Tammi-ihmeet 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipas tänne tullut taas asiaa...=) Hyvä niin.

Mä nyt sit aloitan työt lokakuussa. En viel tiedä et minä pvänä ihan tarkalleen, mut silloin kuitenkin. Aika hoopo olo itsellä vielä, en oikeen ole ehtinyt asiaa sen syvemmin pohtia...=) Soittelin tänään jo hoitopaikkaa ja kaupungilta sanoivat, et jo 10 -05 syntynyttä lasta olis jonossa odottamassa. Saa nähdä miten meidän käy. Joka tapauksessa kaupunki on velvollinen järkkäämään näissä kiiretapauksissa 2 vkon kuluessa paikan, muutoin hakuaika on sen 4kk. Eli eiköhän tuo meidän lapsukainen johonkin saada hoitoon, että pääsee mamma töihin.

Tääl oli eilen ihan hillitön ukkonen. Alkoi jo joskus 5 aikaan jyrisemään ja viel aamuyölläkin kolisutti. Ja vettä tuli ihan tajuttomasti, nyt on sit taas sellanen lääsykostee keli, ei kiva.

Poitsu heräilee, tarvii taas rientää...

Moikat!

Vai on täällä äitejä jo lähtenyt ja lähdössä työelämään. Mä oon tämmönen jyyrä etten hanno viedä Millaa vielä hoitoon vaikka jo kutina olisikin ruveta tekemään pieniä pätkiä töitä. Kypsytellään ajatusta ja kyllähän se viimeistään sit rahallisesti tuntuu kun ei ole muuta tuloa kuin kotihoidontuki.

Milla ollut eilen ja tänään taas huono syömäinen, ravistelee päätään kun tarjoaa jotakin. Maitoa menee kylläkin paljon!
Muuten kyllä virkeä ja iloinen. Päikkärit ovat jotenkin jääneet yksiin pitkiin. Aaamulla heräilee klo 8-9 aikoihin, päiviksille menee joskus 13-> ja nukkuu 3 jopa 4 tunnin unet. Illalla 20 jälkeen yöunille. Tällai meillä!

Täytynee lähteä iltapalan antoon ja heivattava pieni väki yöunille!
Palaamisiin!

Terkuin Minsku ja Milla

Piti huikata tännekin, että nyt tuo meidän armastus sitten oppi konttaamaan...=) Ei tosin edennyt vielä kuin metrin verran, mut alku se on sekin. Oppi tänään myös nousemaan itse istuma-asentoon. Onpas meillä ollut tapahtumarikas päivä...=)

Illanjatkoja

Nostelen vaan...

Mites muuten onko jollain tietoa tuosta hoitorahasta, pitää ilmeisesti hakea mutta milloin viimeistään? Mulla tulee äp- rahaaa lokakuun puoleenväliin saakka ja sen jälkeen jään tyttöä kotiin hoitamaan joksikin aikaa.. Pitääköhän rahaa hakiessa tietää tarkalleen työnalkamisajankohta..?

Huomenet!
Mandi, soittelin kelaan eilen. Hoitovapaan ajaksi haetaan olikos se nyt kodinhoidontukea? Kelasta tulee automaattisesti lomakkeet reilu kk ennen kuin äippäloma tai siis vanhempainvapaa loppuu. Työnantajalle pitää ilmoittaa 2kk:tta etukäteen, että jää hoitovapaalle. Kelalta sen ajalta saamaa rahaa voi hakea takautuvasti, eli hoppua ei ole. Eli ei kait sitten tarvii tietää, millon menee töihin kun sitä voi hakea takautuvastikkin. Korjatkaa joku jos olen nyt puhunut ihan puppua?

Mä meinaan lähteä töihin tammikuun alussa eli toisin sanoen eka työpäivä on just Reetan 1-vuotissynttäripäivä. Olisin mielelläni kotona pidempäänkin, mutta talon lainanlyhennykset alkaa tammikuussa. Pakko siis mennä töihin, jos halutaan saada rahat riittämään elämiseen. Meillä on onneksi sen verran joustava työpaikka, että sain sovittua silleen, että pidän ensin hoitovapaata sen puolitoista kuukautta joulukuun alkuun ja sitten kolme viikkoa lomaa joulukuussa (se kun riittää melkein koko kuukauudeksi). Lomia jää vielä varastoon 2 viikkoa, jotka pidän sitten ens keväänä ja kesänä. Tällä tavalla mä saan jo joulukuussa palkkaa, joten voi jouluunkin panostaa ihan eri tavalla.

Olen yrittänyt nyt viime päivinä opettaa Reetaa ryömimään. Vähän sillä alkaa olla jo yritystä, mutta ei sitä vielä itekseen sitä rupea liikkumaan. No eiköhän se uteliaisuus aja meidänkin neidin pikku hiljaa liikkeelle. Joka asiaan kyllä pitäis päästä koskemaan ja jos käteen saa, niin suuhun ne ensimmäisenä menee. Mikähän siinä on, että kaukosäätimet ja puhelimet tuntuu aina olevan vauvoille ne kaikkein kiinnostavimmat esineet?

Reeta nukkuu nykyään kahdet päikkärit päivässä, molemmat n. 1,5 - 2,5 tuntia. Reeta on syönyt koko ajan tosi hyvin. Syömisrytmi vähän vaihtelee unista riippuen, mutta keskimäärin Reeta syö seuraavasti:
herätys aamulla 7-8 ja heti maitoa ja sen jälkeen 2dl puuroa + vesi
ennen ekoja päikkäreitä (n. kymmenen tienoilla) maitoa
12-13 lounas, 1 purkki liha-kasvissosetta + vesi
ennen toisia päikkäreitä maitoa
välipala (joko ennen tai jälkeen unien) 1 purkki hedelmäsosetta + vesi
16-17 päivällinen, 1 purkki kasvissose + vesi
19-20 2dl iltapuuroa + vesi
ennen yöunia vielä maitoa
Maitoa pitäisi antaa enemmän, mutta mä haluan ensin varmistua, onko Reeta allerginen sille niinkuin vähän näyttäisi. Nyt mennään pääosin täysin rintamaidolla.

Vanamo ja Reeta 7kk 15pv

Meillä on taas vaihteeksi netti tökkinyt, niin ei ole päässyt lukemaan juttuja. Käytiin tänään työkaverin luona kyläilemässä ja heillä on 2kk vanhempi poika. pojat ovat oppineet samaan aikaan nousemaan pystyyn, mutta kyllä Robbiella oli huomattavasti huterammat askelleet. Oli kiva käydä kyläilemässä, kun ollaan suunniteltu treffejä Robbien syntymästä asti, mutta aina on jotain tullut eteen.

Eipä meille mitään uutta. Tulin vain nostelemaan meitä.

Heipä hei!

Meillä Silja ryömii jo kovaa vauhtia, mutta takaperin :)
Konttausasentoon nousee jatkuvasti huojumaan, muttei osaa edetä. Ostin tiistaina kävelytuolin ja nyt tänään oikeastaan oppi kuinka sillä liikutaan kunnolla. Vinhan näköistä, kun tyttö kävelee tuolilla kaikkialle rapsuttelemaan ja koskettelemaan uusia paikkoja. Uunin luukku sai tänään osakseen paljon huomiota, sille jokelleltiin kovasti.
Ruokailut sujui tänään kohtalaisesti, mutta paremminkin olisi voinut mennä.

Raskauskiloja täälläkin yhä jäljellä noin 3-4kg. V....taa nää jenkkakahvat jotka on muodostuneet vyötärölle niistä löysistä nahkoista, joita mahasta jäi. Noh, täytyy yrittää alkaa kiinteyttäminen - jossain vaiheessa..

Eipä tässä kummempia. Mies tuli kotiin kaupungilta ja toi mulle riisikebabin, nam! (niin, milloin se kiinteytys alkaakaan, =)hih ) Täytyy mennä syöpöttelemään...

Tuli tuosta Tanjuskan kirjoituksesta mieleen, että Emma ei jokella.
Kommunikointi on lähinnä huutamista (ei siis itkemistä...): suu auki ja ääntä pihalle. Muistan esikoisesta, että hän jutteli enemmänkin pohjalta: glaa glaa ja gugu gägä. Emmapa ei lausu konsonantin konsonanttia ja ääntely onkin enemmän äänentuottoa kuin juttelua. Tiedä sitten, että koska pitää huolestua... Mitä muiden lapset juttelee?
Johanna & Emma, joka ei viihdy lattialla...

Johanna, meillä Milo tekee juurikin tuota; huutaa tai "lausuu erittäin voimakkaalla äänellä", suu ammollaan ja kovaa, ei siis mitenkään itke, vaan "juttelee" omalla tavallaan. Tosi vähän tulee mitään varsinaisia äänteitä. En oo ajatellut, että pitäiskö huolestua. Meillä on muutaman viikon päästä 8kk lääkäri, niin voisimpa vaikka kysästä asiasta. Samoin Milon käsistä, jotka käy kuin viimeistä päivää; nyrkkiin ja auki tai sitten Milo ikäänkuin näyttää siltä, että kaasuttais molemmilla käsillä moottoripyörää..hassu poika. Onks teidän lapsukaisten kädet "levottomat"?

Milo rupes eilen sitten pyörimään lattialla oikein kunnolla. Ennen ei kääntynyt mahalta selälleen, mut eilen näytti yhtäkkiä oppineen ja sit tekikin sitä koko illan :)

Meidän poika alkoi vasta pari päivää sitten heittelemään "thö", "hau" ja "ymmmm"- juttuja, sitä ennen oli myös tuota samaista huutelua. =)

En tiedä onko kädet levottomat kun tuntuu, että koko poika on hyvin levoton! Ei siis hetkeäkään aloillaan, viuhtomatta.

No nyt se Milo hokas, kuinka käännytään selälleen takaisin. Meillä on mennyt muutaman kerran vahingossa ja tietty kopauttanut mennessään pään lattiaan.. huutoahan siitä seuraa.

Juskan vauhti ryömimisessä kiihtyy päivä päivältä. Ihanaa seurata kun kiinnostuu uusista asioista ja pääsee itse niiden luokse. Toisaalta ei voi jättää hetkeksikään ilman valvovaa silmäparia.

Sirpale, ihan samoja noloja vaivoja täällä, ikävä kyllä. Ei onneksi kipeitä ollenkaan, kait sitten vaan esteettinen haitta. Meinasin, että jos tässä joskus toisen lapsen saa, niin katson tilanteen sen jälkeen. Eli leikkausta vai ei. Tulivat ponnistusvaiheessa ja lääkkeillä sain onneksi pienenemään ihan pikkuisiksi, mutta kokonaan eivät ole hävinneet. Eivät kyllä haittaakkaan millään lailla. Inhottavaa kuitenkin....

Moi!

Ihanan raikas päivä tänään, ilma huomattavasti "kevyempää" sateiden jälkeen. Tänään luvassa ois ikkunanpesua ym. siivoushommaa jos siihen aikaa vaan liikenee..

Riinuska; kiitti kotihoidontuki-informaatiosta, jään siis odottelemaan kelan lappuja. Kävinkin kelan sivuilla katselemassa noita summia, ja ihmettelen vaan että miten ne kuvittelee että tuolla pärjää.. No, viikonlopputöitä sitten vaan painamaan kai.

Minja on kanssa nyt vasta alkanut jokeltelemaan, tulee "vau-a" , "gyy-gyy" ja "tä-tä-tä" :D Mutta edelleen silti huutaa ja karjuu ja kiljuu niinkuin ilmeisesti muutkin tän ikäset. Myös pöytään taputtelun on nyt keksinyt (tai siis äiti opettanut) :)

Kuinka paljon annatte lasten istua? Nyt kun typy oppi istumaan, niin oon antanu istua lattialla, tyynyt vaan taakse että jos kuitenkin kaatuu. Ei haluis enää makoilla vaan tekee kyllä selväks että nosta nyt mut pystyyn. Oon vaan saanu kommenttia joiltain että ei sais istuttaa noin paljon ettei mee selkä... Vaikka ikää onkin 6,5kk jo.

Päivänjatkoja,
Mandi + pikkumimmi

Ääntelystä: Nikolas kyl pulisee jo suut ja silmät täyteen, mut niitä tätätätä ja mamamamamama, namnam ja vastaavia on tullut suhteellisen vähän aikaa vasta. Muutenkin on enemmän kiinnostunut tuosta isoon ääneen huutelusta, ilmeisesti se oma ääni on vaan niin kiva. Ja on myös kova poika heilumaan ja huiskimaan, tosin jalat sätkii koko ajan, kädet malttaa välillä pieniä hetkiä olla paikallaankin...

Raskauskiloista: mulle tuli jotain 15kg ja ne kaikki sekä -5kg alkuperäisiä lähti, nyt on varmaan tullu jo parisen kiloa takasinkin päin. Sais kyl huveta, kun on tota massaa muutenkin, en siis kuulu siihen 170cm ja 57kg - kastiin..=) Mut en ole oikein joutanut asiaan sen kummemmin panostamaan, nyt varmaan pitäs joku tehokuuri alottaa ettei sit ihan repsahda huithapeli linjalle kun suuntii takas töihin.

Istumisesta: mä oon antanu Nikolaksen istua niin paljon, kuin itseänsä sattuu huvittamaan. Se ei oo kamalan paljoa se, kun koko ajan pitää olla liikkeessä. Mut joka tapauksessa en oo säännöstelly lapsen asentoja ja olemisia (vaik ehkä olis pitäny), ihan sama onko kyseessä istuminen, mahallaan/selällään olo tai kävelytuolilla rullaaminen. Meidän poju on niin tempperamenttinen, etten ole hennonnut moisten asioiden takia huudattaa. Ikää tosin on ensi vkolla mittarissa jo se 8kk, eli ei kai noilla nyt enää niin kamalasti ole väliä. Tai emminä tiiä.

Mut nyt siivoomaan...Plääh. Hauskaa alkavaa viikonvaihdetta!!

Tere!

Meillä kans huudellaan ja hihkutaan ja jonkin verran tulee jotain jokelteluksi kutsuttavaa?? Iida myös huhuilee eli päästelee sellaista huuuu tai hyyyyyyyy tai yyyyyyyyyyy jne.. Joskus Iidan "jutut" kuulostaa ihan sanoilta, mutta nyt äkkiseltään ei tule mieleen, että millä tavuilla tuo juttelee, kun vaihtelee niin kovasti.

Meillä syötiin eilen kahden puuron ja kahden soseen lisäksi välipalakin! Ei kai se tuolla myryämisellä ole ihmekään, että enenmmän nälättää:) Ihanaa, kun ei ole tarvinnut taistella syömisten kanssa!

Mäkin haluaisin palata töihin, mutta en muuten kun rahapulan takia. Aion siis vaihtaa hoitovapaalle, mutta on kyllä ihan hävyttömän pieni se tuki! Mähän jäin äippälomalle koulusta eli ei ole työtä mihin palata. Jotain osa-aikaista sitä pitäs keksiä, kun ärsyttää elää isännän siivellä. Eikä me varmaan koskaan päästä muuttamaan tästä isompaan, jos ei mulla ole tuloja. Tuskin sitä saa/kannattaa ottaa asuntolainaa, kun mun "tuloissa" ei ole kehumista. Lottovoittoa odotellessa. En haluaisi vielä laittaa Iidaa hoitoonkaan eli saa kattoo löytyykö mitään työtä tyyliin illoiksi ja viikonlopuiksi. Koulukin pitäis hoitaa pois alta, mutta sit pitäs ainakin pistää Iida hoitoon eli se odottakoon. Alustavasti ole ajatellut palata sinne tammikuussa 2008. Eilen iski aiheesta hirmu ahdistus (en saa enää ikinä töitä, kun olen niin pitkään ollut työelämästä pois jne.).

No, eiköhän sitä asiat järjesty tavalla tai toisella. Pitää vaan yrittää olla stressaamatta tulevaisuudesta ja iloittava siitä, että on ihana perhe ja varma koti - vaikkakin pieni - josta ei ihan äkkiä häätöä tule:)

Aurinkoista viikonloppua sateesta (vihdoinkin!) huolimatta:D

-Neppis ja Iida 7kk ja 11pvä

Ainiin, oon minäkin antanut Iidan istua niin paljon kun haluaa. Ei ole edes tullut mieleen, että pitäisi säännöstellä jotenkin. Aina tuo neiti kampee istumaan muutenkin.

Heipsan

Nuutti istuu lattialla melkeinpä koko ajan jos ei ole konttaamassa tai seisomassa... Kun on jo aika kauan osannut itse istua (5,5 kk iässä oppi), sitä ennen istui kyllä jo sylissä, bumbossa, syöttötuolissakin alkaen 5 kk iästä kun istui niin selkä suorana.

Seisominen ja olohuoneen pöydän ympärillä kävely ja pöydän kannen taputtelu on nyt kuumaa Nuutin mielestä. Juttelee paljon, tavuja esim. ma-ma, tä-tä-tä, äi-tä-tä, pa-pa-pa jne.. Muutenkin on kova huutelemaan ja puhumaan, äänteitä on jos jonkinlaisia. Tuntuu et joka päivä keksii jonkun uuden. Nyt on pari päivää puhunut kun on oppinut napsuttamaan kieltään kitalakeen (ns. hevosenkäynti ääni jos tajuatte).. Sitä pitää koko ajan tehdä :) nauraa myös kovasti ääneen ja hekottelee omille jutuilleen. Vinkumista on nyt myös harrastettu aika paljon, silleen ihan vienolla pienellä äänellä... Paikallaan ei pysy oikeastaan hetkeäkään. Mut Nuutti on aina ollut sellainen, koko ajan pitäisi olla kamalasti aktiviteetteja ja tekemistä, näkemistä.. Pää pyörii ympäri ja jalat ja kädet vispaa ja liikkuu.. Sylissäkin pitää päästä seisomaan ja tekemään kyykkyyn harjoituksia. On siinä pitelemistä.

Raskauskiloja tuli about 18 ja ne on kaikki lähteneet. Kaikki vanhatkin vaatteet mahtuu päälle :) pitäis vaan vähän kiinteyttää vartaloa, tuntuuko muista että peppu on hävinnyt??? Mulla oli kyllä ennen pyöreä peppu mut nyt se on ihan lättänä :( Johonkin kunnon kiinteytysjumppaan pitää varmaan raahautua. Hauikset kyllä saa kotona harjoitusta, on ihan kunnon habaa jo :)

Vauvis lähtee tänään mummolaan ilman mua kun ukkinsa on käymässä täällä muissa asioissa, jesh. On yöt menneet niin pahasti poskelleen viime aikona että mä tarviin ihan aikaa vaan itselle. Menen sitten su perässä junalla. Ihanaaaaaaaaa! Vähän on jo valmiiksi ikävä mut hyvää se vaan tekee. Lauantai-iltana iltaa istumaan ja baanalle hyvän ystävän kanssa joka tulee muualta käymään. Aion huomenaamuna ja su nukkua niin pitkään kuin huvittaa enkä stressaa mistään :D

Hej

Nyt on pari päivää puhunut kun on oppinut napsuttamaan kieltään kitalakeen (ns. hevosenkäynti ääni jos tajuatte)..

Muokkaus . Siis on pari päivää puhunut VÄHEMMÄN kun naksuttaa koko ajan :D AJATUSHÄIRIÖ MULLA :)

Iltoja!

Kiitoksi agallupiin osallistumisista ja noloistakin jutuista, tiedänpä taas etten ole ainoa jetä nää jutut rassaa...
Nyt on piikuli jo nukkumassa ja saunomassa käyty ja yhden oluen olen puoleksi jo juonut, enempää ei varmaan kehtaa ottaa jos typy herää... Jotenkin vaan tekis nyt kovasti mieli Olla niinkuin Laura...;D Vapaalla ja rentoutumassa. On ollut niin rankkaa... Mies lähtee kuulemma ensi viikonloppuna rientoihin mutta itsehän en pääse. Ei ensinnäkään lapsenlikkaa ja toisekseen, yöt menee vielä ihan miten sattuu, taas oli kaks yötä koko yön unia ja sitten viime yönä herättiin taas klo 03.30... Muutenkin tää päivä on ollut risainen, varmaan samanlainen yökin tiedossa..*peilailee mustia silmänalusiaan ja huokaa*

Meillä tyttö ääntelee ihan hurjasti erilaisia äänteitä, tulee ämmää, vauvaa, mammaa, isi-isi-isi, tätätät, nam nam, mjam mjam ja se ihanin kurlaava kurkku-ujellus, oikein ihanasti äidilleen "vastailee" kurisemalla sievästi. Toki myös huudetaan ja kiljutaan ja kitistään ja se hassuin - läähätyshihkuminen kun rinta tulee näkösälle... ;) Ihana höpöttäjä. Niin ja kuiskailee itsekseen jotain höpötystä kun touhuaa ns. kiellettyjä juttuja tai kun näprää pikkusormillaan jotain "tarkkaa hommaa"... Suloista kuunneltavaa kertakaikkiaan!

Ja istuskellaan "lapsentahtisesti" eli niin paljon kuin lystää. Peppu kyllä nousee ja selkää taivutellaan taakse kaarelle jos vaikka syöttötuolissa ollut liian kauan. Ja kiljuu... ;x

No nyt meen soffalle nuokkumaan vielä hetkeksi...
Hyviä viikonloppuja kaikille ihanille äideille ja pikku kullanmuruille! <3

Perkhele, kirjotin piiiitkät pätkät ja suoraan bittiavaruuteen. Hmph.

No, typistetysti: Lapsi sai tänään potan ja istuskelikin siinä jo napasillaan ekan kerran. Oli hellunen näky mahamakkarat rullalla siinä pojottaessaan. Ei, meillä ei ole kiire saada lasta irti vaipoista, vaan reenaillaan ihan muuten vaan kaikessa rauhassa. Kun tuo poika kerran kakkaa aina ruuan jälkeen, voidaan ainakin silloin tällöin kokeilla miltä se tuntuisi tusata pottaan vaipan sijasta.

Jep, isi ralleissa, poika päikkäreillä, koira seitsemännessä taivaassa puruluunsa kanssa -> josko sitä vaikka itsekin menisi rauhassa tsekkaamaan telkun päivätarjonnan ja vaikkapa haukkaisi jotain.

Ihanan aurinkoista ja rentoa viikonlopun jatkoa kaikille säädyille!!

Jatkan monologiani...=) Missä kaikki tammi-mammat taas on??? Mulla ei siis oikeasti ole elämää...

Mutta: lapsi oikeesti pissi ja kakkas tänään pottaan ihan ilman mitään ongelmaa..Jeeeee... Jos nyt p....sta voi sit iloita...=)

Mut ei muuta. Illanjatkoja.

Kyllä mie oon täällä käynyt pariinkin otteeseen, mutta ei ole ollut mitään raportoitavaa:)

Tänään tapahtui sellainen kehitys, että Iida nousi pinniksessään polvilleen ja yritti siitä kovasti jaloilleen. Siinä pinniksen yläpuolella on sellainen pieni puinen taulu, jota Iida yritti tavoitella ja onnistuikin sen huitaisemaan alas! Laskettiin sitten pinniksen pohja alimmalle tasolle. On se niin hellyyttävän näköinen, kun kuikuilee sieltä pinnasuojan yli "kalteriensa" takaa ja ilahtuu nähdessään:D

Tänne ei sen ihmeempiä. Iida on nykyisin aika seurankipeä eli viihdyttää saa tavallista enemmän. Ite oon jotenkin oppinut nauttimaan siitä kiireettömästä leikkimisestä Iidan kanssa, mutta sit kun pitäs jotain tehdä esim. kokata tai ripustaa pyykkiä, niin välillä alkaa tympiä, kun ei oikeen voi mitään tehdä kerralla. Sitterissä viihtyy vielä jotenkuten, mutta ei pitkiä aikoja. Suihkussa käynnin ajan ainakin vielä onneksi jaksaa.

Illanjatkoja täältäkin!

Sunnuntai päiviä!

Ei meillekkään mitään uusia kuulu. Milla ei ryömi eikä kontaa eikä yritä nousta pystyyn, pyörimällä menee johonkin suuntaan.
Nyt aikaistunut aamu heräämiset tunnilla jopa puolella toista, ja nukkuu 2 päikkärit aamu ja iltapäivällä 1-3 tuntiin kerralla. Syö edelleen hyvin jopa syöttötuolissa.

Ääntelyitä, kovia sellaisia meilläkin ja kovasti matkii ääniä ja joitakin asioita asioita. Taputtaa ja hakkaa, mitä kovemman äänen saa aikaiseksi sen parempi ja hauskempi juttu.

Nyt meillä seesaika, mitään uutta ei ole tapahtunut tai sit sitä itse vaan ei huomaa. Lähinnä isoveli on oppinut tänä kesänä kaikkea uutta ja ihmeellistä. Suren sitäkin kuinka se onkaan jo iso poika. Vuoden päästä jo aloittaa eskarin, kyllä aika menee liiankin nopeaan!

Eipä täs muuta, Teille kaikille oikein hyvää sunnuntai päivää ja alkavaa viikkoa!

Minsku ja Milla

Sunnuntaita.

Ei meillekään mitään erikoista kuulu. Daniel on kova menemään ja touhuamaan, ihan ihmetyttää että niin pienessä on noin paljon energiaa. Ei konttaa vielä, mutta ryömimällä pääse jo niin nopsaan että. Toissapäivänä Daniel nousi eka kertaa seisomaan sohvaa vasten. Kokoajan pitää olla perässä ja välillä meinaa kyllä väsy tulla.

Daniel jokeltelee "ätä, tä" enimmäkseen. Oppi eilen maiskuttelemaan ja tekee sitä nyt koko ajan. Hassu poika. Usein myös kuiskaten jokeltelee itsekseen, se on tosi suloista.

Tänään olen saanut olla ihan rauhassa kun iskä otti pojan ja meni mummolaan toiseen kaupunkiin käymään. Loikoilin sängyssä kymmeneen ja sitten siivosin kunnolla ja sen jälkeen olen taas vain loikoillut. Ihanaa! Nyt odottelen, että milloin ne sieltä tulevat...

marianne & Daniel (keskiviikkona 7 kk)