Tammi-ihmeet 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammi-ihmeet 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh huh! Pääsiäinen on takana päin ja vappua kohti viiletetään!

Meillä meni juhlapyhät oikeastaan aika rauhallisesti, ei käyty kuin mummoloissa kyläreissuilla, toisessa oltiin yötä. Ei nautittu alkoholia kumpikaan...Ennen vauvaa asia olisi ollut vallan toisin! :D Ihanaa nähdä kuinka lapsi on muuttanut elämäntapoja terveellisemmäksi ja rauhallisemmaksi.

Vapun seutuvilla olisi sitten muuttopuuhat ja nettipimento saattaa kestää kotvasen aikaa silloin, mutta eiköhän siinä hommaa riitä muutakin kuin netissä pyörimistä! ;) Tarkoitus olisi että kun saadaan asunto oleilukuntoon saunotaan muuttoporukalla ja kaverit saa ""minituparit"" siinä samassa.

Jotkut täällä on puhuneet vauvan kääntyilemisestä... Älkää vain hätäilkö niiden kehitysasteiden kanssa, kääntyileminenkin tapahtuu yleensä 5-8kk ikäisenä ja heittoja on molempin suuntiin todella paljon! Veljenpoika kääntyi jo tosi aikaisin (muistaakseni jopa alle 3kk) mutta taas kaverin tytär vasta 7kk:den ikäisenä! Meillä ei ole merkkiäkään kääntyilemisistä, eikä edes kiinnostusta moiseen, veikkaan että kääntyy vasta paljon myöhemmin. Aion antaa lapsen kehittyä omaan tahtiinsa, pienten virikkeiden ympäröimänä, mutta en painostamalla enkä stressaamalla! Kunhan lapsella on hyvä olla ja on oloonsa tyytyväinen niin se riittää! Ehtii sitä kääntyillä ja tarttua esineisiin myöhemminkin, on koko loppuikä siihen aikaa! ;)

Moikat täältä vesisateen seasta!

Milla nukkuu parvekkeella autuaallisesti välittämättä vesisateesta. Nythän on mainio happirikas ilma nukkua ulkona.

Mulla senkun sattuu ja tapahtuu! 15 vee tyttöni laitteli mulle viestiä aamupäivällä et mun pitäis käydä hakemassa sille jälkiehkäsytabletit!!! Voitteko vaan kuvitella, tuli niin kuin isku kasvoille. Mun tyttöni saattaisi olla pian raskaana! Hui helv**i.
Tästä me keskustellaan kun kotiin tulee ja tulikin just nyt!
Siispä keskustelemaan, huoh!!!

tämä mamma kiipesi pollen kyytiin 2vkoa synnytyksen jälkeen. ja käyn muutaman kerran viikossa hepoani liikuttamassa. kyllä voi sanoa että hermoille on kyllä terapiaa päästä aina välillä ""nollaamaan"" kaikki. baareihin ei ole tehnyt mieli ollenkaan. täällä käpykylässä nyt on meno muutenkin niin pyllystä... olin minkan kanssa la ikeassa ja typy oli niin mallikkaasti koko reissun =)

Johanna: missä vauvallasi on suurimmat atooppiset kohdat kehossa? Kiinnostaa, koska meillä menossa maitoallergia-altistukset (epäillään, koska pahannäköistä, kuivaa ihottumaa otsassa, välillä poskissa ja nilkoissa+ranteissa). Itse en usko maitoallergiaan, vaan veikkaan ihan atooppista ihottumaa. Lääkäristä saatiin onneksi kilon pönttö hyvää rasvaa ja kortisonia reseptillä, niin tulee vähän edullisemmaksi.

Mahtava painonpudotus :)

Mimitsu ja Milo n 3,5 kk

Heippa!

Poitsulla vissiin kevättä rinnassa. Tänään päikkärit oli ennätysmäisen lyhyet, 1,5h... Viime yönä heräsi 5,5h aikana 3 kertaa syömään. Tuntuu olevan nälkä jatkuvasti. Joten saikin pottua maistaa ekaa kertaa. Vähän oli ihmeissään, mutta vähän taisi mennä mahaankin. Ajattelin pari päivää näin, sitten sitä peruna- porkkanaa kehiin. On varmaan paljon parempaa!

No niin, nyt spinnaamaan, ihanaa rääkkiä!

Mimitsu, kuis tein pojan nukkumiset? Meillä yhtä taistelua aina vaan. Tuntuu menevän vaan hullummaksi ja hullummaksi koko nukkumistouhu... =(

Päivää kaikille.
Meillä meni pääsiäinen oikeen kivasti. Käytiin isomummon synttäreillä ja lauantaina oltiin miehen kanssa vähän vapaalla. Miehen vanhemmat kattoivat Poitsua... Käytiin leffassa, syömässä ja parilla siidukalla. Oltiin kyllä jo kymmeneltä takasin kotona, mutta hauskaa oli...:)

Sampo on päivä päivältä hurmaavampi ja niiiin taitava:) Kovasti yrittää kääntyillä ja kun antaa esineen käteen työntää sen suuhun..... Juttelee myös paljon ja KOVAA:) Toissapäivänä sanoin monta kertaa Sampolle peräkkäin ""mamma"" (pelleiltiin jotain)... Poika alkoi harjottelemaan ilman ääntä....siis liikutteli vaan suutaan jonkinaikaa ja yhtäkkiä kiljaisi ""MAMMA!""

Mutta on meillä huonojakin päiviä ollu ja tosi herkkä toi poika on. Pitää kokoajan olla viihdyttämässä ja täytyy varoa, ettei vaan suututa herraa... Meilläkin taas nykyään mennään aina nukkumaan kovan huudon kanssa ja nukuttamalla, peittoon käärittynä, ympäri taloa ravaten.....

Huomenna olis neuvola ja rokotukset. Onkos kenenkään vauvelit kuumeillut rokotusten jälkeen?

Minsku, varmaan aikamoinen järkytys:# Kerroppa ihmeessä kuinka keskustelut sujuivat ...muistan, kun ollessani 16, äiti löysi sairaalasta saatuja lappusia tekemästäni abortista, josta en ollut kertonut... Hienoa, että teillä on noin avoimet välit, että tyttäresi uskaltaa moisesta sulle kertoa:)

Muttamutta, mies tuli kotiin niin pääsen lähtemään kauppaan.... HejDå

-mammutti ja Sampo 3kk 3pv-

Pahimmat kohdat on ollut kyynärpäät.
Toisinaan sitä on myös ohimoilla, reisissä, selässä
ja vatsassa. Nyt on ollut pari päivää myös ranteissa.
Meillä ei ole epäilty missään vaiheessa maitoallergiaa,
heti sanottiin, että atooppista on.
Pahimmillaan se lähes kovetti ihon. Näytti liuskamaiselta ja punersi vähäsen. Kuiva oli myös, todella kuiva.

Johanna

Karua Minsku!!
Puhuttele oikein olan takaa!
15-vuotias ei missään nimessä ole valmis äidiksi.
Ensin pitää elää itselleen ja kokea kaikki mitä haluaa.
Hyvä silti, että soitti äidilleen!! Ajattele, jos ei olisi uskaltanut. Toivon sydämeni pohjasta, että mun tyttäreni ei koskaan tarvitse jälkiehkäisyä, mutta jos tarvitsee,
niin toivottavasti soittaa äidilleen.
Aloitetaanko seksi nykyään 15-vuotiaana? Vai aloitetaanko se jopa aiemmin? Pelottavaa ajatella, että 6 vuoden päästä esikoinen on niissä hommissa. Pystyykö sitä estämään?
Auttaako mikään?
Voi hyvänen, hyvänen.
Johanna, joka tuntee sympatiaa Minskua kohtaan...

Neuvolaterveiset!

Tänään oli 3kk neuvola. Silja painoi 6330g ja pituutta on 61,8cm. Huvitti nuo noin tarkat millit :)

Rokotus ei ollut kiva - ei laikaan kiva :( Itse pistäminen ei kai sattunut, mutta Silja jännitti jalkansa juuri, kun terkkari ruiskutti aineen jalkaan ja sitten soi sireenit... Noh, syli auttoi ja meni about puol minuuttia ja ei hätiä mitiä. Väsy vaan painoi jo simmua ja siitä alkoi uusi kiukku jonka tisu sammutti ja sitten silmät painuivat jo kiinni. Neitonen oli valvonut aamu 7-13, ei mitään torkkujakaan siinä välissä. Neuvola oli klo 12 ja Silja oli ihan väsy jo sinne mentäessä. Onneksi ei tuon pahemmin itkenyt rokotusta.

Minuakin kiinnostaisi, onko kenelläkään nostattanut kuumetta rokotuksen jälkeen?

Nyt en halua kehua, mutta pakko mainita. Meillä kun siirryttiin toissa viikonloppuna pinnasänkyyn, on nukuttamisesta tullut ihanaa! Mennään vaan yhdessä yläkertaan, meidän vuoteeseen syömään, jonka jäälkeen nostan Siljan omaan sänkyyn. Sinne nukahtaa itsekseen. Välillä tosin laitan mobilen päälle, joko musa+liike+valo tai vaan valo+liike. Silloin, kun vaikuttaa vielä extra virkeältä. Nyt viikon ajan onnistunut joka ilta tuo. Pitää toivoa, että onnistuu jatkossakin. Niin, ja menee yhä klo 18-19.30 nukkumaan. Tänään jo klo 18. Ihan hassua, kun on itsellä aikaa näin paljon.

Kääntyilystä: Silja kääntyili aiemmin enemmän. Nyt tykkää maata selällään ja katsella, kosketella, pitää kiinni ja laittaa suuhun leluja ja nyrkkejään. Välillä imee antaumuksella peukkuaan tai rättiä. Maistelee lelujakin.

Vatsallaan tykkää olla, muttei mielettömän pitkään ja yleensä olen siinä seurana, kun hermot menee neidiltä heti, jos ei jaksa kannatella päätä ja nenä alkaa tippua kohti lattiaa. Kannattelee tosin itseään tosi hienosti. Nostaa jo käsien varaan ylävartaloakin. Käsillä yrittää ottaa kiinni leluista myöskin muttei vielä oikein onnistu vatsallaan. No, pikkuhiljaa hyvä tulee :)

Iloista alkuviikkoa!

Tanjuska ja Silja 3kk ja jotain...

Melläkin tyttö sai tänään rokotteen tai jopa kaksikin (osallistuimme siihen tamperen yliopistolliseen tutkimukseen)
ilalla oli lämpöä 37,8 ja itkuinen:(

Meilläpä ei ihmeenpiä eilen Melis tuli tasan 3kk pituutta 63cm ja paino 6890g. Lääkäri kehui tyttöä ikäistään kehittyneenmäksi ja kovasti höpötteli lääkärille. Toi meidän tytsy on oikeasti kauhean kova höpöttämään, hyväkun itse sai puheen vuoroa lääkäriltä kysyäkseni tutkimuksesta:) Mutta eipä ihmeenpiä nyt nukkumaan, väsyttää...

Taustailija ja Martsu; antoiko jompi kumpi suppoa yöksi?

Meillä Siljalla lämpö 37 klo 17.45. Äsken heräsi syömään enkä hoksannut mitata lämpöä. Meillä tosin korvakuumemittari ja mielestäni sillä ei kyllä saa ihan tarkkaa tulosta. Täytyy mitata yöllä ellei neiti sitten tunnu erityisen kuumalta tässä iltasella. Supot on varalla yöpöydällä.
Nenä pikkuisella vaikuttaa kovin tukkoiselta, kunhan ei nyt rokote edesauttasi flunssan tuloon..

Nyt saunomaan...

Johanna: Mä luulen, että meillä tosiaankin on myös hieman atooppinen iho. Käytiin siellä yksityisellä ja hänkin sanoi, ettei näytä maitoallergialta, vaan jotkut kohdat atooppiselta, hieman ärtyneeltä iholta. Muuten pojan iho on tosi hyvä. Eilen illalla laitoin kortisonia otsaan ja a vot: tänä aamuna lähes poissa koko ihottuma. Pitää laittaa viikko ja sit antaa olla. Lääkäri sanoi, et otsaiho on ikäänkuin tulehtunut, kypärämyssykin hangannut koko pienen elämän. Ehkä se tästä :)

Riinuska: täällä virtuaaliveljellä täsmälleen samanlaista; yhä mahottomammaksi menee nukuttaminen. Vielä viikko sitten meni edes ulos päikkäreille suht ok, nyt pitää vaunuja hyssytellä puoli tuntia ja sit nukkuu ehkä kolme varttia, tunnin :( Itse nukkuminen öisin alkaa olla ok (21-22 -> 05-06, 1-2 herätystä välissä), mut se nukahtaminen on niin helvetin vaikeeta. Huudon kanssa yleensä. Samoin päikkäreille. Eilen yritin kaikkee mahdollista: omaan sänkyyn, vaunuihin, syliin, itsekseen, autettuna, kannettuna, hyssyteltynä...huonolla menestyksellä. Ainoa mikä päivisin auttaa on lähteä kärryttelemään, mut ei jaksais 7 kertaa päivässä. Kahtena iltana ollaan saatu nukahtamaan ilman huutoa, kun poika makaa sohvalla ja kattoo telkkaria (tosi fiksua) ja minä silittelen päästä. Jossain vaiheessa vetää itse harsoliinan silmille ja yrittää saada unta. Eilen kesti kolme varttia. Mut ei huutanu :) Soitan kohta vyöhyketerapeutille, josko hoito auttaisi nukahtamisongelmiin. Mikä ihme noita poikia riivaa !?

Mimitsu ja Milo 3,5kk

Huomenta!

Iida kääntyi eilen selältä mahalleen. Itse kääntymistä ei nähty, mutta Iida oli vieressäni lattialla selällään kun katsoin telkkua ja kun kohta katsoin, niin tyttö oli naamallaan! Tuntuu olevan kiire liikkua tytöllä, kun jo molempiin suuntiin kääntyy alle 4kuisena:) Mahalta selälleen on kääntynyt jo kuukauden verran.

Musta tuntuu, että miedän neuvola on monessa asiassa ihan eri linjoilla, kun muualla. Esim. nyt noiden särkylääkkeiden suhteen. Ostin kanssa rokotusta ennen lääkettä varalle, mutta ostin sitä nestemäistä Panadolia, kun sitä neuvolasta suositeltiin. Suppojen sanoi olevan epävarmoja, kun voi helposti tulla ulos ja vaikutus on kuulemma melko paikallinen. Itse en osaa tuon Panadolin tehosta sanoa, kun ei vielä ole tarvinnut sitä käyttää. Voihan lapsi tietysti sen suun kautta otettavankin pulauttaa ulos. Mutta tiedä näistä, niin monta on kai mielipidettä kun on neuvolan tätiäkin;)

Jahas, kai sitä pitäs valmistautua hammasröntgeniin menoon. Ottavat kuvat, jotta nähtäis tarviiko yksi viisaudenhammas poistaa. Toivottavasti ei, en oikein diggaa hammaslääkäreitä:)

Mukavaa päivää mammoille ja lapsukaisille!

-Neppis ja Iida 3kk ja 12pvä

Mein poitsu sai supon rokotuspäivänä. Kitisi illalla kovin, mutta en kyllä ole varma, johtuiko kakkaamattomuudesta vai rokotuksesta. No, sai supon, kakka tuli vartin päästä ja johan taas kaikki oli hyvin =)
Neppis, kyllä se suppo sulaa niin nopiaan, ettei ehdi ulos tulla! Sulaa meinaan jo sormille...

Mimitsu, eli teillä siis ihan samaa kuin meillä. Uskomatonta! Ennen meillä huuti vaan yöunille käydessä, nyt oikeastaan joka kerta. Ihanaa on se kun joskus nukahtaa pullolle, eikä tarvi hetkuttaa. En edes tajua, miten joku voi nukahtaa moiseen rytkytykseen??? Mikään pieni heijaus ei meinaan tehoa. Jotenkin olen varma, että teen tätä samaa yhä kun poika on vaikka 10- kuukautinen.. Tosi uuvuttavaa tää nukuttaminen.
Pojalla on kait joku rytminmuutos menossa ja mä olen ihan pihalla, missä mennään. On ruvennut aikaistamaan yöunille käymistä. Katsotaan, mihin tää tästä muokkaantuu.

Minsku, kuis ""puhuttelu"" sujui, seurusteleeko sun tyttösi? Kyllä ne nykyään alottaa nuorina, osa varmaan jo 13- vuotiaina, huh.

-Riinuska ja Juska 3kk:tta 12 pvää-

Me ollaan lomailtu kohta 2 viikkoa mummolassa Reetan kanssa. Mies lähti tänään kotiin, että ehtii olla vielä muutaman päivän raksalla ennen kuin menee taas töihin. Me mennään sitten neidin kanssa perjantaina perässä. Mummo on ollut tietysti ihan onnessaan kun on saanut hoitaa vauvaa, mun vanhemmat kun asuu n. 400km:n päässä meistä, niin ei se pääse kovin usein pientä edes näkemään.

Tuntuu, että Reeta oppii jatkuvasti uusia juttuja. Nyt se on huomannut, että ""hei, mustahan lähtee ääntä!"" ja huutelee ja kiljahtelee melkein koko ajan. Kädet toimii myös paljon paremmin ja välillä neiti jopa onnistuu itse nappaamaan lelun ja laittamaan sen saman tien suuhun. Välillä taas huidotaan käsillä ja jaloilla ihan mahdottomasti ja jos sattuu olemaan lelu kädessä, niin ei hidasta yhtään vaikka sillä kopautetaan itteä välillä ottaan. Reeta on myös oppinut nauramaan ääneen.

Mahalleen ei Reeta ole vielä kääntynyt, vaikka mummo kovasti sitä koettaa opettaakin. Hyvää yritystä on kuintekin ollut, joten eiköhän se ensimmäinen kääntyminen ole vain ajan kysymys. Pää pysyy jo tosi hienosti ilmassa mahallaan ollessa ja hartioitakin neiti on ruvennut kohottamaan. Ele Blue1 mainoksen lentokoneasento alkaa kohta olemaan hallinassa :o)

Siitä rokotuksesta joku kyseli, niin me käytiin siellä rokotusklinikalla, kun ollaan siinä rokotustutkimuksessa ja siinä piti viikon ajan seurata lämpöä ja muita oireita ja Reetalla ei ollut mitään. Ei kuumetta, ei itkuisuutta, eikä muitakaan oireita. Me kyllä selvittiin helpolla siitä, vaikka itse rokotteen antaminen olikin Reetalle aika karmea kokemus ainakin huudosta päätellen.

Vanamo ja Reeta 3kk 17pv

Tuosta rokotuksesta, meillä se nosti samana iltana 38,1 asteen kuumeen, johon auttoi yksi Panadol-suppo. Tätä suositteli rokotetutkimuksen lääkäri käyttämään. Suppo tosiaan sulaa nopeasti, joten ei ehtinyt ulos pullahtaa. Muita oireita neidille ei oikeastaan tullut, mitä nyt samana iltana itkeskeli ja oli hieman rauhaton.

Joku aiemmin niistä puudutuslaastareista mainitsi, niin meillä ne lyötiin heti tullessa käteen eli ne ehtivät vaikuttaa sen tunnin ennen verinäytteen ottamista.

Hippie & Minea 3kk 6pv

hei pitkästä aikaa!

meilläkin tuli 3 kk täyteen ja täälläkin asustelee iloinen ja hymyilevä poika nykyään. yöt tosin aika rankkoja, 03 jälkeen heräillään tunnin välein - en tiedä onko taas jokin tiheän imun kausi menossa, meinaa olla raskasta äidille, kun pisin univäli itsellä on 3-4 tuntia eikä sitä edes joka yö, mutta vielä tässä jotenkuten kitkuteltu, tuttipulloa ei suostu ottamaan, joten keinot vähissä, mutta neuvolasta oli sitä mieltä, että lähempänä 4 kk voisi alkaa kiinteitä maistelemaan, ei siis velliä tai korviketta. kai tässä mennään sitten vaikka päällä seisten. päikkärit nukkuu kahdet päivässä 1-3 tuntia, vaihtelee aika lailla. aika paljon ollaan liikenteessä ja muskariakin jo kokeiltu.
oletteko muut antaneet vettä vauvalle?

täälläkin hihkutaan ja jutellaan kovasti, ei käänny vielä vatsalle ja viikon sisällä on myös alkanut tarttua esineisiin, mutta parasta on omat kädet ja äitin paita. aamulla saa herätä aurinkoiseen hymyyn. tänään saatiin myös täällä rokotus, saa nähdä tulee jotain oireita.

miten usein teillä muilla, jotka imetätte, vauva kakkaa???? meillä nyt menossa 5/6. päivä kakkaamatta...millainen määrä mahtaa ulos sitten tulla?

tällaista täällä - ihanaa ja rankaa yhtä aikaa!

aurinkoisia päiviä kaikille!

haikara ja ville

Haikara: Meillä täysimetys eikä myöskään tuota tuttipulloa täällä haluta. Kakkaaminen on harventunut meillä todellakin. Lähinnä sellaiset 3-4 päivää on nyt maksimissaan pitänyt taukoa, mutta tutun poika oli ollut kakkaamatta toista viikkoa!!! Neuvolasta kyselin tuosta, niin ihan tyypillistä rintamaidolla oleville vauvoille. Harmittaa vaan, kun selkeästi alkaa tyttöä itseään kiusata se, että suoli ei toimi mineen päivään. Yleensä vikana päivänä ennen kakan tuloa jo vähän kiukkuinen.

Sitten voin mainita, että pieruja on käynyt nyt useammin päästelemään - ja kovaan ääneen!!!!

Pikahehkutuksia:
- meidän isi tulee kotiin muutaman tunnin päästä:
jessssssssssssssss!
- Emma nauroi tänään ensimmäistä kertaa ääneen!
Iloja, iloja!
Johanna ja Emma (huomenna 3 kk)

Johanna, joko se kuukausi meni? Nopeesti kyllä. Mites miehesi tuumasi Emman kasvaneen, varmaan hurjasti?!

Mimitsu, täällä alkoi nyt meidän oma unikoulu. Ei enää rytkyttämistä. Vaan syliin ja kevyt heijaus, saa piisata. Hermohan pojalla meni ihan täysin äskön kun nukutin sitä. Annoin huutaa vaan ja heijasin aina välillä ja suhisin ""hysssss""..... Uupui viimein ja nukahti. Mä en meinaan enää jaksa tätä nukutusrumbaa, nyt saa riittää. Katotaan kuin kauan mun hermot kestää ja poika jaksaa vaatia rytkytystä. Enää ei sitä saa. Piste.

Ihana ja lämmin päivä tulossa, mieskin vielä lomalla ensi tiistaihin asti, mukavaa.

Itse asiassa 5 viikkoa.. =)
Emma taisi tunnistaa isänsä (tuntuu ihmeelliseltä),
koska alkoi heti juttelemaan ja hymyilemään. Mene ja tiedä sitten. Ehtivät jopa tapaamaan tunnin verran tänä aamuna ja sitten taas piti miehen mennä töihin.
No, illalla on aikaa.
Ei ehditty juttelemaan juuri mitään, haastattelen tuntemuksista illemmalla. Sen verran sanoi, että lapsi on kovasti kasvanut. Kyseli yöllä kauheesti kaikkea:
paljonko Emma syö öisin, onko yöruoka pelkkää maitoa, koska velliä annetaan, mihin rasvaa laitetaan aamuisin, mihin aikaan nykyään herätään jne.
Tuntui mukavalta, kun se on niin kiinnostunut.
Sade saisi lakata, että pääsee lenkille!!!!
Johanna+Emma, tänään tasan 3 kk!

Hei taas..
Meillä oli eilen se 3kk neuvola ja rokotus! Olin ihan varma, että Sampo alkaa itkemään ja parkuu neuvolan loppuun asti, mutta ei. Vähän ilme meni sellaiseksi, että ""pitäisköhän tässä vähän itkeä"", mutta kun antoi heti pojalle muuta ajateltavaa, niin hetken päästä taas hymyiltiin:)

Sampo nauroikin ekan kerran ääneen toissapäivänä! Aivan ihanan kuulosta!!! Kovasti yritetään kääntyllä ja vatsallaan jaksaa olla aika pitkään... Sampo vaan aina yrittää lähteä ryömimään ja kun ei pääse liikkeelle niin hermostuu. Päätä meillä ei vielä oikeen kannatella käsistä nostaessa, muuten kyllä. Kuis muilla?

Ääh, mies lähtee huomenna työpaikkansa pippaloihin, ei ole kiva;( Vaikka hyvää kai se tekee sillekkin päästä vähän tuulettumaan ihan ""yksikseenkin""... Ärsyttää vaan kun niillä on noita työpippaloita kokoajan! On kevätpäivää, virkistyspäivää, kesäpäivät, synttäreitä, syyspäiviä, pikkujoulut.... Ja miehelläni tuntuu olevan periaate: ""kun kerran ilmasta alkoholia saa, niin sitähän täytyy juoda niin paljon kun vaan kerkee, varsinkin kun työpaikka tarjoaa""..... Lapsellista! Ja lisäksi siitä tulee humalassa NIIIN ääliö. No joo, se siitä. Hyvä mies se on ja mä valitan ihan turhasta, mutta täytyi nyt vaan päästä purkautumaan...:)

Mukavia päiviä toivottelee
mammutti ja Sampo

Ompa ollut hiljainen päivä tammimammoissa.

Mammutti, mein poika kannattelee myös aika huonosti päätänsä kun nostaa käsistä ylös. Samoin silloin kun on sylissä kasvot kantajaan päin, niin joutuu tukemaan niskasta. Jos on kasvot kantajasta pois päin, pää pysyy hyvin pystyssä, kumma? Mahallaan ollessa pää pysyy hyvin ylhäällä jos kädet on yhdessä mutta jos kädet ""leviää"", niin alkaa nokkimaan heti.

Meillä mies on lähdössä pippaloimaan varmaan vappuna. Se ei haittaa, vaan se, että miehellä on aina noin kolmen päivän krapula! Uskomatonta.. Seuraavan päivän on ainakin ihan pois pelistä, vaikkei kovin paljoa olisi juonutkaan. Tuttu tunne tuo, että mies on kännissä ihan ääliö =) Niin kun se viina sitten ketään viisaammaksi tekisi.
Minä sentään viime lauantain reissun jälkeisenä päivänä olen ollut vaunulenkillä, hoitanut poikaa ja kylvettänyt illalla. Eipä onnistuisi mieheltä samassa tilanteessa!

Me avattiin tänään krillikausi! Ei tosin ollut muuta krillattavaa kun makkaraa, mutta kivaa silti.