** Talviunelmista Plussanneet Marraskuu 2008 **

Mulla on ihan karsee olo.. Mies oli tehnyt jauhelihakeittoa ja minusta se ei maistunut millekään. Mies sanoi, että kyl siinä on mausteita, mä en vain maista. Minne on mun makuaisti hävinnyt? :eek:

Mikään ei maistu. On hirveän huono/heikko olo.. Tää öklöttävä fiilis ei ole mukava.. Mieluummin haluais oksentaa kuin, että on tää olo.. :/ |O
 
eiks se hepatoosi oo se missä maksa-arvot nousee... ja oireena kutina... mun kaveri sai sen loppuraskaudesta, ja synnytys jouduttiin sitten käynnistämään. Ja se kai yleensä aika lopussa tulee. Mut sitä nyt tässä stressaa kaikkea...
 
NP-ultrasta oli ollut puhetta. Mulla se oli viikoilla 11+3 ja ainakin Helsingissä siihen kutsutaan kirjeellä. Käsittääkseni se tehdään nykyään viikoilla 10-12, aiemmin se tehtiin vähän myöhemmin. Rakenneultra tehdään sitten joskus viikon 20 tietämillä ja siihen kutsutaan myös kirjeellä.

Mulla oli eka neuvola menkoista laskettuna joskus viikolla 10. Aika harvassa tosiaan on neuvolakäyntejä näin toista odottaessa... Mä kävin eilen ja seuraava aika on vasta 29.4.! Ja sekin on kai aikaisemmin, kuin "normaalisti" olisi, mutta täti sanoi, että laitetaan tuohon, ettei tule niin kauhean pitkää väliä. Sydänäänet kuuluivat :) Niitä on kyllä aina niin ihanaa kuunnella. Painoa mulla on tullut jo 1,7 kg... Vähän toivoin, ettei paino tässä alussa nousisi ollenkaan, kun on se kymmenisen kiloa ylimääräistä muutenkin...

Mitähän tämä on? Koko raskauden aikana en ole oksentanut kertaakaan. Pari kertaa on ollut sellainen hetkellinen kuvottava olo, mutta sekin on mennyt nopsaan ohi. Nyt, kun viikkoja on siis 13+1, lensi laatta aamulla :x Ei kai pahoinvointi nyt voi alkaa?! Nyt on aika normaali olo, töissä olen - jos se olisi jotain vatsatautia, niin ei kai se noin nopeasti ohi menisi?

Onko teillä masutuntemuksia? Musta tuntuu, että vatsaa nipistelee, kiertää, tai jotain muuta tuntemusta olisi tosi paljon. En muista, että ekan kohdalla olisi ollut tällaista. Tuntuuko kohdun kasvukivut nyt selvemmin vai mistähän johtuu? Vai onko mulla nyt vaan huonompi kunto? Eilen oli niin ihana ilma, että lähdin töiden jälkeen lenkille. Jaksoin hölkätä normaalista lenkistäni vain puolet, sitten oli pakko rueta kävelemään!

Mites muut massut voi?
 
minua vain väsyttää.. Vaan rupesin miettii sellaista, ku mulla edelliset menkat silloin 27.1. kesti muutaman päivän.. Selvisin pelkillä pikkuhousun suojilla.. Ja ne alkoi kp 34, kun aiemmat menkat kp 33.. Mietin, että kannattaisko soittaa neuvolaan ja kysyy pitäiskö aiemmin tulla neuvolaan.
 
kamiliya valitettavasti se pahoinvointi voi vielä alkaa noilla viikoillakin... :hug: Mulla alkoi viikolla 9 ja kesti reippaasti yli viikon 20. Alkuun oksentelin vain silloin tällöin ja viiikosta 13 joka ikinen päivä. Toivotaan kuitenkin , että pääset helpommalla.

Mulla olisi fysioterapiaa iskiakseen tänään. En tiedä yhtään, että miten sinne tulisi pukeutua, joten olen vähän haavi auki mitä otan mukaan.

Kirppunen on ollut kauhean aktiivinen koko viime yön. Neiti potkii ja mönkii minkä kerkeää. Odottelen tässä innolla pääsiäistä sillä sen jälkeen olen antanut itselleni luvan ajatella, että tässähän oikeasti ollaan jo tosi pitkällä raskaudessa. =)

katrinainen ja kirppunen 31+1
 
Täällä uusi odottaja ilmoittautuu :D Eilen testasin haalean plussan,kai se pitää pikku hiljaa uskoa että plussa se on :whistle: Perjantaina testasin ja silloin luulin että kuvittelin sinne testiin todella haalean viivan mutta sitten ajattelin että on vain sen viivan paikka joka jostain syystä näkyy mutta eilen siis jo selvä plussa :heart: ehkä tässä tulee vielä huomenna tai ylihuomenna tehty tarkistus testi :D

Aika varovaisin mielin tässä mennään eteenpäin kun takana on tuulimuna marraskuulta :|
Nyt toivotaan että siellä masussa oikeasti joku asustaakin :) Miehen kanssa juuri eilen puhuttiin että kumpaakin pelottaa mutta ei voi koko ajan vaan pelätä että sille ei sitten mitään mahda jos kaikki ei mene hyvin mutta kovasti toivotaan että loppuun saakka tällä kertaa päästään =)

Täällä oli näköjään ultrista ollut puhe,täällä eli Itä-Suomessa päin meidän kunnassa tarjotaan kolme ultraa,eli vko:lla 12,20 ja 37.Itse olen ajatellut mennä käymään alkuraskauden ultrassa yksityisellä koska haluan varmistuksen sille että masussa joku oikeasti asustaa.Ja minulla noita ultria on sitten loppu ajasta paljon enemmänkin koska edellisessä raskaudessa puhkesi raskaus diabetes ja vauvan kasvamista seurataan tarkasti.
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin raskaus diabetes uusiutuu seuraavissakin raskauksissa??
Ainakin tulee seurattua noita syömisiä koska ylipainoa on muutenkin semmoinen 10 kiloa :ashamed:

Ja noista ennustajista kun on ollut puhetta,itse kyselin nyt kun tämä kolmonen oli vasta toive vaiheessa että saammeko vielä lapsia niin kummankin vastaus oli ette saa enää lapsia :(
Toivon todella ettei pidä paikkaansa nuo ennustukset :saint:

 
Päiviä kaikille :heart:

Oli pakko tulla moikkaamaan, kun moni nimi on tuttu tuolta Kevät/Kesä haaveilijoista =) Oli meinaan ihana lukea toi Red Dragonin nimi eilen tuolta pinoista...

Oon aina välillä käyny teitä kurkkimassa tuolla vauvakuumeiset puolella :whistle:

Täällä menossa rv 28+3. Tauno kasvaa kovaa vauhtia, eikä kohtu oikein tykkää siitä vauhdista. Eilen viimeks kävin hakemassa ä-polilta piikkiä suppareihin :| Onneks autto, eikä tarttenu jäädä sisään taas puolekstoista viikoksi.

Np-ultrasta täällä on ollu juttua. Mulla oli muitaakseni rv11+.

Painoarvio oli eilen Taunolla 1100g. Linssiludea siitä ei saa tekemälläkään. Aina on ultrassa kädet kasvojen päällä. Eikä se tykkää muutenkaan kun sen yksiössä koputellaan :p 6vko pitäis jaksaa levätä, ja sit ei enää estellä jos haluaa Tauno maailmaan tulla. Tuskallista kun ei oo tottunu telkkaa tuijottamaan. Eikä oikeen kiinnosta lukeekaan. Oon nyt kovasti kutonu villavaippahousuja ja esikolle kaikkee pientä :D

Venla ja Tauno 28+3 :heart:
 
Venla: Ihana kuulla sinusta! :hug:

Soitin neuvolaan ja sain lääkäriajan ens viikon torstaille. Aika ois klo 9.40 ja rakko pitää olla täys.. Miten mä tohon aikaan oon rakko täys.. Tiukkaa tekee..

Nla-täti sanoi, että audin tekay:n sivuilta sanoi, että se pitää paikkaasa. No, hän sanoi, että viikot ois 6+4, ni tekay antaa: 5+4.
 

Yhteistyössä