** Talviunelmista Plussanneet Marraskuu 2008 **

Onnittelut RD mukavista ultrakuulumisista. :heart: Itsellä olisi vielä viikko odottelua tuohon np-ultraan.

Miulla kanssa oli yllätys tuo hb kun kävin ekassa neuvolassa ja oli 140. Ei oo koskaan ollu niin hyvä. :) Ja ajattelin jotenkin että tää kauhee väsymys johtuisi vaan siitä että on niin alhaalla. Menee varmaan pääsiäinen maatessa, viime yönä nukuin 4,5 tuntia kun tulin puol kaks töistä ja seittämältä herätys. Tänään ois taas ihana iltavuoro ja varmaan menee taas yli yhden. Mie haluun saikulle!!

Niin väsynyt AE ja masukki 10+2
 
mulla on yleensä hemoglobiini ollut 137-145, mutta nyt kun olen säännöllisesti luovuttanut verta kolmen kuukauden välein, ni se laski mun hemoglobiinin sitten 125.. Joten ihan olin huuli pyöreänä, että miten on mahdollista :D
 
Kätyii pari tuntii kävelemässä ja laskemassa mäkeä. Ihana ilma kävellä jäällä. Tytöt nautti ja koira myös. Itsellekin teki hyvää olla raittiissa ilmassa. Eilen oltiin myös. Tänään sitten laskivat stigalla vähän sivuun, ni kuopus pyörähti kivasti kyydistä pois. Hiukan on naarmuja kasvoissa, mutta ei neidin menoa haitannut.

Onneksi oma olo on alkanut helpottaa (pitäisiköhän koputtaa puuta), mutta välillä tulee öklötys kohtauksia..

Mietin ulkona ollessa, että meillä on pikku tuhisija jouluna :heart:
Mutta vauva-aikakin menee niin nopeasti ohi. :D
 
Mulla on tosi eriskummallinen tilanne. Menkkoja ei kuulu, mutta testit näyttävät parin haamun jälkeen negatiivista. En tiedä mitä ajatella kaiken keskellä.

Viimeiset menkat alkoi 31.1, seuraavat jäi pois ja seuraavien menkkojen pitäisi alkaa ensi viikolla. Hienointa tässä on se, että käytän yhdistelmäpillereitä ja silti tämä tilanne. Unohdin helmikuun liuskasta alkuviikolta pillerin ja kierron puolenvälin jälkeen vielä toisen. Periaatteessa raskaus olisi siis mahdollinen.

Jossain vaiheessa lämmöt oli koholla, hikoilin ja palelin hulluna. Alavatsassa on tuntemuksia ja rinnoissa aristusta. Juuri tällä hetkellä rinnat aristaa välillä mutta hyvin satunnaisesti. verisuonet on tulleet oudosti näkyviin vatsan, nivusten ja rintojen alueella. Välillä ollut menkkamaisia tuntemuksia, mutta mennet ohi. Valkovuoto muuttunut maitomaisemmaksi. Tässä onkin välillä ollut kai hiivaa ja yleensäkin valkovuoto oli viime kuussa tosi runsasta, nyt rauhoittunut. Kuvotuksen tunnetta on ollut parin viime viikon aikana erityisesti. Kerran olin jo melkein vessassa asti, muuten lievempää. Mulla ei ole ruokahalua ja normaalisti syön liikaakin.

Varmaan ensi viikkokin kertoo asiasta taas paljon enemmän ja jos ei niin sittenhän on pakko mennä lääkärille. Mutta kysyisinkin teiltä, että onko ihan oikeasti kellään kokemusta siitä, että olisi jo näin pitkällä (7+1) raskaana ja testit eivät vaan näyttäisikään positiivista? Kaksi haamua tein kun helmikuun menkat oli viikon myöhässä kaupan Pregent -liuskatesteillä, ja kaksi negatiivista Apteekin omalla testillä. Viimeisin nega oli tänä ke. Mutta verisuonet on alkaneet tosiaan näkyä enemmän ihan nyt justiin. En usko että menkkojen poisjäänti voisi olla stressiperäistä, elämäntilanteeni on ollut nykyisenlainen jo niin pitkään, vuosia, ja aina menkat on tullu.

Jos se onkin mennyt kesken, ja kun olen jatkanut pillereiden syömistä edelleen, niin voisiko keskenmenovuoto tulla vasta tyhjennysvuodon aikaan?

Kiitos jos viitsitte kirjoitella.
 
juu pamu tänne vaa :p

sori ällö juttu seuraavaks:
hitto ku mä säikähin äske ko käväsin veskis! Tuli vesi iha punaseks.. mut se tulki persuuksista ko kävin isommal hädällä.. näin on käynä kerran aiemminki, eli ku pyyhin ni emättimestä ei tuu kuin valkovuotoo et siel ainaki toistaseks kaiketi kaikki ok... Tiedä sit mitä tääkin on..
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussasta! :flower:

tohelo en osaa vastata kysymykseesi, varmaan kannattaisi käydä lääkärissä, ainakin jos seuraavia menkkoja ei kuulu.

Mun on pakko kysyä, et kuinka teillä muilla on, murehditteko paljon, että onkohan pikkuisella kaikki hyvin? Itsellä on koko ajan takaraivossa pelko ettei kaikki oo hyvin, tää ei oo yhtää kivaa :'( varmaan nää mahakivut lisää koko ajan pelkoa. Muita oireita ei hirveesti oo, pikkusen on rinnat arat ja välillä tulee kuvotuskohtauksia jotka menee nopeasti ohi.. Ajattelin vain, et oonko ainoa hysteerinen odottaja? :kieh:
 
Emiliina Tuosta pelosta, että mie oon kohta 6 viikkoa tässä enemmän tai vähemmän stressannu masukin kohtaloa. Eli et todellakaan ole ainoa huolehtiva. Ja tosi hassua on että nyt vasta ensimmäistä kertaa on tuo pelko persiissä, vaikka tämä on jo neljäs raskaus. :eek:
Tosin syykin tuohon on se että 5-7 viikoilla oli vähän sellaista veristä valkovuotoa, mitä ei koskaan aikaisemmin ole ollut, ja sit tuolla lokakuisten joukossa on käynyt kyllä niin hurja kato ja ollut tosi paljon keskeytyneitä keskenmenoja niin ei oikein itsekkään uskalla vielä iloita tästä raskaudesta.
Onneksi ensi torstaina on ultra ja pääsee näkemään että onko siellä mahassa ketään. Oon kyllä varautunut jo pahimpaankin, mutta uskoisin kuitenkin että kaikki on hyvin. Elikkä ei siitä huolehtimisesta varmaan ihan heti irti pääse, mutta kyllä se siitä helpottaa viikkojen lisääntyessä. Miullakaan ei noita oireita ole muutakuin tuo tissien kipeys, väsymys ja ajoittainen huono olo.

Täytyy kuitenkin muistaa että eipä noille mitään voi ja suurin osa raskauksista menee kuitenkin hyvin. Noilla ajatuksilla oon saanu vähän helpotusta tähän stressiin, ja ehkä hieman joskus nauttinutkin tästä olo tilasta. ;)

AngelEyes ja masukki 10+5
 
Kyllähän sitä itsekin välillä tulee mietittyä, että onkohan pienellä kaikki hyvin.. Mutta itsellä on viel niin alussa..

Mutta jotenkin vain oon osannut asennoitua, ettei kannata liikaa ajatella pahinta, vaan yrittää nauttia.

Jos jokin menee huonosti, niin tätä pienokaista ei ollut meille tarkoitettu. Mutta toivon, että kaikki menee hyvin loppuun asti.
 
miracle: Ei mulla oikeastaan se ultra helpota yhtään, koska mulla on yksi kokemus, jossa sama lääkäri sanoi vauvan sydämen lyövän, mutta sitten, kun menin np-ultraan, ni siellä lääkäri ihmetteli, että miten on lääkäri voinut nähdä sydämen lyönnin, koska ei täällä mikään lyö. Oli siis tuulimuna. Ja kuitenkin aikaisempi ultraus oli viikkoo ennen np-ultraa.

Jotenkin vain varauksella olen aina kyseisen lääkärin luona.

Ja joka raskaudessa olen asennoitunut samalla lailla.
 
miracle: No mulla ei oo kokemusta tuosta ulkoisesta, ni en oikein pysty siitä sanomaan ;) .
Mutta tuokin lääkärin kommentti.. Älysin vasta myöhemmin, että olisin varmaan jonkin valituksen voinu laittaa ylemmäksi menemään, koska minä ihan sinisilmäisenä uskoin toisen selitykset ja kun näytti missä sydän yms on. Mutta viikon päästä, kun menin ä-polille, ni siellä vasta "hauskaa" olikin.
 

Yhteistyössä