Mie vain nopsasti...
On kyllä kauhean kuuloista Marilla ja Siirillä... mä olisin ihan varmasti kuollut tuollaiseen heräilyyn ja pätkäuneen kun meinasin kuolla siihenkin että Puppe söi 2-3 tunnin välein yöllä... Ihan miljoona virtuaalivoimahalia teille.
Meillon muutamat viime yöt menneet suht jees, hän syö 00 kun menen nukkumaan, 04-05 syö taas ja heti perään 07-08... eli ei ihan kauhea. Välillä pitää käydä kääntämässä poikittain oleva poika suoraan mut.. Meinaan kuitenkin kohta tehdä jotain tuolle 04-05 yösyönnille (iltapöperöllä) kun täysi 7-8 tunnin yöuni tekisi varmasti mulle ihmeitä.
NUKUTTAMINEN on jäänyt aika minimiin... hän taas osaa nukahtaa omaan pinnikseen illalla, elämisen äänet varmasti vaikuttavat ja tuovat turvaa. Päivällä hän nukahtaa vieläkin aika usein tissille tai tissin viereen eli tissi ei soseiden jälkeen maistukaan mut nukahtaa siihen ja en aina pääse edes rattailemaan kun en kovin usein tahdo nukkuvaa lasta herättää rattaisiin siirrolla.. kun sinne ei sitten taas heti ehkä nukahdakaan. Nukkuu ikävä kyllä ärsyttäviä 25min pätkiä - yhden pätkän iltapäivällä saan nukkumaan pitempään kun olen viekussa ekan syklin, annan tissiä tai seuraa tai pidän vain silmiä kiinni kun herää ja hän jatkaa pian uniaan. Nukkuu max 2h tällä taktiikalla. Joskus jatkaa vaunuihinkin uniaan mut saa kyllä vatkata ihan kiitettävästi. Yritän opettaa pitempiä unia siksi että pysyisi illalla sen aikaa hereillä että saisin jonkun puurovellisose-jutun syötettyä ja näin parannettua yöunta.
SYÖNTI eli siis soseiden syönti menee välillä taas paremmin, vaihdoin aamupuuroon ruusunmarja/vadelmaa ja meni melkein koko annos. Niin ja puurokin on kaura/ruis puuroa. Kai reppana kyllästyi siihen luumuun... Eiköhän tuo puuro yksinäänkin saa kakkan tulemaan.
Tänä aamuna olikin poika masullaan sängyssä ja mmm-mmm-mmm-hmmm:isi siellä. Kakkaa teki joo, masullaan kakkaa 99,9%sesti. Kuin tollaisen opettaa potalle :-? Kakka-asiat meillä on tällä hetkellä tosi hyvässä jamassa, ei minkään valtakunnan ummetuksia ole ollut.
RATTAILTU ollaan taas kovasti, ihana kun hän viihtyy niissä vaikka olisi hereilläänkin, ei ole paniikkia kotiin. Ja.. mummi sanoi et hänen mielestään mun vatsamakkara olisi pikkuisen pienenemään päin... reipas kävelyhän voi tehdä ihmeitä. On vaan aika vaikea tai jopa raskasta hartioille kävellä rattaiden ja koiran kanssa... molempien kanssa yksinään saa kyllä kunnon vauhdin päälle.
HOUSUT, ne liian isot jotka aikoinaan ostin ja jotka tuntuvat olevan ainoat minulle tässä maailmassa, sain vihdoin ja viimein kavennettua ja nyt ne on ihan pop. On timmi olo kun saa mukavat ja kivan näköiset farkut jalkaan. Pusero pitää olla vähän löysemmän sorttinen ettei tuo makkara tule kovin selvästi esille.
VETTÄ annan minäkin pullosta tai nokkamukista soseen jälkeen mutta ei sitä vielä hirveästi uppoa, kunhan huuhtoo suunsa. Välillä olin vähän huolissani kun oli aika kuivia vaippoja, kai tuo silloin hikoili enemmän kuin pissasi. Voi hyvin ja iho on kimmoisa; kai se tissimaito sitten riittää. Joo, SUSKI, kyllä meilläkin imut on kuin parhaassa lypsykoneessa... }:3 muu
HERKUTTELUA meillä ei harrasteta kun mähän olen tällainen neurootikko... En missään nimessä tuomitse toisten herkuttelua tai yhtään mitään juttua mitä vauvojensa kanssa tekevät, lähinnä kunnioitan kun olette niin rohkeita ja maalaisjärjellä varustettuja ja osaatte elää. Meillähän mennään kaiken maailman opusten mukaan niin hyvin kuin vain voidaan.. ja varmasti tullaan saamaan traumoja siitä koska eihän meidän elämä ole sitä mitä noissa opuksissa ja sitten mama hermoilee...

Vaan emmä kyllä syö itsekään herkkuja tai jäätelöä, eilen söin ekan jätskin tälle kesälle.. Kolme kismettiä ostin perjantaina ja jo eilen jo sain syötyä yhden..
ANSKU, mä ehkä vähän ymmärrän miltä sinusta tuntuu, ettei negatiivisia tunteita saa kertoa eikä niitä saisi olla. Samahan se mulla oli, kaikki oli sitä mieltä etten saisi olla masentunut enkä itkuinen kun ""sitähän sinä niin monta vuotta olet halunnut"". Joo halusin tietenkin vauvaa mutten mä masentua halunnut enkä sitä että elämä tuntui ihan helvetiltä pitkän aikaa. Nyt ehkä pikkuisen taas paistaa aurinko tänne risukasaan. Sinun järkeilysi siitä että tunteet kaikeasta kokemastanne nyt purkautuu ilmoille kuulostaa ainakin mulle ihan järkeenkäyvältä. Kyllähän ihminen pystyy toimimaan kriisi- tai katastrofitilanteissa mutta jossakin vaiheessa koetut kauheudet tulee ulos ja pitääkin purkaa. Mielestäni sulla on kyllä ihan ""hyvät"" syyt ollakin itkuherkkä tai vastaavaa, niin paljon olette kokeneet. Voimahaleja kovasti ja muistathan että meille saat purkaa kaikenlaiset tunteet, me ollaan täällä ihan sitä varten!
PUPPEsta piti kertomani.. ai joo, kiitos Suski ja Olivia kehuistanne Puppen suloisuudesta, hänhän on mielestäni maailman kaunein vauva. Vaikka... en muista miten sen neuvolatädin kommentin silloin kirjoitin mutta hänhän sanoi jotta ""Puppen kasvonpiirteet ovat niin sirot ettei heti voi sanoa onko hän tyttö vai poika"", kauneudesta hän ei tuossa yhteydessä tainnut mainita.. kysyi kyllä perään jotta eikö mun mielestä Puppe ole todella suloinen mutta mä ilmoitin olevani jäävi sanomaan kun hänhän on mun oma suloinen pallero...

Munkin mielestä meille tammiksille on kyllä annettu aivan uskomattoman suloisia vauvoja, ihan joka ikinen on sen sorttinen hurmuri tai kaunotar jotta avot!
... ylläoleva on kirjoitettu eilen illalla. Kirjoitin lisää pitkästikin mut kone otti ja kaatu ja teksti meni hukkaan (mähän kirjoitan notepadiin). Yritän muistella mitä kirjoitin ja yritän saada nekin eetteriin mutta pistän nyt tuon tulemaan kun en taas tiedä milloin ehdin kirjuuttaa... Nyt kaveri tuli aamukaffille joten menen taas.