Tammi-ihmeet 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katjuska79

Vieras
7.11.05 Päivi: Tuomas/36 cm/1150 g
16.12.05 Huima: Mimosa/46,5cm/3090g
25.12.05 Katjuska: Nikolas/48 cm/3075 g
29.12.05 Minsku: Milla/51 cm/3550 g
30.12.05 Katiska: Robbie/50,5 cm/3295 g
2.1.06 Vanamo: Reeta/49 cm/3430 g
3.1. 06 katie: minka/50 cm/3130 g
3.1. 06 Mimitsu: Milo/48 cm/2810 g
3.1.06 Molla: Ville/47 cm/2430 g
4.1.06 jennie: Iia/47 cm/2765 g
7.1.06 Riinuska: Juska/50 cm/3260 g
7.1.06 Neppis: Iida/48 cm/2910 g
7.1.06 Freeda: Artturi/51cm/3540 g
8.1.06 Hellu: Kasperi/49 cm/2970 g
11.1.06 Lauraemilia: Nuutti/50 cm/3580 g
11.1.06 Mami: tyttö/54 cm/5070 g
12.1.06 Tanjuska: Silja/49 cm/3160 g
12.1.06 Hippie: Minea/51 cm/3665 g
15.1.06 Mammutti: Sampo/52 cm/4160 g
17.1.06 Sirpale: Noora/48 cm/3110g
17.1.06 Petraliini: Nanne/52cm/3970g
18.1.06 Sanna: Enna/52cm/3540g
19.1.06 Haikara: poika/51 cm/2910 g
20.1.06 Johanna: Emma/53 cm/3380 g
23.1.06 Marianne: Daniel/49,5 cm/3500 g
23.1.06 Martsu19: Melis/51cm/3700g
31.1.06 KatjaM: Aleksi/53 cm/3350 g
31.1.06 Jenny: tyttö/48/2935g
31.1.06 Tytsy: Joona/50/3840g
2.2.06 Eloveena:Viola/51 cm/4120g
3.2.06 Mandi: Minja/48,5cm/3480g
5.2.06 Oreo: Taimi-Liisa/53,5 cm/3914g

Helou

Mä vietän perustylsää perjantai-iltaa ihan yksiksein (poitsu nukkuu makkarissa kolmatta tuntia) ja katselen leffoja... Yhden siiderinkin oon tässä imaissut, nam :o) Mietin et pitäiskö avata toinen vai mennä nukkumaan.. Ehkä kuitenkin uni vie voiton, ens yö kun voi olla mitä vaan.

Ja kaamee paljastus, oon tässä poltellut varmaan 1,5 viikkoa joka ilta yhden savukkeen :( Jotenkin tuntuu et tarvii sen hetken, oman ajan kun vauva nukahtaa ja pääsee takapihalle savuttamaan.. Hullua. Tänään oonkin sitten poltellut jo kolme tupakkaa, huh huh. Huomenna lupaan olla savuton...

Sirpaleko se oli joka joskus paljasteli tupakoivansa stressiin? Vieläkö olet poltellut, entä muita??

Pitänee lähteä raahaamaan vaunut sisälle ettei unohdu yöksi ulos... Ja sitten pesulle ja unille.

Kiitos Katjuskaiselle uudesta ketjusta!:)

Iltaa!

Täällä mennään tasaista arkea. Iida on ollut normaalia kärttyisempi ja sylivauvempi, mikä lie kiukuttaa. Veikkaisin kuumuutta ja hampaita - ei ole vieläkään puhjenneet! No, huomenna tulee appivanhemmat vahdeiksi, niin saa Iida ainakin sylittelyä ja viihdytystä reippaasti:) Jostain kumman syystä ite ei ihan koko ajan jaksa kanniskella..:) (vaikka Iida taitaa kevyimmästä päästä ollakin:D).

Jostain syystä päikkäreille mennään ja niiltä herätään nykyään aika usein itkun kautta. Mikä lie? Ja nytkin yöunille mennessä pyörii levottomasti ja önisee, vaikka on ihan täydessä unessa. Nyt kuuluu jo nukkuvan sikeästi, mutta alkuun saa ravata muutaman minuutin välein tuttia laittamassa tai kääntämässä pitkittäin, kun on ahtanut itsensä sänkyyn sivuttain ja on ahtaasti.

Nooh, eiköhän tämäkin ole ohimenevää. Onneksi Iida on muuten ihan aurinkoinen itsensä:)

Huomenna Iida tosiaan jää hoitoon, kun mennään kolmekymppisille. Ihan kivaa vaihtelua, etenkin sen 70-luku-teeman takia.

Mukavaa viikonloppua!

Me ollaan Danielin kanssa mun vanhempien luona kun mies on kavereidensa kanssa mökillä tuulettumassa.

Daniel on syönyt täällä "kylässä" vähän huonommin kuin kotona. Niinpä on sitten yölläkin täytynyt kaksi kertaa antaa maitoa, vaikka kotona herää vain kerran tai ei ollenkaan. No, maanantaina päästään taas kotiin.

Aion ostaa nyt Danielille turvaistuimen kun jalat tulee turvakaukalosta jo ulos. Niitä on vaan niin monenlaisia, että on vaikea päättää minkä ottaisi...

Daniel ryömii kovaa vauhtia ja tutkii kaikkia paikkoja. Välillä nousee konttausasentoon, mutta ei ole oppinut konttaamaan vielä. Istumaan osaa nyt nousta itsekin. Mulla menee välillä hermo kun saa koko ajan olla pojan perässä katsomassa ettei se tee tuhmuuksia; mutta sellaista tämä kai sitten tästä lähtien on, kunnes oppii ymmärtämään kieltoja.

Hauskaa viikonloppua!

-marianne & Daniel (reilu viikko vajaa 7 kk)

olen taas ihan pudonnut kyydistä,mutta siihen on hyvä selitys :)
olen löytänyt eläämääni mukavan,lapsirakkaan miehen ja hyvältä näyttää <3
ollaan tässä justiinsa lähdössä miekkosen ja Iian kanssa mökille,viettämään laatuaikaa!
olo on onnellinen!

minä voin tunnustaa olevani tupakoitsija :(
toivottavasti tuosta paheesta pääsis pikkuhiljaa kokonaan eroon!

mutta nyt menoksi..hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille mammoille perheineen!!

Hitto että mä inhoon meidän uusia naapureita. H*levetin kovaäänisiä! Nuutti rauhassa nukkui päiväuniaan vaunuissa pihalla, ja aivan varmasti naapurit sen näki. Kävivät huutelemaan kovaan ääneen ulko-ovelta pihan perälle (ts. keskustelemaan keskenään) Siihenpä Nuutti sitten heräsi :/ Eikä ehtinyt nukkua kuin 45 min. Suututtaa!!! Toinen heräsi kuitenkin jo vartin yli viisi ja suurella työllä ja hiellä sain nukutettua puol kymmenen aamu-unille. En sitten saanut enää poikaa nukkumaan uudestaan... Kivat naapurit meillä. Itsekin nimittäin siihen heräsin, vaikka sisällä nukuin, ikkuna auki. Olisin mielelläni korjannut yön univajetta. No se siitä valituksesta...

Onnea ja tsemppiä Jennielle miehekkeen kanssa :)
Toivottavasti kaikki menee nappiin tai suunnilleen siellä mökkireissulla!!!

Lauantaipäivää!

Juu, täällä poltellaan jo ihan vakituiseen huonolla omalla tunnolla... Imetänkin vielä!!! Olen huno äiti... :( No, imetystukilistan sivuilla sanottiin että imeys kannattaa silti koska hyödyt siitä on suuremmat kuin polttelun haitat. On vaan kahta eri tietoa siitä että kannattaako polttaa ennen vai jälkeen imetyksen, en tiedä! Oon sit poltellu silleen et laitan aina jotain raikasta suuhun sen jälkeen ja pesen kädet ja joskus kasvotkin etten haise pahalle... Joskus ilkeyksissäni ajattelin että jospa piiku sitten alkaisi hylkimään rintaa mutta pah! Entistä pahemmin kai tuo vinkuu tissin perään... :S

Nokkamukista juo jo ihan jees ja tuttipullosta mutta edelleenkin korvikkeet maistuu pahalle hänen mielestä ja vain vesi kelpaa... Rinnan nähdessään hihkuu ja "läähättää" kuin koira ja kädet ja jalat vispaa tuhatta ja sataa... On tainnut jo leimaantua täysin rintalapseksi eikä puhettakaan että muu kelpaa.... Toisi jo helpotusta omaan elämään jo oppisi muutakin juomaan, ts. muutkin voisi syöttää ja voisi olla hoidossakin pitempään kuin puoli tuntia.... *huono äiti*

No juu, ehkä nää fiilikset tästä paranee kun lapsi kasvaa ihan silmissä ja on tyytyväinen!

Meillä kävi samoin kuin Lauralle paitsi että meillä herätyksen teki koirat jotka haukkuvat toisiaan ylemmässä rivarissa... Just kun sain pitkän "taistelun" jälkeen kitisevän tytön aamupäikyille, niin koirat alkoi hurjana haukkua. Että mua otti päähän... No, ei siinä, jatkettiin kitinää sitten iltapäikyille asti, ei suostunut nukahtamaan enää uudestaan.

Pidän silti koirista ihan kamalasti, itsellä on ollut monen monta koiraa, jotka on aina jäneet eksälle kun eivät ole suostuneeet luopumaan hyvin kasvatetusta ja koulutetusta rotukoirasta.... Ikävä mussukoita on ollut mutta nyt ovat jo kuolleet, toinen vanhuuttaan ja toinen sairauteen...
Nyt moi!

Moi!
Maininta täältäkin että olen 2 viikkoa ollut polttamatta. Millan odotusajan tietenkin olin ilman tupakkaa. Sorruin uudelleen poltteleen kun mieheni häipyi, helmikuussa. Olen ikuinen loppettaja, näköjään!!!

Milla voi hyvin, syö nykyään aika isoja ruoka määriä. Hampaat alhaalla jo ihanasti esillä kun hymyilee.
Päikkärit nukkuu yhdet 2-3 tuntii ja voi ehkä aamusta nukkua sen vartin. Mielestäni nukkuu todella vähän päivisin!

Mulle iskenyt joku kamala väsymys kausi, ottaa oikeen päähän kun ei jaksa tehdä kun nää pakolliset. Olisi niin ihana nukkua joskus itsekkin päikkärit, mutta täysin mahdottomuus : (.

Hyvää lauantaita!

Minsku ja Milla
Tuolla odotuspuolella on kanssa toinen minsku, en minä!!!

Täällä myös väsynyt mamma! Eilen meni reilusti kellon ympäri töissä ja yöllä kun pääsi sänkyyn, niin 2 tuntia oli niin hirmunen päänsärky, ettei pystynyt nukkumaan. Olin niin poikki, etten edes jaksanut hakea särkylääkettä. Robbie onneksi antoi äidin nuukkua aamulla 10 asti.
Äsken piti hakea grillilta ruokaa kun "työkrapula" vaivaa...

Minäkin ilmottaudun tupakoitsijoihin. En näe siinä mitään pahaa, niin kauan kun en pojan vieressä sauhuttele.

Olipa kiva kuulla jennie, että olet löytänyt hyvän miehen. Ehkä meillä muillakin sinkkuäideillä on vielä toivoa:)

Poika osaa jo laskeutua joten kuten alas kun nousee seisomaan. Olivat harjoitelleet sitä exän kanssa ja nyt mallikkaasti hoksaa idean. Kovasti jo käpsyttelee tukea pitkin ja saa raivarin jos jotakin on jalan edessa.

nyt puuron keittoon!!

launatai iltaa kaikille!
Laura toi on tosi ikävää, muakin meinaa joskus ottaa päähän, kun lapsen saa just pihalle nukkumaan, eikä suostu kun sen yhden kerran päivästä siellä nukkumaan, niin sitten naapurinkin koirakin pääsee pihalle, ja se haukkuu kyllä kokoajan. Mutta täytyy sanoa että meidän naapurit on kyllä mukavia, ja tämäkin on varmaan käynyt heiltä huomaamatta. Ja onneksi meillä ne kyllä aika nopeasti ovat huomanneet, että meillä on vaunut ulkona, eli ei siis tahallaan. Itsekkin olen tosi koira rakas, mutta jos on tosi väsynyt ja just saanut kiukuttelevan tytön pihalle, niin ei sitä kyllä halua että mikään häntä herättää.

Tänään löysin sitten ratkaisun meidän nukahtamis ongelmiin:)jes jes toivottavasti tämä olis pysyvä ratkaisu. Eli meillähän Melisillä on ollut jo varmaan parisen kuukautta nukahtamis ongelmia, siis tosi levoton ja hysteerinen itku alkaa kun yrittääkin laskea omaan sänkyyn tai meidän sänkyyn. No sittehän Melisiä kanniskeltu niin pitkään sylissä että nukahtaa, tämä siis toimii mutta myöskin vie aikaa ja onhan tolla tytöllä painoakin eli ei jaksaisi millään.

Olishan mun pitänyt tajuta jo aikaisemmin, että otteeni ei varmaan tunnu kovinkaan turvalliselta( no hyvä kun jaksaa kantaaa), ja siksi vie aikaa, ja joskus kyllä muuttuu sylissäkin hytsteeriseksi. Laitoin tänään päiväunien aikaa kantoliina, ja nukahti hetken kuluttua ja saman tein ilalla ja menikö viisi minuuttia tyttö umpi unessa! siis vau. Jotenkin vaan se liina laittaminen on tuntunut muka hankalalta, mutta ei se oikeastaan ole jos vaan viitsi vaivautua, ja jos toimiikin näin tehokkaasti!

Osasyy miksi pahemmin liina ei ole ollut meillä "nukutus" tarkoituksessa, kun Melis ei viihtynyt siinä kasvot minua päin, vaan yleensä oli kasvot meno suuntaa, jollloin ei kyllä nukahda. Mutta nykyyään käy toisinkin päin eli kasvot minuun päin, jolloin nukahtaminen onnistuu.

Ehkä tyttö on tuntenut olonsa turvattomaksi, ja siksi nukahtaminen on niin vaikeaa. No toivon että tää toimisi.

nyt herkuttelemaan:)

Jaahas muillakin siis häiriköiviä, tahallaan tai tahattomuuttaan, naapureita :(

Meidän naapurit sitten melskasi koko pitkän päivän pihallaan.. Lapsenlapset kylässä ja grilli tulilla. Eru-, ja takaovet auki ja huuto raikaa :( Näkivät ja kuulivat kyllä kun Nuutti itki ulkona, mut ei mitään tietoakaan hiljenemisestä.. Ne lapsetkin oli niin isoja niillä et olisivat ymmärtäneet jos vanhemmat/isovanhemmat olis sanoneet että vauva nukkuu naapurissa. Kyllä pistää vihaksi. Nuutti sitten valvoskeli koko päivän.. Kävin kävelemässä silloin tällöin pitkin päivää ja just kun sain nukkumaan ja toin pihaan, niin heräsi meluun... Illansuussa käytiin kaupassa vaunuilla vähän matkan päässä ja Nuutti sitten simahti ihan rättipoikki. Tultiin pihaan ja jätin nukkumaan ulos kun huomasin että naapurin vieraat olivat lähteneet... Nooh kohta niille pamahti akkoja toistensa perään ja naapurin rouva jokaista aina erikseen vastaanottamassa ovella kovaäänisesti huutaen tervetulot yms. kuulumiset. V**** että meinas mulla siinä vaiheessa keittää!!!!! Vauva alkoi huutamaan kuin hyeena etupihalla ja ne vaan aidan takana jatkoivat sitä huutamista.

Huomenna jos sama meininki jatkuu niin menen kyllä henk.kohtaisesti sanomaan!!! Tuolla ne nytkin takapihallaan akkalauma juoruaa ja käkättää kovaan ääneen (ja kittaa alkoholia). Ei voi ikkunoita edes pitää auki. Hitto tätä elämää!

Sori tää omanapainen avautuminen, oli pakko!!!!!!

Nyt hetkeks tv:n ääreen, yks lasi hyvää punkkua ja nukkumaan :)

Joskus sitä vaan kaikki ottaa niin lujaa päähän, että se pää on aukaistava johonkin suuntaan.. Ja mikä sen parempi paikka kuin tämä. Joten antakaa palaa vaan, leidit!!!

Tupakoitsija minäkin, tai siis sellainen ikuinen lopettaja kuten Minskukin...=) Olen aloittanut tämän pahan tavan jo joskus 14 kesäisenä ja lopetin kuin seinään riparin ajaksi (...) ja sitten uudelleen tuossa alkuvuodesta -05. No tuo jälkimmäinen lopetus onnistui reilu 2kk, sitten äiti sairastui todella pahasti ja sen myötä ratkesin uudelleen. Toki olin täysin polttamatta sen ajan kun odotin Nikolasta ja myös sen surkean lyhyen imetysajan, sen jälkeen olen poltellut enemmän ja vähemmän. Joskus paljon, joskus en ollenkaan. En ole jaksanut asiaa sen kummemmin surra, toivon mukaan joskus tulee se päivä kun lopetan aikuisten oikeasti. Enkä aio siitä muutenkaan ottaa stressiä, en ole ottanut ennen enkä ota nyt. Nuo on niiin henkilökohtaisia valintoja.

Onnittelut Jennielle uudesta ihmissuhteesta. Rakastuminen on tunteista ehkä jopa se ihanin, joten nauti täysin rinnoin!!!

Lauralle ja Sirpaleelle pahoittelut p...apää naapureista, noita taitaa olla ihan jokapaikassa. Meillä ei ihan naapurissa, mut samassa talossa kuitenkin, pitää nuori mies bileitä aina vkolla ja keskellä yötä ulkona. Se alkaa jo hermostuttaa, mutta kun ei aina jaksaisi olla se narisija, joten nieleskelen...=) Niin ja Laura, se mun meili on avoinna jos tuntuu et haluaa jurputtaa muuallekin kuin tänne foorumille...=) Mä olen kamalan hyvä huolehtimaan muiden asioista...=)

Me oltiin tänään rippijuhlissa ja huomenna olis sitten se kummipojan kastetilaisuus. Saa nähdä mikä miehestä tulee. Ihmeen kivuttomasti jaksoi tuo meidän murunen istua paikoillaan juhlissa, huomenna jää sitten mummun hoiviin, kun ei viitsisi kesken "kumminhommien" alkaa juosta pitkin tupaa oman lapsen perässä.

Mut nyt mä huristan nauttimaan vimosen sidukkani jääkaapista ja sit suunnin yöpuulle. Neppikselle hurjan hauskaa teemabile-iltaa. Meidän kulmilla tais oll jotkut kasari-bileet, ihan on ainakin sen näköistä vipeltäjää ollut liikkeellä. Tai sit mä oon missannu jonkun neonväri-muoti-ilmiön maihinnousun ihan tyystin...=)

Illanjatkoja!

Iltoja.
Ihanaa lukea Jennie, että olet noin onnellinen! Toivottavasti "tää on nyt sitä" =)

Laurae, ajattelin sua viime yönä 4.45.... meidän poika meinaan söi silloin ja olin aivan rättipoikki ja sitten poksahti mieleen, että herranjestas Nuutti heräilee kohta. Sympatioita yritin lähettää sulle telepaattisesti. Mä sentään saan yleensä nukkua 7:ään.

Naapureista täälläkin valitan... kun oltiin asuttu ok- talossa jo 2v ja totuttu asumaan omassa rauhassa, niin nyt ottaa tämä vuokraelo välillä koville. Talo on varmaan rakennettu pahvista, kaikki kuuluu seinien läpi. Naapurilla on about 1,5 ja 4- vee tytöt, jotka saavat valvoa 23:een asti. Voitte siis kuvitella, että hiukan meteliä tulee kun ovat yliväsyneitä. Joka ilta kun töminä seinän takaa alkaa uhkaan mennä valittamaan ja vaikka mitä, mutta taidan urheasti kestää talven. Sitten ensi kesänä taas oma rauha!
Täällä on ihme meininkiä muutenkin. Lapset (tosi pienetkin) pyörivät pitkin pihoja iltamyöhään ja tekevät mitä lystäävät... huoh.

Martsu, kiva kun ratkaisu nukutusongelmaan löytyi. Tuota meidän jötkälettä ei kyllä enää kannettaisi missään, ei yksinkertaisesti vaan jaksa. Kyllä häntä ensimmäiset 3kk:tta kannettiinkin.

Tupakoijille tsemppiä lopettamiseen! Itse en polta, joten eipä aiheesta enempiä.

Olen onnellinen kun löysin vihdoin puuron, mitä meidänkin poika syö. Kaupan hedelmäinen puuro uppoaa hyvin. Pitää yölläkin masua täydempänä kuin jogurtti.

Tänään poika liikkui jotenkin ensimmäisen kerran eteenpäin. Ei sitä oikein voi ryömimiseksi sanoa, tekniikka on ihan omalaatuinen =) Kontausasennossa jalat kyllä toimii, mutta käsiä ei älyä liikuttaa joten syöksähtelee eteenpäin. Hassu.

Rauhallista ja hyväunista yötä kaikille.

heipsis piiiitkästä aikaa!!
muuton vuoksi olemme olleet nettipimennossa ja muutenkin on ollut melkoista hässäkkää tämä elämä.

no minkan kuulumisia: neiti ryömii aivan mahdotonta vauhtia, muutaman askeleen jo konttaakin ja seisomaan on päästävä koko ajan. meno on melko holtitonta ja siitäpä syystä meikämamma joutuu olemaan silmät selässäkin koko ajan, typyä kun ei voi jättää hetkeksikään yksin. samantien on kiipeämässä johonkin.. huoh.. pikkuisen alkaa pinna kiristymään. hyvä kun paskalla kerkiää aamulla käydä.. no toisaalta on tyttö päivisin huomattavasti paremmalla tuulella kun pääsee itse liikkumaan ja maisemat vaihtuvat =)
Kävelytuoli, tai rallipalli meidän kielellä, on kovassa käytössä kanssa.
Mutta sitten yöunille nukahtaminen on jotain käsittämättömän vaikeaa. Väsynyt on selvästi, mutta kun pitää kieppua, kiljua, jutella, nousta ylös, pyöriä jne jne.. Ja yöllä on jäänyt menovaihde silmään kun löytää itsensä milloin mitenkin päin sängystään ja kitinän kanssa tottakai.

No sentään ruokailut onnistuvat suht hyvin ja tyttö onkin kaikkiruokainen.Onpa löydetty jo jonkinsortin päivärytmikin, helpottaa kyllä suunnattomasti kun on jokin punainen lanka jota seurata.

eli täältä suunnalta löytyy väsynyt äippä ja energinen typy 7kk j arisat päälle.

Huomenia!

Sympatiat ensiksikin niille, jotka kukonlaulun aikaan heräävät. Iida nukkuu 8-9 asti ja ainakin nyt tuntuu, että viiden korvilla ei itsellä olis mitään mahkuja nousta... Saa kattoo muuttuuko Iidan rytmi joskus.

Iida ei edelleenkään konttaa, vaikka kovasti harjoitteleekin, mutta eilen oli noussut itse istumaan muutaman kerran. Juuri silloin tietysti, kun on mummon ja ukin hoidossa:) No, onhan tuo jo tänään meillekin uutta taitoaan esitellyt! Näyttää jotenkin niin hellyyttävältä, kun napottaa ihan itsekseen:D

Eilen oltiin tosiaan 70-luvun bileissä ja täytyy myöntää, että oltiin tosi pettyneitä, kun suurin osa vieraista ei ollut pukeutunut teeman mukaan. Tuntuu, että me oltiin eniten panostettu pukeutumiseen, päästä varpaisiin oltiin teeman mukaan:) Oli sentään isäntäpari itse ja muutamat muutkin pukeutuneet. Mutta tuntui hassulta, kun siellä oli pari pariskuntaa, joista toinen oli pukeutunut ja toinen ei.
Juhlat oli kyllä mukavat ja aika meni ihan siivillä. Lähdettiin pois puolilta öin, kun appivanhemmat jo soitteli, että tuutteko kohta. Juhlakansa alkoi siellä juuri virittelemään karaokea eli ei taidettu jäädä paitsi enää mistään. Henk.koht. en ihan kauheesti jaksa kuunnella kännisiä tulkintoja hiteistä;)

Tupakointikeskusteluun osallistun sen verran, että totean olevani savuton. Oon polttanut joskus lukiossa satunnaisesti kännissä, mutta en ole koskaan tavaksi oppinut.

Katjuskalle jännittävää kastepäivää! Kerrohan sitten mikä pojasta tuli:) Ja kiitos haalarista! En ole vielä livenä nähnyt, mutta äiti laittoi kuvia ja näytti tosi hyvältä. Kivan tyttömäinen olematta imelä hörsötys:)

Miehellä on tänään viimeinen lomapäivä, varmaan tuntuu huomenna taas oudolta olla tyttöporukalla päivä. Ainoa mammakaverikin täällä Kuopiossa palaa huomenna töihin. No, ei varmaan tule tylsää, kun Iida tuosta alkaa enemmän liikkua.

Nyt suihkuun.

-Neppis ja Iida 7kk 6pvä

Kummipoijjaasta tuli Venni, oikein ponteva nimi pontevalle kaverille...=)

Neppis: eipä kestä. Musta se oli kans tosi kiva haalari, tosin ei alkuunkaan poitsulle passeli väritys, edustan noissa värijutuissa hiukka vanhakantaista näkemystä...=)

Nikolaksen yöunet on nyt parina yönä olleet paremmat. Johtuu selkeästi siitä, että ollaan siirretty nukkumaan menoa tuonne 21-22 saakka ja annettu poitsun nukkua vaan sellaiset minitirsat alkuillasta. Eilen aamulla noustiin ylös kahdeksan jälkeen ja tänään vasta kymmeneltä. Josko se tästä. Mies palaa takas töihin huomenna, joten hiljaista tulee meidänkin huushollissa. Tuo 4vkoa menee ihan tajuttoman nopsaan, uskomatonta.

Sunnuntain jatkoja.

Nostelempa meitä.
Meille ei muuta uutta kun että mies lähti töihin tänään, niin kuin muutaman muunkin eli arki alkoi.
Ja poika oppi ryömimään eilen illalla! Tarvii kyllä virikkeitä siihen, ei ole vielä hokannut, että kämpässä olisi paljon tutkittavaa =)

-Riinuska ja poika 7kk 1vko-

Viikon alkuja!

Täältä pikauutisointia.. Silja nukkui koko yön, vau! Tutitin kylläkin useasti, mutta siis ilman aamuyön syöntiä.

Pitää palailla myöhemmin, olen pihalla herukkapuskassa keräämässä marjoja mehuja varten sillä aikaa kun neiti nukkuu aamupäikkäreitään... Täytyy mennä jatkamaan projektia, vielä kun ehtii.

Se on moi!

Riinuska, onnea virtuaaliveljelle ryömimään oppimisesta! Meillä ei vielä mennä mihinkään, muuta kuin omalaatuisella lierimis-pyörmistekniikalla. Ostettiin viime viikolla kävelytuoli, kun on pikkumies niin pirun kiukkunen kun ei pääse vielä itse eteenpäin ja mulla alkaa tuo maha olla niin iso, etten jaksa koko ajan kanniskella ja viihdytellä. Ja kylläpä Milo siitä tykkääkin! Naama on kuin Naanatalin aurinko, kun se hiippailee sen kanssa pitkin olohuonetta. Ei se vielä oikein osaa vauhdilla edetä, mut pääseepähän itsekseen kattelemaan maailmaa oikein päin, eikä aina makuultaan tai jonkun sylistä. Erittäin hyvä ostos :) ja kiva katsoa, kun lapsi nauttii!

Milolle tuli silloin reilu kk sitten ne kaks alahammasta ja olen odotellut niitä ylähampaita, kun on ikenet niin pullollaan ja poika jatkuvasti kiukkua täynnä + entinen hyvä soseiden syöjä on kokonaan poissa - ei söis mielellään mitään. Tässä vähän aikaa sitten hokasin kurkata suuhun, niin pojalla onkin koko alarivistö täynnä hampaan alkuja, aina kulmahampaisiin asti! Ei ihme, et on niin kiukkunen. Tulisvat vaan sitten kunnolla läpi, samoin ne ylähampaat. Unet on ihan onnettomia öisin, en tiedä vaivaako hampaat. Ja syö enenevissä määrin maitoa öisin, koska päivisin + illalla syö tuskin mitään, eikä pakottaakaan voi :(

Raskasta on välillä, kun ehti jo tottua iloisempaan pikkumieheen ja parempiin yöuniin. Aamu- ja iltapuurot on ihan pannassa, ei suostu juurikaan kuin maistamaan. Ja hirmu ongelma on kehkeytyny siitä, et milloin ihmeessä mä sitä iltapuuroa antaisin? Kun aamupuuro on siinä 8 maissa, lounas 11 aikaan, välipala 14 ja päivällinen 16-17, ja poika on ruvennu menemään nukkumaan 19 maissa tai jossei mene, niin on ainakin niin väsynyt ja kiukkunen, ettei tosiaankaan tahdo mitään ruokaa. Aikasemmin en voi tarjota, koska ei toinen syö kuin 3 tunnin välein, tiuhempaan on turha tuputtaa. Monelta teillä syödään ts. miten onnistutte syöttämään iltaruuan? Ei viittis jättää välipalaakaan pois, kun sit päivällinen pitäis syödä jo 14 maissa.

Nyt kahville!

-Mimitsu rv 20+ ja Milo 7kk ja pari viikkoa päälle

Heips!

Meillä kitistään ja kitistään...

Ruoka-asioissa en osaa neuvoa kun meidän tyttö on itse ongelmatapaus ruokailujutuissa... Mikään ei oikein tahdo kelvata ja jos kelpaa niin korkeintaan puoli purkkia päivässä... :( Nälkäkurki! Ja edelleen tissitellään ja ollaan äidissä kiinni niin ettei muut voi ajatellakaan ottavansa hoitoon edes hetkeksi... *väsynyt äitiÄ

Viime yönä herättiin sitten sen seitsemän kertaa... (no ei niin paljoa, mut se on vaan sanonta, oisko viisi kertaa lähempänä totuutta) Voitte siis arvata että väsyttää! Ja joka kerta otti vain pienet siivut tissistä ja nukahti kevyeen uneen, että piti sitten odotella hereillä että nukahtaisi kunnolla että saisi nostaa pinnikseen... Miehellä oli töihin meno aamulla ja olipa kiukkuisia ilmeitä yöllä kun tyttöä piti herätä nostamaan vierestä pois kun kääntyi aina niin etten voinut löysätä itse otetta ja en päässyt nostamaan... Minkäpä tälle voi... Unikouluunko??? Mies lähtee huomenaamuna taas reissuun ja olis sit ihan kahdenhetkistä aikaa huudattaa tyttöä yöllä... Naapuriparat!!! Niin siis jos jaksan alkaa kuuntelemaan itkua ja hammastenkiristystä....

Meillä ei näy hampaita ja niinpä kaikki napostelu on vielä vaikeaa, aamulla sain pienesti banaania menemään alas ja vesimelonia päälle, mutta yökki aina kun tuli pikkuisenkin kokkareisempaa kun ei ole hampaita millä purra (vaikka puremisliikkeitä hurjasti jo tekeekin!!!)

Ei syö puuroja, ei syö vellejä, ei juo korviketta, ei syö erityisemmin soseitakaan, tällä hetkellä menee naudanlihakasvissose parhaiten, muu on yäks, mutta puoliväkisin menee muutama lusikalinen. Jogurtinkin meinaa hylätä ja yökkii muka pahaa makua tai kokkareita... NIRSO!!! Tissiä hamuaa mutta eipä sieltä oikeastaan aamun jälkeen enää paljoa tule... Kamalaaaa!

No juu, meillä on siis samaa vanhaa narinaa ja valitusvirttä... Osaa ryömiä eteenpäin ja tekee sen vauhdilla, saa olla koko ajan vahtimassa;johdot, kukat, cd-hyllyjen ovat, telkkutason ovet, vessan ja kylppärinovet, saranapuolet varsinkin, patterit, kaukosäätimet, puhelimet, talouspaperi, lehdet, kaikki pölyt ja roskat lattialla jne jne jne..... Istuskelee myös mutta vaarana on kaatuminen esim juuri telkkutasaon alareunaan pahki, minkä on jo tehnyt sataan kertaan, aina siitä huuto tulee....

Nyt myönnän: Tarviin lomaa äitiydestä!!!! Mutta eipä se onnistu.... :(

Levolle, tyttö herää kuitenkin ihan kohta..... Unet taas pätkiä päivälläkin, eikä rytmiä ollenkaan....
Moooi...

-Nooralla vajaa viikko vielä 7kk ikään-

Mimitsu: Nikolas meni aika pitkään nukkumaan kanssa tossa klo 19 aikaan ja mä annoin samalla rytmityksellä ruuat kuin sinä, mutta en antanut päivällisellä kuin kasvissosetta, maitoa ja hedelmää jälkkäriksi ja sit puuron ja maidon siinä just ennen kuin meni nukkumaan. Nyt meillä siirtyi nukkumaan meno parilla tunnilla eteenpäin ja sitä myöten on taas yöt suurinpiirtein ehjiä ja päikkäreitäkin menee 1x1,5h ja 1x1h. Tää olis ihan kiva rytmi mulle, jos nyt vaan herra malttaa siinä pysytellä...=)

Muuten ei ihmeitä. Paitsi Nikolas oppi eilen illalla nousemaan tukea vasten seisomaan... Nyt sit pitääkin olla koko ajan kiipeilemässä johonkin.

Kiitti Katjuska :) Pitänee kokeilla tuotakin tyyliä. Milo on mennyt koko ikänsä vasta 20-21 nukkumaan, mut nyt viikoon päivät alkanu tää 19 unisuus. Mulle kävis, et valvois pidempäänkin, jos nukkuis sitten aamulla vastaavasti. Mutta kun herra on heränny syntymästään asti aina 05-06, vaikka menis 23 nukkumaan. On vaan sitten enemmän univelkaa ja kiukkusempi seuraavana päivänä. Päikkäreissä ei sen kummempaa rytmiä, paitsi että aamupäivällä nukkuu 0,5-2 h ja ip ehkä 0,5-1 h. On niitäkin päiviä, kun ei saa unen päästä kiinni ja valvoo sitten kiukutellen 8-9 tuntia putkeen. Meillä asuu siis oikea RYTMIHÄIRIÖ ;)

-M-

Hei. Mimitsu meillä on kans samanlailla noi ruokailut, ja nukkumaan mennään klo:19.00 joten turha tarjota puuroa kun ei ole vielä kun ehkä kahdeksalta. Mä olen sitten tehnyt niin että kun lapsi on puoli unesssa niin olen antanut ennenkuin ite olen mennyt unille niin velliä. Hassua vaikka on unesssa niin huolii, ja näin jaksaa nukkua aamuun, meillä viimeinen ateria on klo:17.00.

Muutenkin tyttö on huono syömään edellekkkään puuroa, onneksi kelpaaa aamuisin.

Meillä opittiin sitten pyörimällä liikkumaan ympäriinsä ja ryömisen elkeitä on havaittavissa, siis toivoa on:)

Nyt syömää ennenkuin tyttö herää, moikkelis

Meillä syödään edelleen vain 4krt päivässä. n.10 aamulla puuro, 13 lihasose, 16 hedelmää/marja ja puuro n.19. Nuo ruokamääräät kyllä ovatkin sitteen aika isoja. Puuroa menee enemmän kuin itse jaksaa syödä ja sosettakin menee helposti sellainen 8kk purkki.Olen miettinyt sen yhden kasvissoseen lisäämistä päivään, mutta vuorokaudessa ei vain ole riittävästi vielä tunteja sille.Pääasia, että lapsi kasvaa ja on tyytyväinen. Ja meillä kyllä kasvetaan...

Meillä on neuvola kahden viikon päästä ja jännittää jo valmiiksi mihin lukemiin vaaka ja mitta kasvaa. Sillon 6kk neuvolassahan oltiin jo reippaasti yli 9kg ja poika on kasvanut ihan silmissä pari kuukautta. Robbien on ehkä vähän "hoikistunut" nyt kun on kunnolla alkanut liikkumaan, mutta mahtavat makkarat löytyy edelleen.

eipä meille kummenpia. Tukea vasten kävellään hirmu vauhtia...

Moik!

Meillä kans syödään 4krt/pvä kiinteitä (joskus vain kolme, jos neiti innostuu nukkumaan pitkät päikkärit). Oon kans miettinyt, että pitäskö lisätä yks ateria, mutta ei Iida huoli ruokaa, jos ei ole nälkä ja tällä hetkellä nälkää riittää noiksi neljäksi kerraksi. No, ainakin edelliseen neuvolaan Iida oli kasvanut ihan valtavasti:) Tällä hetkellä on joku maitonirsoilu menossa.

Tänään Iida kitisi ja itki ihan hulluna noin tunnin iltapäivästä. Aina välillä hetkeksi rauhoittui syliin, mutta kun piti ruuanlaiton takia aina välillä laittaa lattialle, niin heti alkoi hirmu huuto. Ei kelvannut sänky, lattia, syöttötuoli, maito, vesi ja sylikin vain satunnaisesti. Hermohan siinä meinasi mennä, kun alkoi rauhottelukonstit loppua kesken. En tiedä oliko hampaat vai kuumuus vai mikä, mutta kun sitten piruuttani kokeilin tarjota jääkaappikylmää maitoa, niin jopas upposi! Ihan yllätyin. Mutta välillä kyllä jo toivois, että oppis pian puhumaan, ettei tarvis arvuutella, että mistä kiikastaa:) No, rauhoittui sitten kun mies tuli töistä ja lopulta sitten suostui päikkäreille - itkun kera tosin, mutta anyway:)

Hiki on virrannut, kun on niin painostava keli - mun puolesta vois jo oikeesti tämä kesä loppua!

Tänään valitustunnelmissa, ehkä jo huomenna olis viileempää ja lepposampaa. Tänäänkin tosin meni ihan mallikkaasti tonne klo 15 asti ja sit vasta alkoi kitinä.

Kovasti meillä nyt istutaan, nyt kun on se opittu. Tänään kyllä jo näytti hetken siltä, että tyttö hoksaa konttaamisen tekniikan, mutta ei sittenkään. Jatkamme siis istumista ja konttausasennossa heilumista:)