Tammi-ihmeet 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammi-ihmeet 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tammi-ihmeet 8

Vieras
7.11.05 Päivi: Tuomas/36 cm/1150 g
16.12.05 Huima: Mimosa/46,5cm/3090g
25.12.05 Katjuska: Nikolas/48 cm/3075 g
29.12.05 Minsku: Milla/51 cm/3550 g
30.12.05 Katiska: Robbie/50,5 cm/3295 g
2.1.06 Vanamo: Reeta/49 cm/3430 g
3.1. 06 katie: minka/50 cm/3130 g
3.1. 06 Mimitsu: Milo/48 cm/2810 g
3.1.06 Molla: Ville/47 cm/2430 g
4.1.06 jennie: tyttö/47 cm/2765 g
7.1.06 Riinuska: Juska/50 cm/3260 g
7.1.06 Neppis: Iida/48 cm/2910 g
7.1.06 Freeda: Artturi/51cm/3540 g
11.1.06 Lauraemilia: Nuutti/50 cm/3580 g
11.1.06 Mami: tyttö/54 cm/5070 g
12.1.06 Tanjuska: Silja/49 cm/3160 g
12.1.06 Hippie: Minea/51 cm/3665 g
15.1.06 Mammutti: Sampo/52 cm/4160 g
17.1.06 Sirpale: tyttö/48 cm/3110g
17.1.06 Petraliini: Nanne/52cm/3970g
18.1.06 Sanna: Enna/52cm/3540g
19.1.06 Haikara: poika/51 cm/2910 g
20.1.06 Johanna: Emma/53 cm/3380 g
23.1.06 Marianne: Daniel/49,5 cm/3500 g
23.1.06 Martsu19: Melis/51cm/3700g
31.1.06 KatjaM: Aleksi/53 cm/3350 g
31.1.06 Jenny: tyttö/48/2935g
2.2.06 Eloveena:Viola/51 cm/4120g
3.2.06 Mandi: Minja/48,5cm/3480g
5.2.06 Oreo: Taimi-Liisa/53,5 cm/3914g

Heips!
Heti alkuun nimiasiaa, Emma on ollut jo 2 vuotta suosituin tytön nimi. Voikohan tässä nyt luottaa, että tänä vuonna ei enää tyttöjän nimetä Emmaksi, kun heitä on jo niin paljon?
Eipä tuon niin ole väliksi silti. Rakkaalla lapsella on monta nimeä, Emmaa kutsutaan nyt jo Empuksi ja Touhoksi.
Ajattelin, että Emmasta ei paljon nimiä saa aikaiseksi, mutta nähtäväksi jää. Onko teidän muiden vauvoilla lempinimiä?
Olen vakavasti ajatellut viime aikoina ""Kolmosta"". Jos käy ilmi, että olen säästynyt siltä perinnölliseltä sydänsairaudelta, mikä perheessämme nyt ilmeni, niin haluaisin ainakin yrittää Kolmosta.
Ei tämä elämä olisi kummoistakaan ilman noita lapsia,
ja eiköhän se mene niin, että mitä enempi, sen parempi
(tiettyyn rajaan asti)...
Musta olisi ihanaa kuulla kolmet sipsuttavat askeleet pääsiäsaamuna etsimässä lakkia, johon pääsiäskukko on käynyt munimassa...
No niin joo, se näistä unelmista. Mukavaa pääsiäistä kaikille, jos en ehdi enää toivottelemaan ennen kyseistä juhlaa.
Johanna + Emma melkein 3 kk.
P.s. Kysyin esikoiselta, että mitä tapahtui pitkänä perjantaina... Vastaus: Jeesus ristittiin naulaan.
=)

Kiirastorstai aamuja!

Poikkeuksellisen aikaisin olen hereillä tänä aamuna. Heräilin ennen kuutta siihen kun Milla imee peukaloaan. Tästä tullut meille viime päivien riesa. Tutti ei oikein kelpaa mutta peukku on in. Nyt pitäisi alkuunsa puuttua mutta miten???
Imeekö teidän vauvoistanne kukaan peukaloa sillai huvitutin korvikkeena??

Kävin eilen lasten kanssa ruokaostoksilla, tänään varmasti miljoona ihmistä liikkeellä! Olinpa olevinaan etevä:).
Soseet eilen taas aloiteltiin ja ei mitään masuvaivoja. Lukaisin tossa ketjua millä aloittaa..., niin siellä bataatin moni mainitsi. Kuinkahan se käyttäytyy pakastaessa? Onko kenelläkään tietoa???

Johannalleko iskenyt vauvakuume?? Onnea yritykseen ja toivotaan että kolmonen ilmoittelisi tulostaan heti kun olette siihen valmiita.

Joku jo aikaisemmin mainitsi et äitiys on maailman onnellisin asia ja minä ehdottomasti samaa mieltä. Mielettömät pakahtuvat onnen tunteet:),mutta kyllä äitiyttä myös koetellaan. Poitsulla menossa 5 vuoden uhmaikä, aika ajoin mikään ei käy. Kiukuttelee, ei tottele mutta silti ne ihanat puolet sieltä esiin tulee, onneksi!

Jospa rupeaisi vähän siivoilemaan pääsiäistä!!

Minna ja Milla

Huomenta!

Meillä ei ihan päästy edellisöiseen unienätykseen, mutta 8 tuntia Iida nukkui putkeen. Kuuden aikaan syötiin ja siitä valvoi tunnin ja nyt nukkuu taas. Mä olen aina ollut sellainen aamupuuhastelija eli sopii vallan mainiosti mulle tämä aamun oma aika:)

Äitiys on kyllä mustakin kaikinpuolin ihanaa. En kuitenkaan voi väittää, etteikö joskus rassaisi ja hermot kiristyisi, esim. kun lapsi huutaa ja kiukkuaa, eikä tunnu auttavan mitkään kikat. Siinä tulee itselle avuton olo, kun oma rakas lapsi ei ole tyytyväinen, eikä osaa juuri sillä hetkellä auttaa. Etenkin, jos itse on tosi väsynyt, helposti turhautuu. Mutta onneksi ne on vain pieniä hetkiä, eikä niitä ole edes joka päivä. Ja tottakai vauvat itkee, sehän kuuluu asiaan. Se on muuten jännä, että yleensä Iida on itkiessäänkin niin suloinen ja hellyyttävä:)

Nyt voisin mennä aamupalalle, jos vaikka ehtis lehden lukea ennenkuin Iida herää!

Mukavaa pääsiäistä!

-Neppis ja Iida

Kiirastorstaiset terveiset!

Meillä ei mitään erikoista ilmassa. Odotellaan ensi viikon 3kk-neuvolaa. Silja on nyt parin viime viikon aikana alkanut yhä enemmän jokellella ja nyt tämän viikon aikana keksinyt oikein kovaäänisen naurun :) Eilen nauratti niin mahdottomasti sellainen hassu asia, kuin isi yski! Siitäpä sitten leikki kehkeytyi! tänään kokeiltiin äänien ääripäitä. Pitää kiljua kovaa ja välillä ""murista"" :) Ihanaa, kun tytöstä alkaa olla oikein rattoisaa seuraa äitillekin!

Olin eilen siellä selkä/niskahoidossa. Mulla on oikea puoli selästä niin jumissa, että piti antaa lämpöhoitoa ensin, että päästiin hieromaan edes. Enpä olis itsekään uskonut! Paha juttu vaan, että tulee tää pääsiäinen tähän väliin katkaisemaan hoitoputken. Mutta ensi viikolla jo 2 aikaa taas. Täytyy jumppailla urakalla kotona pääsiäisen ajan.

Minä toivottelen jo oikein mukavaa ja ""munarikasta"" pääsiäistä niin äideille kuin lapsillekin (nää meidän nyytit ei kyllä niistä suklaamunista vielä pääse nauttimaan, muuten kuin nestemäisenä..).

Nyt kaupoille, että saa sieltä vielä jotain...

Tanjuska ja Silja 3kk 1pvä

huomenet kaikille!!!

täälä on yksi hyväntuulinen mamma taas linjoilla :) Iia nukkui viime yönä 19.30-6.30 ja aamulla siis paniikissa herätin tytön kun pelästyin jo,että mikä on vialla kun noin nukkuu....*hysteerinenkö*
tyttö tais vähän säikähtää,mutta söipä kuitenkin hyvillä mielin ja tankkasi taas parin tunnin päästä....

ihanaa,että minuakin on täälä kaipailtu :) en muista yhtään mitä olen tänne joskus jo kirjottanut....nettipimennon takia unohdin koko palstan ja tuntui niin ihanalta taas eksyä tänne!!! tuli ihan odotusaika mieleen ja se jännitys... :)

elämässämme on tapahtunut paljon ja oikeastaan vaan hyvää...minä olen nyt tapaillut erästä kivaa miekkosta noin kuukauden päivät ja mahtava on olo ollut!! Iiakin tainnut miehen sydämen viedä..heh..kun jo mietti että saakohan Iian istuimen hänen autoonsa kiinni :) (pikkusen hymyilytti)

noh mutta se meistä kivaa tulevaa pääsiäistä kaikille!!! <3

Meillä poitsu ei syö peukaloa (koko nyrkkiä tosin yrittää työntää kurkkuun...) eikä tuttia.

Ei ole varsinaista lempinimeä kun oikea nimikin on aikas lempinimimäinen. On tietty semmosia ihan hassuja miehen ja mun keksimiä.

Tosi hyvin teidän vauvat tuntuu nukkuvan, olkaa onnellisia noista koko yön kestävistä yöunista. Meillä ei puhettakaan moisesta. Nyt on eilen ja tänään herännyt kesken vaunulenkin, hoplaa. En meinannut saada jäämään vaunuihin ollenkaan kun ihan virkkuna sieltä tuijotteli 45 min unien jälkeen. Tuota ei olekaan tehnyt varmaan kahteen kuukauteen. Toiv ei jää tavaksi.

Reidet on kipeät spinningistä ja pitkistä vaunulenkeistä. Olettekos aloittaneet urheilun?

Kiva jennie, että olet löytänyt mukavan miehen!

Juskalla myös ""sanavarasto"" tuntuu lisääntyvän päivä päivältä. Kyllä pistää hymyilyttämään ne kaikenlaiset äänet. Ja nyt on muuten löytänyt myös vasemman kätensä. Tuijottaa molempia käsiään vuoron perään ja ja aukoo ja sulkee nyrkkejään. Sekä yrittää jopa napata esineistä kiinni!

Pääsiäistä vaan kaikille! Tosin kyllä mä täällä pyörähdän silloinkin, etten vaan jää pimentoon =) Mä muuten lähden pääsiäisenä ratalle ensimmäistä kertaa! Onko muut lähdössä humputtelemaan?

Moikka vaan!
en muista olenko jo teille kertonut, mutta meidän tyttö sai nimekseen Milla Sofia 11.3.2006. ja tyttöhän syntyi 31.1.06, tays.
Onko vinkkejä millä sais nuhan nujerrettua?
Meitä on nuha kiusannut jo kaksi viikkoa, koko perhettä :(

Meillä ei myöskään maistu peukku, mutta nyrkit kokonaan sen sijaan ja niin syvälle, että oksennus tulee suuhun. No, kiva että on kivaa ;)

Meillä on toinen toistaan hölmömpiä lempinimiä (hellittely), muttei mitään oikeesti, kun sen takia lyhyt nimi valittiin ettei välitetä lempinimistä, kun oikeakin on.

Meillä vaan lyhenee taas syöttövälit. Jossain vaiheessa oli jopa kerran-kaksi 6 tuntia yöllä, nyt max 4 ja useimmiten kolme. Ja syö oikeesti 100-200 ml, että nälkää löytyy. Ja muutenkin poika on onneton nukkuja, kateeksi käy teidän yöt, joilla vauva nukkuu yöt sekä päikyt hyvin. Meillä on näköjään sitä vaikeempaa mitä enemmän tulee ikää ja mielenkiinnon kohteita.

Poika on nyt täynnä ihottumaa otsasta, niskasta, käsistä ja nilkoista. Tänään meen yksityiselle, kun ilta-huutamiset alkoi uudelleen ja ihottuma on ihan villinä. Toivottavasti löytyy joku syy. Kurjaa katsoa, kun toinen kärsii masuvaivoista ja kurjaa itsellekin kuunnella ilta toisensa perään, neljättä kuukautta.

Mä en varsinaisesti oo alottanu mitään erityistä lajia, mutta tykkään kävellä vaunuilla niin kovaa kuin jaloista pääsee tunnin, parin lenkkejä. Kyllä siinä ihan hiki tulee. Ajattelin josko ens syksynä lähtis jonkun uuden lajin kimppuun.

Humputtelemassa en oo vielä käyny, tosin kotona ollaan otettu vähän viiniä ja viime lauantaina miehen kanssa ulkona parilla.

Voi Jennie, ihastuminen on NIIN ihanaa..ONNEA :)

Ja hyvät pääsiäiset kaikille!

Nyt ruksi seinään! Just kun mä sanoin, ettei meidän poika syö tuttia. Ajattelin pitkästä aikaa kokeilla ja huoli sen ja nukahti sen kanssa sänkyyn, mahtavaa! Ei tarvinut hytkyttää eikä pitää sylissä yhtään.
Voi kumpa tutista nyt sitten tulisi se apu näihin meidän nukahtamisongelmiin!

Heips.. Ihanaa... piiitkä vkloppu edessä:) Poika on ollut nyt pari päivää taas ihan normaali kiukkunen hurmaava itsensä.. Tossa oli pari päivää aika kamalia, tais poitsu reagoida siihen, kun isukki läks taas töihin ja jäi äitin kanssa kahden. Onhan tää äitiys ihanaa, mutta myös kamalaa. Mä oon niin herkkä kaikelle, että onko tämä ja tuo nyt normaalia ja onko pojalla kaikki hyvin... miksi se itkee, miksi sillä on tollanen ilme, onkohan jotain vialla, miksi se hengittää noin, mitä jos se tukehtuu...... Kokoajan pelko, että sattuu jotain tai, että kaikki ei ole kunnossa.

Juu, kateeks käy teitä, joilla vauvat nukkuu noin hyvin! Olen kuitenkin ihan tyytyväinen tähänkin rytmiin. Nykyään menee monesti yöt yhdellä herätyksellä. Tosin sitten herätäänkin yöunilta jo viiden-kuuden aikoihin... Tuttava perheissä herätään vieläkin kerran yössä, vaikka lapset on kaksi reilu vuoden ikäistä ja yksi 8kk... Se kyllä pistääkin hirvittämään, että eikö tässä saa vielä vuoteen nukkua kunnon yöunia ilman herätyksiä:)

Mää ajattelin kokeilla sitten kun sen aika on, aloittaa kiinteän antamisen bataatilla tai jollain bataatti- peruna tai porkkana sekotuksella. Vai oiskohan sittenkin viksua antaa ihan yhtä ruokalajia kerrallaan? Kai se loppupelissä on ihan sama millä sitä aloittaa kiinteän antamisen (niin, enkä nyt tarkota pihviä tai hernekeittoa tai pääsiäismunia tai.....)

Tämä noita toivottaa hyvät pääsiäiset kaikille mammoille tipusineen....

Meillä on 10-11 tunnin yöunet nyt sitten ainakin toistaiseksi historiaa. Reeta on nyt kahtena edellisenä yönä herännyt kerran n. kolmen aikoihin syömään (tätä ei siis ole tapahtunut n. 1,5 kuukauteen). Sen lisäksi neiti on ruvennut myös muuten syömään entistä useammin. Taitaa olla neiti jo niin iso, että pelkkä rintamaito on niin laiha eväs, ettei sillä elä koko yötä. Siispä me aloitettiin eilen perunan maistelu. Eilen syötiin n. teelusikallinen ja tänään ehkä kaksi. Näyttää siltä, että masu kestää tuon perunan hyvin, joten voidaan pikku hiljaa lisätä määrää ja ottaa ehkä myöskin velli mukaan ruokavalioon. Me siis aloitettiin tämä kiinteiden maistelu ihan omatoimisesti ilman mitään neuvolan ohjeistuksia. Juttelin asiasta vain oman äitini kanssa ja päätin aloittaa lisäravinnon antamisen.

Reeta on nyt oppinut laittamaan lelut suuhun, kun sille laittaa sellaisen käteen. Kovasti se yrittää myös itse tavoitella niitä, mutta ei ne kädet oikein tahdo vielä totella. Ja nyrkit on jatkuvasti suussa! Varsinkin, jos on vähän nälkä, niin neiti imee nyrkkiä tai sormiaan tosi antaumuksella.

Vanamo ja Reeta 3kk 11pv

Täällä vielä yksi illanvirkku...

Kävin äsken saunassa ja nyt nautiskelen yhdestä punaviinilasillisesta :)

Kuka se olikaan lähdössä ulos pääsiäisenä.. Riinuska vai Mimitsu?? Luin niin monta uutta viestiä et menin jo sekaisin. Kuitenkin,
nautihan olostasi, hyvää se tekee!!! Mä oon käynyt jo kaksi kertaa kunnolla ulkona ja kerran sitten tyttöjen kanssa parilla ja syömässä. Ja ah, miten ihanaa on sitten taas keskittyä vauvaan ja kotielämään, kun on saanut imettyä energiaa välillä ihan muista asioista!:D Mä oon ihan sitä mieltä, et äitien pitää päästä välillä irroittelemaan.

Meilläkin mennään nykyään useammalla yösyötöllä kuin ennen. Kai se on ihan normaalia kasvuun kuuluvaa etenkin rintamaitoa saavilla vauvoilla. Tilaavat näin lisää ruokaa. Yösyötöthän tehostavat enemmän maidontuotantoa kuin päiväimetykset. Niin ja Nuutti myös herää tosi aikaisin. Nukkumaan mennään n.20.30 ja herätään n.5.30-6.30 riippumatta siitä, miten hyvin on nukuttu. Tänä aamuna poika yritti herättää äitiä jo viideltä. Naureskeli, hihkui ja jokelsi sängyssään ja imeskeli sormiaan kovaan ääneen. Nostin sänkyyni ja tyrkkäsin tissin suuhun, vaikka Nuutti olikin syönyt tuntia aiemmin. Onneksi pienen ähinän jälkeen suostui taas syömään pikkasen, ja se auttoi uudelleen uneen. Sain sitten tunnin lisää unta (ruhtinaallista.. heh) ja herättiin 6.20.

Hirveä taistelu oli tässä illalla nukkumaan käymisessä. Nuutti nukkui vain aamulla kunnon päikkärit, 9.30-12.15. Päivä meni kaupungilla ja asioita hoidellessa, eikä poika malttanut nukkua kuin puolisen tuntia vaunuissa sen aikaa kun vaunut olivat liikkeellä. Heti heräsi kun pysähdyttiin... Ja ihmetetiin taas maailman menoa. Oli sitten jo superväsynyt 18.30 aikoihin, mut ei suostunut sänkyyn nukkumaan. Väkisin pysytteli sitten hereillä puoli yhdeksään, on näköjään niin tottunut jo unirytmiinsä, et ei auta vaikka on väsynyt... Nukkumaan käy silti samaan aikaan. Mä oon nyt noin parin viikon ajan tunnistanut uudesta asiasta milloin Nuuttia nukuttaa. Se hieroo silmiään käsillään ihan kuin isommatkin miehet, tosi hellyttävää :,) On nuo vauvat niin kovia kehittymään päivä päivältä... Ja sitten meillä itketään isoja krokotiilin kyyneleitä nykyään joka kerta kun itketään. Ei enää ""kuivia"" itkuja.

Jaahas, taidan mennä tuonne sohvalle pötköttelemään ja katsomaan jotain hömppää tv:stä hetkeksi....

Rauhallista pääsiäistä kaikille!:)

Lauraemilia ja Nuutti 3 kk+2 päivää

Tulin toivottelemaan oikein hyvää pääsiäistä kaikille tammi-ihmeille ja heidän vanhemmillen!

Pikaisesti luin teidän kirjoituksia ja ihan mukavaa luettavaahan se edelleen on.
Jennie, mukavaa että olet taas mukana täällä:) ja tosi ihanaa että olet löytänyt mukavan miehen elämääsi. Onnea!!
Minä edelleen yksin lasten kanssa ja kovin hevillä en taida miestä ottaakkaan. Vaikka vannomatta paras:).
Jenny, täällä nyt 2 Milla vauvaa. Hyvät nimet tyttömme ovat saaneet!

Itse aloitan ensi tiistaina Bailatinon harrastuksen, täällä alkaa sellainen 6 kerran tutustumiskurssi. Olen monesti miettinyt et se voisi olla mun juttu ja nyt käyn kokeilemassa sitä. Katsellaan kuinka tämä äippä pysyy latino musiikin rytmissä:)

Mutta vielä kerran oikein hyvää ja aurinkoista pääsiäisen aikaa!

Minna ja Milla

minäkin voisin vähän kuulumisia kertoa:) Meillä oli tässä reilu viikon kestävä hammas itkut:( onneksi ei yö uniin tullut. Meillä tyttö oli kokoajan minussa kiinni, hyvä kun vessaan pääsi. Nyt on alkanut helpottaa.

Minä aloitin viikko sitten soseet kun tota maitoa alkoi mennä 2 tunnin välein 200ml, alkoi tuntua että meidän elämä ei ole mitään muuta kuin syömistä! Kaksi päivää meni kun jo melis tykkäsi jo soseista ja nyt niitä syödään kun oltaisiin aina syöty. Meillä onneksi on pysynyt toi rytmi eli 21.00 nukkumaan ja herätys 07.00.

Meilläkin on opittu pitämään helistintä ja purulelua ja kovasti menevät jo suuhun ja samoin omilla käsillä kokoajan räplätään toista kättä. Meillä ei vieläkään ole mitään kiinnostusta kääntyä selältä masulle. Muuten kyllä kovasti kehittyy. Mites teillä muilla kun meillä tytsy yrittää kovastikkin istua, sitterissäkin hermostuu kun haluaisi istumaan.
No täytyy mennä tytsy kutsuu:) MUkavaa pääsiäistä.

Martsu, meillä Nuutti halunnut jo pitkään istua sylissä ja olen antanut istua. Fysioterapeutti äitini on sitä mieltä, että kyllä se lapsi itse tietää, kun on valmis siihen! Vastapainoksi sitten laitan usein pitkäksi ajaksi massulleen viltille, että selkä ojentuu. Sitterissä poika punnertaa aina istuvampaan asentoon myös.
No mut nyt syömään, tulin vaan nopeasti kurkkaamaan kuulumisianne :)

meillä kans Iia pungertaa sylissä istuvampaan asentoon,en kylläkään vielä anna istua :) kerkiäähän se istuskeleen sitten yöhemmin.....mahallaan olo meillä ei onnistu ilman huutoa joten en viitsi väkisin toista sillai pitää kauaa!! muutaman sekunnin jaksaa ennekö huuto alkaa...

pienistä asioista minäkin olen onnellinen...tilasin ristiäisiin uudet vaatteet ja sillon ei housut jalkaan mennyt ja hups kun nyt kokeilin niin johan meni sutjakasti :) aivan ihanaa alan päästä omiin mittoihin takasin!!

mutta nyt likkaa pukemaan ja mummulaan syömään :)
mukavat pääsiäiset kaikille!!

Piiiiiiitkäääää perjantaita!

Lauraemilia, minä se olen lähdössä huomenna ""rentoutumaan"". Olen myös vahvasti sitä mieltä, että äitienkin pitää päästä vapaalle, ettei ala päässä heittää. =)

Mammutti, kyllä mä aloittaisin vaan yhdellä ruoka- aineella kerrallaan. Ajattelin sillä peruspotulla ehkä viikon päästä maistatella ja siitä sitten vaikka 4 päivän päästä peruna- porkkanaa. Se porkkana on muuten vihoviimonen kun sitä menee esim vaatteille! Ihan oma hommansa saada vaate puhtaaksi!

Juska laittaa kanssa leluja suuhun kun laittaa niitä sen käteen. Istuma- asentoon ei juuri pyri. Mahallaan ei viihdy kauaa, mutta sitkeästi joka päivä laitan useita kertoja, että niskat vahvistuisi.

Nukahti muuten taas tänään pikku aamupäiväunosille kun laitoin sänkyyn, tutin suuhun ja harson käteen. Meni noin 15 sek kun oli jo unessa. Jes. Kumpa aina edes joskus onnistuisi noin, ettei aina tarvisi nukuttaa...

Mukavaa kun tuli keväiset kelit! Laittakaapa huviksenne vaunuihin lämpömittari, voi tulla yllättäviä tuloksia.
Laitoin äskön ja mittari näyttää 19 astetta! Avasin vaunun tuuletusluukun kun poitsulla oli posket ihan punaiset. Kuumissaan reppana. Vaikkei päällä ole kun äippäpakkauksen kevythaalari ja tumput ja hattu.

Mukavaa päivänjatkoa!

-Riinuska & Juska 3kk:tta 7 pvää-

lauantai huomenet!!

olen kyllä riinuskan kanssa samaa mieltä,että pitää äitien välillä ulos lähteä,ettei ihan mökkihöperöksi tule :) itse olen muutaman kerran jo ollut viihteellä ja Iia mummulassa,mutta minä en muuten saakaan mitään omaa aikaa,kun ei ole sitä ukkoa jonka kanssa vastuuta jakaa :) eipä ole Iian isi tullut edes tyttöään katsomaan :( no minä en asialle voi mitään,hänen oma päätöksensä se on...

jep,mutta nyt aamu kahvien kimppuun!!

(ai niin onko muilla jo kuumeilua? kun mulle on iskenyt omituinen vauvakuume jo päälle,vaikka saa kyllä ollakin,ei asialle mitään tehdä,mutta kuitenkin..)

Huomenta!

Nostellaan nyt, kun oltiin jo hyvää matkaa toisella sivulla:)

Mulla ei vielä vauvakuumeilua ole, mutta poskia kuumottaa tosi usein. Onko muilla? Mietin, että liekö joku hormonijuttu..

Viihteellä en ole käynyt, kun en ole muutenkaan vuosiin baareissa käynyt, mutta omaa aikaa saan kyllä kiitettävästi muutenkin. Mies usein patistelee mua kaupungille shoppaileen tai ulkoileen, että pääsen kotiympyröistä eroon. Toistaiseksi en ole sen kummempia irtiottoja kaivannutkaan:) Kai sitä kohtapuoliin vois kyllä lähteä isännän kanssa leffaan tai ulos syömään pitkästä aikaa ja viedä tytön mummolaan hoitoon. Kahdestaan ei juuri ollakaan missään käyty.

Tänään mennään mökille saunomaan! Yöksi ei jäädä, kun on turhan ahdasta (appivanhemmat siellä myös). Pitää yöpyä sitten kesemmällä kun on lämpimämpää ja voidaan yöpyä aitassa omassa rauhassa.

Jepjep, eipä ihmeitä. Jos menis aamupalalle, kun mies ja tyttö vielä nukkuu. Mukavaa pääsiäisen jatkoa!

-Neppis

Hyvää pääsiäistä!
Ehdinpäs kuitenkin kirjoittelemaan pyhien aikana,
kun ystäväpariskunta ei tulekaan. Heillä ollaan flunssassa.

Emmalla on atooppinen iho, ihan lääkärin toteama.
Nyt rasvaillaan vähintään kahdesti päivässä.
Pikkuhiljaa aloitellaan kiinteitä, niin mietityttää kovasti eri ruoka-aineiden allergisoiva vaikutus. Esikoinen aloitti perunalla ja siitä edettiin banaaniin, porkkanaan ja hedelmäsoseisiin. Peruna oli ehdottomasti se ykkösruoka-aine: perunaa ja kukkakaalia, perunaa ja porkkanaa, perunaa ja parsaa... Nyt tuossa atooppisten lasten ketjussa tosi moni kertoo perunan aiheuttaneen pahaakin ihottumaa.
Päätin nyt kuitenkin mennä eteenpäin kantapään kautta:
syötiin hetki sitten lusikallinen perunaa ja kukkakaalia soseena. Huomenna varmaan näkyy vaikutukset, jos niitä tulee.
Olen ihan samaa mieltä muiden äitien kanssa tuosta tuulettumisesta. Olin yhden illan hippaamassa viikko sitten,
seuraavana päivänä olin kuin uusi ihminen. Oli ihanaa jutella aikuisten kanssa (mies on edelleen ulkomailla) ja levätä (Emma oli mummulassa). Jos ei ole baari-ihminen, niin toki sitä voi rentoutua muillakin tavoilla. Itse aion alkaa ratsastamaan kerran viikossa jahka se ukkeli vain kotiutuu.
Jo rauhallinen kahvihetki ystävättären kanssa on rentouttavaa!
Olen pudottanut urheasti painoani elokuisia häitä ajatellen,
7 viikkoa: - 9 kg! Enpä olisi itsestäni uskonut. =)
Vielä ainakin 11 kiloa pitää lähteä, joten harjoitukset jatkuvat. Syökää parit suklaamunat minunkin puolestani!
Johanna ja Emma (ihan pian 3 kk)

Heippa

Loistava pääsiäinen ollut ilmojen puolesta! Täällä Etelä-savossa, missä oleilen lomalla on ollut koko ajan n. +10 lämmintä ja aurinkoista. Eilen oli jopa +15 auringossa:)

Me ollaan ulkoiltu tosi usein ja pitkiä lenkkejä, ja Nuutti on nauttinut olostaan myös ulkona sylissä ihaillen puita ja rakennuksia... Ja mikä uusi maailma pojalle onkaan avautunut, jututkin muuttui siihen malliin!!! On alkanut TOSI kovaan ääneen juttelemaan ja suu apposen auki :D Ennen jokeltelu oli sellaista suu enemmän kiinni ja kurkkuäänteitä enimmäkseen. Nyt tulee vokaaleja koko skaalassa ja tietyt ""sanat"" toistuvat eri yhteyksissä. Hassua huomata miten toinen siis on löytänyt omia merkityksiä äänteilleen. Kun kiukuttaa, hän sanoo ""ging ging"" ja gei (heh) ja jotain muitakin g-alkuisia sanoja. Kun on oikein tyytyväinen, tulee vokaaleja, paljon a:lla ja e:llä alkavia.

Ihanaa huomata kun toinen muuttuu ja kehittyy joka päivä.

Mitenkäs Riinuskan rimpsa-reissu?;o) Tuuhan kertomaan!!!

Nuutti nukahti jo aikaisin tänään, puoli tuntia sitten. Toivottavasti ei sitten aikaista heräämistään minnekään aamuneljään....

Mä lähden tästä nauttimaan saunan lämmöstä.
Voikaa hyvin!

Lauraemilia & Nuutti 3 kk ja 5 päivää

Maanantaisia pääsiäis aamuja!

Voitteko vaan kuvitella täällä sataa lunta, voihan kökkö!

Voi jo melkein sanoa et pääsiäinen plakkarissa. Meidän pääsiäinen meni ihan kotosalla. Minulla oli lauantain ja eilisen päivän 11kk tyttö hoidossa, aamusta iltaan. Vanhemmat teki muuttoa. Kovaa hommaa hoidella yksin kahta pientä, kyllä mä olinkin puoli kuollut näinä kahtena iltana, huh.

Meillä ei mitään ihmeellistä Millan kanssa, syö. kasvaa ja nukkuu edelleen yönsä hyvin. Masulleen ei vielä käänny, se yksi kerta taisi riittää vähäksi aikaa. Tyttömäistä kikatusta havaittavissa, kovin on nauravainen ja tyytyväinen tyttö.
Soseita syödään jo ihan kunnolla ja uudet maku elämykset saa naaman mutristuun mitä ihmeellisiin ilmeisiin! Noista ilmeistä puheen ollen Milla oppinut hassun suun mutristuksen. Joo meillä kanssa istumaan vängätään ja ihan väkisin. Eihän tämä meidän elämä kuitenkaan ole aina yhtä vaalean punaista unelmaa. Osaa Milla itkeä ja olla väliin rasittavan vaikea, sit poitsulla on ihan hirvittävän vaikea 5 vuoden uhmis. Koko ajan ollaan napit vastakkain, kauheesti kokeilee rajojaan. Tässä kohtaa tulee monesti mieleeni et voi kun meillä olisi se kunnon isukki joka edes hakisi tota poikaa vaikka luokseen. Yhdyn aika ajoin mun kaverini sanontaan ""anna rakas jumala minulle edes yksi vapaa päivä"", tää oli kevennys:).

Itse haluaisin kanssa päästä jo käymään vähän humputtelemassa, tekis varmasti ihan hyvää tälle äipälle!

Hyvää 2 pääsiäispäivää!
Minna ja Milla

Juu-u, päästäinen melkein ohi jo. Täällä on myös hieno ilma, arska paistaa.

Lauantain viihdeilta meni ihan ok, muttei tosiaan ollut kummoista. Nooh, tulipahan taas käytyä ja koettua. Ehkä sitten kesemmällä terassille.

Hienosti olet Johanna laihtunut! Mun pitäis myös ottaa itseäni niskasta kiinni ja lopettaa tää mässäily. Mutta kun kaikki epäterveellinen on niin hyvää..

Juska ei ole edes yrittänyt kääntyä mahalleen. Aamuisin juttelee nykyään niin paljon ja todella kovalla äänellä, ettei tässä talossa ole toivoa nukkumisesta =)
Nukahtaminen yhä aika epätoivoista. Nukuttaa pitää. Pitkän kaavan kautta ja monta kertaa päivässä. Vaunuissakin on alkanut heräillä miten sattuu, mistä lie johtuu. Muuten kyllä ihana poika, nykyään itkee vaan jos on nälkä tai väsy, muutoin aika hymypoika.

Minsku, tuo uhmaikä on varmasti hermoja koettelevaa! Tsemppiä. Todistin lauantaina kaupassa aivan järkkyjä raivareita kun joku arviolta 4- vee tyttö olisi halunnut barbielehden, eikä äiti suostunut ostamaan. Huh! No, äiti oli kyllä ihailtavan rauhallinen, eikä antanut periksi, mikä oli pääasia.

Leppoisaa pääsiäisen jatkoa!

Eilen oli mahtava ilma täällä Tampereen seudulla, mutta tänään vaan sataa vettä. Kyllä minunkin tekisi mieli johonkin lähteä ihan vaan itsekseen, mutta nuo baarit ei houkuttele. Ratsastamaan ei vielä uskalla, kun jossain oli suosituksena välttää pompottavia lajeja useamman kuukauden synnytyksen jälkeen.

Minea nukkuu ihan mukavasti edelleen, välillä yhdellä syötöllä kellon ympäri, välillä kaipaa viereen lähes koko yöksi. Tyttöä naurattaa kovasti, kun äiti peittää käsillä kasvonsa ja ilmestyy niiden takaa :) Ihana seurata kuinka tyttö kehittyy ja alkaa seurustelemaan enemmän.

Hippie & Minea 3kk 4pv