Tammikuiset 2024

Melkein yksinpuhelulta tuntuu täällä, mitä kaikille kuuluu?🤗
Mulla olis nyt vu:n mukaan 8+1, rinnat pysyneet turvoksissa ja arkoina, alamahaa nippailee parin päivän välein, toivon et se kohtu siellä kasvaa.. huomenna olis ensimmäinen neuvola. Vähän oon uskaltanut nyt nauttiakin raskaudesta ton varhaisultran jälkeen, lueskellut mitä siellä kohdussa näillä viikoilla tapahtuu vaikkakin kuukauden tässä saa vielä jännittää tätä suurinta keskenmenoriskiä.
Oliko minkälaisia juhannussuunnitelmia, ootteko porukassa jossa ei tiedetä raskaudesta?
Mä oon menossa siskon luo joka tietää tästä, kerroin jo kuukaus sitten kun oltiin mökkeilemässä, ei ois pysyny siellä salassa😅 muut juhannusporukasta ei tiedä (mukaanlukien toinen sisko) enkä halua vielä kertoakaan, joten toivon vaan ettei kukaan pistä merkille että mulla alkoholitonta lasissa.
 
Täällä kuuluu samaa vanhaa. Sain eilen närästykseen Esomeprazol-reseptin, mutta vielä ei ainakaan ole ollut siitä apua, eli närästys vaivaa tosi kovaa, suussa maistuu tosi pahalle ja mitään ei jaksa tehdä. Sairauslomaa eivät myöntäneet, joten yrittäjä pitää täällä nyt sit omaa lomaa.

Viikkoja tänään 8+4. Kerrottiin miun vanhemmille heti plussaamisen jälkeen. Lisäksi tietää miehen veli ja pari kaveria. Ei oo kyllä ollu hirveesti haluakaan kertoa, kun ei jaksa mitään hössötystä, kun itellä on aivan paska olo 🥴 Rauhassa on saanu täällä neljän seinän sisällä oleskella.

Juhannukseks mennään miun vanhempien luo, jos (toivottavasti!) kykenen kolmen tunnin automatkalle.
 
Täällä kans meno sellasta, et jokainen päivä on suoritus selviytyä. Syöminen on aikalailla pakkopullaa, eli pahaaoloa edelleen ja närästyskin tuli takaisin. Muutama ”hyvä päivä” välissä ollut..ja tää helle ei kyllä yhtään auta, yleensä oon nauttinut näistä ilmoista mut nyt ei pysty..viikkoja täällä myös se 8+1 eka neuvola on itseasiassa viikon päästä.. tsemppiä kaikille😊
 
Täällä eka neuvola tänään takana. Ultrasi samalla, kun mun oireet loppunut. Ultrauslaite ei kovin tehokas ja yleensä ko. henkilö ei sitä tee, mutta löysi yhä sykkeen. Pitäisi varailla sitten ensimmäistä virallista ultraa ja käydä verikokeissa. Vähä ollut itsellä vaikeaa, kun oireet katosi. Ei tunnu yhtään, että olisi raskaana. Olen siis jopa vähän kateellinen teidän oireista 😊

Kukaan muu ei raskaudesta tiedä. En ole halunnut kertoa. Suojelen itseä ja läheisiä, jos menee kesken. On ollut paljon surua ja huolta läheisillä viime aikoina. Tämä vaikuttaa myös juhannukseen, koska sukulaisten kesken viettäessä tulisi varmasti ilmi. Vietetään juhannus ihan vaan kahden kesken puolison kanssa - toivottavasti ensi vuonna sit meitä on yksi juhlija lisää.
 
Mulla nyt 9+6 ja selvästi nyt parin päivän aikana olo helpottanut. On toki vielä pahoinvointia mutta ei niin lamauttavaa enää kun viikko sitten. Joten tsemppiä teille kaikille joilla sitä vielä on❤ Mä sain torstaille ajan neuvolaan jossa pikaisesti ultrataan että kaikki ok. Tuntuu niin pitkältä odottaa sitä nt-ultraa joka on vasta 10.7 että pyysin päästä käymään ja meillä niin ihana neuvola että saa käydä aina jos huolettaa että saa mielenrauhan. Vähän tässä nyt tuumataan miehen kanssa että kerrottaisko jo juhannuksen aikana vauvasta.
 
Täällä 9+1. Maanantaina oli eka neuvola ja sain ajan nt ultraan 13.7. Seuraavalla viikolla alkaakin lomat. Toivottavasti on kaikki kunnossa niin ei mene loma pilalle.

Ollaan menossa juhannuksena mökille, jossa muu porukka ei tiedä raskaudesta enkä halua vielä kertoakaan. Onneksi ei ole tarvinnut oksennella vaikka etova olo usein onkin. Vähän pitää katsoa miten juomien kanssa tehdään. Puoliso saa varmaan juoda sitten tuplaskumpat :D Tosin oon jo ennen raskauttakin usein juonut alkoholittomia siidereitä joten sitä ei ehkä niin ihmetellä. Harmi vaan että mun lemppari 'holittomassa' (YesYes omena) on 0,5 % niin pitää testata jotain muita. Suosituksia? Ajattelin kanssa että voisi olla kiva tehdä jotain mocktaileja.
 
Mullakin nyt eka neuvola takana, parin viikon päästä labrat ja nt ultra varattu 19.7. Pitkä aika tuntuu odotella tonne asti mut toisaalta huomenna alkaa loma niin pitää vaan nauttia😎
@Elinia mä oon tykästynyt Happy Joen holittomaan omenasiideriin. Alkosta löyty myös holiton sangria, jota aattelin juhannuksena maistaa...lasiin parin jääpalan ja appelsiinisiivun kanssa, kukaan ei arvaa mitään😁
 
  • Tykkää
Reactions: piparminttu9
Mullakin nyt eka neuvola takana, parin viikon päästä labrat ja nt ultra varattu 19.7. Pitkä aika tuntuu odotella tonne asti mut toisaalta huomenna alkaa loma niin pitää vaan nauttia
@Elinia mä oon tykästynyt Happy Joen holittomaan omenasiideriin. Alkosta löyty myös holiton sangria, jota aattelin juhannuksena maistaa...lasiin parin jääpalan ja appelsiinisiivun kanssa, kukaan ei arvaa mitään
Täällä aika samat. Eka neuvola olis tällä viikkoa. Oli vaan jotenki kovin pikainen käynti ja meni aikaa, kun ultras. Mutta kaippa ne tärkeimmät asiat käytiin läpi..

Labrat edessä ja nt varattu 18.7. Lääkäri sit elokuun alussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Täällä pahoinvointi on alkanut hiljalleen helpottaa, mutta väsymys ei. Viikkoja 11+2. Juhannuksena kerrotaan lähipiirille, joiden kanssa vietetään loppuviikko. Treenikavereille paljastin jo aikaisemmin, kun jouduin huonon olon takia viihtymään sohvan nurkassa aika tiiviisti.
Ensi viikon torstaina on eka ultra. Verikokeissa kaikki kunnossa, mutta iän takia ultra jännittää.
 
Mullakin nyt eka neuvola takana, parin viikon päästä labrat ja nt ultra varattu 19.7. Pitkä aika tuntuu odotella tonne asti mut toisaalta huomenna alkaa loma niin pitää vaan nauttia
@Elinia mä oon tykästynyt Happy Joen holittomaan omenasiideriin. Alkosta löyty myös holiton sangria, jota aattelin juhannuksena maistaa...lasiin parin jääpalan ja appelsiinisiivun kanssa, kukaan ei arvaa mitään
Kiitos vinkistä, kävin myös hakemassa alkosta tuon holittoman sangrian kokeiluun 😊.
Mulla on nt-ultra ja neuvolalääkäri heti juhannuksen jälkeen. Vähän jännittää, kun pelkästään ikä lisää riskejä. Mutta koitetaan nyt viettää rento juhannus ensin. Ollaan ihan omalla porukalla niin ei tarvii miettiä juomisten salailua 😊.
 
Hyvää juhannusta 😊
Itse oon ollut täällä hiljaisempi, kun oon siirtynyt Facebook-ryhmään. Sinne mahtuu kyllä vielä hyvin!
Mulla on ollut eka neuvola jo, kaikki vaikuttaa kehittyvän just niin kuin pitää. Tosi huojentunut olo. Tää viikko ollu vähän haastava väsymyksen, etovan olon ja närästyksen suhteen. Nyt menossa 9+0 🤭

Tsemppiä kaikille pahoinvointiin!
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89
Mitenkäs ihmisillä meni juhannus?
Me oltiin omalla mökillä ja suht rauhaksiin, toki tuli aika myöhään valvottua. Olo oli yllättävän hyvä koko melkein koko viikonlopun. Nyt sit tietty heti mietityttää onko kaikki hyvin Vai voisiko olo alkaa jo muutenkin parantua (nyt 9+5). Varasin mielenrauhan vuoksi viikon päähän varhaisultran, np ultraan kun on vielä 2,5 viikkoa. Kaunis odotuksella oli hyvä tutustumistarjous uudelle kätilölle 59e Vantaalla. Tosin vapaat ajat tosiaan vasta siellä ensi viikon puolella.
 
Täälläkin tuli myöhään valvottua juhannuksena, tuntuu et koko vkl meni sitä paikkaillessa ja päiväunia nukkuessa. Tänään tuli 9+0 täyteen ja jotenkin edelleen toivois että oireita vois olla enemmänkin..rintojen arkuus vähän helpottanut ja ajoittain todella lievää pahaa oloa, mut en edelleen tiedä lasketaanko edes niin lievää😁
Ihana olis päästäkin käymään uudestaan varhaisultrassa, mutta meilläpäin ei löydy noin edullista...ovumiasta maksoin sen 178e, toisaalta oli sen arvoista että näki pienen sykkeen❤ siitä kuitenkin kohta jo kaks viikkoa aikaa niin toivon todella että vielä siellä pieni sydän sykkii...
Viikon päästä kuitenkin labrat niin näkee ainakin onko hcg noussut normaalisti. Tää nyt kovasti jännittää kun viime syksynä hcg oli tippunut tässä vaiheessa niin alas..
 
Itsellä meni juhannus töissä ja kaverilla grillatessa. Tänään 9+1 ja eilen oli koko raskauden aikana pahin päivä. Koko päivä meni oksentaessa, edes vesi ei pysynyt sisällä. Väsymys oli niin kova, että meinasin nukahtaa pystyyn. Tuli sitten nukuttua 14h putkeen. Tänään parempi olo mutta olisiko grilliruoka saanut aikaiseksi sen, että tuli tajuttoman huono olo? Onko kellään kokemusta? Kenelläkään muulla seurueesta ei ollu mitään. Itsellä on koko raskauden aikana ollut etovaa oloa ja nörästystä, mutta satunnaisesti olen oksennellut ja en ikinä koko päivää😳
 
Mulla on nyt juilinut vatsaa viime yöstä astitoivottavasti ei mitään vakavaa…ei mitään vuotoa, mut heti kyl tulee mieleen aiempi keskenmeno et nytkö se sitten käy..
Onko jatkuvaa kipua? Toivottavasti menee ohi eikä ole sen kummempaa. Ole yhteydessä neuvolaan, jos jatkuu ja/tai huolettaa.

Mullakin yhä vatsakipuja/tuntemuksia säännöllisesti. Nyt 9+4...
 
Mitenkäs ihmisillä meni juhannus?
Me oltiin omalla mökillä ja suht rauhaksiin, toki tuli aika myöhään valvottua. Olo oli yllättävän hyvä koko melkein koko viikonlopun. Nyt sit tietty heti mietityttää onko kaikki hyvin Vai voisiko olo alkaa jo muutenkin parantua (nyt 9+5). Varasin mielenrauhan vuoksi viikon päähän varhaisultran, np ultraan kun on vielä 2,5 viikkoa. Kaunis odotuksella oli hyvä tutustumistarjous uudelle kätilölle 59e Vantaalla. Tosin vapaat ajat tosiaan vasta siellä ensi viikon puolella.
Voi myös helpottaa. Oman mielenrauhan vuoksi hyvä toki varata ultra.. Mulla oli alkanu oireet aaltoilla, vähentyä selvästi ku kävin varhaisultrassa rv 7+1. Oikeastaan sen jälkeen loppu kokonaan rintojen arkuus, kuvotus.. Ensimmäinen neuvola oli rv 8+4, tsekkas mielenrauhan vuoksi, että hänestä kaikki ok. (Oli itelle huomattavasti epäselvempi ultrakuva kuin varhaisultrassa, niin mun silmiin ei niin vakuuttava löydös, mutta uskon ammattilaisen sanaan.) Nt olis sit reilun kolmen viikon päästä kun rv 12+5. Pitkältä tuntuu toi aika ja toivoo vaan kaiken olevan kunnossa...

Tsemppiä epävarmoihin hetkiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Elinia
Täälläkin tuli myöhään valvottua juhannuksena, tuntuu et koko vkl meni sitä paikkaillessa ja päiväunia nukkuessa. Tänään tuli 9+0 täyteen ja jotenkin edelleen toivois että oireita vois olla enemmänkin..rintojen arkuus vähän helpottanut ja ajoittain todella lievää pahaa oloa, mut en edelleen tiedä lasketaanko edes niin lievää
Ihana olis päästäkin käymään uudestaan varhaisultrassa, mutta meilläpäin ei löydy noin edullista...ovumiasta maksoin sen 178e, toisaalta oli sen arvoista että näki pienen sykkeen siitä kuitenkin kohta jo kaks viikkoa aikaa niin toivon todella että vielä siellä pieni sydän sykkii...
Viikon päästä kuitenkin labrat niin näkee ainakin onko hcg noussut normaalisti. Tää nyt kovasti jännittää kun viime syksynä hcg oli tippunut tässä vaiheessa niin alas..
Tossa Elinialle vastasinkin jo omista vähäisistä oireista ja niiden loppumisesta. Toivotaan, että meidän kaikkien pienillä on kaikki hyvin 💕

Erikoista noiden vu hintaerot. Kuuluuko tohon hintaan jo muutakin kuin ultraus? Itsellä maksoi 86e mutta tarjolla oli noita reilusti yli 100e varhaisultriakin..
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89

Yhteistyössä