelen löystymisenä,joka on tavallista raskausaikana.Pelottaa vaan,ku ei ole ikinä ollut selkäsärkyjä,että kauankohan jaksan nostella lapsia töissä.

Tilasin kaverin kautta 3kpl 22e äitiysalushousuja tarjouksessa.Ne on sellaisia Eve Lacen-tuotteita.Pitäis varmaan liivejäkin sovitella,ku alkaa jo entiset ahistaa.Kohta kiinteistönvälittäjä tulee kertomaan asunnon ostotarjouksesta,eilen oli esittely.Ihanaa jos saadaan tää oma myytyä ja päästään tekemään kaupat uudesta ensi viikolla.Lokakuun lopulla sit muutto,jos kaikki menee putkeen!

Voikaa paksusti!Hellu 22+0

Siis voi helvetti jos naisista tulee todella näin typeriä ja omaan napaan tuijottajia siinä vaiheessa kun tulevat raskaaksi en yhtään ihmettele sitä vonkaavien ukkomiesten määrää tuolla baareissa. Hei koittakaa nyt ihan aikuisten oikeesti hankkia itsellenne elämä!
Ja sitten ihmetellään miksi naisia syrjitään työelämässä kun tällaiset valopäät jylläävät kahvitunneilla ja jahkaavat kakaroidensa asioita muiden keskittyessä töihin..

Apua..

Huomenet lomalaiselta!
En alkuunkaan ymmärrä ulkopuolisen kommenttia, joten jätämpä sen omaan arvoonsa...

Tanjuska, mulla on maha aina välillä sellainen kosketusarka. Inhottavan tuntuinen silloin, mutta on mennyt aina päivässä ohi.

Sirpale, miten se tukiliivi alkaa rullaantua alhaalta ylöspäin? Eikö alareunassa ole se säädettävä tarra- tms reuna ja yläpuolella se läppä? Voiskos sulla olla se alareuna sit liian löysällä? Mä en ole omaani vielä käyttänyt. Selkää on tosin sattunut muutamana päivänä, että ehkäpä on mullakin edessä.

Huomenta,
Sirpaleen tarkoittama vyö on sellainen tuubimallinen, ilman hakasia. Olen myös katsellut sitä netistä ja aatellut, että mitenköhän se pysyy paikoillaan. Itselläni on myös edessä tukivyön hankinta ja olenkin netistä etsinyt käytettyä Anitan babybelt:iä, mutta nopeasti tuntuvat käsistä menevän. Pitää varmaan investoida uuteen (40 €) ja myydä sitten tammikuussa pois. Käytetystä tuntuu saavan n.25 € eli aika hyvin...

Huomenta,

tukivyöasiaa: soitin äsken fysioterapiaan, kun neuvolasta vinkkinä sanottiin, että sieltä saa tukivöitä lainaan (vantaa). Sain ens maanantaiksi ajan sinne, sovitellaan niitä tukia. Toivottavasti löytyy sopiva (eräs tuttavani sanoi, ettei itse saanut apua, kun ainoa vyö, joka oli vapaana, oli liian suuri). Jos ei, niin ostan sen kaikkien kehuman Anitan babyvbeltin.

On se jännää: jos vauva potkii tosi paljon ja koko päivän, niin alkaa jo miettimään, et pitäiskö sen vähän rauhoittua..nyt vauva ollut eilen ja tänään erittäin rauhallinen, välillä hentoisesti potkiskelee, niin ei hyvä; toivoo, että se liikkuis enemmän, että tietää kaiken olevan varmasti ok. Muilla vaihtelua vauvan aktiivisuudessa?

Muistakaapa mammat ostaa D-vitamiinit valmiiksi: lokakuun alussa pitäis alkaa tankkaamaan, vai onko teillä neuvolasta samat ohjeet?

Huomenta!
Nyt olo tosiaan hyvä, vatsa sitten rauhoittui iltaa kohden. Kai se jotain ylimääräistä turvotusta tms oli.
D-vitamiineista ei vielä mitään mainintaa ollut neuvolassa, mutta huomenna minulla tosin aika on, joten siellä tulee varmasti puheeksi.

Vauvalla on välilllä hyperaktiivisia päiviä ja toisinaan on hyvinkin rauhallisia päiviä. Yleensä jos on itse paljon liikkeellä, vauva käy ilmoittelemaan, että nyt olisi aika levätä liikehtimällä ja potkimalla. Kai siellä alkaa olla jo tukalat oltavat pikkuhiljaa.. :)

Hui, mietin tässä juuri, että paljonkohan sitä oikein vaa'alla painaa huomenissa, kun kk sitten viimeeksi käynyt... Omaa vaakaa en omista, joten neuvolassa ainut painon seuranta, mitä nyt joskus satunnaisesti vaa'alla tutuilla käy. Ainakin on alkanut itse tiedostaa että olen tosiaan isomahainen ja toiset liikkeet alkavat käydä hankaliksi. Esim kyykkyyn pääsee vallan mainiosti, mutta se ylösnousu on jo eri juttu. Samoin sohvalla köllöttelyyn joutuu nykyään hakea hyvää asentoa jonkin aikaa ja kullan kanssa vierekkäin alkaa olla siinä jo aika ahdasta.
Selkä vihoittelee minullakin ajoittain. Se anitan babybelt auttaa siihen, mutta en tykkää sitä pitää jatkuvasti. Jos siltä tuntuu, laitan sen päälle esim lenkille tai jos teen enemmän jotain kotihommia. Aivan alaselästä tuntuu välillä kuin ei olisi nikamat ihan kohdallaan ja selällään on silloin kivuliasta olla vaikka ennen sellainen on aina auttanut. Kai siellä lantio muuttaa asentoaan ja nikamat väljistyy muutenkin. Kasvukipuja, kasvukipuja...

Aurinkoista keskiviikkoa ja pyöristymisiin!

Heippa!

Tosiaan, olen myös huomannut, että on rauhallisempia ja vilkkaampia päiviä pienellä. Ja näinhän se menee, että huolestuu, on asia miten päin tahansa:) Liikkeet on kyllä selvästi vahvistuneet, mieskin voi tuntea ne helpommin.

Perhevalmennuksesta... Meillä on täällä 2 kertaa marraskuun alkupuolella+ joku psykologin tilaisuus. Ollaan innolla menossa, toivottavasti sieltä jää jotain käteen. Jostain luinkin tosta D-vitamiinilisästä mutta en ole kyllä mitään ohjeita saanut. Suositellaanko jotain tippoja, vai? Ilmeisesti raskauden ajan ja imetyksenkin?

Oletteko meinanneet ""perheenpäälle"" isyyspakkausta tms juttua? Tässähän ois sopivasti isänpäiväkin tulossa... Vähän tuntuu hömpältä, mutta lahjoja on aina niin kiva kyhäillä ja antaa:) Voishan siihen laittaa kantoliinaa ja muuta tarpeellista juttua, jota muutenkin tulis hankittua. Budjetti ei kyllä riitä mukaviin turhuuksiin:(

Makugalluppiin: Hyvässä yhteisymmärryksessä päätetään kotiin liittyvistä jutuista, musiikkimakukin on meillä sama jne. Joskus vähän tylsääkin moinen, jää hyvät väittelyt väliin;) Saapi nähdä tuleeko näkemyseroja sitten näissä kasvatusasioissa...

Nyt on palattu takaisin ulkomaanreissulta ja mukavaa matka oli. Munuaiskontrollissa käytiin ja hyvin kuulemma toimivat, ei tarvitse olla huolissaan. Painoarvio pienellä oli 670g ja pää-peppumitta 20cm. Hikkakin öttiäisellä oli kun ultralla katseltiin :)
Kaikkia viestejä en ehtinyt lukea, joten en tiedä mistä täällä on puhuttu, mutta selkävyötä itse ainakin olen hankkimassa. Jos fysiolta saisi lainaan, niin ei tarvitsisi omaa ostaa. Lueskelin neuvolan oppaasta että nämä oireeni viittaavat lantion löystymiseen, jonka ei siis pitäisi ilmeisesti olla näin kivuliasta. Iskiaskivut polttaa niin perkuleesti istuessa, että..
Rv 24+4

D-vitamiineista:

Sain semmosen ohje-kortin, missä suositellaan odottaville talvi-äipille D-vitamiinin lisäystä lokakuun alusta maaliskuun loppuun. Siinä saa valita: Devitol/Jekovit 5 tippaa/pvä tai Deetipat 20 tippaa/pvä tai Minusun/Dee 2 tabl./pvä. Toisella puolella ohjetta on sitten samassa jo se vauvan d-vitamiiniohje, tietenkin vähän eri mitoilla kuin aikuiselle.

Sokerirasitustestistä on ollut puhetta täällä. Minä kävin siinä testin elokuussa, kun sokerit oli virtsassa plussalla. Ankeaahan se oli, kun ei saanut syödä eikä juoda mitään, mutta mulla oli se testi onneksi heti aamusta, yöllä ei nälkä niin haittaa. Suuta kyllä kuivasi aamulla labraan mennessä, mutta kyllä sen kesti. Siinä testissä siis otettiin heti yksi verikoe sormenpäästä, jonka jälkeen piti juoda semmonen äklöttävän makea sokerilitku. Sitten odoteltiin tunti ja otettiin toinen verikoe ja sitten vielä tunti odottelua ja kolmas verikoe. Suurimmaksi osaksi tuo sokerirasitustesti on siis istuskelua ja odottelua :( mutta tulipahan luettua odotushuoneen lehdet läpi... Mulla oli onneksi ihan normaalit nuo sokeriarvot eli mun tuo pissatestin plussa sokerissa johtuu ilmeisesti siitä, että mä olin syöny just vähän ennen ja mun munuaiset vaan tykkää päästää sokeria läpi.

Meillä on tytteli myöskin innokas potkiskelija ja varsinkin silloin kun pitäs nukkua. Onneksi se yleensä rauhoittuu aika nopeasti ja mä saan nukuttua ihan hyvin, mutta yleensä joka kerta kun mä herään yöllä esim. vessaan, niin sen pitää saada mellastaa vähän aikaa. Eilen illalla, kun makasin sohvalla kattomassa telkkaria, niin neiti päätti asettua jotenkin mykkyrälle tuonne kohdun oikeaan laitaan, niin että mahaan tuli kunnon muhkura. Miehen kanssa naureskeltiin sitä pattia vähän aikaa, mutta sitten oli pakko lähteä vessaan, kun tytteli painoi samalla aika ikävästi myös virtsarakkoa... On se jännä miten nuo liikkeet on nyt osa jokapäivästä elämää, tuntuu niinkuin se olisi vauvan keino kommunikoida ädin kanssa :o)