Tammikuiset 2024

Tossa Elinialle vastasinkin jo omista vähäisistä oireista ja niiden loppumisesta. Toivotaan, että meidän kaikkien pienillä on kaikki hyvin

Erikoista noiden vu hintaerot. Kuuluuko tohon hintaan jo muutakin kuin ultraus? Itsellä maksoi 86e mutta tarjolla oli noita reilusti yli 100e varhaisultriakin..
Ei kuulunut muuta kun ultraus, vähän höpistiin oireista ja muista mut alle vartissa olin jo ulkona...
 
  • Vau!
Reactions: Hennulette88
Itsellä meni juhannus töissä ja kaverilla grillatessa. Tänään 9+1 ja eilen oli koko raskauden aikana pahin päivä. Koko päivä meni oksentaessa, edes vesi ei pysynyt sisällä. Väsymys oli niin kova, että meinasin nukahtaa pystyyn. Tuli sitten nukuttua 14h putkeen. Tänään parempi olo mutta olisiko grilliruoka saanut aikaiseksi sen, että tuli tajuttoman huono olo? Onko kellään kokemusta? Kenelläkään muulla seurueesta ei ollu mitään. Itsellä on koko raskauden aikana ollut etovaa oloa ja nörästystä, mutta satunnaisesti olen oksennellut ja en ikinä koko päivää
Kuulostaa inhottavalta ja varmaa mietityttääkin. Itsellä ei kokemusta, kun oli vain alussa vähä kuvotusta ja pari pulautusta. Voihan se olla, että tyyppi ei tykänny grilliruuasta 😊 voi myös olla yllättäen raskasta ja rasvasta ja jos vielä päälle tullu valvottua ja oltua helteisessä kelissä. Joskus toki se bakteeri/virus voi tulla seurueessa vain yhdellekin. Mutta nää vaan mun mietteitä 😊 Toivottavasti olo jo tasaantunut?
 
Kuulostaa inhottavalta ja varmaa mietityttääkin. Itsellä ei kokemusta, kun oli vain alussa vähä kuvotusta ja pari pulautusta. Voihan se olla, että tyyppi ei tykänny grilliruuasta voi myös olla yllättäen raskasta ja rasvasta ja jos vielä päälle tullu valvottua ja oltua helteisessä kelissä. Joskus toki se bakteeri/virus voi tulla seurueessa vain yhdellekin. Mutta nää vaan mun mietteitä Toivottavasti olo jo tasaantunut?
Tänään huomattavasti jo parempi olo. Ruoka ei oikein enään maistu, mutta olen yrittänyt syödä jotain kevyttä ja kylmää ruokaa sillä tuntuu, että se uppoo paremmin. Toivotaan vaan, että pikkunen ei tykännyt raskaasta ja rasvaisista ruuasta sillä en haluaisi enään samaa oloa ikinä😄. Iso myötätunto teitä kaikki kohtaan joilla on jatkuvaa pahoinvointia. Toivon et ne ketkä siitä kärsii niin menisi ohi nopeasti.❤

Meillä myös tuo varhaisultra pk seudulla oli 86e. Puolen tunnin aika oli ja sen aikana keskuteltiin myös kaikista tuntemuksista ja oloista. Itsellä myös päivittäin menkkamaisia alavatsakipuja. Välillä kovempia ja välillä taas pieniä tuntemuksia. Meillä kun oli viime viikolla ensimmäinen ultra niin sanoi, että on normaalia ja ei pitäisi olla huolissaan. Siinä vaiheessa kun tulee verenvuotoa niin pitäisi olla samantien yhteydessä päivystykseen. Kuulema paikat levii ja istukka kasvaa minkä takia aiheuttaa vatsassa välillä koviakin kipuja 🤷🏻‍♀️. Kai se on uskottava ja mentävä näillä.
 
Siis mä maksoin mehiläisessä varhaisultrasta 285€😳😳joku raja tossakin pitäis olla, alle vartissa ulkona et ei siinä paljoa höpisty. Mut tietty ite sai mielenrauhan, mut olis varmaa vähä pitänyt ottaa selvää hinnoista enemmän…ja vatsakivut lieventynyt, ehkä se sitten on jotain asiaan kuuluvaa..keskiviikkona eka neuvola niin siellä varmasti aikaa enemmän kysellä asioista kun tuolla mehiläisen liukuhihnalla🥲
 
Siis mä maksoin mehiläisessä varhaisultrasta 285€joku raja tossakin pitäis olla, alle vartissa ulkona et ei siinä paljoa höpisty. Mut tietty ite sai mielenrauhan, mut olis varmaa vähä pitänyt ottaa selvää hinnoista enemmän…ja vatsakivut lieventynyt, ehkä se sitten on jotain asiaan kuuluvaa..keskiviikkona eka neuvola niin siellä varmasti aikaa enemmän kysellä asioista kun tuolla mehiläisen liukuhihnalla🥲
No ohhoh, että on suolanen hinta 😨 Onhan se ”pieni” hinta sille, että saa varmistuksen, että kaikki on hyvin mutta silti.😳 Ihanaa, että vatsakivut lieventynyt ja toivotaan et on vaa normaalia raskauteen liittyvää. Kannattaa tosiaan kysyä vielä neuvolasta osaa kertoa varmaan paremmin, tsemppiä sinne❤

Itse kävin aikoinaan Mehiläisessä luomen poistossa ja maksoin 230e kun kunnallisella olisin maksanut vain poliklinikka maksun 17,90e. Noh otettiin siitäkin opiksi, että ens kerralla kunnalliseen jos on tarvetta poistaa. 😄
 
Tänään huomattavasti jo parempi olo. Ruoka ei oikein enään maistu, mutta olen yrittänyt syödä jotain kevyttä ja kylmää ruokaa sillä tuntuu, että se uppoo paremmin. Toivotaan vaan, että pikkunen ei tykännyt raskaasta ja rasvaisista ruuasta sillä en haluaisi enään samaa oloa ikinä. Iso myötätunto teitä kaikki kohtaan joilla on jatkuvaa pahoinvointia. Toivon et ne ketkä siitä kärsii niin menisi ohi nopeasti.

Meillä myös tuo varhaisultra pk seudulla oli 86e. Puolen tunnin aika oli ja sen aikana keskuteltiin myös kaikista tuntemuksista ja oloista. Itsellä myös päivittäin menkkamaisia alavatsakipuja. Välillä kovempia ja välillä taas pieniä tuntemuksia. Meillä kun oli viime viikolla ensimmäinen ultra niin sanoi, että on normaalia ja ei pitäisi olla huolissaan. Siinä vaiheessa kun tulee verenvuotoa niin pitäisi olla samantien yhteydessä päivystykseen. Kuulema paikat levii ja istukka kasvaa minkä takia aiheuttaa vatsassa välillä koviakin kipuja . Kai se on uskottava ja mentävä näillä.
Meillä kanssa puolen tunnin aika ja keskusteltiin oireista ja mielenpäällä olevista asioista. Oli mukava tunnelma - ei mitään kiireen ilmapiiriä. Oli myös kiva kun otti tallenteen ultrasta ja pysty itse videoimaan itselleen pienen pätkän ❤

Täälläkin koitetaan uskoa, että kaikki hyvin 😊
 
Siis mä maksoin mehiläisessä varhaisultrasta 285€joku raja tossakin pitäis olla, alle vartissa ulkona et ei siinä paljoa höpisty. Mut tietty ite sai mielenrauhan, mut olis varmaa vähä pitänyt ottaa selvää hinnoista enemmän…ja vatsakivut lieventynyt, ehkä se sitten on jotain asiaan kuuluvaa..keskiviikkona eka neuvola niin siellä varmasti aikaa enemmän kysellä asioista kun tuolla mehiläisen liukuhihnalla🥲
Kova hinta kyllä. Olis kiva tietää mihin perustuu. Ikävää, että rahastetaan toisten huolella...

Toivottavasti neuvolakäynti on hyvä 😊 itsellä jäi omasta erikoinen fiilis. Oli jostain syystä lyhyt aika, vaikka varatessa puhuttiin Toista. En tajunnu kysyä, miksi lyhyempi. Mutta kai siellä kaikki tärkeimmät tuli selvitettyä 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Meillä kanssa puolen tunnin aika ja keskusteltiin oireista ja mielenpäällä olevista asioista. Oli mukava tunnelma - ei mitään kiireen ilmapiiriä. Oli myös kiva kun otti tallenteen ultrasta ja pysty itse videoimaan itselleen pienen pätkän

Täälläkin koitetaan uskoa, että kaikki hyvin
Meillä sama juttu otti tallenteen jotta päästiin ottamaan itselle video pätkää. Jos kukaan haluaa käydä pk seudulla niin suosittelen Malmilla Perhe-Artea. Aivan ihana henkilökunta🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Hennulette88
Mulla vasta noin kolmen viikon päästä nt ultra. Tuntuu pitkältä ajalta odottaa. Samalla vähä pelottaa, mitä siellä selviää.

Onko moni menossa nt ultraan ja onko joku jo käynyt?
Mulla oli maanantaina nt-ultra. Kaikki oli normaaleissa mitoissa ja vauva oli kolmisen päivää neuvolan arviota isompi. Virallinen la ei kuitenkaan muuttunut (vaikka ultran mukaan oiskin jo 31.12.). Vielä vähän jännätään seulonnan tuloksia kun iän puolesta riskit on isommat. Loppuviikosta tai viimeistään maanantaina pitäis tulla vastaukset.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennulette88
Täällä juhannuksen hyvä olo on enää vain muisto ja tällä viikolla onkin sitten ollut varsin etovaa oloa. Sinänsä ihan huojentavaa, vaikka ei niin kivaa. Ehkä mökkeily ja ulkoilma teki jotenkin olon paremmaksi. Muutenkin tuntuu, että olo on yleensä hyvä ulkoillessa, urheillessa ja useimmiten töissä. Sitten taas kotona varsinkin iltaa kohden plääh.

Tänään huomasin aamulla pari tippaa verta vessapaperissa, vähän huolestuttaa. Mutta senkinhän pitäisi olla ihan normaalia.. Ja täytyy myöntää, että en olisi normaalisti edes varmaan huomannut. Nyt vaan otin labraan pissanäytettä niin tuli tarkemmin katsottua. No, onneksi on maanantaille joka tapauksessa varattuna vu niin ei sen pidempää tarvi miettiä.
 
Mie suosittelen myös Perhe-Artea. Käytiin vu:ssa Lahden toimipisteessä, ja oli kyllä lämmin, positiivinen kokemus 💕

Täällä pohjoisessa ultrasta saa maksaa yksityisellä sen 300 euroa, niin nyt taidan sitten vaan odotella sitä nt-ultraa.

Eilen oli eka neuvola. Melko hyödytön käynti, kun olin tietenkin lukenut kaiken jo valmiiksi netistä. Mutta tänään labrat ja sit odotellaan sairaalalle sitä nt-ultra-aikaa.

Täällä ultrataan kuulemma vain kaksi kertaa koko raskauden aikana, jos kaikki näyttää hyvin menevän. Mites muualla?
 
Juhannus meni täällä vain kotosalla, ei päästy miun huonovointisuuden takia mihinkään 😔

Vieläkin närästää kovin ja etova olo 24/7. Tiistaina kävin neuvolalääkärin juttusilla, ja sain pahoinvointilääkkeeseen reseptin. Vielä ei oo ainakaan siitä apuja ollut. Aikamoista tuskaa kärvistellä huonovointisena viidettä viikkoa. Pidetään peukkuja, että kohta meillä kaikilla ois jo parempi olo! 👍
 
Mie suosittelen myös Perhe-Artea. Käytiin vu:ssa Lahden toimipisteessä, ja oli kyllä lämmin, positiivinen kokemus

Täällä pohjoisessa ultrasta saa maksaa yksityisellä sen 300 euroa, niin nyt taidan sitten vaan odotella sitä nt-ultraa.

Eilen oli eka neuvola. Melko hyödytön käynti, kun olin tietenkin lukenut kaiken jo valmiiksi netistä. Mutta tänään labrat ja sit odotellaan sairaalalle sitä nt-ultra-aikaa.

Täällä ultrataan kuulemma vain kaksi kertaa koko raskauden aikana, jos kaikki näyttää hyvin menevän. Mites muualla?
Meilläpäin (p-savo) on myös tuo 2 ultraa, nt ja rakenneultra jos ei mitään poikkeavaa. 3 viikkoa saa vielä odotella tuohon ensimmäiseen, kovasti ootan ja jännitän sitä. Ihana ois päästä kertomaan tästä jo omalle perheelle, tuntuu että tää raskaus kestänyt ainakin jo puol vuotta😁
 
Oon luullut, että kaikkialla Suomessa kuuluu se kaksi ultraa, jos normaaliraskaus.

Mulla jatkunut yhä oireettomuus. Tuntuu, että rinnatkaan ei enää niin piukeat... huolettaa vähän koko ajan ja aina vessassa käydessä odottaa näkevänsä veristävuotoa. Nt-ultra jännittää muutenkin ja nyt jännittää jo se löytyykö sieltä sykettä. Ei voi muuta kuin toivoa kaiken olevan hyvin...
 
Itsellä myös nt-ultra 3vkon päästä. Ja ainakin pk-seudulla myös tuo kaks ultraa vaan jos kaikki on hyvin.

Täällä myös etovaa oloa 24/7, aika monesti olen myös joutunut oksentamaan mikä sitten laukaissut migreenin. 🙄 Ennen raskautta migreeniä saattoi esiintyä 3krt vuodessa ja kk migreeni päänsärkyä oli joka kk aina ennen kuukautisia. Nytten 3vkon sisällä ollut jo kaks migreenikohtausta. Luulisi, että mitä pidemmälle mennään niin olo helpottaisi, mutta itsellä on vaan pahentunut. Kaiken ruuan haistaminen etoaa ja varsinkin ruuan katsominen (ennen rakastin katsoa ruokavideoita). 😳 Rinnat ei myöskään ole enään niin kipeät, välillä vaihtelee päivästä.

Toivotaan kun aikaan 12rvk niin olo helpottaisi kaikilla joilla pahoja oireita🥰
 
Itsellä myös nt-ultra 3vkon päästä. Ja ainakin pk-seudulla myös tuo kaks ultraa vaan jos kaikki on hyvin.

Täällä myös etovaa oloa 24/7, aika monesti olen myös joutunut oksentamaan mikä sitten laukaissut migreenin. Ennen raskautta migreeniä saattoi esiintyä 3krt vuodessa ja kk migreeni päänsärkyä oli joka kk aina ennen kuukautisia. Nytten 3vkon sisällä ollut jo kaks migreenikohtausta. Luulisi, että mitä pidemmälle mennään niin olo helpottaisi, mutta itsellä on vaan pahentunut. Kaiken ruuan haistaminen etoaa ja varsinkin ruuan katsominen (ennen rakastin katsoa ruokavideoita). Rinnat ei myöskään ole enään niin kipeät, välillä vaihtelee päivästä.

Toivotaan kun aikaan 12rvk niin olo helpottaisi kaikilla joilla pahoja oireita
Toi päänsärky on ikävää ja migreeni. Mulla yleensä se oksentaminen taas helpottaa. Ollut tällä viikolla joka päivä pääkipeä. Ei panadolit paljon auta. En tiedä on raskaudesta johtuvaa, lihasperäistä vai tekeekö helteet osansa. Ymmärsin, jostain että toisilla migreenikohtaukset saattaa pahentua raskauden aikana ja toisilla helpottua. Toivottavasti sulla ei ala oleen kohtauksia säännöllisesti - ne on tuskaa 😔
 
Mullakin on oireet vähentyneet, rinnat ei oo enää niin kipeät ja nyt pari pv ollut ilman pahoinvointia. Toki oireet on aaltoilleet aiemminkin ja näillä viikoilla kai muutenkin voi alkaa helpottaa mutta heti iskee pelko silti 🙄 Vaikka vasta nähty syke ja kaikki 😟

Täälläkin siis normaalisti kaksi ultraa, meillä taustan takia nämä kaksi ylimääräistä nyt alussa. Tosin esim. Lahdessa on kaikille varhaisultra neuvolassa rv.8 tienoilla, eli kolme. Mä todennäköisesti jään kuitenkin kiinni sokerirasituksessa ja sen takia ainakin ennen vanhaan oli kokoarvio ultra joskus 32+ viikoilla.
 
Mullakin on oireet vähentyneet, rinnat ei oo enää niin kipeät ja nyt pari pv ollut ilman pahoinvointia. Toki oireet on aaltoilleet aiemminkin ja näillä viikoilla kai muutenkin voi alkaa helpottaa mutta heti iskee pelko silti Vaikka vasta nähty syke ja kaikki

Täälläkin siis normaalisti kaksi ultraa, meillä taustan takia nämä kaksi ylimääräistä nyt alussa. Tosin esim. Lahdessa on kaikille varhaisultra neuvolassa rv.8 tienoilla, eli kolme. Mä todennäköisesti jään kuitenkin kiinni sokerirasituksessa ja sen takia ainakin ennen vanhaan oli kokoarvio ultra joskus 32+ viikoilla.
Mulla ollut jo useamman viikon oireettomuus... Yritän uskoa, että kaikki voi silti olla hyvin...

Olisi mukavaa, jos varhaisultra tulisi kaikkialla kunnalliseen ohjelmaan. Täälläkin käynyt ilmi, kuinka arvokasta on tietyillä paikkakunnilla yksityisellä. Eriarvoistavaa, kun jotkut joutuu maksaa useita satoja, että saa mielenrauhan. Toivottavasti tulevaisuudessa tämä muuttuu 😊
 
Mä olin eilen ekalla neuvolakäynnillä ja just niin turhaa kun ajattelinkin..mielummin tosiaan haluis sen ultran tässä kohtaa niin olis jotain konkreettista..mut nyt ei kyllä pysty laittamaan yksityiselle rahoja toiseen varhaisultraan. Pitää vaa toivoa et kaikki hyvin!oireita on, mut vähän myös nyt helpottanut tuo pahaolo mikä on kyl kiva..jaksaa vähän paremmin töissä ja kotonaki touhuta. Mutta tasaisesti kuitenki olo muistuttelee etten ihan normitilassa ole, eikä kaikki ruoka maistu yms. Öisin herään usein pahaanoloon ja vatsa on kyl tooosi turvonnut. 20.7 olis sit se nt-ultra, ärsyttävää odottaa mut minkäs teet!😅
 

Yhteistyössä