Yritys alkaa alkuvuodesta 2

  • Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti
Anna
Kyllä täällä jännitys tiivistyy tästä eteenpäin loppukiertoa kohden! Pieniä nipistyksiä ja kiristystä on tuntunut alavatsan seudulla. En tiedä, että onko se sitten mahdollisesti ovulaation ""oireita"" kun en ole ennen näin tarkkaan kehoani kuulostellut..=)

Kyllä tämä yksikin kuukausi tuntuu pitkältä ajalta! En voi edes kuvitella, miltä tuntuu heistä, jotka ovat yrittäneet lasta vuosia. Varmasti ikuisuudelta!!

Olen minäkin säästellyt paria potkupukua, jotka on ollut tarkoitus antaa jollekin tuttavan vauvalle, mutta ovat olleet liian pieniä! Ihan vaan tulevaisuuden varalle....=)

Mutta tuo Kk:n Hennesin tilaus on kyllä ihan huippu...!!!! Pitäisköhän munkin tilata ikeasta yks hoitopöytä mitä oon ajatellut..=) !!!
 
Viivi
Huomenet!
Oli pakko tulla tänne heti kertomaan et nyt meitsillä alko sit kp1 (/29?). Vähän mahtavaa et ekat luomumenkat alkoi vain 1 päivän myöhässä. Tietää ainakin et kroppa on kunnossa eikä tarvinnu kuukausia ootella.:) Eikä ole kyllä ihokaan erityisemmin huonontunut, joten ehkä säästyn siltäkin. (ennen pillereitten aloittamista ihoni oli melko huono, mut menee sit luultavasti nuoruuden piikkiin.)

Niin meillähän on siis vielä ne kortsut käytössä mut ei kyllä olla mitenkään tunnollisia oltu..;) En ole silti pettynyt et alkoi menkat. Maha on kyllä aika helkkarin kipeä. Paljon kipeämpi kuin pillereitten aikana.
 
Syysmarja
Hyvä hyvä Viivi, että kierto kohdillaan ja kroppa kanssa!
Sama mulla oli vatsa aivan sairaan kipeä, pari päivää. Ja koskaan ennen ei ole ollut!

Samoin meillä siis nuo kumiukot käytössä, mutta esim kierron alussa ja lopussa ihan vaan vedetään paljaalla loppuun asti. Ehkä hieman uhkarohkeaa, kun mulla tosiaan on se ajatus, että sen reissun jälkeen vasta, että saa sitten kunnolla vetää alkomaholia :9

Mä itse asiassa tilasin netistä sellaisen lipaston, jonka päälle vois sitten laittaa sellaisen pehmeän hoitoalustan... siis tarvittiin kyllä sellainen lipasto, mutta myös tulevaisuutta silmällä pitäen sitä lipastoa tilailin :) Et vähän samoin ajatuksin kuin kk ja Anna, jolla oli säilössä niitä potkupukuja, hihi :)

Taitaa meillä kaikilla olla jo nuo vauva-ajatukset päässä niin tiukassa, että kohta rytisee !!!
 
Lempi
No niin, taas sorvin ääreen... =) Olin neljä päivää pienellä reissulla (ilman poikaystävää tosin). Viikko sitten sain kipuja alavatsaan, ja niitä on nyt ollut joka päivä, en tiedä hyrrääkö hormonit sen verran nyt sielläpäin. Munasarjat siellä varmaan hyppii tasajalkaa, kun vihdoin ovat vapaat pillereiden kahleista... *hehe* Pelottaa tosin vähäsen, ettei siellä vaan mitään ikävää ole. No, ensi viikolla on aika gynelle, katsotaan mitä hän sanoo.
Kivoja limoja on ollut viime päivinä, mutta ovista ei ainakaan tikkujen mukaan ole ollut eilen eikä sunnuntaina. Tikutin siis sunnuntaina ensimmäisen kerran, täytyi katsoa johtuiko kivut oviksesta. No, jännäillään nyt, täytyy varmaan tilata muutama tikku lisää... =)
 
Anna
Mulla ei ollut minkäänlaisia muutoksia sen jälkeen, kun lopetin pillerit. Maha tosin alkoi olla taas kipeämpi kuukautisten aikaan.
Hankinkin pillerit aikoinaan juuri niiden menkkakipujen takia.

Itsekin tosiaan hankin muutaman ovistikun ihan mielenkiinnonkin vuoksi! En kyllä ole saanut kuin parina päivänä hailakan viivan ja tänään en sitten enään mitään viivaa (kontrolliviivaa lukuunottamatta). Tiedä sitten niistä..saattaa olla testailijassakin vika. En kyllä aio niitä enää seuraavissa kierroissa ostella. Tuntuu että ajatukset pyörii pikkusen liikaakin tämän asian ympärillä.

Toivotaan Lempi, että ne pikku kipuilut ovat vaan munasarjojen ilotanssia eikä mitään ikävää! Pitäisi kyllä minunkin saada aikaiseksi tuo gynellä käynti. On jäänyt sekin muka tärkeämpien asioiden jalkoihin..
 
Heikku
Huomenta kaikille!

Mintulle tervetuloa myös minunkin puolesta! :)

Samoilla linjoilla olen tuossa ikäkysymyksessä teidän kanssa. Tunnen ihmisiä, jotka ovat 19 ja 20 vuotiaana kypsempiä kuin minä 26 vuotiaana. Oma mieheni sai esim. 19 vuotiaana tyttärensä. Hän oli kypsä isäksi, mutta hänen ja avokkinsa suhde ei ollut kypsä vanhemmuus-suhteeseen ja he erosivat kun tyttö oli 2 vuotta. Minusta se on kypsyyden merkki, että osaa realistisesti punnita myös suhdeasioita, eikä vaan mieti miten ihana vauva on. Sillä ei kovin pitkälle pääse. On hyvä olla valmiina toimintasuunnitelma ja miettiä asioita mitkä saattaisivat mennä pieleen. Kun ne mahdolliset sudenkuopat on jo etukäteen tunnistanut, niiden tapahtuessa tietää mitä tehdä asioiden selvittämiseksi.

Tällä hetkellä minua harmittaa se oma kypsymättömyyteni ja se, että pohjimmiltaan tuntuu, etten ole valmis. Ihailen teitä jolla se varmuus on. Kaikkia varmasti pelottaa ja huolettaa, se ei kieli siitä etteikö olisi valmis. Mutta jokin varmuus nyt minulla puuttuu. Pelkkä vauvakuumeni ei riitä kuitenkaan siihen päätökseen, että oikeasti rupeaa yrittämään tai olisi millään lailla valmis vauvan tuloon ja siihen elämänmuutokseen. Mistäköhän sen saisin? Varmaan tulee ajan kanssa. Kuitenkin haluaisin sen varmuuden nopeasti, koska en ainakaan tästä enää nuorru.. :)

Mutta se siitä minun apaattisesta valittamisesta taas. Minä taidan olla oikea ilonpilaaja :(

Kk, alkaa päivät käydä teillä vähiin! Sitten tositoimiin! :) Sinäkö se tilasit äitiysvaatteita? Hih, minusta se ei ole ollenkaan tyhmää, tuleehan minulle se vauva-lehti. Sinä sentään olet aloittamassa yrityksen eli tarvitset niitä kohta puoleen. Minulla vauva-lehti menee aikasta hukkaan tällä hetkellä.. Täytyy kai se tunnustaa, että oli aika lähellä etten tilannut itsekin kuukausi sitten mammavaatteita.. :)

Anna, nyt vaan useasti vällyjen väliin! Parin viikon päästä jännätään tuloksia ja sitten juodaan plussakahvit ;) Eikös juu? Sitten siitä muutaman viikon päästä pääset ultraan ja voit laittaa sinne vauva-albumiin ensimmäisen kuvan :)

Tiffany, sullakin tais olla tällä hetkellä matalalentoa, jos oikein muistan. Voimarutistus sinne päin!

Mutta työt taas odottaa. Päivänjatkot!
 
Anna
Hyvä heikku, sä keksit jo käyttöä mun ostokselleni! Oon pitänyt sen vielä piilossa ettei mies nää. Vois olla naurussa pitelemistä!

En tiedä niistä plussakahveista.. Tuntuu aika kaukaiselta kuitenkin. Taitaa olla shampanjapullon korkki joka poksahtaa siinä vaiheessa! Ja alkoholitonta tietenkin..

Ai sulle tulee vauva lehti? Pitäisköhän munkin tilata =)

 
Anna
Heikku: Tuntuuko susta, että et ole valmis vai pelottaako sua se teidän suhteen kestävyys? Eikös miehelläsi kuitenkin ole jo lapsi ja yksi ero takanapäin.. On se kuitenkin hyvä olla täysillä valmis, ennenkuin yritys alkaa. Johtuipa se sitten mistä tahansa.
Kyllä muakin välillä epäilyttää, että kuvittelenko mä vaan olevani valmis. Että oonko mä vaan haaveideni sokaisema, enkä nää niiden takaa oikeita asioita. On nämäkin vaikeita asioita.
 
Heikku
Vauva-lehdessä on aika paljon lapsiasiaa, hirveen vähän odotusaikaan liittyvää. Mä tilasin ilmaisen näytenumeron lokakuussa www.vauva-lehti.fi. Marraskuussa soittivat ja tekivät tarjouksen; 40 euroa/12 kk ja kantoliina kaupan päälle. Nyt tullut pari numeroa. Ei ole hirveästi luettavaa, ainakaan vielä. On tietysti hyvä säästää myöhempää ajankohtaa varten. En tiedä onko nyt nettisivuilla mahdollista tilata ilmaista näytenumeroa. Voithan ostaa irtonumeron. Ostin joskus myös Odotus-lehden. Siinä on hyvin tietoa odotusaikaan.

Poksautellaan sitten sitä alkoholitonta shampanjaa! :)
 
Aurora
Heips!
Lyhyesti vaan tällä kertaa, tyttö pyörii jaloissa...

Mä vedän pohjat tuossa osto- yms innostuksesta ennen raskautumista: me vaihdoimme vuokrakämppää vauvaa ajatellen ennen koko raskautumista! Katsottiin että hissiin ja parvekkeelle mahtuu vaunut, makkariin pinnis jne... =)

Mintulle tervetuliaistoivotukset!

Meillähän vielä epäröitiin vauvayrityksen kanssa, siis aloittaako jo nyt vai vasta loppukesästä. Olin viime viikolla yön yli opintomatkalla, ja siellä mielipiteeni varmistui: haluan ottaa riskin, vaikka sitten saatetaankin elellä gradun ja remppaevakon keskellä pikkukakkosen kanssa. Kaipasin niin paljon kotiin perheeni luokse että yllätyin itsekin! Perhe on kaikkein tärkein, kaikki muu saa jäädä tai odottaa jos siihen on mahdollisuus.

Mieskin sitten empi ja empi ja totesi että okei, otetaan riski. Hänkin sanoo olevansa henkisesti valmis, mutta luonnollisesti käytännön asiat painavat mieltä. Päätöksen lopullista sinetöintiä (=seksiä ilman yhdyntää ;D) ei olla vielä tehty, ja minua epäilyttää taas. Ainakin ollaan keskusteltu asiasta tarpeeksi (=viikkokausia). Tänään kp 5/26-29 ja puolukkapäivät vielä meneillään. Pitäisi kai vaan heittäytyä. Älkää silti vielä onnitelko! =)
 
Minttu
Ainahan se kaikkien tärkeiden päätösten teossa onkin se punnitseminen plussien ja miinusten välillä vaikeinta! ikinä et oo kaikesta 100% varma. Tai oot mutta et oo. niin ainakin mulla. kai se on sekotustä kypsyydestä ja vastuuntunnosta?
Eikö oliskin hienoa että varmuus tähänkin asiaan voitas mitata tikuilla? =)
 
Minttu
Niin piti vielä sanoa, että kun lopetin pillerit niin menkat oli alussa tosi kipeet, mutta sitte laantu, kroppa kai etti omaa tasapainoa. oviksen todella HUOMAAN ja petipuuhat on paljon mukavampia nykyään... että sellasta.

Tietääkö kukaan miten se ÄITIYSPÄIVÄRAHA määräytyy, kun niistä oon ihan ulalla?
 
Pippa
Heissan kaikille!

Tervetuloa Mintulle :)

En olekkaan vähään aikaan kerennyt kirjoittelemaan. Asunto ihan rempallaan vieläkin muuton jälkeen ja netti tulee vasta viikolla 9 uuteen kämppään :( Täällä töissä joutuu tuhlaamaan työaikaa..(ei kyllä haittaa yhtään)

Juu nyt olis kp13/30 kun vaan sais miehen innostumaan yrittämään.. Tänää on kyllä meillä molemmilla vapaa ilta ;) *hih* Vähän olis sellasia ovistuntemuksiakin...

Mulla kans kun aikanaan lopetin pillerit niin tosi kauheat menkkakivut. Mä oon ollut syömättä jo pari vuotta kun multa lähti halut ihan tyystin niistä. Ollaan pelleilty kortsuilla eikä meitä oo se kyllä haitannu, ihan kivaahan se on kun ei paikatkaan sotkeennu.

Äityispäiväraha kiinnostaa muakin..? Jos jollain tietoa siitä niin olis kiva tietää.

Viikonloppuna pääsee rentoutumaan Tallinnaan hyvien ystävien kanssa.. Toinen pariskunnista odottaa vauvaa ja oon kyllä kateellinen..

Mutta kaikille jo yritteliäille plussaonnea!!
Ja muille hyviä odottelu&harjoitteluhetkiä vauvantekopuuhiin!!
 
Tiffany
Heippatirallaa, täällä porskutellaan kauheaa vauhtia, listalle tulee viestejä kuin sieniä sateella. Meillä onkin kauhean mukava lista :)

Uusiakin tulee mukaan, tervetuloa!

Heikku toivottavasti sulla kohta alkaa menkat vaikkei vielä ihan luomut olisikaan. Eikös tällä viikolla pitäisi tulla?

Toi on ihan tosi juttu mitä Kk sanoit, että pitää laittaa kissa pöydälle ja puhua asiat selväksi. Olen itse ihan samaa mieltä että tällaisista asioista pitää pystyä puhumaan. Kyllä meillä toimiikin miehen kanssa kommunikaatio ihan mallikkaasti. On näistä asioista juteltu ihan tarpeeksi.

MUTTA: meillä mies haluaa jotenkin ""itse päättää"". Se haluaa että anna sille ""tilaisuuden itse keksiä"" että ""hei, vauvahan olisi ihana - nyt hommiin, vaimoke!"" Ts mun pitäisi pitää suuni kiinni niin kauan että sillä on tunne, että kun se sen päästä suustaan, että se on niinkuin sitten hänen omaa tekstiään eikä minun myötäilyäni.

Näin meillä oli kosinnankin kanssa.

Kukkiin pätee sama. Saan korkeintaan vihjaista että voi kun kauniita kukkia, meillekin sopisi olkkarin pöydälle varmaan tosi hyvin. Pitää olla tarkkana että mies rekisteröi tämän eikä laita toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Sitten vaan odottelemaan että hänelle itselleen tulisi ""spontaanisti"" mieleen että ""nainen varmaan riemuitsisi kukkasista, olenpas ajattelevainen kun nappaan kotimatkalla kimpun mukaani"".

Tämä vauvan hankinta mun mielestä vaan on eri asia kuin kukat. Että ei pitäisi vaan odottaa, vaan mielummin päättää yhdessä.

Ei auta, mies on eri mieltä. Ei muuta kun meikkiksellä suu suppuun ja vartomaan. Ja sitten vielä muka naiset on monimutkaisia!

Mukavaa iltapäivänjatkoa ja +++
 
Minttu
Tiffany, ei hätää meillä ihan sama juttu... niin kukkien kun tämän vauva asian kanssa, tosin vähän lievempänä. Mies vielä muka miettii, vaikka tietääkin jo että joo nyt pian se tehdään, mutta missään tapauksessa ei asiasta voida puhumalla yhtä'äkkiä päättää...
Kyllä on monimutkaista!
 
Tiffany
Hih hii, ihanaa Minttu kun ymmärrät meikäläistä! Annapa sinäkin miehesi ""miettiä rauhassa"" :)

Vähän aikaa sitten kailotin että minulla saattaa olla paikkakunnan vaihdos pian edessä kun työsoppari loppuu ja omalta paikkakunnalta ei niin vain löydykään kunnollisia alan töitä ilman IHAN MIELETÖNTÄ tuuria. Niinkuin hänen toiveensa mukaisesti, ihan kuin perheen perustamisesta ei oltaisi tehty mitään lopullisia päätöksiä.

Hän oli sitä mieltä että uhkailen, ja painostan häntä ilmoituksellani vauvan siittäjäksi. No haloo, ilman perhesuunnitelmia olisi automaattisesti totuus, että paikan vaihto olisi edessä. Enhän minä yhden kaksilahkeisen vuoksi ala tekemään hanttihommia ennalta määrittelemättömän pitkäksi ajaksi, kun ensin olen pitkän ikäni ponnistellut uran eteen - oli hän miten hyvä pakkaus tahansa. Kyllä minulla mielestäni on siinä vaiheessa oikeus odottaa kypsää keskustelua molempien haaveiden ja odotusten yhteensovittamisesta, ilman mitään ""miettimis-vaikenemis-kausia"". Kun asioista kuitenkin on jo oikeasti juteltu ihan tarpeeksi pitkään.

Sitten pitäisi vaan saada itsensä raskautumaan viikonloppusuhteen voimin kunhan komeampikin osapuoli olisi samaan päätökseen tullut. Ei tuo vaihtoehto minusta niin hullummalta kuulostaisi.

No, pitää haudutella tätäkin asiaa ja katsella miten pitkäksi aikaa sopimusta seuraavaksi jatketaan ja milloin sitä ei enää jatketakaan. Toivottavasti minä olen lopulta se, joka sanoo pomolle että eipä tarvitse jatkaa enää kovin pitkälle kun äitiysloma odottaa :)
 
Minttu
Tsemppiä Tiffany, kyllä tosiaan uraakin pitää miettiä ihan kunnolla, vaikka vauvaa suunnitteleekin, varsinkin jos mies odottelee vielä jotain!
Mutta eiköhän asiat järjesty, kunhan se toinen puoliska ymmärtää että on tosi kyseessä? Mene ja tiedä..
Meillä yritin viimeksi tänään keskustella asiata, mutta mies taas jotenkin sai käännettyä keskustelun leikkimieliseksi... Ärsyttävää... Mutta toisaalta, tässä ajattelin muutenkin vielä pari kuukautta odotella! =)
Miehiä saa aina odottaa...
 

Yhteistyössä