** Talviunelmista Plussanneet Marraskuu 2008 **

Mulla on red dragon ihan samanlainen olo. Tänään heräsin klo 15.30 :ashamed: olo on järkyttävä kokoajan ja mä sairastan anoreksiaa niin mun paino ei sais tässä nyt laskea niin on vähän pelko persiissä.
Sitten asiasta kukkaruukkuun, mä oon ruvennu kattoo pikkukakkosta sillä silmällä, että mitä sieltä nykysin tulee, että saako mun lapseni sitten joskus katsoa sellaisia ohjelmia :ashamed: taidan olla ihan seonnut.
 
miracle: Oisko mulla tätä ollu jo parisen viikkoa.. Mutta tuosta saako vauveliini tarpeeksi ravintoo.. En tiedä, ku ei mene mitään alas.. Ei tätä toivo kenellekään..
Ei jaksa mitään tehdä kenenkään kanssa. Mies joutuu elää puutteessa, ku ei todellakaan jaksa rakastella..
Koko ajan on huono olo.. :headwall:

milloin tämä loppuu..
 
Mullakin mies joutuu elää puutteessa, hyvä, että jaksan suihkussa käydä ja sen jälkeen olen ihan poikki ja olo on heikko. Mua mietityttää myös että saako vauva ravintoa. Olen koittanut jotain aina saada alas, mutta se on aika pitkälti rajoittunut vauvan mango soseeseen ja fantaan.
 
no mut silti vauva kyl yleensä saa tarvitsemansa, vaikka sitten niistä varastoista sitten.. Eli vaikka paino laskee eikä mitään saa alas niin kyllä vauva tarvitsemansa saa mutta tällöin äiti kärsii puutostilaa.. mutta nyt vain pitäs jotenki saada jotain ees alas...
 
miracle: Mulle viime raskaudessa sanottiin, että ei sais paino tippua.. Mulla nimittäin paino vain tippui ja tippui.. Vaikka silloinki oli ylipainoa. Ni olin lähellä joutua tiputukseen. Silloin kyllä pystyin syömään yms, mutta ei ollut tätä oloa. Eli minä silloin söin..
Mutta nyt tekee tuo syönti vaikeaa.. Mieskin oli jo tänään viemäs mua lääkäriin, ku olen niin nuutunut.
 
rd: mie olen kans kuullu että poikaraskaudet on pahempia ku tyttöraskaudet.. mut en tiedä liekkö siihen luottaminen.. meille ainakin olis sit tulossa tyttö ku raskaus on ollu näin helppo.. no parin viikon päästä sen kai sit jo tietää.. joko sulla on rd yhtään parempi olo? mites miracle, eikö oireita vieläkään?
 
nea, eile sit sattui kyl kohdun tietämille vähä usemmin ja sit tänää myös.. eilen ne ol aika kivuliaitakin mut sit asennon vaihdolla helpotti eli suht pieniä kipuja vain :) Jospa se kohtu siel vain kasvais :) mut muuten ei oo ollu ku ne nännit pingottuneet, ei muuta :p
 
miracle: hyvä että voit hyvin. mullakin on järkyttäviä kipuja aina välillä jos nousen nopeesti ylös tai vaihdan asentoa.. liikkeitä on tuntunu nyt viikon verran joka päivä. mahakin on tullu nyt näkyviin ihan parin viikon sisällä. meinasitko käydä varhaisultrassa vai meetkö vasta sit np ultraan?
 
nea: Sairaslomalla oon ens viikon tiistaiseen asti, mutta lääkäri sanoi, että sen takia antaa vain viikon, että torstain lääkäri kahtoo hemoglobiinin ja sit saatan saada enemmän. Vähän helpompi olo on, ku on saanut levätä.. Mutta huomenna pitäis jaksaa lähteä kouluun. Oli jo tuskaista tänä aamuna herätä. väsyttää niin ihanasti. Ja vieläkään ei mikään ruoka maistu.

anopilla on kaksi poikaa ja ei ole oksentanu ku kerran odottaessaan kuopusta. Ja ruokakin on kuulemma maistunut :D . Mulla on näköjään toisinpäin, jos on poika nyt tulossa.
 
Mä olen jo miettinyt kuinka teen syksyllä koulun suhteen. Laskettu aika tällä tietoa 18.11. Ajattelin jos saisin suorittaa edes osaa ens kevään teoriakursseja itsenäisesti ens syksynä ja kävisin koulua niin pitkälle kuin pystyn. Mä olen valmis menemään vaikka suoraan koulusta laitokselle! B) :xmas:
 
poika- ja tyttoraskauksista mulla on ollut taas niin pain nyt esikkoa odottaessa, etta oksensin ensimmaiset 4,5 kuukautta monta kertaa paivassa ja painokin alkoi vasta nousemaan rv:lla 22, sita ennen laski ja tyttoa kahden ultran mukaan odotetaan... eli kaipa se enemman on raskaudesta ja odottajasta kiinni. Tsemppia kaikille karsijoille. Kylla se menee viela ohi ja paasette nauttimaan raskaudestanne.

Taalla alkoi 33. raskausviikko. Ei enaa niin kaiheasti jaljella. Hassua, etta tassa tosiaan kuljetaan viimeisia viikkoja kohti. toukokuisissa eka sai jo vauvansakin. Ihana pikkuprinsessa :heart: .

 
Täällä kanssa nuo poikaraskaudet oli tosi helppoja. Ei ollu mitään oireita, paino ei noussu ja kaikki sujui kaikinpuolin mallikkaasti. Tytön kanssa olikin sit paha olo, paino hujahti +20 kiloa ylöspäin ja oli vaikka mitä vaivaa. Nyt olojen puolesta veikkaisin että tyttö olisi taas tulossa, saas nähdä. Eli on tosiaan paljon odottajasta kiinni.
 
uskaltaisin nyt liittyä jo tänne puolelle :) tänään sain vielä aamulla apteekin omalla raskaustestillä monsteri plussan, niin eiköhän siihen uskalla jo luottaa :p elikkä ensimmäistä tässä odotellaan, LA on 24.11 ja synnytyssairaalana VKS. Mukava päästä tänne puolelle vihdoin ja viimein :)

 
RD kiitos! On aika epätodellinen olo :D mutta tosi onnellinen :heart: mulla on vain ollut piinavia kovia mahakipuja, kävin lääkärissä ja meinasi niiden olevan vain kohdun kasvukipuja. Varasin kuitenkin ajan ultraan parin viikon päähän ja menen, jos kivut vielä jatkuvat. Saa sitten varmasti tietää, että pikkuinen on oikeassa paikassa :heart: vähän on ollut kuvotuksen tunnetta eilen ja tänään, onneksi mennyt aina nopeasti ohi :) Ihanaa olla vihdoin tällä puolella :heart:
 
tänään oli ensimmäinen ultra. Eli tänään on rv 7+4 :heart:
Sydän löi ja kasvaa oikeassa paikasa :heart: . Laskettuaika on siis 2.11.2008.
nla-täti mittas mun hemoglobiinin, se oli 141!! En olisi uskonut.

Lääkäri jatkoi sairaslomaa viel ens viikon loppuun asti. Enää ei niin paha olo oo, mutta ei se oo helpottanutkaan. On aaltomaista.
 

Yhteistyössä